القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لعبة الخداع الفصل الرابع 4بقلم نشوه عادل(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)

 رواية لعبة الخداع الفصل الرابع 4بقلم نشوه عادل(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)





رواية لعبة الخداع الفصل الرابع 4بقلم نشوه عادل(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)



- انتى مجنونة مالك اتوترتى كده ليه وبقيتى ترتعشى قصاده كنتى هتكشفينا 

ياسمين بدموع: انا عارفة الشخص ده كويس انا قابلته مرة قبل كده ومعنى ان هو قالها ليا يبقى يبقى افتكرنى اكيد

لقاء: مستحيل كمال زى خالد قويين الملاحظة ولما كمال شافك بالنيولوك الجديد معرفكيش ويوم ما خالد قابلك ملامحك مكنتش باينة اصلا يعنى مستحيل يعرفك 

ياسمين: ثانية بس انتى عرفتى منين انه قابلنى

لقاء: لانى يومها انا كنت معاه واستغربت لما نزل وكلمك وشوفته وهو بيعطيكى الورد وساعتها قولت انك الوحيدة اللى هتقدرى تعرفى مكان الفلوس بسهولة 

ياسمين وهى تغمض عيناها بوجع: وانا مستحيل اساعدك انا همشى 

لقاء: بقولك ايه بطلى الاسطوانة دى عشان انتى عارفة كويس اوى انا ممكن اعمل ايه ومصيرك هيكون ايه فاهدى كده ع نفسك ونفذى المطلوب منك احسنلك 

ياسمين: انتى لا يمكن تكونى بنى ادمة انتى اكيد شيطان 

لقاء: شيطان ليه عشان بدور ع حقى 

ياسمين: طب ما انتى معاكى فلوس وعايشة بفيلا وراكبة عربية غالية احمدى ربنا غيرك مش بيلاقى يجيب عشا 

لقاء: اولا دى فلوس جوزى ثانيا ده حقى وانا حرة اعمل فيه اللى انا عاوزاه ثالثاً انتى مش هتعملى كده لله انتى هتاخدى مبلغ متحلميش بيه وخلاص انتى دخلتى الحدوتة ومش هينفع تخرجى منها الا ف حالتين ي تتكشفى ي تنجزى معاكى دقيقة وتكونى برة 

خرجت لقاء وبكت ياسمين يا الله لقد بحثت عنه كثيراً وحاولت مراراً وتكراراً ولكنها فشلت ويوم ما تتلقى به يكون هو لعبتها مسحت دموعها وحاولت ان تكون عادية وخرجت لهم 

لقاء: ايه ي ياسو التأخير ده انا مردتش اطفى الشمع من غيرك 

ياسمين: اسفة كنت بظبط الميك اب 

كمال: تمام يلا نطفى الشمع بقى 

جلس الجميع على مائدة كبيرة وكان خالد يجلس الى جانب ياسمين التى لم تستطع رفع اعينها حتى لا تلتقى بعينيه فبادر قائلا 

خالد: انتى بقالك اد ايه عايشة بالسعودية

ياسمين: من وانا صغيرة بابا كان شغال هناك واخدنى معاه بعد ما ماما اتوفت بس هو كمان الله يرحمه عشان كده قررت انزل مبقاش ليا حد هناك افضل عشانه

لقاء: طب وولاد عمك هتعملى معاهم ايه

ياسمين: هما ميعرفوش انى رجعت مصر 

لقاء: بس ممكن يعرفوا ف اى لحظة 

ياسمين: عشان كده بحاول الاقى مكان ف اسرع وقت محدش يعرفنى فيه لازم ابعد عن القاهرة بأى شكل

لقاء: انا عندى حل كويس 

ياسمين: ايه هو 

لقاء: تروحى تعيشى مع خالد هو عايش ف الجيزة ع فكرة يعتبر بعيد شويه 

خالد بصدمة: انتى بتقولى ايه 

لقاء: معليش ي خالد دى فترة مؤقتة بس لحد ما تدبر امورها 

خالد: مستحيل طبعا انتى عارفة انى عايش لوحدى هتعيش معايا ازاى

ياسمين: استاذ خالد عنده حق ولو هو وافق انا مكنتش هوافق 

ف هذا الوقت رن هاتف ياسمين برقم غريب اجابت وقالت: الو مين

............: سكرتارية الاوتيل مع حضرتك ي فندم 

ياسمين: خير فيه حاجة ولا ايه 

............: فيه شخص جه سأل ع حضرتك وع رقم الغرفة اللى انتى فيها وبيقول انه ابن عمك بس انا عرفته انك مش موجودة 

ياسمين: ايه ...طب هو لسه عندك 

............: ايوة موجود ومستنيكى 

اغلقت ياسمين الهاتف وقالت: انا لازم امشى حالا

لقاء: استنى بس ف ايه وهتمشى تروحى ع فين 

ياسمين: الاوتيل اللى كان بيكلمونى وبيقولوا ان ابن عمى هناك وبيسأل عنى اللى خوفت منه حصل انا لازم اهرب 

خالد: استنى هتروحى ع فين 

ياسمين: مش عارفة 

خالد: تعالى معايا

ياسمين: ع فين 

خالد: ع بيتى 

ياسمين: كتر خيرك بس انت لسه قايل من شويه انه مش هينفع 

خالد: متخافيش انا مش عايش لوحدى اوى يلا بينا 


بعد محاولات اقناع وافقت ياسمين وركبت معه سيارته وبعد ان ركبت ابتسمت له وبعد وقت وصلت الى حيث المكان الذى يسكن فيه ونزلت معه وصعدت الى شقة فخمة فى الطابق الاخير فتح خالد الباب وجاءت سيدة كبيرة بالسن لتقول: حمدالله ع سلامتك ي ابنى 

خالد: الله يسلمك ي دادة اعرفك الانسة ياسمين هتكون ضيفة عندنا هنا كام يوم ودى ي سيتى دادة كريمة تقدرى تقولى امى التانية

كريمة: اهلا ي بنتى اتفضلى خالد لو سمحت عاوزاك ف كلمتين 

توجه خالد معها وقال: نعم 

كريمة: اول مرة اشوفك داخل بواحدة هنا دى تبقى مين ولا ايه حكايتها 

خالد: متقلقيش انتى عارفة انى مش بعمل حاجة غلط المهم دلوقتى خلى أروى تجهز ليها غرفة عشان تنام فيها وانا هفهمك كل حاجة بعدين

كريمة: أروى تعالى 

أروى: نعم ي دادة 

كريمة: جهزى اوضة الضيوف للانسة 

استأذن خالد ونزل الى عمله ودخلت ياسمين الى الغرفة واغلقت الباب باحكام اخرجت الهاتف الاخر من شنطتها واجرت اتصال بشيماء 

شيماء: عاملة ايه ي قلبى وحشتينى اوى وعندى ليكى خبر هيفرحك 

ياسمين: خير يارب

شيماء: لقيت شغل فى محل ملابس وبمرتب كويس بس شيفت ١٠ ساعات قولت مش مهم المهم انى لقيت شغل يلمنا من قرف الشارع ها طمنينى عملتى ايه 

ياسمين: انا مش بخير ي شيماء 

شيماء: ف ايه ي بنتى 

ياسمين: فاكرة الشاب بتاع الورد اللى قلبت الدنيا عليه هو نفسه اخو اللى اسمها لقاء 

شيماء وقد اتسعت اعينها من الصدمة: ي خبر طب عرفك 

ياسمين: انتى اللى يهمك اذا عرفنى ولا لا 

شيماء: اومال هيهمنا ايه غير كده 

ياسمين: انا مش  هقدر اخدعه واغشه ده باين عليه طيب وابن حلال اوى ومتأكدة ان اللى اسمها لقاء دى كدابة وبتتبل عليه انا هقوله الحقيقة واللى يحصل يحصل

شيماء: انتى اتهبلتى ي بت لا طبعا اوعى تعملى كده انتى مش اد لقاء واذاها 

ياسمين: طب مش حرام اخون ثقته

شيماء: وهو مش حرام عليه ياخد حق اخته ووو....يتبع


تكملة الرواية من هنا اااااااا


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا








تعليقات

التنقل السريع