القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليلة لا تُنسي الفصل الحادى عشر 11بقلم دينا عبد الله)حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

 

رواية ليلة لا تُنسي الفصل الحادى عشر 11بقلم دينا عبد الله)حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات) 






رواية ليلة لا تُنسي الفصل الحادى عشر 11بقلم دينا عبد الله)حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات) 



هديه ❤

لؤي بمكر: اي رأيكم لو نشرت الصوره دي وكتبت عليها ابنة رجل الاعمال عاصم الرفاعي تخون خطيبها رجل الاعمال لؤي الجاسمي في علاقه سريه مع عشيقها 


بصله عاصم بشده... بصتله لؤلؤة باحتقار وكره شديد و دموعها بتنزل 


لؤي: بس انا ممكن معملش كدا عشان خاطرك انت بس يا عاصم لكن بشرط 


عاصم بإنكسار من عملة بنته: شرط اي 


لؤي وهوا بيبص علي لؤلؤة بخبث: نتجوز دلوقتي 


طرق لؤي اصبعيه فدخل المأذون بص لؤي لعاصم وقال: هااا نتمم الجواز دلوقتي ولا بنتك تتفضح


نورهان بغضب وانفعال: انت واحد حقير و زباله 


ضحك لؤي وقال: مـ بلاش انتي كمان

بص علي عاصم وكمل: اصل بنتك التانيه كانت مع معتز فـ انصاص الليالي و لوحدها..... زين ما ربيت والله... بجد عرفت تربي يا عاصم 


بص عاصم و فاتن علي نورهان بصدمه.... مش مستوعبين ان بناتهم يعملو كدا 


نورهان بدموع: والله العظيم مفيش حاجه حصلت هوا كل الموضوع وصلني علي البيت بس والله مفيش حاجه حصلت بيني وبينه 


فاتن: بس انتي قولتلي انك رايحه عندك صحبتك عشان تذاكرو لامتحان بكرا...... كنتي بتكدبي عليا 


نورهان بدموع: والله العظيم..... 


سكتت فجأه لما ضربتها فاتن علي وشها بقوة وقالت بحزن ودموع وحسره: يا خسارة ربايتي فيكم 


حطت نورهان ايديها علي وشها وهيا بتبص علي فاتن بصدمه و دموعها بتنزل بغزاره علي خدها 


عاصم بكسره: موافق علي الجواز..... بس اللي حصل هيفضل بينا 


ابتسم لؤي بخبث وقال: طبعا مفيش مخلوق هيعرف باللي حصل 


بص لؤي علي لؤلؤة وقال بمكر: يلا روحي اجهزي يا عروسه عشان المأذون مستعجل 


بصتله لؤلؤة باحتقار وغل كره شديد... بصتله نورهان وقالت بغضب: مستحيل اخليها تتجوز من حيوان زيك هيا معملتش حاجه غلط 


بصلها عاصم بكسره وقال: كمان ليكي عين تتكلمي..... ملكيش دعوه انتي انا هنا اللي اقرر غوري ادخلي علي اوضتك ومسمعش حسك( بص علي لؤلؤة وكمل) وانتي روحي اجهزي عشان تروحي على بيت جوزك 


كانت نورهان هتتكلم بس مسكتها فاتن وخدتها علي اوضتها رمتها علي السرير بصتلها نورهان بدموع وقالت: ماما والله معملناش حاجه غلط 


فاتن بحزن وحسره ودموع بتنزل: تخرجي في نص الليل مع واحد غريب و لوحدك... والتانيه تبقا في حضن واحد... كل دا مش غلط.... بس العيب مش عليكم العيب عليا اني معرفتش اربيكم 


نورهان بدموع: ماما.... 


سابتها فاتن اخرجت وقفلت عليها بابا الاوضه.... قامت نورهان وخبطت علي الباب بقوة وقالت بصراخ وحزن: متخلهوش يتجوز لؤلؤة دا واحد حقير..... بابا متعملش فيها كده حرام عليكم هيا معملتش حاجه..... مامااااااا... افتحي الباب 


قعدت علي الارض وهيا منهاره من العياط لما ملقتش حد رد عليها..... قامت دورت علي تليفونها وفتحته بس معرفتش تتصل بـ مين معهاش رقم سفيان ولا رقم معتز 


"طيب هاتي رقمك عشان اكلمك "


افتكرت معتز لما طلب رقمها منها... ندمت... ندمت انها معطتوش رقمها كان زمانو اتصل بيها وطلبت منه يساعدهم.... رمت التلفون علي السرير وقعدت علي الارض وهيا منهاره من العياط ومش عارفه تساعد اختها ازاي 


بص لؤي علي الساعه بملل وقال: هيا العروسه هتطول كتير 


بصت لؤلؤة علي نفسها في المرايا لبستها فاتن فستان لونه بيج مع طرحه بيضا وحطلتها ميكب خفيف... كانت ملامحها باهته مطفيه 

بصتلها فاتن وقالت بغضب وفي نفس الوقت حزن علي بنتها اللي هتمشي وتسيبها: هتروحي علي بيت جوزك تسمعي كلامه وتنفذيه بالحرف مش عايزينه يشتكي منك انتي سامعه... مش عايزين فضايح اكتر من كده.... كفايا ابوكي اللي كسرتيه قدامه وحطيتي وشه في الارض 


بصتلها لؤلؤة وقالت بحزن ودموع: والله العظيم انا معملتش حاجه 


بصتلها فاتن بحزن ومسحت دموع بنتها بحنان وقالت: اسمعيني كويس حتي لو كنتي معملتيش حاجه... الصورة اللي معاه يقدر يهد الدنيا علي راس ابوكي... وانتي عارفه ابوكي الفتره دي الضغط عليه كتير ومش حمل اي حاجه كفايه الخساره اللي خسرها و لؤي قال هيقدر يرجعله المبلغ... متذوديش الحمل علي ابوكي اكتر من كده وارضي بنصيبك 


خلصت كلامها وطلعت وهيا بتمسح دموعها بحزن وقلبها موجوع علي بنتها 


شويه و نزلت لؤلؤة وملامح الحزن علي وشها.... بصلها لؤي بخبث وقام قرب منها بصتله لؤلؤة بغضب شديد... مسكها كانت هتفلت ايدها بس هوا كان محكم قبضته علي اديها جامد..... خدها قعدها وقال للمأذون: شوف شغلك 


بدأ المأذون شغله..... نزلت دموعها بوجع مقدرتش تمنعها.... خد لؤي قسيمة الجواز وقع عليها... خدها المأذون وحطها قدام لؤلؤة ومعاها القلم... خدت القلم وايديها كانت بتترعش.. بصت علي لؤي اللي كان بيبصلها بنظرات تهديد وتحذير من اللي ممكن يقدر يعمله فيهم 


وقعت علي القسيمه ودموعها بتنزل بغزاره علي خدها وقلبها موجوع 


خلص المأذون شغله طلع له لؤي مبلغ من الفلوس خدها المأذون ومشي.... قرب منها لؤي وقال بمكر: يلا بقا عشان نروح علي بيتنا يا عروسه 


بصت لؤلؤة علي عاصم اللي اول ما بصتله لف وشه النحيه التانيه.... قربت منه وبصتله بحزن ودموع وقالت: بابا عايزك تعرف حاجه واحده اني مستحيل اعمل حاجه تغضب ربنا عايزك تتأكد وتعرف انك ربيتني صح... وتعرف ان بناتك مستحيل يغلطو غلط زي دا 


نزلت دموعه من غير ما يبصلها.... مسكها لؤي وخدها ومشي... وقفت علي الباب وبصت لهم نظره اخيره ودموعها تنهمر علي خدها.... بصلها عاصم بحزن ودموع حاسس انه خسر حته من قلبه وجزء منه 


*


كانت قاعده نيكول بتلمع ضوافرها... اتفاجأت بـ لؤي وهوا داخل ومعاه لؤلؤة... قامت بصتلهم باستغراب واندهاش من حالة لؤلؤة والدموع اللي مجفتش من عنيها 


نيكول: هوا في حاجه ولا ايه 


لؤي: انا و لؤلؤة اتجوزنا 


نيكول بصدمه: اتجوزتو بالسرعه دي... دا امبارح كانت الخطوبه ازاي في يوم وليلة اتجوزتو 


لؤي وهوا ساحب لؤلؤة وطالع بيها علي اوضته: هحكيلك بعدين 


بصتلهم بصدمه و زهول وهيا مش فاهمه حاجه 


دخل لؤي الاوضه..... سحبت لؤلؤة ايديها وهيا بتبصله بغضب شديد.... قرب ايده عشان يمسح دموعها.... رجعت لورا وهيا بتبصله بقرف 


ضم قبضة ايده ونزلها وبصلها بابتسامة عكس الغضب اللي جواه وقال: اعملي زي الزوجه الصالحه وادخلي الحمام ظبطي نفسك والبسي اللي متعلق علي باب الحمام جوه وانا نص ساعه و هرجع الاقيكي جاهزة 


كمل بتحذير: بس لو رجعت وملقتكيش جاهزه يبقا متلوميش الا نفسك 


وسابها طلع من الاوضه وقفل عليها الباب.... قعدت علي الارض وانهارت وهيا بتبكي بحرقه وقهر ووجع شديد 


*


طلعت الخدامه من المطبخ بخضه علي صوت خبط الباب الشديد راحت فتحت الباب فجأه زقها راجال ودخل و وراها تلات رجاله بجسد عريض و مخيف 


الخدامه بخوف ورعب: انتو مين واعايزين اي 


تجاهلوها وهما بيدورا عليه في البيت.. مسكها واحد من رقبتها وقال بصوت غليظ: سفيان فين 


كانت هتتخنق وهيا في ايده شاورت فوق علي اوضته وقالت برعب: فوق في اوضته 


سابها وقعت علي الارض وهيا بتاخد نفسها بصعوبه... طلعو جري علي اوضة سفيان...... اتهجمو ودخلو علي الاوضه بصلهم سفيان بشده وقال: انتو مين..... 


قبل ما يكمل كلامه نزلو فيه ضرب هما الاربعه من غير رحمه... سفيان ملحقش يستوعب اللي حصل ومعرفش يصد ضربهم.... وقع علي الارض نزلو فيه ضرب برجليهم بعنف.... نزف من انفه و بؤه جامد وبقا فيه سحابه سوده علي عنيه 


رفع الزعيم بتاعهم ايده فوقف عن ضربه بصله وكان سفيان شبه ميت.... شاور بايده وسابوه ومشيو..... اتخبت الخدامه بخوف ورعب منهم عشان ميحاولوش يقتلوها 


وبعد ما طلعو من البيت جريت علي فوق دخلت اوضت سفيان وشهقت بصدمه.... قربت منه وهزته وقالت بخوف ورعب: سفيان بيه.... سفيان بيه رد عليا 


بس مفيش اي رد ولا اي حركه منه.... حطت ايدها قدان انفه عشان تشوفه اذا لسه عايش ولا لا..... ضربت ايدها على صدرها وقالت بصدمه: يا مصبتي دا شكله مات 


*


رجع لؤي دخل الاوضه لقاها قاعده زي ما هيا ومعملتش اي حاجه من اللي هوا قال عليها..... بصلها بغضب مكتوم وقال بحده: منفذتيش اللي انا طلبتو منك ليه 


لؤلؤة بقوة ودموع: مش عايزه ايه هوا بالعافيه 


مسك فكها بقوة اتأوهت بالم وقال بحده: دا حقي وانا عايزه وهاخده يعني هاخده حتي لو غصب عنك............. 

#يتبع

تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا



تعليقات

التنقل السريع