القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أنها ملكى الفصل الأول1 بقلم رحمه سامى (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

 رواية أنها ملكى الفصل الأول1 بقلم رحمه سامى (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)




رواية أنها ملكى الفصل الأول1 بقلم رحمه سامى (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)




#الشخصيات 

# الكاتبه _رحمه _سامي


ساسو  :  فتاه رقيقه مع بشرة ورديه تبلغ من العمر 19 سنه ذو ملامح طفوليه بشعر اسود  غامق طويل يصل اللي نص ضهره بعيون تشبه حبات  القهوه يصل طوله اللي 155سم يتيمه الاب ولام تعيش مع خاله ياسر و زوجته الحنونه مرفت و اولادهم سيف ومحمد ويفضلو ساسو كانه بنتهم 


ياسر : راجل حنون يكون اخو والد ساسو اللذي مات هو و زوجته في حادث مجهول 

يبلغ من العمر 55 سنه بشعر ابيض خفيف بعيون سوده طيب القلب والروح ويعشق عائلته جدا 


مرفت :  امرأة جميله الملامح و القلب رقيقه و عطوفه جدا  تبلغ من العمر 48 سنه بشعر اسود مع قليل من خصلات البيضه بعيون زرقاء مع قليل من الهمش تحب عائلته جدا وتحب ان يكون اطفاله و زوجه في احسن حال 


محمد : ابن ياسر الاكبر يبلغ من العمر 25 سنه تخرج من كليه هندسه ويعمل مع ابيه في شركتهم الخاصه ذو وجه وسيم بشعر بني غامق وعيون زرقاء مثل امه بجسد رياضي  محترم بنسه كبيره ويحب اخته ساسو جدا 


سيف : ابن ياسر  الاصغر يبلغ من العمر 20 سنه في كليه طب مش نفس احترام اخوه لانه يحب الهزار و البنات طبعا بس عمره ما غلط لانو عند بنت فا بيحترم بنات الناس لا يقل وسامه عن اخوه مع عيون سود وشعر اسود وجسد رياضي 


سليم الرفاعي : اصغر راجل اعمال في العالم ذو مزاج حاد جدا يكره النساء ويعشق ان يراهم في عذاب مع ملامح رجوليه مع عيون سود بشعر  اسود لامع بجسد رياضي لا يشعر بشفقه لحد ولا يرحم من يغلط اي حاجه بتعجبه بيخوده لو اي مش هنتكلم عن اهله دلوقتي


مروان : صديق سليم منذ الطفولة وشريكه ايضا في كل جريمة اقصد اعماله زير نساء بجسد رياضي مع عيون سود وشعر اسود لامع ومش هنتكلم عن اهله دلوقتي 


باقي الشخصيات هيتم وصفه وقت ما يحين دوره تفاعل هنا عشان نبدا كتابه روايتنا ”انها ملكي"

بقلم رحمه سامي😚🥹


الفصل الاول🦋

وفي بيت متواضع ولكن يملا الحب يكون صوت مرفت هو الاتي 

مرفت : يلا يا اخر صبري قوم ياض الجمعه 

سيف بنعاس : بقا في واحده كبيره تقول ياض عيب يا حجه بيت الله 

مرفت وهي تضرب علي راسه : بقا انت يا بتاع البنات تقولي عيب ياخي انت ناقص ذنوب انا ياربي عملت اي في حياتي عشان يطلعلي عيل بارد ورخم زي ده يارب صبرنيي ماتصحي يلااا بقا 

كل ده تحت نظر ياسر و محمد اللي منفجرين في الضحك علي المنظر اليومي اللي بيحصل كل مره بشكل مختلف. 

ونروح عند الاميره بتاعتنا اللي كانت تنطق التحيات بعد الصلاه فا الساعه الان 4 ونص صباحا 

ياسر بحب : حرما يا نن عيني 

ساسو : جمعا في الحرم يا روحي 

وهنا لاحظ ساسو خروج مرفت من غرفه سيف وهي تحب اغاظه امه كثير 

ساسو : بقولك اي يا روحي انت مالك حلو لي كدا النهارده 

فهم ياسر انه تريد اغاظه مرفت ويرد : ياقلبي ده عنيكي 

مرفت وهي ترفع ايده للسماء : ياااارب خلصني من العشق الممنوع اللي انا عايشه في دهه عائله تجيب الهم 

ضحكت ساسو علي طريقه امه وبدله ياسر وهو يشد ودنه 

ياسر : مش هتبطلي تغيظي امك المره الجاي هتسمم الاكل

ساسو بضحك : متخفش متخفش يا حج انا بحب اشوفه متعصبه 

محمد من الخلف : طب يلا ياختي عشان اوصلك المدرسه واروح انا الشركه احسن ما امك تقلب رأيا وسكينه ثم ظهر سيف وهو يفرك عنيه 

سيف : هي لسه هتقلب ده انا حاسس اني بمر بنشره اخبار كل يوم 

ياسر وهو يكتم ضحكته : بس يا ولاد..  احترموا امكم 

مرفت تظهر من العدم : مش لما تحترمني انت الاول 

سيف بخضه : يخربيت العائله اللي بتيجي مره واحد دي اي فتحين اللبيت كله علي بعض 

تمر لحظه ضحك ويلا نروح عند بطلنا عشان العائله دي بتخضني انا 😂


و قصر لا يوجد بيه ولا حب يوجد كرهيه وسواد و نبتات ماتت 

ينام مثل الملاك وهو شيطان في غرفه ملكيه يسكنها الظلام يدخل مروان مثل العاصفه 

مروان : سليممم 

سليم بفزع وهو يحمل سلاحه 

مروان يرفع ايده  :  اهدي يا برنس انا لسه مش فرحت بشبابي الاسود  ده انا 

سليم بعصبيه : انت ازاي يا حيوان تدخل كدا مفيش حاجه اسمه واحد نايم وبعدين الشغالين اللي هنا خلوك تدخل ازاي 

مروان : ايي ياعم مجاري وانفجرت 

سليم وهو يصوب السلاح ضده 

مروان بيرجع يرفع ايده : يادي الحزن هتقتل صحبك يا سليم والله العظيم انا متخلف والله حقك عليا 

ينظر له سليم نظره ملل ويقوم وهو عاري الصدر يلبس بنطلون مريح فقط وشعره متبهدل. 

مروان : غريبه 

سليم : هي اي 

مروان : يعني انت مش مع بنت النهارد انا كنت متاكد اني هجي ومش هلاقيك وكنت فكره شقط بت بتاعت امبارح 

سليم : تؤ مجليش مزاج 

مروان بجديه : سليم انا عارف ان اللي حصل زمان خلاك تكره الستات بس ياصحبي اللي بتعمله فيه اسمه تعذيب لو كنت بتاع بنات كنت هقول ماشي بس انت مش بتعمل حاجه غير مع القاصر بتحب تشفهم .. 

سليم بمقطعه : خلصت لو عايز تبلغ بلغ وبعدين هم بيجوا معيا بيمزاجهم عشان مفيش بنات محترمه كله صنف واحد كلهم مشين بي مبدا الفلوس الاول وانا بديهم الي يعالج ليهم جرحهم و يبسطهم برضه 

مروان : سليم بس

سليم : مروان انزل من دماغي بقا ويلا بره عشان اغير وتاني مره لو دخلت كدا تاني هضربك بنار

حس مروان ان جرح صحبه وحب يفك الجو شويه بخبث : اه يا متوحش 😉

بعده جري لما سليم حدفه جزمه مروان من وراه الباب : مش بقولك متوحش ثم ركض عشان مش يموت النهارده 

بعده نظره سليم اللي المرأه : كلهم زي بعض يا سليم افتكر اللي حصل فيك ثم اتجه اللي الحمام لاخذ شاور بعد خرج وهو يلف وسطه بمنشفه وكان المنظر مثير جدا وبعد اتجه ناحيه الدولاب وكان عباره عن سوق لي اللون الاسود اختار بدله مع قميص ابيض وكان القميص ديق فكان يظهر عضلات سليم اللي هتقطع القميص لبس ساعته من مركه فاخره وبرفان اللي بيخلي البنات تدوب فيه ورتب شعره وبقا مثل الامراء 


وعند ساسو كانت تجهزت الي المدرسه كانت ترتدي جيبه زرقاء وعليه بلوزه بيضه   بنقط سوده وتركت العنان لي شعرها مع خصلتين من الامام وضعتهم في الخلف كان شكله مثل الحوريات 

مرفت : بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن ربنا يباركلي فيكي يا نور عيني ويبعد عنك العين 

ياسر : ربنا يحمكي ياقلبي

سيف : محدش قالي لي ربنا يحمكي يابني هو انا ابن حرام ياجدعان 

مرفت بضحك : انت ربنا يحمي الناس منك ياخي 

سيف بضحك : ياسر ما تطلق الست دي وتريحني انا بقا 

مرت ثانيه تانيه من الضحك 

(العائله دي مش بتتعب من الضحك وله اي😂) 

محمد : يلا يا سيف انت و ساسو هتاخر 

مثل العاده اتخانق سيف و ساسو علي مين اللي هيعوض جمب محمد 

ياسر اللي مرفت : شوفتي يا مرفت الولاد كبرو ازاي 

مرفت بخوف : ياسر انا مش مطمانه حاسه ان في حاجه هتحصل 

ياسر بخوف : لي بتقولي كدا 

مرفت : خايفه ماضي اخوك يرجع عشان ينتقم من ساسو مقدرش اعيش من غيره يا ياسر

ياسر : اششش لي حد يسمعك وبعدين مر 19 سنه غير اننا غيرنا اسمه ومفيش حد يقدر يوصله حتا لو كان الرفاعي نفسه..... 


محمد : ساسو هوصل الجحش اللي وراه ده و اطلع علي الشركه و هرجع اخدك الساعه 3 ماشي استنيني مكان ما بنتقابل ومش تكلمي حد ولا تكلي  حاجه من حد ماشي 

ساسو بحب : حاضر خدو بالكم من نفسكم 

سيف : ياعيني عليك ياض ياسيف انت شكلك من ابنه ياااه يا غلبان اهه

محمد : يلا يابنتي ده هيردح دلوقتي 

خرجت ساسو وهي تضحك علي اخواته ثم تنظر الي الساعه لانه نتتظر صديقتها حبيبه ولكن القدر ليه راي تاني حتا تظهر سياره وتصتدم بيها وتقع ضريحه مكانه 

ثم خرج سليم من السياره وينظر اللي الجسد المرمي وكل طلاب المدرسه حوله

سليم : اه ماكان اليوم ناقص اوعي يابت منك ليها 

فجاء يتصدم من جمالها 

سليم : يخربيت جمال امك 



تكملة الرواية من هنا ااااااا


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا









تعليقات

التنقل السريع