رواية ليلة لا تُنسي الفصل الرابع 4بقلم دينا عبد الله)حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية ليلة لا تُنسي الفصل الرابع 4بقلم دينا عبد الله)حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
مسح سفيان دمعه نزلت من عينيه وهوا ينظر الي صديقة طلولته التي في الصورة وقال: النهارده يوم مميز عارفه ليه.... عشان النهارده عيد ميلادك.... كل سنه وانتي طيبه... بقا عندك دلوقتي 18 سنه...... يا ترا انتي فين دلوقتي فكراني زي منا لسه فاكرك ولا نسيتيني
تدخل لؤلؤة البيت اتخضت بفرقعه بصت حوليا اتفاجأت بعائلتها تحتفل بعيد ميلادها. نظرتها تملأ الدهشة والفرح، بينما عيناها تلمعان بالدموع السعيدة.
قربت نورهان منها وقالت بفرحه: كل سنه وانتي طيبه يا لولو.... كبرتي سنه... مع اني لسه شيفاكي صغننه
ضحك الكل بصتلها لؤلؤة بغيظ طفولي وقالت: انا مش صغيره انا عندي دلوقتي 18 سنه
قرب عليها عاصم و فاتن وقالت: مهما كبرتي هتقضلي لولو الصغيره بتاعتنا
ضحكت لؤلؤة وقالت بحماس ولهفه: جبتولي اي بقااا
نورهان: لا اصبري لما تطفي الشمع وناكل الترته بعدين ايقا شوفي الهدايا
لؤلؤة بحماس ولهفه: طيب يلا يلا عايزه اعرف جبتولي اي
ضحكو علي تصرفاتها الطفوليه التي لن تتغير
*
دخل معتز المكتب وملامح الغضب علي وشه بصله سفيان شويه بعدين رجع بص في اللاب توب اللي قدامه وقال ببرود: مالك
وقف معتز قدام سفيان بغضب وقال: انت ازاي تعمل كده.... كان ممكن تعاقبهم بطريقه تانيه بس مش بالطريقه دي
بصله سفيان وهوا مش فاهم معتز يقصد اي: انت قصدك ايه وعقاب ايه اللي انت بتتكلم عنه
معتز بضيق: متستعبطش يا سفيان انا حافظك وعارفك كويس محدش عمل العمله دي غيرك
سفيان بغضب: متتكلم علي طول وتفهمني قصدك ايه
معتز: النهارده شركة عاصم بيه خسرت صفقة كبيره وخسرت معاها 30 مليون جنيه
انصدم سفيان بالخبر وقال: وانا اي علاقتي بالموضوع
معتز بشك: يعني مش انت السبب في الخساره دي عشان تنتقم منه ومن بنته لؤلؤة علي اللي عملته
سفيان بشده: انت ازاي تفكر ان انا ممكن اعمل كدا
معتز: مهو اللي يشوفك يومها وانت بتحلف انك تنتقم وتاخد حقك وبعدها تحصل الخساره الكبيره دي يبقي مفيش حد غيرك السبب
سفيان: طيب اقولك ايه عشان تصدق...... ورحمة بابا انا مليش علاقه باللي حصل
سكت معتز لما حلف سفيان بأغلي واحد في حياته.... اتنهد وقعد علي الكرسي وقال بضيق من نفسه: انا اسف فكرت ان انت اللي عملت كدا
سفيان: هوا انا كنت مدايق اوي منهم وكنت ناوي انتقم منها هيا لكن انا مستحيل اعمل كده واخسر حد الخساره دي.... بس مكدبش عليك مبسوط بالخبر دا اكيد هما دلوقتي مقهورين من الخساره الكبيره دي
معتز بتنهيده عميقه: متشمتش في حد عشان ما يجيش يوم وحد يشمت فيك
سفيان بثقه كبيره من نفسه: انا مستحيل اخسر خساره ذي دي
*
قعدت لؤلؤة وهيا بتبص علي بابا حزن شديد وهيا شيفاه مهموم كان حاسس الدنيا كلها اتهدت عليه ومش عارف يتصرف ازاي في المصيبه دي ولا ازاي اصلا خسر الخساره الكبيره دي كل حاجه كانت ماشيه مظبوط اي اللي حصل فجأه عشان يخسر جامد اوى كدا
فاتن بحزن وهيا بتحاول تطمنه: متقلقش يا حبيبي كل حاجه هتتحل صدقني.... متزعلش نفسك كدا احسن تجرالك حاجه نروح احنا فين من بعدك
لؤلؤة بحزن ودموع: بابا انا مش متعوده اشوفك كدا صدقني فتره وهتعدي وكل حاجه هترجع زي الاول واحسن كمان
عاصم بحسره وحزن وإحباط شديد: دا مش مبلغ قليل مش الف ولا اتنين ولا مليون ولا خمسه دول 30 مليوووووون
قامت نورهان قعدت جنبه وقالت بحزن ودموع: عشان خاطرنا يا بابا متعملش في نفسك كده.... احنا معاك وجنبك لحد ما كل حاجه ترجع.... بس عشان خاطري خليك اوي احنا مش متعودين نشوفك كدا
عاصم بحسره وحزن: مش عارف ازاي دا حصل انا كنت متابع كل حاجه فجأه كدا خسرنا طيب ازاي
بصتله لؤلؤة بحزن ودموعها بتنزل وفكرت ازاي ممكن دا يحصل..... عمرهم ما خسرو خساره زي دي بابا واخد بالع من شغله كويس اوي يبقا ازاي ده حصل...... هل في حد قاصد يعمل كده معاهم وخسرهم الصفقه ولا مجرد خساره طبيعيه.... بس جواها احساس ان فيه حد ورا الموضوع ده بس مين.... مين اللي ليه مصلحه يكسرهم ويخسرهم خساره كبيره زي دي
*
كان سفيان قاعد علي مكتبه بيراجع شويه ملفات في شغله فجأه اتفتح باب المكتب باندفاع ودخلت لؤلؤة و وراها السكرتيره وكانت بتمنعها تدخل
بصت لؤلؤة علي سفيان بغضب شديد... بصت السكرتيره علي سفيان بخوف وقالت: والله يا سفيان بيه حاولت امنعها تدخل مقدرتش
سفيان ببرود: اطلعي انتي واقفلي الباب
هزت راسها بهدوء وطلعت وقفلت الباب وراها.... بصتله لؤلؤة وفي عنيها نار الغضب قربت علي مكتبه وقالت: انت ازاي تفكر تعمل كده....... يعني انت بالطريقه دي تبقي انتقمت مني..... انتقامك معايا انا ليه تعمل مع بابا كدا...... لييييه تعمل كده
بصلها ببرود وقال: اولا انا معملتش كدا لان دي طريقه رخيصه من واحد تفكيره رخيص انا لو كنت ناوي انتقم منكم في شغل باباكي مكنتش خسرته مبلغ زي دي تؤ تؤ دنا كنت هخسره شغله كله وبالشركه وما فيها
بصتله لؤلؤة وهيا مش مصدقه كلامه... رفعت اصبعها السبابه وقالت بتهديد و قوة: اقسم بالله يا سفيان لو عرفت انك انت اللي ورا اللي حصل هخليك تدفع التمن غالي اوي.... هخليك تشوف مني وش انا وانت نتفاجأ بي
ابتسم ابتسامه جانبيه علي ثقتها بنفسها وتهديدها له وقال بسخرية: انتي مش بتبصي علي نفسك في المرايا ولا ايه.... روحي العبي مع العيال اللي قدك لعب الكبار مش للعيال اللي زيك
بصتله بغيظ وغضب شديد وقالت بانفعال: العيال اللي انت بتتكلم عنهم العيال اللي زيك انت..... انت لسه متعرفش مين هيا لؤلؤة عاصم
قام من مكتبه وقرب منها وقال بابتسامة ماكره: ومين هيا يا ترا لؤلؤة عاصم
اتوترت من قربه رجعت لورا وقالت بقوة: مش هحذرك تاني... متخلنيش اوريك الوش التاني.... ولو اكتشفت انك انت اللي عملت كده متلومش الا نفسك
قالت كلماتها وخرجت من مكتبه بكل ثقه وكبرياء.... بصلها بابتسامة ذادت وسامته وقال: هنشوف ياااا لؤلؤة
معتز خرج من مكتبه، مفاجئًا بفتاة جميلة واقفة أمامه، تنظر حولها بفضول، وكأنها تنتظر شخصًا ما. نظراتها الساحرة جعلته يتحول إلى صخرة، لم يستطع الحصول على كلمة واحدة من بين شفتيه.
نورَهان، هذه الفتاة الجميلة، كانت ترتدي فستانًا أزرقًا لامعًا يبرز جمالها الساحر. شعرها البني الغامق كان منحنيًا بخفة على كتفيها، وتألقت عيناها الزرقاوان كالسماء الصافية. كانت تمسك بحقيبة صغيرة بيدها اليسرى، وتنظر حولها بثقة وجمال.
معتز لم يستطع إخفاء إعجابه، ونظراته التقت بنظرات نورَهان. لاحظت إعجابه، لكنها تجاهلته ببرودة، وواصلت النظر إلى البعيد، تنتظر خروج أختها لؤلؤة. كانت نورَهان تشعّ بثقة وجمال، ولم تلاحظ معتز إلا لمدة قصيرة قبل أن تعود إلى انتظارها.
في تلك اللحظة، شعر معتز بالخجل والارتباك. لم يكن يعلم كيف يتصرف أمام هذه الفتاة الجميلة. لكنه كان يأمل أن يجد فرصة للتعرف عليها بشكل أفضل.
نزلت لؤلؤة وخدت نورهان وطلعو من الشركه بصلهم معتز بشده وتسائل هل هيا بنت عاصم التانيه
*
رجعت لؤلؤة و نورهان علي البيت اتفاجأو بواحد قاعد مع باباهم عاصم اول ما لاحظ وجودهم بص علي لؤلؤة وعنيه متشالتش من عليها
خدتهم فاتن ودخلتهم علي الاوضه بصتلها لؤلؤة وقالت: مين دا يا ماما
بصتلها فاتن بحزن وقالت: دا صاحب الصفقه اللي ابوكي خسرها جي واتكلم مع باباكي وقال انه ممكن يرجع المبلغ اللي باباكي خسره بس بشرط
بصت لؤلؤة و نورهان لبعض بتفكير... بصت لؤلؤة علي مامتها وقالت: شرط اي
فاتن: يتجوزك.............
#يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا