القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليل الفهد الفصل السابع عشر 17بقلم مريم وليد (حصريه في مدونة قصر الروايات)

 

رواية ليل الفهد الفصل السابع عشر 17بقلم مريم وليد (حصريه في مدونة قصر الروايات)





رواية ليل الفهد الفصل السابع عشر 17بقلم مريم وليد (حصريه في مدونة قصر الروايات)


الفصل السابع عشر (بارت هديه🎁)


خالد ببرود: كدا كدا الكل مفكرك موتي يعني هروبك من هنا ملهوش لازمه خلاص 


ليل ببكاء: حرام عليك يا اخي بقي ارحمني... زمان فهد قلقان علي...... 


قاطعها خالد بصرا*خ وغضب: فهد.... كل شويه تجيبي سيرتوا ايه مبتزهقيش.... هتحبيني امتي بقي 


ليل بتحدي: مهما هتعمل فيا لو هتموتني بجد..... مش هحبك برضو... مفيش في قلبي غير فهد.... فهد وبس.... انا ليل الفهد 


لم يتحمل خالد لم يشعر بنفسه الا وهو بيصفعها علي وجهها بقو*ة لدرجه ان نزفت انفها وشفايفها 


وهو بيهزها بعن*ف: هتنسيه عارفه يعني ايه... وهتحبيني انا.... انا وبس...... وهتبقي ملكي...... ملكي لوحدي...... 


ليل بشمئزاز: لا يا خالد انا بكرهك.... وعمري ما هفكر احبك.... انت واحد مريض..... محتاج تتعالج 


د*فعها خالد بغضب وخرج حتي لا يفعل بها شيء 


اما هي فجلست تبكي علي حالها وهي تتذكر ما حدث لها منذ اسبوعين 


فلاش باااااااااك 


فتحت عينها بتعب لتنظر حولها لتلاقي نفسها في غرفه اخري غير غرفه العمليات  


لتحاول ان تتذكر ما حدث لها لاكنها لا تستطع ان تتذكر اي شيء 


لتفوق علي لمسه يد لتنظر بجانبها لتجد ممرضه لتقول لها: حمدلله علي سلامتك 


لتنظر لها ليل بستغراب: انا فين وايه اللي جابني هنا.... انا كنت في اوضة العمليات 


ليقاطعها صوت تبغضه بشد*ه:  متخفيش ياحبيبتي.... انتي معايا 


ليل بصدمه: خالد 


خالد ببتسامه مختله: سلامتك يعمري..... انا اللي جبتك من المستشفى.... وهنتجوز انا وانتي يروحي.... بس اول ما اطمن عليكي وتخفي وتبقي كويسه 


ليل بصر*اخ وغضب: انت اكيد اتجننت صح..... تتجوزني ازاي وانا متجوزه من فهد.... لما يعرف مش هيسكتلك... واكيد هيدور عليا وهيلاقيني.... وانت هتندم علي اللي عملته ده 


خالد ببرود جليدي: لا متقلقيش من النحيه دي مش هيدور عليكي تاني اصلا... لانه ببساطه هو عارف انتي فين 


ليل بسخريه: عارف ازاي بقي 


خالد بخبث: لان ببساطه انتي موتي 


ليل بعدم فهم: موت ازاي يعني


خالد ببتسامه مجنونه: اصل هما مفكرينك موتي خلاص... لا وخدي دي كمان ده فهد شاف جثتك بنفسه


ليل بصدمه وهي غير مستوعبه كلامه: ااااايه 


خالد بخبث ومكر: لا يحبيبي متتصدميش كدا انا عملت حاجه بسيطه خالص....اتفقت مع الدكتور انه يقولهم انه حصلك نزيف....وعشان الكل يصدق....خليت الدكتور يديكي حاجه بتقلل ضربات القلب والتنفس...ويحطوكي في المشرحه....وبعد ما شافك ابن السيوفي....بدلو جثتك بواحده تانيه نفس الملامح والشعر وكل حاجه....بس طبعا ياحبيبتي انتي اجمل واحلي.....


ليل بصرا*خ: ااااه يا حيواااااان....انت ازاي تعمل كدا.....انت مريض......مريض ومحتاج تتعالج.....انا بكرهك....وهفضل طول عمري بكرهك......ومهما تعمل مش هحبك.....فاهم.....مش هحبك يا خاااااالد 


مر الاسبوعين عليها وكإنها في جحيم 


༺༺༺༺༻༻༻

في الشركه عند عمر في مكتبه كان يجلس علي مكتبه بينما لينا تجلس بين احضانه وتضع راسها علي قلبه وتنظر فالفراغ 


وكان هو يدفن وجهه في عنقها يستنشق رائحتها التي يعشقها،،، وهو يراجع بعض الملفات،،،لينتهي منه 


وينظر اليها ليجد في اعينها نظرة حزن وا*لم فمنذ موت ليل وهي علي هذه الحاله...فهي لم تستطع ان تتخطي وفاتها بهذه السهوله 


لتتنهد بالم وتقول بحزن وصوت علي وشك البكاء: وحشتني اوي يا عمر 


عمر بحزن هو الاخر فهو كان يعتبرها شقيقته: وحشتنا كلنا....ياحبيبتي والله... وفهد صعبان عليا اوي  .....حالتة تحزن 


لينا بألم علي شقيقها: بيهلوس بيها....


عمر بصدمه: ااايه....بتقولي اااايه


لينا بحزن: دايما بسمع صوته وهو بيتكلم في الاوضه بتاعتها... والنهارده قالنا انها قالتله.... انها هتزعل منه لو فضل بالحاله دي.....عشان كده نزل الشركه انهارده


عمر بتنهيده: طب والحل ايه....ده لازم يتقبل موتها.....ولا كدا ممكن نوصل لحيطه سد....مش هيعرف يطلع منها 


ليقاطعهم ذلك الصوت المليئ بالأ*لم: لا ليها حل ياعمر....كل نفس بيطلع مني...عشان خاطرها هي....انا عايش بسببها هي.....وطول ما هي في قلبي.... هفضل عايش 


كان ذلك صوت فهد الذي كان وصل الي الشركه وكان يريد ان يلتقي بعمر،،وجاء ليفتح الباب....حتي استمع الي حديثهم


وبص للينا بنظرة عتاب وجاء عمر ليتحدث ليقاطعه فهد ببرود: مش عايز كلام تاني 


لتنهض لينا من حضن عمر وتذهب اليه: يا حبيبي انت لازم تفهم بقي....ليل ماتت....ده الواقع اللي محدش هيعرف يغيرو


فهد وهو يبتلع ريقه بألم: لا هي مماتتش طول ما انا عايش...هي كمان عايشه...طول ما انا بتنفس هي كمان بتتنفس....


انهي حديثه وذهب الي مكتبه مسرعا،،، لتبكي لينا بصمت 


ليقوم عمر بإحتضانها: اهدي ياروحي....هو فترة.....وهيرجع كويس....ان شاء الله 


لتقول لينا ببكاء: احنا ليه حصل فينا كده.....ليه ساعدتنا تتحول لحزن.....لييييه


عمر بحزن: دا قدر ومكتوب......ومحدش يقدر...يغير القدر 


اما عند فهد فهو كان يجلس في مكتبه وهو شارد يتذكر معشوقته


ليتفاجئ بطيفها امامه لتتساقط دموعه من جديد: وحشتيني اوي...مش عارف اعيش من غيرك....ارجعيلي


ليل ببتسامه: احنا اتفقنا علي ايه....انا موجوده في قلبك....وكل ما تعوزني هتلاقيني جمبك... وبعدين انت قوي 


فهد بضعف ودموع: انا مش قوي....انا ببقي قوي بيكي انتي....بس دلوقتي انا صعيف....عشان انتي مش معايا 


ليل بعبوس: لا انت قوي....وساعتها هتلاقيني...


فهد بلهفه لطيفها الذي يتلاشي: استني....متمشيش


ليتنهد بحزن عندما اختفت من جديد 


༺༺༻༻

عند ليل التي كانت محبوسه في الغرفه كالمعتاد....حتي دخلت الخادمه بالطعام مثل كل يوم......


لتقول لها ليل بترجي: الله يخليكي....ساعديني اهرب من هنا....او حتي اديني...تليفونك....اكلم بيه اي حد يجي ينقذني


لم تتلقي سوا الصمت منها...فهي وضعت الطعام امامها...وخرجت....


لتبكي بصمت ويأس حتي شعرت باحد يمسح دموعها....لتفتح عيونها سريعا... بفزع...


عندما وجدته خالد... لتد*فعه بحزن 


وتقول بشراسه: اوعي ايدك القذرة دي عني.....اياك تلمسني تاني....


خالد بهوس وتم*لك: حرام المسك....لاكن ابن السيوفي....يقرب منك عادي 


ليل بستفزاز: انت هتجيب نفسك....ليه...انت ولا حاجه....انما هو...حبيبي...وجوزي...يعمل اللي هو عاوزه....انا ملكه...وهو ملكي....انا ليل الفهد 


ليخرسها بص*فعه علي وجهها ويسحبها من شعرها بجنو*ن: اخرسي....انتي ملكي انا.....وهتبقي مراتي انا....اياك اسمعك بتجيبي سيرته علي لسانك ده تاني....انتي ملكي فاهمه...ملكييييي


ليل بصوت عالي وتحدي رغم الم*ها: هفضل اقول كده....وهفضل اجيب في سيرته....عارف ليه....عشان هو حبيبي...وقلبي....وروحي....وعشقي....وجوزي...وحياتي كلها...وانت ولا حاجه.....ولا حااااااجه


لينهال عليها بالضر*ب وهو يصر*خ بهستير*يه: انتي ملكي....ملكييييي.....لوحدييييي.....انتي فاااااهمه.....ردي....علياااااا


ليستفيق من حالتة عندما وجدها فاقده الوعي وجسدها وجهها مليئ بالكدامات 


ليقول بصوت مرتجف من منظرها: لل.....يل.....رد..ي....عل....يا.....انا......ا...سف...


انتفض وحملها ووضعها علي الفراش واحضر كوب ماء ونثر بعض المياة علي وجهها 


لتفتح عينها وتنظر له بشمئزاز وتبصق عليه...لينظر لها بغضب...لاكن لا يستطيع ان يقترب منها مره اخري....فيكفي...ما بها....


ليقول بغضب: اسف بس انتي اللي عصبتيني....بطلي تجيبي سيرته وانا مش....


لتقاطعه هي بصراخ وكرهه: امشي....اخرج برااااا....برااااا.....مش عاوزه اشوف....وشك....بكرههك....فاهم....بكرههك


خالد بجنو*ن: متقوليش كدا...انا بحبك....مش دي ايدي اللي مدتها عليكي.....


اهيي.....واخذ يلكم يده في الحائط بجنو*ن حتي نز*فت بشد*ه 


لتصرخ هي به: اخرج برااا بقي....اخرج....وسبني في حالي...


ليخرج من الغرفه وهي تنظر له بقرف 


لتنفجر بعدها في البكاء وهي تقول: انت فين يافهد....مش هتيجي تنقذ....ليل حبيبتك

يتبع...

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا

تعليقات

التنقل السريع