رواية خادمة الوحوش الفصل الثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر بقلم الكاتبه ساره محمد (حصريه وجديده على مدونة قصر الروايات)
رواية خادمة الوحوش الفصل الثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر بقلم الكاتبه ساره محمد (حصريه وجديده على مدونة قصر الروايات)
بدموع: دبحوها من غير رحمه ماكنش ليها ذنب
ليلي بدموع :عملتوا ايه
فارس بابتسامه شر :بلاش تعرفي اللي عملناه فيه احسن
ليلي: كمل
فارس :من وقتها من غير ما نحس بقينا زي الوحوش الكل بيخاف مننا وبيعملنا الف حساب
فارس كل واحد فينا مر بحاجه في حياته أثرت عليه واخر حاجه كانت موت نيره كانت اكبر ضربه لينا
ليلي باستغراب: قصدك موت عيلتك
فارس :موت عيلتك وحاجات تانيه مثلا ادهم البنت اللي حبها طول حياته اول واحده سألته ومشيت
ليلي: ازاي
فارس :كانت بنت صديق العيله رجل الأعمال المحترم عزت الشافعي كانت حب طفولته سافرت امريكا مع اهلها وهي عمرها ١٤ سنه كانت تيجي كل سنه شهر شهرين تقعدهم عندنا في البيت ادهم كان بيحبها اوي دايما بيكلمها ويبعتها رسائل كتير لما اهلنا ماتوا فضلوا ٤ سنين ميتواصلوش مع بعض ولما رجعوا يتواصلوا تاني قالته أنها نازله مصر كان فرحان جدا ونزلت كارما مصر مع اهلها وقتها رفض ادهم أنه يقولها أننا خسرنا كل حاجه عرفوا بس بموت اهلنا فضلوا مع بعض ٤ سنين كانت جنب ادهم علطول مكانتش بتفارقوا وهو كان مبسوط اوي كمان طلب أيدها للجواز وهى وفقت كنا فرحانين جدا لحد ما جه اليوم اللي غير حياه ادهم كلها
كنا قاعدين كلنا في بيت عمي رفعت فجاه لاقينا حد بيخبط علي الباب جامد فتحت الباب لقيت كارما علي الباب كان شكلها متعصب جامد سالتني عن ادهم قولتها جوه ادخلي
دخلت واول ما شافها ادهم قائلها بابتسامه: اهلا يا كارما خير مالك
كارما :انتو صحيح خسرتوا كل حاجه
بصينا كلنا لادهم لأننا فكرنا أنه قالها علي الموضوع دا
ادهم: ايوا يا كارما خسرنا كل حاجه انا كنت هقولك بس في الوقت المناسب
كارما :هتقولي امته انت كدبت عليا خدعتني
ادهم: كارما اسمعني
كارما :اسمعني انت ثم قلعت خاتمها وأعطته لادهم انا اسفه يا ادهم بس اللي بينا انتهي
ادهم بصدمه: صدقيني انا كنت هقولك اسمعني يا كارما ما تعمليش فيا كده انا بحبك متبعديش عني
كارما ببرود: انا مقدرش اعيش في مستوي غير المستوي اللي عايشه فيه وانت دلوقتي ما حيلتكش حاجه انا اسفه بس اللي بينا انتهي
ثم خرجت تاركه ادهم ينظر في آثارها بصدمه
أشفق الجميع علي حالته
من اللحظه دي ادهم بقي واحد تاني احيانا كنت بخاف منه اول ما فاق انتقم منها هي وأبوها خيرهم كل حاجه فلوسهم أملاكهم لا دا كمان بقي بينقم من اي بنت تقابله
ليلي : وهي حصلها ايه
فارس: بعد ماخسروا كل حاجه رجعت تاني تترجي ادهم أنه يرجعلها
كارما بدموع: ادهم انا بحبك انا غلطت في حقك سامحني ادهم ارجوك سامحني لكن ادهم مااتاثرش بكلامها مسكها من شعرها ورماها بره البيت وقالها أنه مش عايز يشوف وشها تاني ابدا بعدها بقي منعرفش حصلها ايه
اثناء حديثهم دخل جاسر المطبخ قائلا: ليلي بجد عايز قهوه
ليلي بابتسامه :حاضر دقيقه واحده
ذهبت ليلي كي تجهز له القهوه
جاسر :مش هتيجي معانا عشان الاجتماع
فارس: لا عندي شغل في الشركه روحو انتو
جاسر: تمام
اتت ليلي قائله بابتسامه: اتفضل
جاسر بابتسامه: شكرا يا لولو
ثم خرج
بعد ذهاب جاسر
ليلي :طب وجاسر ايه حكايته
فارس :شايفه جاسر اللي بيضحك ويهزر دا كان كده زمان واكتر كان بيحب الضحك والهزار واللعب مش جاسر اللي شوفتيه اول ما جيتي البيت دا
ليلي :ازاي بقي
فارس :جاسر ونيره اختي كانوا بيحبوا بعض اوي موتها خلاها انسان تاني بارد لا بقي بيضحك ولا بيهزر والكلام يدوب
فارس بابتسامه: بعد كل اللي عرفتيه بقي مش عايزانا نبقي وحوش يا ليلي
ليلي: حقكم حقكم تعملوا اكتر من كده بس نهايه اللي بتعملوه دا ايه
فارس: صدقيني مفكرناش في النهايه ولا مره كل اللي بنفكر فيه بس اننا ننتقم ونجيب حق اللي راحوا بعدها بقي نموت نعيش مش فارقه المهم نرتاح
اول ما جيتي هنا شوفت فيكي نيره اختي بتهتمي بالكل
طيبه زيها وجميله زيها والكل شايفك زي نيره عشان كده دخلتي قلوبنا كلنا يا ليلي
في اليوم التالي
علي الفطار
رعد :اخيرا قهوه
ليلي: دا هو يوم واحد بس
رعد: متكررش تاني
ليلي :حاضر
ظلت ليلي تنظر لرعد وتتذكر كلام فارس عنه ألهذه الدرجه عانيت ألهذه الدرجه تعذبت
لاحظ رعد أن ليلي تنظر له كثيرا
رعد باستغراب: بتبصيلي كده ليه
ليلي :هاااا ابدا ثم اكملت بمرح بقولكم ايه بلاش شغل النهارده وتفضلوا كلكم في البيت
نظر الكل باستغراب
ليلي :ونتغدي النهارده في الجنينه ايه رايكم
نظر فارس لها بابتسامه قائلا: أنا موافق
ادهم :وانا كمان
جاسر :وانا كمان
نظر الجميع لرعد منتظرين موافقته
رعد بتنهيده: مااااشي
في جنينه القصر
فارس :جهزت السفره يا جاسر
جاسر :ايوا جاهزه خلصوا بقي انا جعان
رعد: مش عجبك تعالي اقف مكاني
ليلي :انا جهزت السلطه خلصتوا
جاسر :تعالي شوفي اللي بقالهم سنه بيشوا اللحمه دول
رعد :هتكتم ولا اجيلك
جاسر :علي ايه الطيب احسن انا هاكل سلطه مالها السلطه فل اهي
ليلي ذهبت باتجاه رعد الذي أوشك علي حرق اللحمه
ليلي :يالهوووووي هتحرق اللحمه هات هات
رعد: لا امشي يا بت من هنا
ادهم: يا عم سيبها احنا اصلا مش عارفين نعمل حاجه
رعد :ايه رايكم بقي محدش هيشوي اللحمه دي غيري واللي هسمعه بيتكلم هنفخه مفهوووووم
ليلي وادهم بخوف: مفهوم ثم تركوه ومشيوا
بعد نصف ساعه
الاربعه يجلسون علي الطاوله ليلي وفارس وجاسر وادهم ينتظرون رعد حتي ينتهي
اتي رعد وهو يحمل طبق في يده
فارس بابتسامه: واخيرا
وضع رعد الطبق علي الطاوله قائلا: اتفضلوا
ادهم بصدمه: سؤال بس يا رعد هو ايه دا
رعد :كلوا وانتو ساكتين تمام
اوام له الجميع وبدأوا بالاكل
ادهم: ليلي
ليلي :نعم
ادهم :قولتي انك كنت عايشه لوحدك صح
ليلي: ايوا انا كنت عايشه مع بابا وماما بس ثم اكملت بحزن اهلي ماتوا في حادثه من ٣ سنين كان بابا هو اللي بيصرف علي البيت ولما مات نزلت عشان اشتغل عشان الايجار ومصاريفى والكليه دورت علي شغل كتير اوي بس للاسف مكنتش بلاقي حاجه واحده جارتي اسمها سندس كانت بتجبلي شغل معاها في البيوت اغسل وامسح والفلوس اللي كانت بتطلعلي يدوب كانت بتقضي
جاسر :وهي اللي جابتلك شغل عندنا وليه وافقتي مكنش حد بيرضي يجي يشتغل عندنا
ليلي: ايوا انا كنت محتاجه شغل اوي عشان ادفع ايجار البيت لأن صاحب البيت كان دائما يزن عليا ادفع ياما أخرج من البيت مكانش ينفع اسيب البيت الي اتربيت فيه ثم اكملت بحزن زمانه رمي حاجتي في الشارع وأجر الشقه لناس تانيين
نظر الاربعه لبعض وهم يفكرون في شي واحد
ليلي بابتسامه :هقوم اجيب العصير
اوام لها الجميع
ادهم :بتفكروا في اللي بفكر فيه
فارس: حد يعرف عنوان بيتها
رعد: كل المعلومات عنها موجوده في ملف في المكتب
جاسر: الموضوع دا عندي انا هتصرف
الجميع :تمام
اتت ليلي وهي تحمل العصير قائله: اتفضلوا
فارس: تسلم ايدك
ليلي بابتسامه: ايه رايكم نخلص اكل ونلعب
ادهم :هنلعب ايه
ليلي: هقولكم ثم اخرجت كره من تحت الطاوله ثم نظرت لهم بابتسامه
دقائق و بداوا اللعب وتعالت أصوات ضحكاتهم تحت استغراب الحراس مما يحدث فالوحوش يلعبون ويضحكون أيضا
دقائق مرت
راي رعد سياره تمر من أمام القصر خرج منها مجموعه ملثمين يحملون اسلحه
رعد بصراخ: حااااااااسبوا
اخذوا الملثمين يطلقوا النيران أصابوا بعض من الحراس
ثم ذهبوا
اخذ رعد يبحث عن اخوته كالمجنون
رعد بخوف :انتو كويسين حد حصله حاجه
جاسر :اهدي يا رعد احنا كويسين
لاحظوا أن ليلي مش موجوده
اخذوا يبحثون عنها
رعد بصراخ: ليلي لييييلي
فارس: ليلي انتي فين
ادهم لمح طرف فستانها بجانب أحد الكراسي
ادهم وهو يتجه ناحيتها قائلا: لاقتها ليلي ليلي
ذهبوا جميعا لها وجودها غارقه في دمائها
وقفوا جميعا جامدين في مكانهم فاهي الاحداث تعاد مره اخري مشهد الملثمين وهم يدخلون بيتهم وموت نيره كل شي يعاد مره اخري
اول من تكلم ادهم قائلا :لازم ننقلها المستشفي فورا
جاسر: يلا بسرعه حملها ادهم وذهب باتجاه سيارته ولحقه الجميع
رعد موجه كلامه للحراس: انقلوا اللي اتصابوا المستشفي بسرعه بلااااا
واتجهوا جميعا الي المستشفي
في المستشفي
انقلبت جميعها لوجود الوحوش
رعد بصراااخ: دكتووووووره بسرعه
دكتوووور :اهدي سيدي ثم ادخلوا ليلي غرفه العمليات
رعد بغضب: إذا حدث لها شي فلن ارحمك افهمت
الدكتور بخوف: حسنا حسنا
رعد: فارس انت وادهم روحوا شوف الحراس اطمنوا عليهم
اواموا له ثم ذهبوا
جاسر: مين عمل كده
رعد بغضب :هيكون مين غير اللورد بيخوفنا عشان نسيب له منصب الزعيم
جاسر :وانت عرفت ازاي أنه هو
رعد: انت حضرت معايا الاجتماع وسمعت اللي قالوا بس مش بعد ما وصلنا لهنا هنسيب كل حاجه ونمشي دا علي جثتي واللي عمله النهارده مش هيعدي بالساهل بس نتطمن علي ليلي الاول
استوووووووووب نكمل 🤔🤔
14/15
اتي فارس قائلا: الحمدلله الإصابات مش خطيره يوم ولا حاجه وهيخرجوا من المستشفي
رعد :فين ادهم
فارس: بيأمن القصر
رعد: كويس
فارس :ليلي عامله ايه
جاسر: لسه مخرجتش من العمليات
فارس: اللورد صح
رعد :ايوا
فارس بغضب: كان لازم نخلص منه الاول قبل الزعيم
رعد: متقلقش دوره جاي
خرج الدكتوره من غرفه العمليات
اتجه إليه الثلاثه بلهفه
رعد: ماهي حالتها الان
الدكتور :هي بخير الاصابه لم تكن خطيره سننقلها الان الي غرفه عاديه
ثم تركهم وذهب
فارس :الحمدلله
رعد: فارس انت هتفضل هنا جنب ليلي ومعاك الحراسه
وانت يا جاسر تعالي معايا
فارس: تمام بس انتو رايحين فين
رعد :لازم نرد علي اللي عمله اللورد باسرع وقت
ثم ذهب ولحقه جاسر
رعد :عايز اعرف هو فين دلوقتي
جاسر :تمام
بعد دقائق
جاسر: عرفت مكانه
رعد: فين
جاسر: في فندق ............... بسخرية عامل حفله بيحتفل باللي عمله فينا
رعد: كده وما يعزمناش
في الفندق
لماذا فعلت هذا
اللورد بابتسامه انتصار: اردت ان اخيفهم و سافعل هذا دايما حتي يرجعون الي بلادهم هاربين مني
ولما لا تقتلهم
اللورد: المجلس هينقلب علي ان فعلت عليهم ان يتركوا المجلس بارداتهم وهذا ما ساعمل عليه
ثم اكمل بغل سنين وانا احلم بمنصب الزعيم والسعي دايما حتي احصل عليه ولكن هم بحركه واحده اخذوه مني
أتظن انهم لن يردوا علي فعلتك هذه
اللورد :لا اظن فانا ساجهز لهم هديه اخري جميله في اسرع وقت
اتي احد موظفي الفندق قائلا: سيدي هناك من ينتظرك في جناحك
اللورد باستغراب :من ؟
الموظف :لا اعرف سيدي
اللورد :حسنا اذهب انت
اللورد بابتسامه: ساعود حالا
في جناح اللورد
فتح الباب ودخل
وجد احدهم يجلس علي الكرسي امامه ويواليه ظهره
اللورد: من انت
ادار رعد الكرسي قائلا بمرح :مفاجااااااااه
اللورد بصدمه :رعد كيف دخلت الي هنا ثم جاء ليهرب ولكن منعه جاسر من الهروب واغلق الباب
رعد اشار له انا يجلس امامه
جلس اللورد امام رعد بخوف
رعد: سمعت انك اقمت حفله ولم تدعونا إليها لماذا
اللورد بخوف :انا انا
رعد: احسبت اننا مشغولون بما فعلته في قصري اليوم ولن نقدر علي المجي
رعد بابتسامه: لما فعلت هذا
اللورد برعب :انا فقط انا انا
رعد: هيا اخبرني الم اقل لك ان فعلت شيئا لي او لاخوتي ستندم كزعيمك
اللورد بخوف :رعد سامحني رعد لن افعل هذا مجددا صدقني لن افعل هذا مجددا
رعد بدون كلام اشار لجاسر كي يحضر اللورد
في القصر
اللورد بصراخ: اتركوني اتركوني رعد سامحني اتركوني
رعد: خذوه من امامي
اخذه الحراس تحت صراخه
ادهم باستغراب: هو اللورد عمل ايه عشان تستضيفه في البدروم بتاعنا
جاسر: هو سبب اللي حصل النهارده
ادهم : اممممم ليلي عامله ايه
رعد: إصابتها مش خطيره هتخرج النهارده
ادهم: الحمدلله انا زودت الحراسه علي القصر
رعد: تمام
جاسر: كلمت فارس قال ساعه كده وهيرجع القصر هو وليلي بس بس
رعد: بس ايه
جاسر :بيقول انها لما فاقت كانت مرعوبه اوي قعدت تصرخ كتير وتعيط
ادهم: اكيد بسبب اللي حصل
رعد وقد تحولت عينيه اللي اللون الاحمر يقسم بداخله ان يجعل اللورد يدفع تمن وصولها لهذه الحاله
بعد مرور ساعه
وصل فارس الي قصر وهو يحمل ليلي بين يديه
جاسر :فارس وليلي جم
ادهم بحزن علي حالتها: هي عامله ايه دلوقتي يا فارس
فارس: الحمدلله
ثم ذهب باتجاه غرفتها وضعها علي الفراش وخرج
جلس فارس والجميع حوله يحدثهم عن حالتها وما فعلته حين استيقظت
لم يكمل حديثهم بسبب صراخ ليلي
ذهب الكل الي غرفتها وجدوها ترتجف وتبكي بشده
فارس؛ اهدي يا ليلي اهدي
اخذوا جميعا يحاولوا تهدئتها ولكن دون جدوى
تركهم رعد واتجه الي البدروم حيث اللورد
رعد بغضب: هقتلك هقتلك يا حيوان هقتلك ثم اخذ يضربه بشده حتي اختفت ملامحه ثم تركه وخرج حتي يطمئن علي ليلي
في غرفه ليلي
جاسر: انا كلمت الدكتور وجاي دلوقتي
جاء الدكتور واعطي لليلي مهدئ
هكذا اصبحت حاله ليلي تستيقظ من نومها تبدا بالصراخ والبكاء وحين يراه رعد بهذه الحاله يذهب الي اللورد ويضربه بشده
بعد مرور عده ايام تحسنت حاله ليلي
في المطبخ
فارس :لولو صباح الخير
ليلي :صباح النور
فارس :عايز قهوه
ليلي :مش هتفطر
فارس : لا مش عايز عندي شغل كتير اوي
ليلي: حاضر دقيقه واحده
ليلي :اتفضل القهوه
فارس بابتسامه: شكرا يا لولو ثم اخذ قهوته وخرج
دقائق واتي جاسر قائلا: لولو انا جعان عايز افطر
ليلي :حاضر دقيقه والفطار يكون جاهز
دقيقه ودخل ادهم قائلا بمرح :جعااااااااااان
ليلي :ايه يا عم خضتنا الفطار اهو جاهز بس لحظه بس هعطي القهوه لرعد بيه وارجع تمام
اواموا لها
ذهبت ليلي باتجاه مكتب رعد
رعد :ادخل
ليلي بابتسامه: القهوه
رعد بابتسامه: حطيها عندك يا ليلي
ليلي :حاضر تامر بحاجه تانيه
رعد بابتسامه: ايوا اقعدي
جلست ليلي قائله :خير يا رعد بيه
رعد بتنهيده: انا اسف علي اللي حصلك بسببنا الفتره اللي فاتت وعد مني مش هيتقرر تاني
ليلي بابتسامه: الحمدلله عدت علي خير يا رعد بيه
رعد: الحمد لله ثم اكمل وهو يضع يده قلبه قائلا ليلي احم لو يعني احم عايزه ترجعي لحياتك تاني يعني لو عايزه تسيبي القصر تقدري تعملي كده اول ما ننزل مصر صدقيني محدش هيمنعك
ليلي :قصدك ارجع بيتي تاني
رعد: بالظبط
ليلي: ومين قالك اني عايزه كده
رعد باستغراب: قصدك ايه
ليلي بابتسامه :رعد بيه انا كنت عايشه لوحدي من بعد اهلي ما ماتوا في نفس البيت ونفس الحاره كنت فاكره اني عايشه بين اهلي وناسي وحتي لو عايشه لوحدي هفضل حاسه بالامان لاني اتربيت وسطيهم بس دا محصلش لما اهلي ماتوا الكل كان طمعان فيا الناس اللي ربوني وكنت عايشه وسطهم بقيت بسمع منهم كلام يسم البدن في وشي ومن ورايا اللي تتهمني اني عايزه اخطف جوزها منها واللي تتهمني اني عايزه الف علي ابنها واتجوزه لحد ما كرهت نفسي بس لما جيت هنا وعشت وسطكم اه ما كانش برضايا بس عمري ما حسيت بالامان غير وسطتكم خوفكم عليا لما كنت تعبانه خلاني فرحانه ومبسوطه حسيت وقتها ان ليا سند دلوقتي بتقولي امشي ايوا كنت عايزه امشي لاني خايفه منكم بس دلوقتي لا انا مش عايزه امشي يا رعد بيه انا عايزه اخدمكم طول عمري والله ما هاشتكي
رعد بفرحه: ماشي يا ليلي طالما انتي عايزه كده تحت امرك
لم يكمل كلامه قاطعه دخول ادهم وجاسر قائلين: ليلي اتاخرتي ليه
ليلي بابتسامه :حاضر لحظه وجايه ثم وجهت كلامها لرعد عن اذنك
رعد: اتفضلي
في المطبخ
ليلي بصدمه :انتو عملتوا ايه
جاسر وهو يحك مؤخره راسه: انتي اتاخرتي قولنا نجهزه احنا
ليلي بابتسامه: وبهدلتوا الدنيا انا عايزه اعرف الفتره اللي فاتت كنت بتعملوا الاكل ازاي
ادهم بابتسامه: كنا مقضيناها اكل من بره وحياتك
مساءا
الجميع يجلسون معا
ليلي: خير يا رعد بيه قولت انك عايزني
رعد :ايوا اقعدي يا ليلي
جلست ليلي قائله: خير
رعد وهو يعطي لها بعض الاوراق قائلا: اتفضلي
ليلي: ايه دول
رعد: دي اوراق ملكيه بيتك وبيت اهلك اللي عشتي واتربيتي فيه
ليلي بصدمه: اييييه
استووووووب
ليلي: ازاي ؟
رعد: احنا عارفين إن البيت دا غالي عليكي اوي عشان كده جاسر اشتراه وكتبه باسمك
ليلي: ليه عملتوا كده
ادهم ابتسامه :اعتبريه هديه مننا
ليلي: دا كتير اوي مش هقبله لا مش هقبله قالت جملتها وهي تضع الاوراق علي الطاوله
رعد بتهيده :علي راحتك يا ليلي
فارس بحزن: ليلي رعد قالنا امبارح إنه هيسمحلك تمشي من القصر هتمشي
ليلي بمرح: لا لا قاعده علي قلبكم مش همشي
ادهم وجاسر وفارس بصوت واحد: بجد
ليلي: ايوا
رعد بابتسامه: ليلي قالت إنها مش عايزه تمشي وانها عايزه تفضل معانا علطول
ادهم ؛ايوا هو دا الكلام يا لولو
فارس: بالمناسبه السعيده دي مجهزلكم فيلم تحفه هنتفرج عليه كلنا مع بعض ايه رايكم
الجميع: موافقين
فارس: اشطا انا هشغل الفيلم
ليلي: وانا هعمل فشار واجي
الجميع :اشطا
اختفت ليلي لدقائق ثم رجعت بطبق كبير ملئ بالفشار
جلس الجميع يتابعون الفيلم كان فيلم رعب
ليلي بصراخ :عاااااا اهربي اهربي وراكي يا غبيه هيموتها عااااااااا
ليلي: عااااااااااا هتمووووتي يا بنتي ما تموتهاش حرام عليك سيبها عاااااااا ثم اغمضت عينها
كل هذا والاربعه واقعين علي الارض من الضحك
جاسر :ههههههههههه مش قادر
فارس :هههههههههههه انتي فظيعه
ادهم :ههههههههه يا بنتي دا فيلم اهدي
ليلي :انا هقوم اعمل حاجه نشربها
اوام لها الجميع وهم يضحكون
ماهي الا لحظات
رجعت ليلي مره تانيه
رعد :رجعتي تاني ليه
ليلي :احم احم ممكن حد يجي معايا
ما إن انهت جملتها حتي تعالت اصوات ضحكاتهم مره اخري
ليلي بغيظ :بطلوا ضحك بقي
رعد :هههههه خلاص خلاص تعالي يا بنتي انا جاي معاك بشرط تعمليلي قهوه
ليلي بفرحه: احلي قهوه
رعد: هههه طب يلا
فارس: هنوقف الفيلم لما تيجي
رعد :اشطا
في المطبخ
ليلي تجهز المشروبات ورعد يراقبها ويبتسم
رعد بابتسامه: شكرا يا ليلي
ليلي باستغراب: علي ايه
رعد بابتسامه :علي حاجات كتير الحياه اللي رجعتيها للبيت من تاني الضحكه اللي رجعتيها لوشنا من تاني لمتنا انا اخواني لاول مره مبسوطين وبنضحك اه كل مره بنتجمع كلنا بيبقي بس عشان نخطط لحاجه لعمليه جديده صفقه جديده بس من سنين متجمعناش كده
شكرا يا ليلي بجد شكرا
ليلي: المفروض مين يشكر مين يا رعد بيه انا بسببكم بس عرفت يعني ايه اخوه يعني ضهر وسند يعني ايه امان المفروض انا اللي اشكركم يا رعد بيه
رعد: بس بلاش رعد بيه دي
ليلي: ليه
رعد: كلهم بتنادي عليهم باسمهم عادي اشمعنا انا يعني
ليلي :يعني اقول ايه
رعد :قولي رعد بس
ليلي بضحك: رعد بس انا خلصت يلا
رعد: يلا
في الخارج
جاسر: اتاخرتوا ليه
فارس: يلا هشغل الفيلم
ليلي: بلاش الفيلم دا شغل فيلم غيره انا مش بحب الرعب
فارس :حاااضر يا لولو انتي تامري
وبدا بتشغيل فيلم اخر بس كوميدي
بداوا يتابعون الفيلم ويضحكون
في اليوم التالي
الجميع يجلسون علي طاوله الافطار يتذكرون احداث فيلم امس ويضحكون
ولكن يقطع حديثهم دخول لينا المفاجئ وهي تبكي وتنادي علي رعد
لينا :رعد رعد انقذني
رعد باستغراب: لينا ماذا هناك
لينا ببكاء: إنه الزعيم إنه حاول قتلي ولكني هربت منه رعد انا خائفه
رعد: اهدي لن يفعل ليكي شي انتي ابنته
لينا ببكاء: لا هو ليس ابي
رعد باستغراب: ماذا
لينا :نعم هو ليس ابي هذه الحقيقه
رعد بهدوء: اهدي لينا اهدي ثم وجه كلامه لليلي قائلا ليلي لو سمحتي خديها خليها ترتاح
ادهم: احم وليلي ليه انا موجود تعالي يا لينا تعالي يا حبيبتي ولكن قبل انا يذهب إليها منعته ليلي قائله انت رايح فين يا اخويا
ادهم: اساعد البنت حرام مش شايفاها بتعيط ازاي
ليلي: لا اخويا اقعد انت
رعد: ليلي
ليلي: نعم
رعد: لو سمحتي يا ليلي خديها خليها ترتاح فوق
ليلي: اوووووف حاضر ثم اشارت إلي لينا قائله اتفضلي يا شابه دا انا هخلي ايامك سوده
مشيت لينا امام ليلي وليلي خلفها تقلد مشيتها بشكل مضحك والجميع يضحك عليها
في الاعلي
ليلي: اتفضلي يا اختي
لينا :هل تحضرين لي اي شي حتي ارتديه
ليلي: انتي بتقولي ايه انا مش فاهماكي
لينا بهمس :ااااه هذه الفتاه المجنونه
ليلي: لا بقولك ايه عالي صوتك وسمعيني بتقول ايه
لينا :هل انتي مجنونه
ليلي: انا مش فاهمه انتي بتقولي ايه بس انا حاسه انك بتشتمني ولو طلع احساسي صح همسح بيكي بلاط القصر دا بلاطه بلاطه فاهمه ثم تركتها وخرجت
لينا بعد خروج ليلي :هذه الفتاه حقا مجنونه
في الاسفل
ليلي: ممكن اعرف الملزقه دي هتقعد هنا قد ايه
رعد: لحد ما الاقي ليها مكان امان يا ليلي
ليلي: ايوا يعني امته يعني
جاسر: انتي مدايقه ليه يا لولو
ليلي: دي بت ملزقه يا عم
رعد: هههه اتحمليها يومين بس يا ليلي
ليلي: ماشي يومين بس انتو فاهمين اكتر من كدا مفيش قهوه ولا مكرونه بشاميل تاني فاهمين
الجميع: لا يا ليلي كله الا كده يومين وهتمشي
ليلي :ايوا كده ثم تركتهم ومشيت
وقت الغداء
رعد: ليلي نادي علي لينا عشان تتغدي
ليلي: وانا مالي مش هنادي علي حد انا
ادهم: هنادي عليها انا
ليلي: انت بالذات لا روح انت يا فارس
فارس :ماشي
ذهب فارس كي ينادي لينا الي الغداء
دقائق ونزلوا الاثنين
لينا: اسفه رعد ولكن لم اجد غيرك كي يحميني منه
رعد: لا عليكي لينا انتي ساعدتني وهذا واجبي
لينا بابتسامه: وهي تضع يدها علي يد رعد شكرا لك
فجاه ليلي تضربها بالملعقة علي يدها لتبعد لينا يدها عن رعد قائله بالم ماذا فعلتي
ليلي: عيب يا حبيبتي البيت دا بيت محترم واقعدي بادبك احسنلك
لينا: رعد من هذه الفتاه
رعد : هذه ليلي يا لينا ستحبينها كثيرا
لينا وهي تنظر لليلي بغضب: لا اعتقد ذلك
جلسوا جميعا يتناولون الطعام
ادهم :اتفضلي دي من ايدي يا لينا
ليلي وهي تنظر لادهم بغضب قائله: ادهم
ادهم :حاضر
استوووووووب...
16/17
رعد :لينا ستبقي هنا حتي اجد لكي مكان آمن
لينا بابتسامه: شكرا لك رعد
رعد :ولكنك قولتي إن الزعيم ليس والدك ما معني هذا
لينا: اجل إنه ليس ابي هو تبناني من الملجأ عندما كان عمري ٥ سنوات لانه عقيم قال لي وقتها انني ابنته ولكن مع الوقت لم اعد كذلك بل اصبحت سلاح يستخدمه كي ينجز عملياته وصفقاته لم يعاملني يوما كابنته حين عرضت علي انا اساعدك كي تتخلص منه لم اتردد في هذا ولكنك خدعتني عندما وشيت بي امامه
رعد: لم اكن اعرف هذا حقا اسف هذا خطاي ساحاول إن اصحح هذا الخطا انا احميكي منه باي طريقه
لينا :شكرا لك رعد
كل هذا وليلي تنظر لهم وفمها يكاد يصل الي الارض التفت رعد الي ليلي قائلا :ليلي ممكن ولكنه لم يكمل جملته بسبب منظرها
رعد: ههه انتي عامله كده ليه
ليلي ومازالت علي وضعها قائله: هاااا
رعد :اقفلي بوقك
ليلي: اه صح هو انتو بتقولوا ايه هاااا
رعد بابتسامه: اعمليلي قهوه
ليلي: ايوا مقولتش بتقولوا ايه
رعد: بنقول اعمليلي قهوه
ليلي: دا كله عشان القهوه
رعد: ايوا
ليلي بمصمصه :وماله اعمل قهوه
ثم ذهبت وهي تقول لادهم عينيك في طبقة احسنلك
ادهم :باكل اهو والله
ليلي :ايوا كده
غابت دقائق ثم عادت ومعاه القهوه
ليلي لرعد: اتفضل
رعد: شكرا يا ليلي
لينا موجه كلامها لليلي: انتي من تكونين
ليلي لفارس: البت الملزقه دي بتقول ايه
فارس: بتقولك انتي مين
ليلي موجه كلامها للينا :وانتي مالك
لينا باستغراب: ماذا
فارس: للينا هذه ليلي اختي يا لينا
لينا :اوووه اهلا ليلي
فارس :بتقولك اهلا ليلي
ليلي وهي تاكل :اهلا بيكي يا اختي
في المساء
لينا ورعد يجلسون في المكتب يتحدثون
فجاه تدخل ليلي المكتب قائله: رعد رعد
رعد باستغراب: خير يا ليلي
ليلي :العشا جاهز والكل مستنين
رعد :لا يا ليلي مش جعان بس ممكن فنجان قهوه
ليلي :حاضر
ثم خرجت دقائق ورجعت ومعاها القهوه
ليلي: اتفضل
وضعت ليلي القهوه امام رعد ثم جلست
رعد: قاعده ليه يا ليلي مش هتاكلي
ليلي: لا مش جعانه هقعد معاكم هنا
رعد: بس احنا بنشتغل يا ليلي
ليلي: مش هعمل صوت بص ثم ذهبت باتجاه المكتبه واخذت كتابا عشوائيا قائله هقرأ الكتاب دا مش هتحسوا بيا خالص
رعد بابتسامه: مااااشي
جلست ليلي كي تقرا الكتاب ورعد ولينا يعملون
لينا بابتسامه: هل انت وهذه الفتاه تحبون بعضكم
رعد باستغراب: لا لما تقولين هذا
لينا :اظن انها معجبه بك فهي تتدايق من وجودي حولك لهذا هي هنا الان
رعد بصدمه: حقا لا لا هي فقد تعتبرني كأخ لها
لينا :وانت
رعد: انا ماذا
لينا :معجب بها ؟
لم يعرف رعد كيف يجيب علي سؤالها
رعد :هيا لنكمل عملنا لينا
لينا بابتسامه :حسنا
لم يستطع رعد التركيز علي عمله بعد حديثه مع لينا حول ليلي ظل يفكر هل هي حقا معجبه به وتغير عليه من وجود لينا ممكن تكون ليلي بتحبه فعلا وعند هذه النقطه رسمت ابتسامه جميله علي وجهه
ظلت ليلي تقرا الكتاب او تدعي انها تقرا فهي كانت فقد تراقب رعد ولينا حتي نامت مكانها
بعد ان انتهي رعد ولينا من العمل
رعد :حسنا لينا ساتحدث معهم صباحا حتي نتفق علي كل شئ شكرا لك
لينا :حسنا رعد ساذهب لارتاح تصبح علي خير ثم طبعت قله علي خده قائله بابتسامه يبدو ان ليلي تعبت من مراقبتنا ونامت انها لطيفه حقا
قالت جملتها وخرجت
ذهب رعد باتجاه وسحب منها الكتاب الذي كانت تمسكه بالمقلوب وتدعي قراته قائلا بابتسامه :ليلي ليلي اصحي ليلي
ليلي: هااا هااااا صحيت اهو
رعد بابتسامه: قومي نامي في اوضتك كده هتتعبي
ليلي :حاضر
ثم ذهبت لحقها رعد
وذهب الي غرفته كي ينام ولكنه ظل يفكر في ليلي طوال الليل
في اليوم التالي
في المطبخ
دخلت لينا المطبخ وجدت ليلي تجهز الفطار
ليلي: اوووووف ايه الصباح دا بقي
لينا بابتسامه: لماذا تكرهيني
ليلي: ايه مش فاهمه بتقولي ايه
لينا بابتسامه :بقولك بتكرهيني ليه يا ليلي
ليلي بصدمه: انتي بتتكلمي عربي
لينا :طبعا انا بعرف اتكلم عشر لغات من ضمنهم العربيه ثم اكملت بخبث تعلمتها فقط لاجل رعد
ليلي: تقصدي ايه
لينا بابتسامه :اعرف انكي لست اخت فارس زي ما قال انتي خدامه في البيت دا عارفه من اول مره شوفتك فيها في حفله الزعيم لكن وقتها ما شوفتش النظره اللي في عينك دلوقتي اتجاه رعد وقتها كانت نظره خوف لكن دلوقتي شايفه حب وغيره بس دا ما ينفعش يا لولو لان رعد ليا انا لا تفكري به ابدا اتفقنا انا لست لطيفه كما ابدو انا سلاح خطير كما لقبني الزعيم كان يستخدمني فقط للقضاء علي اعداءه انصحك بالابتعاد عن رعد هذا افضل لكي
ليلي بابتسامه :اتكلمي علي قدك يا قطه انتي بردو متعرفنيش انا مش هسمحلك انك تدخلي حياه حد منهم وخصوصا رعد
لينا بابتسامه: تؤ تؤ انا قدرت ادخل بيته وبكل سهوله بردو اقدر ادخل حياته مش عشان بحبه لا انا مش بحب حد يا لولو
ثم اكملت بشر عشان انفذ اوامر الزعيم
ليلي بصدمه :ايه
لينا وقد لاحظت دخول فارس المطبخ
لينا :اووووه ليلي انتي لا تفهميني انا اريد انا افطر
ليلي نظرت لها باستغراب فهي رجعت تتكلم باللغه التي لا تفهمها
فارس: ههههههههه ليلي هي بتقولك انها عايزه تفطر ثم وجه كلامه للينا اسف لينا ولكنها لا تفهمك إذا احتاجتي شي اطلبيه مني
لينا بابتسامه لطيفه :اوووه حسنا فارس شكرا لك
ثم خرجت
ليلي بعد ما خرجت لينا اخذت تحدث نفسها بغيظ قائله: ااااااه يا بنت الكل.......
فارس :في ايه يا ليلي مالك انا مش فاهم انتي مدايقه من لينا ليه دي بني ادمه لطيفه جدا ساعدتنا كتير اوي
ليلي بصدمه: انتو ازاي مخدوعين فيها كده دي بني ادمه خبيثه جدا دي بتتكلم عر ولم تكمل جملتها بسبب سماعهم لصوت صراخ خرجوا من المطبخ علي اثره
تجمع الجميع حول لينا التي تمسك بقدمها بالم وتصرخ
رعد :اهدي لينا ماذا حدث
لينا بالم :كنت امشي ولم انتبه الي هذه المياه ثم وقعت
رعد :حسنا اهدي اهدي ثم وجه كلامه لفارس وهو يحمل لينا قائلا اتصل بدكتور فورا ثم حمل لينا وذهب بها الي غرفتها ولكن قبل ان يذهب نظرت لينا لليلي بابتسامه وغمزت لها
بعد ذهابهم
ليلي محدثه نفسها : مااااااشي ماااااااااااشي والله لوريكي
ادهم باستغراب :ليلي انتي كويسه بتكلمي نفسك
ليلي: البني ادمه دي هتخرج من البيت امته
جاسر: المفروض تمشي النهارده رعد جهزلها البيت اللي هتقعد فيه
دقائق وجاء الدكتور
في غرفه لينا
لينا :ااااااه رجلي رعد انها تؤلمني كثيرا
رعد: اهدي ها لقد جاء الطبيب
رعد :دكتور لقد وقعت ورجلها تؤلمها ارجوك افحصها
دكتور :حسنا حسنا
بعد فحص الدكتور للينا
قال موجه كلامه لرعد :إنه التواء بسيط تحتاج إلي الراحه لعده ايام
رعد: شكرا لك تفضل
بعد ذهاب الدكتور
ليلي بغضب: يعني مش هتمشي النهارده زي ما قولتوا
رعد :انتي شوفتي اللي حصل المسكينه رجلها بتوجعها والدكتور قال محتاجه راحه
ليلي بغيظ: مااااشي
ثم ذهبت الي المطبخ
ليلي: عملت كل دا بس عشان تقعد هنا البت دي مش سهله ابدا ثم اكملت بوعيد خليها قاعده انا بقي هكرهها عشيتها ويا انا يا هي
علي الغداء
ليلي :اتفضلوا الغدا جاهز
رعد: تمام ليلي لو سمحتي طلعي الغدا للينا فوق انتي عارفه انها مش هتعرف تنزل تتغدا معانا
ليلي بابتسامه: طبعا اومال هتطلعه لها
ثم ذهبت
جاسر :هههه انا حاسس كده ان ليلي هتطلع غيظها كله علي لينا
ادهم: نفس احساسي ثم اكمل بحزن مصطنع ااااه لينا البسكوتايه مش عارفه اللي مستنيها
الجميع: هههههههههههههههههههه
في غرفه لينا
لينا: ادخل
دخلت ليلي قائله بابتسامه: جبتلك الغدا
لينا: شكرا
ليلي: لا بس حلوه الحركه دي
لينا :حركه ايه
ليلي: توقعي وتكسري رجلك فتقعدي في القصر غصب عني
لينا بابتسامه: لا بس ايه رايك
ليلي لا عجبتني بصراحه
ليلي وضعت الطعام جنب لينا علي السرير ثم جلست مره واحده علي رجل لينا
لينا :ااااااه رجلي قومي
ليلي: اه اسفه اسفه مخدتش بالي ايه دا مش هتاكلي الاكل هيعجبك اوي ثم امسكت ليلي بطبق الشوربه قائله: اتفضلي الشوربه ولكن بدلا من ان تعطيه للينا وقعت الطبق كله علي رجلها
لينا صرخت من الالم: ااااااه رجلي انتي عملتي ايه
ليلي فقط تنظر لها قائله بابتسامه ايه عجبتك الشوربه
في الاسفل
فارس: ايه الصوت دا
جاسر: تكون ليلي قتلت لينا
ادهم: لااااا البسكوتايه استني يا ليلي
ثم اتجه الاربعه الي غرفه لينا
بمجرد رؤيه لينا وليلي لهم
ليلي: انا انا اسفه ما اخدتش بالي انها وقعت عليكي اسفه
ليلي: اااااه لا عليكي
رعد :حصل ايه
ليلي: الشوربه وقعت عليها ماكنتش اقصد
رعد :ولا يمهك يا ليلي ثم وجه كلامه للينا هل انتي بخير
لينا بالم :اجل اجل انا بخير
رعد: حسنا
رعد :يلا بينا
في اليوم التالي
في المطبخ
جاسر :خير يا ليلي قولتي انك عايزني
ليلي: عارفه انك هتصدقني في اللي هقوله وهتقف جنبي كمان
جاسر: خير يا ليلي قلقتيني
ليلي: لينا
جاسر: مالها
ليلي :امبارح وحكت له ما حدث بالحرف
جاسر بصدمه :معقول دا
ليلي: ايوا اللي مخوفني انها قالت هي هنا عشان نفذ اوامر الزعيم
جاسر: لازم اقول لرعد
ليلي: انت شايف بيعاملها ازاي خايفه ما يصدقش الكلام دا
جاسر: يبقي لازم يشوف دا بعينه
ليلي: قصدك ايه
جاسر :هقولك ..........
في الخارج
رعد :ليلي طلعي الفطار للينا
جاسر: وهي هتفضل في اوضتها خليها تنزل تفطر معانا بدل الحبسه دي
فارس :جاسر معاه حق
رعد: تمام ليلي
ليلي بابتسامه: هساعدها تنزل هنا
رعد بابتسامه: تمام
دقائق ونزلت لينا وليلي تمسك بها
رعد بابتسامه: كيف تشعرين اليوم لينا
لينا: بخير رعد
ثم جلسوا يتناولون الإفطار
رعد: خلصوا وتعالوا ورايا عندنا شغل
اوام له الجميع
وذهبوا خلفه
بعد ذهاب الجميع
لينا: كنت قاصده تعملي كده امبارح صح
ليلي: انا ابدا
لينا :ما تتذاكيش عليا انتي مش قدي
ليلي: هتعملي ايه يعني
لينا :هقتلك فاهمه
رعد بغضب :ليناااااااااااا
استووووووووووب.يتبع....
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا