روايه جنون العشق الفصل السابع وعشرون 27بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)
روايه جنون العشق الفصل السابع وعشرون 27بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)
جوري بابتسامة: صباح النور.... كنت عايزه اتكلم معاك في موضوع معاد فرحنا
كريم بقلق: قررتي اي
جوري: موافقه ان فرحنا يبقا بعد شهر
اترسمت ابتسامه عريضه علي وشه وقال: بجد موافقه
هزت جوري راسها بابتسامة.. بصلها وقال: دا احلي خبر اسمعه النهارده....اي رايك نقعد شويه في الكافتريا اللي قريبه من هنا ونتكلم في التفاصيل اكتر
جوري بتفكير: اممم ماشي مفيش مشكله
اخدها كريم وراحو علي الكافتريا قعدو وطلب لها عصير وبدأو يتكلمو في تفاصيل الفرح يتعمل فين وإلخ... و جوري كانت مبسوطه موجود كريم معاها وحبه الشديد ليها
جي الجارسون وقرب من كريم همس في ودنه وشاور برا الكافتريا ان في حد مستنيه... بص كريم وبحلق عينيه بصدمه كانت بنت واقفه برا وبتبصله بغضب شديد اتوتر اوي بص لجوري اللي بتبصله وهيا مش فاهمه في ايه
كريم بابتسامة يخفي بيها توتره: لحظه بس و راجع لك علي طول
بعدين قام بسرعه وطلع برا الكافتريا بصت جوري ولمحت طيف بنت وكريم بيشدها ويبعدها عن المكان وهوا بيتكلم معاها بغضب ونرفزه.... حست بحاجه غريبه بتحصل مين البنت دي وبيشدها جامد ويتكلم معاه بالشكل ده كدا ليه... كان في بعض من الخوف جواها هيا مش عارفه من اي
رجع كريم قعد قدامها وهوا بيبتسم عكس الخوف والتوتر اللي مخبيه
جوري: مين دي
كريم بتوتر: مين
جوري: البنت الي كانت معاك
كريم بتوتر وارتباك: انتي شوفتها... ااا دي واحده قريبة ماما... متشغليش بالك بيها
حست جوري بتوتره و ارتباكه و تغيره للموضوع.. كانت قلقانه بس يمكن دا مجرد احساس عندها ومفيش حاجه يمكن هيا فاهمه الموضوع غلط.... ابتسمت وشربت العصير وهيا بتتجاهل اللي حصل
............
مسكها كريم من ايدها جامد وقال بغضب شديد: انتي اتجننتي ازاي تجيلي الكافتريا قدامها
ليلي بغضب: اي خايف علي مشاعرها ولااا اه صحيح خايف احسن اللعبه تبوظ
سابها كريم وقال بغضب: مش هحذرك يا ليلي تاني ابعدي عني الفتره دي لحد ما الموضوع يخلص
ليلي: وانا اي هفضل مستنياك كدا كتير..... هفضل استني لحد ما بطني تكبر.....
قاطعها وهوا بيقول بغضب: مش هطول هوا شهر واحد مش اكتر
ليلي بغضب: شهر كتير اوي يا كريم.... قاعد معاها وبتتفق علي فرحكم دا بدل ما تخطط لفرحنا احنا وتعلن جوازنا قدام الكل واهلك يعرفوا اني مراتك وشايله ابنك
كريم: يا حبيبتي هعملك اللي انتي عايزاه بس اخلص المصلحه دي ونفضا لبعضينا
سكتت ليلي شويه بعدين قالت: ماشي يا كريم بس خلي في بالك لو كنت بتلعب بيا ومفيش حاجه هتعملها من اللي قولتها انت هتشوف مني اللي مش هيعجبك
بعدين سابته وركبت عربيتها ومشيت... بصلها كريم بغضب مكتوب وهوا بيفكر هيعمل اي
..............
حضن باسل اسيل وهوا مبسوط جدا انه شايفها قدامه واقفه علي رجليها من تاني
اسيل: وحشتني اوى يا باسل
بعد عنها وحاوط وشها بكفوف ايديه بحنان وقال: وانتي كمان وحشتيني اوى يا قبل باسل.... عامله ايه دلوقتي
اسيل: كويسه رجعت امشي واجري واتحرك براحتي انا مبسوطه اوي
بصت مرفت في البيت وقالت: اومال ياسين فين
باسل: سافر فتره كدا وراجع
مرفت باستغراب: سافر... سافر فين وليه
باسل: متقلقيش هوا محتاج يقعد مع نفسه شويه
هزت راسها بتفهم... خدت اسيل شنطتها وطلعت علي اوضتها.. بص باسل لـ مرفت وقال: كنت عايز اتكلم معاكي شويه
هزت راسها بابتسامة وخدته وقعدو.... حكي لها باسل علي اللي حصل وعلي نتيجة التحليل... كانت مرفت مصدومه اوي من اللي بتسمعه
مرفت بصدمه: بس انا روحت معاها للدكتوره وشوفت نتيجة التحليل كانت كويسه
باسل: انتي دخلتي معاها المعمل جوه
مرفت: لا انا استنتها برا وهيا طلعت بنتيجة التحليل
باسل: يبقا اكيد اتفقت مع اللي عملها التحليل المهم مش دا الموضوع اللي عايز اكلمك فيه
مرفت: اومال ايه قول يا بني انا سمعاك
حكى لها باسل عن رهق و اخلاقها وعن لما راح قرا الفاتحه هوا وياسين خلص كلامه وقال: عارف كان لازم يعني اخد رأيك في الموضوع الاول بس......
قاطعته مرفت وقالت بابتسامة: طالمه انت واثق فيها و عجباك يبقا انا معنديش مانع يرجع اخوك من السفر ونعمل الفرح علي طول..... نفسي افرح شويه بعدل الحزن اللي مرينا بيه الفتره الاخيره
باسل: ان شاء الله
.................
هشام: طيب كويس انها وافقت.... خلاص شويه بس ونخلص من الموضوع ده
كريم: بس في تغير بسيط
هشام باستغراب: اللي هوا اي التغير دا
كريم: مش احنا اتفقنا ان بعد الليله دي كلها انا ليا جزء بسيط من الفلوس اللي هتخدوها
هشام: ايوه
كريم: كوب ميا علي الكلام دا عشان هنتفق من جديد
هشام بغضب: يعني ايه
كريم: يعني بدل ما كنت هاخد جزء بسيط من الفلوس هاخد النص بالظبط دا غير الارض برضو هاخد نصيب فيها
قام هشام وقال بانفعال: انت اتجننت ولا ايه
بصله كريم بهدوء وقال: هوا ده اللي عندي وخليك فاكر انك لولاي انا مكنتش تقدر تاخد حاجه
هشام: انت محسسني انها خلاص وقعت كل حاجه بقت في ايدينا
كريم: هيحصل متقلقش بس زي ما قولت ومينقسش مليم واحد
هشام بتفكير: خليها توقع انت بس وخد اللي انت عايزه
...............
كانت قاعده جوري بتفكر مين البنت دي و كريم يعرفها من فين هل هما صحاب ولا ايه الحكايه... طيب كدب عليها ليه وقال انها قريبت مامته ولما سألت غاده قالت انها متعرفش بنات في السن ده قرايبها صغيرين في السن وفي منهم برا مصر يبقي كدب عليها ليه... ليه مش عايزها تعرف مين دي هل في حاجه ما بينهم.... عقلها عمال يودي و يجيب لحد ما كان هينفجر
فاقت من شرودها علي صوت رساله وصلت علي تليفونها... اخدت التليفون و فتحته كانت رساله مكتوب فيها
"خلي بالك يا حلوه من اللي بيدور حوليكي.... في مؤامره عليكي وانتي مش واخده بالك "
قفلت التلفون وهيا مصدومه من الرساله والخوف بدأ ينهش في قلبها مين بعتها وقصده اي و مؤامرة اي اللي بيقول عليها ومن مين...........
#يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا