القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كذبه صنعت عشق الفصل الثلاثون والواحد والثلاثون والثانى والثلاثون للكاتبه نورهان أشرف

 رواية كذبه صنعت عشق الفصل الثلاثون والواحد والثلاثون والثانى والثلاثون  للكاتبه نورهان أشرف




رواية كذبه صنعت عشق الفصل الثلاثون والواحد والثلاثون والثانى والثلاثون  للكاتبه نورهان أشرف




=رواية كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه الثلاثون

الحلقه الثلاثون 


انتى بتقولى اى هربت ازاى مش هى كنت معاكى كان هذا صوت رامز المتصاعد فى أرجاء الفيلا 


لمار ببكاء:والله ما عارفه هربت ازاى انا كنت معاها فى المول وفى فستان عجينة روحت اقيسه وهى كنت برا خرجت اوريها الفستان ملقتهاش خالص 


كدا أن يضربها رامز ولكن أوقفه صوت امه وهى تقول :مراتك هربت ليه يا رامز مش انت وهى بتحبوا بعض اى اللى خلها تهرب 


رامز وهو يصعد على الدرج بسرعه :ماما انا مش فاضي دلوقتى 


راند بغضب:انت فاضي ولا لا أنا عاوزه افهم انت بتعمل اى ومخبي اى عليا وده حقي انا عاوزه افهم الحقيقه 


لم يجيب رامز على أنه بل صعد الى الاعلى بدون كلام 


ام راند نظرات الى لمار بغضب وهى تقول :قولى واحكيلى اصلا انتى اكيد عارفه كل حاجه عنه اصل هو مش بيخبي عنك حاجة 


لمار ببكاء : مش عارفه حاجه يا ماما انا مليش علاقه بى اى حاجه 


صفعتها راند بغضب وهى تقول بطلى كدب يا لمار وقولى الحقيقه اخذت تقص لمار كل شيء على اذن امها ام رامز صعد إلى غرفته أو أخذ يبدل ملابسه بكل سرعه فاهو لان يتركها تترك وترحل بعد كل ما فعله معاه لا يتركها ترحل بعد أن حصل عليها كل تلك الاشياء كنت تدور بداخله ولكن تذكر جاسر اخوها. هو ملجأها الوحيد فى الدنيا دى من الكيد أن تكون ذهبت له فنزل من على الدرج بكل قوه حته أنه ترك امه تنده عليه ولم يرد عليها ابدا


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


كان هذا نفس الحال الخاص بجاسر ولكن كان الأمر مختلف أخذا يضرب رجاله بكل قوه وجبروت وهو بصراخ فيهم بقوه :يعنى اى تهرب منكم ليه مش رجاله اجبلكم طرح عشان تبقوا نسوان فعلا ماهو انتوا فعلا كدا 


احد الرجال بتعب و واجع:يا بيه والله هى اللى قالت لا مش عاوزه حد معايا احنا حته منعرفش هى هربت ازاى اصلا جاسر بغضب :عشان انتوا نسوان مش اكتر من كدا ثم أكمل بقوه :قدامكم يومين بظبط تعرفوا هى فين حته لو تحت الارض لازم تجيلى انتوا فاهمين


احد الراجل:تحت امرك يا باشا


جاسر بغضب:يلا اطلعوا برا 


خرجوا الرجاله من المكتب ام جاسر جلس على الكرسي بكل غضب فا كيف تتجرأ وتفعل ذلك كيف تتجرأ وتهرب منه لتلك الدرجه هى ليست تخشي منه ولكن يقسم انها أن اتات تحت يده سوف يقتلها دون أن يفكر 


فجاه وجد رامز يدخل عليه الغرفه المكتب بكل قوه و جبروت وهو يقول :فين مراتى يا جاسر 


جاسر بسخرية: وانا ايش يعرفنى من ساعت ماتجوزتها وانا معرفش عنها حاجه خالص 


امسكه رامز من  قميصه بكل قوه وهو يقول :اقسم بالله يا جاسر لو مخلتكش ميرنا تيجى دلوقتى هقتلك فاهم 


جاسر بغضب:قصدك اى اختى فين يلا 


رامز بغضب:بقولك اى بلاش تلعب عليا انا عاوز مراتى حته لو من تحت الارض اهم حاجه مراتى تطلع انت فاهم


جاسر بغضب:انت عبيط ولا شكلك كدا انا معرفش هى فين وبعدين هى كنت معاك ولو اختى  حصلها حاجه وحيات امى اقتلك انت فاهم 


كل تلك الاشياء لم تدخل عقل رامز فاهو يظن أن ميرنا عنده ولكن يحاول أن يدري ذلك


ام جاسر فبدأ قلبه يأكله على اخته 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى الأقصر تحديدا عند ميرنا وسمر كنت تجلس ميرنا على تلك الاربطه المتهالكة بهدوء تام ام سمر  كنت تنظر إلى البيت بخوف فالبيت منظره مخيف السقف مقسوم من يراه يظن أنه سوف يقع على من يجلس تحته 


سمر بخوف:اى يا بنتى انتى قعده عادى ده انا اللى متربيه فى الحواري خايفه انتى ازاى قاعده عادى كدا 


ميرنا بسخرية:اصلا كدا كدا مش فارق معايا المهم دلوقتي احنا معانا فلوس قليله اهم حاجه نروح للدكتوره عشان تكمن على البيئي ولو فى اى حاجه او علاج تكتبه دى اهم حاجه دلوقتى 


سمر بخوف :طب والأكل والشرب كل ده هنعمل فى اى احنا مش معانا غير الف جنيه بس بعد ما أجرنا البيت المكسر ده 


ميرنا بتفكير لانها تنازلات عن نفسها وعن غرورها :احمد ربنا وبعدين ده على قد فلوسنا اكيد الناس مش هيجروا فيلا ب٣٠٠ جنيه فى الشهر 


سمر بسخرية:طب اول شهر دفعنا تانى شهر هنعمل اى


ميرنا بهدوء:اكيد ربنا هيسهلها 


سمر بدعاء:يارب لحسن انا تعبت 


ميرنا بهدوء :المهم دلوقتى تانى وارتاحي عشان ورنا بكرا يوم طويل جدا 


نمت كل من سمر و ميرنا على الأريكة وهى تفكر فأكل واحده منهم تريد أن تعرف ماذا القدم وهل هو افضل ام اسوء 


________


ام عند يونس كان يجلس على الفراش بكل غضب رنيم تركت له كل حاجه لم تاخذ اى شئ من تلك الاشياء التى كان يجلبها لها نعم هو كان بصراخ فيها بكل قوه نعم كان بصراخ فيها ولكن لا يعلم لماذا شعر أنه يفتقدها لا يعرف لماذا شغر ان روحه تركته ولكن ولده هو السبب فى كل هذا ولدها يستعمل حياته كانها لعبه يفعل فيها ما يشاء لا يعرف لماذا يتعمل معاها بتلك الطريقه لماذا يفعل معاه هذا لا يعرف السبب


دخلت عليه روح بهدوء وهى تقول:مالك


يونس بغضب:لو هو اللى بعتك قوليله ان انا هجبخا حته لو تحت الارض انا خليت الرجاله يدورو عليها انا مش هقبل ان هو يتحكم فى حياتى بطريقه دى لا انا هدمر كل حاجه عشان خاطر اوصلها


روح بهدوء:عشان بتحبها ولا عشان انت عاوز كدا اصل فرقت


يونس بغضب:محدش ليه دعوه بيا وبعدين انا عاوز افهم حاجه انتوا ليه بتتحكموا فيا وفى حياتى ليه بتعملوا كدا 


روح بهدوء:محدش بيتكلم فى حياتك بس انت إلى مش عارف تدير حياتك انت اللى مش فاهم ومش عارف عاوز اى دخلت سمر علي هنا وكدبت عليا مع أن هى معملتش كدا هى قالت الحقيقه كنت بتكلمنى فى الفون وحكتلى انك ودتها تخدم فى قصر السيوفي قولت يمكن دى مش نصيبك ومش بتحبها لم رنيم جات قولت يبقا هى دى نصيبك هى دى اللى ربنا بعتها ليك لكن انت برضوا مش فاهم كدا و برضوا دمرت حياتك معاها مع انها بتحبك وجاي ترمي الوم على ابوك بس لا اه ابوك غلط فى الاول بس انت فضلت تغلط وكملت فى الغلط متجيش تزعل دلوقتى وانا هقولك حاجه واحده بس انت لو عاوز تعرف هى فين دور عليها عشان تقولها انا بحبك مش عشان تعقبها اصل العمر لحظه مفهوش واقت عشان نحاسب لا الحياه بتبدتى فى لحظه و تنتهى لحظه عشان كدا شوف مراتك فين وبوس ايديها وقولها انك اسف و متقصدش على اللى حصل


قالت ذلك وخرجت من الغرفه وتركت يونس يجلس فى الظلام الدامس كما هو يفكر 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


مر شهرين ولم يحدث فيهم شئ جديد كان يونس يرقب ولده بكل حركه إذا كنت كبيره او صغيره ام جاسر و رامز كان كل واحد فيهم ببحث عن زوجته كا المجانين ام سمر و ميرنا 


كنت سمر تجلس في المنزل تنظف وتصنع الطعام ام ميرنا كنت تعمل فى فندق تنظف الحمامات والغرف فاهى لم تقدم اى وراق للعمل لكى لا يعرف جاسر مكانهم


كنت تجلس رنيم على الفراش منذ اسبوع وهى لا تقدر على اكل اى نوع من أنواع الطعام لا تعرف السبب وفجاه شعرت انها تريد أن تستفرغ ذهبت بسرعه الى الحمام واخذت تتقي بكل قوه 


فى تلك الأثناء كان يقود عماد سيارته ليذهب إلى رنيم فى المزرعه فى تلك الأثناء كان يقود يونس السياره خلفه فاهو ظل يرقب ولده طول الشهرين لكى يحصل على حبيبته التى اخذها ولده منه بكل قوه ودون أن يفكر في ابنه


رايكم يهمني و لو عملت روايه صعيديه بتنقش مشكله فى الصعيد بس بطريقه حب وغرام فى ناس هتابع


31=رواية كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه الحاديه والثلاثون

الحلقه الحاديه والثلاثون 


كان يقود عماد سيارته بكل قوه وسرعه فهو منذ شهرين لم يذهب الى رنيم وذلك الشيء يجعل قلبه يتاكل عليها فبرغم انه يبعث لها كل ما تحتاجه عن طرق رجل في مكتبه ولكن هو يريد ان يراها فمهما حدث فهي ابنته الوحيده نعم لم تكن من صلبه ولكن يكفي انه يشعر بها عن طريق قلبه وقعت عينه على على المراه وجد سياره تمشي خلفه تشبه سياره يونس لا يعلم لماذا شعر بالسعاده داخل قلبه هل لان ابنه يبحث عن زوجته ولكن لحظه شعر ان يونس يبحث عنها لكي يطلقها فخش على رنيم من تلك الصدمه واخذ يجوب في شوارع لكي يختفي عن انظار يونس اما يونس علم ان والده راه فخذ يضرب المقود بيده وهو يقول اوع تفتكر انك باللي بتعمله دوت ممكن تبعدها عني لا هي خلقت من ضلعي لي انا بس


 اما عن عماد ظل نصف ساعه يدخل بين الشوارع حطت اطمئن ان ابنه لا يراقبه فاذهب الى المزرعه بكل بسرعه في تلك الاثناء كانت تجلس رنيم على الارض بكل تعب فهي لا تقدر على ان تقف على اقدمها لا تعرف ماذا حال بها ولكن تقول ان ذلك بسبب بعدها عن يونس نزلت دمعه خائنه على صفائح وجهها في مهما حاولت ان تنساه وان تبعد عنها دائما  ياتي لها في احلامها   كيف لها ان تنساه وهي تشم عبق ريحته في كل ثانيه في تلك الاثناء دخل عماد الى الغرفه وعلى وجهه معالم الاستغراب وهو يقول: رنيم انتي قاعده على الارض كده ليه  فيكى ايه 


رنيم بتعب: مفيش حاجه يا عمي انا كويسه بس حاسه ان انا دايخه شويه مش اكثر 


عماد بهدوء :رنيم انتي بتاكلي كويس  


رنيم بابتسامه اه يا عمي انا الحمد لله باكل كويس 


عماد بسخريه امال وشك مصفر كده ازاي رنيم انت بتكذبي علي ولا على نفسك انتي شكلك مش كويس خالص قولي فيكى ايه يا بنتي كدت ان تجيب عليه رنيم ولكن داهمها شعور القيء فاتجهت  الى المرحاض بسرعه واخذت تفرغ ما في جوفها بكل تعب حرك عماد راسه بتاعب هو يقول :انتي كده كويسه صح انا رايح اجيب الدكتور قال ذلك ولم يترك لرنيم ان تجيب فذهب بكل سرعه ام  رنيم حاولت ان تذهب الى الفراش وتاخذ مخدت يونس في حضنها فهي لا تشعر بالراحه الا وهي تضم تلك المخده  الى صدرها لتشم بها رائحه حبيبها الوحيد التي لم تعشق سواه في تلك الدنيا يونس


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما عند سمر كانت تنظف المنزل بكل تعب وبطنها امامها فهي الان في الشهر الرابع نعم ليست معدتها كبيره للغايه ولكن يوجد انتفاخ بسيط جلست علي الاريكه وعلى وجهها ابتسامه سعيده وهي تحرك يدها  على ذلك الطفل الذي ينبض بداخلها وهي تقول بفرحه فاضل لك ٥ اشهر وتجيء على الدنيا ديت وتنور حياتي ودنيتي بضحكتك عارفه انك ممكن تلومني وتزعل مني لما تيجي ومتلاقيش ابوك جنبك بس صدقني انا عملت كدا عشان تفضل جنبي وفى حضن   لان انا كمان مقدرش ان انت ماتكونش معايا ممكن انت تشوفها انانيه لي او اي حاجه بس انا بحبك انت الحاجه الوحيده الى طلعت بيها من الدنيا دي كلها طول عمري مظلومه طول عمري كنت باسكت بس مش هاقدر اسكت عليك انت كمان مش هاقدر اخليه ياخذك مني وانا قاعده ساكته كان لازم اتكلم على فكره انا طلبت منه ان احنا نبدا من جديد بس هو مفهمش كده افتكر ان دوت ضعف مني ما يعرفش ان انا كنت باديله هو فرصه قبلى كنت بافكر فيه هو قبلي بس هو غبي مابفكرش غير في نفسه فاكر ان الحياه هتمشي تحت امره فاكر انا بفلوسه من حقه يعمل كل حاجه منكرش ان انا ماحبيتوش لا حبيته وحبيته اوي كمان لكن هو غبي فاكر ان هو هيدوس على بالجزمه عشان حبت فلوس فاكر ان الفلوس هي اللي هتصنع الحب و أن هو ممكن  ياخذ كل حاجه هو عايزها ميعرفش ان الفلوس مجرد ملاليم مش اكثر وبعدين انا لو كنت عاوزه الفلوس كنت تجوزت اللي جابه ليا جدك اه مكانش غني زيه بس على الاقل كان هيحترمني وبرضوا كنت هتجوزه عشان الفلوس بس انا رفضت اهربت انا شايفه نفسي مش هابيع نفسي عشان الفلوس 


في تلك الاثناء دخلت ميرنا وعلى وجهها ابتسامه وهي تقول: ازي حبيب عمته عامل ايه


 سمر بابتسامه :ومين اللي قالك ان هو ولد ممكن يكون بنت 


ميرنا بفرح نبعه من القلب: لو بنت اكيد هسميها ميرنا على اسمى وبعدين بنت وولد مش فارقه كثير كل اللي يجيبه ربنا كويس انا اصلا مبسوطه ان في بيبي هيجي العيله ديت 


سمر بابتسامه عقبالك 


ميرنا بتوتر: انتي حضرتي الاكل لاحسن انا جعانه جدا 


فهمت سمر ميرنا وقالت بهدوء :اه الاكل جاهز 10 دقائق هاغرفلك عقبال ماتغيري هدومك 


ميرنا بهدوء :طب امانه عليكى بسرعه عشان عندي شغل ثاني هادخل اغسل وشي وانتي غرفي


 سمر بابتسامه :من عيني


 قالت ذلك ودخلت الى تلك طرقه التي تدعي مطبخ واخذت تجهز الطعام الذي يتكون من فول بالصلصه وجرجير ومعلقه من الجبنه من تلك العلبه التي اشتروها في اول الاسبوع فسمر تاكل نصيب الاسد فا ميرنا تجبرها على ان تاكل وتتغذى من اجل الصغير وهي تاكل بقايا الطعام اذا كان من اسبوع او حتى من شهر لا يهم اما في المرحاض عند ميرنا كانت تقف امام المراه والدموع تنهمر من عيونها وهي تقول: طب اعمل ايه دلوقتي انزلك ولا اسيبك اخليك موجود ولا لا مش عارفه ومش فاهمه ايه اللي بيحصل معي دوت حاسه ان ده كله حلمي مش اكثر كادت ان تضرب بطنها بقوه ولكن لم تقدر فهي تشعر ببعض السعاده داخلها لانها تعلم بوجود كائن ينمو في رحمها ذلك الشيء يسعدها للغايه حتى لو انها تكرهي رامز حد الجنون ولكن يكفي  ان يوجد شيء بداخلها سوف يقتسم روحها يمكن له ان يشبهها او يشبه ذلك الرمز فى ملامحه تحول واجهه إلى الغضب وهي تحرك يدها على بطنها بهدوء وتقول: لا انت هتكون شبهي انا  ما هو مش بعد ده كله هتطلع شبه هو قالا ذلك و على وجهها ابتسامه سعيده ولكن قطعها تراكات سمر على الباب وهي تقول: ميرنا تعالى يلا الاكل جاهز خرجت ميرنا من المرحاض وهي تقول تمام يا سمر اتجهت الى الاريكه واخذت تاكل الطعام بهدوء 


فنظرت لها سمر باستغراب وهي تقول :مالك فيكى ايه


 ميرنا بهدوء: ابدا ما فيش تعبانه بس شويه من الشغل 


سمر بابتسامه: قلتلك انزل اشتغل معاكى وانتي قلتي لا مش عارفه ليه


 ميرنا بهدوء :عشان اللي في بطنك وبعدين يعني يا سمر هتشتغل ايه ما انتي عارفه معاكى اي حاجه


 سمر بهدوء :طب ما انتي كمان شغاله ومش  معاكى شهاده  وبعدين انا هاعمل زيك هاشتغل زيك 


ميرنا بغضب: لا يا سمر خليكي انتي هنا في البيت وبعدين انت بتحضريلي الاكل بتغسلي الهدوم


 سمر بسخريه :اكل ايه بلا نيله هو الفول ومعلقه الجبنه بقى اكل وبعدين احنا عندنا مصاريف ولادها لازما نحضرها عشان لما اجي أولد


 ميرنا بهدوء: باذن الله كل حاجه هتتحل و ارجوكي بقى سيبيني اكل الاحسن انا ورايا شغل ثاني هانزله وما بصدق اريح دماغي 


سمر بهدو:ء ماشي حاضر يا ميرنا بس على فكره ام احمد جارتنا قالتلي ان هي ممكن تجيبلي شغل في البيت وانا هاشتغل ادلم مفهوش حاجه 


ميرنا بهدوء : لما يبقى  فى شغل يبقا يحلها الحلال  نبقى نتكلم.


قالت ذلك وهي تاكل الطعام بكل غضب فهي لا تقبل ان سمر تعمل من اجل ذلك الصغير الذي ينمو بداخلها


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🤣


اما عند رنيم كانت تنام على الفراش بكل تعب فهي تشعر بتوتر كبير بسبب فحص ذلك الطبيب ولكن قطعهم صوت الطبيب الذي تحدث بابتسامه :الف مبروك يا عماد بيه الف مبروك  يا هانم انتى حامل في تلك الاثناء دخل اخر شخص يمكن له ان يكون هنا فانظر له عماد وهو يقول بغضب



رواية كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه الثانيه والثلاثون

الحلقه الثانيه والثلاثون 


دخل يونس الى الغرفه  في تلك اللحظه التي قال فيها الدكتور ان رنيم حامل شعر عماد بالخوف ولكن قال ان ذلك الخبر المفرح سوف يخفف غضب ابنه ذهب الى يونس بسعاده وهو يقول: الف مبروك يا يونس الف مبروك يا ابني 


نظر له يونس بضياع فهو لا يعرف كيف يجيب على والده هل يصرخ في وجه ويقول انه ليس ابنه ام ماذا عليه ان يفعل فنظر له عماد بابتسامه وهو يقول: اكيد الدهشه دى بسبب الفرحه 


لم يجيب عليه يونس فانظر له والده باستغراب ثم قال : يلا بينا يا دكتور عشان تديني العلاج اللي مفروض اجيبه لحفيد


 بعد خروج عماد من الغرفه نظر لها يونس بغضب : وانا اللي كنت فاكرك هربتي مني عشان انا قسيت عليكي بس اتاريكي مشيتي عشان انتي  خطيه عشان انتي ست قليله الادب مقدرتش ان لكي زوج عشان انتى ست مش محترمه ثم اتجه اليها بغضب وهو يقول قعدتي تقولي باحبك ماحبتش حد قدك نفسي افضل معك لحد اخر يوم في عمري وفي الاخر طلعتى زباله و خائنه قال ذلك وهو يصفعها بقوه ثم امسكها من شعرها بقوه وهو يقول اتجوزتني ليه دائما انتى ماشيه على حل شعرك 


 ثم نظر اليها بصدمه وهو يقول :يمكن عشان تكتبي الولد باسمى عايزه تلبسنى عيال جاي   جاي من حرام 


حركات رنيم راسها بقوه وهي تقول: والله العظيم ابدا والله انا الى في بطني ده ابنك مش ابن حد ثاني محدش لمسني غيرك انت اول واحد لمستني 


يونس بسخريه انتي فاكراني عبيط ولا اهبل ولا يمكن فاكراني بريالها لا يا هانم انا ملامستكيش  و ماقربتش منك ولا انتي عايزه تلبسينى مصيبه وخلاص 


رنيم بقوه وغضب :لا ده ابنك انت و مش هتقدر تنكر لان الإنكار مش    مش هيفيدك انت لو بتكرهني ممكن تعمل اي حاجه بس بلاش تتنكر من ابنك 


يونس بقوه: وانتي كمان متلبسنيش عيل مش من صلبي


 رنيم بقوه :انا ممكن اقبل اي حاجه غير انك تشك في أن  انت ابو الطفل ده 


يونس بسخريه: وازاي وانا ملامستكيش اصلا 


رنيم بهدوء :كنت عارفه انك هتنسي الليله ديت طبعا كانت  كان شكلك فيها ميقولش انك مش هتنساها بالعكس ده كان بيثبت كلام   قبل ما اسيبك واهرب من البيت لما كنت رايح تخطب عروستك لما رجعت البيت كنت سكران طينه وعلى فكره انا قلتلك ان انا هاسيب البيت بس انت مش فاكر حاجه لانك كنت سكران ساعتها انت قعدت تزعق وتقولي ان انا مش هدخل حياتك بمزاجي واخرج بمزاجي لا هاخرج بمزاجك انت و  ساعتها كانت اول ليله بيننا نقضيها كزوج وزوجه حقيقيين 


يونس بسخريه: انتي كذابه انا ماقربتش منك 


رنيم بقوه :لو انا كذابه تقدر  تاخذني دلوقتي ونروح نعمل تحليل دي ان اي للبيبي وتتاكد لو هو ابنك او لا بس ساعتها هتطلقني من غير ولا كلمه كده ان يرد عليها يونس ويقول انه موافق على ذلك ولكن اوقفوا دخول والده الذي اخذه في حضنه وهو يقول: الف مبروك يا ابني الف مبروك يا نور عيني انا عارف ان انت ممكن تكون زعلان مني بس انا والله عملت كده عشان خاطرها لان هي كانت متدمره نفسيا بس شوفه كرم ربنا  هترجعلك هي وابنك 


كده ان يرد علي يونس ولكن اوقفته رنيم وهي تقول :لا يا عمي انا مش هارجع ليونس ثاني انا ويونس مابقيناش ننفع لبعض 


عماد بهدوء: ايه اللي انت بتقوليه دوت يا رنيم انا كنت موافق ان انت تبعدي عن يونس لفتره لكن مش تتطلقي وبعدين دلوقتى كمان مينفعش اللي انتي بتقوليه ده خالص انتي دلوقت حامل ف حفيدي وانا مش هقبل ان حفيدي يطلع بعيد عن ابوه


 رنيم بالسخريه :لا يا عمي استاذ يونس بيقول ان هو مش ابنه وان انا انسانه زباله  الطفل دوت جاي نتيجه علاقه محرمه


 لم يرد يونس عليها بيفمه ولكن رد على ابنه بصفعه قويه وهو يقول :فعلا رنيم عندها حق انت وهي مش شبه بعض ولازم تطلقوا رنيم اللي انت بتغلط فيها وفي شرفها ديت انا اللي مربيها واعرف عنها كل حاجه بس الظاهر يا ابني ان ربنا عمي قلبك وخلاك مش عارف الصح من الغلط ومش عارف الناس اللي قدامك عاملين ازاي


 يونس بصدمه:انت بتضربني عشان خاطرها 


عماد بقوه :انا مستعد اقتلك عشان خاطرها لان انا اللي مربيها وانت بتغلط في تربيتي قدامي عاوزني اعمل فيك ايه على العموم يا ابني رنيم هترجع البيت معي  لان خلاص انت عرفت مكانها وملوش لازمه اللي بيحصل ده كله وكمان عشان امك تاخد بالها منها لكن انت ملكش دخول البيت ثاني فاهم قال ذلك ونظر الى رنيم وقال بقوه  اجهزي عشان هتيجي نرجع


 رنيم بهدوء :عمي انا


 عماد بقوه :بصي انتى تانيه انا هنا اللي اقرار اللي هيحصل واللي انا قلته هو اللي هيتنفذ ويلا يا رنيم قومي اجهزي لان انا مش هارجع في كلامي ثاني قدامك ربع ساعه وتكوني عندي في العربيه قال ذلك وخرج من الغرفه نظر يونس الي رنيم نظرت رنيم الى الارض وكده ان تقوم من على الفراش وتتجه الى لكي تحضر ملابسها ولكن اوقفها صوت يونس وهو يقول :انا اسف 


 كدت ان تتحدث رنيم ولكن خرج بدون ان يسمع منها اي شيء


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما عند جاسر كان يجلس على الفراش يتذكر تلك الليالي التي كان يقضيها بين احضان سمر وكيف كانت تطلب منها ان  بدا من جديد معها نزلت دمعه خائنه على وجهه فلو عاد الزمن به مره اخرى كان سوف يوافق بدون اي تفكير ولكن ماذا يعمل في كبرياء وغروره كان يخشى ان تجرحه مثلما فعلت امه كان يخشى ان تدمره مثلما فعل اقرب الناس اليه ولكن للحق هي لم تدمر بل هو من دمر نفسه بنفسه هو من صنع كل شيء سيء لنفسه  ولكن هو كان يبغضها ايضا لا بل حزين منها لانها تخلت عنه دون ان تدافع عن حقها فيه كان يضع كثير من الاحتمالات داخل نفسه ولكن قاطعه صوت ذلك الاشعار الذي اتي من على الواتساب نظر الى الهاتف باستغراب وجد رقم غريب هو ارسل له صوره فتح الصوره  وجدها صوره لسمر وهي تضع يدها على بطنها التي تبرز بشكل طفيف اخذ يحرك يده على الصوره بكل جنون لا يصدق نفسه هل هي تحمل داخل احشائها طفل من ولكن تفاقما غضبه اضعاف مضاعفه لانها كذبت عليه ولم تخبره انها تحمل داخل احشائها جزء منها والاكثر من ذلك انها هربت بذلك الطفل الذي كان يحلم به  اتصل بسرعه بقائد الحرس الخاص به ف خلال دقائق كان يجيب قائد الحرس بهدوء وهو يقول: افندم يا جاسر باشا


 جاسر بهدوء :عاوزك تجيبلي سمر حتى لو كانت تحت الارض والمره دي انا عايزها في اقرب وقت ممكن تكون فيه عندى مش عايز اي تهاون في الموضوع ده


 قائد الحرس بقوه :والله يا فندم انا شغال بيدي و اسناني عشان اجيب سمر هانم في اسرع وقت بس هي مش موجوده في اي مكان زي ما تكون فص ملح وداب


 جاسر بغضب: ازاي تقول الكلام دوت هو انت المفروض قائد الحرس وعارف ان الكلام دوت مش مقبول عندي انا بقولك عاوز مراتي في اقرب وقت لما كدا اعتبر نفسك برا انت والفريق بتاعك كله 


 قائد الحرس  بهدوء تحت امرك يا جاسر باشا اللي انت عايزه


 جاسر بهدوء انا فيه صوره اتبعتت لي واكيد الصوره ديت في قلب المكان اللي هي قاعده فيه شوفوا الصوره دي الجايه منين  يشتغلوا عليه قال ذلك واغلق الخط بوجههم دون ان ينتظر اجابه اخرى اغلق الخط وهو ينظر الى صوره سمر وعلى وجهه ابتسام حالما وهو يقول: هترجعي لي تاني يا سمر انتي وابني وصدقيني قد ما انا زعلان منك قد ما انا مبسوطه انك هترجعيلي وال حضني ثاني ومعاكى ابني الحاجه الوحيده اللي انا كنت باحلم بها قال ذلك وعلى وجهه ابتسامه حالمه فهو يشعر بالسعاده كبيره داخل قلبه لوجود طفل ينبض داخل رحم زوجته


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما عند رامز كان يشعر بالقلق ياكل صدره فهو يخشى ان يحدث اي شيء لزوجته فهو برغم كل ما فعلته معه وبرغم انها هربت وتركته وحده الى انه يشعر بالقلق عليها فهي حبيبته الوحيده هي الشخص الوحيد الذي تحرك  له قلبه لا ولا اكثر من ذلك انها يعطيها الكثير من الاسباب لانها تركت و رحلت بعيد عنه قطعه دخول لمار عليه الغرفه وهي تنظر له 


بهدوء وتقول :ايه يا رامز هتفضل قاعد في الاوضه لوحدك كده كثير


 رامز بتعب امال عايزاني اعمل ايه يا لمار انا خائف عليه جدا خائف لحسن يكون حصلها اي حاجه انا ممكن اتحمل اي حاجه في الدنيا ديت غير ان يحصلها حاجه 


 لمار ببتسامه للدرجه دي بتحبها 


يونس بحب: واكبر من الدرجه دي كمان


 لمار بهدوء :باذن الله هترجع ربنا مش هاعمل معك حاجه وحشه ده انت غلبان وطيب وبتحبها من كل قلبك


 رامز بدعاء يا رب يا لمار انتي مش عارفه انا عامل ازاي من غيرها حاسس اني ضايع ومليش لازمه حاسس ان انا في حاجه كبيره قوي ناقصني حاجه مش اي احد هيعرفها غير إلى فقد حبيبته غير الانسان اللي اتحرم من اغلي حد على قلبه 


لمار  :باذن الله هترجعلك ثاني لان انت غلبان وبتحبها من كل قلبك وربنا ما بيعملش حاجه وحشه مع احد رامز بهدوء :يارب يا لمار لحسن انا حاسس روحى بتروح منى 


نظرات لمار الى اخيها بحزن قاعة تشعر بحزن كبير على مااخيها فيه


تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقى الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله  من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا




تعليقات

التنقل السريع