القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية شيطان في بيتي الفصل السادس 6 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات

 

رواية شيطان في بيتي الفصل السادس 6 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات






رواية شيطان في بيتي الفصل السادس 6 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات 


#الحلقه_السادسه كانت هتقع من طولها لما قال... منتصر كلمني وحدد كتب الكتاب وقال انكم متفقين جدا مبروك يا سهيله مبروك يا حببتي


سهيله بقت تبصلو بزهول شديد مش ده اللي اتفقت عليه مع منتصر مبقتش عارفه ترد بايه قعدت على الكنبه بصدمه ودماغها بتدور في الف حاجه


اما اسيا كانت مصدومه من اللي بتسمعه من اكمل وقالت..انت اكيد مش هتعمل كده ده..ده ابن عمك و


قاطعها لما ضحك جامد ووقال...يااااه هو ابن عمي محدش قالي والله لو كان عندي علم مكنتش عملت كده


اسيا بصتلو بغيظ وقالت...خلي عندك دم عدي ملوش ذنب في اللي عمله ابوه 


اكمل قال بسرعه وغضب..ولا انا ....ولا انا ليا ذنب في اللي عملو ابويا وعمك...اللي انا شوفته مستحيل تقدريه يا بنت الذوات ...اوعي من وشي اصلا جيه وقت حسابكم كلكم


ولسه هيطلع اسيا مسكت في ايده وقالت بسرعه...عمك تعبان دلوقتي انت مش هتقولو حاجه صح


اكمل بصلها بغضب وقال بسخريه ..مش عايزك تقلقي على عمك...مش هتجراله حاجه...هو دايما بيعرف يظبط اموره ويختار اقل الخساير

 وبصلها وقال بقوه وثقه...وانتي للأسف هتكوني اقل خسايره المرادي يا اسيا


قال كده ونزل وسابها واقفه بارتباك من ثقته بلعت ريقها بتوتر ونزلت وراه 


تحت كان عصران بيحاول يتكلم مع سهيله وبيقول...يا بنتي  فيه حاجه زعلتك طب اتكلمي او اشرحيلي فيه ايه


في الوقت ده نزل اكمل واتصدم بوجود سهيله بقى يبصلها شويه وحاول ميبينش وبص لعصران وقال بغضب...التافه اللي بعتو على اوضتي ده اقدر ادخلو في القضيه واقول انك كنت عايز تقتلني كمان..بس عشان احنا اهل..ها واخد بالك من الكلمه دي...انا هتخطى الموقف ده...وهعديهالك...كمان جيتلك بنفسي اقولك قبل ما المحامي يفاجأك..انا رفعت على ابنك الحيله قضيه وهحبسهولك...واخركم انهارده في التفاوض لاني لو مشيت في قضايا مش هتراجع وانت عارفني


ولسه هيمشي عصران مسك دراعو وقال بغضب...انت عايز ايه بالظبط 


اكمل دفع ايده وبصلو باستفزاز وقال بتحدي...اسيا...مرات ابنك المستقبليه هتبقى مراتي انا مرات ابن الشوارع اللي مش من مقامكم ...وده اخر مره هكلمكم فيها بالذوق


اسيا كانت بتسمعه بغضب وسهيله مصدومه من اللي سمعتو

اكمل سابهم في قمة التوتر ومشي بسرعه


في الوقت ده نزل عدي ولقى اكمل طالع من البيت كلو


راح لابوه وقال..هو فيه ايه ليه صوتكم طالع الحيوان ده كان بيقولك ايه يا بابا


ابوه بصلو بغضب وقال...حقك متعرفش ..ما انت تخصصك تعمل البلوه وبس...وصلت بينا لفين ده اخر اهتماماتك


عدي قال بتوتر..هو فيه حاجه

ابوه قال ..ابدا بس الحيوان اكمل رفع عليك قضيه..وطبعا يا الدفع يا الحبس


عدي قال بارتباك..هو..هو المبلغ كام يعني


ابوه ضحك بسخريه وقال..انت متخيل ان المبلغ هيبقى عادي..يا غبي ده قاصد يعجزني...انا هروح اتكلم مع المحامي واعرف التفاصيل كلها


قال كده وطلع وعدي قعد جمب اسيا وقال بخوف..هو..هو انا ممكن اتحبس يا اسيا


اسيا مسحت على وشها وغمضت عيونها وفتحتهم بضيق وقالت..اكيد لا يا عدي احنا جمبك مستحيل توصل لكده


سهيله كانت قاعده سرحانه وقالت..هو ليه المصايب مش سيبانا..استغفر الله العظيم


اسيا اتنهدت وقالت...متزعليش يا حببتي كل حاجه هتتحل...وبصت قدامها وقالت بغضب...شيطان ودخل بيتنا...وناوي على خرابه...بس مش هسمحله ابدا


سهيله اتنهدت و اخدت كتابها وراحت على طاوله بعيد عنهم وبقت تذاكر او بمعنى اصح بتفكر في اللي عملو منتصر


في الوقت ده دخل لؤي بتعب واول ما دخل كلهم حطو اديهم على انفهم وعدي قال بزهول..ايه ايه الريحه المقرفه دي يخربيتك


لؤي قعد جمبه وقال بيأس ..دي مية كرشه


اسيا وعدي بصولو بزهول وهو قال..في ايه..مالكم


عدي قال الله يخربيتك وانت تاكل الحاجات دي ليه غور استحمى يالا 

لؤي اتنهد بخنقه وقال..لا ما انا مكلتهاش انا استحميت بيها


عدي لسه هيقف وهو بيقول..انا هدخل جوه بجد مش طايق ريحتك


بس لؤي مسك ايده وقال....اقعد يا عدي انا بجد مخنوق..ولاول مره محتاج لكم جمبي


 بصولو باستغراب واسيا قالت..مالك يا حبيبي..اتكلم فيه حاجه


لؤي اتنهد وقال بتوتر...طبعا انتو شوفتو اللي انا عملتو مع اخت منتصر


اسيا اتنهدت وقالت...كان غلط كبير يا لؤي ...البنت اول مره تيجي عندنا ودي مش اخلاقك و


قاطعها وقال...مش بإيدي يا اسيا...اسيا انا مريض..عندي..احم..عندي انفصام في الشخصيه...ببقى شبه بتحول لشخص تاني..بس..احم..بس شخص مش انا خالص...


بصولو بدهشه واسيا قالت بخوف..انت بتقول ايه


عدي قال بسرعه..يعني انت مجنون يا لؤي


لؤي مسكو من قميصه بغضب رهيب وقال..ولا والله لو قولت الكلمه دي تاني لاحضنك وبعدها لو راجل طلع الريحه المنتنه دي


عند اكمل كان واقف عند البحر بيبص لتضارب الأمواج بغضب وهو وحاسس بتضارب اكبر جواه 

  جيه علي وقرب منو وقال اتأخرت عليك يا برنس


اكمل بصلو بغضب وقال..ازاي البنت في البيت...انا مش قولتلك تورطها وتتحجز في القسم


علي قال بسرعه..حصل والله بس بنت اللذينه طلع لها معرفه هناك..شاب من الضباط اللي هناك طلعها


اكمل رما حجر في البحر وقال بغيظ...يعني اعمل ايه في الحظ ده اللي محاوط عصران ومش سايبه


علي قرب منو وقال بخبث...سيبك من الخطه دي  يا فنان مش سالكه ...انا عندي الحل.. لو تسمع كلامي اخدها على شقتي كنت هظبطهالك ومتعرفش ترفع عينها تاني ولا هيه ولا ابوها و


بس قبل ما يكمل اكمل مسكو من قميصة بعضب شديد وقال وهو بيهزه بغضب...عارف يا وسخ لو لمست شعره منها لأقطع اديك الاتنين وادعي يا رب تيجي على قطع اديك بس فاهم


على بلع ريقه برعب من نظراتو ومسكتو وقال بسرعه..فاهم فاهم...تحت امرك يا باشا..انا كان قصدي اساعد بس


اكمل سابو وبقى يساوي هدومه وقال بطريقه تخوف...متزعلنيش منك يا علوه..ومتجودش من نفسك اللي اقولك عليه تعملو وبس واضح كده


على بلع ريقه بخوف وهز راسو بسرعه واكمل قال...المهم دلوقتي متكلمهاش يومين....هتقدر تستحملهم مش كده


قال بسرعه ..هتقدر يا باشا بس هتتعب هيه اصلا مصدعه وكانت عايزه الحبايه


اكمل ابتسم وقال وهو بيبص قدامه.... ممتاز جدا....اللي جاي ضرب يوجع اوي يا عصران

شيطان في بيتي... بقلم زهرة الربيع

عند لؤي كان حكالهم على ظروف مرضه كلها وعدي كان بيضحك جامد واسيا بتبصلو بغيظ هيه ولؤي 


لؤي قال بغضب..ايه اللي يضحك في كده ممكن افهم انت خرتيت يلااا


عدي قال بضحك....حتى مرضك يضحك زيك ..وحاول بيبطل ضحك وقال..طيب خلاص متزعلش هتعمل ايه دلوقتي


لؤي  قال بتوتر..مش عارف...وبقى مثبت عنيه على سهيله الي كانت بتقرى في كتابها وبتلف هيه وبتقرى في البيت زي عادتها

وبص لعدي وقال...ما تقول لأختك تهمد..وبعدين هيه  عبايتها ضيقه ليه 


عدي شد وشو عليه وقال..لا بقولك ايه ركذ معايا بدل ما اضربك على دماغك اطيرلك  المتحر،،ش الي قارفنا ده


لؤي اتنهد وقال..يا ريت والله انا لو اضمن انو هيطير  اخبطني انا بنفسي 

وبص لاسيا اللي كانت قاعده بحزن وقال بزعيق..وانتي لزقالي ليه انتي كمان...مش حكتلك اللي فيها انتي بذات تخليكي بعيده مني مش ناقصه ابقى متحر،،ش وقذر كمان استغفر الله العظيم


اسيا بصتلو بزهول وعدي ضحك وقال...لامتقلقش انت كده كده قذر

لؤي قال بغيظ ..قوم يلا قوم من هنا مش عايز اشوف وشك

اسيا حضنتو بسرعه وقالت بدموع...متقلقش احنا معاك...هتخف باذن الله


لؤي حضنها بحزن وقال...اهدي يا قلبي..ان شاء الله خير


واتنهد وعنيه على سهيله وقال....والله العظيم يا ابني عباية اختك ضيقه هكدب ليه يعني


عدي بصلو بغيظ وغضب

وهو حمحم ووقف وقال..طيب انا هروح استحمى..وانتي كمان يا اسيا استحمي احنا اخوات وكل حاجه بس مكانش فيه داعي تجازفي وتحضنيني يعني 


اسيا ضحكت وهيه بتمسح دموعها ولؤي راح ناحية اوضتو وعدى من جمب سهيله وقرب منها قوي وقال بهمس....وسعي العبايه ...علشان اللي قاعد معايا


سهيله بصتلو باستغراب وقالت..مين قاعد مع مين هو فيه ايه


لؤي قرب منها قوي ولسه هيلمسها عدي جري عليه مسكو من ايده وهو بيقول بتوتر...تعالى معايا انت يلا يا لؤي وبقى يمشي بيه على اوضتو ولؤي كان بيبص لسهيله وبيغمز لها بطريقه وقحه


سهيله اتسعت عنيها بدهشه وراحت لاسيا وقالت...هو فيه ايه لؤي مالو


اسيا مسحت على وشها بخنقه وهيه مش مصدقه كمية المصايب اللي بتتحط فيها ولسه هترد عليها عمها نادالها وقال..اسيا تعالي يا بنتي عايزك


اسيا ابتسمت بالعافيه وقالت...حاضر يا عمي وبصت لسهيله وقالت...متقلقيش يا حببتي هو تعبان شويه هشوف عمي واحكيلك 


سهيله ابتسمت بهدوء و مشيت على اوضتها واسيا لسه هتطلع كان اكمل داخل وبيتكلم في التليفون وبيقول..تمام يا جوجو تعاليلي على البيت نكمل المشهد سوا اه العنوان اللي بعتهولك ..بيت الانصاري


ولسه هيطلع وهو متجاهلها اسيا قالت ....معلش هعطلك عن اعمالك المهمه ثانيه بس


اكمل التفت لها وابتسم ابتسامه جانبيه وقال...نعم فيه حاجه

اسيا قالت بخنقه......لا ابدا...بس هفهمك حاجه صغيره تايهه عنك ....لو الاخت جوجو اللي انت بتكلمها هيه نفسها اللي كانت على حجرك لما روحتلك المكتب...لازم تفهم انها لو دخلت هنا هقطع رجلها ده بيت نضيف وشغل الشوارعيه ده مش هينفع فيه للاسف 

وقربت عليه وقالت بطريقه مستفزه....فياريت يعني كل قرايب الست الوالده تقابلهم بره البيت احسن ليك ولقرايبك


اكمل اتسعت عنيه بدهشه من جرأتها عليه وبصلها بغضب رهيب واسيا ابتسمت و مشيت راحت تشوف عمها وسابتو واقف بيبص لطيفها بغضب يحرق الكون وكمل مكالمتو وقال بتحدي ...ايوه يا جمانه تعالي حالا مستنيكي


اما سهيله راحت على اوضتها  بسرعه وقفلت الباب وبقت تتصل على علي بس تلفونو مغلق اتنهدت ولسه هتنام افتكرت كلام ابوها بصت للتليفون بغضب واتصلت على منتصر 


منتصر كان خارج من الحمام وبينشف وشو ولقى اسمها على شاسه التليفون ابتسم واتنهد لانو متأكد انها متنرفزه ورد وقال...الو


سهيله قالت بغضب شديد...ايه اللي عملتو ده ..انت ازاي تكون بالحقاره دي يعني لمجرد انك ساعدتني تقوم تستغل الموقف وتقول لبابا اني وافقت عليك واتحدد كتب الكتاب كمان


منتصر اتنهد وقال...اهدي يا انسه سهيله علشان نتفاهم


سهيله قالت بغضب..مفيش تفاهم انت ترن لبابا دلوقتي وتقلو انو مكنتش بتتكلم جد و


بس قاطعها منتصر وقال...مش هيحصل...لاني بتكلم جد يا سهيله..انا فعلا حابب نتجوز...وكل ما تتقبلي الموضوع اسرع هيبقى احسن ليكي


قالت بغضب شديد..ومين قلك اني هتقبله اصلا علشان يبقى اسرع او متأخر انا حالا هطلع اقول لبابا انك كداب واننا مش متفقين واني مستحيل اتجوزك


ولسه هتقفل قال بسرعه...وقوليلو كمان بالمره كنتي فين انهارده..وكنتي مع مين


سهيله اتسعت عنيها بزهول وقالت..انت..انت بتهددني


منتصر اتنهد وحاول يقوى وقال...زي ما تفهميها...كتب كتابنا الخميس الجاي..عايزك عاقله وهاديه..ده احسن ليكي ولاهلك...لأن والدك راجل تعبان ومش حمل الحاجات اللي اتصورت انهارده وانا منعتهم ينشروها و


بس قبل ما يكمل قفلت السكه بزهول 

منتصر اتنهد بحزن ورما التليفون على السرير وحاول ينام


سهيله نزلت دموعها بخوف وحزن وبقت ترن لعلي كتير بس مكانش بيرد ابدا 


عند اسيا كانت عند عمها اللي كان ساكت مش بيتكلم وقالت باستغراب...فيه ايه  يا عمي حضرتك نادتلي ومش بتتكلم ليه


عصران ابتسم وقال بتردد..احم اسيا يا بنتي انتي طبعا عارفه اني ربيتك من صغرك...من وقت ما ابوكي وعمك ماهر مات وانا بعاملك انتي واخوكي زي سهيله وعدي بالظبط 


اسيا ابتسمت وقالت..اكيد عارفه يا عمي ويشهد ربنا اننا بنعتبرك ابونا كمان


عصران ابتسم بالعافيه وقال...اكيد يا بنتي ابوكم كلكم..احم اسيا انا كلمت المحامي..بيقول ان القضية دي تقريبا كده هتكون لصالح الحيوان ده...وان عدي هيترغم على الدفع او الحبس والمبلغ خيالي وهيخسرنا كتير اوي ويمكن منقدرش نقف على رجلنا تاني لو دفعناه...كمان كمان احنا لسه طالعين من قضية النسب بتاعتو ومش هينفع نعمل شوشره اكتر و


اسيا استغربت كلامه وقالت...حضرتك عايز تقول ايه ياريت توضح


عصران اتنهد وقال...اسيا يا بنتي انتي اعقل واحده في البيت ده...وعارفه مصلحتنا فين...فلو ..لو توافقي..احم..توافقي تتجوزيه وانا اوعدك هطلقك منو قريب


اسيا اتسعت عنيها بزهول شديد ووووو

تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع