رواية زوجتي الفلاحه الفصل التاسع 9 بقلم كوثر على يوسف (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية زوجتي الفلاحه الفصل التاسع 9 بقلم كوثر على يوسف (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
#زوجتي_الفلاحه
البارت9
وتدلف الي الشركه
فاطمه ... عمار عمار
السكرتيره.. استني يااستاذه ؛
استاذ عمار عندو اجتماع مهم
لم تعرها فاطمه اهتمام ودخلت
الي المكتب
ليتفاجئ بها الموجودين
فاطمه... عمار رؤي اتخطفت
ليهب عمار واقف انتي بتقولي ايي
.................
في ذلك الوقت
يقود سامح سيارته متوجها إلي الشركه
سامح لنفسه... انا اتاخرت اوي ع الاجتماع
ليخبط به سياره مسرعه
لينزل سامح من سيارته.. انت
يابني ادم انت ماشي بسرعه
كدا ليه
سعيد بتوتر... احنا اسفين معايا
اختي دايخه ومستعجل علشان
موديها المستشفي
لينظر سامح بالسياره يتفاجئ
سامح...رؤي
سعيد ...رؤي مين ياعم
سامح .. عم طب خد ديي
وقام بلكمه لكمه استقرت اسفل عيناه
وحاول الرجل الاخر أن يضرب
سامح ولكن سامح اوسعه
ضرباا وقام بحمل رؤي ووضعها
بالكرسي الخلفي وقاد السياره
مسرعاا متفاديا ضربات النار من
افراد العصابه
رؤي... اي دااا انا فيين
نزلني ياحراااامي
وقامت تضربه من الخلف
سامح.... اهدي يامجنونه اهدي
رؤي... مش انت الا اتخانقت
معاه امبارح
علي فكره مش اخلاق دي
يافنان يعني تخطفني علشان
كلمتين قلتهم ف ساعه غضب
انت اسود من جوا اوي
سامح ... خلصتي ؟!!
بذمتك انا مستحملك 3 ثواني
علي بعض لما هخطفك
انا الا انقذتك م الا كانو
خطفينك
رؤي ....بجد
سامح ... ايواا
رؤي تقفذ علي الكرسي الامامي
بجانبه....
سامح ... انا لازم اكلم اخوكي
اطمنو. وبعدها لازم اروح انا
وانتي للشرطه نبلغ
رؤي.. تمام
سامح.. الوووو
... ايوا ياعمااار
..... رؤي معايا دلوقت
..... لما نتقابل هفهمك الموضوع
..... سلام
...................
رؤي.... لا انزل هاتلي واحد لمون
يهدي اعصابي شويه
سامح....يعمل ايه ياختيي
رؤي... يهدي اعصااابي
ساامح انتي اعصابك بتتعب
انتي اشك أن الحراميه دول
هما إلا اعصابهم تعبت منك
رؤي ... ظراافه
سامح... لطافه ؛ انا هنزل اجبلك
الا انتي عايزاه انا مش عارف
الا كانو عايزين يخطفوكي دول
اكيد فيهم شي لله أن ربنا
نجدهم منك
نزل سامح من العربيه مسرعه
حينما وجد عيناها تستشيط
غضباا
بعد 5 دقائق
رؤي ... تشكر افنان
سامح... افنان؟!! انا ايه الا جبتو
لنفسي دا بس ياربي
....................
بعد 30 دقيقه
سامح اوقف العربيه
عمار راقضا... رؤي انتي كويسه
رؤي... ايوا الحمدلله متقلقش عليا
احتضنت فاطمه رؤي
فاطمه... الحمدلله انك بخير
رؤي... الحمدلله
فاطمه... بس انا مش فاهمه ايه
الاحصل ازاي تتخطفي كدا من
قدام الجامعه
رؤي... بس الا خطفني داا
مكنش يقصدني انا يا فاطمه
كان يقصدك انتي
فاطمه ... كان يقصدي انا
رؤي... ايوا
فاطمه... بس انا مليش عدوات
مع حد علشان يخطفني
رؤي... انتي فاكره الحارس لما
قالنا أن حد بيسال عليكي وانا
طلعت بدالك اشوف مين
الشخص الا كان بيسال عليكي
خطفني انا علي اساس اني انا
انتي
عمار ... انتو بتتكلمو ف ايه
سردت عليه رؤي ماحدث لهم ف
الجامعه
سامح... بس مين الا هيكون
عمل كده دي فاطمه متعرفش
حد هنا
رؤي ... معقول تكون سلوي
فاطمه.. سلوي؟!! لالا مش
معقول يارؤي يوصل بيها الكره
انها تعمل كداا مش للدرجادي لا
عمار ... لا ممكن انتي الا طيبه
اوي يافاطمه ومش متخيله ان
ف ناس بالبشاعه دي
سامح... طيب يلا ندخل القسم نبلغ
دلفو الي قسم الشرطه وقامت
رؤي بسرد ماحدث
بعد 15 دقيقه
فاطمه ... انا لازم اروح
بعد ان ذهب كلا منهم الي منزله
فاطمه.. السلام عليكم يابنات
علياء... وعليكم السلام
عجبك الا عملتيه النهارده ف
سلوي وخلتيها تترفد م الجامعه
فاطمه... انا معملتلهاش حاجه
هي إلا كانت عايزا تاذيني
والمفروض انتي تبقي معايا
مش معاها
لميس... فاطمه معاها حق
ياعلياء. سلوي هي إلا عملت ف
نفسها كدا فاطمه معملتهاش
حاجه
داليا... ايه دا كلو ياست لميس
واحده تعرفيها ملكيش اسبوع
تخليكي تقلبي ع صاحبه عمرك
لميس... انا واقفه مع الحق
وملهوش لازمه الكلام ف
الموضوع داا تمام..
..........................
في مكان آخر
رؤي.... عمار
عمار... بسرحان اه
رؤي... انت بتحب فاطمه
عمار ... ايو. لا ايه الا بتقوليه دا
رؤي... باين عليك اوي ياعمار
عمار... هو باين اوي كداا
رؤي ... جداا
عمار .. انا فعلا بحبها يارؤي هي
الوحيده الا هزت كياني بهدوئها
وجمالها
رؤي... يوااد يااجاامد
عمار ....هههههه
ليرن هاتف عمار
عمار ... ثواني هرد ع الفون
عمار ...الو
....ايوا
.....تمام
.....مليني العنوان
.... سلام
عمار ... رؤي انا خارج
رؤي ... رايح فين
عمار.... انا خليت حد من رجالتي
ف الشركه يعرفلي طريق سلوي
وانا هروحلها اعرف اذا كانت
هي فعلا الا ورا الخطف ولا لا
رؤي ... ياعمار بلاش تروح بلغ
البوليس
عمار... هبلغ البوليس اقولهم اي
يارؤي اقولهم تعالو اقبضو
عليها علشان انا شاكك فيها
رؤي... طيب خلي بالك من
نفسك
عمار ... سلام
........................
في مكان آخر
سلوي.... ازاي تفشل ف حاجه زي دي انت فاشل
سعيد... بقولك الواد كان يعرفها ؛
والحمدلله إني عرفت اهرب
قبل ما يقبضو عليا
سلوي... يقبضو عليك ؟!! حتت
ولد يشلفط لوح زيك بالطريقه
دي انت حتت تافه غبي غبي
عرفت بقا انا لايمكن ابص
لواحد زيك ليه
سعيديصفعها بالقم... اخرصي
بقااا
سلوي... انت بتمد ايدك عليا
ياحيوان
يشتبكو الاثنان سوياا
لقوم سعيد بطرق راسها بالحائط
عده مرات متتاليه
ليفيق سعيد من تلك الحاله...
سلوي سلوي ردي عليا
ليجد يديه مملوئه بالدماء
سعيد .... سلواااااا
انا لازم امشي من هنا لازم
امشي فوراا
بعد 10. دقائق من الحادث
يقف عمار امام الشقه
يحاول طرق الباب ليجده
مفتوح
يدلف الي الشقه ويتفاجئ
ب.................
تكملة الرواية من هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا