القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كذبه صنعت عشق الفصل الثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والسادس والثلاثون والسابع والثلاثون والثامن والثلاثون الأخير والثلاثون للكاتبه نورهان أشرف

 


رواية كذبه صنعت عشق الفصل الثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والسادس والثلاثون والسابع والثلاثون والثامن والثلاثون الأخير والثلاثون  للكاتبه نورهان أشرف



رواية كذبه صنعت عشق الفصل الثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والسادس والثلاثون والسابع والثلاثون والثامن والثلاثون الأخير والثلاثون  للكاتبه نورهان أشرف



33 =رواية كذبه صنعت عشق الحلقه الثالثه والثلاثون للكاتبه نورهان اشرف

الحلقه الثالثه والثلاثون


كنت تنظف ميرنا غرفه الفندق بتعب فاهى تاتنى ظهرها لفترة طويلة و هذا غلط جدا فى الشهر الحامل الاول ولكن ماذا عليها ان تفعل فاهي لديه الكثير من الالتزامات فى الفتره القادمه لا تعرف كيف تصنع كل هذا من يرها لا يصدق انها ميرنا السيوفي اخت جاسر السيوفي التى ارتمى تحت أقدامها الكثير من الأموال كانت لا تحمل ريشه واحده من على الارض ولأن هى تنظف وتمسح وتكنس وتفعل اشياء لم تفكر لثانيه واحده ان تفعلها كل هذا فردت ظهرها بتعب بعد أن غسلت كل شيء بالحمام وهى تنظر لها بفخر حته انها كدت تخرج من الغرفه ولكن أوقفها صوت تلك الفتاه التى قالت بهدوء هى انتى رفعت ميرنا عيونها وجدت أنها ندى صديقتها التى كنت في يوم تريد فقط أن تكون قريبه معاها ولكن حمدت الله ان ندى لم ترى واجهه فاهى ترتدي النقاب لا يظهر منها سوي أعينها


اتفضلى خدي دول ليكى    كان هذا صوت ندى وهى تعطيها النقود فى يدها بكل هدوء 


اخذت ميرنا النقود وهى تقول بصوت حاولت أن تخرجه هاديء ولكن فشلت فى ذلك وخرج متوتر وتقول:شكرا ليكى يا ست هانم 


قالت ذلك وخرجت من الغرفه والدموع تنهمر من أعينها بقوه قاهر لا تصدق ماحدث معاها 


ولكن اخرجها من ذلك صوت هاتفها وعندك وجدت رقم امها ردت بسرعه وهى تجفف دموعها :الو يا ماما 


لمياء بهدوء:اى يا قلب ماما عامله اى


ميرنا بتعب:تعبانه اوى يا ماما مش عارفه اعمل اى نفستى بتنقح عليا وكرامتى واجعنى 


لمياء بقوه :قولتلك خدى فلوس من معايا بس انتى قولتى لا مش عارفه راكبه دماغك على اى 


ميرنا بهدوء:لا يا ماما انا عاوزه اعتمد على نفسي عاوزه احاول واقدر عاوزه اكون قويه أنا لحد أمته هفضل تحت راحمت الفلوس لا انا كدا احسن بكتير


لمياء بهدوء:انا مش عارفه انتى راكبه دماغك ليه ومش عاوزه تقوليلى انتوا فين ولا انتى شغاله فى اى ليه يعنى


ميرنا بهدوء:لا يا امى انا لو قالتلك ممكن تيجى و ساعتها جاسر ممكن يعرف كل حاجه ويعرف مكانه فين وانا مش عاوزه كدا 


لمياء بتعب:ليه يعنى اى اللى ممكن يحصل وبعدين انا هحميكى منه حته لو على رقبتي اصل مش معنى انك غلطى ان الدنيا هتقف عند كدا لا بلعكس طب ما فى ناس كتير بتغلط


ميرنا بهدوء: المشكله مش فيا انا المشكله فى المسكينه التانى اللى ابنك اتشال من قلبه الرحمه عاوز ياخد ابنها منها فاكر ان هو كدا راجل فاكر ان هو كدا مفيش منه اتنين وأهلها اصلا ميعرفوشعنها حاجه فاكرنها انها هربت بس حته مفكروش انهم يدورو عليها أو حته يشوفوا هى فين 


لمياء بهدوء:احنا ممكن ناخدها معانا فرنسا وبكدا جاسر مش هيعرف عنها حاجه ولا يقدر حته يوصلها


ميرنا بهدوء: لم اشوفها هى عاوزه اى لازم اخد رأيها فى كل حاجه لان هى صاحبه القرار فى كل حاجه 


لمياء بهدوء:تمام أساليها وعلى فكره انا بعت صوره ليه لجاسر 


ميرنا بصدمه :اى اللى انتى عملتى ده يا ماما هو انتى ازاى تعملى كدا من غير ما تاخدى رأينا احنا الاول انا بعتلك الصوره دى عشان تفرحي مش عشان تبعتيها لجاسر انتى عارفه ان جاسر ممكن يعمل فينا اى لو عرف مكانه عارفه انتى عملتى اى فى البنت الغلبانه اللى انا وعدتها أن جاسر ميعرفش حاجه عن البيبي وانتى عملتى اى


كان لازم اعمل كدا عشان قلبه يرق ويحن يا بنتى اللى هى كمان بتعمله غلط مكانش المفروض تهرب بابنه لان ده غلط 


هزت ميرنا راسها بتعب وهى تقول :خلاص يا ماما انا اسفه بعد اذنك انا هقفل بقا عشان المديره عاوزنى 


اغلقت الخط دون ان تنتظر اجابه من امها قاهر لاتصدق ما فعلته امه فى تلك المسكينه دون أن تعلم هزت راسها وذهبت لكى تنظف الغرفه الأخرى  لكى لا ينقطع عملها فى الفندق 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى شقه روح كنت تجلس على الاريكه بكل هدوء والقلق يمل قلبها فاهى استيقظت من النوم لم تجد عماد ولا يونس لا تعرف اين هم وعندما تتصل بهم لا تجد اى حد منهم يرد


دخل عماد الى الشقه بكل هدوء وهو يقول ل رنيم يلا ادخلى يا بنتى عشان ترتاحي


رنيم انتى رجعتى  


كان هذا صوت روح المصدوم اتجهت إليها وهى تاخذها فى حضنها انا اسفه يا بنتى لو كنتى مشيتى بسبب فأنا اسفه والله انا مكنتش اقصد انى ازعلك ولا اضايقك انا بس كنت زعلانه منك مش اكتر من كدا ثم أكملت بابتسامه:عارفه يونس كان هيموت من القلق عليكى انا كنت حاسه ان حياته واقفت من ساعت ما مشيتى من البيت بس لم هيرجع ويشوفك امامه هيحس ان حياته راجعت ليه تانى ورجعت احسان من الاول كمان  كنت تقول هذا والسعاده تخرج من عينيها 


روح بطلة كلام شويه وهدى  كدا وياريت كمان تاخديها الأوضه عشان ترتاح من السافر 


روح بابتسامه: اكيد طبعا بس ده ميمنعش أن انا هتصل ب يونس اقوله عشان يرجع من الشغل بسرعه 


ملوش لازمه هو عارف بس مش هايجي البيت ده تانى 


قال عماد ذلك وهى يتجاه الى الاريكه ويجلس على الكرسي وهو يسند ظهره بهدوء 


روح بستغراب:ازاى ده يا عماد انت بتقول اى 


نظر عماد الى رنيم وهو يقول:رنيم ادخلى انتى اوضتك ارتاحي فيها 


كان يقول هذا وهو ينظر داخل اعين ميرنا لكى يبث فيها الطمأنينة والسكينة فاهو قد راي معالم التوتر على واجهه بسبب ذكر اسم يونس 


هزت رنيم راسها ودخلت الى غرفتها هى و عماد 


نظرات روح الى عماد برفعت حاجب وهى تقول :قولى انت تقصد اى وقولى انت ليه خاليتها تدخل فى اى يا عماد انت مخابئ اى عليا 


عماد ببرود:فى ان انا اللي مشيت رنيم من البيت وانا اللى رجعتها فى أن رنيم حامل وابنك لم عرف كدا شك فيها وقال عليها واحده زباله ومش محترمه وقال إن الولد ده مش ابنه اقول تانى ولا كفايه كدا 


روح بصدمه:اى اللى انت بتقول ده  يا عماد يونس ابنى انا قال كدا 


عماد بسخرية:اى مش مصدقنى اى هكدب عليكى يعنى 


روح بهدوء:لا بس يونس هيعمل كدا ليه انت عارف يونس كان عامل ازاى لم كنت بعيده عنه انت عارف ان هو كان هيموت من بعدها عنه انت عارف ان هو اعترف ليا ان هو بيحبها ليه بقا ينكر البيبي ده حاجه هتقربه منها مش هتبعده 


عماد بسخرية :السوال ده مش ليا لا السوال ده لابنك المحروس مش انا اهم حاجه انا عاوزك تخالى بالك من رنيم لان الدكتور ان حاله البيبي مش قد كدا و لازم تاخد بالها من نفسها وكمان الاكل يكون صحي 


روح بهدوء حاضر


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ام فى غرفه رنيم كنت تنظر إلى الغرفه بهدوء اخذت تنظر إلى الغرفه لا تعرف لماذا يفعل هذا معاه هل لتلك الدرجه يشك فى شرفها هل   هو يظن ان أحد لمسها قبلها لا تصدق ما يحدث معاها 


ذهبت الى المرحاض لكى تاخذ حمام يزيل تعب السفر خرجت من المرحاض وذهبت الى الدولب الخاص ب يونس واخذت من قميص ونامت على الفراش وهى تحتضن القميص وتقول :انت اول راجل فى حياتى اول واحد يلمسنى اول واحد يقرب منى اول واحد فى كل حاجه عارف برغم انى زعلانه ومقهوره منك بس مش عاوزك تطلقنى اصل انا متخيلش حياتى من غيرك مش عاوزك تطلقنى  حته لو انا طلبت منك كدا عاوزك ترفض عاوزك تقربنى منك عاوزك تطلب بيا فى كل حياته و بكل جورحك ثم أكملت بحب عارف انا مبسوطه جدا ان فى حته منك بتنبض جوايا فى حته منك بتطلب بالحياه خدت منك حته وهتاخد منى حته بس انا عاوزه شبهك فى كل حاجه معاد حاجه واحده بس قسوتك عليا عاوزه يحبني زاى ما انا بحبه وبحبك بس الصراحه انتى بنسبه ليا احسن من اى حد اصل حته لو هو ابنى بس انا فرحتى ان هو منك انت ا لو تعرف انا بحس اى ليك اه لو تفهم بس انت للاسف مش قادر تعرف كدا مش قادر تفهم


قالت ذلك والدموع تنهمر من عينيها فاهي لا تعرف ماذا حل بها هل هذا بسبب قلبها ذلك المخنث الذي يسكن صدرها ام بسبب تلك الهرمونات العينه


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى ذلك البار كان يجلس امام البار وهو يرتجف الكثير من الخمار يريد أن يتجرع اكبر كمية كفايه لكى تنسي تلك الرنيم لكي ينسي انها خانته فاهو لا يتذكر اى شئ مما قالته نعم هو يتذكر أنه قام ثانى يوم هارى لا يستر جسده شي ولكن ليس هذا دليل كافي لكى يثبت أنها أقام علاقه معاها 


ولكن قاطعه جلوس جاسر بجانبه وهو ينظر الى العمل بهدوء:هات كاسي وسكي 


نظر له يونس بسخرية وهو يقول :انت جاي ليه يا جاسر انت كمان مراتك خانتك ولا اى


احمرت اعين جاسر بغضب حيث خرجت الشراري من عينه وهو يقول: انت بتقول اى يا حيوان مرات مين إلى تخونه


يونس بسخرية:اصل انا مراتى خانتني تخيل انا واحده تخونى ولا عاوزه تلبسنى عيال مش ابنى لا والمارة من كدا انا ابويا واقف جانبها ابويا بيقول ان هى عمرها ماتعمل كدا


جاسر بسخرية:انا بقا مراتى هربت من وهى حامل فى ابنى انا مراتى تهرب منى انا إللى كل الستات عاوزه نظره منى الست الوحيده بقا إلى بحبها تهرب منى 


يونس بسكر :مين اللي. بيحب انت بتحب انت بتهزر يا جاسر  ده انت اتجوزتها عشان عاوز تخدها منى 


جاسر بسرحان:اول ماعينى واقعت عليها فى الحفل حسيت ان روحى بتروح منى حسيت انى عاوز اعرف مين دى وليه حسيت بشعور مختلف لم بصيت فى عينيها ولم قالت إنها صحبت ميرنا ومشيت بسرعه حسيت ان فى حاجه ولم قبلتنى فى ستي ستار وعرفت من الحاجات اللى لبسها انها شغاله عندنا حبيت أكمل العبه بس فى نفسي حسيت ان انا فيا حاجه غلط عشان كدا انا كشفتها وعرفتها ان انا عارف كل حاجه عشان انا كمان احترام نفسي وأحكم مشاعري بس لم انت جئت وقولتلى انك بتحبها ساعتها حسيت ان قلبي واجعنى حسيت انى عاوز اعمل حاجه بس اى هي مش عارف عشان كدا روحت على طول وقولتها أن عاوز اتجوزها


يونس بسخرية:واديها هربت منك كان يقول هذا وهو سكران للغايه لا يعرف ماذا يقول لا يعرف انه جرح قلب صديقه بتلك الكلمات البسيطه 


ام جاسر اخذ يتجرع لكى ينسي جرح قلبه ولو قليلاً ولكن ما دواء إلى القلب سوي الحبيب


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ام فى شقه عبد الحميد كان يجلس على الكرسي امام زوجته التى لم تكف عن المزاح والبكاء فاخر منذ هروب سمر لم تكف عن البكاء 


عبدالحميد بغضب:بس بقا يا وليه يا ندبه انا مش عارف اى الهم ده انتى متعبتيش 


سوسن بغضب:اتعب اى يا راجل يالى معندكش ذره منه دى بنتى عارف يعنى بس هتعرف ازاى وانت ربنا شال من قلبك الرحمه ربنا خد منك الرحمه والعقل اه لو كانت انت كنت هاحمد ربنا و ابوس ايدى وش وصهر بس ربنا خد حته من قلبي وسبلى الهم فى واشي


تلك الكلمه جعلت من عبد الحميد يهب من على الأريكة بغضب حته أنه كاد بصفعها ولكن أوقفته سميره وهى تقول والدموع تنهمر من عينيها:بس بقا ابوس ايديكم اى اللى انتوا بتعملوا ده بدل ماتتخنقوا مع بعض كدا ادعوا ربنا يرجع سمر تانى أو يبعدها عن عين جوزها ثم نظرات الى ولدها بغضب وهى تقول :وانت زعلان من ماما ليه عشان بتقول الحقيقة بس لا ماما معاها حق فى كل كلمه قالتها لان انت مش اب ولا تعرف حاجه عن الابوه قالت ذلك وهى تاخذ امها فى حضنها وتبكى على حياتها هى واختها


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فى الأقصر كنت تنام ميرنا على الأريكة بتعب ولكن استيقظت من النوع وذهبت الى المرحاض لكى تخرج كل كافى معدتها فيبدوا ان ذلك الطفل الصغير الذي بداخلها متعب مثل ولده 


استيقظت سمر على صوت ميرنا قامت من على السرير وذهبت الى الحمام بصدمه وهى تقول :مالك يا ميرنا فيكى اى 


ميرنا بهدوء:مفيش تعبانه شويه مش اكتر


سمر بهدوء:ميرنا الدوره جاتلك اخر مره أمته


ميرنا بتوتر:قصدك اى يا سمر


سمر بهدوء:قصدى انتى عارفه ميرنا انتى حامل 


ابتلعت ميرنا رايقها بتوتر 



34=رواية كذبه صنعت عشق الحلقه الرابعه و الثلاثون للكاتبه نورهان اشرف

الحلقه الرابعه و الثلاثون


هزت ميرنا راسها بدموع وهى تقول :اه 


سمر بصدمه :انتى بتقولى اى قصدك انك حامل ثم أكملت بعصبيه :ادام انتى حامل شغاله ليه ادام انتى حامل واكيد عارفه ان غلط الشغل اللى انتى بتعملى ده عليكي وعلى البيبي 


ميرنا بضعف شديد :يعني عايزاني اعمل ايه اقعد في البيت انا كمان وناكل ونشرب منين مفيش غير الحل دوت ان انا اشتغل عشان اعرف اصرف عليكى وعلى البيبي اللي في بطنك وعشان لما تيجي تولدي نعرف نولدك واي حاجه البيبي يعوزها نعملها ولا انتي عاوزينا نشحت ونمد ايدينا 


سمر بجديه :خلاص يبقى انزل معاكى انا كمان الشغل لان انتي كمان محتاجه اللي انا عايزاه برده وانتي كمان حامل


 ميرنا بضعف: مش هينفع يا سمر هتنزلي شغل ازاي سمر انا باعمل ده كله والله عشان مصلحتك 


سمر بهدوء :وانا كمان عاوزه مصلحتك اصل انت مش احسن مني


 ميرنا بهدوء: وسعي يا سمر عشان وادخل انام انا تعبانه ومش قادره وانتي شكلك فايقه و رايقه


 سمر بهدوء :لا يا ميرنا انا ولا فايقه ولا رايقه انا باقول الصح


 ميرنا باستغراب :هتنزلي الشغل ازاي وانتي بطنك قدامك محدش هيرضى يشغلك اصل محدش هيعمل كده في نفسه يشغل واحده حامل 


سمر بسخريه :طب ما انتي كمان حامل وانتي بتشتغل يبقى ايه الغلط 


ميرنا بهدوء: خلاص يا سمر اعملي اللي يريحك واللي يعجبك انا مش هاقدر اقولك حاجه بس عايزه اقولك حاجه بقى ثانيه قبل ما تفكر تشتغلي امى بعتت صوره لكي وانتى حامل لجاسر وجاسر عرف ان انتي حامل وممكن يعمل اي حاجه عشان يرجعك انتي وابنك ليه شوفي بقى تقدري انتي تعملي ايه 


قالت ذلك وتركت سمر تنظر الى طيفها بصدم فهي قد وقعت في مصيبه كبيره بسبب تلك الصوره التي بعثتها لمياء الى ابنها ولكن لا تعرف هل تذهب اليه وتنهى كل ذلك اماذا عليها ان تفعل فهي لا تريد ان تخسر ميرنا طفلها بسببها دخلت تنام على الفراش وتبدا رحله من التفكير المستمر


في صباح اليوم الباكر استيقظت ميرنا من النوم لم تجد سمر بجانبها ولم تجدها في الشقه باكملها اخذت تبحث عنها بكل سرعه ولكن لا تعرف الى اين ذهبت القلق اعتلى صدرها فهي تخشى ان تكون رحلت وتركتها اما سمر كانت تجلس في القطار الذاهب الى مصر والدموع تترقرق في عينيه فهي لم تترك ميرنا سوى لكي تنقذها وتنقذ نفسه فهي قد اخطات في كل ذلك منذ الاول لقد حسمت قرارها ولكن لن تذهب الى جاسر بل سوف تذهب الى رامز لكي تخبره بكل شيء لكي تخبروا بان زوجته تحمل داخل احشائها ابنه فهي قد تذكرت تلك الليله التي كانت تتحدث معها ميرنا بكل صراحه 


 flashback 


سمر بابتسامه: وحشك


 ميرنا بهدوء: جدا وحشني بطريقه غريبه كنت فاكره ان انا لما ابعد عنها هاحس براحه نفسيه بس اللي حسيته عكس كدا محستش بالراحة بالعكس حسيت بوجع كبير حسيت ان في حته من روحي ماشيه حسيت ان جسد بدون روح حسيت بحاجات كثير اوي ماكنتش حسيتها قبل كده


 سمر بابتسامه :طب ومش عايزه ترجعيله ليه 


نظره ميرنا داخل اعيونها وبهدوء وهي تقول: ما انتي كمان حبيتي اخويا وبرغم ذلك مش عايزه ترجعيله 


سمر بهدوء :حبيته وطلبت منه نبدا من جديد بس هو رفض طلبت منه نبدا انا وهو وابنها مع بعض بس مكنتش قلتله ان انا حامل وهو رفض وقالي ان انا اقل منه قيمه وانا لما يجيء يتجوز فعلا هيتجوز واحده احسن مني انا الف مره عشان كده قررت اني اسيبه وامشي لاني حسيت ان انا اقل منه فعلا انتي بقى كنتي اقل منه 


ميرنا بوجع: لا مش اقل منه بالعكس ممكن اكون انا احسن منه بس هو قالى يوم ما كنت في المستشفى وقلتله لو اختك عملت كده رد على وقالي كلمه واحده قالي اقتلها عشان مايشرفنيش ان اختي تعمل كده من ساعتها وكلمه دي وجعاني من ساعتها و حاسه ان الكلمه دي بتقطع في قلبي الكلمه دي بتاخذ من روحي طبقات زي ما هو واخذ من قلبي طبقات عشان كده قررت اسيبه وامشي 


سمر بابتسامه: لو رجع بيكي الزمن وطلب يدك هتوافق تتجوزي 


ميرنا بحب: هوافق بس في المره دي هتجوزه و نبدا حياتنا صح نبداها بحب وغرام مش اكثر من كده 


اعاده سمر من الفلاش باك وهي تقول هاقوله على كل اللي في قلبك يا ميرنا هاقوله على كل حاجه انتي مقدرتيش تقولها بس يارب تسامحني على اللي انا هاعمله


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


كان يخرج رامز من الفيلا وعلى وجهه علامات التعب من يراه يظن انه اكبر من سنه بكثير دخل سيارته وكان يقودها ولكن اوقفه صراخ سمر وهي تقول: استاذ رامز استاذ رامز 


نزل رامز من سيارته ونظر لها بستغرب وهو يقول: مين حضرتك 


سمر بابتسامه متوتره لم تظهر من النقاب :انا ابقا سمر امرات جاسر السيوفي وكمان انا كنت هربانه مع ميرنا 


 نظر لها رامز بنظرات زائغه: هي فين وعامله ايه طب هي كويسه طب قوليلي اي حاجه عنه 


سمر بتهدئه :هي كويسه والله بس انا جئت اقول لحضرتك ان ميرنا حامل و ان هي بتحبك جدا بس اللي حضرتك عملته معها هي مش ناسيه عشان كده هي هربت منك هي بتحبك


 رامز بابتسامه :طب هي فين قوليلي ابوس يدك هي فين وانا هعوضها عن كل حاجه اوعدك اني مش هخليها عاوزه حاجه ابوس ايدك انتي مش عارفه انا بموت من غيرها ازاي اذا كان هي بتحبني قيراط انا باحبها 24 قيراط 


سمر بهدوء :انا هوديك عندها 


 عند تلك الكلمات التي قالتها سمر جعلت من رامز يشعر بانها طير حر سعيد فان زوجته تحمل في احشائها ابنه وتحبه نعم هي حزينه منه ولكن سوف يعوضها على كل شيء حدث معها سوف يجعل حياتها ملونه باجمل الالوان الحب والغرام فاهو لا يريد غيرها


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


اما عن رنيم استيقظت في الصباح الباكر فلم ترد ان تجلس في الشقه فنزلت لكي تتمشى لكي تزيل ذلك الهم الذي على قلبها وفجاه وجدت احد يضع يده على فمها ويكممها


حاولت ان تبعدوا عنها ولكنه ذهبت في نوم عميق هنا ظهرت ابتسامه على وجه يونس وهو يقول: اخطفك بعيد عن ابويا اللي مقوي قلبك علي اصل لازم افهم الحقيقه و اعرفها 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


في الظهيره كانت تجلس ميرنا على الاريكه فهي لم تنزل الى العمل اليوم كيف تنزل الى العمل وهي لا تعرف اين هي زوجه اخيها ولكن اخرجها من كل تلك الافكار السيئه التي كانت تدور داخل راسها دخول سمر الى المنزل 


ميرنا بغضب: كنت فين ده كله وزي تنزل من البيت من غير ما تقوليلي انتي مجنونه يا سمر اللي انتي عملتيه دوت عاوزه تقلقي قلبي عليكي


 لم ترد سمر عليها


ولكن صدح صوت رامز وهو يقول: كانت عندي يا ميرنا كانت بتجيبني عشان اشوف امراتي اللي حامل في ابني عند تلك الكلمات اعتلت ملامح الصدمه على وجه ميرنا وقالت


35 =الحلقه الخامسه والثلاثون


ميرنا بغضب: انت ايه اللي جابك هنا ثم نظرت الى سمر بغضب وهي تقول رحت تجيبي ليه


رامز بهدوء :ارجوك يا ميرنا اسمعيني وفهمى وبلاش تحكمي علي من غير ما تعرفي انا فى قلبي اى ليكى


ميرنا بدموع :اعرف ايه او ماعرفش ايه اي حاجه هتقولها ملهاش لازمه عندي اي كلمه هتنطق بيها مش هتفرق معي حاجه ارجوك سيبني وامشي بلاش تجبرني على حاجه انا مش عايزاها بلاش  تجبرني ان انا اعيش معاك وانا مش عايزه كده 


رامز بهدوء :ميرنا ارجوك اهدي واسمعي  انتي متعرفيش حاجه انا كنت بموت من غيرك حسيت ان روحى راحت منى ارجوكي بلاش تبقي قاسيه كدا بلاش تعملى كدا


ميرنا بحزن :وانت كمان كنت قاسي معايا   وانا كنت بموت وانا معاك وانت كنت تبقا مبسوط انا كنت بحس بشعور كتير كنت ساعات بحس انك بتحبنى وساعات احس انك بتكرهنى ساعات احس انك بتحبنى ساعات كنت تعملنى حلو وساعات  كنت بحس بذل واهانه عمري ما حسيت بهم كنت بحس بحاجات كثير اوي غير الحب رامز ارجوك انسى كل اللي كان بينا طلقنى عشان انت ترتاح وانا كمان ارتاح طلقنى عشان نخلص الموضوع ده


امسكها رامز من ذراعيها وهو يقول: مش انتي اللي هتقرري اسيبك ولا لا مش انتي اللي هتاخذ القرار ده لا انا اللي هاقرر انا اللي هختار وانا عمرى ماسيبك بعد ما لقيتك عمرى ما هضيعك من ايدى انتي مش حاجه عادى عندى لا انتى كل حاجه فى حياتى انتى متعرفيش انا كنت بحس بأيه وانتى مش فى حضنى اقترب منها وهو بكوب واجهه بين يده وهو يقول ميرنا انا بحبك بحبك لدرجه كبيره انتى مش حاجه عاديه أو حته شعور عابر انتى كل حاجه فى حياتى انتى حلم جميل حلمت بيه ومصدقت انه يكون بين أيدى ممكن تقولى عليا مجنون او اى حاجه تانيه بس انا بحبك انا بموت فيكى انا مش عاوز حاجه من الدنيا دى غير انك تكونى معايا مش عاوز تكونى غير فى حضنى


كان يقول هذا وهو يدخل ميرنا داخل احضانه  

نظرات لهم سمر بابتسامه وعلمت أنه ليس لها مكان هنا فنزلت لكى تسير فى شوارع تلك المدينة الساحره ولكى تجعلهم يقضوا واقع يتحدثون فيه مع بعضهم البعض 


ام عن ميرنا شعرت براحه كبيره داخل احضان رامز ولكن ابت أن تقول هذا بعدته عنها بقوه وهى تقول :لا يا رامز مش هتعمل فيا كدا مش هتخلينى انسي اللى انت عملته معايا لان اللى انت عملته معايا كبير جدا اللى عملته جرحنى كسرت كرامتى وبهدلتها 


رامز بضعف وهو ينظر داخل أعينها :اسف بحبك ومقدرش أتخيل حياتى من غيرك اسف عارف انى ضايقتك وزعلتك كتير بس متزعليش منى انا بحبك يا ميرنا ومحبتش حد قدك ميرنا انا عمر ماقلبي اتحرك تجاه حد و دلوقتى بقا ملكك انتى بتاعك لوحدك 


ميرنا بدموع :وانا معرفتش الحب غير معاك محستش الحب غير وانا جنبك بس خايفه


وضع رامز قبله على راسها وهو يقول:اوعى تخاف منى يا ميرنا انا اتعلمت الدرس 

كان يقول هذا وهو ينظر داخل أعينها كان يقول تلك الكلمات وهو يسبح فى ذلك البحر غريق


كنت ميرنا تنظر إلى لعيونه تري فيهم نظرات الحب والغرام كنت ترى فيها دفاء غريب لم تشعر به مع اى احد دفاء لم تشعر به غير مع ولدها الرحل فقط


ام رامز اقترب منها بهدوء واخذ يشتم عبير رائحتها مثل المدمن الذي يريد ان ياخذ الجرعه الخاصه به وهو ينثر قبلته الغير برأيه بالمره على نحرها و رقبتها ليذهبوا فى مكان ليث فيه سوى العاشقين المحبين لطعم الحلال فقط

_____

ام عن سمر كنت تسير وهى تضع يدها على بطنها المنتفخة وعلى واجهه علامات السعاده قاهر قد عادت ميرنا الى زوجها و حبيبه كنت تسير بين الشوارع وتفكر حته انها لم تلحظ ذلك الذي كان يقطع طريقها وهو ينظر الى بغضب وفرحه كان ينظر لها وإلى ذلك الجنين الذي يسكن داخلها بسعاده 


رفعت سمر راسها وجدت جاسر يقف امامها وهو ينظر داخل أعينها بقوه كانها يود أن يأخذ رواحها أردت ان تركض وتذهب ولكنها لا تشعر بقدامها تشعر أن أرجلها لا تحملها 


سمر بخوف:انت عاوز منى اى يا جاسر ابوس ايدك بلاش تاخده منى انا ممكن اعملك اى حاجه بس بلاش هو ده الحاجه الوحيده اللي انا عايشه عشانها بلاش تحرمنى منها


وانتى ليه خدتى و هربتى ليه كنتى عاوزه تحرمنى منه مع أن انا اللى كنت عاوزه وانا ليا فيه زاى ما ليكى واكتر كمان بس انتى طمعتي فيه وعاوزه لوحدك


تلك الكلمات التى خرجت من فم جاسر وهو ينظر داخل اعينها 


سمر بضعف :لا بس انت اللى حبت تاخده منى قولتلك نبدا من جديد وانت قولت لا قولتلك خلينا نفكر فى اللى جاى خلينا ننسي اللى فات بس انت رفضت وقولت ان انا اقل منك وانك لم تحب تتجوز مش هتكون انا قولت أن انا بنسبه ليك ولا حاجه 


جاسر بسخرية:اه وانتى بقا حبتى تربنى صح اخدتى ابنى منى وامشيتى على اساس انى مش هعرف اجيبك على أساس انا لو مش عاوز اجيبك مش هجيبك حته لو كنتى تحت الارض 


سمر بدموع:يعنى اى يعنى انت جاي واحده منى ابوس ايدك يا جاسر اعمل اى حاجه تانيه لو عاوز تقتلنى تقتلنى بس بلاش هو بلاش ابنى يا جاسر بلاش تحرمنى منه 


كنت تقول هذا ودموع تنهمر من عينيها مثل الأمطار ام عن جاسر كان ينظر داخل اعينها بقوه كان يريد ان ياخذها فى حضنه ويعبر لها عن مدى حبه وعشقه لها كان يريد ان يقول انه بدونها لا يسوي شي كان يريد ان يقول الكثير من الاشياء ولكن أيضا ارد أن يجعلها أن تعلم أن الهروب ليث الحل الافضل بل هو الاسو كان يريد أن يعلمها درس قويا لكى تفهم وتعلم ماذا عليها ان تفعل 


اخذ يقترب منها بهدوء حته أنه أصبح امامها اخذها فى حضنه واخذ يعتصرها بكل قوه وحب وهو يقول:عمرى ما كنت هقدر اخد ابنك منك انا ممكن اعمل اى حاجه فى الدنيا غير انى اجرحك يا سمر انتى حاجه غاليه اوى عندى سمر انا بحبك 


وقعت تلك الجمله على اذن سمر مثل الصدمه لا تصدق ما يقوله هل هذا حقيقي هل هو فعلا يحبها أردت أن ترقص من كثره السعاده التى كنت تشعر بها داخل قلبها ابتعدت عنها وهى تقول انت بتقول اى

جاسر بحب :بقولك بحبك بحبك من اول يوم شوفتك فيه بحبك من اول لحظه عينى جات فى عينك بحبك من اول كلمه خرجت من شفايفك بحبك لان انتى الست اللى حست معاه بشعور عمري ماحسيت بيه مع حد تانى


سمر بتوتر:انت متاكد من اللى بتقوله ده ولا بتقوله عشان تاخد ابنى منى لا لو فكر كدا احب اقولك انك مش هتعرف تعمل حاجه ابنى خط احمر


ضحك جاسر بقوه وهو يقول:والله انتى مجنونه بقا انا قولك بحبك وانتى تقولى اى سمر انا بحبك بجد ومن كل قلبي انا بس كنت عاوز واقت عشان افهم وتأكد كنت خائف لحسن في يوم تتخلى عنى زاى ما امى عملت كنت خائف بس لقيت نفسي يخسرك من غير معمل حاجه سمر انا كل كلمه بقولها كنت من وراء قلبي لان انتى قلبي لا انتى عمرى انتى كل حاجه ليا فى الدنيا دى وانا اوعدك يا سمر انى هعوضك عن كل حاجه انتى شوفتها هعوضك يا عمرى عن كل حاجه حصلت مني


سمر بهدوء:عاوزك تخطبنى من اول وجديد 


نظر جاسر الى بطنها بسخرية وهو يقول :أخطب مين بأمه ده انتى بطنك قدامك انتى بتهزري يا سمر


سمر بجدية:لا انا مش بهزر انا عاوزه اتخطب من اول وجديد عاوزك تجبلي هديه الخطوبه و فانوس رمضان عاوزه احس كل شعور انا محستش بيه عاوزه احس نفسي اول مره يتجوز


جاسر بتسال:وهتكونى مبسوطه كدا يعنى 


سمر بابتسامه:افكر 


نظر لها جاسر بحب وهو يقول :من عينى يا نور عيني


سمر بابتسامه خدني بقا فرجنى على لقصر كنت تقول هذا بدلال و دلع لا يليق سوي بها 


وفعلا اخذها جاسر لكى يجعلها تري لقصر بمنظر جديد


______


كنت تفتح رنيم أعينها بتعب وهى تنظر إلى الغرفه التى تجلس فيها بخوف فاهى لا تخاف على نفسها بل تخف على تلك القطعه التى تحملها فى احشائها كنت تخف على تلك القطعه الغاليه التى كنت تسكنها اخذت تصرخ بغضب وضعف تريد ان تمشي من ذلك المكان وفى نفس الوقت تريد ان تعلم من اتا بها الى هنا من فكر أن يجلبها الى هنا ولكن قطعها دخول يونس من الباب وهو ينظر لها بهدوء:أهدى فى اى انتى فكر نفسك مخطوفه ولا اى 


رنيم بخوف اكبر :انت عاوز منى اى يا يونس ابوس ايدك سبنى أمس انا معملتش معاك حاجه وحش عشان تعمل معايا كدا انا بلعكس معرى ما فكرت انى ازعلك أو اضايقك عشان كدا ابوس ايدك سبنى فى حالى ارجوك فكنى خلتنى أمس يا يونس وحيات اغلى حاجه عندك 


يونس بهدوء مخيف:وانا اى اللى يخلينى افكك ولا اى اللى يخلينى اسيبك تمشي


رنيم بخوف على ذلك الطفل الذي فى بطنها :طب انت عاوز منى اى وانا اعمل بس سبنى أمس انا مش عاوزه غير امشي


عاوزك تقولى الحقيقة من اولها لحد الاخر 

تلك كنت كلمات يوسف وهو يجلس على الكرسي بهدوء


سمر بضعف:والله العظيم ابنك تصدق او لا ابنك ولا انا ولا انت هنقدر نغير الحقيقه دى يونس انا محبتش حد قدك ومش هقدر اخونك لان الخيانه عندى شئ مرفوض انا موت قبل ما اخونك انت. كل في حياتي


اى رد يونس عاوزه تعليقات فى المدونه ارجوكم بحبكم


36=الحلقه السادسه والثلاثون للكاتبه نورهان اشرف

يونس بغضب:انتى ليه مش فاهمه انى مقربتش منك انتى ليه مش فاهمه انى مش قادر اصدقك لان انا اصلا مقربتش منك

رنيم  بهدوء : ممكن انت ناسي ممكن مش فاكر لكن انا ما اقدرش انسى انسى ايه انسى  احلى يوم قضيته في حياتي اقضي يوم اللي بقيت فيه مراتك بجد اليوم اللي تزرع  ابني في بطن لا يا يونس الطفل اللي في بطني دوت ابنك ابنك

اقترب  منها يونس واخذ يشتموا عبير رائحتها وهو يقول بضعف: والله ما فاكر وبعدين  انا لو هو ابنى  هاكذب ليه بالعكس هاكون اسعد انسان في الدنيا

رنيم  بابتسامه وهي تهمس داخل اذنه :حط ايدك على بطني حسه صدقني لما تحس بيه  هتبقا متاكد ان هو ابنك هتبقا متاكد ان هو حته منك يونس البيبي دوت كل حاجه  في حياتي يونس انا طول عمري وحيده مليش حد البيبي دوت وانت كل دنيتي انا  مش عاوزه حاجه غيركم في الحياه دي كلها مش عاوزه غير انك تبقى جنبي و قريب  مني عاوزه انك تكون في حضني وبس عاوزه اعيش حياتي معاك يا يونس انا طول  عمري وحيده طول عمري وانا ماليش سند ولا ظهر حتى انت لما قربت منك وقلت انك  تكون كل حاجه ليا فى ظنيتى خذلتني ورغم ده كله انا لسه باحبك ورغم ده كله  انا لسه عايزاك عايزاك قريب مني عايزك جنبي عايزاك تصدقني وتحس بيا تعرف ان  انا عمري ما حبيت حد قدك ولا هحب حد قدك حتى ابني اللي في بطني انا بحبه  لانه منك بحبه لا انهو حته منك نفسي يبقى شبهك عاوزه يبقى عندي اثنين يونس  عاوزه يبقى لي بدل الحبيب 2 حبيبي يبقى قطعه مني ومنك وتكون انت الاساس بس  يا يونس ارجوك بلاش نظره الشك اللي في عنيك دى  لانه والله بتقتلني

يونس  بحزن :وانا كمان بموت يا رنيم انا بموت من الإحساس إلى بحس فيه فى قلبي   بجد عاوز افتكر عاوز اليوم دوت مش عاوز اوديكي نعمل تحليل DNA لان انا في  ساعتها هكون فيها بقتلك و بقتل نفسي   بجد انا واثق فيكي وفي نفس الوقت مش  مصدق ازاي يوم زي ده انساه بسهوله

رنيم بهدوء :معنديش مانع لو تاخدني ونعمل تحليل DNA انا مش هابقى زعلانه

وضع  يونس اصبعه على شفايفها وهو يقول: لا كله الا كده مقدرش احطك في موقف زي  دوت مقدرش فى الموقف ده  انا ممكن اعمل اي حاجه الا الحاجه ديت يا رنيم

وضع  رنيم قبله على خده وهي تقول :باحبك عند تلك القبله التي وضعتها رنيم على  خد يونس جعلت منه يشعر بمشاعر متضاربه داخل قلبه يشعر بالكثير من المشاعر  لا يعرف هل لتلك الدرجه لها تاثير عليه لتلك درجه  تقدر ان تنسيه ما يريد  ان يقوله في خلال ثواني من مجرد قبلها بسيطه نظر داخل عيونها وهو يقول انتي  بتعملي ايه في يا

نظرت رنيم داخل عينه وهي تقول: بحبك بحب مشاعري عشان  بتتحرك ناحيتك وبعشق كل تفصيله بتربطنى بيك

يونس  بابتسامه :اه لو تعرفي ان في قلبي ايه لكي اه لو تعرفي انا كنت بموت من  بعدك ازاي كنت حاسس ان الحياه كلها وقفت في اللحظه اللي مشيتي فيها وبعدتي  عن حضني

رنيم بهدوء: مكانش بيدي الاختيار اعمل ايه كنت رافضني ومكنتش عايزني

يونس بحب: بالعكس انا مكنتش عارف اعمل ايه مكنتش فاهم رنيم اللي انتي عملتيه كان غلط عشان كده كنت حاسس انك بنت مش كويسه

رنيم بدفاع عن نفسها :انا عملت كده عشان بحبك عشان عاوز اكون جنبك وفي حضنك عشان مش هقدر استحمل دقيقه بعيد عنك

يونس  بهدوء: لا كنتي استحملتي بس ساعتها كان مكانش هيحصل ده كله كان ممكن نتعرف  على بعض بطريقه افضل واشيك كنا عارفنا  بعض بطريقه احسن على الاقل كنت  عملتلك  فرح زي اي بنت و زي ما انتي نفسك

نظره رنيم داخل اعيونه وهي تقول: انت فرحي وانت قلبي انت كل حاجه لي انا مش عايزه غيرك

ضمها  يونس الى صدره وهو يقول وانتي كل حاجه ليا يا رنيم انتي اجمل حاجه حصلت في  حياتي كان يقول ذلك وهو يوزع قبلاته على رقبتها ويضع علامات عشقه وحبه على  جسدها ام رنيم تاهت في تلك السحابه الجميله التي لا تحمل سوا هي ويونس

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

استيقظت  ميرنا من النوم وجدت نفسها عاريه على الفراش اخذت تلف شرشف   السرير حول  جسدها بالخجل مما حدث في الامس وقبل ان تخرج من الغرفه وجدت رامز يدخل وعلى  وجهه ابتسامه وهو يقول :صباح الفل والورد والياسمين على احلى عيون في  الدنيا

نظرت ميرنا الى الارض بخجل وهي تقول: صباح الخير يا رامز

رامز بحب: يالهوي هو انا اسمي حلو اوي كده

ميرنا بخجل :بس بقا يا رامز بلاش تكسفني

رامز  بحب: وانا بحب انى  اكسفك يا قمر بس ايه الجمال ده كله كل يوم بتحلوي عن  اليوم اللي قبله بكثير ثم اكمل بغمزه: وتزيد انوثتك حبه طب سيبي حابه اللي  بقيت الناس

وضعت ميرنا تلك الخصله التي على وجهها خلف اذنها بتوتر وهي تقول :بس يا رامز خليني اخرج اؤخذ شاور

امسكها رامز من يدها وهو ينحنى عليها  يقول:شاور  ايه بس هو ده وقته بقى انا اقولك كلام حلو وانتي  تقوليلي شاور

نظرت ميرنا الى الارض وهي تفرق يدها وتقول :امال انت عاوز ايه

رامز بابتسامه وهو يصطنع التفكير :عاوز ايه يا رامز عاوز ايه يا رموزه كان يقول ذلك وهو ينظر الى شفايفها المنفرجه عاوز افطر

ميرنا بهدوء :طب خلاص هادخل اؤخذ شاور وحضرلك الفطار

قبل  ان تكمل جملتها وجدت نفسها داخل احضان رامز وهو  يعتصر شفايفها بقوه وهو  يقول بين شفايفها :هو ده الفطار مش لازما تروحي في حته كان يقول ذلك وهو  يحاول ان يفك ملائه السرير عن جسدها

ولكن امسكها ميرنا بقوه وهي يقول: بطل قله ادب وسيب البتاعه وبعدين عيب يا استاذ اللي انت بتعمله دوت

رامز بسخريه :عيب ايه بس ده انا جوزك يا هانم يعني اعمل اللي انا عايزه وبراحتي

ميرنا  بهدوء :لا انا عاوزه انا وانت نتجوز من اول وجديد تعملي فرح وفستان وكوشه  وكمان عاوزه اعمل خطوبه عاوزه احس كل احساس انا ماحستش بيه

رامز  بسخريه :فرح مين يا  ميرنا ميرنا انتي حامل مني انتي بتقولي ايه عاوزه  تروح الفرح وانت كرشك قدامك طب تلبسي الفستان ازاي ميرنا بطلي هزار

ميرنا  بهدوء: لا انا مش باهزر انا باتكلم بجد انا عاوزاك تعملي فرح وتعملي خطوبه  عاوزه اعمل  شهر عسل وعاوزه لبس فستان وطرحه عاوزه كل حاجه متعملتش ليا  وده من حقي

نظر  لها رامز بصدمه وهو يشير الى معدتها المنتفخه بسبب ذلك الصغير ويقول: طب  وبطنك هنعمل فيها ايه لو انا وافقت على اللي انتي بتقوليه

ميرنا بهدوء :مفيش مشكله ممكن البس فستان واسع و ممكن نستنى بعد الولاده وهو بالمره يحضر فرح باباه ومامته

كانت  تقول ذلك بكل برود اما عن رامز كان يراها تنين وبرسين فتلك كلمه بسيطه  عامه يشعر به داخل صدر كده ان يتحدث ولكن خرجت ميرنا من الغرفه وصفعت الباب  بقوه كانها تقول له لقد انتهى الامر واتخذت قرارها

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

كانت  تقف سمر في الشرفه الخاصه بي الفندق الذي جلبها فيها جاسر بالامس وهي تنظر  الى فرع النيل بسعاده وحب ذلك النيل هو من صنع تلك الحضاره القويه و  الجباره التي تراها امامها في كل مكان حيث جعلها  جاسر قد جعلها ترى الاقصر  باكملها امس المعابد و طريق الكباش كل شيء في الاقصر  لا تصدق ان تلك  الاشياء العظيمه صنعها انسان مثل مثلها ذلك الانسان الذي صنع تلك الاشياء  بدقه عاليه للغايه كانت تشعر بالفرحه والافتخار لانها ابنته تلك الحضاره  القويه ولكن اخرجها من كل ذلك يد جاسر التي التفت حول خصرها وهو يضع قبله  على رقبتها ويقول: صباح الخير يا قلبي

سمر بهدوء :صباح النور يا جاسر يارب تكون نمت كويس

جاسر بابتسامه: نمت كويس عشان انتى في حضني

لفت سمر جسدها ونظرت داخل اعينه وهي تقول: بتهزر ولا بجد

جاسر  بهدوء :عمري هزرت معاكى في حاجه زي دي لا طبعا انا باتكلم بجد انتي مش  عارفه انا كنت تعبان قد ايه الفتره اللي فاتت مكنتش باعرف احط راسي على  المخده كل ما احط راسي على المخده افتكر اللى عملته  ويبقا نفسي الزمن يرجع  بي ثاني عشان اصلح كل اللي عملته

سمر بابتسامه: مفيش مشكله يا جاسر انسى كل اللي حصل وعدي زي ما انا ما عديته المهم دلوقتي عاوزه اقولك رامز ورنيم هنا

جاسر بابتسامه: اه انا عارف  من امبارح انهم هنا

نظرت له ميرنا باستغراب وهي تقول: وانت ايه اللي عرفك وادام انت عارف معملتش اى حاجه ليه

جاسر

اى رأيكم فى البارت يا بنات



37 =رواية كذبه صنعت عشق الحلقه السابعه والثلاثون للكاتبه نورهان أشرف

الحلقه السابعه والثلاثون

بعد مرور عده ايام كانت عادت المياه  الى مجاريها كما يقولون جاسر قد اظهر حبه الكبير الى اسمر حيث اغراقها في  حبه وعشقه الى حد كبير حاوطها باهتمامه التي كانت تفتقده كان يعاملها على  انها جوهره غاليه الثمن كان يعاملها بطريقه تجعل قلب سمر ينطق باسمه الاف  المرات ليس مره واحده فقط في احد الايام كان يدخل جاسر وهو يحمل صينيه  الطعام الى سمر حيث كان يمنعها من الخروج من الغرفه للذهاب لاي شيء كما  يقول هو يخش عليها هو وابنه التي تحمله في احشائها نظرت له سمر بحب وهي  تقول: هتعود على الدلع ولو مره ماعملتش معي كده هازعل وتضايق

نظر  جاسر داخل اعيونها وهو يقول: من حقك تتدلعي ومن حقك تعملي كل اللي انتي  عايزاه زاي ما انا كمان من حقي اني احاول انسيكى كل اللي عملته معاكى  وخليكي تفتكري بس حبي الكبير ليكي

نظرات له   شمس بحب وهي تقول:  نسيت كل حاجه ومش فاكره غير حبك اللي انت خلتنى اعيش فيه بس خايفه لاحسن كل  دوت يطلع حلم في الاخر واصحى على الكابوس انك بتعاملني زي ما كنت  بتعامليني زمان نظر لها جاسر باسف داخل اعيونها وهو يقول :عمري ما اقدر  اعملك ثاني زي ما عملتك زمان

نظرات له سمر بحب وهي تقول: انا مش مهم  عندي حاجه دلوقتي غير انك جنبي و انك بتحبني ثم قال تبقى توتر معلش يا  جاسر ممكن اطلب منك طلب

جاسر بابتسامه انتي ما تطلبليش انتي تؤمري قولي عايزه ايه وانا تحت امرك في اللي انتي عايزاه كله

نظرات له سمر بابتسامه وهي تقول :ممكن تكلم ماما لمياء اتكلم معاها واعرف منها كل حاجه

جاسر  بجديه انتي بتقولي ايه يا سمر انا مش عاوزك تجيبي سيرة الموضوع ده على  لسانك تاني  انا ما صدقت ان انا بدات انساه وتعمل معاكى كويس وعرفت اقرب  منك وظهر حبي ليكى  انتي متعرفيش الموضوع ده اخذ مني وقت قد ايه عشان افهم  ازاي اتعامل معاكى في ارجوك بلاش تخلينا نخسر بعض مره ثانيه

سمر  بهدوء :جاسر ارجوك افهم بس الاول انت لازم تكلمها لازم تعرف هي عملت كده  ليه بلاش تحكم عليها من غير ما تعرف الحقيقه انت اصلا متعرفش هي قلبها كان  عامل ازاي وهي بعيد عنكم جاسر مفيش ام تبقا مبسوطه وهي بعيد عن عيالها  بالعكس انا متاكده 300 الميه ان هى كنت تعبانه وكانت حزينه ما هي بتقضي  يومها بعيد عن عيالها بس كنت بتعمل كده عشان تقوى نفسه وتقدر ترجعلكم ثاني  انت وميرنا وهي كويسه وهي سعيده و مبسوطه في حياتها وهي قادره تقف على  رجليها و قادره تتعامل معكم

جاسر بحزن وضعف لاول مره يظهروا لى أحد  طب وانا انتي عارفه انا كنت حاسس بايه وقت ماهى بعدت عني في اكتر وقت  انا  كنت عاوزه فيه الوقت اللى ابويا مات فيه كنت حاسس ان ضهري انكسر وتقسم نصين  كنت حاسس ان انا مليش حد كنت حاسس حاجات كتير دى مشيت حته مابصيتش   على  العيلين اللي كان وراءها اللي كانوا بيموتوا لان ابوهم كان كل حاجه في  حياتهم سمر انا اول ما شفتك كنت خائف   اتعلق بيكى زي ما كنت متعلق بها  وتسيبيني كنت خائف لحسن تبعدي عني في وقت اكون انا محتاجك فيه عشان كده كنت  بدوس على قلبي 100 جزمه عشان ماظهرش حبي لكي عشان مبانش ضعيف قدامك وتبعدي  عني  وتسيبيني لوحدي

كوب  سمر وجه جاسر بين يديها وهي تقول: عمري  ماقدر اسيبك اسيبك ازاي وانت كل حاجه في حياتي انت حبيبي و جوزى  انت عمري  اللي جاي مش هيكون غير بك انت وابني ابني اللي منك اللي حته منك و حته من  قلبك

جاسر بحب بموت فيكي يا اغلى ماليا

سمر بابتسامه يعني هتقابل ماما

هز جاسر راسه بابتسامه وهو يقول :حاضر يا سمر

سمر  بابتسامه: ربنا يخليك لي يا اغلى ما ليا

اخذها جاسر فى حضنه وهو يضع قبله على راسها فاهى قدره على أن تجعله يوفق على ما تريد بكل سرعه وسهوله

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

اما  عند رنيم كانت تجلس على الفراش داخل احضان يونس بكل سعاده وفرح فهو بعد ان  كان بعيد كل البعد عنها اصبح لا يريد ان يذهب من جانبها نظرت له بتاعب و  هي تقول: في اى يا يونس هو انت بعد ما كنت مبتقدرش تبعد عني دلوقتى مابقتش  عاوز تسيبنى

يونس باستغراب: هو انت متضايقه عشان انا قريب منك يعني  اعمل معاكى ايه ابقى قريب منك و بحب فيكى بتزعلي ابقى بعيد عنك برده تضايق  اعملك ايه

رنيم بابتسامه: عمري ماضايق وانت قريب مني بالعكس انا  بتضايق وانت بعيد عني بضايق وانت مش جنبي بحس قد ايه ان انت مش بتحبنى  لكن  كده بقيت واثقه و متاكده انك بتحبيني  زاي مابحبك

يونس بابتسامه  :عارفه يا رنيم انا بحبك اكثر ما انتي ما بتحبني بكتير وماحسيتش بحبك ده  غير وانتي بعيد عنى محستش غير لم سبتنى عشان كدا  انتي مكانك هيبقا معايا  وفحضنى مش فى اى مكان تانى

رنيم بابتسامه يعني مش في يوم هتيجي  تقولي ان انت زهقت مني و انك عاوز تبعد عني وانا اتجوزتك بالطريقه غلط  مش  هتيجي تدوس على قلبي زي ما دوست على قلبي قبل  كده

وضع  يونس قبله   على شفايفها وهو يقول: عمري ما اقدر اعملها ثاني ما اعرفش اصلا ازاي عملت  كده عشان كده انا هعوضك عن كل حاجه مش هخليكي تفتكري غير حبي وعشقي الأبدي   مش حاجه ثانيه غير كده

نظرت له رنيم بابتسامه وهي تقول وانا نسيت كل اللي فات وعاوزه ابتدي من جديد ابتدى معك من اول وجديد

وضع  يونس قبله على راسها وهو يقول: ربنا يخليكي ليا يا اغلى حاجه عندي في  حياتي كان يقول ذلك وهو ينزل بقبلته على سائر وجهها ولكن اوقفوا طرقات امه  على الباب وهي تقول بسرعه اقوم  يا يونس عشان انا حضرت الاكل ليك ولا مراتك

نظر يونس الى رنيم بحبه وهو يمسح على بطنها و يقول لها يلا قومي يا قلبي عشان تاكلي عشان تتغذى انت والباشمهندس اللي جوه

رنيم بدلال: نفسك يكون ولد ولا بنت

مسح  يونس على شعرها وهو يقول كل اللي يجي خير وبركه من عند ربنا وبعدين ولد او  بنت مش فارقه كثير اهم حاجه ان هو منك نظرت له رنيم بحب وهي تقول بعشقك

يونس بعشق جارف وانا بموت فيكي قال ذلك وهو يضع قبله على شفايفها

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

اما  عند لمار كانت تجلس وسط رندا وممدوح الذي كان يقطعو لها الفاكهه ويطعموها  في فمها نظرات  لهم ميرنا بيتعب وهي تقول : خلاص ابوس ايديكم انا شبعت مش  عايزه اكل تاني

راندا وهي تطعمها في فمها :اسكتي يا بنت انتي وبعدين كلى كويس عشان البيبي يطلع بصحه كويسه

ممدوح  بابتسامه: مش انتي يا ميرنا لو ولد هتسميه على اسمي

ثم أكملت  راندا  بابتسامه:  ولو بنت هتسميها على اسمى صح يا ميرنا

هزت   ميرنا راسها بتعب فهي منذ انا عادت الى المنزل وهي على تلك الحاله يطعمها  في فمها ويطلب منها ان تسمى البيبي على اسماهم اما لمار كانت تنظر لهم بقله  حيله وهي تقول: ولا اسمك ولا اسم بابا الاسم الاب والام هم اللي بيختار  وهم بيبقوا عايزين البيبي يطلع بالاسم اللي هم عايزينه احنا هندخل في  الحاجه دي ليه واحنا مالنا

راندا بغضب: بس يا بنت انتي مش فاهمه حاجه ميرنا حبيبتي هتسمي على اسمي صح

يا ميرنا

ميرنا بابتسامه :حاضر يا ماما لو بنت هسمي على اسمك ولو ولاد هيبقا  على اسم

ممدوح  بابتسامه ربنا يخليكي لي يا احلى ميرنا كان كل هذا يحدث تحت انظار رامز  الذي ينظر الى زوجته التي زادت بعض الكيلوهات في الفتره الاخيره  منذ ان  عادت الى المنزل بفضل والده و والدته فقالهم :بس اى اللي انت بتعمله ده يا  بابا انت وماما واى كميه الاكل ده كله

نظر لها ممدوح بغضب وهو يقول: في اى يلا انت هتعد  عليها الاكل ولا ايه وبعدين هي مش بتاكل لوحده دي بتاكل هي والبيبي

نظر لها رامز باستغراب وهو يقول بابا حضرتك دكتور وعارف اى اللي بيحصل بعد كده

ميرنا بدموع قولهم والنبي يا رامز لاحسن انا خلاص تعبت ومش عارفهم ليه عمالين يعملوا  كده انا تعبت من كثر الاكل

رامز  بابتسامه طب قومي معي بس قال ذلك وهو يجعلها تقف على قدميها واخذها في  حضنه وهو يقول :بعد اذنكم يا جماعه محدش يضغط عليه في الاكل وبلاش موضوع  الاكل الزياده

راندا بغضب بقولك ايه يا رامز مش عشان انت دكتور تعمل  كده وبعدين انت ملكش علاقه بنساء وتوليد يبقى متعرفش  ايه اللي المفروض  تعمله ايه اللي لا وبعدين ابوك دكتور نساء وتوليد وعارف اللي المفروض يحصل

رامز بسخريه :بابا دكتور نساء وتوليد بس بابا دلوقتي بيتعامل كانه جد مش بيتعمل كانه دكتور

ثم نظر الى والده وهو يقول وبعدين يا دكتور هو انت مش عارف ان الاكل الكثير غلط على صحة المريض وغلط على صحه الجنين

نظر ممدوح بهدوء وهو يقول :عندك حق بس ده لو اكل غير صحي لكن الاكل ده كله صحي خضار وحاجات مفيده ليه  هي والبيبي

رامز بهدوء: تمام يا بابا بس بعد اذنك  بلاش عشان متتعبش

ثم نظر الى ميرنا وهي يقول تعالى عايزك في حاجه مهمه

ذهبت معاه ميرنا الى الغرفه الخاصه بهم وهي تنظر الى  رامز بابتسامه وتقول: ايه يا رامز

رامز بحب: وحشتيني ثم أكمل بغضب من ساعه ماجيتى  وانا مش عارف اتلم عليكي من ساعه ما جيت وانتي يا ماما يا بابا  ماسكينك

وضعت  ميرنا يدها على معده هو تقول: اسكت يارامز متفكرنيش انا تعبت خالص دول  قاعدين بياكلو فيا زاى ذكر بط لحد ما حاسه ان انا مش قادره اتنفس

رامز بابتسامه:هى دى  حاجه تزعلك

هزت ميرنا  راسها برفض وهي تقول لا متزعلنيش بس يعني تعبت من كثر الاكل

ثم اكملت بستغراب وانت عايز   وضع

يونس قبله على شفايفها وهو يقول بقولك وحشتيني مش سامعه

تحدثت ميرنا بيدلع وهى تقول عيب يا يونس وبعدين ماما قالت مينفعش انك تقرب منى  لحد ما الحمل يثبت عشان كده بطل

نظر له رامز بغضب :وهو اى اللى عرف ماما بالحاجات دي ماما مش دكتور عشان تتكلم وتقول  ايه اللي يحصل واللي ما يحصلش

همسات  ميرنا بجانب اذنه بدلال و هي تقول عندك حق هي مش دكتوره بس متنساش انا  بابا دكتور واكيد هو كان بيقولوا ثم أكملت وهى تتمسح على صدره مثل القطه  بقولك اي انا عايزه انام خليني انام في حضنك

نظر لها رامز بسخريه  وهو يقول ايه حضني بعد كل اللي كنت بحلم بيه وانتى دمرتى عايزه تنامي في  حضني عادي كده ميرنا بحب اهون عليك متناميش في حضنك

هز رامز راسه بتعب لا طبعا

قال ذلك وهو ياخذ ميرنا داخل احضانه

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بعد  مرور يومين كانت تجلس لمياء امام ابنها في القصر وهي تفرك يدها بكل توتر  وتعب جاسر بهدوء: كنت عايزك جنبي تسندنى و تقويني تخليني واثقه في نفسي تقف  في ظهري تساعديني بس بعدتي اختارتي الفراق والهروب

سقطت الدموع من  اعين لمياء وهي تقول ببكاء كان نفسي ابقى معك وكان نفسي اضمك لصدري واقولك  متخافيش من حاجه انا جنبكم بس انا كنت موجوع  كنت موجوعه بطريقه غريبه  وكبيره عايزني اعمل ايه وانا جوزي الانسان اللي بحبه واللي كنت بتمنى ان  يكون معي سابني سابني في نص الطريق ساعتها كنت حاسه اني ميته حاسه اني مليش  روح اني جسد من غير روح كنت حاسه باحساس كثيره قوي يا جاسر احاسيس تموت اي  ست

جاسر بدموع بعدت ليه كنت ممكن نقوى انا وانتي بعض كنا احنا هنبقى كويسين مع بعض

لمياء  بعتذار اسفه اسفه يا طاسر ماكنتش عارفه اني بضرك  ولا انت ولا اختك جاسر  انا بطلب منك انك تسامحني انا ما طلعتش من الدنيا دى غير بكم انتم ارجوك يا  جاسر نفسي اخر ايامي اقضيها معكم

وضاع جاسر يدخ على فم امه بسرعه  وهو يقول اوعي تقولي الكلمه دي مهما حصل ومهما جراي انتى امي وملكيش مكان  غير هنا جنبي انتي حبيبتي وروحي عارف اني كنت قاسي عليك بس انتي كمان كنت  قاسيه علي انا اسف يا ماما

ضمته لمياء الى صدرها وهي تقول اوع تقول  الكلمه دي انا اللي اسفه اسفه على كل حاجه اسفه ياضي  عيني ونور قلبي اسفه  يا اغلى ما لي اسفه يا جاسر قالت ذلك وهي تاخذ جاسر الى صدرها وتقبله   بكل  حب وحنان تحت انظرا سمر المبتسمه على تلك العائله الجميله

استنونا بكره وآخر حلقه من روايه كذبه صنعت عشق


38 =الحلقه الاخيـــــــــــــــــــــــــــــــره

ها قد مر ست اعوام من افضل الاعوام فاصبح الجميع  بالف خير وسعاده في فيلا جاسر كان اليوم هو اليوم المخصص لي الباربكيو حيث  يعزم كل من اخته وزوجها لكي ياتو ويحضرون ومعهم تلك الصغيره التي اخذت من  اخته ملامحها الجميله الهادئه فهي تشبه  اخته الى حد كبير اخذ يا بحث  بعينيها عن زوجته وحبيبته وعشقه المتيم سمر تلعب هي وابنها تتحرك بصعوبه  بسبب بطنها المنتفخ من الحمل الجديد تلك الجوري التي تتربى وتكبر في بطن  امها يحمد الله على كل شيء فها قد تحولت حياته الى الافضل بفضل سمر حبيبته  وعشقه المتيم اخرجه  من ذلك الشرود صوت لمياء امه وهي تتحدث مع سمر بجدية

لمياء : اقعدي بقى يا سمر بطلي لعب معه عشان اللي في بطنك

سمر  بابتسامه وهي تضم الصغير الي حضنها مش عارفه يا ماما والله اسيبه عاوزه  افضل العب معاه وبعدين ادينا بنلعب مع بعض وانا مش بتحرك كثير

نظرت  سوسن الى لمياء ببتسامه وهي تقول سبيها يا مدام لمياء ده الحركه حلوه جدا  في الفتره ديت وبعدين الدكتوره قالتلها احسن حاجه تتحرك دلوقتي

نظرات لها لمياء بعتب وهي تقول تتحرك ماشي لكن بلاش تتنطط وبعدين عبد الرحمن عمال يجري ويتنطط في كل حته وهي وراء وده مينفعش

نظر جاسر الى ابنه الذي يشبه والده في كل شيء وهو يقول عبد الرحمن تعالي اقعدي يا حبيبي هنا وسيب ماما عشان ترتاح

نظر  له عبد الرحمن بدلال وهو يقول انا مش بعمل حاجه هي اللي عماله تجري ورايا  توسعت اعين سمر من ذلك الشقي وهي تقول كده يا عبد الله يعني مش انت اللي  بتقولي تعالى يا مامي نلعبي مع بعض على العموم انا مش هلعب معاك ثاني

كدت  أن ترحل لول أن   ضمها جاسر الا صدره وهو يقول مش مهم تلعبي معه اهم حاجه  انك تلعبي معايا كان يقول ذلك وهو يغمز لها بطرف عينه خجلت سمر وهي تنظر  الى الارض وتقول بس يا جاسر ماما وكله هنا

جاسر بابتسامه ماشي يا ستي اديني قاعد ساكت

قطعهم  صوت رامز الذي يقول بسخريه اى يا عم الحبيب انا عايزه اكل ولا انت هتقعد  تحب في مراتك كدا لم يكمل حديثه لول أن قذاف وجاسر بالريشه الخاصه بالشوي  وهو يقول له طب بدل ما انت قاعد جنب مراتك وامك خذ انت اشوي الاكل

نظر له رامز بابتسامه وهو يقول اهون عليك تخلينا اعمل الاكل وبعدين المره اللي فاتت انا حرقته عاوزني احرقه برده

نظر له جاسر بجديه وهو يقول بقى تحترم نفسك وتتلم وتقعد  وانت ساكت

رامز بهدوء تمام يا عم اللي انت عايزه انا ماقدرش اقول حاجه

نظرت رنيم الى رامز بهدوء وهي تقول سيبهم يا رامز يحبوا بعض اصل هم ما بيعرفوش يبعدوا دقيقه واحده عن بعض مش زي ناس

كانت تقول ذلك وهي تنظر الى رامز بحزن و

لانه  قد تركها شهر بمفرضها لانه سفر  خارج مصر في ندوه كنت خاصه بالطب لف رامز  يده حول خصرها وهو يقول بهدوء اسف يا روحي متزعليش مني بقى وبعدين انتي  عارفه ان انا والله مكنتش بلعب

نظرت له رنيم بحزن انت مكنتش بتلعب بس برده قعدت شهر من غيري

وضع  رامز قبله على راسها وهو يقول خلاص بقا يا رنين متزعليش مني عشان خاطري  وبعدين انتي عارفه و متاكده ان انا مش هقدرش ابعد عنك ده انتي كل حاجه في  حياتي انتي وراندا ثم اخذ يبحث بعينه عن راندا فلم يجدها نظر الى جاسر  بتساؤل وهو يقول هي فين راندا يا جاسر

جاسر بهدوء مش عارف ثم اخذ  يبحث عن ابنه بعينه ولكن ايضا لم يجد في الحديقه الخلفيه كانت تقف راندا  بحزن امام عبد الرحمن الذي كان يعتذر منها ويحاول أن يسترضيها  وهو يقول  خلاص بقى يا راندا متزعليش مني

راندا بدلع و دلال طفولي لا يا عبد  الرحمن انا زعلان منك عشان دى مش اول مره انا قلتلك قبل كده مش تتكلم مع  البنت دي لاني مش بحبها وانت برده بتكلمها

نظر لها عبد الرحمن بأسف  خلاص بقا متزعليش مني بقى يا راندا عشان خاطري وبعدين انا باحبك انتي حتى  لما نكبر انا هابقى عايزه اتجوزك انتي

نظرات لها لرندا بتساؤل وهي تقول له فعلا يا عبد الرحمن

عبد الرحمن بابتسامه فعل يارندا

___

اما في شقه رنيم ويونس كانت تركض وراء ابنها بتعب فذلك الشقي مثل ابوه بالضبط وهي تصرخ بصوت عالي يا زفت يا اللي اسمك رامي

رامي بطفولي مامي 100 مره قلتلك متقوليش يا زفت

نظرت له رنيم بسخريه وهي تقول عند حضرتك دم اوي يعنى وبتزعل

رامي بقوه طفوليه اه يا مامي و بعد اذنك متقوليش يا زفت ثاني ثم اكمل  بجديه وانا قلتلك 100 مره انا مش بحب اللبن عشان كده انا مش هاشربه

نظرت رنيم الى ذلك الذي كان يجلس بكل برود وهي تقول انت يا استاذ اتكلم مع ابنك

نظر لها يونس بابتسامه وهو يقول ادخل انت

يا رامي على اوضتك و متخرجش غير لم اقولك

نظرت له رنيم باستغراب عندما قام من على الاريكه و اتجه اليها وهي تقول في ايه يا يونس

نظر يونس داخل عيونها بابتسامه وهو يقول مالك احلويتي النهارده كده ليه

توترت رنيم وهي تقول بخجل بجد يعني انا النهارده حلوه

يونس  بابتسامه وطبعا حاسس انك مختلفه 300 المئه لا الصراحه راحتك تحفه هي انتي  حاطه برفان جديد  صح كان يقول ذلك بكل خبث فهو يعلم ان رنيم مثلها مثل اي  سيده تعشق الاثناء عليها وتعشق ان يقول لها زوجها كلام معسول لذلك هو يضغط  على ذلك الوتر ويغرقها بالكلام الجميل

_____

في المساء كانت  تجلس سمر على الفراش وهي تمسح على بطنها في كل عشق وسعاده نظر لها جاسر بحب  وهو يقول مرت السنين والاعوام وعدي على اول لقاء لنا سبع سنين مش مصدق ان  احنا كملنا سبع سنين مع بعض ثم ينظر لها بابتسامه وهو يقول كذبتك عدى   عليها سبع سنين بالضبط يا سمر

نظرت له سمر بهدوء وهي تقول مش كذبه واوعي تقول عليها كذبه هي كذبه صنعت عشقا

نظر لها جاسر بابتسامه وهو يقول بس متنكريش ان هي كانت كذبه

سمر بهدوء فعلا كذبت فى حاجه كتير بس صدقنى لو راجع بيا الزمن مش هكذب كده .

نظر  له جاسر وهو يقول يعني مش هتكوني عاوزه تقابليني ثاني كوبت سمر وجه زوجها  بين يديها وهي تقول مين قال كده بالعكس هيبقى نفسي اقابلك تانى وهيبقى نفسي  اعمل نفس اللي عملته زمان بس مش هاحب ان انا اكذب عليك لان كذبه زي ماصنعت  تعشق جرحت قلبك وانا مش عاوز اجرح قلبك ثاني وضع جاسر قبله على الشفايف ها  وهو يقول وانا مبسوط من جرح القلب دوت عشان منك

____

ها قد  انتهت رواياتنا ارجو من الجميع يتابع روايه عروس الصعيد واوعدك تكون روايه  مختلفه 300 الميه وميعادنا هيكون كل يوم لان خلصت امتحانات عروس الصعيد  ليست روايه مثل اي روايه هي حكايه حقيقيه حصلت وبتحصل في الصعيد مصر و لكن  اوعدكم ان هي هتكون من اجمل وارقى روايات بحبكم باي باي

لمتابعة الروايه الجديده زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله  من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا




تعليقات

التنقل السريع