رواية أنها ملكى الفصل الثاني والثالث بقلم رحمه سامى (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية أنها ملكى الفصل الثاني والثالث بقلم رحمه سامى (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
الفصل التاني 🦋🤭
سليم : يخربيت جمال امك....
لاول مره يشعر ان قلبه يدق لاحد كان يشعر بخوف لاول مره في حياته
قرب منها حتا ركز في ملامحه الجميله و المألوفه لي
صوت من الخلف
حد يطلب الاسعاف..
فاق من مخيلته حتا لاحظ دماء تنزل من انف و فم ساسو وقد شعر بالم في قلبه ثم حملها ووضعه في السياره وانطلق بي اقص سرعه حتا اهتزت الارض....
وبعد مده قصيره كان سليم يحمل ساسو مثل العروسه او مثل الملاك حتا تقدم منه الممرض حتا يحملها وهنا شعر سليم غيره لا يعرف سببها
سليم : انت مجنون ياض اجري هات كرسي
الممرض بخوف : امرك يا فندم
مرت ثواني حتا ات الممرض وكانت ساسو داخل غرفه الفحص
دخل الدكتور ناوي يكشف عليه
سليم : ده انتو مستشفى عايزه الحرق مفيش ام دكتورة هنا وله اي
الدكتور بقلق : اهدي يا فندم هي المدام مالها
سليم : سيبك من المدام واجري هات دكتوره احسن ورب الكون لخلي ليلتكم سوده
خرج الدكتور وفضل سليم مع ساسو في الغرفه وهو يتامل ملامحه
سليم : اي ده الله مصلي علي النبي اي ده يابت ايه في الجمال.....
وكان علي وشك ان يلتهم شفتاهه ولكن يقطع اللحظه تلفون سليم
سليم : اي يا زفت
مروان : بتلف فين يا صايع اجتماع قرب يبدا
سليم : ما تحترم نفسك ياض انت
مروان : معلش ازميلي فينك بقا الاجتماع هيبدا
سليم : اوووف في المستشفى
مروان وهو يقف من الخوف علي صديق عمره : اي مستشفى اي انت كويس فيك حاجه
سليم : بس بس يا خالتي انا خبت بنت علي باب المدرسه بتاعته وانا بيها في المستشفى
مروان بشك : سليم الرفاعي معيا
سليم : لا امك
مروان : انت تنفذ بنت وتروح بيه المستشفى مش البيت اشك
سليم بحزن : مش عارف يا مروان حاسس اني اعرفه حاسس انه شبه ما......
المهم الغي اجتماع واي معاد مش عايز دوشه
فهم مروان ان صديقه ليسه في حاله جيده لا يلغي اي اجتماع لانه محب لشغله
مروان : حاضر ياصحبي خود بالك من نفسك وانا هلغي كله واجيلك
سليم : ماشي سلام
اغلق الخط ثم اتجه اللي غرفه ساسو وهو يشعر ان قلبه يدق بشده
الدكتورة : حضرتك اخوه
سليم بدن وعي : جوزه
الدكتورة بفهم : ممكن تيجي معيا
دخل مكتب الدكتورة وهو يشعر القلق علي وجه
سليم : هي عنده اي
الدكتورة بتوتر : هي عنده ورم في المخ......
وقدام المدرسه كان وصل محمد و سيف
محمد : برن علي اختك مش بترد وكل البنات خرجت
سيف بدا يشعر بقلق : يمكن بتاخود درس
محمد : بس هي مقالتش ثانيه مش دي حبيبه صحبت اختك
سيف : اه هي
(حبيبه : فتاه جميله ببشعره بيضاء تبلغ من العمر 20 متاخر سنه صديقه ساسو المقربه بعيون بني وشعر مالي الي البني الغامق تعيش مع ابوه و اخوه)
محمد : انسه حبيبه
حبيبه بخوف : استاذ محمد هي ساسو معاك
محمد وسيف : نعم
محمد : انا سبته قدام المدرسه
حبيبه بتعيط جامد : يلهوي يلهوي
سيف بخوف علي اخته : ولالوه عليكي يا بيعده البت فين
محمد تعال نسال الفراش
اتجه ناحيه الفراش كمال
محمد : عم كمال مشوفتش ساسو اختي هي نزلت من العربيه بتاعتنا قدام المدرسه
كمال بقلق : بصراحه
سيف بعصبيه : ماتقول يا يارجل انت
محمد : اهده يا سيف اهده
كمال : هي كانت مستنيه حد وفجاء
محمد بخوف : فجاء اي
عربيه جت وشالته و صاحب العربيه شاله وخده علي المستشفى
كان الجواب مثل الرعد في داخلهم
سيف جوه عقله : ساسو
محمد جوه عقله : ساسو.....
الفصل التالت 🦋✨
#كاتبه _رحمه_ سامي ♥
في بيت ساسو يرن هاتف ياسر ويجب لاول مره علي رقم غريب
ياسر : الو
مجهول : حفدتي عمله اي معاك
ياسر : انت......
الدكتورة : عنده ورم في المخ..
سليم بصدمه : دي لسه صغيره ازاي
الدكتورة : هشرح لي حضرتك واضح ان مرات حضرتك كان عنده علم بي المرض لان بعد التحليل طلع انه بتاخود علاج ليه بس للاسف العلاج كان بيدمر شرين القلب وملهوش علاقه بل ورم نهائي وده خله ان الخبطه اثرت عليه وخلت الورم يعمل حاله النوم العميق بنقول عليه غيبوبه
سليم : يعني هي دلوقتي في غيبوبه
الدكتورة باسف : ايوه بس حضرتك متقلقش دي غيبوبه مؤقته كام ساعه و تفوق بس لو الروم مش راح هتكون الغيبوبه انا اسفه لمده الحياه
سليم : الله يبشرك طب انا ممكن اسفره بره في احسن مستشفيات العالم تتعالج بره
الدكتورة بتايد : ده حل ممتاز غير ان ليا صديق في المانيا ممكن يقوم بعمليه دي
غير ان الانسه ساسو
سليم : ثانيه انتي عرفتي منين اسمه وانه انساء
الدكتورة : من البطاقه الشخصيه بتاعته
سليم : اه انتو قلبتو البت
الدكتورة بضحكه خفيفه : طبعا لا بس لما كنت حضرتك بره افتكرت ان البت لوحد وطلبت من الممرضه انه تبحث عن إثبات شخصيه ليها واتصلنا بي اخواته وهم في الطريق
سليم : نعم ياعنيه اتصلي بيمن
الدكتورة بخوف : الفون بتاعه كان بيرن ومتسجل اخويا وكان لازم نطمنهم عليه
سليم : هو انا سفرت عملتو كل ده امتا
شعر سليم بخوف ان ياخذو منه ساسو ولا يعلم لماذا شعر بهذه هل لانه يريده بشده او لانه يشعر انه ملكه ولا يريد ان ياخذه او يره او يلمسه احد غيره
تدخل ممرضه وهي تلهس من الركض
دكتورة دكتورة كان في حد بيحاول يقتل البنت في غرفه ٧
نعم كانت غرفه ساسو ركض سليم و الطبيبه وكان راجل يعرفه سليم جيدا ولكن لم يفهم لماذا يريد قتل وما علاقتها بيه
وبعد مرور ساعتين كانا محمد و سيف يركضو في ممر المستشفى وكان سليم يقف بحزن باين عليه
محمد لي الممرضه : لو سمحتي في بنت جت في حادث سير غرفه كام
سليم : انت اخوه ساسو
محمد بلهس : ايوا ايوا مين حضرتك
سيف بغضب : انت اللي خبطه...
سليم : اه وجبته هنا ولما وصلت كانت ماا...
سيف بغضب : ما ايي متخلص
سليم : ماتت
محمد وسيف نعممم.....
سليم عندم راء صدمت الاتنين شعر بشفقه لاول مره لان الموت ليس بلامر الهين انه ياخذه الاحبه ولا يعلم انه يفرقنا عن قلوبنا ولكن هذه حكمه الله وسوف يكون هذه قدرنا جميعا يا اميراتي
محمد ببكاء : ماتت ازاي هم قالو ان الخطبه مكنتش جامده اوي
سليم بشك : انتو مكنتوش تعرفوا انه كان عنده ورم في المخ
تلقوا صدمه تانيه ولكن دي اقوه لان اختهم الصغيرره ونبض قلوبهم وفؤاد روحهم كانت تموت بطئ وهم لم يشعرو
سيف : انت بتقول اييي عايز اشوفه
يقع سيف علي الارض وهو يبكي ويحاول محمد ان يلمم شتات نفسه ولكن لا يستطيع لانه محبوبته واميراته
خرجت الطبيبه : عايزين حد يستلم البنت احنا لبسنه عملنا الواجب و سترنها
سيف بصراخ : اههههههه يا اميي
ومحمد لا يقل عنه شئ
وكل من في الممر يبكي علي حال الاتنين ولكن معاده لوح الثلج اللي واقف ده
ياسر : انت
مجهول : بقولك صح انت معاك فلوس صح عشان لازم جنازه حفدتي تكون تليق بعائله الرفاعي
تكملة الرواية من هناااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا