القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كذبه صنعت عشق الفصل السادس وعشرون والسابع وعشرون والثامن وعشرون والتاسع وعشرون للكاتبه نورهان أشرف

 

رواية كذبه صنعت عشق الفصل السادس وعشرون والسابع وعشرون والثامن وعشرون والتاسع وعشرون للكاتبه نورهان أشرف



رواية كذبه صنعت عشق الفصل السادس وعشرون والسابع وعشرون والثامن وعشرون والتاسع وعشرون للكاتبه نورهان أشرف


 الحلقه السادسه والعشرون



أبعدته ميرنا عنها بقرف وهى تقول مش بقولك انت انسان حيوان و مقرف انت عاوز منى اى ارجوك طلقنى انا بجد تعبت من كل ده احسن حل خلينا ننفصل و نبعد عن بعض 


رامز بسخرية :وانتى معتقده ان انا ممكن اسيبك ونطلق صح


ميرنا بهدوء:احنا متفقين على الطلاق من فترة احنا بس هنسرع المعاد مش اكتر من كدا ارجوك خلينا نخلص الموضوع ده وبعدين  ولدتك بتجبرك على الجواز منى ليه تربط اسمك بيا مش انت بتقول أن لو اختك عملت زاى مانا عملت كنت قتلتها يبقا ليه عاوزنى ابقا معك ابوس ايدك ابعد عنى وخليني اصلح كل حاجه في حياتي


مسكها رامز من كتفها بقوه وهو يقول :وانا مش عاوز اسيبك انا عاوزك تبقي معايا عاوز تبقي بتاعتى اى الغلط فى كدا وبعدين انا معنديش مانع أن امى تكمل الجوازه بلعكس انا مرحب بالموضوع ده جدا كمان 


نظرات له ميرنا بستغراب وهى تقول:ليه يعنى اى السبب فى كدا 


نظر لها رامز بغضب وهو يقول :لان انا عاوز كدا عاوزك تبقي معايا انا اصلا مش بفكر ألغى العقد ده انا بفكر ان انا أكمل فيه لحد الاخر لحد اخر يوم فى عمرى ثم حرك يده على راسها وهو يقول بهدوء الصراحه انتى عجبتني اكتر من الاول 


أمسكت ميرنا يده وهى تقول وانا قرفت منك اكتر من الاول كل مره بأقل من نظرى اكتر من الاول بس عاوزك تعرف حاجه واحده انى كدا كدا همسي من البيت ده لان ده مش مكانى 


رامز بسخرية:لا على فكره ده مكانك  وهتفضلى هنا لحد اخر يوم فى عمرك 


قال ذلك وخرج من الغرفه وترك ميرنا تنظر لها بغضب اخذت تنظر حولها لكى تجد اى شئ تقذف بيه ذلك المتجبر لا تعرف ماذا عليها انا تفعل 


قلبها بجديه كلمة اخوكى هو ينظم الوحيد فى الدنيا دى ملكيش حد غيره


عقلها بسخرية:اخوكى مين اخوكى ده اللى سابك و ادكى ظهره من غير ما يفكر فيكى من غير ما يفكر ان هو سندك فى الدنيا دى


قلبها بغضب:لا كل ده بسببك انتى مش بسبب حد تانى بلاش ترمي الوم عليه هو بيحبك بس انتى كسرتى انتى دمرتى اخوكى برغم أن هو مكانش عاوز حاجه فى الدنيا دى غير مصلحتك بس انتى ضيعتى نفسك وضيعتى حقك زاى اى حاجه ضيعتى حقك فيها عشان كدا مترميش الحق على اخوكى قولى انك غلطانها وعترفي بكده


عقلها بغضب: انت واقف مع مين ضدد مين انت المفروض تقف معايا انا لكن انت لا


قلبها بغضب : دى الحقيقه تصدقها أو لا دى الحقيقه وانا مش مستعد انى ادمرها زاى مانت عملت 


عقلها بهدوء:ملكيش دعوه بيه ده مش عارف حاجه تسمعى منى انا انا عاوز مصلحتك ومش عاوز غير كدا 


هزت ميرنا راسها بتعب ودخلت الى المرحاض لكى تغسل واجهه من كل تلك الهموم 


ام فى الخارج قبل ربع ساعه خرج رامز من الغرفه وهو لا يعرف لماذا لم يقول لها انه يحبها لماذا قال هذا لا يعرف ولكن أوقفه نظرات لمار التى نظرات له بستغراب وهى تقول له مالك فيك اى 


رامز بهدوء:انا كويس مفيش حاجه


لمار بسخرية:رامز انت بتكدب عليا ولا على نفسك انت باين عليك انك مش كويس خالص


رامز بهدوء:انتي عاوزه منى اى لمار 


لمار بهدوء:عاوزك تقولى الحقيقة ولا اقولك تعال نقعد مع بعض فى الجنينه احكلى كل حاجه 


قالت ذلك ولم تترك فرصه له لكى يرفض حته بلا مسكت يده وتحركت تجاه الجنينه


بعد مرور خمس دقائق كنت تجلس لمار امام رامز و ابتسامه على واجهه وهى تقول :يلا احكي قول


هز رامز راسها بتعب فا اخته هى الشخص الوحيد الذي يقدر أن يتحدث معاه بدون فاهى يشعر معاه بأنها امه وصديقتها ليست اخته فقط


نظر لها بهدوء و هو يقول: بحبها دى أبسط كلمها ممكن اقولها على الشعور إللى انا حاسس بيه 


لمار بابتسامه:طب احكليى كل حاجه من الاول عرفتها ازاى يعنى كل حاجه


رامز بهدوء:شوفتها لم كنت جيالك النادى قبل كدا بعد كدا بدأت ادور على اى حاجه حته لو بسيطه عشان اشوفها بس هى مكنتش مركزه معايا خالص بلعكس كنت ممكن تكون شفتنى بس مش فكره خليت حد يرقبها ويعرف كل حاجه عنها وفعلا كان بيجبلى كل حاجه عنها بس اللى اتفجات بيه انها كنت بتاخد مخدرات لم عرفت كدا بدأت احول انساها ومفكرش فيها بس اللى حصل العكس تمام بدأت احبها واقعت فى عشقها اكتر من الاول بكتير بعدين جتلى المستشفى فى حالة تسمم وطبعا انا مسكتش عملت ليها تحليل مخدرات ولقيت ان فى نسبه بس بسيطة جدا وهى عرضت عليا انى اتجوزها من وراء اهلها وفعلا انا ماصدقت واتجوزتها 


لمار بهدوء:تمام لحد كدا كل حاجه تمام اى بقا اللى حصل بعد كدا قولتلها انك بتحبها قولتلها انك عيش حاله حب وغرام ليها قولتها على الى فى قلبك ليها ولا اى بظبط


رامز بحزن:لا ومش عارف اقولها اصلا ومش فاهم انا ليه مش عارف اقولها اللى فى قلبي 


لمار بهدوء:طب بص يا رامز احسن حاجه انك تقولها كل اللى فى قلبي ده احسن ليك وليها بدل ما تضيع من ايدك لان هى فكره حدا انك بتاكرها او مش بتحبها


رامز بهدوء هو الآخر :ما انا بحاول بس كل ماقرب منها مش عارف ليه بتخلينى ابعد عنها 


لمار بهدوء:حاول تتحكم في اعصابك شويه ده احسن ليك وليها


رامز بهدوء:حاضر يا لمار بس ممكن اطلب منك طلب 


لمار بابتسامه:انت تأمر يا رامز


رامز بابتسامه:ممكن تقربي منها وتخليكى معاها عاوزها تحس انها مش لوحدها مش عاوزها تحس ان ده بيتها وبتاعها 


لمار بابتسامه :حاضر يا رامز انت تأمر يا قلبي


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما عند يونس كان يقف امام المراه يحضر نفسه لكي يذهب الى خطبه تلك الفتاه تحت اعين رنيم التي تنظر له وهي تحاول ان تتماسك ولاتبكي فبرغم كل شيء هي مازالت تحبه بل تعشقه الى حد الجنون مهما حاولت ان تكدب على نفسها قلبها يخبرها بالحقيقه المره كانه يذكرها انها ملك الى ذلك المتجبر الذي لا يشعر به ولا يحبه نظر لها يونس بسخريه وهو يقول :للدرجه دي بتحبني لدرجه انك مش قادره تشيلي عيونك من على 


رنيم بهدوء: قصدك كنت باحبك دلوقتى مبقتش في قلبي ذره من  حبيلك زي ما بيقولوا ضيعته كل حاجه المهم دلوقتي جاهز يا عريس عشان تروح لخطيبتك قالت ذلك وخرجت من الغرفه فامسك يونس كف يدها وهو يقول هو انتي مش هتيجي معايا


 رنيم  بسخرية: هاجي معك عشان تقولهم ايه تقولهم دي مراتي وانا عاوز اتجوز عليها ملوش لازما تحط  فى الاحراج ده ولا احط نفسي كمان خلينا احنا الاثنين كده وبعدين مش انت قلت ان انا خدامه هنا لاهلك عايز تاخذني ليه ملوش لازمه 


يونس بهدوء :اه فعلا انتي هنا خدامه الاهلي بس انا قلت يعني تيجي تشوفي جوزك بيعرف يختار ولا لا


 اقتربت رنيم منه و هى تهمس في اذنه وهي تشم رائحته وتقول بكل دهاء انثى :ملوش لازمه اصلا عارفه انك كده كده بتعرف تختار قالت ذلك وضعت قبله على خده وخرجت من الغرفه تركت رامز ينظر الى اثارها بصدمه وهو يضع يده على مكان القبله 


ويقول :بتحبيني بجد زي ما انتي ما بتقولي ولا ده كله كلام


 اما في الخارج خرجت رنيم من الغرفه وجلست امام التلفاز في عماد و روح سوف يذهبون مع يونس لكي يخطبوا تلك الفتاه بعد مرور الدقائق كانت تخرج روح من الغرفه وعلامات الالم باديا على وجهها ونظرت الى رنيم بهدوء وهي تقول: انا اسفه يا بنتي عارف انك متضايقه وانا عارف ان انا كمان  سبب في زعلك بس والله مكانش قصدي 


رانيم بهدوء: لا حضرتك ملكيش علاقه باللي حصل وبعدين انا مش زعلانه  وهو مغلطش في حاجه انا بس اللي غلطت وعشان كده انا باتحمل نتيجه تغلط دوت ومن غير ماتكلم خالص وبعدين انتي حضرتك المفروض تفرحي بابنك انتي هتجوزي ده شئ ميخلكيش تزعلي ولا تضايق بالعكس 


 اخذتها روح في حضنها وهي تقول: عارفه انا لو ليا بنت مكنتش هحبها زاى ما بحبك   وانا متاكده 300 الميه ان ابني هيندم و هيندم اشد ندم بس للاسف هيكون بعد فوات الاوان ثم نظرت الى رنيم بابتسامه وهي تقول: عارفه يا رنيم انا اكتشفت ان الانسان مش بيحس  بقيمه الحاجه غير بعد ما تروح منه وعشان كده ابني هيحس بيكي بس بعد متروحي من أيده  ثم كوبت واجه رنيم  بين يديها وهي تقول متزعليش وماتضايقيش انتب اللي كاسبنه في الموضوع ده كله صدقيني ربنا شايلك حاجه احسن خليكي واثقه في كده 


رنيم بابتسامه :شكرا لحضرتك بجد انا مبسوطه جدا انا قعدت معك انتي احسن ام  انا شفته 


ولكن قطعهم صوت عماد وهو يتحدث بغيره: في ايه يا جدعان على فكره انا بغير 


روح بابتسامه: غير زي ما تغير اهم حاجه حبيبتي رنيم


رنيم بابتسامه :ربنا يخليكي ليا يا ماما 


قطع ذلك الجو العائلي خروج يونس من الغرفه وهو يقول: يلا يا ماما انتي وبابا عشان منتاخرش على الناس 


نظر اليه والده بغضب وهو يقول :يعني هتتاخر على الدون


 يونس بهدوء :لا مش هتاخر على الديوان بس انا باحب احترموا مواعيد يلا بينا قال ذلك وخرج من الشقه  دون ان ينظر الى رنيم التي بعد خروجهم انفجرت في البكاء تبكي على كل شيء نظرت الى السماء وهي تقول: يارب يارب انت اللي عارف كل حاجه يارب متعملش فيا كده يارب انا مش عايزه اي حاجه غير انك  تريح قلبي يارب لو حبه في شر لي شيله من قلبي يارب و لو في خير لي خليه في قلبي و قوي قالت ذلك وهي تقع على الاريكه من كثر كثره البكاء


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما في فيلا جاسر السيوفي كانت تقف سمر في المرحاض وهي تنظر الى اختبار الحمل بصدمه فهي لا تصدق ما يحدث ما هذا هل هي حامل هل تحقق حلم جاسر واصبحت تحمل في رحمها جزء منها لا تصدق ما حدث معها نعم هي لم تاخذ احطايتها ولكن لم تكن تصدق ان هذا سوف يحدث بتلك السرعه نظرت الى نفسها عبر المراه وهي تقول لا انا مش هاقول لي حد ان انا حامل طب هاقول اى أن حلمه   اتحقق وانا فعلا  هاجيب له الولد اللي بيحلم بيه عشان يرميني بره وياخذ ابن منى لا نظرت الى ذلك الاختبار بتوتر مسكته وكسرته ثم مسكت اختبار اخر وضعت نقطه من الماء على الاختبار فظهرت شرطه واحده وضعت يدها على بطنها وهى تقول اسفه يا قلب ماما بس انا بعمل كدا عشان خاطرك انت كمان قالت ذلك وخرجت إلى ذلك المجلس على الكرسي بتوتر وهو يقول:اى حامل صح


وضعت سمر الاختبار امامه وهى تقول لا للاسف مش حامل 


جاسر بغضب ازاى انا لازم اخليكى تروحي لدكتور 


قال ذلك وخرج من الغرفه وترك سمر تنظر له بخوف 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺




27 =رواية كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه السابعه والعشرون

الحلقه السابعه والعشرون


بعد مرور ساعه كان يجلس يونس هو وعماد و روح امام ياسين المرشدي كان ينظر لهم ياسين بتكبر وتعالى فهو ياسين المرشدي مهم كان  هو امبراطور الاقتصاد في العالم العربي والشرق الاوسط يونس  بهدوء: انا جايه اطلب ايد بنت حضرتك يا عمي عايزها تكون امراتي 


ياسين بغرور وتكبر :جاي تطلب يد بنتي عشان تبقى زوجه ثانيه على مراتك عاوز تقل من الكرامه بنت ياسين المرشدي انت شكلك مش عارف انت جاي تطلب يد مين


يونس بهدوء: لا انا عارف كويس جدا انا جاي اطلب ايد مين وزي ما حضرتك ياسين المرشدي و انت كمان متاكد وعارف كويس انا بقى مين ولا لا ومكنتش عارف كده ماكنتش دخلتني هنا قال ذلك بغرور اكبر جعل من ياسين ينظر له بقرف وهو يقول بقوه: هو انت فاكر ان مهما جئت او رحت بالملاليم بتاعتك دي هتكون حاجه تلك الكلمات كانت اهانه موجهه الى الجميع ليس  يونس فقط تحدث يونس بغضب وهو يقوم من على مقعده: تصدق ان انا غلطان اني جيت اطلب يد بنت  راجل مهزق زيك عند تلك الكلمه انتفض ياسين من على مقعده هو الاخر وهو يقول: انت اللي حلمت حلم كبير ومش عارف انت مين متحاولش انك تحلم أن فى يوم تاخد أو تقرب من حد فى فرق كبير بينكم وبعدين انا لما احب جوزها ها جوزها لراجل يوزنها في المال وبعدين مش معنى انك دخلت البيت اللي انا موافق عليك لا انت اقل من ان انا اوفق  عليك


قال ذلك وصعد الى غرفتها نظرت روح الى ياسين والدموع تترقرق في عينيها من تلك الاهانه موجهه الى الجميع وليس يونس فقط وتوجهت الى الخارج  وخلفها عماد وهو ينظر اللى يونس بقرف في خلال دقائق كان يقود يونس السياره وعلامات الغضب بيدي على وجهه والحزن فهو حزين على ماحدث معه عماد بصوت عالي :شفت اللي حضرتك عملته جايبني انا والدتك عشان تهزقني مع راجل معندوش كرامه ومعندوش احترام ده كله عشان خاطر حضرتك مش متقبل مراتك 


تحدث يونس بغضب وهو يقول: لو ده كله بسبب واحد هيبقى بسبب حضرتك مش بسببي مش انا  اللي اتفقت معها انك  اتجوزها لابنك و عشان خاطر انت تنفذ اللي انت قلته وتبقى راجل محترم و قد كلمتك بس انت دمرت حياتي عشان خاطر واحده ولا هي بنتك ولا اي حاجه دمرت حياتي ابنك عشان واحده من الشارع


نظرات له روح وهي تقول بغضب:اى  اللي انت بتقوله ده يا يونس وبعدين مش معنا ان الراجل ده رفضك انك تكلم ولدك بالطريقه دي او تكلم البنت الغلبانه اللي في البيت بالطريقه دي لا عيب  عليك انا مش مربيك على كدا 


يونس بغضب :اسكتي انتي يا ماما انتي متعرفيش حاجه ولا يمكن انت كمان مشتركه معهم في الموضوع دوت


روح باستغراب :موضوع اى يا يونس اللي انت بتقوله ده 


يونس بسخريه :مش معقوله عماد باشا يعمل حاجه من غير ما يقول لحضرتك او ياخذ رايك اصل عماد باشا يا والدتي ابويا الراجل المحترم المفروض ان انا ابنه اتفق مع البنت اللي في  البيت اللي جايه من الشارع اللي هو يخليني اتجوزها بمقابل كده ان هو شايف  البنت دي محترمه وكويسه من وجهه نظره


قال ذلك وهو ينظر الى والده عبر  المراه وهو يقول :ايه يا عماد باشا اللي بقوله غلط 


عماد بهدوء :يونس انا عارف مصلحتك كويس اوي و عارف انا باعمل ايه واللي انا باعمله ده عشان خاطرك   البنت اللي مش عاجباك دي بتحبك وعايزاك لها وعملت كل حاجه عشان تبقا ليك  وفيها ايه لما البنت تحبك يا ابني قليل الراجل اللي يلاقي ست تحبه في الزمن ده  مش كل الناس ربنا بعت ليهم الناس اللي بيحبهم وانت حاول تقرب منه و صدقني مش هتلاقي ان مفيش فيها غلطه او عيب بالعكس هي بنت محترمه ومثقفه ومتعلمه وفوق ده كله بتحبك يبقى اى الغلط ولا ايه الحرام ولا في الموضوع 


يونس بغضب: الغلط والحرام اللي انا مش بحبها ومش المفروض انى اقع فى حبها عشان خاطر حضرتك وانا عمرى  ماسامحك ولا هسامحها قال ذلك وهو يقود السياره بكل غضب وقوه اما روح نظرت الى عماد بتساؤل ولكن لا تريد ان تفتح احاديث مره اخرى لكن لا تريد أن تخسر ابنها او زوجها 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما عند سمر كانت تنام على الفراش وهي تحوط  ابنها بيدها ولكن قطعها يد جاسر التي اخذتها في حضنها واخذ ينهال عليها بالقبلات سمر بهدوء: جاسر معلش مش هينفع


 جاسر بسخريه: مش هينفع  ليه سمر انتي مالك فيكي ايه ودموعك دي ليه هو في حاجه انتي مخبيها علي


 سمر بتوتر: انا مش مخبيه حاجه انا بس تعبانه شويه ومش هينفع عشان عندي بروت اظن ان حضرتك عارف ان ده مينفعش


 جاسر بهدوء :ايه ده هي جاءت لك تمام ماشي يا سمر براحتك مش هاقدر اقولك حاجه بس على العموم جهزي نفسك لان احنا بكره بالليل هنروح للدكتور 


سمر بتوتر :هنروح للدكتور ازاي وانا عندي بروت مينفعش


جاسر بهدوء: في تحليل كثير جدا نقدر نشوف ايه العيوب اللي عندك و مفيش مشكله نروح ونعمل التحليل ونشوفه قال ذلك وهو يعطيها ظهرها 


اما سمر هزت  راسها بغضب فماذا عليها ان تفعل في تلك المشكله


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


في غرفه ميرنا كانت تجلس على الفراش هي قد حسمت  قراره يجب عليها ان تخرج من ذلك البيت يجب ان ترحل وتترك كل هذا و كل ما وقعت فيه  ولكن يجب ان تجد حل قطعها دخول لمار على وجهها ابتسامه وهي تقول ازيك يا ميرنا مش قاعده معنا تحت ليه 


ميرنا بهدوء :ابدا بس تعبانه شويه


لمار بابتسامه: الف سلامه عليك باقولك ايه يا قلبي انا نازله اشتري هدوم ايه رايك تيجي معي تشتري انتي كمان اي حاجه ناقصكي و بالمره نخرج ونتعرف على بعض اكثر 


هنا تحدثت ميرنا بسعاده وهي تقول طبعا طبعا هاقول رامز لو وافق


 لمار  بابتسامه :ماتقلقيش خلي رامز على وانا هخليه يوافق 


ميرنا بسعاده :ربنا يخليكي ليا يا لمار 


لمار بابتسامه: العفو يا قلبي على ايه انا تحت امرك هنا ظهرت ابتسامه على وجه ميرنا فقد وجدت الحل السليم لكل تلك المشاكل


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما عند رنيم كانت تجلس على الاريكه تنظر في الفراغ هي تعلم حسن العلم ان يونس لن يرفضه احد فايونس انسان عظيم الى حد كبير اي شخص يتمنى ان تكون له زوجه ولكن قطعها دخول


روح بغضب وهي تنظر لها بغضب وخلفها عماد اما ياسين فلم يصعد بل ذهب الى بار مسكتها روح من ذراعها وهي تقول: تكذبي علي انا  اعتبرك انك  بنتي وانتي تكذبي علي بعد ده كله اكتشف انك  كنتي متفقه مع عماد على كل حاجه طب كنت قوليلي كنت فهمني لكن انا  اعتبرك بنتى وفى الاخر اكتشف انك كذابه و انت  كمان متفق معاها قالت ذلك وهي تشير الى عماد :انسانه غبيه انا قدامكم انسانه مليش لازمه عندكم 


رنيم بدموع :خلاص الموضوع انتهى وكل حاجه خلصت وانا وابنك خلاص  كل حاجه انتهت وهو هيعيش  لكن انا حسه بنار   في قلبي  بس على العموم انا اسفه اني دخلت حياتكم ودمرتها بطريقه دى قالت   ذلك و دخلت الى غرفتها اما اروح نظرت الى عماد بغضب  فتجه عماده الى غرفه رنيم 


عماد بجديه جهزي نفسك هنمشي الساعه خمسه الفجر  يفتحوا عينيهم من النوم مش هيلاقكوى في قلب البيت كله وصدقيني يا بنتي بعديها شهر هابعتلك ورقه الطلاق و تقدري تعيشي حياتك ولا حته  عايزه تسيبي مصر وتمشي انا معنديش مانع اساعدك على قد ما اقدر لان انا السبب في ده كله قال ذلك وهو يضع قبل على راسها وهو يقول اسف يا نور عيني


28=رواية كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه الثامنه والعشرون

الحلقه الثامنه والعشرون


فى المساء عاد يونس وهو يطرنح من كثره الشراب كان يريد أن ينسي ماحدث معاه فاهو فى الاخر هو يونس راجل اعمال شهير ولكن كله بسبب رنيم دخل الى الغرفه بكل قوه وجد رنيم تنام على الفراش ذهب لها بسرعه وسكب على وجهها كوب الماء الذي كان بجانب الفراش استيقظت رنيم من النوم بفزع وهي تقول: انت بتعمل ايه


 يونس بغضب :كرامتي اتمسح بيها الارض النهارده بسببك اي حاجه وحشه بتحصلي بسببك انت بتعملي معي كده ليه بتدمري حياتي ليه


 رنيم بدموع: خلاص هانت كل حاجه هترجع زي الاول واحسن وحياتك مش هتدمر وانا هاخرج واسيبك في حياتك زي ما انت ما عايز 


يونس بغضب: هو انت  ليه بتحددى  كل حاجه على مزاجك لما حبيتي تدخلي حياتى دخلت بمزاجك ولما تحب تخرجي هتخرجي بمزاجك لا يا رنيم انا مش تحت امرك ومش لم تكونى عاوزه حاجه تعمليها  


 رنيم بدموع: انت عاوز مني ايه اعملك ايه عشان ترتاح عشان ترتاح 


اقترب يونس منها وهو ينظر الى عينيها وهو يقول: المره دي انا اللي هاعمل قال ذلك وهو ينقض عليها مثل الاسد الجائع كان يقبلها بكل قوه ولكن هي لم تحاول ان تدفعه عنها فهي تقول ان تلك اخر ليله لهم مع بعضهم البعض لذلك يجب ان تكون ذكرى جيده بينهم نعم هي تعلم انه غائب عن الوعي ولا يشعر بما يدور معه ولكن يكفي انها بين احضانه تاخذ جرعات حبه وحنانه بعد مرور ساعه كان ينام يونس على الفراش بكل سلام جلسات رنيم وهي تنظر له بحب وهي تقول :صدقني لما قربت منك و عملت ده كله كنت عاملاه عشان باحبك و عشان عايزاك تبقى معي مكنتش  عارفه اني بدمرك وبدمر نفسي بس لو رجع بيا الزمن هاعمل كده ثاني الف مره عشان اقضي الايام اللي انا قضيتها معك اه لو تعرف انا بحس ايه في قلبي وانا جنبك بحس ان انا  اخدت العالم ده كله في حضني وضعت قبل على راسه وهي تقول :انا اسفه اسفه يا اغلى حاجه في عمري قالت ذلك وهي تضع قبلها على راس يونس جفافت دموعها وهي تنظر الى الساعه وجدتها الرابعه فجرا فقامت من على الفراش واتجهت الى الحمام لكي تتحمم و تجهز نفسها الى الرحيل بعد مرور نصف ساعه كان تنظر الى يونس والدموع تنهمر من عينيها ولم تكن تود ان يحدث معها هذا ولكن ما باليد حيله ولكن قطعها صوت طرقات عماد على باب الغرفه فاتجهت اليه رنيم وهي تقول بهدوئه انا جاهزه يا عمي اشار لها عماد وهو يقول تمام يلا بينا نظرت رنيم الى يونس الغافي  على الفراش وهى تودعه با عينها واتجهت الى الخارج


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


في صباح اليوم التالي استيقظ يونس من النوم وجد نفسه عاري تماما ولا يستر جسده سوي شرشف السرير نظر حوله باستغراب فهو لا يتذكر ماحدث معه بالامس بتاتا يشعر بصداع فهو اكثر من الشرب امس لف الشرشف السرير حول خصره وتجاه الى المرحاض لكي يتحمم  و يوجد سؤال واحد يدور بداخله اين هي رنيم بعد ان انتهي من الحمام  خرج من الغرفه وهو يبحث عنها بين ارجاء الشقه بتوتر ولكن اوقاف صوت امه وهي تقول: صباح الخير يا يونس انت جئت امبارح الساعه كم


 يونس باستغراب :صباح النور  مش فاكر والله يا امي بس هي فين رنيم وفين بابا 


روح بجديه والدك :نامي رنيم مخرجتش من الاوضه من بالليل هي مش جوه ولا ايه


 نظر لها يونس بصدمه وهو يقول لا هي مش جوه حضرتك ماكنتش طالبه منها اي حاجه 


روح بهدوء :لا يا ابني والله انا كنت فاكرها انهي جوه معك 


عاده يونس مره اخرى الى الغرفه وهو يبحث عن اغراضها وجد ملابسها كما هي في الدولاب ولكن وجد ورقه علي مخدتها على الفراش محتواها يقول (صباح الخير او مساء الخير يا يونس مش عارفه ممكن تكون بتقرا الورقه دي امته بس اللي انا عايزه اقولهلك ان انا ريحتك  انا مشيت وسبتلك البيت عشان ترتاح وتحس انك مرتاح نفسيا ومبسوط لانها اهم حاجه راحتك لان الانسان اللي بيحب يا يونس بيكون عاوز حبيبه مبسوط على طول وانا عايزاك على طول مبسوط وفرحان عارفه اني ممكن اكون ضيقتك  عارفه انا ممكن اكون زعلتك بس والله مكان قصدي لان انا مش عايزه حاجه في الدنيا دي غير راحتك اتمنى لك السعاده والراحه والتوفيق ومش هاطلب منك غير حاجه واحده ورق الطلاقي تطلقني مش عايزه اكثر من كده وبلاش تدور على لان انا خلاص سبت كل حاجه ومشيت مع تحياتي حبيبتك رنيم


لا يعرف لماذا يشعر بالضياع لا  يعرف لماذا زاد عليه شعور الحزن والندم نعم هو لا يحبه ولكنه  يشعر انه حزين نعم لا يعرف السبب ولكنه حزين ولكن ولده هو من جلبها و ايضا هو من ساعدها هو الوحيد  لم يقدر على شيء سوى ان يذهب الى غرفه والده وجده يجلس على الفراش بكل هدوء


يونس بغضب :فين مراتى يا عماد بيه


عماد ببرود: معرفش وانا ايش يعرفنى هى فين هى مراتى ولا مراتك 


يونس بغضب :طب بص يا عماد بيه انا هرجع مراتى ليا تانى بس لم تبقا تكلمها تبقا اقولها انى هجبها حته لو من تحت الارض قال ذلك وخرج من الغرفه وترك عماد ينظر له بسخرية 


وهو يقول:ده انت هتشوف ايام بس احسن عشان تتعلم الاداب


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى قصر حمدى تحديدا في غرفه رامز كان يجلس على الفراش بهدوء يتابع حركات ميرنا فى الغرفه بهدوء وعلى واجهه ابتسامه ام ميرنا كنت تتحرك فى الغرفه لكى تحضر نفسها ولا تنسي شئ ولكن قطعهم طرقات لمار على الباب اتجهت لها ميرنا لكى تفتح الباب وجدتها تقف وعلى واجهه ابتسامه وهى تقول اى يا قلبى جهزه


ميرنا بابتسامه:اه يا قلبي انا جاهزه عشر دقائق وهموم عندك تحت


لمار بابتسامه:خلاص  تمام انا هستناكى فى العربيه تحت 


ميرنا بهدوء:تمام 


اغلق ميرنا الباب واتجهت إلى المرايا لكى تتأكد من شكلها فاهى فى الاخر ميرنا السيوفي مهما حد فجاه وجدت يد رامز تلتف حول خصرها وهو يقول بهدوء :هتوحشنى 


تلك الكلمه البسيطه جعلت من قلب ميرنا يدق بصدمه 


رامز بهدوء وهو يضع قبله على رقبتها :خدى الكردت دى جيبي اى حاجه انتى عاوزها وكمان شوفى لو عاوزه تجيبي اى حاجه تخص الفرح


ميرنا بهدوء:لا ملوش لازمه


رامز بجدية:لا مينفعش خدى واسمعى الكلام ميرنا بهدوء :حاضر 


حاول رامز ان يطبع قبله على شفافيها ولكن أوقفته ميرنا و تقول مينفعش لمار مستنينى تحت


رامز بهدوء:تمام بس انا مش هاخرك قال ذلك وهو يقترب


رامز بهدوء:تمام بس انا مش هاخرك قال ذلك وهو يقترب منها ولكن أوقفه صوت الهاتف فذهب لكى يريد من المتصل فى ذلك الوقت ام ميرنا تركت الكردت على الفراش و تجهت إلى الأسفل بسرعه بعد مرور دقايق كان يعود رامز الى الفراش وجد الكردات على الفراش نظر لها بستغراب وهو يهز رأسه بتعب من تلك العنيده 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 


ام عند سمر كنت تجلس على الفراش بتوتر ولكن قطعها خروج جاسر من المرحاض وهو يلف فوطه حاول خصره نظرات له سمر بهدوء وهى تقول:جاسر باشا ممكن اروح عند أهلي


جاسر بهدوء:لا وانا اتكلمت فى الموضوع ده قبل كدا واظن الكلام اللى انا قولته واضح


سمر بدموع جاسر باشا ابوس ايدك وحيات اغلى حاجه عندك وافق انا مش عاوزه حاجه غير انى اروح لي أعلى تشوفهم وانا مستعده اعمل ليك اى حاجه بس وافق وحيات اغلى حاجه عندك انا مش عاوزه حاجه غير انى اشوف أعلى ابوس ايدك 


جاسر بملل :خلاص بطلى زن هتروحى ساعه مش اكتر من كدا عشان الدكتور تمام


سمر بفرحه تمام 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



29 =رواية كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه التاسعه والعشرون

الحلقه التاسعه والعشرون


في المزرعه عند رنيم كانت تجلس على الفراش بكل تعب فهي منذ ان اتت الى المزرعه في الصباح الباكر وهي تجلس نفس الجلسه لم تغير بها شيء فهي تشعر ب فراغ كبير داخلها وتعب اكبر تذكر لمسات يونس بكل حب وسعاده وتتذكر كلماته ف تشعر بالحزن والخزي من نفسها  لا تعرف كيف عليها تتعامل مع تلك المشاعر المتضاربه مع نفسها اخرجت ذلك الدفتر صديقها الوحيد في كل تلك المشاحنات التي تمر بها فهي منذ الصغر و منذ ان كانت في شقه عمها كانت تحب ان تسجل كل شيء في دفتر يومياتها ظهرت ابتسامه ساخره على وجهها كانت تظن انها عند دخول بيت يونس لن تحتاج الى ذلك الدفتر مره اخرى لانها ستجد رجل وحبيب يساندها ويشاركها كل شيء ولكن حدث معها العكس ماحدث معه انها وجدت نفسها بمفردها تحب وتعشق بمفردها حتى انها انثى بمفردها لذلك عاده الى دفترها مره اخرى وبدا تكتب بين السطور( اليوم تعلمت درس جديد من الحياه ليس معنى انك تحب شخص الى حد كبير انه سوف  يبادلك نفس الشعور بل  يمكن ان يحدث العكس تماما) كتبت ذلك واغلقت الدفتر والدموع تنهمر من عينيها الذي حدث معها هو العكس تماما لكل ما كانت تشعر بها اخرجت تلك الزجاجه من شنطتها واخذت ترش على المخده بكثره فتلك البرفان الخاص ب يونس وعلى وجهها ابتسامه سعيده فهي تقول لنفسها يكفي انها اخذت معاها تلك ذكره منه نامت على الفراش واخذت المخده فى حضنها وغفت وعلى واجهه ابتسامه 


_______


ام عند لمار كنت تسير هى و ميرنا فى المول 


لمار بتسال :اى رايك يا ميرنا فى الفساتين دى 


ميرنا بملل:عارفه لو كنتى سالتى السوال ده من خمس شهور كنت هرد عليكى بكل عنجها و غرور وقولك انا مش يجيب هدومى من هنا بس دلوقتي انا مبقش فارق معايا حاجه يعنى القليل جميل وكل حاجه حلوه 


لمار بهدوء :ميرنا ممكن اعرف حاجه انتي بتكرهي رامز اخويا 


ميرنا بسخريه:بتسالي عشان اقولك الحقيقه ولا عشان اكذب عليكى وقولك انى بحبه زمقدرش تتخلي عنه


لمار بهدوء:لا عاوزك تقولى الحقيقة 


ميرنا بهدوء وتروى: رامز كان مجرد غلطه غلطها انا في حق اهلي وكنت فاكره ان بنتقم منهم  بس طلع العكس طلع انى بنتقم من نفسي طلعت بدمر حياتى وانا معرفش ومش فاهمه كنت السكينه سرقانى لحد ما دمرت كل حاجه وفقت بعد ما خلاص كل حاجه راحت وكل حاجه اتدمرت فوقت وفهمت بعد ما دمرت حياتى بامتياز قالت ذلك وابتسامه مجنونه على واجهه 


لمار بهدوء: طب يا ميرنا ما تبصي على نص الكوبايه المليان بصي انك دلوقتي احسن وبعدين مش يمكن يكون رامز اخويا بيحبك 


ميرنا بسخرية : مين اللى بيحبنى رامز اخوكى انتى بتضحك على ولا على نفسك وبعدين فين حياتى اللى احسن ده انا حياتى  اتدمرت ومبقاش فيها حاجه كويسه 


لمار بهدوء: انتى بس متوتره عشان كدا انتى مش عارفه حاجه بس لو هدتى هتفهمى كل حاجه وتعرفى الحقيقه بس اهم حاجه  سيبي  قلبك يتحرك بالطريقه اللي هو عايزها بلاش تضغطي عليه 


ميرنا بابتسامه  ساخره :حاضر المهم  اى  انتي مفيش حاجه عجبتك ولا ايه


لمار وهي تشير الى احد الفساتين : الفستان ده حلو اوي وعاجبني


ميرنا بهدوء: خلاص يلا ادخلي قيسيه وانا هستنا فى المحل يمكن حاجه تعجبنى  انا كمان


فعلا لم تكذب لمار خبر ودخلت لكى تقيس ذلك الفستان اما ميرنا انتظرت دخول لمار الى البروفا وخرجت بسرعه ومن المحل بل من المول باكمله واخذت تركض  بكل سرعه وقوه كانها تخشي من شبح ما ان يدمر حياته وقفت على  جانب الطريق وجدت تاكسي ياتى فأخذت تشير له   بسرعه وهى تقول للراجل:محطه القطار بسرعه 


الراجل بهدوء:انتى تامري يا هانم


عوده مره اخرى الى لمار خرجت من البروفا وعلى واجهه ابتسامه وهى تقول :شايفه الفستان حلو ازاى 


ولكن لم تجد ميرنا فأخذت تبحث عنها بكل سرعه ولكن لم تجدها فى المحل عادت مره اخرى لكى تغير ملابسها وهى تفكر بقوه إلى أين تكون ذهبت ميرنا 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما في الحاره التي كانت تسكن فيها عائله سمر كانت تنزل من السياره الخاصه ب جاسر  والحرس خلفها في كل مكان كدت تصعد الى المنزل ولكن وجدتهم خلفها في نظرت اليه باستغراب وهي تقول: هو انتو رايحين فين


 احد الحراس بقوه : جاسر باشا قالنا نفضل مع حضرتك في اي مكان ترحيه


 سمر بسخريه:انت بتقول اى يعنى مثلا عاوزه ادخل الحمام تبقوا معايا انت اهبل وبعدين  عايزني ادخل على اهلي وانا معي حراس بص انت تفضل واقف تحت ادام الباب وانا اول ما اخلص هانزل على طول 


الرجل الحارس بقوه :انا اسف يا هانم مش هينفع وانتى ميرضكيش ان جاسر باشا يقطع عيشي 


سمر بجدية: متقلقش وبعدين انا مرات  جاسر  و بقولك خليك هنا و لو انت مش عاوز تنفذ كلامي يبقى استحمل كلام جاسر بيه لما نروح البيت لانها قوله على احترام الحرس بتاعه وأنه مش عاوز ينفذ كلامى 


  نظر الحارث الى الارض وهو يقول :خلصي ياهانم   انا هاستنى حضرتك انا وحضرتك لم  تخلصي انزلي 


نظرت له سمر بسخريه وهي تقول: ما كان من الاول ولا هو لازم اجيب سيره جاسر عشان تخافوا قالت ذلك و صعدت الى طايق عائلتها ولكن لم تطرق الباب بل خلعت نعلها  واتجهت الى السطح الخاص بالمنزل في السطح الخاص بهم هو والسطح البيت الذي في خلف المنزل متساويان في الطول ولكن مختلفان في الشارع فعلا صعدت الى السطح بكل قوه وسرعه وهي تخشى من حراس جاسر الذين في كل مكان عندما صعدت الى سطح اتجهت الى السطح المقابل لبيته واخذت تتحرك عليه بكل هدوء فهي لم ترتدي النعل خوفا ان يسمعها احد وهي تنزل من على الدرج في خلال دقائق كانت تتحرك سمر في شارع اخر وجدت توك توك يقف امام باب المنزل فنظرت اليه بقوه وهي تقول: باقولك ايه يا عسل تودنى لحد محطه القطر


 الطفل الذي يقود التوك توك: انت تؤمري يا ابله بس هو انتي ساكنه في البيت ده ولا ايه 


سمر بتوتر: لا انا جايه اشوف واحده هنا قربتى  خدمى بقا على المحطه القطر بس بسرعه امانه عليك 


الطفل بهدوء: تمام يا ابله 


بعد ربع ساعه كنت اخذت سمر التذكره الخاصه بالقطار المتوجه الى الاقصر تشعر براحه ولكن ايضا بخوف صعدت الى القطار ولكن اخر ما كانت تفكر بها ان تجد ميرنا تجلس هي الاخرى في القطار كدت ان تهرب ولكن اوقفها صوت ميرنا المستغراب وهي تقول: انتي بتعملي ايه هنا 


سمر بتوتر: هكون بعمل ايه يعنى مش بعمل  


حاجه 


ابتسمت ميرنا بسخريه وهي تقول: هو انتي هربانه ولا اى  


 سمر ببكاء: امانه عليكى وحياه اغلى حاجه عندك اوعى تتصلي بيه وتقوليله 


ميرنا بسخرية: ما تخافيش مش هاتصل بيه اصل انا وهو خلاص مبقيناش اخوات اتبرى مني بعد اللي حصل بس تعالي اقعدي جنبي واحكيلي انتي هتسفري ليه هربانه من اى


 سمر ببكاء: انا ما هربتش انا بس خايفه لا ياخد ابني منى


 ميرنا بابتسامه وفرحه حقيقة: انتي حامل 


سمر ببكاء: بس انا ما قلتلوش عشان هو حالف اول ماحمل هياخد ابني منى عاوز ياخذ ابني ويحرمني منه 


ميرنا بستغراب: هو انتم مش كنتم متفقين على كده 


سمر ببكاء: انا متفقتش على حاجه هو اتفق مع نفسه ونفذ مع نفسه 


ميرنا بتفكري:طب أهدى اصل انا كمان هربت 


سمر بستغراب :وانتى هربتى ليه ده انتي على الاقل اخت جاسر السيوفي وابوكي عبد الله السيوفي يعني ملكيش كاسر 


ميرنا بسخريه :هو انتي بتشتميني ولا ايه وبعدين يا ستي ولا تعايرني ولا اعايرك الهم طيلنى وطايلك زي مانتي هبرتى  انا كمان هربت عشان كده احنا الاثنين هربنا 


سمر بتفكير: طب هنعمل ايه دلوقتي اخوكي لسه ماعرفتش ان انا هربت ولو عارف هيجبني من تحت  الارض و هيقتلني ده كله كوم ولما يعرف ان انا هربت بابنه كوم ثاني 


رنيم بتفكير :محدش هيقولوا بس انتى عندك حق ده ممكن يلعن رجاله يدورو عليكى  ثم نظر لها بهدوء وهى  تقول: باقولك ايه يا سمر اى رايك فى النقاب 


سمر بهدوء:يعنى اى رأي فى النقاب 


ميرنا بهدوء :اصلا عشان ولا جاسر ولا رامز يعرفونا يبقى لازم نتنقب واحنا رايحين القصر عن طريق القطار وفي التذكره مش مكتوب اسامينا يبقى خلاص


 سمر بهدوء: تمام اتنقب بس هو انتي عايزه تفهميني ان جاسر اخوكي عبيط 


ميرنا بسخريه :ولا جاسر اخويا عبيط ولا رامز جوزي متخلف بس احنا بنحاول لغايه منشوف حل في المصيبه السوداء اللي احنا واقعين فيها دي 


سمر باستغراب: بس انا عايز اسالك سؤال انتي عاوزه تساعديني ليه


 ميرنا بابتسامه :هههههه اكيد مش عشان سواد عيونك لا انا بساعدك عشان البيبي اللي في بطنك مش اكثر من كده


 سمر بهمس:فعلا اللى فيه داء وعلى وبعدين مانتى صنف واطي زاى اخوكي


ميرنا بغضب: لو سمعتك بتهمسي ثاني هاتصل ب جاسر واقوله ان انتي فى القصر وكمان حامل 


 نظرات لها سمر بغضب وكتمت غضبها  داخل صدرها


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما عند لمار عادت إلى الفيلا بعد اربع ساعات من البحث المتوصل  والدموع تنهمر من عينيها 


فنظرت لها رندا وهي تقول: في ايه يا لمار مالك بتعيطي كده ليه ايه اللي حصل 


لمار ببكاء شديد :ماما ميرنا امراه رامز هربت تزامن ذلك مع نزول رامز من على الدرج


شكرا لناس اللى سألت عليا عاوزه رايكم ودعوات كتير ليا بنجاح



تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقى الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله  من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا




تعليقات

التنقل السريع