القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لعبة الخداع الفصل الثالث 3بقلم نشوه عادل(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)

 

رواية لعبة الخداع الفصل الثالث 3بقلم نشوه عادل(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)




رواية لعبة الخداع الفصل الثالث 3بقلم نشوه عادل(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)



ـ متفكريش الموضوع سهل لان خالد كان متجوز ومراته هربت منه وميعرفش عنها اى حاجة ومعقد من الستات 

ياسمين باستغراب: هربت ... هربت ازاى ولا راحت فين وليه اصلا تهرب من جوزها 

لقاء: الحقيقة مفيش رد ع اسئلتك دى لاننا منعرفهاش اصلا ولا عمرنا شوفناها 

ياسمين بصدمة: نعم ازاى يعنى متعرفيش مرات اخوكى 

لقاء: خالد اتجوزها بالسر ومعرفناش عليها لكن بعد حوالى ٦ شهور اتفاجئنا بخالد بيقول انها هربت وميعرفش عنها حاجة ولا يعرف السبب حتى ومن وقتها وهو حرفياً مش بيتعامل مع ستات ولا بيثق فيهم حتى شركته مفيش فيها واحدة توحد ربنا كلهم رجالة

ياسمين: ي نهار اسود وجاية تقوليلى الكلام ده دلوقتى لا ي سيتى يفتح الله انا مليش دعوة بالحوار ده 

لقاء: وانتى خايفة ليه هو هيعضك وبعدين انا اختارتك انتى لسبب مهم 

ياسمين: ايه هو بقى ان شاء الله 

لقاء: انتى هتعرفيه لوحدك بعد بكرة ف الحفلة

ياسمين: لا ده جنان رسمى انا مش هكمل ف اللعبة السخيفة دى انا همشى 

لقاء: تمشى فين بس احنا هنبقى معاكى و....

كمال مقاطعاً: خلاص ي لقاء خليها تمشى عادى بس قبل ما تمشى ايدك ع ٥٠٠٠ جنيه اللى اخدتيهم وكمان فاتورة البيوتى سنتر وتكاليف الهدوم ادفعيها

ياسمين: انا مجيبتش هدوم اصلا والمفروض قبل كل ده كنتم تعرفونى الليلة ع ايه ولو ع ال ٥٠٠٠ جنيه انا هردهم والله 

لقاء: ي سيتى مش مهم ال ٥٠٠٠ المهم الفواتير تدفع لانها باسمك ولو متدفعتش بفون واحد ل لارا دلوقتى هتحبسك وتتهمك بالسرقة والنصب

ياسمين بصدمة: انتى بتقولى ايه 

طلعت لقاء بطاقة من شنطتها وقالت: ياسمين احمد محمد عبد التواب رقم البطاقة ٢٩٩*********

اتصدمت ياسمين وفتحت شنطتها وملقتش البطاقة غمضت عيونها بقهر وقالت: هستغرب ليه يعنى ما علينا ايه المطلوب منى 

كمال: احنا مش هنفضل نعيد ونزيد كتير قولتا تخليه يثق فيكى وتعرفى مكان الفلوس وبس 

ياسمين: تمام ينفع اروح ولا لسه فيه حاجة

لقاء: تروحى ع فين 

ياسمين: ع بيتى طبعا هيكون فين يعنى 

لقاء: لا انا حجزت ليكى بفندق هتقعدى فيه ومتقلقيش مدفوع تكاليفه وكل حاجة السواق هياخدك دلوقتى ويوديكى 

ياسمين: تمام اى اوامر تانية 

لقاء: خدى الفون ده خليه معاكى فيه خط عشان لما احتاجك بس خلى بالك منه ها ده غالى جدا 

ياسمين: تمام عن اذنكم 

مشيت ياسمين وراحت ع الفندق وكانت ف سويت جميل جدا وكبير

ياسمين: يخربيت الجمال ي حبيبتى ي شيماء ياريتك كنتى معايا 


عدي يومان وخلالهما تعلمت ياسمين الكثير من لقاء فى كيفية الطعام والمشى والتحدث بلباقة وغيرها 

لقاء: انتى كده بقيتى جاهزة خدى بقى الفستان ده عشان تلبسيه بكرة 

ياسمين: نعم ده فستان

لقاء: ايوة ليه 

ياسمين: هو ايه اللى ليه ده انا فكرته قميص نوم ده كاشف اكتر ما ساتر 

لقاء: اومال عاوزة تلبسى ايه انتى لازم تكونى شيك 

ياسمين: وهو مينفعش اكون شيك باحترامى لازم ابين جسمى بصى انا مش هلبس البتاع ده شوفيلى فستان مقفول لو سمحتى 

لقاء: هو انتى مينفعش تقولى حاضر لازم تقاوحى ف كل حاجة 

ياسمين: معليش خدينى ع اد عقلى ي سيتى وفيه حاجة كمان 

لقاء: ايه تانى 

ياسمين: مينفعش تقدمينى لاخوكى ع انى كنت عايشة بألمانيا افرضى طلع بيعرف يتكلم ألمانى يبقى ازى الحال وقتها 

لقاء باعجاب: ي بنت الذين ازاى مفكرتش ف كده كان عندى حق لما اصريت عليكى مش بس حلوة وكمان ذكية

ياسمين: ولسه الجاى هيعجبك اكتر ويمكن ١٥٠ الف يبقوا ٢٠٠ 

لقاء: زى ما قولتلك انتى وشطارتك 


جاء موعد الحفل الذى اقامته لقاء فى الفيلا الخاصة بها وعزمت الكثير من الاصدقاء والمعارف وسيدات الاعمال وغيرهم وصل خالد فى موعده

لقاء: دايما ف ميعادك بالثانية 

خالد: ما انتى عارفانى بقدس المواعيد جدا كل سنة وانتى طيبة ي روحى وعقبال المليون 

لقاء: وانت طيب ي حبيبى 

خالد: اتفضلى هديتك اتمنى زوقى يعجبك 

اخذت الهدية وقالت: طول عمرك زوقك جميل 

فى نفس الوقت وصلت ياسمين ومعاها هدية للقاء وقالت: لولى هابى بيرث داى 

لقاء: ياسو ايه المفاجأة الحلوة دى انتى رجعتى امتى من السعودية 

ياسمين: من يومين بس خبيت عليكى عشان حبيت اعملها ليكى مفاجأة 

لقاء: احلى مفاجأة اوبس سورى نسيت اعرفكم ده خالد اخويا ودى ياسمين صاحبتى واكتر من اختى 

رفعت ياسمين نظرها لخالد وما ان التقت اعينهم حتى رجفت يداها التى امدتها لتسلم عليه 

خالد: اتشرفت بمعرفتك ي انسة 

ياسمين بتوتر: انا اكتر 

خالد: احنا اتقابلنا قبل كده

نظرت له لقاء بخوف اما ياسمين اجابت بثقة مذبذبة: معتقدش انا لسه نازلة مصر من يومين وبالعادة مش بنسى اى وش اتعاملت معاه بعد اذنك ي لقاء ممكن اروح التواليت 

لقاء: اكيد ي روحى اتفضلى 

دخلت ياسمين الى المرحاض وهى تضع يدها ع قلبها انه هو ذاك الشخص التى جمعتهما الصدفة فى اول يوم تنزل فيه الى الشارع كبائعة ورد وكانت تلطخ وجهها بالمساحيق والتراب لكى تخفى ملامحها رجعت بذاكرتها الى ذاك اليوم التى كانت تجلس مختبأة من الشمس ف جانب مع بعض الورود حين نزل خالد من سيارته وذهب اليها ووو....

خالد: مساء الخير

رفعت ياسمين وجهها قائلة: مساء النور ورد ي بيه

خالد: اكيد 

ياسمين: اختار حضرتك اللى انت عاوزه 

خالد: محتار ما تنقى انتى ع زوقك 

ياسمين: يمكن زوقى ميعجبش حضرتك ولا البنت اللى هتاخده ليها 

خالد: لا انا واثق انه هيعجبنى 

نظرت له بدهشة وجمعت بعض الورود الزرقاء وقليل من الورود البيض وقالت: اعتقد ده هيعجبها 

اخرج خالد المال وقال: شكرا 

اخذت ياسمين المال ثم قالت: ده كتير اوى 

خالد: دول ليكى قومى روحى الجو النهاردة حر لا يطاق .... ثم مد يده بالورد وقال: اتمنى تقبليه منى وعاوز اقولك ع حاجة ربنا قال اسعى ي عبد وانا اسعى معاك وان شاء الله اجيلك ف يوم اشترى منك بس من البوتيك الخاص بيكى 

ثم تركها وذهب مع حيرتها من ذاك الملاك المتمثل فى شكل بشر هل حقاً هو حقيقى ام انها تحلم افاقت من ذكرياتها ع صوت لقاء وهى تقول: انتى مجنونة مالك اتوترتى كده ليه وبقيتى ترتعشى قصاده ووووو....يتبع


تكملة الرواية من هناااااااا


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا







تعليقات

التنقل السريع