رواية عهد بحب كاذب الفصل السابع 7 بقلم مريم أحمد (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية عهد بحب كاذب الفصل السابع 7 بقلم مريم أحمد (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
7
خبطت رقية على اوضة سارة بقلق لما منزلتش ..بس زاد خوفها و قلها اطتر لما ملقتش رد
ندهت عليها و هي حسة ان قلبعا بيتحر.ق من كتر خوفها على بنتها و هي بتقول
رقية...سارة حبيبتي ؟
بس ملقتش رد برضو فتحت باب الأوضة و هي بتدعي ف نفسها ان بنتها تكون كويسة بس اتصدمت و محستش بنفسها غير و هي بتصرخ بأسم بنتعا برعب لما لاقيت علبة المهدئ اللي الدكتورة كانت كاتباهولها و اللي كانت سارة لسة جايباه خلصان و سارة فاقدة الوعي
رقية...ســااااااارةة!!
جريت عليها بسرعة و هي بتمسك وشها و بتضربها براحة عشان تحاول تفوقها بس سارة مكنتش بترد
اتكلمت رقية و هي الدموع ف عيونها و بتقولها بحزن و خوف
رقية ...ردي عليا يا حبيبة مامااا ...رديييي علياااا يااا ساااارة
ف ثواني لاقيت العيلة كلها موجودة و يوسف اللي اول م شاف اخته شبه ميـ ته كدا و ولا هو عارف هي عايشة ولا لأ حس انه اتشـ ل بس فاق على صوت امه اللي كانت بتنادي على اخته و هي بتعيط
جري بسرعة شال سارة و نزل جري على اقرب مستشفى و الكل وراه
...استغفر الله العظيم و اتوب اليه
ف الكلية
كانت عهد مستغربة عدم وجود سارة كل دا هي اصلا ديما بتيجي تلاقيها موجودة بالعكس دي عهد هي اللي ديما بتتأخر كمان
بصت عهد حواليها لحد م لاقيت شمس اللي كانت ماسكة تليفونها و من الواضح انها بترن على حد
راحتلها عهد و هي بتقولها
عهد...ازيك يا شمس
بصتلها شمس و اكتفت انها تهز راسها بمعنى تمام و رجعت بصت ف تليفونها تاني
اتكلمت عهد و هي بتسألها و بتقولها
عهد...متعرفيش سارة اتأخرت ليه؟؟
بصتلها شمس شوية و بعدين قالتلهت
شمس...لأ انا اصلا برن عليها و مش بترد
عهد...ممكن تكون راحت عليها نومة ؟
هزت شمس راسها و اتكلمت بسخرية و هي بتقولها
شمس...اكيد لأ يعني
هزت عهد راسها بمعنى ماشي و شمس اتأفأفت بضيق من عدم رد سارة
ف اقترحت عهد عليها حل و قالتلها
عهد...لو معاكي رقم حد من عيليتها كلميهم
لمعت عيون شمس بتذكر لما افتكرت ان رقم ندى معاها و هزت راسها بتأكيد و رنت على ندى مرة و اتنين و تلاتة بس ندى مردتش
اتكلمت شمس بغضب و هي بتقول
شمس....هو في ايييه م تردييي !!
بصتلها عهد باستغراب و ضيق ف نفس الوقت من زعيقها و صوتها بس قالت انها عشان اكيد قلقانة على سارة
بس رجعت بصتلها تاني بتركيز و اهتمام لما لاقيتها بتتكلم و عرفت انها وصلت لحد من اهلها
شمس...اي يا ندى هي سارة فين كل دا و مش بترد عليا ليية
جالها صوت ندى اللي كانت بتعيط بخوف و قلق على سارة و هي بتقولها
ندى...احنا مع سارة ف المستشفى يا شمس
اتصدمت شمس و قالتلها
شمس...ايييه مستشفى !!... مستشفى ايه طيب و لية اصلا
ردت عليها ندى بإنهيار و هي بتقولها
ندى...معرفش يا شمس معرفش هبعتلك اللوكيشن
هزت شمس راسها بمعنى ماشي و قفلت مع ندى
سألتها عهد بقلق لما سمعت كلمة " مستشفى "
عهد...في ايه يا شمس
ردت عليها شمس بقلق و هي بتقولها
شمس....سارة ف المستشفى
خدت شنطتها و قالتلها بعد م ندى بعتتلها اللوكيشن
شمس...انا رايحالها
قالت جملتها و مشيت و عهد هي كمان خدت شنطتها و هي بتقولها
عهد...استني انا جاية معاكي
و راحت معاها هي كمان
....لا اله الا الله محمد رسول الله
ف المستشفى
كان الكل اعصابه متوترة من كتر القلق و يوسف كان رايح جاي ف الترقة و هو ندمان أشد الندم و عمال يقول لنفسه بحزن و ندم
يوسف ...انا السبب ..انا السبب كله بسببي
و رقية كانت بتعيط و ندى كمان بس ندى كانت واقفة بعيد شوية عنهم عشان امها متشوفهاش
بس مروة شافتها و راحتلها و قالتلها بضيق و هي ماسكة دراعها بغضب
مروة...مش كفاية نكد بقى ولا ايه
بصتلها ندى بزهول من اللامبالاه اللي امها فيها و قالتلها
ندى...كفاية ايه !! سارة ممكن تمـ وت و حضرتك بتقوليلي كفاية نكد!!
اتكلمت مروة بغل و هي بتقولها
مروة...سبق قبل كدا و قولتلك اني مش فارقلي تمـ وت ولا تتحر.ق بجاز حتى
ابتسمت ندى بسخرية و هي بتقولها
ندى...مش هستغرب م انا كدا كدا شوفت ابتسامتك لما دخلتي اوضتها و لاقيتيها مرمية على الارض اكيد كنتي بتدعي انها تكون ما.تت عشان ترتاحي منها
ردت عليها امها بضيق و هي بتقولها
مروة ...حسابي معاكي ف البيت على كلامك دا
كلمت بغل و هي بتقولها
مروة...و اه كنت بدعي انها تكون ما.تت ايييه هتعمليلي ايه يعني ؟
خافت ندى منها و سكتت و مروة سابتها و راحت عند رقية و فضلت تطبطب عليها و تقولها كلام من الواضح انها بتهديهة و ان سارة هتبقى كويسة
كل دا كان تحت نظرات ندى اللي كانت حسة انها هيجرالها حاجة من اللي امها بتقوله و بتعمل عكسه
...لا اله الا الله محمد رسول الله
عدى وقت و خرجت الدكتورة من اوضة العمليات
جريوا عليها و رقية كانت منهارة من العياط ف معرفتش تتكلم و يوسف كان خايف يسألها احسن تقوله خبر يندمه اكتر م هو ندمان
اتكلم فاروق و هو بيقولها
فاروق...سارة عاملة ايه يا بنتي
هزت الدكتورة راسها و ردت عليه و هي بتقوله
نرمين...عملنالها غسيل معدة ان شاء الله هتبقى كويسة ..بس هنخليها تحت الملاحظة يومين تلاتة كدا نتأكد انها بقت بخير و بعدين تقدروا تاخدوها معاكوا
حمدوا ربنا بشكر و فرحة و نرمين قالتلهم بحزن
نرمين...و ياريت متسيبوهاش لوحدها كتير انتوا لولا انكوا جيتوا ف الوقت المناسب كان زمانها متوفية الحمدلله انكوا لحقتوها
بصت رقية لمروة بغضب وسط دموعها لأن مروة كانت بتقولها انها هتنزل و ان محدش يطلعلها و لو كانوا سمعوا كلامها كان زمان بنتها ميـ تة
اتكلم يوسف بقلق و هو بيقولها
يوسف...نقدر نشوفها؟
هزت نرمين راسها بمعنى ايوا و قالتلهم
نرمين...عن اذنكوا عشان اشوف باقي المرضى
فاروق...اتفضلي يا بنتي
ابتسمت بمجاملة و مشيت على طول و يوسف خبط على الباب و دخل الاوضة بس حس ان قلبه بيتحر.ق على منظر اخته و كمية الاجهزة الي حواليها و هي نايمة بسبب البينج
خد كرسي و حطه جمب السرير و قعد جمبها و هو ماسك ايدها بحزن و ندم و قالها و عيونه مدمعة
يوسف...حقك عليا يا حبيبتي انا اسف
كلمة اعتذار مقالهاش من و هو عنده 3 او 4 سنين تقريبا
دخلوا بقيت العيلة و هما زعلانين عليها جدا عدت نص ساعة كانت سارة فاقت
و اول حد شافته اخوها اللي كان قاعد قدامها على الكرسي
دمعت عيونها لما افتكرت و قالتله بحزن و هي تقريبا صوتها مش طالع
سارة...ابيه
بصلها بسرعة اول م حس انها بتندهله ابتسملها بحزن و هو بيقولها و نبرة صوته كلها اسف
يوسف...سارة
راحتلها امها بسرعة اول م سمعت يوسف بيقول كدا و قالتلها بلوم و هي بتعيط
رقية...ليه كدا يا حبيبتي بس عايزة تحر.قي قلب امك عليكي يا سارة
نزلت دموعها بحزن و قالتلها بندم و اسف
سارة...انا اسفة
خبط الباب و دخل حد بس يوسف مبصش يشوف مين كل اللي كان مهتم بيه هو اخته و بس
بس قفل حواجبه باستغراب لما سمع صوت هو متأكد انه سمعه قبل كدا
عهد...سلامتك يا سارة
لاقيت نظرات الاستغراب من العيلة و بالذات رقية ف ابتسمتلها عهد و قالتلها
عهد...ازي حضرتك يا طنط انا عهد صاحبة سارة
جملتها خلته يتأكد من شكوكه و قال بصدمة و غضب
يوسف...انتييي !!ووووو
يتبععععع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا