القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية شيطان في بيتي الفصل الأول1 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات

 



رواية شيطان في بيتي الفصل الأول1 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات 






رواية شيطان في بيتي الفصل الأول1 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات 



خسرت الفلوس والبيت في القمار وخسرتك انتي كمان يا اسيا قالولي هنلعب عليكي و..وكنت سكران و قولتلهم ماشي بس والله ما كنت حاسس ..انا ضعت ..ضعت يا اسيا سامحيني وبقت دموعه تنزل بحسره


اسيا اتسعت عنيها بدهشه وعدم فهم وجريت قفلت الباب بسرعه وقالت..انت بتقول ايه انا مش فاهمه حاجه...هو ايه الي لعبت عليه ولعبت مع مين اصلا  بطل بكا زي الولايا وفهمني ياعدي فيه ايه


عدي حاول يهدى وقال وهو بيمسح دموعه....امبارح كنت مع مجموعه من صحابنا في شقة واحد منهم  وكنت بقامر زي العاده ..ومره اخسر  ومره اكسب عادي لحد ما دخل المكان وبقى يستفزني ويتحداني و


قاطعتو اسيا وقالت بسرعه... ايوه هو مين


عدي بلع ريق بارتباك وقال ..اك....احم ..اكمل


اسيا اتسعت عنيها بزهول والغضب بان على ملامحها وقالت... اكمل...اكمل  كان هناك


عدي قال بندم وقلق....ايوه ..كان هناك...وبقى يتحداني قدام صحابي وانا قبلت التحدي... وبقينا نلعب و مش عارف ليه بقيت اخسر كتير وشربت اكتر بعد كده  قالي.. هنلعب علي البيت وانا وافقت ومكنتش في وعي والله وخسرت كل حاجه... وبلع ريقه بصعوبه وقال بتوتر...لقيتو فجأه بيقولي هنلعب على خطبتك لو كسبت هرجعلك كل حاجه ولو خسرت هاخدها هيه كمان


اسيا بصتلو بزهول وهيه مش مصدقه الي بتسمعه 

وعدي كمل وقال بدموع ....والله كنت سكران يا اسيا مكنتش حاسس وكنت عايز ارجع الي خسرتو مقصدتش اعمل كده

شيطان في بيتي حصريا بقلم...زهرة الربيع

اسيا وقفت وبقت تلف فى  المكان بزهول وبصتلو وقالت بدهشه...مكنتش قاصد... وسكران.... كل ده...يعني لعبت على الفلوس وانت سكران ورجعت لعبت على البيت وبرضو سكران وكمان لعبت عليا وانت سكران 

اقدر افهم بقى من امتى انا او البيت حتى كنا من ممتلكاتك

ده  بيت جدنا كلنا ...وانا ..انا حايلا خطبتك انت اهبل وبتلعب مع مين مع اكمل...اكمل الي كلنا عارفين كويس هو عايز مننا ايه  انا مش مصدقه انت ازاى بالإستهتار ده 


عدى اتنهد بدموع وقال..انا عارف اني غلطان بس انا شرحتلك انو استفذني ومكنتش فى وعيي والله العظيم


اسيا اتنهدت وحاولت تهدى وقالت...طيب انت خايف من ايه اصلا البيت مش باسمك..ولا انا كمان يعني بسهوله تقدر تقولو مشفتكش امبارح ويخبط راسو في اقرب حيط 


عدى بلع ريقه وسكت بخووف وهو منزل وشو في الارض


اسيا قلقت جدا ووقفت قصاده وقالت..فيه ايه كمان فيه حاجه انا لسه معرفهاش..انطق يا عدي


عدي قال بتوتر...مهو...مهو طلع ورقه مش عارف مكتوب فيها ايه  وقالي امضي عليها علشان..علشان يضمن حقو


اسيا اتسعت عنيها بصدمه وقالت بسرعه وغضب...انت  مستحيل تكون مضيت صح..معملتش كده يا عدي اكيد


عدي حط اديه على دماغو بانهار  وهو بيقول ....انا قولتلك انا ضعت ضعت يا اسيا ومحدش هيساعدني ولا هيسمعني حتى ..خسرت كل حاجه ويمكن اتسجن كمان


اسيا قعدت بيأس وزهول وهيه شيفاه  قدامها منهار ومش قادره حتى تقكر في اي حاجه


بره في الصالون قاعد راجل في الخمسين ده عصران الانصاري والد عدي وعم اسيا وكان بيتكلم بغضب مع راجل قصاده وبيقول....يعني ايه يورث كل ده سكتنالو دخل بحما،،ره هو انا علشان شفقت عليه ورضيت انو يقعد معانا في البيت يبقى خلاص يورث كل فلوس اخويا المرحوم امال انا جايبك ليه

يامتر


المحامي اتنهد وقال...يا عصران باشا  اكمل بيه 


عصران بصلو بحده وهو قال بتوتر...احم ...قصدي الولد ده اللي اسمو اكمل قدر يثبت بالمحكمه انو ابن اخو حضرتك يعني تلقائيا يورث فلوس ابوه..انا كل الي اقدر اعملو اني احاول معاه يسيب الإداره لحضرتك وياخد نصيبو فلوس 


عصران وقف وقال بغضب.... يعني ايه هو كمان ممكن  يدخل في الإداره


المحامى قال...اي حد من الورثه يقدر يدخل يعني حضرتك بتدير املاكك واملاك اخواتك الاتنين الله يرحمهم وبما ان اكمل ابن ماهر بيه الله يرحمه يقدر يدير املاكه وكمان لو لؤي بيه حب يدير املاك رفعت بيه والده الله يرحمو سواء هو او اختو اسيا فده حقهم زي ما انت من حق اولادك عدي بيه وسهيله هانم يتصرفو في ملكك 


عصران قال بغضب...انا كل اللي في البيت مربيهم ومستحيل يتطاولو عليا المصيبه في الكلب ده اللي طلعلي في البخت الولد ده مش سهل وكل همو يدمرني انا لازم اتصرف والا هيهد البيت ده على دماغي يا عزت

شيطان في بيتي حصريا بقلم زهرة الربيع

في الوقت ده نزل شاب في العشرينات بطله جذابه وكان بيصفر برواق وقال بابتسامه ...صباح الخير يا عمي صباحو يا انكل عزت


عصران قال بغضب...صباح الزفت على دماغك ودماغ عمك ودماغ عزت ...اقدر اعرف حضرتك ليه كنت بايت في القسم امبارح هو انا فاضي لحركات العيال بتاعتكم انا هخلص من مشاكلكم دي امتي قولي امتى


لؤي قال بسرعه..لما تحصل اخواتك اكيد يا عمي


عصران بصلو بدهشه ولؤي خد بالو لجملتو وقال...قصدي لما تحصلهم بعد عمرطويل يعني يا عمي


عصران بصلو بغيظ ولؤي اتنهد وقال...والله مش غلطي المرادي انا كنت واقف في الصيدليه عادي وفيه واحده عايزه تاخد حقنة ضغط..ادتهالها عادي والله بس جوزها طلع مجنون واتخانقنا


عصران ابتسم بسخريه وقال....حقنه... وجوزها اللي مجنون ماشي يا لؤي انا هلاقي حل للصيدليه دي الي مش جيبالك غير المشاكل لو ماقفلتهالك مبقاش عصران الانصاري


في الاوضه كانت فيه بنت جميله بتصلي وخلصت صلاتها وبتقرى بعض الأذكار

قاطعها صوت تليفونها ومسكتو بلهفه وقالت...السلام عليكم...علي انا لازم اقابلك ضروري


وسمعتو شويه وقالت.... مشكله كبيره يا علي تعلالي على الجامعه بكره ..واه اوعى تنسى اللي قولتلك عليه يا علي محتاجه الحبوب ضروري دماغي هتتفرتك 


وسمعتو شويه وقالت..طيب هستناك متنساش تعمل حسابي فيها محتجاها قوي


وقفلت معاه وهيه متوتره جدا وقالت...يارب استرها معايا انا مليش غيرك


بره كان لؤي بيحاول يهدي عمه وقال..يا عمي تقفلها ليه بس هيه الصيدليه دخلها ايه ده شغلي ...بقولك البنت كانت تعبانه وادتلها حقنه اعمل ايه اذا جوزها مجنون


عصران زعق فيه وقال..جوزها الي مجنون ولا انت اللي هتجننا كلنا..اوعى تكون فاكرني نايم على وداني..انا كل حركاتك عارفها حتى الحركه الزباله اللي عملتها مع الخدامه اللي قد عمرك مرتين وانا مرضتش اتكلم قدام عدي وسهيله واختك اسيا واقول انت عملت ايه واخلي منظرك قدامهم زباله


لؤي حمحم بحرج وقال..وبالنسبه لانكل عزت عادي منظري قدامو قشطه تمام يعني


عزت قال بلا مبالاه..لا خدو راحتكم عادي ربنا ستار حليم


لؤي اتنهد وقال..هيه وصلت لربنا ستار حليم ..طيب ...حيث كده خد راحتك بقى يا عمو عزت مش غريب 


عصران لسه  هيتكلم  طلعت  اسيا من الاوضه بغضب رهيب  قال بغضب ...شرفتو انتو كمان ...ما لسه بدري على قفلة الاوضه عليكم استنو لما نجوزكم ده فاضل اسابيع يعني محبكتش


اسيا مشيت في وشها وخرجت من البيت بغضب رهيب من غير ما ترد على عمها لأول مره والكل كانو بيبصو لطيفها بزهول


عصران اتصدم وقال بقلق ...فيه ايه ياعدي البت مشيت كده ليه انت مزعلها


عدي قال بتوتر..هحكيلك يا بابا بس ألحقها الأول دي مجنونه وهتجبلنا مصيبه


ولسه هيخرج لؤي مسكو وقال بسرعه ... فيه ايه اختي مالها انت عملت ايه

عدي قال باستعجال...زعلتها شويه هصالحها واكلمك على طول

وخرج جري ورا اسيا بس كانت مشيت بعربيتها بسرعة البرق وعدي ركب عربيتو وطلع وراها


فى مكان تاني كان فيه بروفه لتصوير فيلم سنيمائي ومشهد فيه بنت بترقص على مسرح


 وقف شاب في اواخر العشرين بملامح حاده جذابه وقال... كات

....بقى ده رقص يا جمانه ده لو حربايه بترقص هتبقى مغريه اكتر من كده


وقرب منها وحط اديه على وسطها وقال...الرقص الشرقي ده  فن 

وبقى يحركها شمال ويمين وقال....تعرفي ايه عن الفن يا جمانه


ابتسمت وقالت بخبث....اعرف حضرتك يا اكمل بيه


اكمل ابتسم ابتسامه جانبيه وقال...تبقى وصلتي العالميه حصليني على المكتب وانا اعلمك الباقي ..يلا يا شباب فركش


بعد شويه وصلت اسيا للمكان ده ودخلت بغضب  وهيه مش بتسمع لحد من الي حاولو يوقفوها وراحت على مكتب اكمل بغضب رهيب


السكرتيره حاولت تمنعها بس فتحت الباب بغضب ودخلت من غير استئذان واتصدمت لما لقت اكمل مقعد جمانه على رجلو وبيقربو من بعض بمنتهى السفا،،له


اكمل بصلها ولسه البنت على رجلو وقال ببرود....نعم....فيه حاجه يا بنت عمي.. حد يدخل كده


اسيا قالت بغضب رهيب....عايزه اتكلم معاك ضروري


البنت لسه هتقوم اكمل منعها وقال باستفزاز.....مش فاضي للأسف 


اسيا ابتسمت بطريقه مريبه وقربت منهم وفي ثواني شدت البنت من شعرها ورمتها بره المكتب تحت نظرات الزهول الي  على وش اكمل وقفلت الباب وقالت بتحدي....كده فاضي صح ووووو


تكملة الرواية من هناااااا

 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا






تعليقات

التنقل السريع