القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سلطان و الغرام الفصل الثامن 8بقلم عائشة الكيلاني (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)

 

رواية سلطان و الغرام الفصل الثامن 8بقلم عائشة الكيلاني (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)







رواية سلطان و الغرام الفصل الثامن 8بقلم عائشة الكيلاني (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)



جبرية شربت القهوة 

عند ميسون مرجعة راسها لوراء و مغمضة عيونها 

فلاش 

ميسون:ـ لارا يا حبيبتي انتي فاهمة الحب غلط خالصص بصراحة هتتعبي مع الشي دا 

لارا ببعض العصبية:ـ امين مش شي و مستحيل اتعذب و انا معاه و بعدين يا ستي انا بحبه لو بتحبني خلي ماما توافق مش عايزني اكون مبسوطة يا ميسون انا هبقا مبسوطة لو اتجوزته خلي ماما توافق ارجوكي يا ميسون ارجوكي 

مشهد تانى 

ميسون:ـ مالك 

لارا بحزن:ـ هو انا وحشة يا ميسون 

ميسون:ـ انتي زى القمر دا انتي اجمل واحدة فينا 

لارا بحزن و دموع:ـ اومال ليه بيعمل معايا كدا ليه مستقل بيا قعدة معاهم طول الوقت اعمل ايه تاني 

لارا حكت كل حاجة لميسون و اترمت في حضنها و انهارت 

باك 

ميسون بدموع:ـ مكنش قصدي يا حبيبتي مكنش قصدي انا انا كان قصدي ابعدك عنه بس مش بالمنظر دا 

فلاش 

ميسون:ـ لارا بتحبك على فكرة 

وائل:ـ عارف 

ميسون:ـ هتسبيها لامين 

وائل:ـ اعمل ايه يعني مانتي شايفة متجوزة و معاها اطفال مستحيل اخرب بيتها انا مش اناني لدرجة دى 

ميسون بكدب:ـ يرضيك لارا تتعذب معاه العمر كله دا بيمد ايده عليها و اتهمها انها السبب في موت ابنها 

وائل:ـ بتقولي ايه اتجنن دا لا لو اتجنن افوقو انا 

ميسون:ـ يبقا متفقين بص يا سيدي امين مش بيرجع البيت اصلا انت روحلها و صرحها على الى جواك و بتاثير مني هنعرف نخلص منه 

وائل:ـ هتعملي ايه يعني 

ميسون:ـ دا شغلي انا 

باك 

مشيرة:ـ ميسون مالك 

ميسون مسحت دموعها:ـ مفيش افتكرت حاجة مالك 

مشيرة:ـ نفسي اشوفه هموت 

ميسون:ـ مانتي الى رمتيه لابوه يا جاحدة 

مشيرة:ـ اربيه ازاي و حياتي بالشكل دا امير هيربيه احسن مني 

ميسون:ـ تستاهلي في ام تبعد عيالها عن حضنها يا مشيرة 

مشيرة:ـ هما عند حد غريب دا ابوهم يا حبيبتي و هيخاف عليهم الى هيجنني الزفت بقله اسبوعين متصلش بيا الجاحد ابن الجاحدة وحشوني اوى 

فى القصر في اوضة ياسين 

الدكتورة:ـ مفيش حاجة دا مغص عادي 

غرام:ـ يعني مفيش حاجة نروح المستشفى احسن اعتقد 

الدكتورة:ـ والله ما محتاجة مستشفى بعد اذنكم 

الدكتورة مشيت و غرام راحت لى اوضتها رايحة جاية 

غرام:ـ لا دا اتاخر اوى يا تري اتاخر ليه 

غرام:ـ ممكن يكون حصله حاجة او اتجوز ملك من ورايا 

غرام:ـ ممكن يكون اتسجن 

غرام ضربت جبينها:ـ اتسجن ازاي و هو ظابط يعني لو زهق ممكن يحبسني عادي اومال راح فين دا كمان عملة اتصل بيه مش بيرد اووف بقا 

بعد وقت الباب اتفتح 

سلطان:ـ مساء الخير 

غرام راحت له واقفت على طرطيف اصابعة و رفعت نفسها لمستواه و حضنته 

غرام بهدوء منفي العصبية:ـ كنت فين كل دا قلقتني عليك ابوك جاه من بدري و انت لا 

سلطان حاوط خصرها:ـ خوفتي عليا معقول 

غرام بعدت لم حست بسخرية في كلامه:ـ و مخافش عليك ليه مش ابن عمي يعني لازم اخاف عليك 

سلطان:ـ كنت عند ماما و قعد اتكلم مع ملك شوية 

غرام بعصبية:ـ و تتكلم معاها ليه ان شاء الله هو مش كل حاجة انتهت ولا هو ايه ارف و خلاص تتكلم معاك ليه انت ازاي تقف و تتكلم معاها 

غرام سكتت شوية و كملت بصرخ:ـ قعدوا في اوضتها صح في اوضتها ررررد عليا كلمني زى ما بكلمك هى حصلت 

سلطان بهدوء:ـ اهدى طيب 

غرام:ـ ليه شايفني مجنونة ولا بقطع في شعري دا انت عمرك ما قعدت تتكلم معايا خمس دقائق على بعض لو عجبك و بتحبها اوى روحلها يا حبيبي مع السلامة و 

سلطان شدها لحضنه 

سلطان و هو بيملس على شعرها بحنان و صدمة من انفعالها:ـ الموضوع مش زى ما خيالك صورلك احنا كونا بنتكلم في المكتب و كلمتها خمس ثواني مش اكتر 

غرام غمضت عيونها و مسكته جامد:ـ كتير برضو خمس ثواني كتير و تتكلم معاها ليه اصلا هاا ليه يا سلطان انت مش ها تتكلم مع ست غيري انت بتاعي انا و بس مش لحد تاني و الى تفكر تقرب منك مجرد تفكير ف انا مش باقية على حاجة تمام يا حبيبي 

غرام بعدت عنه 

سلطان بصلها بهدوء و دهشة شدها له و حاوط خصرها و حط ايده على وجتينها:ـ اقدر اقول انها غيرة ولا تحكم انتي بتغيري يا ماغي 

غرام بصتله بتوهان:ـ هاا 

سلطان ابتسم على شكلها و خجل و رقتها الى اول مرة تبان:ـ شكلك يجنن و انتي هادية ايه القمر دا 

غرام بتوتر:ـ مين قال انى بغير... لا طبعا الغيرة دى لو انا بحبك.... بس دى مش حلوة في حقي انك تكلم حد غيري 

كملت بعصبية و جنون:ـ انا مش ابجورة يا حبيبي انا غرام هاا حط دا في بالك 

غرام:ـ مش ملاحظ ان في حاجة غريبة في شكلي حاجة جديدة يعني 

سلطان بصلها:ـ هو نفس اللوك بتاع الصبح حطه عدسات 

غرام:ـ عدسات!!! 

دا الى قدرت عليه بقلك فترة و تقولي عدسات صحيح مانت لو كنت مهتم كنت عرفت لوحدك بس هقول ايه 

سلطان بصلها بصدمة اكبر:ـ هو انا عملت ايه... حقك عليا بس ممكن اعرف اول و اخر مرة 

غرام رفعت اصابع ايديها:ـ غيرت لون المناكير 

سلطان:ـ يا شيخة و انا بقول ايه الغريب الى فيكي طالعتي غيرتي المناكير بس اللون دا احلي من الى كنتي حطه امبارح 

غرام بفرح:ـ يعني دا حلو 

سلطان بابتسامة:ـ انتي حلوة بيه أو من غيره 

غرام:ـ كنت بتتكلم في ايه انت و البنت دى انا مراتك و من حقي اعرف 

سلطان مسك ايديها بهدوء و راحوا قعدوا على الكنبة و حك ليها كل حاجة غرام كانت بتبصله و هى حاسه ب.نار جواها و بعض الغيرة 

فى اوضة ياسين 

ميسون ببرود:ـ دى بس حركة صغننة مني 

جبرية:ـ مردتلك يا حبيبتي 

ميسون ضحكت بسخرية:ـ و لو مش هتكون زى ضربتي 

جبرية:ـ هههه صدقيني مهما ضربتي ف ضربتي اقوى هو انتي متعرفيش ان اختك نن عينيكي ماتت بسببي مش بسببك 

جبرية بصوت واطي:ـ اصل انا الى اتصلت بامين من رقم تانى علشان يشوف خي..انة مراته انا الى موت اختك بس موتها من قهرتها هو انتي متعرفيش مش انا كنت متفقة مع الخدامة ان تاكل لؤي سكريات كتير و انا الى كنت بخلي الخدامة تغير الدواء علشان السكر يعلي شوية و حقنة الهبوط دى كانت هدية مني لاختك الى اتجننت بدري 

جبرية ابتسمت بشماتة و خبثة 

زينب واقفة بره حطت ايديها على بؤها بصدمة و الدموع نزلة على خدها في صمت 

جوه ميسون قربت من جبرية 

ميسون:ـ و حياة ربنا الى مش بحلف بيه كدب ل احسر قلبك على ابنك و أنا ف اخد التار مفيش احسن مني خلي بالك 

ميسون طبطبت على كتف جبرية و خرجت و هى بتتوعد لجبرية 

ملك دخلت بعصبية 

ملك:ـ شايفة ابنك يا عمتي طب اعمل ايه حتي مثلت انى حامل يمكن يتحرك بس اخرتها سبني علشان بت الخواجات واحدة****بلا شر*ف بس مش هسيبها 

ملك بصت لى الازازة الى في ايديها بشر انا بقا هربيها و هخد حقى 

تاني يوم 

ملك بعد ما خبت الازازة 

غرام بتتمشي في الجنينة مع زينة 

زينة:ـ دا انتي لو قصدها تطفشي مش ها يبقا بالشكل دا 

غرام:ـ انتي بتضحكي على ايه يا جزمة 

ملك بصتله بغل و بدات تقرب منهم فتحت الازازة و .......

يتبع 

تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا

تعليقات

التنقل السريع