رواية خادمة الوحوش الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر والحادي عشر بقلم الكاتبه ساره محمد (حصريه وجديده على مدونة قصر الروايات)
رواية خادمة الوحوش الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر والحادي عشر بقلم الكاتبه ساره محمد (حصريه وجديده على مدونة قصر الروايات)
6/7
في الطائره
ليلي بخوف: اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمدا رسول يارب يا رب
فارس بضحك: اهدي اهدي
ليلي بخوف :انا اول مره اركب طياره هموت من الخوف
فارس: واضح واضح متقلقيش انا جنبك اهدي
ليلي بابتسامه: شكرا
فارس بادلها نفس الابتسامه
كل هذا تحت نظرات الوحوش الثلاثه الغاضبه
رعد بغضب: ايه مسلسل العشق الممنوع دا مش هيخلص ثم وجه كلامه لفارس تعالي خلينا نراجع ورق الصفقه الجديده
ليلي بهمس وصل إلي مسامع الجميع :يا ستاااار طووور يا ناس طووووور مصيبة تخدك يا بعيد
كانت تتحدث وهي تنظر من الشباك وفجاه تصرخ نتيجه لصراخ رعد قائلا :من دا اللي طور يا بت
قائلا: ها ها دا فارس
فارس بدهشه :انا
ليلي بنظرات ترجي: ايوا انت ثم غمزت له بمعني كده وكده يعني
كل هذا وادهم وجاسر يكتمون ضحكتهم
في ايطاليا
ليلي بانبهار: يا حلااااااوه دا كله قصر دا اكبر من اللي مصر
رعد: لييييلي
ليلي بخضه: يا لهههههههوي جايه يا طور قصدي يا رعد بيه
عند رعد
ليلي: ايوا يا رعد بيه اعملك قهوه
رعد باستغراب :ايوا بس عرفتي ازاي
ليلي: ههه وانت بتطلب غيرها
رعد: نعم
ليلي: دقيقه وتكون جاهزه بس سؤال بس انا بقالي نص ساعه بدور علي المطبخ مش لقياه
رعد نظر لها ورفع احد حاجبيه
ليلي :خلاص خلاص انا هدور عليه ثم خرجت
ليلي قابلت جاسر في طريقها
ليلي: فريزر باشا كلمه بس لو مش هعطلك
جاسر :خير
ليلي: هو المطبخ فين
جاسر :تعالي ورايا
ليلي: تتستر يا شيخ مش زي هولاكو اللي جوه دا
في المطبخ
جاسر :المطبخ اهو عايزه حاجه تانيه
ليلي: لا يا اخويا متشكرين
في اليوم التالي
ادهم بابتسامه: صباح الخير يا ليلي
ليلي: صباح النور يلا الفطار جاهز
ادهم :اومال فين الباقي
ليلي: نازلين دلوقتي
دقائق ونزل الجميع
رعد: رايحه فين
ليلي: المطبخ
رعد :اقعدي افطري
ليلي بدهشه: نعم
رعد :مش هعيد كلامي كتير اقعدي بقولك
ليلي :حاضر حاضر
بعد تناول الفطار
رعد :خلصوا يلا و تعالوا ورايا علي المكتب
ليلي: احم احم رعد بيه هو ينفع اخرج اتمشي بره شويه
رعد بجمود: لا
ليلي بحزن: بس انا
رعد بغضب :قولت لا
ثم ذهب ولحقه الجميع
بقيت ليلي مكانها تبكي
جاسر: احم احم ليلي
ليلي بدموع: نعم
جاسر :مالك
ليلي وهي تمسح دموعها: مفيش
جاسر: طيب ينفع تخرجي معايا النهارده
ليلي نظرت له باستغراب
جاسر :عايز اعمل شوبينج هتيجي معايا
ليلي بفرحه :اكيد
جاسر بابتسامه: تمام اوعي تقولي لحد هما هيخرجوا عشان الاجتماع وبعدها نخرج احنا
ليلي :اشطااااا
في سياره جاسر
جاسر :مبسوطه
ليلي بفرحه :جدا
جاسر: وصلنا يلا انزلي
ليلي: اشطا
بعد الشربينج
جاسر بابتسامه: اتفضلي
ليلي: ايه دول
جاسر :شوفيهم
ليلي فتحت الاكياس قائله: واااو تحفه بجد بس لمين دول
جاسر: ليكي انتي
ليلي بصدمه: انا
جاسر: ايوا ثم امسكها من يدها قائلا تعالي المكان هنا هيعجبك اوي
مساءا
ليلي: يا خبر احنا اتاخرنا اوي
جاسر: فعلا يلا بينا
في سياره جاسر
لاحظت ليلي سيارتين تلاحقهم
ليلي: جاسر بيه في عربيتين ماشين ورانا من بدري
جاسر بصدمه: دول تبع الزعيم
لحظات وبدأوا يطلقون النيران علي سياره جاسر
ليلي بصراخ: مين دول
جاسر وهو يخرج سلاحه قائلا: رني يا رعد بسرعه
ليلي بخوف: حاضر حاضر
جاسر بدا يطلق النيران علي احدي السيارتين حتي انقلبت لحظات وظهرت اربع سيارات اخريات يطلقون النيران عليهم
جاسر ليلي: اتصلي برعد يلا
ليلي بخوف :برن مش بيرد عليا لحظه اهو اهو رد
اخذ جاسر منها الهاتف قائلا: رعد رجاله الزعيم ورايا
رعد: عارف احنا في الطريق متقلقش
ما هي إلا لحظات وانقلبت سيارات الزعيم مع حدوث انفجارات
جاسر :هههه الوحوش وصلوا ليلي ليلي انتي فين
ليلي :عااااااا رجعوني القصر تاني والله ما عايزه اخرج تاني حرمت حرمت يا لههههههههههوي يا لههههههههوي هنموووووت هنموووووووت يا صغيره علي الهم يا ليلي هموووووت يا ناس
جاسر بضحك :خلاص خلاص الموضوع انتهي اهدي
ليلي بمرح : ايه دا بجد مش تقول يا راجل
نظر جاسر في المرآه وجد رعد وادهم وفارس قادمون ووجوههم لا تبشر بالخير
جاسر بخوف: شكلنا هنموت فعلا دلوقتي
خادمه الوحوش البارت السابع
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد
ليلي :يا لهووووي ليه
جاسر: احم بصي وراكي
ليلي نظرت خلفها ثم قالت بخوف: انا معرفكش امين اوعي كده
جاسر باستغراب :رايحه فين يا مجنونه انتي
ليلي: هختفي
جاسر :واطيه هتسيبني لوحدي
ليلي: ولا اعرفك
جاسر لسه هيرد عليها وجد رعد امامه رجع ينظر لليلي مره اخري ولكنه لم يجدها بجانبه همس قائلا واطيه قاطعه رعد الذي اشار له لينزل من السياره
جاسر بخوف اوام له ثم نزل من السياره
جاسر :رعد انا ولم يكمل جملته حتي تلقي لكمه من رعد اوقعته ارضا
رعد بغضب: ممكن تفهمني خرجت من غير حراسه ليه انا مش نبهت قبل كده علي الموضوع دا
جاسر :حصل
رعد بلوم: طالما حصل بتعرض حياتك للخطر ليه يا غبي مش كفايه اللي راحوا عايز تروح انت كمان
رعد :ولا كلمه قدامي علي البيت يلا
ثم ذهب باتجاه سيارته ولحقه الجميع ولكنه سمع صوت من السياره
ليلي بهمس :هما وقفوا كلام ليه ممكن يكونوا مشيوا لحظه ووجدت من يفتح باب السياره
ليلي بهمس :هيموتني هيموتني اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمدا رسول الله
رعد بغضب: انتي بتعملي ايه هنا
ليلي ههههه مساء الخير اعملك قهوه
رعد بغضب: انزلي انزلي
نزلت ليلي قائلا بخوف :وحياه عيالك يا شيخ ما تموتني
رعد: بتعملي ايه هنا
ليلي نظرت لجاسر وجدت حالته يرسي لها بسبب ضرب رعد له خافت ان تقول له انها خرجت بمساعدته فتسوء الامور
رعد بغضب: ردي
جاسر :كانت جايه ولم يكمل جملته قاطعته ليلي
ليلي بخوف: انا كنت عايزه اخرج اتمشي شويه ولقيت جاسر بيه خارج ركبت العربيه من غير ما يشوفني
رعد :امممم تمام لينا كلام تاني يلا
في القصر
بمجرد وصولهم القصر اسرعت ليلي للاختباء
رعد بصراخ :ليلي لييييلي تعالي هنا
ليلي في المطبخ قائله بخوف :بيدور عليا بيدور عليا اعمل ايه اعمل ايه ثم فتحت الدولاب في المطبخ واختبأت به
رعد بغضب: راحت فين ليلي ليلي اخرجي احسن لك ليلي ثم خرج من المطبخ
ليلي اخرجت راسها فقط من الدولاب قائله: الحمدلله مشي
في الخارج
رعد: ليلي ليلي
حاول ادهم وفارس محادثته ولكنه لم يرد عليهم
جاسر :رعد اسمعني
رعد بغضب: مش عايزه اسمع كلمه من حد وخصوصا انت يقصد جاسر ثم قال بصوت عالي ليلي هتروحي مني فين والله لوريكي
ليلي في المطبخ بهمس: نينينينينيينينينيني مابخافش
في الخارج رعد بصوت عالي : اصبري عليا انا هعرفك تكسري كلمتي ازاي
ليلي في المطبخ بهمس :قولت ما بخافش
بعد مرور ساعه ذهب رعد الي غرفته كي ينام
فارس موجه كلامه لجاسر: تستاهل
جاسر :مش ناقصاك انت كمان
ادهم :هي ليلي اختفت فين كل دا
فارس :مش عارف دي بمجرد ما العربيه وقفت ببص ورايا ملقتلهاش اثر
ادهم :طيب خلينا نقوم ندور عليها رعد طلع ينام اهو
جاسر وفارس: اشطا
ثم اخذوا يبحثون عنها
دخلوا الثلاثه الي المطبخ قائلين بهمس: ليلي ليلي انتي فين اطلعي رعد نام
فارس: هششششش سامعين في صوت طالع من الدولاب دا
ذهب فارس باتجاه الدولاب وفتحه مره واحده
وجد ليلي تجلس في الدولاب وتاكل جزر
فارس بضحك: تعالوا تعالوا لقيت ارنب هنا
ادهم :ههههههههههههه انتي كل دا قاعده هنا
ليلي: هولاكو نام
جاسر :ههههههههه اه نام يا اختي اطلعي اطلعي
ليلي بالم: منه لله ضهري وجعني اوي داهيه تاخده
جاسر بلوم: عملتي كده ليه
ليلي: عملت ايه
جاسر :ليه ماقولتيش انك خرجتي معايا
ليلي :يا شيخ اقعد هو انت كنت ناقص دا شلفطك خالص
جاسر: ايوا بس
ليلي: انا جعانه حد ياكل معايا
الجميع بصوت واحد: اناااااا
ليلي: اشطااااااا
في اليوم التالي
ليلي تجهز الفطار
اتي ادهم قائلا بمرح :صباح الفل يا لولو
ليلي :صباح النور بقولك هو هولاكو صحي
ادهم: اه ونازل دلوقتي
ليلي: طيب الحق اهرب انا بقي
ادهم :هههههههه جبانه
نزل رعد وجاسر وفارس
رعد: ليلي فين
ادهم: ههه في المطبخ
رعد :كده طيب كملوا فطاركم
ثم ذهب باتجاه المطبخ
دخل رعد المطبخ ولم تنتبه ليلي له وجلس علي الطاوله خلفها سمعها تقول: القهوه خلصت طيب هو زمانه نزل دلوقتي ولو شافني هيقتلني اعمل ايه
رعد من خلفها :وانتي خايفه ليه طلعي القهوه كده وخليكي شجاعه
ليلي: صح انا خايفه ليه دا حتي صوت علي الفاضي وعضلاته دي كلها نفخ اصلا
رعد :لا والله
ليلي: اه والله زي ما بقولك كده ولسه بتبص وراها عااااااااااااااااااااا انت هنا من امته
رعد :من بدري كنتي بتقولي ايه بقي
ليلي: هههههه القهوه
رعد :انا صوت علي الفاضي وعضلاتي نفخ
ليلي :مين الحيوان اللي قال كده محصلش يا باشا
رعد ينظر لها فقط ويرفع احد حاجبيه
ليلي وهي علي وشك البكاء: والله ما هتكرر تاني
رق قلب رعد لها قائلا بهدوء :هاتي القهوه وتعالي ورايا
ليلي أوامت له
في الخارج
جلس رعد ثم اشار لليلي كي تجلس هي الاخري
جلست ليلي بجانب فارس الذي قال بمرح :شايفك لسه عايشه
ليلي :الحمد لله عدت علي خير
في مكان آخر
الزعيم: فتاه في سياره جاسر من تكون؟
لا اعرف زعيم ولكنها تعيش معهم في القصر
الزعيم: اريد ان اعرف كل شي عنها مفهوم
مفهوم زعيم
استوووووووب فين التفاعل🥲🥲
8/9
في مكتب رعد
ادهم :هنعمل ايه مع الزعيم
فارس: اكيد مش هنعدي اللي عمله دا بالساهل
رعد: معاك حق انا جهزتله هديه حلوه جدا هتعجبه المهم اجهزوا عشان الحفله الليله دي
جاسر: وليلي
رعد: مالها ليلي
جاسر :هتفضل هنا لوحدها
رعد: ايوا
جاسر :رجال الزعيم اكيد شافوها معايا ممكن يؤذوها وهي هنا لوحدها لما تبقي معانا احسن هنعرف نحميها
فارس :جاسر معاها حق هي ملهاش ذنب لو حصلها حاجه ذنبها في رقبتها
ادهم: لازم تيجي معانا لو بقت وسطتنا محدش هيقدر يقرب لها
رعد بتنهيده: تمام فارس قولها تجهز عشان تيجي معانا
ادهم وجاسر في صوت واحد: انا هقولها
رعد بغضب: احنا في حضانه هنا
فارس نظر لهم بشماته ثم خرج حتي يخبر ليلي
في المطبخ
فارس بابتسامه: لولو
ليلي :ايوا يا فارس بيه
فارس :ادخلي اوضتك هتلاقي فستان البسيه وكوني جاهزه بالظبط الساعه ٨
ليلي باستغراب: ليه
فارس: هتيجي معانا حفله بليل
ليلي: لا يا اخويا روحوا انتو كفايه اللي شوفته لما خرجت المره اللي فاتت
فارس :مش هينفع تفضلي هنا لوحدك صدقني كده امان ليكي ممكن بقي تسمعي الكلام
ليلي بتنهيده: حاضر بس هو سؤال هو هولاكو عارف الموضوع دا ولا هنخرج من وراها زي المره اللي فاتت
فارس :هههههههههه عارف يا اختي عارف وجاي معانا كمان
ليلي :امممممم طب كويس
فارس :انا جعان خلصتي الاكل
ليلي :خمس دقائق بالظبط وكل يبقي تمام
فارس: اشطا هجهز السفره
ليلي :والنبي انت الطيب اللي فيهم
فارس :ههههههه يلا خلصي
علي سفره الغداء
رعد :فارس قالك علي الحفله
ليلي :ايوا قالي
رعد: تمام
ادهم بابتسامه: متاكد النهارده ليلي هتبقي اجمل واحده في الحفله
ابتسمت ليلي بخجل ولم ترد
مساءا
رعد :هي الزفته دي هتطول كتير اتاخرنا
فارس :هروح اشوفها ثم ذهب باتجاه غرفه ليلي
فارس وهو يخبط علي الباب قائلا: ليلي ليلي انجزي اتاخرنا
ليلي من الداخل: خمس دقائق بس
فارس: اخلصي رعد هنيفخنا
ليلي :حاضر حاضر
لحظات وخرجت ليلي
اول ما رآها فارس انبهر بجمالها قائلا: واااااااو ايه الجمال زي القمر
ليلي بابتسامه : بجد
فارس بابتسامه :طبعا
ليلي :انا خايفه اوي
فارس: ليه
ليلي :حفلات زي بتاعتكم دي انا عمري ما حضرتها خايفه اخرب الدنيا
فارس: متقلقيش احنا كلنا معاكي يلا بقي الكل مستنين
ليلي أوامت له
خرجت ليلي
بمجرد انا رآها رعد وجاسر وادهم تصنموا مكانهم
ادهم بإعجاب :وااااو انتي حلوه يا ليلي
ليلي بابتسامه :شكرا
رعد وهو مازال ينظر لليلي قائلا بهدوء: احم احم يلا هنتاخر
اوام له الجميع ثم ذهبوا خلفه
انقسموا في سيارتين
رعد وجاسر في سياره
وادهم وفارس وليلي في سياره واتجهوا الي الحفله
بعد مرور نصف ساعه
وقفت السيارتين ونزل الوحوش الاربعه ونظرات الاعجاب تلاحقهم وليلي التي اخذت تنظر هنا وهناك مثل التائه ولم تنتبه كادت انا تقع علي الارض بسبب فستانها ولكن يد رعد كانت الاقرب لها
ليلي بخضه :تنستر يا بني والله كان هيبقي منظري زباله دلوقتي ثم رفعت راسها كي تري من ساعدها اذا به رعد
ليلي بتوتر: احم احم انا اسفه
رعد بهدوء وهو يمد يده لها كي تتمسك بها قائلا :امسكي ايدي عشان متقعش وبطلي تبصي هنا وهناك بصي قدامك بس تمام
ليلي :حاضر
في الداخل
ليلي بصدمه :يا لههههههوي ايه البنات دي ايه البنات اللي مش لبسه حاجه دي
ادهم: ههههههههههههههه انتي لسه شوفتي حاجه
ليلي :يا راجل
ادهم: لسه لسه اصبري بس
بينما هم واقفون تاتي فتاه جميله للغايه ذهبت باتجاه رعد قائلا بابتسامه :رعد وحشتني اوي ثم قبلته امام الجميع
ليلي بصدمه اغمضت عينها قائله: يا قليله الادب ثم وضعت احدي يدها علي وجهها واليد الاخري اخذت تضعها علي عيني فارس قائله غمض عينك غمض عينك عيب كده
فارس :هههههههههههه نزلي ايدك يا بنتي خلاص
ليلي :انت شوفت البت دي عملت ايه وهو واقف عادي كده
فارس: في عالمنا دا اللي شوفته دا شئ عادي جدا يا ليلي
رعد: اهلا لينا
لينا: اهلا رعد وحشتني اوي
رعد: الزعيم فين
لينا: في انتظارك تعالي
رعد اشار الي جاسر وادهم وفارس إن يلحقوه ومعهم ليلي
عند الزعيم
الزعيم بابتسامه :رعد كيف حالك
رعد بابتسامه :بخير بخير جدا
ثم جلسوا جميعا
الزعيم: واااو الم تعرفني علي هذه الجميله
رعد: ليس من شانك لنتحدث بخصوص الصفقه
الزعيم: هههههههههه حسنا
ليلي تهمس لفارس: هما بيقولوا ايه انا مش فاهمه
فارس :بيتكلموا في شغل
ليلي :هي مين البت اللي لازقه لرعد دي
فارس: دي بنت الزعيم
ليلي بصدمه :يعني اللي قاعد دا ابوها
فارس :ايواااا
ليلي :وبتعمل كده عادي وهو قاعد
فارس: ايوااااا
ليلي: لا حولا قوه الا بالله ثم اخذت تنظر حولها قائله انا عايزه امشي الحفله دي مقرفه اوي
فارس: مش دلوقتي يا ليلي اجبلك حاجه تشربيها
ليلي: لا مش عايزه ثم نظرت باتجاه رعد وتلك لينا التي تلتصق به كالعلكه قائله بغيظ بت ملزقه
اثناء الحفل
تفرقوا جميعا وتركوا ليلي تقف وحدها وسط الحفل
تقدم احد المدعون منها قائلا: هل تسمحي لي ايتها الجميله بهذه الرقصه
ليلي :هااااا بيقول ايه دا واخذت تشاور له قائله انا مش فاهمه حاجه منك يا عم انت
الشخص :ماذا تقولين ثم امسك يدها قائلا هيا هيا لنرقص
ليلي بخوف :سيب ايدي يا راجل انت سيبني ثم اكملت وهي علي وشك البكاء فارس الحقني
ولكنها وجدت من يمسك يد الرجل ويبعدها عنها قائلا: بغضب ابتعد عنها. يتبع
شخص هو يدفع رعد قائلا :ليس من شانك ابتعد
رعد بابتسامه شر: لك ذلك ثم تحولت ملامحه ١٨٠ درجه واصبح يضرب هذا الشخص بدون رحمه حتي اختفت ملامحه هذا تحت صدمه ليلي من تحوله المفاجئ وخوفها الشديد منه
حين انتهي رعد امسك يد ليلي وخرج من الحفل لحقه كل من فارس وجاسر وادهم وهم يحملون ذلك الشخص الذي ضربه رعد
ليلي بالم :سيب ايدي بتجوعني ااااه
وفجاه وقعت علي الارض نتيجه ضرب رعد لها قائلا بغضب ؛اخرسي
ليلي بصدمه وضعت يدها علي وجهها
رعد بغضب: اركبي العربيه
وحين لم يجد منها رد
رعد بغضب: يلااااااااا
ليلي بخوف :حاضر
ثم اتجهوا جميعا الي القصر
حين وقفت السياره نزلت ليلي بسرعه واتجهت الي القصر ومنه الي غرفتها ثم انفجرت في البكاء
في الخارج
فارس: رعد استني
رعد :خير
فارس: مكنش لازم تضرب ليلي ولا تعاملها بالطريقه دي
رعد :انت هتيجي تقولي اعمل ايه ومعملش ايه
فارس :ابدا بس
رعد :ولا كلمه كله علي اوضته
ثم ذهب الجميع الي غرفته ماعدا رعد الذي جلس يفكر فيما حدث اليوم ولماذا فعل هذا لماذا جن عندهم راي ذلك الشخص يمسك يدها لماذا ضربها ولم يكن لها ذنب
رعد محدثا نفسه :طب انا عايز قهوه اعمل ايه اوووووف زمانها نامت هقوم اعملها انا
في المطبخ
دقائق وكان المطبخ في حاله يرثي لها
رعد :اوووووف ايه فنجان قهوه مش عارف اعمله وجاء يخرج فنجانا من احد الإدراج حتي يضع فيه القهوه ولكنه اوقع الدرج واتكسرت كل الفناجين بالكامل
رعد: اوووووووف بقي
لم يجد حلا غير ان يذهب إليها
ثم ذهب باتجاه غرفتها
وقف علي الباب سمعها لازلت تبكي وقف بتردد يدق الباب ام لا حسم امره ودق الباب
ليلي في الداخل :ادخل
دخل رعد الذي حين رأته ليلي ظنت إنه جاء ليعتذر لها ولكن فاجأها بقوله: قومي اعمليلي قهوه
ليلي بصدمه :نعم
رعد: انجزي
ليلي بغضب :حاضر
ثم ذهبت الي المطبخ وهو خلفها وبمجرد رؤيتها لحاله المطبخ كاد فمها يصل الي الارض ثم نظرت له بصدمه
رعد: احم احم خلصي وهاتيها المكتب
قال جملته ثم ذهب
ليلي وهي علي وشك البكاء؛ منك لله يا شيخ ايه دا عاااااااااااااااااااااااا
في المكتب
رعد؛ ادخل
دخلت ليلي قائله :القهوه
رعد: حطيها عندك
ليلي بغيظ :حاضر ثم وضعتها وخرجت
ليلي علي باب المكتب؛ طور وربنا طور
رعد: من الداخل سمعك علي فكره
ليلي :نينينينينيينينينيني
في الداخل
رعد يشرب القهوه بتلذذ قائلا :اممممم ايوا كده مش القرف اللي كنت عامله من شويه
في اليوم التالي
دخل المطبخ كل من فارس وادهم وجاسر
ليلي باستغراب: مالكم
فارس: اسف
ليلي: علي ايه
ادهم: علي اللي حصل امبارح
جاسر: واللي عمله رعد كمان
ليلي؛ خلاص محصلش حاجه ممكن بقي تساعدوني
الثلاثه بابتسامه: ماشي
نزل رعد واستغرب لعدم تواجد اي احد ولكنه سمع اصواتهم اتيه من المطبخ
ذهب باتجاه المطبخ وجدهم جميعا يساعدون ليلي في تجهيز الفطار
لاحظت ليلي وجود رعد ولكنها تجاهلته قائله :شكرا بجد انكم بتساعدوني لاني بجد تعبانه اوي
ادهم: تعبانه مالك
ليلي وهي تنظر لرعد: ابدا امبارح فضلت طول الليل ارتب المطبخ كان متبهدل علي الاخر
فارس :غريبه محدش دخل المطبخ مننا خالص امبارح
ليلي: مش عارفه مين اللي عمل كده ايه دا رعد بيه انت هنا من امته
رعد وهو يرفع احد حاجبيه :لسه جاي خلصوا يلا عندنا شغل كتير
جاسر: فين الفناجين
ليلي ؛اتكسرت كلها حط في دول
جاسر :ماشي
علي الفطار
ادهم: قولت انك مجهز هديه للزعيم ايه هي
رعد: هتعرفوا النهارده
رعد: ليلي عندنا ضيوف النهارده علي الغدا جهزي كل حاجه
فارس: مين
رعد؛ الزعيم وبنته
ليلي بصدمه؛ الملزقه
رعد: متخرجيش خالص من المطبخ النهارده مفهوم
ليلي بغيظ: مفهوم
رعد: خلصوا وتعالوا ورايا
اوام له الجميع
في المكتب
جاسر بضحك: قصدك انك اخدت منه الصفقه كلها
رعد :ايوا
فارس: بس ازاي
رعد :بمساعده لينا
ادهم :وااااو دي هتبقي اكبر ضربه ليه
فارس بابتسامه: صح
رعد: المهم ليلي ما تظهرش خالص خالص النهارده تمام
فارس :متقلقش
ادهم :وبالنسبه للبني ادم اللي في البدروم دا
رعد :مش وقته دلوقتي
جاسر: بس انت عزمت الزعيم علي الغدا ليه النهارده
رعد بابتسامه: حابب اشوف رد فعله علي الهديه اللي مجهزها له
علي الغداء
الزعيم: ما سبب دعوتك لي سيد رعد
رعد بابتسامه: ستعرف زعيم ولكن الآن استمتع بوجبتك
زعيم :حسنا
لينا :وااااو الطعام جميل جدا
رعد بابتسامه وهو يقبل يدها :لن يكون اجمل من هديتي لكي
لينا بابتسامه :انا متاكده من ذلك
في المطبخ
ليلي: نينينينينيني عيله ملزقه عاااااااا همووووت نفسي اجبها من شعرها بنت المبقعه دي شوف البت قليله الادب بتعمل ايه لا وهو عادي
في الخارج
هاتف الزعيم يرن
رعد بابتسامه: هاتفك يرن زعيم لابد ان هناك شئ مهم
زعيم: اوه حسنا اسمح لي
رعد :تفضل
ثم ذهب
ماهي الا لحظات وسمع الجميع صراخه
الزعيم: ررررررعد ماذا فعلت
رعد ببراءه: ماذا زعيم الم تعجبك هديتي اوه لقد ساعدتني فيها لينا الم تعجبك
الزعيم: ايها اللعين ماذا فعلت ثم اكمل بهستريا لقد خسرت كل شي كل شي لينا كيف تفعلي في هذا لينا
ماذا فعلتي ثم اخرج سلاحه واطلق رصاصته
استووووووووب.يتبع.....
10/11
رعد وهو يمسك يد الزعيم ويرفعها عاليا قائلا بغضب: هذه ابنتك هل جننت
الزعيم بصراخ :اترك يدي
رعد وهو ينادي علي الحراس قائلا :القوا هذه القمامه خارجا
الزعيم بصراخ: لا لا اتركوني اتركوني ستندم يا رعد ستندم
رعد بابتسامه :هذا جزاء من يقف في طريقي انا واخوتي ثم اكمل بسخريه ايها الزعيم
ثم التفت إلي لينا قائلا لا تخافي ساوفر لكي الحمايه لينا وشكرا ليكي علي مساعدتك
لينا ببكاء :انت خدعتني رعد انت لم تقل انك ستفعل ذلك
رعد :والدك حاول قتل اخي لينا وهو يستحق ذلك يستحق انا يخسر مكانته وامواله وكل شي وهذا ما فعلته إنه يستحق هذا واكثر كل شئ اصبح ملكي انا واخوتي الان ثم تنهد و اشار الي باب القصر الحراس في انتظارك تفضلي ولا تخافي لن يقدر علي الاقتراب منك انتي في حمايتي
ثم خرجت لينا
ادهم :هههههههههههههههه البضاعه عملت فيها ايه
رعد بابتسامه: زي كل مره مع البوليس
جاسر :اااااه ادي اول راس طارت مين اللي بعده
فارس: لا لا هدي كده احنا ما صدقنا نوصل للنقطه دي بعد سنين
رعد :فارس معاه حق نهدي شويه
جاسر بندم : لسه زعلان مني
رعد :انت شايف ايه مكنش لازم ندخلها في اللعبه دي اللي كان مطلوب منك انك تخرج لوحدك وبس وجود ليلي معاك في العربيه ورطها في الموضوع كله وخلاص
جاسر: اه بس ايدك كانت تقيله اوي شوهتلي وشي يا عم
رعد :هههههه في دي حقك عليا
جاسر: ههههههه ولا يهمك هنعمل ايه
رعد :ولا حاجه هنستلم مهمتنا الجديده مكان الزعيم
مش عايز غلطه مفهوم
الجميع: مفهوم
رعد: ليلي ليللللللللي
ليلي: ايوا ايوا جيت اهو
جات ليلي وهي تحمل القهوه
ليلي بابتسامه :القهوه
رعد :ههههه بتيجي في وقتك حطيها وشوفي شغلك
ليلي :حاضر بس سؤال هي الملزقه فين
رعد بابتسامه :مشيت يا ليلي
ليلي بفرحه: احسن
فارس :وانتي فرحانه ليه
ليلي: مش برتاحلها البت دي
ادهم بابتسامه :مش هنحتفل بالانجاز دا ولا ايه
جاسر: فعلا لازم نحتفل
فارس: وانا عندي مكان حلو اوي نحتفل فيه
رعد: تمام يلا ثم وجه كلامه لليلي ايه مش عايز تيجي معانا
ليلي بصدمه :اناااا
اوام لها رعد
ليلي بصدمه: انت بتتكلم جد احلف
رعد بابتسامه: خلصي قبل ما ارجع في كلامي هتيجي معانا ولا لا
ليلي بفرحه :طبعا جايه دقيقه واحده
رعد بابتسامه: تمام
ليلي: واااااااو المكان تحفه بس سؤال
رعد: اسئلتك كترت يا ليلي
ليلي: اخر سؤال والله اخر سؤال
رعد: اسالي
ليلي: ايه سبب الاحتفال ده بقي
جاسر :بنحتفل بحاجه اخيرا حققناها بعد سنين
ليلي بفضول: وايه هي الحاجه دي
رعد هو يرفع احد حاجبيه: مش قولتي اخر سؤال اسكتي بقي
ليلي :خلاص سكت ثم اكملت بهمس داهيه تاخذك
رعد: سمعتك علي فكره
ليلي وضعت علي فمها وسكتت
دقائق مرت بينهم يتحدثون ويضحكون وطبعا لم تخلوا من مشاكسات رعد وليلي
واثناء حديثهم اتت فتاتين وتقربن من رعد وفارس
فتاه ١ محدثه رعد: اهلا ايها الوسيم ثم مدت يدها له قائله انا روزا وانت
ليلي بغضب تبعد يدها هذه الفتاه عن رعد قائله: ايه يا حجه ابعدي ايدك لتوحشك
فتاه باستغراب: ماذا تقولين هل انتي مجنونه
ليلي باستغراب: هي بتقول يا فارس مش فاهمه حاجه
فارس :بتشتمك يا اختي
ليلي بصدمه: بتشتمني انا
الجميع في صوت واحد حصل
ليلي بغضب الي الفتاتين :دا انتو يومك اسود النهارده
تعالي بقي يا ملزقه انتي وهي
ثم امسكت الفتاتين من شعرهما واخذت تضربهم تاره وتعضهم تاره اخري
كل هذا وهؤلاء الاربعه يشاهدون ما تفعله ليلي وياكلون الفشار ويشجعنها
فارس بحماس: ايواااا بالبوكس بقي
ادهم بنفس الحماس :ايوا ايوا في مناخريها واديها ايوا يا ليلي
جاسر وهو ياكل الفشار: الله عليكي يا ليلي
رعد يشاهد ويضحك فقط
وبعد انتهاء اليوم رجعوا مره اخري الي القصر
في اليوم التالي
ليلي في المطبخ تحدث نفسها: قهوه النهارده مفيش نجرب الشاي ماله الشاي نجرب الشاي
ثم جهزت الفطار
علي الافطار
رعد :فين القهوه
ليلي: احم احم مفيش قهوه
الكل: نننننننننعم
ليلي بابتسامه: في شاي
جاسر :ليلي متهزريش فين القهوه
ليلي بغضب: مفيش قهوه في شاي النهارده وبس
ثم اكملت بترجي النهارده بس
فارس: اووووف ماشي شاي شاي
ليلي بابتسامه: اتفضل
ثم نظرت لادهم وجاسر الذين اواموا له
ليلي بابتسامه: اتفضلوا
ثم نظرت لرعد قائله بابتسامه :تشرب شاي
رعد :مش عايز شاي
ليلي: براحتك بس بردو مفيش قهوه
رعد بغضب ماشي ثم ذهب إلي المكتب
في المكتب
رعد: ادخل
دخلت ليلي ووضعت امامه الشاي
رعد بغضب: قولت مش عايز زفت
ليلي: النهارده بس لو سمحت لو سمحت
رعد بتهديد:ه تمام سيبيه واخرجي
ليلي بابتسامه: تمام عن اذنك
في المطبخ
ليلي :قولي بقي
فارس :ايه عايزه تعرفي ايه بقي
ليلي: عايزه اعرف انتوا مين
فارس: وحوش
ليلي: لا انتو مش وحوش ابدا انتو مين يا فارس
فارس بابتسامه :حكايتنا غريبه اوي يا ليلي
ليلي :سمعاك
فارس: انا ورعد وجاسر وادهم ولاد عم كنا عايشين مبسوطين وسط عيلتنا كانت عيلتنا كبيره اوي بس مفضلش منها غير احنا الاربعه بس كلهم ماتوا
ليلي بصدمه: ايه اللي حصل
فارس: اهلي اتورطورا مع المافيا
ليلي :اتورطورا ازاي
فارس: طلبوا من جدي انهم يدخلوا شحنه مخدرات وسلاح البلد لكن جدي وعمامي رفضوا دا لا و بلغوا كمان
بداوا من وقتها يهددونا بمكالمات لا دا كمان خطفوا رعد عشان يخلوا جدي يرجع في كلامه ويشتغل معاهم
بس جدي بردو رفض بصعوبه قدروا يرجعوا رعد تاني من بين ايدهم بمساعده البوليس طبعا وقتها رعد كان عمره ١٥ سنه عذبوه اوي كانوا بيعذبوه ويبعتوا فيديوهات له وهما بيعذبوه عشان يضغطوا علي جدي
بس بردو جدي رفض طلبهم
لما رعد رجع كان تعبان قوي كان بيخاف من اي حد يقرب منه كان بيحلم بكوابيس كتير ويقوم يصرخ كل يوم فضل كده لشهور اخد وقت كبير عشان يرجع لحالته الطبيعيه تاني
فكرنا لما رعد رجع البيت إن الموضوع كده خلص والرعب اللي كنا عايشين فيه خلص
في يوم كلنا متجمعين في البيت جدي وجدتي وابويا وامي وعمامي ورعد وجاسر وادهم ونيره اختي
كنا بنلعب انا ورعد وجاسر وادهم ونيره في الجنينه اللي ورا البيت والكل كان جوه
فجاه سمعنا صوت ضرب نار اتجمدنا في مكانا كلنا وشوفنا ناس ملثمين داخلين من بابا القصر وقتها جه عمي رافت ابو ادهم من ورانا أخدنا ودخلنا اوضه في البيت كنا اول مره نشوفها وبعدين طلع تليفونه وكلم عمو رفعت محامي العيله معرفش قالوا ايه وقتها بس بعد ما قفل معاه بصلنا وقالنا اوعوا تخرجوا مهما حصل غير لما حد من اننا انا وعمامكم نجي نخرجكم او عمكم رفعت قولنا وقتها حاضر واحنا خايفين اوي فضلنا
قاعدين في الاوضه دي فجاه رعد قال انا هخرج اشرف في ايه
نيره قالتله: خليك هنا يا رعد احنا خايفين
رعد بحنان: حبيبتي متخافيش مش هطول تمام
نيره أوامت له
خرج رعد وفضلت انا وجاسر وادهم ونيره في الاوضه
بعد نص ساعه رجع رعد تاني وقتها كان وشه جامد اوي
قالنا: يلا هنخرج من هنا
خرجنا وراه واحنا مش فاهمين حاجه
خرجنا لقينا اهلنا كلهم علي الارض غرقانين في دمهم عرفنا وقتها ان ضرب النار دا هما الناس الي خطفوا رعد وعذبوه صفوهم كلهم وقتها رعد قال :متبصوش علي حاجه غمضوا عنيكم غمضنا عنينا ومشينا وراه لحد ما خرجنا بره البيت خالص لاقينا عمو رفعت في وشنا اول ما شاف المنظر أخدنا ومشي من البيت خالص مش هقدر اوصفلك الحاله اللي كنا فيها كلنا وخصوصا نيره
عشنا مع عمي رفعت في بيته سنه اتنين خمس سنين
بعدها عرفنا اننا خسرنا كل حاجه البيت والشركة افلست وكل حاجه مكنش معانا غير مبلغ سابه جدي لينا ودا اللي كان عمي رفعت بيصرف علينا منه ولما خلص المبلغ دا عرفنا اننا خسرنا املاكنا بعد سنه عمي رفعت مات وسابنا لوحدنا
كنا بنستغرب غياب رعد بالايام في يوم جاسر شاف سلاح وسط هدوم رعد سألناه السلاح دا بيعمل ايه معاك وليه بتغيب بالايام محدش بيشوفك
وقتها قالنا اننا ملناش دعوه لما ضغطنا عليه قالنا إنه لاقي الطريقه اللي هيتنقم بيها من الناس اللي موتوا اهلنا واللي وصولنا للحاله دي وقتها قولناه إن اللي ماتوا دول اهلنا كمان وزي ما انت عايز تجيب حقهم احنا كمان عايزين نجيب حقهم واصرنا عليه اننا نمشي معاه في الطريق بصعوبه وافق سنه ورا التانيه عرفنا ندخل وسطهم قدرنا نوقع كتير منهم ونحبس كتير منهم بس لسه القائمه مليانه بس هانت هانت هنجيب حقنا
ليلي بدموع :طيب ونيره
فارس وهو يمسح دموعه قائلا بابتسامه: نيره دي بقي الحاجه الوحيده اللي كانت حلوه في حياتنا البنوته الوحيده واصغر واحده فينا كانت الاميره بتاعتنا كانت دائما تحب اللعب والهزار كانت عامله حس للبيت كانت شاطره جدا في دراستها دخلت كليه الطب كانت فرحانه اوي
توقف عن الحديث حتي يمسح دمعه نزلت من عيونه غصب عنه ثم اكمل
كان في واحد منهم خسرناه صفقه كبيره اوي صفقه العمر بالنسبه له وجعته اوي الحركه اللي عملناه فيه فقرر إنه يوجعنا في حاجه اكبر حرق المخازن بتاعتنا كلنا خرجنا من البيت وسيبنا نيره لوحدها قدر يدخل البيت برجالته بعد ما قتل كل الحراس نيره لما سمعت صوت ضرب النار اتصلت عليا قالتلي وهي بتعيط ومرعوبه في ناس هنا هجموا علي البيت تعالوا بسرعه انا خايفه اوي سيبنا كل حاجه ورجعنا علي القصر بسرعه لكن لما وصلنا كانت خلاص ماتت دخلنا البيت لاقيناه غرقانه في دمها دبحوها دبحوا نيره
استوووووووب...
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا