القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زوجتي طفلة الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم نهلة داوود كاملة

 

رواية زوجتي طفلة الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم نهلة داوود كاملة 



رواية زوجتي طفلة الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم نهلة داوود كاملة 



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

الشخصيات 

.

.

في قصر عائله الهوراي يجلسون علي مائده الافطار افراد العائله مجتمعون حول جدهم كبير العائله وهو سليم الهواري


. سليم الهواري الجد رجل في السبعين من عمره لاكن من يراه يكاد يجزم انه لا يتعدي الخمسون سليم الهواري له من الابناء ثلاثه من الذكور توفي منهم ولد وهو في مقتبل عمره وترك 


طفله صغيره وهي بطله قصتنا فرح فكان اولاد سليم مراد وهوا والد فرح وتوفي وفرح عمرها خمس سنوات وقد توفت زوجته وهي تلد فرح ابنتها


. فرح فتاه في السابعه عشر من عمرها جميله بدرجه ملفته للنظر بعيونها الزقاء ووجهها الابيض وشعرها الذي يري كسلاسل الذهب وتمتاز فرح بالخجل الشديد والعزله التامه

اما اكبر اولاد سليم الهواري فارس كان لفارس ثلاثه من الاولا وهما سليم الابن


. سليم الابن رجل في الثلاثين من عمره يمتاز بجماله الرجولي الفذ وعضلات جسمه وطبعه القاسي وعدم التهاون مع احد وهو يدير شركه جده بعد ان تقاعد والده وعمه وهو بطل القصه

الابن الثاني لفارس هوا حازم وهو شاب في الخامسه والعشرون يمتاز بحسه الفكاهي ويحب فريده ابنه عمه محمد وهي الاخري تحبه


اما الابن الثالث لفارس هي فتاه اسمها


.  صبا وهي فتاه في العشرون من عمرها واقرب الاصدقاء لفرح واكثرها شبها بها وتحب زياد ابن عمها محمد ولكنه لا يشعر بها


اما الولد الثالث لسليم الجد هوا محمد وله من الابناء


.  فريده التي تحب فاري وهي في الثانيه والعشرون


. وزياد اقرب الاصدقاء لسليم واصغر منه بعامين لا يعترف بالحب


بعد ما عرفنا الشخصيات ندخل بقا علي القصه 

.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

الحلقة الأولى 

.

.

.

سليم الجد. وهم يجلسون علي مائده الافطار ايه يا سليم يبني انا سمعت انك بقيت عصبي اوي زياده عن اللزوم في الشركه ياريت تتحكم في اعصابك

سليم الابن بغضب وصوت عالي ايه يا جدي انتا بتراقبني وبعدين انا بتعصب لما الاقي حد مقصر في شعله ودول باخدو مرتب يبقي لازم يشتغلو

فارس بحده سليم لما تتكلم مع جدك ياريت توطي ص وتك وتتكلم بادب

سليم وقد تمالك اعصابه معلش يا جدي


سليم الجد خلاص يبني بس ابقي خد بالك ثم وجه حديثه لفرح وانتي يا ففرح عامله ايه دلوقتي الداده بتاعتك قالتلي انك مش بتهتمي بصحتك وامبارح اغمي عليكي


سليم بعصبيه الكلام ده صحيح يا فرح

فرح بخوف وهيا توجه حديثها لجدها انا اسفه يا جدو ههتم بعد كدا


سليم بغضب انا مش بكلمك مش بتردي ليه وقام من علي الطاوله لتوجه اليها.

فرح وبمجرد ان راته يهم بالوقوف فزعت وقامت تجري حتي خرجت من الغرفه بكاملها وذهبت الي غرفتها اما سليم فقد وقف وتسمر مكانه سم كور يده بغضب وخرج من القصر الي الشركه وسط ضحكات ابوه وعمه و غضب جده


في عربيه سليم يصف سيارته ويجلس فيها يفكر فيما حدث منذ اثني عشر سنه كان شاب في الثامنه عشر

عمه مراد وجده يا سليم يبني احنا عيزينك في موضوع

سليم خير يا عمي

مراد انا يا سليم مريض بالسرطان وعارف اني هموت بعد شهرين وعاوز اطمن علي فرح

سليم بعد الشر اطمن عليك اطمن يا عمي فرح في عنيه دي زي اختي صبا وهحافظ عليها

مراد بس فرح مش اختك ومش عاوزها تكون اختك

سليم مش فاهم يا عمي

مراد انا عاوز منك طلب يا سليم

سليم اتفضل يا عمي انا اعملك اي حاجه انتا عاوزها

مراد سليم انا عاوزك تتجوز فرح

سليم وقد نزل الخبر عليه مالصاعقه ايه ازاي يا عمي فرح اصغر مني بثلاثه عشر سنه ازاي وهيا لما تكبر هتواقف

مراد سليم انا عاوزك تتجوز فرح انهارده وانا وجدك وعمك محمد وابوك متفقين

سليم بفزع ايه اتجوز ايه انتا بتقول ايه يا عمي فرح دي طفله عندها خمس سنين ازاي يعني دي بالنسبه ليا بنتي الصغيره

مراد بوهن سليم انتا الوحيد الي متاكد انك هتحافظ علي فرح من بعدي دي وصيتي ليك يبني

سليم ازاي بس يعمي

مراد سليم احنا هنكتب الكتاب وهتكون فرح مراتك بس علي الورق لحد لما تكبر ويكون عندها ١٨ سنه سعتهاانتا واعمامك تقولولها علي موضوع الجواز لو اختارت انها تكمل تمم الجواز انا عاوز اموت وانا مطمن عليها

سليم بس يعمي دا ظلم ليها افرض رفضتني او مخبتنيش لما تكبر

مراد انا واثق فيك يا سليم

سليم الي تشوفه يعمي

سليم الجد الذي كان صامت من البدايه سليم روح نادي ابوك وعمك واتصل بالماذون

سليم حاضر يا جدي وخرج من غرفه عمه مراد ليفعل ما امر به جده ليصتدم بفتاه صغيره تجري امامه وتبكي

سليم بحنيه وهو يمسك الفتاه الصغيره مالك يا فرح

فرح ببكاء زياد خد العلوثه بتعتي ومس لاضي يديهالي

سليم طب متزعليش انا هجبلك واحده اجمل منها

فرح وهي تحتضنه بجد ياسليم انا بحبك اوي وتخرج لسانها لزياد ابن عمها وتجري لتلهو مع بنات غمها

سليم في نفسه ازاي بس يارب هتجوز طفله ازاي يتري ايه الحال لما تكبري يا فرح وتم عقد قران سليم لفرح وما لبس ان مر شهر حتي توفي مراد واصبح سليم مسؤل عن فرح مسؤليه كامله حتي ان جده واعمه ووالده لم يتدخلو في تربيه سليم لفرح وبعد ان انهي كليه الطب التي كان يحلم بها اجبره جده علي العمل في الشركه وادارتها فاصبح قاسي القلب

فاق سليم من زكرياته علي صوت هاتفه ليجد المتصل به فرح

سليم الو ايوه يا فرح خير

ولكن لم ترد فرح وانما صبا اخته

صبا ايوه يا سليم انا صبا

سليم بغضب في ايه يا صبا وبتتكلمي من تليفون فرح ليه

صبا اسفه والله يا سليم بس انا وفريده طلعين رحله وفرح كانت عوزه تيجي معانا بس خايفه تقلك

سليم بصوت عالي كالرعد صبا ادي التليفون لفرح

صبا حاضر يا سليم حاضر وهي تنظر لفرح التي كان يرتعد اوصالها خدي يا فرح كلمي سليم

فرح بفزع وخوف لا لا لا خلاص مش عاوزه اروح

صبا سليم فرح مش راضيه تسمك التليفون

سليم بغضب احنا هنهزر انا جاي حلا اشوف الهانم الي بتدلع دي واغلق الهاتف وادار محرك سيارته ورجع الي القصر 

.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥



الفصل الثاني 

.

.

.

رواية / زوجتي طفلة 

لو لقيت 60 كومنت هنزل حلقة كمان

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

.

.

.

قاد سليم السياره بغضب الي القصر ونزل من سيارته متجها الي الحديقه حيث تجلس فرحةوصبا وفريده وما ان راي زياد وهو يواسي فرح التي كانت تبكي سليم بغضب فرح

فرح ما ان سمعت صوته حتي وقفت مفز وعه ترتجف وتختبي خلف زياد وتمسك في ملابسه

زياد في ايه يا سليم براحه شويه محصلش حاجه لكل ده البنت مرعوبه

سليم وقد ازداد غضبه من رؤيه فرح تحتمي بزياد بدل منه انتا مالك اتتا وبعدين انتا سايب الشغل وقاعد هنه ليه اتفضل علي شغلك ثم توجه الي فرح ومسكها من معصمها بقسوه وسحبها الي داخل القصر الي مكتبه وهي تبكي وتحاول تثبيت قدميها علي الارض كالاطفال وتنظر الي زياد وصبا وفريده برجاء لعل احد منهم ينقظها وما ان همت فريده بالكلام حتي نظر لهم سليم نظره اخرستهم

زيا د سليم دا اتجنن خلاص

صبا مسكينه فرح مش عارفه سليم بيغمل فيها كده ليه حرام عليه البنت بقت بتترعب من صوته

فريده انا عارفه سليم بيعمل كده ليه

زياد وصبا بجد عارفه طب ليه

فريده عشان سليم بيحب فرح وبيغير عليها

زياد بصدمه ايه لا اكيد مش معقول

صبا وقد فتحت فمها من الزهول لا لا اكيد بتهزري سليم وبيحب وكامن فرح انتي اكيد اتجننتي يا فريده

فريده يا جماعه ركزو انتو مش بتشوفو لما فرح بتكون تعبانه سليم بيكون عامل ازاي طيب مبتشفوش لما حد بيقرب لفرح بيتجنن ازاي

صبا علفكره عادي طب ما سليم بيعمل كده معانا كلنا

فريده لا والدليل علي كدا انو لما شافنا وقفين مع زياد مزعقش غير لفرح مع ان انتي اخته وانا بنت عمه زي فرح

صبا انتي مجنونه يبنتي زياد يبقي اخوكي هيغير علبكي من اخوكي

فريده اوك زياد اخويا بس مش اخوكي مش بيغير عليكي ليه

صبا وقظ خجلت من كلام فريده ومن نظره زياد

عادي يعني زياد ابن عمي

فريده بخبث تريد ان تقرب صبا من زياد ابن عمك بس

زياد وقد انتبه لكلام فريده قصدك ايه يا فريده

فريده بلؤم مفيش انا رايحه اشوف حازم خطيبي بعد ان اولعت الشراره بين زياد وصبا ذهبت ثم استدارت وقالت صبا تبقي تقلك يا زياد

زياد نظر لصبا التي كانت تموت من شده الخجل وتلعن فريده في نفسها وقد لاحظ زياده احمرار وجهها وعينيها التي ادمعت ويدها التي تفرك بها بشده مالك يا صبا

صبا هه لا مفيش بعدازنك هروح لماما كانت عوزاني وهمت لتذهب امسك زياد يدها ثم رفع وجهها اليه فقد اعجب بجمالها الذي لم يره او يلا حظ الا الان مالك يا صبا

صبا وهي ترتعش مفيش والله فريده بتهزر

زياد وقد احس بارتعاشها وبروده يدها فتركها ثم قال بتبره خبث طب خلاص انتي خايفه ليه كده

صبا وهي تحاول تمالك نفسها لا مفيش هخاف ليه

زياد وقد فهم ما بصبا وما كانت تحاول فريده اخته افهامه وقد شعر بشي غريب بداخله بجد مش خايفه وهو يقترب عليها

صبا بفزع ز يا د م ن فضلك كد ا مينفغش ابعد لو سمحت

زيا د ليه مش انا زي سليم وحازم اخواتك

صبا بخوف لا مش زيهم

زياد وقد اوقع صبا بالفخ اومال اتا ايه يا صبا وزاد اقترابه منها

صبا ببكاء معرفش ابعد عني يا زياد

زياد وقد ازداد اقترابه منها حتي التصق ظهرها بالاشجار واصبحو لا يراهم احد مالك يا صبا

صبا بخوف وارتعاش وبكاء اكثرمفيش والله خليني امشي

زياد بخزن وقد شغر بخوفها فعلا صبا انتي خايفه مني لم تنطق صبا وانما ظلت تبكي وتظر للارض

زياد ولم يسطتع تمالك نفسه وحاول احتضانها ولكنها فزعت وشهقت وارتغش اوصالها فبتعد زياد عنها علي الفور متخفيش يا صبا مالك بس انا زياد اهدي

صباوهي تشهق وتبكي ممكن امشي

زياد بحنيه براختك يا صبا انا اسف اتفضلي ولكن لم يسطتع تمالك نفسه امام دموعها وقبلها قبله سريعه علي وجهها صرخت صبا بفزع وجريت من امامه وقظل زياد ينظر اليها وهو يحدث نفسه انتا عبيط يا زياد ايه الي انتا عملتو دا معقول يا صبا معقول اكون بحبك وانا مش عارف وابتسم اما سليم وفرح وبعد ان دخلو المكتب ترك سليم يد فرح فوقعت علي الارض واغلق الباب فقامت فرح وهي ترتعش وتبكي وتشهق من الخوف جلس سليم علي المكتب ونظر اليها ها يا فرح خليتي صبا تتكلم ليه عاوزه ايه ومش رضيتي عليا ليه

فرح ببكاء وتنظر للارض انا اسفه مش عاوزه حاجه خلاص

سليم بغضب لا مش خلاص اتفضلي انطقي عاوزه ايه

فرح ببكاء وهي تمسح وجهها كلاطفال ا ص ل ف ر ي ده و ص ب ا ك ا ن و ه يط لعو رحله وشهقاتها تعلو

سليم وقد اثارته حركتها ويحاول التمالك في نفسه فلو كان الامر بيده لاخذ تلك الفتاه في احضانه وجعلها زوجته والتهم تلك الشفاه الورديه ولكن ليس بيده فهو يعشق فرح منذ ان كانت طفله ويرغبها ولكنه كان يعنف نفسه باستمرار ويخبر نفسه مرارا انها مازالت طفله ولن تتحمله او تتحمل رجولته وعشقه

صبا مفيش خلاص مش عاوزه اروح

سلبم فرح انتي عندك كام سنه

فرح بستغراب هتم ١٨ كنان ثلاث شهور اغمض سليم عينه بخوف ثم قام من علي المكتب بحركه مفاجئه وتوجه لفرح التي ما ان راءت ذالك حتي ارتعدت وبكت بهستيريه وخوف وهي تقول خلاص اسفه والله مش عاوزه اروح في مكان خلاص اسفه وهي تبتعد عنه وما ان رائها سليم علي تلك الحاله حتي تسمر مكانه وقال خلاص يا فرح اخرجي وانا هفكر تعجبت فرح من الخنيه في صوته وعدم غضبه ولكنها ما ان سمعت تلك الكلمه حتي خرجت تجري مت الغرفه وكانها مسجون قد افرج عنه سليم وهو يقول في نفسه بحزنماذا فعلت لكي صغيرتي حتي تخافي مل هذا الخوف اسف يا فرح بس انا خفت عليكي من نفسي هانا كلها ثلاث شهور ثم خرج من المكتب وقابل جده

سليم الجد سليم عاوزك في موضوع

سليم طب يا جدي ممكن باليل عشان عندي مشوار مهم


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥



الفصل الثالث 

.

.

.

فرح بعد ان خرجت من مكتب سليم كانت تجري كانها تهرب من شبح حتي اصطدمت بسميه والده سليم

سميه مالك يا فرح ايه الي مبهدلك كدا مالك يا حببتي بس

فرح وقد ارتمتةفي احضانها فهي تحبها كثيرا وتعتبرها امها حتيةانها تناديها ماما

فرح. ببكاء ابيه سليم يا ماما وقصت لها ما حدث

سميه بتعاطف معلش يا خبيبتي انتي عارفه سليمةبيخاف عليكي قد ايه ثم طمئنتها وادخلتها غرفتها لتاخذ قسط من الرحه فهي تعرف ابنها حق المعرفه ثم خرجت من غرفه فرح وزهبت لتجلب قهوه زوجها وهي تحدث نفسها

فارس مالك يا سميه في ايه

سميه سليم يا فارس

فارس ماله

سميه مش هيجبها للبر مبهدل فرح معاه البنت صغيره يا فارس علي الي بيحصل فيها ده البنت بقت بتترعب لما تسمع بس اسمه ازاي بس هيقلها كمان ثلاث شهور انو جوزها ازاي هتقبله

فارس بحزن مش عارف يا سميه انا تعبت معاه والبنت كمان

سميه كلمه يا فارس

فارس مبيسمعليش انتي تايهه عن ابنك بس جدو هيكلمه النهارده ويفهمه

سميه يارب يا فارس يارب

اما في شركه الهواري ما ان دلف زياد الي مكتب سليم ختي قال له برسميه سليم الورق ده مختاج امضتك

سليم بضحك ايه يا عم الدخله دي متزعلش مني حققك عليا

زياد لا والله دلوقتي هادي وطيب امال شديده الي كانت هتموت في ايدك من الخوف مكنتش طيب معاها ليه

سليم بحزن خلاص يا زياد وريني الشغل

زياد بقلق مالك يا سليم انا اول مره اشوفك كدا في ايه يا صحبي ليه بتعمل كده اشمعني فرح

سليم باسي بكره تعرف يا زياد

زياد بنبره جاده سليم انتا بتحب فرح متكدبش عليا

سليم ايوه يا زياد بحبها

زياد طب ليه كده ليه بتعمل معاها كده دي بتترعب منك مبتشوفش خوفها يا سليم

عارف يا زياد بس غصب عني

زباد ازاي يعني غصب عنك

سليم انا خايف اازيها يا زياد خايف عليها مني لما تخاف وتهرب مني عشان بزعق واتخانق معاها احسن عندي من اني ااذيها

زياد ازاي يا سليم

سليم بعد ان شعر بثقل كاهله وانه يريد التحدث قص علي زياد كل شي

زياد بدهشه انتا بتهزر يا سليم صح

سليم لا يا زياد

زياد ازاي يعني يعني فرح مراتك

سليم ايوه

زياد بس بالطريقه دي عمرها ما هتقبلك ولا هتواقف عليك انتا مورتهاش غير القسوه بس يا سليم

سليم بغضب مش بمزاجها هيا مراتي غصب عنها

زياد لزاي يا سليم حرام عليك ارحم البنت

سليم بحزن بحبها يا زياد

زياد ربنا يوفقك يا سليم بس بقلك ايه انا طالب القرب منك

سليم باستغراب في مين يا خويا

زياد بخبث اكيد مش فرح

سليم بغضب زياااااااااد

زياد خلاص يعم الله يكون في عون البت دنا الي راجل بخاف منك امال هيا تعمل ايه علي العموم انا عاوز اتجوز صبا

سليم اشمعني يعني

زياد وقد وضع يده علي قلبه بطريقه دراميه ويقلد سليم بحبها يا سليم وخايف عليها مني

سليم وهو يقذفه بشي من علي المكتب امشي با زياد مش موافق

زياد لا وخياه ابوك حقك عليا علي العموم انا قلتلك عشان لو حصل تجاوز كده بوسه كده ماليش فيه ثم خرج سريعا قبل ان يفتك به سليم

سليم يحدث نفسه عيله مجانين ثم يسرح في فرح ودموعها ياتري عامله ايه يا فرح

بعد ان انتهي زياد وسليم من عملهما ذهبا الي القصر كل منهما يفكر في الاطميئنان علي محبوبته اما في القصر فكانت تجلس فريده وصبا سويا وحازم في غرفه صبا

فريده صبا متروحي تجيبي فرح تقعد معانا

صبا لا

فريده ليه يا صبا دنا حتي لسه عامله فيكي جميل النهارده

صبا بعصبيه وغضب فريده اسكتي احسنلك

حازم تصدقو ان انا عيل اهبل عشان قاعد معاكو انا رايح انام عندي سفر بكره

فريده عجبك كدا

صبا احسن هه

فريده وقد لاحظت وقوف زياد علي باب غرفه صبا ولم تراه صبا

الا قوليلي يا صبا بعد اما مشيت زياد عمل معاكي ايه

صبا وقد ضربتها بالمخده انتي بتستهبلي اصلا واخوكي دا قليل الادب ومش متربي

زياد بغضب مصطنع انا مش متربي

صبا بغزع هه

زيا د طيب انا هوريكي الي مش متربي ده هيعمل ايه ثم وجه حديثه لفريده فريده روحي اوضتك

فريده وقد فهمت خاضر يا زياد

صبا بفزع لا وخياه ابوكي والله اسفه ولكن كانت فريده قد خرجت وقام زياد بغلق الباب ثم نظر الي صبا بتقولي بقي اني قليل الادب اممممممم

طيب قوليلي بقي يا صبا قليل الادب ازاي وهو يتقرب متها

تراجعت صبا حتي الصقت بالحائط واصبح زياد انامها مباشره ثم قام برفع يدها لاعلي وبيده الاخري يحرك انامله علي وجهها ها يا صبا كنتي بتقولي ايه ثم قرب شفتيه منها ولكنها ارتجفت واغلقت عينيها بعنف ودقات قلبها تعلو وتهبط

صبا بخوف وارتجاف سيبني يا زياد فقام زياد بتقبيل راسها وهمس في ازنها متخفيش مني يا صبا انالايمكن ااذيكي ثم تركها وذهب وقلبها يعلو ويهبط لا تعلم اهو فرح ام خوف هل هذا زياد لم تصدق ابدا وتتحسي مكان قبلته اما زياد فلم يصدق ان من يخبها امامه كل هذه السنوات ولا يعلم

اما فرح فلم تخرج من غرفتها فقد اصابتها حمه شديده


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥




الفصل الرابع

علي مائده العشاء تجلس العائله كلها لتناول العشاء الجميع موجود باستسناء فرح

محمد فهيمه روحي نادي فرح عشان تتعشي

فهيمه هي داده فرح ومقربه منها

فهيمه حاضر يا محمد بيه ثم صعدت لتبلغ فرح

حازم جدي انا مش هتجوز ولا ايه انا كدا خللت بقالي ثلاث سنين خاطب عاوز اخش دينا يا ناس

سليم الجد لسه بدري يحازم مستعجل علي ايه

فريده بتسرع بدري ايه يا جدو دنا شكلي هعنس

الفت زوجه محمد بنت عيب كدا

بينما اكتفي والدها بنظره غاضبه لها

الجد بضحك شوف يخويا بنات اخر زمن خلاص يختي هنجوزك بس مع زياد غير كدا مفيش


حازم لا يجدي الله يسترك ميفضحك دا زياد مضرب اصلا عن الجواز زي سليم ولو استنيته هطلع علي المعاش قبل متجوز يريضك يا جدي اتجوز وانا منفعش بصله دا حتي عيب في حق العيله ونظر لفريده وغمز لها

فريده بخجل امال فرح فين انا رايحه اشوفها وقامت سريعا

حازم لم يدرك انه يتحدث بصوت عالي اهربي يختي اهربي فضحك الجميع علي حازم وفريده


زياد متخفش يا حازم انا قررت اتجوز وهو ينظر لصبا

الفت بجد يا زياد اخيرا يبني هفرح بيك

محمد ومين بقي الي وقغتك علي بوزك كدا

حازم وحياه ابوك يا زياد بتتكلم جد

زياد اه يحازم بتكلم جد

سليم الجد ودي مين يبني ومن عيله مين اهم حاجه تكون محترمه وبنت ناس طيبين

زياد وهو ينظر لصبا من جهه الاحترام فهيا محترمه جدا اما بنت ناس دي بقي يعني ولم يكمل حتي نظر له سليم زياااااااااااد

زياد خلاص يعم هتكلنا بنت ناس طيبين اوي يا جدي وحلوين اوي يا جدي وبيتكسفو اوي يا جدي وانا بالنسبه ليهم قليل الادب اوي اوي يا جدي كان يتحدث وهو ينظر لصبا التي احمر وجهها وشرقت من العصير الذي كانت تشربه

الجد وقد فهم يعني يا زياد انتا عاوز تتجوز صبا بنت عمك

زياد وهو هائم يااااااااريت فضحك الجميع وخجلت صبا كثيرا

الجد انا موافق بس لازم اسمع موافقه صبا

صبا بخجل الله هو فين فريده وفرح بس هروح انادي عليهم واجي وزهبت سريعا


زياد والله بنات العيله دي كلها مجانين ثم وجه كلامه لحازم بص بقي اختك لو موفقتش مش هجوزك اختي

حازم هيا مين الي متوفقش دي لو موفقتش اتجوزك انا يا زياد فضخك الجميع من كلام زياد و حازم

اما سليم فكان يفكر بفرح ويحدث نفسه وانتي امتي يا فرح ثم شعر بغياب البنات وهب واقفا للاطمئنان علي فرح

في غرفه فرح

فريده يا فرح مينفعش انتي جسمك سخن مولع لازم نقول لسليم وجدي وتروحي المستشفي

فرح لا لا وحياتي يا فريده متقولي لابيه سليم انا هبقي كويسه

صبا يا فرح لازم دكتور يشوفك علي الاقل سليم وبعدين دا لو سمعك بتقولي ابيه هيبقي بوم مش هيعدي

فرح لالا الله يخليكي يا صبا متقوليش

فريده يا فرح مينفعش كدا لما سليم يسال عليكي هنقله ايه

فرح قوليله نايمه عشان خاطري يا فريده

سليم وهو يقف علي الباب بس انتي صاحيه يا فرح

فرح بفزع هه وخبئت وجهها في صبا

سليم في ايه يا فريده انتي وصبا

فريده وهي تنظر لفرح التي تنظر لها برجاء الاتخبره

مفيش

سليم بغضب في ايه

فريده بخوف مفيش يا سليم اصل فرح بس تعبانه شويه

سليم بقلق وحنان ماللك يا فرح

صبا بس عندها شويه سخونيه

اقترب سليم من فرح لتحسس درجه حراره جسدها وهي تحاول الابتعاد عنه ولكن ما ان لمست يده البارده خدها حتي صرخت من البرد

سليم صبا وفريده براااااااااا

فرح وهي تمسك يد صبا بضعف لا ولكن كيف لفريده وصبا ان يقفا بوجه سليم خرج الاثنتان من الغرفه

سليم داده فهيمه روحي هاتي الشنطه بتاعتي

فهيمه حاضر يبني

فرح بخوف لا يا داده استني والنبي

سليم بغضب يلا يا داده بسرعه

وبعد ان ذهبت سليم حاسه بايه يا فرح وهو يحاول مسك يدها فرح وقد سحبت يدها سريعا وضمت قدميها الي صدرها وصدرها يعلو ويهبط من شده الخوف وجسمها يرتعش حاولت ان تتكلم ولكن خانتها الكلمات ولم تخرج

سليم وهو ينظر لها بحزن فهو يعلم انه السبب فبما هيا به فلقد قسي عليها كثيرا منذ كانت طفله وكان يعاقبها علي اتفه الاسباب حتي اصبحت تخاف نه كثيرا

سليم وهو يقترب منها مالك يا فرح حاسه بايه

ولكن ما ان اقترب منها حتي انفجرت في البكاء وازداد تقوقعها علي نفسها اكثر لم يستطع سليم تمالك نفسه وقام باحتضانها بشده

سليم بس يا فرح اهدي متخفيش ولكن كان بكاء فرح وارتعاشها يزيد وفجائه اغمي عليها

سليم بفزع فرح ووجد حراره جسدها قد ازدادت فاخذها الي الخمام وفتح دش الماء البارد ولكن بمجرد ان لمست المياه فرح ارتجفت بشده وزاد عناقها لسليم الذي نزل معها تحت المياه

فهيمه الشنطه يا سليم بيه

سليم حطيها علي السرير وطلعي هدوم لفرح واخرجي بره

فهيمه حاضر يبني

وبعد ان هداءت حراره فرح اخرجها من تحت المياه ثم قام بتغيير ثبابها الي كاش ميو لونه زهري واعطاه الدواء وبمجرد ان اعطاها الدواء خرج سريعا من غرفتها فقد شعر انه اذا ظل اكثر من ذلك معها لن يستطيع السيطره علي نفسه فخرج وامر فهيمه بان تعد لها حساء ساخن وذهب ليغير ثيابه ثم يحدث جده ويعود ليجلس بجانبها

سليم وهو يطرق باب حجره جده

الجد ادخل

سليم ازيك يا جدي

الجد كويس يبني انتا عامل ايه وفرح عامله ابه

سليم انا كويس با جدي وفرح كويسه لسه واخده الدوا دلوقتي

الجد لا يا سليم فرح مش كويسه ابدا

سليم ليه يا جدي

الجد بغضب لبه ازاي انتا مش شايف فريده وصبا ازاي وشابف فرح ازاي انتا ببني بتدمر فرح فاضل ثلاث شهور يا سليم قولي ازاي هقبلك وانتا بالقسوه دي ليه بتعاملها كدا دي بقت تخاف بس من اسمك هتبقي مراتك ازاي انطق ليه بتعمل فيها كده هبا دي وصيه عمك ليك

سليم يا جدي انا بحب فرح ومش ممكن ااذيها

الجد بغضب منا الي هيجنني اني عارف انك بتحبها طب ليه مش بتقربها منك ليه بتبعدها عنك وطول الوقت عقاب ليها انطق

سليم عشان خايف عليها يا جدي

الجد من ابه يا سليم

سليم من نفسي يا جدي فرح مراتي من وهيا عندها خمس سنين بتكبر قدامي يوم عن يوم حبتها من وهيا لسه صغيره بخاف بجدي وهيا قدامي اتهور عليها ومقدرش امسك نفسي بخاف عليها تنجرخ ومتكنش بتحبني وخصوصا فرق السن الي بنا فرح لسه لحد دلوقتي بالنسبه ليا طفله ازاي يا جدي اقدر اطلب من طفله انها تكون زوجه ازاي اوقات لما بشوف دموع عنيها وخوفها مني بكون هموت ونفسي اخدها في حضني واطمنها بس بخاف عليها مني عرفت بقي يا جدي بغمل كدا ليه

الجد ياه يبني بتحبها اوي كدا عمك مراد الله يرحمه كان عنده حق بس خلاص يبني حاول تحببها فيك عشان تقبلك وتحبك

سليم ان شاء الله يا جدي بعد ازنك هروح اطمن علي فرح

الجد ماشي يبني ابقي طمني عليها

خرج سليم من عند جده وفي رائسه مئات الافكار كيف سيجعل فرح تحبه كيف سيقترب منها


الفصل الخامس 

.

.

.

وما ان دلف سليم الي غرفه فرح وجدها غارقه في النوم ووجد بجانبها داده فهيمه

سليم ها يا داده فرح عامله ايه فاقت ولا لسه

فهيمه والله يبني ما فاقت بس بتخترف

سليم خلاص يا داده روحي انتي اتفضلي وانا هكون معاها

فهيمه طب يبني لو عوزت حاجه نادي عليا

وجلس سليم بجانب فرح يتحسس حرارتها ونبضها ولكن سرعان ما غفا علي الكرسي ولكنه استيقظ علي صراخ فرح

فرح بهلوسه وجبينها متعرق لا لا والله اسفه يا سليم مش هعمل كدا تاني خلاص مش عاوزه اخرج

سليم وقد احتضنها بس يافرح اهدي متخفيش

ولكن فرح قد ازداد ارتجافها وارتعاش جسدها وظل سليم محتضنها حتي هداءت وراتخي جسدها وظلو هكذا في الصباح استيقظ سليم واطمئن علي فرح ثم ذهب سريعا قبل ان تستيقظ وجعل فهميه تجلس معها

استيقظت فرح وهي تنظر حولها بفزع ولكن ما ان رات داده فهيمه حتي هدات

فهيمه صباح الخير يبنتي الف سلامه

فرح الله يسلمك يا داده هو ايه الي خصل

فهيمه دا انتي يبنتي سخنتي خالص امبارح وتعبتي وسليم كان مخضوض عليكي اوي وفضل جنبك طول اليل

فرح بصدمه هه ثم نظرت سريعا الي لباسها داده هو مين الي غير ليا هدومي

صبا وفريده وهما واقفان علي الباب وبصوت واحد سليم

نظرت فرح الي مصدر الصوت وقد احمر وجهها بشده بيهزرو يا داده صح

فهيمه لا يبتي انتي لما سخنتي اوي سليم اضطر يخطك تحت الدش البارد وهو الي غيرلك هدومك

فرح ببكاء لا اتتو اكيد بتهزرو

فريده محاوله اغاظه فرح عادي يفرح يعني هيا اول مره

صبا بس يعيني عليك يخويا جالك نزله برد من الدش وتعبت

فرح وقد وصلت شفتاها الي الارض من الصدمه

صبا بضحك هو انا مقلتلكيش ما سليم كان معاكي تحت الدش برضو ثم ضحكت الفتاتان عليها

اما فرح فقد غضبت بشده حتي احمر وجهها وقذفت كل منهما بالمخده

صبا وفريده خلاص يا فرح متزعليش بقي

فرح اشمعني انا ليه كل حاجه يتحكم فيا اذا انتي يا صبا اخته ومش بيعمل معاكي كدا

صبا عادي يفرح سليم بس بيخاف عليكي

فريده بصراخ من ايه وليه اشمعني انا الي بيتحكم فيا حتي جدي مش بيقدر يكلمه انا زهقت بقا يريت بابا كام لسه عايش مكنش حصلي كل ده

فريده وقد عزمت ان تصل لفرح ان سليم يحبها حتي تقرب بينهم

فريده مش يمكن يا فرح سليم بيحبك

فرح ببكاء وصراخ اكثر حبه برص انا بكرهه وبخاف منه يارب اموت وارتاح منه كانت فرح تتكلم ولم تنتبه ان هناك من يسمعها

خرج سليم من القصر لا يري امامه حتي ان والده وجده قد حاولو ايقافه ولكنه لم يرد علي احد ركب سيارته بغضب وادارها بعنف شديد حتي ان الصوت قد فزع الفتيات الثلاث وتوجهو الي البلكونه سريعا ليروي ماذا يحدث

فريده ايه ده مش دا سليم هو مالو اول مره اشوفو بيسوق كدا

صبا اه فعلا اول مره استر يارب اكيد في مصيبه اما فرح فكانت صامته ولكنها لا تعرف لماذا شعرت عندما ذهبت سيارته ان هناك شي قد فقدته لماذا كانت فرح تخدث نفسها انا مالي كدا هو انا عاوزه يرجع ليه مش انا بكرهه طب لما انا عاوزه اشوفه ليه لما بيقرب مني بترعب منه ثم تزكرت كلام فريده معقول سليم يكون بيحبني لا تعرف لماذا تمنت ان يكون ذلك حقيقي لماذا معقول اكون بحب سليم فزعت من الفكره وقالت بصوات عالي لا لا مش ممكن ابدا

فريده وصبا مالك يا فرح هوا ايه الي مش ممكن

فرح هه مغيش

اما سليم فقد خرج من القصر مثل المجنون يقود بسرعه غير طبيعيه وهو يتزكر كلامها انا بكرهو يارب اموت وارتاح منه

سليم بصوت عالي ليه يا فرح ليه ولكنه لم يا خذ باله من الشاحنه القادمه عليه وحاول ان يتفادها ولكن انقلبت سيارته في المشفي

الممرضه الحق يا دكتور في حاله مهمه

الطبيب مين

الممرضه سليم الهواري

الطببب بفزع ايه طب بسرعه واتصلي بفارس بيه 


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


تكملة الرواية من هناااااا


تعليقات

التنقل السريع