القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليلة لا تُنسي الفصل الثاني عشر 12بقلم دينا عبد الله)حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

 

رواية ليلة لا تُنسي الفصل الثاني عشر 12بقلم دينا عبد الله)حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات) 




رواية ليلة لا تُنسي الفصل الثاني عشر 12بقلم دينا عبد الله)حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات) 




رجع لؤي دخل الاوضه لقاها قاعده زي ما هيا ومعملتش اي حاجه من اللي هوا قال عليها..... بصلها بغضب مكتوم وقال بحده: منفذتيش اللي انا طلبتو منك ليه 


لؤلؤة بقوة ودموع: مش عايزه ايه هوا بالعافيه 


مسك فكها بقوة اتأوهت بالم وقال بحده: دا حقي وانا عايزه وهاخده يعني هاخده حتي لو غصب عنك


بعدت ايده عنها وقالت بقوة: مش من حقك الجوازه دي غصب وانت عارف كويس اني مش عايزاك استغليت الصورة لصالحك عشان اتجوزك وتكسرني وتكسر اهلي بيها..... اسمع الكلام اللي هقولهلوك كويس اوعا تحلم ان ممكن تلمس شعره مني انا الموت اهون لي من قرفك 


ضحك بسخرية وقال: دا القطه طلع لها لسان وبتعرف تتكلم

كمل بغضب: ومش عايزاني اقرب منك ليك....... ولا خليني اوقلك انتي مش عايزه حد يقرب لك غيره مش كدا....... ايه حضنه هوا دافى وانا حضني وحش..... انا هبسطك اكتر منه وهتستمتعي معايا اكتر ما كان هوا هيمتعك 


فجأه ضربته علي وشه من وقاحته وقذارته في الكلام وقالت: انت واحد قذر و زباله 


حط ايده علي وشه وهوا بيبصلها وعنيه حمرا من فرط غضبه.... مسكها من شعرها تحت الطرحه بقوة وقال: انتي من الواضح لسه متعرفيش مين هوا لؤي الجاسمي.... وانا هوركي ازاي ترفعي ايدك عليا 


ورماها علي الارض بقوة بصلها بخبث وقال: صحيح ابقا اقري الفاتحه علي روح حبيبك (كمل بهمس) اصل بعتله ناس خلصه عليه 


بصتله بصدمه وقامت وقالت: انت عملتله اي 


ابتسم بسخرية علي خوفها عليه اللي ظهر عليه وقال: بتحبيه اوى كدا...... مش مشكله حبيه زي منتي عايزه لان في النهايه انتي بتاعتي انا....... انا وبس 


بعدين سابها وطلع وقفل الباب.... مسكت فاظة الورد رمتها علي الباب بقوة ودموع وغضب شديد منه.... قعدت علي طرف السرير وهيا خايفه.... خايفه يكون جواله حاجه 

حطت ايدها على قلبها وقالت و دموعها بتنزل من خوفها عليه: سيف 


*


دخل معتز وهوا ساند سفيان بعد ما كلمته الخدامه ونقله بسرعه علي المستشفي..... قعد سفيان علي الكنبه قعد معتز جنبه وقال: مكنا فضلنا في المستشفى لحد ما تتحسن 


كان سفيان باصص للفراغ وفي حاجه شاغله تفكيره... حط معتز ايده علي كتف سفيان عشان ينتبه له.... بصله سفيان فقال معتز: انت كويس 


هز سفيان راسه اطمن معتز عليه وقال: تفتكر مين اللي ممكن يكون بعتهم وليه..... انا عارف ليك اعداء كتير بس مين اللي هيتجرأ يعمل معاك كدا 


سفيان بغضب جحيمي: مين غير الحيوان 


بصله معتز بعدم فهم وقال: حيوان..... قصدك مين 


سفيان وهوا بيتواعد له: هتعرف قريب انا بتكلم عن مين 


معتز: وانت هتعمل ايه 


ابتسم سفيان رغم تعبه وقال بمكر: مش انا اللي يتعمل فيا كده... وتمن اللي عمله هيكون غالي اوووووى 


سكت معتز وهوا بيبصله بقلق وخوف من تفكيره 


*


بص نيكول علي لؤي اللي قاعد قدامها وبيشرب سيجارته بشراسه وبيطلع فيها كل غضبه 


نيكول: انت اللي عملت فـ سفيان كدا 


بصلها وهوا بينفخ دخان السيجاره وقال: دا درس صغير بس انه فكر يلمس حاجه مش بتاعته 


نيكول بضيق: انا قولتلك قبل كده اوعى تأذيه يا لؤي... دا ممكن يموت 


بصلها بغضب وقال: وانت بتتكلمي عنه كدا ليه.... اوعى تنسي انه عدونا... اوعى في يوم قلبك يحن له 


نيكول بتوتر: انا مش غبيه عشان قلبي يحن له.... بس كان اتفاقنا انك تاخد لؤلؤة منه وتحسسه ان كل حاجه بتاعتك انت واللي انت عايزه بتشاور عليه ويجيلك تحت رجلك.... لكن اتفقنا انك مش هتأذيه قولتلك سبهولي انا هعرف اتعامل معاه كويس واللي انت عايزه منه هجبهولك منه بس بطريقتي انا يا لؤي 


قامت وبصتله بتحذير وقالت: مش هكرر كلامي تاني سفيان متقربش منه ولا تحاول تأذيه 


بعدين سابته وطلعت علي اوضتها....طفا السيجاره ورجع بضهره لورا وهوا بيحك دقنه بتفكير 


*


طلعت نورهان من الجامعه بتاعتها وكان في حارس خاص بيها مستنيها بالعربيه عشان يوصلها ويرجعها وميسبهاش لحظه ودي اوامر من عاصم عقاب ليها وحرمها من الخروج مع صحابها... تخرج بس علي جامعتها وترجع علي طول و منعها تتكلم مع اي حد 


نزلت من علي السلم وهيا بتسمح دموعها طول المحاضره مكنتش مركذه مع شرح المستر تفكيرها كله في لؤلؤة وعامله اي دلوقتي مع لؤي وبيتعامل معاها ازاي 


فجأه حست بايد بتسحبها و بتثبتها علي الحيطه كانت لسه هتصرخ بس سكتت لما حط معتز ايده على بؤها منعها وهمس: متخافيش دا انا 


بعد ايده اول ما هديت.... لاحظ دموعها وحس بغصه في قلبه وقال: مالك انتي بتعيطي ليه... حد زعلك حد عملك حاجه 


بصت بعيد و دموعها بتنزل وقالت: مش هينع نتقابل تاني 


بصلها بشده مسك دقنها برقه وخلاها تبصله وقال: انتي بتقولي ايه.... لو قلقانه حد يشوفنا انا مستعد علي فكره اجي انا واهلي واطلبك من اهلك بكرا لو انتي عايزه 


بصتله وعنيها بتلمع من الدموع وقالت: بجد يا معتز هتيجي وتطلبني من بابا 


مسح دموعها بحنان وحب وقال: بجد يا قلب معتز... قوليلي بقا مالك في ايه 


بصت نورهان علي الحارس اللي مستنيها برا.... خدت معتز وبعدت اكتر عشان ميشفهمش وحكت لـ معتز علي كل حاجه... كان بيسمعها وهوا مصدوم 


نورهان بحزن: لؤلؤة بتحب سفيان اوي بس مقدرتش تقوله كدا... كان كل تفكيرها بابا.... سفيان زعل منها وقتها وسابها حتي من غير ما يسمعها..... ارجوك يا معتز اعمل حاجه انا خايفه علي لؤلؤة اوي احسن لؤي يعملها حاجه او يأذيها 


حاوط وشها بكفوف ايده وقال بحب: متخافيش انا هتصرف.. اهدي بقا مش عايز اشوف دموعك تاني... ماشي 


هزت راسها وقالت: لازم امشي 


معتز: طيب هاتي رقمك عشان اكلمك اطمن عليكي 


طلعت تليفونها و عطته رقمها وهيا اخدت رقمه ومشيت... بص لطيفها بحزن وهوا بيفكر هيتصرف ازاي 


*


دخل لؤي الاوضه استغرب لما ملقهاش... ابتسم بخبث لما سمع صوت الميا في الحمام.... قرب علي باب الحمام بخبث.... قفلت لؤلؤة الميا وبصت علي باب الحمام وهيا حاسه بوجوده في الاوضه.... خدت المنشفه بسرعه لفتها تستر بيها نفسها ووقفت علي الباب وهيا خايفه انه يدخل عليها 


حاول لؤي فتح الباب بس هيا كانت قفلاه كويس من جوه خبط علي الباب بغضب شديد وقال: افتحي الباب الوضع ده مش هيستمر كتير علي فكره..... افتحي الباب احسن لك 


لؤلؤة بقوة: مش هفتحلك واللي عندك اعمله واللي في دماغك مستحيل يحصل انت سامع 


بدأ يزق الباب بكل قوته وهوا عامل زي التور الهايج اللي مش هيرتاح غير لما يكسرو...... وفعلا بدأ الباب يتكسر من شدة قوته 


رجعت لؤلؤة لورا وهيا خايفه بصت حوليها تدور علي اي حاجه تحمي بيها نفسها منه 


رن تليفونه بس كان متجاهله وهوا بيحاول يكسر الباب بكل الطرق....... انزعج من صوت تليفونه طلعه من جيبه وقال بانفعال وغضب شديد: عايز ايه يا حيوان 


: لؤي بيه الحقنا الشركه بتولع... النار شديده ومش قادرين نطفيها 


لؤي بصدمه شديدة: انت بتقول ايه 


قفل التلفون وطلع جري علي الشركه..... اول ما لؤلؤة حست بهدوء واتأكدت انه خرج.... لبست هدومها وطلعت لقت باب الاوضه مفتوح.... وقفت قدام المرايا بسرعه لفت طرحتها وطلعت من الاوضه وهيا بتبص حوليها بخوف.... نزلت بسرعه وفتحت الباب وطلعت من البيت 


بس لقت اتنين واقفين بيحرسو المكان.... بصت حوليها وهيا بتفكر هتعمل ايه ولا تطلع ازاي....... سمعت صوت نيكول خارجه من البيت وهيا بتتكلم في التليفون.... اتخبت ورا عربيه من ضمن العربيات اللي قدام البيت.... ركبت نيكول عربيتها..... فكرت لؤلؤة هتعمل ايه عشان تطلع من هنا 


*


وصل لؤي علي الشركه في وقت قياسي نزل من عربيته وهوا مصدوم من اللي قدامه... كانت الشركه بأكملها بتتحرق وعربيات المطافي بتحاول تطفيها 


مكنش مصدق اللي بيشوفه.... تعب عمره كله بقا رماد قدام عنيه 


*


كان قاعد معتز وجنبه ابوه و امه.... ومعهم عاصم و فاتن وكان عاصم بيبص علي معتز وكل ما يفتكر كلام لؤي علي بنته نار الغضب تاكل في قلبه 


حامد ابو معتز: احنا مستنين ردك حضرتك.... انت ليك ساعه ساكت و مقولتش ردك موافق ولا لا 


كانت نورهان واقف ورا العمود علي السلم وهيا مستنيه باباها يرد ويقول موافقته علي الجوازه 


بص صدم الكل برده... قام وقال ببرود: وانا مش موافق معنديش بنات للجواز 

#يتبع

تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا



تعليقات

التنقل السريع