القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية شيطان في بيتي الفصل السابع 7 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات

 

رواية شيطان في بيتي الفصل السابع 7 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات 





رواية شيطان في بيتي الفصل السابع 7 بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات 



#الحلقه_السابعه اتجوزه..هه..اتجوز مين يا عمي الشيطان ده اللي هدفه يهد حياتنا....ازاي هنت عليك يعني مش فاهمه


عصران قرب منها وحط ايده على كتفها وقال بابتسامه...كده برضو...ده انا بقول عليكي عاقله وبتفهمي...معقوله تفكري انك هنتي عليا ....ابدا..انا بس بنقذ الموقف ومتاكد انك قدها

..طب عارفه يا اسيا...انا لو كان عينه على سهيله مكنتش جوزتهالو حتى لو هشحت في الشارع....ومش لانها بنتي...ابدا...اقسم بالله مافيه فرق بنكم وده كلام ربنا يشهد عليا فيه...بس لان سهيله عبيطه وتاكل نابها القطه..وممكن يستغلها اسوء استغلال انما انتي بنتي بصحيح ..طلعالي محدش يقدر عليكي ولا هيقدر يتمسكن ويلعب بدماغك


اسيا اتنهدت وقالت..ايوه يا عمي بس....


قاطعها وقال..متقوليش حاجه دلوقتي فكري الاول وخدي راحتك واللي انتي عيزاه هو اللي هيتم...بس عايزك تحطي في حسباتك...ان مهما كان عدي غلط وعك الدنيا لكن ميستاهلش الحبس ولا هيستحملو وبتهيألي كمان انتي مش هتستحملي تشوفيه محبوس ..انا متأكد من كده...انتي هتتجوزيه لحد ما ناخد الورقه وبعد كده انا متأكد انك تقدري تطهقيه في عشته وتخليه يطلقك من غير ما يفكر حتى


اسيا اتنهدت وقالت...الي تشوفه يا عمي...ماشي


عصران ابتسم وباس جبينها وقال..كنت متاكد ان بنتي مش هتخيب ظني فيها


اسيا ابتسمت بالعافيه وخرجت بسرعه وهيه مخنوفه حرفيا ولسه هتروح اوضتها جات عيونها على اوضة اكمل اتقدمت عليها بغضب رهيب واعيونها متبشرش بالخير


فتحت الباب ودخلت من غير ما تخبط وكان جوه الحمام اتنهدت بضيق شديد ولسه هتمشي خرج وهو بينشف شعره وابتسم بسخريه اول ما شافها وقال....ايه يا عروسه جايه تباركيلي على جوازنا

شيطان في بيتي بقلم زهرة الربيع

اسيا بصتلو بدهشه واستغربت انو فهم الموضوع اللي جايه تتكلم فيه


اكمل ابتسم بسخريه وقرب منها وقال....متستغربيش انا اعرف كويس اوي اخمن اللي هيحصل في البيت ده..لان تفكيركم كلكم محدود..طبعا انتي كنتي عند عمك دلوقتي اللي قلك ان مفيش اي حل غير اننا نتجوز


اسيا كانت بتسمعه بغضب واكمل دار حواليها بخبث وهو بيقول....وطبعا ضحى بيكي علشان ينقذ ابنو... في النهايه انتي مش بنتو...ووقف قدامها وقال...بس اللي مستغربو بقى الصدمه اللي على ملامحك...انا مش نبهتك وقلتلك انك هتكوني اول قربان عند عصران بيه متفاجأه ليه بقى


اسيا كانت بتفكر في كلامو بغيظ لانه فعلا قلها ان عمها هيضحي بيها علشان ابنو وهيه مكانتش مصدقه...بس اتنهدت وقالت بضيق شديد...شغل الشياطين ده اركنو على جمب وانت بتتعامل معايا انا بذات...لاني متحصنه كويس.. واحب افهمك حاجه صغيره اللي انت شايفو على وشي ده مش صدمه...ده قرف مش اكتر كل ما بشوفك نفسي بتغم عليا


أكمل ضحك بسخريه وراح للدولاب بقى يختار حاجه يلبسها وقال....نفسك بتغم عليكي...وياترى في الشهر الكام..علشان  لو الموضوع متورط نحدد الفرح بسرعه


كتفت اديها بغيظ منو وقالت بخبث ..لا متقلقش انا مش والدتك علشان يحصل معايا كده


اكمل التفت لها بحده وقال بغضب...دي تاني مره تقلي ادبك مش هسمحلك تتمادي وتتجرأي على الميتين كمان


اسيا قربت منو بغضب وقالت...لو عايز تخلي الميتين في حالهم يبقى تحفظ ادبك ومتقولش كلام انت مش قدو بلاش انت بذات تتكلم في الحوارات دي تمام..بلاش انت..على العموم انا جيت هنا علشان اسألك سؤال واحد...انا علشان خاطر عدي وعمي ممكن اعمل اي حاجه حتى لو كانت اني اتجوز وسخ زيك..بس حابه اعرف بنسبالك عادي تتجوز واحده هتتغصب تتجوزك علشان بتحب غيرك وعايزه تحميه..هتقبل على نفسك ترتبط بواحده بتحب راجل تاني وقاعد معاها في نفس البيت كمان..ممكن اعرف فين رجولتك بس


اكمل ابتسم وقال بمنتهى الاستفزاز....لا اطمني  رجولتي موجوده..بس مش بتقوم من على السرير ده.. ومش بتظهر غير عليه ..وحط ايده على وسطها بوقاحه وقال..لما نتجوز ان شاء الله هعرفك عليها بكل معانيها


في الحاره عند فرحه كانت بتغسل اطباق في المطبخ وسمعت جرس الباب 


راحت فتحت وكانت ست كبيره في الستين قالت بحزن..ازيك يا بنتي


فرحه ابتسمت وقالت..اهلا يا ام فاروق ثانيه واحده وهجبلك الإيجار انا جمعتو مع اني مشتغلتش كتير   بس امنتو الحمد لله  و


ام فاروق قاطعتها وقالت بحزن شديد..لا..خليه معاكي يا بنتي..انتي هتحتاجيه...لان..لانك هتسيبي الاوضه يا فرحه


فرحه بصت لها بصدمه وقالت..ايه ...اسيب الاوضه ليه يا خالتي انا عملت حاجه غلط


ام فاروق قالت بحزن..ليه يا بنتي تجيبي شب وتطلعيه هنا وتقعدو لوحدكم وتخلي اللي ساكت يتكلم وانتي عارفه ان العيون عليكي اكمنك عايشه لوحدك 


فرحه قالت بزهول...ده صاحب الشغل يا خالتي دكتور ومحترم وبعدين هما سايبين شقة الست توحه اللي مبتفضاش من الرجاله وماسكين في اوضتي اللي فوق السطوح  كلمت مين ودخلت مين 


الست نزلت راسها وقالت بحزن ...توحه قاعده هنا بحكم القوي زي ما انا هطلعك دلوقتي بحكم القوي يا بنتي متعمليش مشاكل ولمي حاجتك واطلعي صدقيني لو مشيتي من هنا احسن من القعده مع العالم دول


فرحه قلعت مريلة المطبخ اللي لبساها وقالت بغضب..فهمت دلوقتي انا عارفه هو عايز ايه الراجل الناقص ولو همشي من هنا  مش همشي غير لما اعملو فضيحه 

ونزلت بسرعه على شقه من الشقق اللي في الطابق اللي تحتها


بقت تخبط على الباب جامد وفتح المعلم اللي اتخانق مع لؤي وقال بابتسامه...يا صباح الجمال معقوله الدكتوره بنفسها مشرفاني


فرحه قالت بغضب وزعيق شديد..انت عايز ايه ها عايز ايه هو الجواز بالعافيه


ارتبك جدا وقال بخوف...اششش الله يخربيتك العيال وامهم جوه متعمليش مشاكل روحي دلوقتي وهطلعلك نتفاهم


قالت بغضب اكبر وزعيق....طب كويس انك عارف انك متجوز وعندك اولاد حس على دمك ده انا قد بنتك يا ناقص يا واطي


المعلم قال بغضب شديد..ما تتخرسي يا بت بطلي فضايح وغوري من هنا


فرحه بقت تزعق والناس بقت تبص عليهم والي نازل واللي طالع يقف يتفرج  وهيه بتقول بزعيق...لو كنت اخر واحد مش هتجوزك يا وسخ ربي عيالك بلاش تقل دم


طلعت مراته وهيه بتقول  بدهشه وغضب..البت دي بتقول ايه يا معلم


قال بارتباك.... مبتقولش يا فوزيه ادخلي جوه دي شكلها اتهفت في نافوخها


فرحه قالت بسرعه....لا انا مش مجنونه يا ست فوزيه ..وجوزك الواطي من ساعت ماجيت الحاره وهو بيتعرضلي وعايز يتجوزني في السر ولما ملقاش مني امل عايز يمشيني من العماره و


بس المعلم ضربها قلم قوي وقعت في الارض وقال بزعيق...ماتتخرسي يا بت اجوز مين يا شحاته...دي بتعمل كل ده لأني عايز امشيها من العماره بعد ما طلعت الشاب الدكتور عندها والله اعلم عملو ايه سوا...ودلوقتي جايه ترمي بلاها عليا


الناس شافتو لما ضربها ورغم انهم عارفين ظلمو المعتاد لكن كل واحد نزل راسو في الارض وطلع على شقتو 


وفرحه كانت بتبكي في الارض قربت عليها صاحبة البيت ووقفتها ومشيت بيها وهو بيزعق وبيقول...لو فضلت في البيت ده ليله كمان انا هوقفلك حال العماره دي يا ام فاروق وانتي مش حمل مشاكلي


ام فاروق مشيت معاها وهيه بتدعيي عليه في سرها 


عند سهيله كانت قاعده بتبكي في اوضتها وبتبعت رسايل كتير لعلي اللي مش راضي يرد عليها  ورمت التليفون على السرير بيأس وبقت تبكي بحزن وهيه مصدعه جدا ومش معاها من الحبوب خالص فضلت رابطه دماغها ونامت على السرير بالم وتعب شديد


مفيش دقايق وتليفونها رن وكان على ردت بسرعه وقالت بدموع وتعب...علي... علي انت فين انا..انا عايزه اقابلك ضروري فيه مصيبه


وسمعتو شويه وقالت ببكا ..كمان  عايزه الحبوب يا علي ارجوك جبلي حبايه ليا ولا اتنين..اقولك عايزه علبه ارجوك انا تعبانه اوي ومش عارفه ليه كده


وسمعتو دقايق وقالت بقلق..اجيلك...دلوقتي...اجيلك فين احنا نص الليل


عمد اسيا اتصدمت من جرأة اكمل عليها وانو قلها كده ولمسها بالطريقه دي 

دفعت ايده بعيد عنها بغضب وقرف وقالت....السرير ده من بعد ما انت نمت عليه واتوسخ بامثالك انا مستحيل ابات عليه ليله واحده متتعبش نفسك وبصتلو بتحدي وقالت...اوعى عقلك يسرح بيك في يوم انك ممكن تلمسني او حتى يجي في خيالك ...انا بعيده اوي اوي على اللي زيك يا ابن الشاورع


ولسه هتمشي قال بغيظ بيحاول يداريه بابتسامه بارده....بس احنا هنتجوز يا بنت البشوات وانا وعدتك بكده وبنفذ وعدي اهوه...وكمان هوعدك وعد تاني دلوقتي قريب جدا هتصحي تلاقي نفسك في حضني بارادتك مش غصب ابدا وقرب منها اوي وقال....بطلب منك انتي شخصيا ودعوه صريحه لابن الشوارع انو يقربلك

حصريل بقلم...زهرة الربيع

التفتتلو وضحكت ضحكه جميله اوي ومكانتش قادره تسكت من الضحك بجد وقالت... وهيه بتحاول متضحكش..انت...بجد...بجد والله ضحكتني من قلبي...شوف يا اكمل انت يا حرام محلمتش كتير في طفولتك وانا مقدره ده وهسيبك تحلم بس هقدملك نصيحه..اللي زيك المفروض يحلم على قده يعني علشان تحاول تحقق احلامك...ولا اقولك احلم براحتك هما سموه حلم ليه 


ابتسم بسخريه وقال بثقه...اول يوم قابلتك فيه لما جيت وقلت اني ابن ماهر ومحدش صدقني قولتيلي امثالك مستحيل يدخلو بيتنا ...بس دخلتو واستقريت فيه كمان

 وبصلها بتحدي اكبر وقال..بعدها وعدتك اني هتجوزك...وحاليا خلاص مش فاضل غير ايام وتبقى مراتي ...انا مش بحلم وبس..تؤ انا عارف حدود احلامي كويس وبحققها يا اسيا 


اسيا اتوترت قوي من ثقته ومن كلامو بس قالت بغضب...بس المرادي وسعت منك اوي وعذراك انت مخرج وبتحاول تمشي الدنيا على هواك زي الافلام الهابطه اللي بتعملها...بس ده واقع مش فيلم...وانا اسيا الانصاري مش جمانه بتاعت المشاهد الواطيه بتاعتك


ولسه هتمشي قال باستفزاز...انتي لسه فاكره جمانه...بس حقك هيه متتنسيش الصراحه ولو حابه تتعرفي عليها هيه زمانها على وصول 


عند لؤي كان قاعد في الاوضه وقال بضيق...عاجبك كده قربت تجنني ....يا ابن الحلال صدقني مش انا الشخص اللي بتدور عليه... انا مؤدب جدا والله مينفعش كده وبعد ما مخليني محبوس كده 


واتنهد وقال بدهشه..هو انا بدأت اكلم نفسي كمان..الله يخريتك يا دكتور الغبره و


بس قطع كلامو لما جالو اتصال من فرحه استغرب انها بترنلو ووقف وقال....الو


بس اتصدم بصوتها بتبكي بشده وبتقول...انا..انا اسفه يا دكتور لؤي..اصسفه بكلمك دلوقتي  بس انا مش معايا حد ولوحدي في الشارع و..و


وكانت بتبكي ومش عارفه تتكلم لوي سحب مفاتيح عربيته وطلع جري وهو بيكلمها وبيقول..اهدي اهدي متقوليش حاجه انا جايلك قوليلي بس انتي فين دلوقتي


عند اسيا بصت لاكمل بصدمه وقالت...انت بتهزر صح..اكيد بتهزر ..انا مش قولتلك الوسخه دي تقابلها بره البيت...اوعى تكون متخيل اني هسيبك تنجس بيتي انت والواطيه بتاعتك


أكمل قال بسخريه..والله ده بيتي انا كمان واعزم عليه اللي انا عايزه 


قالت بغضب وتحدي..مش هيحصل وانا قولتلك وهرجع اقولها تاني لو دخلت هنا هكسر رجلها 


أكمل قرب منها وابتسم باستفزاز  وقال..اوعي تقوليلي  انك غيرانه عليا يا سو..ده انا اولع في نفسي من فرحتي


بصتلو بضيق وغضب وقالت.. لا عنك انت سيبلي انا الموضوع ده قريب هنفذو ..المهم دلوقتي لو مش عايزني اهنهالك هنا وفي وجودك بما انها ضيفتك يعني يبقى تتصل عليها وتقولها ترجع احسنلكم انتو الاتنين 


أكمل وقف قصادها بالظبط وقال بتحدي.... مش هيحصل وهتيجي ووريني اللي عندك


قالت بغضب شديد..اللي عندي كتير اوي احسنلك متختبرنيش و


بس قاطعتهم الخدامه لما خبطت على الباب وقالت بتوتر...ضيفة حضرتك وصلت يا اكمل بيه


اكمل ابتسم وقال باستفزاز...اكمل بيه....شايفه الاحترام لايقلي ازاي  


ووجهه الكلام  للخدامه وقال وهو بيبص لاسيا باستفزاز  ...قوليلها تجيلي هنا على اوضتي اصل بنا اسرار عمرها ما طلعت بره الاوض


اسيا اتسعت عنيها بزهول من اللي قالو قدام الخدامه  وبصتلو وابتسمت بطريقه مخيفه وقالت بخبث...قوليلها تيجي طبعا وانا بنفسي هرحب بيها وووو

تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع