القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية شيطان في بيتي الفصل الرابع4 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات

 

رواية شيطان في بيتي الفصل الرابع4 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات 






رواية شيطان في بيتي الفصل الرابع4 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات 


#الحلقه_الرابعه المهم عايزها تترجاك على حبايه يعني تدمن بالكامل وتعمل اي حاجه علشان تاخد الجرعه فاهمني..وبالنسبه للمقابله انا هقفل وابعتلك مسج تقراه كويس وتنفذو بالحرف..ومتنساش تحذف الرساله سمعت


وسمعو شويه وابتسم وقال..ايوه كده شطور يا علوه يا ابن الست الحلوه

وقفل معاه وكتب رساله وبعتهالو ولسه هيروح ناحية الدولاب اتفتح الباب ودخلت اسيا بغضب رهيب


اكمل اتنهد وقال بضيق...نعم خير ..جايه تباركيلي برجوعي بيتي


قالت بغضب شديد..عمك تعب وجبنالو الدكتور يا رب تكون مبسوط


ابتسم باستفزاز وقال..والله كان بودي اقولك لا ..بس انا مبسوط..وجدا كمان..بس مش هبقى مبسوط لو خدها من قصيرها ومات


كتفت اديها وقالت بغضب مكتوم..طب كويس والله طلع عندك دم وبتحس


اكمل ضحك ببرود وقال..لا للاسف معنديش...بس هزعل انو مات بسرعه كده ومسابليش فرصه اتشفى فيه


اسيا بصتلو بغضب رهيب و حاولت تهدى واتنهدت وقالت  ..طيب..خلينا نتكلم بهدوء يا اكمل...انت مضايق من عمي...على اساس انو ظلمك وحوراتك دي وطبعا من الظلم انك بتعاقب ابنه معاه بس هلاقيلك مبرر بارد واقول انك حابب تعاقبو في اولادو..انما انا..انا مش بنتو ومعملتش حاجه تستدعي اني اتجوز وسخ زيك..انت شايف اني استاهل اتعاقب العقاب ده


اكمل ابتسم ابتسامه جانبيه وقرب منها وقال...شوفي يا اسيا لما بيكون في ضفتين حوالين اي نهر بيبقى لازم فيه جسر صغير يربط ما بينهم ويوصلنا للضفه التانيه...يعني علشان نوصل لازم نستخدمو وندوس عليه كمان لانو بيبقى وسيلة العبور الوحيده ...عمرك مره خدتي بالك لمشاعر الجسر ده وياترى حاسس بايه واحنا كل مره ندوس عليه بس علشان نعدي للبر التاني


اسيا كانت بتبصلو  باستغراب وهو كمل وقال..اهو انتي الجسر ده..الي هيوصلني للي انا عايزه.. قدرك بقى تبقى  هنا..وانا قدري اني ملاقيش وسيله غيرك


قال  كده واتجاهل وجودها وقلع تيشرته وبقى يطلع هدومه من شنطته


اسيا قالت بسخريه...انت فاكر بالحركه دي هتكسف واطلع جري بقى  ريح نفسك مش بتكسف غير من الرجاله


اكمل ابتسم  بخبث على كلامها والتفت لها وجذبها من شعرها وبا،،سها بقوه في ثواني قبل حتى ما تستوعب عمل ايه


 بعد عنها وهيه بتبصلو بصدمه وعيونها مفتوحين على اخرهم وقال ...الرجاله افعال وانا بتاع افعال وبس يا بنت عمي ..ولا تحبي اناديكي حببتي بما اننا هنتجوز


اسيا دفعتو بقوه وهيه بتبصلو بزهول وقالت بزعيق..انت..انت عملت ايه يا حيوااان يا وسخ


اكمل ابتسم وبقى يطلع هدومه من الشنطه بلامبالاه وقال... يا ريت نحترم بعض علشان نعرف نعيش مع بعض


اسيا كانت في قمة الإنفعال ومش حاسه بنفسها قالت بغضب رهيب....احترم مين يا معفن احترم واحد سا،،فل ووسخ زيك...لكن انت هتطلع متربي ازاي وانت تربيه واحده رقاصه   سا،،قطه وو،،سخه 


اكمل التفت لها بحده و ضم ايده بغضب رهيب وقال..اسيا ..اخرجي حالا


قالت بغضب وزعيق ولو مخرجتش ها....هتعمل ايه..مضايقك قوي كونك  واحد ابن حرام نتيجة غلطه بين واحد سكران وواحده ساقطه ...اعرف قيمتك انت اخرك تمسح مكان جزمتي مش تتجوزني


اكمل كان كلامها بيدبحه والغضب بان على ملامحه وقال بحده...اسيا قولت اخرجي من هنا احسنلك


اسيا قالت بغضب اشد ....مش هخرج وهقول الي انا عيزاه انت هتعيش وتموت كلب البيت ده ومش هنعترف بيك ونجوم السما اقربلك من انك تتجوزني انا يستحيل اتجوز واحد تربية شوارع واصلاحيات و


لكن قطعت كلامها بصرخه لما ضربها قلم قوي جدا وقعت على الارض 

شيطان في بيتي حصريا بقلم زهرة الربيع

عند فرحه اتصدمت لما لقت لؤي في الحاره وفيه ناس نازله تضربو قالت بزهول..انت عملت ايه الله يخربيتك انت لحقت... تعالى معايا


لؤي قال بسرعه..معملتش حاجه دول ناس مجانين والله


فرحه قالت بضيق وسخريه.... ايوه ما انا عارفه انك غلبان والناس هيه اللي بتيحي عليك 


ولسه هيتحركو نزل الراجل ومعاه اتنين زي الحيطان وقال...العيل ده يلزمك يا دكتوره


لؤي أول ما شافهم وقف وراها وقال ....اه ..اه طبعا تبعها ....وهمسلها بخوف وقال....قولي حاجه  ابوس ايدك


قالت بهمس من بين اسنانها...واساعدك ليه نسيت اللي عملتو في الصيدليه يا مهزأ


لؤي قال بقلق...حقك عليا ...كانت غلطه هنتكلم والله بس اتصرفي ارجوكي


فرحه اتنهدت وقالت..اه يا معلم شبراوي..تبعي معلش هو دكتور لؤي مش من هنا ومش بيعرف يتعامل كويس حقك على راسي انا امسحها فيا


الراجل بصلها بمعاكسه وقال..علشان عيونك بس.... ولو اني كنت هموت واسلخه واعلقه... اصلي مش دابح انهارده


لؤي قال باندفاع.... تعلقني ليه كنت جلبية ابوك


شبراوي بصلو  بحده وقال ....قولت حاجه يا حليوه


لؤي قال بسرعه وخوف...بقول ربنا ياخد اللي يتعبوك يا معلم


شبراوي قال..اه بحسب ....ومشي هو واولاده


فرحه اتنهدت بارتياح وقالت...وانت تاخد بعضك وتمشي حالا من هنا يلا كفايانا مشاكل


ومشيت من قدامو وهو مشي وراها وهو بيقول...فرحه انسه فرحه..انسه فرحه اسمعيني ارجوكي... انا جاي المشوار ده كلو علشانك


 وفضل طالع وراها على السلم وهو بيقول...انا اسف..انا اكيد مقصدش اعمل كده..والله انا متربي كويس وعمري ما بعمل حاجه غلط


فرحه قالت بضيق  وسخريه وهيه طالعه السلم.... اه ما انا عارفه انك متربي  بامارة السفاله اللي عملتها في اول يوم شغل ليا..واحد وسخ...بس انا فهماك انت اصلا عايز تطفشني بس كنت تقدر تقولي كده في وشي و


بس سكتت لما سمعتو بيصفر  التفتت وراها واتسعت عنيها بدهشه لما لقت واحده جارتهم نازله وهو نزل وراها وبيصفر ويقول بمعاكسه...اخرك ايه ..يا كريم شانتيه


فرحه اتصدمت ولطمت على خدودها وقالت..يا انهار اسود ...دكتور لؤي 

ونزلت جري وراه


لؤي كان ماشي ورا الست وبيعاكس وهيه وقفت عند باب شقه وقالت بضحك..اخري هنا يا حليوه دي شقتي ..تعالى نروقك وسحبتو من قميصه وهيه بتضحك بصوت عالي


لؤي اتسعت عنيه بصدمه لما خد بالو للي عملو وقال...لا..لا افهمي حضرتك انا غلطان في العنوان ....فرررررحه الحقيني يا بت 


فرحه كانت نازله جري وراه بس كانت الست قفلت الباب ضربت رجلها على الارض بغيظ  وقالت..الله يخربيت فرحه بقى...خليك عندك لحد ما يلموك معاهم ده تمامك اصلا


لؤي دخل المكان وبيبصلو باستغراب اتفاجأ بستات كتير وشباب والمكان واضح جدا انو مشبوه بلع ريقه بارتباك وقال...طبعا انا لو حلفتلك اني عيان مش هتصدقي


ضحكت بقوه وقالت....هييييهييي انا كمان عيانه...كلنا هنا عيانين


لؤي قال بيأس..اممم...مصدقتيش


اما عند سهيله اطمنت على ابوها بعد ما فاق وهدي واتأكدت انو نام وخرجت من غير ما حد يشوفها وهيه حاسه بصداع رهيب


ركبت عربيتها وطلعت على اول الشارع كان على مستنيها ركب معاها وقال...وحشتيني يا سوسو


ابتسمت وقالت..انت اكتر يا علي 


على اتنهد وقال..انا مبقتش اقدر على بعدك ونفسي قوي يجمعنا بيت واحد


ابتسمت ونزلت عيونها بكسوف وقالت...انا كمان ....بس الموضوع بقى في ايدك يا على انا مشيت العريس الي كان متقدملي وقولتو اني بحب حد تاني... تعالى بقى انت اتقدم لبابا.... انا مش مبسوطه خالص اني مخبيه موضوعك عن اهلي وبقابلك من وراهم انا عمري ما عملتها


علي ابتسم وقال.... قريب يا قلبي هفاتح اهلي في موضوعنا متقلقيش..


سهيله ابتسمت وقالت..طب يلا اديني حبايه خليني اروح بابا تعبان انهارده


علي ابتسم بخبث وقال..حاضر يا قلبي بس هنعدي على الصيدليه الي بجيبه منها لانه خلص ...يلا اطلعي


سهيله قالت بارتباك ....طب هنتاخر انا مقولتلهمش اني هخرج


على ضحك وقال..يا بنتي هو انتي عيله يلا اطلعي بقى ادينا بنتكلم انتي وحشاني قوي


سهيله ابتسمت بحب وطلعت بالعربيه معاه


عند اسيا كانت مصدومه جدا ومش مصدقه انو ضربها بالطريقه دي كانت بتبصلو بزهول وبس


اكمل كمان محسش باللي عملو من كتر الغضب وفاق لنفسو لما وقعت بالشكل ده قرب منها فورا وقال...قومي معايا ..انا مكانش قصدي.... ومد ايده وهو بيوطي يقومها 


بس اسيا دفعتو بعيد عنها وقالت بغضب...خليك بعيد عني وحطت ايدها على شفتها اللي بتنز،،ف وقالت....حيوان ..ومحتاج معاملة الحيونات و بس مينفعش تعيش وسط البشر وطلعت بغضب شديد من عندو 


اكمل كان جواه غضب يهد الكون وكلامها بيتكرر في ودانو نزل صورة ابوه وكسرها على الارض وبقى يضرب البروز برجليه وهو بيقول بزعيق...مبسووووط...حاسين بالي بسمعه شايفين عملتو فيا ايه...وقعد على السرير وهو بينهج وقال..هدفعكم التمن كلكم هتدفعوه


اسيا طلعت وهيه بتمسح دموعها وشفتها بغضب 

وقف قدامها عدي وقال...اسيا بابا كان بيسأل عليكي عايزك و


بس قطع كلامو لما شاف حالتها بصلها بزهول وقال...ايه الي عمل فيكي كده 


اسيا قالت بتوتر...عادي يا عدي اتخبطت في باب الحمام و


بس قاطعها و قال بغضب شديد...هو مش كده...هطلع روحه المرادي 

وراح على اوضة اكمل بغضب شديد.... واسيا بقت تجري وراه عايزه توقفه

حصريا بقلم زهرة الربيع

عدي دخل بغضب ومسك اكمل من تيشرته  وقال بزعيق ..انت اللي ضربتها


اكمل بص لاسيا يمين وشمال وقال ببرود...اه الحمد لله انا


عدي بصلو بغضب وشدد من مسكتو ليه وقال بحده..انت جنسك ايه يلا لو كنت راجل مكنتش تمد ايدك على واحده ست يا زبا،،له


اكمل زق ايده بغضب وقال..انا مش عايز ابقى راجل انا عايز ابقى من صنفكم اللي لحد دلوقتي متحددش نوعه...انا عشت ٢٧ سنه في الزل وانا راجل...والاوساخ اللي زيكم غرقانين في النعيم


عدي قال بغضب..الاوساخ اللي زينا دول اللي هتموت وتبقى منهم يا حقود وعمرك ما هتقدر اخرك تحلم


اكمل قال بغضب..اطلع يلا بره..مش ناقصه اتكلم مع الصراصير كمان يلا يلا غور من هنا مش رايق السعادي بدل ما ابتلي بواحد وسخ زيك


عدي بصلو بحده وقال..بلاش انت تتكلم عن الوساخه يا تربيه الشوارع يا ابن الركلام


اكمل كان حرفيا دمه بيغلي وعدي مكانش وقته اصلا 

ضربو بوكس قوي وقعو على الارض وبقى ينز،،ف من انفو وهجم عليه وهو بيضربو بغل وعن،،ف وبيقول..ابن الركلام ده هيوريكم يا زباله يا كلااب...والله لادفعكم التمن انا هفرجك انت وابوك يا زباله 


اسيا اتصدمت كان هيموتو في ايده وهاجم عليه بيضربو بغل دفعتو بكل قوتها بعيد عنو وشدت عدي عليها وكان بيكح جامد وبينز،،ف

قالت بزعيق..انت حيوان هيموت في ايدك ايه اتجننت خلاص


اكمل وقف وقال بغل..البركه فيكم يا ولاد الانصاري..بس وحق  كل كلمه بتحرقو بيها قلبي من غير ما يرفلكو جفن..لاخليكم تبكو بدل الدموع دم...وحق القلب اللي مفضلش منو غير اسمو  لادفعكم تمن كل حرف بستحملو...ولاخليكم قدام بعض ليل نهار ومتعرفوش تقربو ولا تبعدو


وبص لعدي بحقد وقال..هخليك تشوفها معايا ة في حضني وتوريني رجولتك يا ابن البشوات ....غورو من اوضتي ...وزعق جامد وقال...اطلعو بررررره


اسيا للحظات حست بحزن من منظره وحست انهم ذودوها معاه بس بعد ما قال كده قومت عدي وقالت بضيق.... يلا من هنا يا عدي على شويه والنفس هنا هيبقى مسموم


واخدتو وطلعت واكمل قفل الباب بسرعه وهو مش قادر ياخد نفسو جذب شعره بقوه وجسمو كلو بيرتعش وهو بيفتكر كل كلمه بتتقاله


فتح الدرج بتاعو بسرعه وطلع منو علبة اقراص  وكب منها على ايده اكتر من حبايه وشربهم دفعه واحده واديه بترتعش ونام على السرير وضم رجليه لبطنه وحاوطهم باديه كأنه بيحضن نفسه وهو مغمص بقوه وبيحاول ينام وبيجاهد علشان دموعه متنزلش


في الوقت ده دخل شخص ملثم من البلكون ومعاه سكين في ايده واتقدم ناحية سرير اكمل


عند سهيله فضلت تمشي بالعربيه زي ما بيقولها علي لحد ما وصلو لحاره صغيره 


في بدايتها علي قال..بس اقفي انتي هنا هروح اجيب لنا علبتين واجي في السريع..معاكي فلوس اصلي نسيت المحفظه


سهيله طلعت فلوس ادتهالو و قالت بلهفه....بجد هتجبلي علبه ليا ...هات وميهمكش الفلوس انا..انا عايزه كتير معايا


علي ضحك وقال..لو لقيت بقى يا مزتي


 ونزل من العربيه وهيه فضلت مستنياه وقت طويل بس مجاش نزلت من العرييه وبقت تلف اول المكان وتسأل عنه  وفي الوقت ده الدنيا اتقلبت والكل بقى يجري بصراخ

واتفاجأت بالبوليس حاوط المكان


سهيله كانت واقفه مكانها بتبص للناس اللي بتجري باستغراب ومش فاهمه فيه ايه لحد ما واحد من الظباط مسكها بقوه وقال للعسكري ...خد الحلوه دي كمان.... اول مره اشوف المنقبات كمان بيجو هنا جاتكم البلا


سهيله اترعبت وقالت..سيب ايدي لو سمحت عيب انا عملت ايه


الضابط دفعها للعسكري وقال ...عملتي ايه..في القسم هنعرفك وهنجبلك المزاج كمان ..وشاور للعسكري جرجرها ورماها في البوكس مع المجرمين وهيه بتصرخ ومرعوبه جدا ووووو

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع