رواية كذبه صنعت عشق الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين للكاتبه نورهان أشرف
رواية كذبه صنعت عشق الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرين للكاتبه نورهان أشرف
الحلقه السادسه عشر
دخل جاسر الى الغرفه وهو ينظر بصدمه الى الشيخ وهو يقول بغضب كبير :اى اللي بيحصل هنا
قام الشيخ بتوتر من على المقعد وكده ان يخرج من الغرفه لولا أن مسكه جاسر من ملابسه وهو يقول :انت رايح فين هو دخول الحمام زي خروجه
رامز بهدوء: سيبه يا جاسر وبعدين انت كلامك معي انا مش مع الشيخ
جاسر بغضب: تمام انا عاوز افهم اي اللى بيحصل هنا
رامز ببرود: اللي بيحصل هنا حاجه عاديه واحد بيتجوز ايه المشكله في كده
جاسر بسخرية: و هو حضرتك بتتجوز اي احد انت بتتجوز اختي ومن غير علمي يبقى ازاي ده
رامز ببرود :بلعكس ده عادي جدا انا طلبت ايد اختك واختك وافقت يبقا اى المشكله
لم يقدر جاسر على ان يمسك نفسه اكثر من ذلك فقد اتجه الى رامز وهو يمسكه من ملابسه بكل غضب وهو يقول:لا بلعكس ده مفيش مشكله خالص قال ذلك و وجد رامز لكمه قويه على. واجهه من جاسر الذي اخذ يصراخ بغضب :اه يا حيوان يا ابن الكلب بقى اجيبلك اختي هنا عشان تخف وتتعالج وانت تتجوزها ومن غير علمى كمان وحيات امى لربيك قال ذلك وهو يلكم رامز
ميرنا بغضب: سيب جوزي يا جاسر ملكش دعوه بيه وبعدين احترم نفسك وانت بتتكلم معاه
جاسر بسخريه :خايفه عليها اوى يا هانم بقى دي اخره تربيتي ليكي تتجوزي واحد
ومن غير علمنا بتستغفيلنا يا ميرنا وحياه امي لا قتلك وقتله
رامز بهدوء :تمام معنديش مانع اقتلني بس انت الوحيد اللى هتتفضح فى الموضوع ده مش انا لأن فى الاخر انا راجل لكن سمعت اختك اللى هتنضر ثم أكمل بهدوء بصي يا استاذ جاسر اللي انت بتعمله ده غلط واحسن حاجه ليك انك تهدئ كده و تفكر بعقلك وبعدين انت متضايق ليه عشان معملناش فرح مش مشكله هابقى اعملك فرح ثم نظر الى ميرنا بسخريه :ولا انتي ايه رايك يا روحي
ميرنا بدلع مصتنع: اللي انت شايفه يا حياتي
لم يتحمل جاسر اكثر من ذلك فانظر الى ميرنا بغضب وهو يقول ماشي يا ميرنا انتي عملت اللي في مزاجك وانا مش هاقدر اتكلم بس اللي هاقوله حاجه واحده من النهارده ومن اليوم ده ولا انتي اختي ولا انا اعرفك خليه بقى يبيع ويشتري فيكى براحته لان شكلك لما انا عملتلك قيمه ركبتي ودلدلتي رجليكي و نسيتي ان ليك اهل يحكموك
قال ذلك وخرج من الغرفه تحت انظار ميرنا المصدومه فهي كانت تظن ان اخوها سوف يفعل اي شيء غير ان يقول هذا الكلام ويتبر منها اخذ تبكي بقوه اما جاسر خرج من الغرفه وجد لمياء امامه فانظر اليها بغضب وهو يقول تفضلى يا مدام لمياء ادخلي لبنتك اسف قصدي العروسه بنتك اتجوزت ياهانم ومن النهارده ولا هي اختي ولا انا اعرفها خليها تشبع بيه وانتى كمان اشبعى بيها
قال ذلك وترك لمياء مصدومه لا تفهم شيء مما يحدث معها في العائله تتدمر شخص وراء الاخر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند ميرنا ذهبت هي و يونس مع عائلته الى شقتهم كانت تشعر بسعاده غريبه داخلها فهي قد وصلت الى ماكانت تحلم بها⭐ ميرنا فتاه في الرابعه والعشرين من عمرها يتيمه الام والاب لا يوجد لها احد في تلك الدنيا منذ اربع سنوات كانت تبحث عن عمل وذهبت الى مكتب المحاماه الخاص بعماد والد يونس لانها في كليه حقوق وفي احد الايام رات يونس ووقعت في حبه ولا ان عماد يعلم كل شيء عنها و يعلم انها لا احد لديها في تلك الدنيا كان عاملها كانها ابنته وكان دائما يريدها زوج ليونس فهي فتاه جميله ومرحه خفيفه الظل تمتلك الكثير من المزايا⭐ روح بابتسامه: نورتي يا عروسه ابني
رنيم بابتسامه :ده بنوره حضرتك والله يا طنط وتصنعت وجع قدمها وهى تقول اه يا رجلي مش قادره
نظرات روح الى ابنها بغضب وهي تقول: شيل مراتك يا يونس
حملها يونس بغضب حتى انه قد هرس جسدها تحت يده
رنيم بهامس بجانب أذنه: بالراحه يا حاج انت بتعمل ايه بتفعص كيلو قوطه
همس يونس هو الآخر بغضب وهو يقول :طب أهدى انتى كمان بدل معمل حاجه اخليكى تندمى على اليوم إلى اتولدتى فيه
ام روح نظرت اليهم بهدوء: يلا بقى يا عرايس ادخله اوضتكم وانا هدخل احضر العشاء وابقى انادى عليكم
يونس: طب ما تخلي رنيم تساعدك يا ماما
روح بابتسامه: لا يا حبيبي رنيم رجليها وجعاها خلاها تدخل ترتاح وان شاء الله
اول ماتخف هى اللى هتعمل كل حاجه مش انت حبيبتى بتعرفي تعملي اكل
رنيم بفخر :شيف يا طنط شيف
روح بهدوء :تمام يا قلبي يبقا اول ما هتخفي عناكب من ايدك ثم نظرت الى يونس وهى تقول يلا يا يونس
دخل يونس غرفته وهو يحمل رنيم حتى وعند دخوله الغرفه قذائفها على الفراش بكل غضب وهو يقول: بصي يا بت انتى انا مش طايق نفسي ولا طايقاك اصلا احسن حاجه بقا تحترمى نفسك لانى مش طايقك
رنيم باستغراب: فيه اى هو انا عملتلك حاجه ولا جئت جنبك اصلا
يونس بجدية:لا يا شيخه انتى معملتيش حاجه وانا بكدب ثم أكمل بهدوء: بصي انا وانتي هنقعد في الاوضه لحد ما نروح الشقه بتاعتى وانتى هتنامي على الارض وانا على السرير واوعى تقربي من السرير اوعى تفكري انك مراتي لا انتى هنا مجرد مساعده لماما مش اكتر من كدا واحب اقولك انى اول ما شوف زوجه مناسبه هتجوزها واحسن حاجه ليكى انك تطلقي ثم نظر اليها بسخره وهو يقول وبعدين هو انتى في اهلك اصل العربيه خبطتك وبيته برا البيت من يومين ومفيش حد سأل فيكى اى هما متعودين على كدا ولا اى
هنا ترقرقت الدموع في عيون رنيم وقالت بصوت ضعيف من البكاء: انا اهلي ميتين
ضغط يونس على شفايفه وكده ان يقول لها اسف ولكن تذكر كيف تزوجها وكيف اصبحت مراته فزاد غاضبه منها وهو يقول: اكيد ارتاحوا ومنك
قال ذلك ودخل الى الحمام وصفع الباب خلفه
ام رنيم بقت على الفراش وهي تقول: شكرا مش هاقدر اقول غير كده اعمل ايه في قلبي بحبك وبعشقك وانت بتجرح في من غير ما تحس بحاجة عارف ان الناس ممكن لو سمعوا حكايتي وقصتي هيقول ان انا واحده قليله الادب بس اللي ما يعرفوش ان الحب بيعمل اكثر من كده ثم أكملت بسخريه: على راي المثل الحب بيزل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند جاسر عاد الى المنزل وهو يشعر بغضبه يتفاقم فلا يصدق ما فعلته اخته به ولكن لم يرى فى وجه سوى سمر لكي يفرغ فيها غضبه فاخذ يصراخ عليها بكل قوه غضب: سمر سمر
كانت تقف رنا بجانب سمر يتحدثين مع بعضهم عن سماح ولكن قطعهم صوت جاسر الغضب وهو ينده على سمر بكل عصبيه فخرجت سمر من من المطبخ بسرعه وهي تقول: نعم يا جاسر بيه في حاجه
جاسر بغضب :بصي يا بتاعه انت الفرح اخر الاسبوع ده وده كلامي ومش هارجع في ثاني يا اما كده يا اما اقسم بالله هاتدخلى السجن انتى واهلك كلهم
سمر بتوتر :هو انا تكلمت ولا فتحت بقى اللي حضرتك شايفه اخر الاسبوع بكره اللي حضرتك تعمله كده كده مش فارق معي حاجه
لا يعلم لماذا غضب منها في اتجه اليها وهو يمسكها من رقبتها و اضغط عليها حتى انها كدت تفقد الوعي وهو يقول بغضب:بصي يا بتاعه انتى تسكتي وما تتكلميش خالص اللي انا اقوله يتنفذ يتقال عليه حاضر من غير متفكري
ماسكت سمر يدها وحاولت تبعد عن رقبتها ولكن هو ما زال يضغط على رقبتها بقوه حتى انه كدا ان يخنقها كانه يفرغ فيها غضبه القوي من ما فعلته اخته فانظر الى سمر بغضب ولا يعرف كيف فعل ذلك فانقض عليها مثل الاسد الذي ينقض على فريسته وخذ يقبلوها بكل غضب كانه يعاقبها كل ذلك يحدث تحت انظار رنا المصدومه ممايحدث امامها بعد مرور دقيقتين ابتعدت سمر عن يد جاسر وهي تتنفس بتعب بتقول: اى اللي انت عملته ده
ياسر بغضب وهو يلعق شفايفه :باقولك ايه صوتك يكون واطي وده احسن لك انتي
نظرت له سمر بغضب وكادت ان تصفعه ولولا وقفوا يد جاسر الذي تحدث بغضب: فكري في الحاجه وشوفي عواقبها قبل ما تعمليها عشان لو اللي انتى كنتى عاوزه تعملى ده كان حصل مكانش حد هيندم غيرك قال ذلك وهو يقترب منها حته انها كان يتنفس رائحته وهمس بجانب اذنها وهو يقول :خلي بالك من اللي انتي بتعمليه عشان انتي الوحيده اللي هتتعاقبي عليه قال ذلك و وضع قبله علي رقبتها و صعد الى الاعلى اما سمر وضعت يدها مكان القبله واخذت تتحدث بصدمه وهي تقول :هو ماله ده مجنون ولا ايه وايه اللي عمله ده الله يخرب بيتك ويخرب بيت جنانك عيلتك انت التاني
ولكن اوقفها صوت رنا المصدوم وهي تقول: طب انت لما تعرفي تعرفي صاحب البيت كله عشان كده بتجري مع سماح ناعم عشان لما تنفخيها صح
وضعت سمر يدها على شفايف رنا وهي تقول: اهدا الله يخرب بيتك وبعدين انتي اى اللي خرجك من المطبخ
رنا بسخرية:كنت فاهمه ان البيه جاه عشان ينفخك اتريه عاوز استغفر الله العظيم يارب
سمر بهدوء: باقولك اى أهدى والنبي اهد كده علي نفسك وخليك هديه وانا هابقى احكيلك كل حاجه ما بيني وما بينك بس امانه عليك اوعي تقولي لسماح حاجه عشان دي الوليه بومه
رنا بهدوء: ماشي بس تحكيلي كل حاجه
سمر بهدوء: حاضر هاحكيلك وبدات سمر تقص كل شيء على اذن رنا التي توسعت عيونها من ما تقوله
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في المشفى رنا عند كانت تجلس تتذكر حديث والدتها معها flashback دخلت لمياء الى الغرفه وهي تنظر الى ابنتها بصدمه لا تصدق ما حدث معها هل تربيتها بهذا السوي فنظرت الي ابنتها وهي تقول ليه عملت كده يا بنتي هو احنا عملنا معاكى حاجه وحشه عشان تعملى فينا كدا
وميرنا بغضب:اى اللي انا عملته انا عملته صح ومحدش يتكلم معي في حاجه
لمياء بهدوء: مش هلومك مش هعاتبك لان اللي حصل دوت نتيجه واللي انا عملته فا مش هاقدر اتكلم اقولك حاجه بس اللى اقدر اقوله ان انا قاعده في مصر هنا لحد ما طمن عليكي انتى واخوك ولما تخرجي من المستشفى ابقي اتصلي بي عشان ابقى اجي اشوف بيتك اللي هتقعدي فيه مع جوزك خرجت من ذلك الفلاش باك على صوت رامز الساخر وهو يقول قلتلك ان اللي انتى بتعمليه انتى الوحيده اللي خسرانه فيه بس انت ما صدقتى نفسك ومسمعتيش كلامي فا مفيش مشكله
ميرنا بجديه :طلقني انا عايزه اتطلق
رامز بسخريه: ليه هو دخول الحمام زي خروجه لا انتي عملت اتفاق وانا نفذت الحاجه اللي على يبقى انتى كمان تنفذي اللى عليكى قال ذلك وهو يقترب منها حتى انه اخذ يتنفس رائحتها وقال بهدوء :مضايقه ولا زعلانه ليه اللي حصل شيء طبيعي مفيش انسان محترم يقبل ان اخته تعمل كده من وراء ظهره وصدقيني لو كانت اختي اللي عملت كده كنت قتلتها
____
انتهاء البارت باي
17=رواية كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه السابعه عشر
الحلقه السابعه عشر
ميرنا بغضب: ادام انت شايفني قليله الادب عاوزني معك ليه
رامز بجديه :لا انا مش عايزك معي عشان سواد عيونك انا عايزك معي لان ده اتفاق ما بيننا وانتي المفروض عليكي تحترمي الاتفاق ده
ميرنا بغضب :وانا مش عايزه اكمله خلاص كنت فاكره هتحصل حاجه ولى حصلت حاجه تانيه لقيت نفسي اني بدمر نفسي من غير ما اقصد
رامز بجديه: ما يهمنيش انا ليه دلوقت انا نفذت الجزء اللي عليا ودلوقتي انتى عليكى تنفذي و مهما عملتي انا مش هطلق غير قبل الخمس شهور قال ذلك واقترب منها وهو يحرك يده على خديها بهدوء وهو يقول: احنا اتفقنا على حاجه وانا نفذت وانت كمان ها تنفذي بمزاجك غصب عنك ما يهمنيش اهم حاجه ان الاتفاق ده يمشي الاخر وبعدين بصراحه يعني انا زهقت عاوز اجرب حاجه جديده وانتي حاجه جديده ومختلفه فمامفيش مانع ان انا اجربك
ميرنا بغضب :اه يا حيوان يا زباله
تحدث بغضب رامز وهو يقول: عيب يا روحي مفيش ست محترمه تقول لجوزها كده بس مش مشكله انا هعد تربيتك من اول وجديد اصل الصراحه بحب ربي مراتى على مزاجي
نظرت له ميرنا بقرف هو تقسم انها تريد ان تقتله الان في اقل شيء يحدث مع ذلك المتبجح هو قتله لا اكثر من ذلك
رامز بقوه قدامك: نصف ساعه و تكوني جاهزه عشان هنروح عش الزوجيه يا قمر قال ذلك و خرج من الغرفه وترك ميرنا تنظر الى اثره وغضب من نفسها قاهر قد اوقعت نفسها معاه اما عن رامز خرج من الغرفه واتصل بي والدته رامز بجدية:عامله ايه يا ماما
ولدته بهدوء:انا الحمدلله بخير وانت عامل اى
رامز بهدوء:انا كويس الحمدلله انا باتصل بيكى عشان اقولك ان انا عندي شغل و هسافر
راندا باستغراب:ده ازاي بس يا رامز وبعدين انت حته ماحصرتش هدومك وحته البسبور بتاعك
رامز بجديه: لا مش مهم ان انا معي طقمين في قلب المستشفى وبعدين انا هسافر شرم مش حته بعيده هسافر اسبوع وهارجع
راندا بهدوء: طب كلمت والدك وقلتله
رامز بهدوء: قوليله انتي يا روحي يلا بقى باي عشان هتاخر على ميعاد الطياره
اغلقت راندا الهاتف وهي تنظر باستغراب: سفر اي طياره اى نعم هي تعلم ان رامز يفعل اشياء خاطئه كثير ولكن تطلب من الله الهدايه له ولكن لماذا يكذب عليها ويقول انه سوف يسافر يوجد شيء غريب في الموضوع
ولكن اخرجها من ذلك زوجها الذي نظر اليها باستغراب ممدوح :في ايه يا راندا مالك
راندا بهدوء:مافيش حاجه يا ممدوح انا بس مستغربه من رامز ابنك
ممدوح بهدوء: مستغربه من اى بظبط
راندا بجدية:ابنك مسافر من غير ما يقول وبيقول ان هو هيقعد اسبوع
ممدوح بسخريه: هتلاقي ابنك رايح يعط هنا او هنا وطبعا مش عاوز يقول او عشان كدا بيكذب
راندا بهدوء :و هو انت مبسوط بكده ممدوح اللي بيحصل ده غلط وحرام وابنك مهما اتكلمت معه مش فاهم كده واحنا عندنا بنت يعني ممكن اللي هو بيعمله في بنات الناس هيحصل في بنتين وانا ماقبلش كده على بنتي
ممدوح بهدوء :وانتى عاوزنى اعمل اى مع ابنك اضربه وقوله بس كخ ابنك مش بيسمع كلام حد غير نفسه وهو بكره هيندب علي بوظه وتيجي واحده تربيه وبعدين يا راندا انا بنتي محترمه و عمرها ما تبقى زي الزباله اللي هو يعرفهم
راندا بسخريه :عذر اقبح من ذنب يا ممدوح ممدوح كلم ابنك ابنك ما بيسمعش غير كلامك ارجوك فهموا ان بنات الناس مش لعبه وانا اللي بيعمله ده غلط وحرام وهيترد في اخته وبعدين مش معنا ان انت كنت بتعمل كده و ان ربنا رزقك بي يبقى ابنك نفس الحكايه لا بالعكس ممكن ربنا يردها فى مراته على فكره
ممدوح بهدوء:حاضر يا راند انا تحت امرك هاكلم ابنك بس يارب ابنك يسمع مني برغم انى متاكد ان ابنك مش هيسمع مني لانه شايف نفسه صح فى كل حاجه قال ذلك وخرج ممدوح من الغرفه وترك راند تفكر في ما يحدث مع ابنها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور ساعتين كانت تدخل ميرنا الشقه التي جعلها رامز وقر له يفعل فيه ما حرمه الله بصدمه فهي وجدت زجاجات البيره متناثره على الارض في كل مكان بالشقه بمنظر مقرف لا يعقل ان الذي يعيش في تلك الشقه هو دكتور بال من يراها يظن انه انسان من الشارع يعيش فيها في الشقه مقرفه للغايه ولكن اخرجها من ذلك
صوت رامز وهو يقول بهدوء: معلش بقى الشقه شكلها وحش بس هنعمل ايه مش مشكله انتي بقى روقي فيها ونضفيها
نظارات ليه ميرنا بستغرب: مين اللي هيروق
رامز بهدوء: انت اللي هتروقي وانتي اللي هتمسحي وانتي اللي هتطبخي انتي هتعملي كل حاجه
ميرنا بغضب: انا عمري ماعملت الحاجات دي وبعدين انا متعوده في القصر بتاعنا ان الخدام هم اللي بيعملوا كل حاجه
رامز بسخريه :لا هو هنا مفيش خدام وهنا انتى الخدامه وانتى الزوجه وانتى كل حاجه عشان كدا هتعمل كل الواجبات الخاصه بزوجه
ميرنا بقرف: لا طبعا انا مش هاعمل كده
رامز بابتسامه :لا هتعملى وده غصب عنك مش بخطرك يلا بقا قومى اتفضلى روقي قدامك ساعه بظبط و تكونى مخلصه كل حاجه مش عاوزه القي حاجه واسخه يلا اتفضلى
ميرنا بغضب :لا طبعا انا مش هاعمل حاجه لم يتحمل رامز صوتها العالي وانقض عليها ومسكها من شعرها وهو يقول اتلمي و وأطر صوتك و انتي بتتكلمي معي ولا انا اقوله يتقال عليه حاضر من غير تفكير قدامك ساعه بالضبط و شقه تكون في احسن حال لها تروقي وتعملي كل حاجه فاهمه
حركات ميرنا راسها بغضب لا تصدق انها سوف تصنع كل ذلك ولكن اخرجها صوت رامز الغاضب وهو يقول يلا يا هانم
فعلا بدأت ميرنا فى العمل وهى تبكى لا تصدق ما اوقعت نفسها به ام رامز جلس على الأريكة وعلى واجهه ابتسامه ساخره فهو قسم أن يعلم ميرنا الادب التى لم تتعلمه فى بيت ولدها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور ثلاث ايام كان يوم الخميس اليوم المنتظر لفرح سمر وجاسر كنت تنام الفراش بكل هدوء تحلم بأنها ترتدى فستان من الألوان الابيض وعلى رأسها تاج كبير وهى ترقص بكل سعاده ولكن فجاه اخذت الدنيا تمطر بطريقه غريبه استيقظت من النوم على واجه جاسر وهو يقف امام الفراش وعلى واجهه ابتسامه بارده وهو يقول: يلا يا عروسه اجهزى.
سمر بغضب: ايه اللي انت عملته ده انت اتجننت
جاسر بقوه: انتي عبيطه يا بت ولا شكلك كده قومي يلا واجهزى عشان فرحك يا عروسه كل ذلك وعلى وجهه ابتسامه ساخره ولكن اخرجهم من ذلك صوت سماح المستغرب وهي تقول: جاسر باشا ايه اللي جابك هنا
جاسر بهدوء: بص يا سماح النهارده فرحي انا والهانم دي
نظرات سماح الى سمر باستغراب وهي تقول: حضرتك قصدك سمر الشغاله
جاسر بجدية: اه هي وعشان كده انا عاوزك تجهزيها جناح بتاعي و الميكب ارتست هتيجي كمان ساعه عاوزك تتكلمي معها بكل احترام قدامها
سماح بصدمه :حاضر يا فندم
نظر جاسر الى سمر بسخريه وهو يقول: يلا يا عروسه اجهزي عشان جنازتك ثم اكمل بسخريه قصدي جوزتك قال ذلك وخرج من الغرفه
فتحدثت سمر بغضب: جنازه لما تاخذك يا شيخ
سماح بصدمه: بقى انتي يا مفعوصه انتي تتجوزي صاحب القصر ده كله
سمر بسخريه :والنبي اسكتى در مش جوازه دي جنازه
سماح بسخريه :اقول ايه ما انتي معفنه ومش فاهمه انتي هيحصل فيغك ايه انتي حياتك هتتغيري 180 درجه هتتحولي من خدامه لصاحبه القصر
نزلت الدموع من وجه سمر وهي تقول :يا ريتني ما كنت هربت من البيت وياريت مكنش ده كله حصل يا ريتني كنت اتجوزت المعلم عبده وانا ساكته وحاطه جزمه في بوقي هيكون احسن من اللي بيحصل فيا ده كله لان اللي بيحصل معي دوت بيدل على غبائى فقط وعدم تفكيري في المستقبل
سماح بسخريه :يلا يا اختي انتي لسه هتقولي حكم
قامت سمر من على الفراشه وذهبت الى المرحاض لكي تتحمم قبل ان ياتي الكوافير
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عنده رنيم كنت بدات تتحرك في المنزل ولكن مازال حالها مع يونس على ما هو عليه لم يتغير فيه شيء هو يعامله كانها خادمه وهي تعمله بكل حب وتقدير كانت تقف مع حماتها في المطبخ يحضرون الفطار فنظرت لها روح بابتسامه وهي تقول: مالك يا بنتي فيكى اى سرحانه في ايه
رنيم بهدوء :مافيش حاجه يا ماما انا كويسه
روح بهدوء: عارفه ان هو مضايقك بس متزعليش منه
تنفست رنيم صاعدا وهي تقول: مافيش مشكله عادي مش فارقه كتير
روح بهدوء: بكره هيتغير باذن الله ويكون احسن
تحدثت رنيم بسخريه وهو تقول: ياريت لما هو يتغير ماكونش انا كمان اتغيرت
نظرت لها روح باستغراب: وهي تقول قصدك ايه بالكلام ده
رنيم بهدوء: مش قصدي حاجه انا هدخل اصحي من النوم
روح بهدوء: تمام يا بنتي ادخلي
ذهبت رانيم الى غرفه زوجها بهدوء واخذ توقظها وهي تحركه بهدوء من على الفراش' يونس قومي يا يونس عشان متتاخرش على الشغل
يونس بهدوء :تمام اتفضلي اطلعي بره
ترقرقت الدموع في اعين رنيم وخرجت من الغرفه وجدت عماد يقف امامها
عماد باستغراب :مالك فيكى ايه
رنيم بهدوء: انا غلطت في اللي حصل ده كله
عماد بستغراب: يعني قصدك ايه
رنيم بهدوء:يعني انا ندمانه على اللي عملته كله وعايز الوقت يرجع بي عشان اصلح الغلط ده انا مش عارفه كنت بفكر ازاى
عماد بهدوء: خلاص مبقاش ينفع انتي فكرتي وانا نفذت وسعادتك دلوقتى ما ينفعش تسيبي كل حاجه وتمشي لازم تحاربي يا عشان توصل متجيش فى نص الطريق وتمشي يا اما تبقى دمرتي نفسك وبايدك
رنيم بهدوء : انا خلاص مش هاقدر استنى انا عاوزه اطلق
عماد بجديه :طب اهدي و فكر في الموضوع ده كويس لان اللي انتي بتقوليه دوت هيخلي كله يشك فيا وفيكي
رنيم بهدوء: اللي يشك ياشك انا خلاص مش عايزه اكمل معه غلطت ومن حقي ان انا ارجع فى غلطة ده
غلط اى بقا اللى انتى عملتى
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مين هو صاحب الصوت
18 = وكماااان بارت قبل اى حد
روايه كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه الثامنه عشر
الحلقه الثامنه عشر
نظر عماد خلف رنيم وهو يبتلع ريقه بتوتر و هو يقول :مفيش حاجه يا قلبي رنيم بس زهقانه شويه عشان خاطر ابنك اللي بيعمله معها
روح باستغراب :مش عارفه ليه مش مصدقك يا عماد بس تمام
ثم نظرت الى رنيم بهدوء وهي تقول: متزعليش يا بنتي هو عامل زي ابوه
عماد بابتسامه :طب وانا عملتلك ايه بس يا قلبي هو انا جيت جنبك يا قمر انتى
روح بسخريه: بقولك يا عماد هو انت ناسي اول سنه جواز انت عملت ايه ده انت طلعت عيني
عماد بابتسامه: من حبي فيكى يا قمر اعمل ايه بس
روح بسخريه :ماشي يا عماد يعني انت طلعت عيني عشان بتحبنى طب بلاش تحبنى اوى كدا
هنا تحدثت رنيم بابتسامه بسيطه :ايه يا جدعان اجيبلكم شجره واثنين لاموني
عماد بهدوء: شوفي البنت غيرانه مننا
روح بابتسامه و دلال وهي تقول: اللي غيران مننا يعمل زينا ثم اخذوا يضحكون مع بعضهم البعض وهم لا يعلموا ذلك الذي يقف خلف الباب يستمع الى كل كلمه وحرف منذ البدايه وعلى وجه ابتسامه ساخره ويقولوا:هو انتى فاكره ان دخل الحمام زي خروجه بقى عايزه تتجوزيني بمزاجك وتتطلقي برده بمزاجك ماشي يا رنيم وحياه امي مبقاش يونس لو ما علمتكيش الادب وعرفتك ام الله الحق وانت يا عم عماد وحياه امي لا خلي روح تعمل معك الصح
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما ميرنا استيقظت من النوم على صوت رامز الغاضب يطلب تحضير الفطور قامت من على الفراش بملل وتعب فذلك المتجبر يعاملها على انها خادمه لا يقف عن طلباته السخيفه مثله خرجت من الغرفه تنظر اليه بغضب وهي تقول له :في جبنه فى قلب الثلاجه وممكن تعمل لك بيض اومليت وتفطر ليه الصوت العالي وليه الزعيق بس
رامز بسخريه :بقى عاوزاني يا هانم انا اقوم اعمل الفطار لنفسي امال انتي اى لازمتك ايه يلا يا هانم عاوز في خلال عشر دقائق الفطار يكون جاهز وياريت بقى لو فنجان قهوه حلوه نظرات له ميرنا بغضب وهي تقوله :حاضر بس عاوزه اطلب منك طلب
رامز بهدوء: خير يا ميرنا قولي اللي انتي عايزاه
ميرنا بهدوء :انا بطني وجعاني بقلى يومين ومش بعرف ادخل الحمام ممكن تديني اي حاجه ملينه
رامز بهدوء وهو يقول: من عينيا انتى تامري
قال ذلك و ذهب الى الثلاجه واخرج منها علبه الدواء واعطاها لميرنا وعلى وجه ابتسامه خبيثه اخذت منها ميرنا بعض النقط وذهبت لكي تضعها في الثلاجه كل ذلك تحت انظار رامز الساخره فهو يعلم في ماذا تفكر توجهت ميرنا الى المطبخ وهي تسب رامز بافظع الشتائم التي تعرفه وهي تقول: ماشي يا رامز مبقاش انا ميرنا لو مخلتكش تعرف الصح بقى انت تعمل معي انا كده وحياه امي لعرفك قالت ذلك واخرجت علبه الدواء من جايبها وضعتها على رخام بدات تحضر الطعام بكل سرعه وبعد ان صنعت كوب القهوه وضعت فيه خمس نقط من الملين لكي لا تغير طعم القهوه بعد مرور 10 دقائق كانت تخرج ميرنا من المطبخ وتضع الفطور امام انظار رامز الساخره
ميرنا بهدوء: اتفضل الاكل جاهز
رامز بابتسامه :هو انتي مش هتاكلي معي
ميرنا بجديه :لا اصل مليش نفس
رامز بهدوء :لا طبعا ازاي لازم تاكلي اخذ يتفحص رامز الطعام بعينه فلم يجد اثر لي الملين في اي شيء حتى ان ميرنا اخذت تاكل بجوع شديد يعني هذا انها لا تضع المليين في الطعام عندما ماسك كوب القهوه ظهرت نظره ساخره على وجه ميرنا
ابتسم رامز في وجهه وقال بهدوء: هو انت مش عامله قهوه ليه ليكى ليه
ميرنا بجديه :مش باحب القهوه ومش باحب اشربه
حرك رامز راسه بجدية وهو يقول: اه تمام طب ايه رايك تدوقي على فكر هتعجبك جدا
ميرنا بهدوء :لا شكرا مش عاوزه
رامز بابتسامه :لا دوقى بس وانا متاكد انها هتعجبك جدا كمان دوقى بس قال ذلك وقدم لها الكوب
ميرنا بهدوء: لا انا مليش نفس انا مبحبش اشربها اصلا راحتها بتقرفني وطعمها اكيد زيها
رامز بابتسامه: والله ما يحصل لازم تدوقي وبعدين انتي مش عايزه تشربي ليه ده حتى ريحتها سبقاها وبعدين في مثل بيقول طباخ السم بيدوقه يبقى لازم تدوقي
ميرنا بغضب: قصدك ايه قصدك ان انا حاطه فيها سم
رامز بهدوء :هو انا قلت كده يا بنتي لا طبعا يلا خذي بقى اشربي قال ذلك وهو يقدم لها الكوب
مسكت ميرنا كوب القهوه وضعته على شفايفها دون ان ترتشف منه شي ولكن امسك رامز الكاس وجعلها تتجرع منه الكثير في خلال دقائق كنت تركض ميرنا الى المرحاض لكي تستفرغ القهوه من جوفها بكل قوه ولكن لسوء حظها قد تجرعات منها جرعه كبيره
رامز بسخريه: من حفر حفره لاخيه وقع فيها وانتي يا ميرنا كنت عايزه تؤذيني بالملين صح
ميرنا بغضب :ادام انت عارف كده خليتني اشربها ليه
يوسف بجدية: يعني يرضيك الدوا يروح على الارض لا طبعا انا ما اقبلش كده قال ذلك وترك ميرنا تسبه بافظع الشتائم بصوت عالي فتحدثت رامز بسخريه احترمي نفسك وكفايه الملين اللى انتى شربتى
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في قصر جاسر كانت تقف سمر وهي متوتره تريد ان تهرب من ذلك المكان نعم الهروب هو الحل الامثل لما هي فيه خرجت من المرحاض لم تجد سماح في الغرفه فخرجت بسرعه تجاه الباب الخلفي للقصر في ذلك الاثناء كان يشاهد جاسر كل شيء عبر كاميرات المراقبه فذهب اليها وعلى وجهه ابتسامه ساخره اما عن سمر كانت تركض وهي تنظر خلفها فاهى تخشه ان ياتي احد ويمسكها ولكن اخر ما كان تتوقعه انها ترتطم بذلك الجسد المعضل عندما رفعت نظرها الى اعلى وجدت جاسر ينظر اليها بكل سخريه وهو يقول: ايه رايحه فين ياعروسه هو احنا مش اتفقنا ان انتي هتتجوزيني ورجلك فوق رقبتك
سمر بغضب: لا انا مش متجوزك ومش عايزه اتجوزك حته لو عايز تموتني موتنى لكن انا مش هاعمل اللي انت عايزه منه انا مش سلعه عشان تبيع وتشتري فيا زي ما انت معايز لان انا هربت من أهل. عشان الموضوع ده واكيد مش ههرب منهم عشان اعمل كدا دلوقتى حته لو على موتى عارفه انى غلط وعارفه انى كذبت عليك بس مش عشان كذبت عليك تعمل في كده زي ما انت معايز لا تبقى غلطان
جاسر بسخريه: لا انتي مكدبتيش بس انتي كدبه و حراميه ونصابه وعايزه تقلبنى في الفلوس وصحيح يا سموره هو انتي يا قلبي ماتعرفيش انتى مضتى على ايه لما جيتي تشتغلي عندي
سمر بهدوء :مضيت على ايه على عقد عادي بالشغل
جاسر بسخريه :لا ما هو انا شيلت امضيتك من على العقد وحاططها على عقد الجواز النهارده الصبح يا قلبي لانى عارف ان انت قد ايه هتكوني متوتره ومش هتعرفي تمضي كويس
سمر بغضب: اه يا حيوان يا زباله
جاسر بجديه وعيون حمراء من الغضب :احترمي نفسك يا سمر وعرفى انتى بتقولى اى كويس عشان انتى الوحيده اللى هتتحملى نتيجه الى بتقولى وفكرى كويس فى اى حاجه هتعمليها النهارده في الفرح انا الصراحه عندى استعداد خالص انا اجيب البوليس وقوله انك حراميه وانك نصبتى علي واخدتى منى اكتر من نص مليون جنيه لا وفى ورق بكدا كمان عشان كدا احسن حاجه تعمليها تحترمى نفسك وتحطي فى بوئك جزمه قديمه وتعملي اللي انا عايزه من غير ولا كلمه تمام
هنا ترقرقت الدموع فى اعين سمر وقالت بدموع حاضر ماشي انا هعمل كل اللى انت عايزه
جاسر بهدوء يبقا يلا اتفضلى ادخلى أجهزى عشان الفرح
دخلت سمر الى القصر بهدوء فاهى لا تصدق ما يحدث معاها الان
ام جاسر نظر إلى طائفيا بغضب وهو يقسم أن يفعل معاها الافاعيل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى المساء كان يدخل كل من يونس ورنيم من باب القصر كنت ترتدي رنيم فستان من ألوان الكافي ام عن يونس كان يرتدى بدله من ألوان الاستاد و كرفته من نفس الوان الفستان
دخلت رنيم إلى القصر بنبهر فا كل شيء فى القصر يدل على فخمه المكان
فتحدث يونس بسخرية:مالك بتبصلي كدا ليه هو انتى مش فشوفتيش كدا فى بيت أهلك
رنيم بهدوء:لا مشوفتش كدا فى بيت أهلى معلش
يونس بجديه:طب اتفرجى يمكن متجيش هنا تانى
رنيم بجدية :حاضر
ولكن قطعهم نزول جاسر وسمر من على الدرج بكل هدوء على انغام اغنيه طلي بالابيض طلي
انتهاء البارت اسفه بس مفيش تفاعل
19 = رواية كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه التاسعه عشر
الحلقه التاسعه عشر
كانت تنزل سمر من على الدرج هي وجاسر وعلامات الاستياء والغضب على وجهها فهي حزينه الى ما قد وصلت اليها نعم هي تعلم انها مخطئة ولكن لماذا هي من يجب عليها ان تتحمل ذلك الخطا اما فى اهلها يد فى هذا وجاسر أيضاً أخطأ اذا لما عليها هى فقط التحمل
ام عن جاسر كان ينزل من على الدرج وهو يرسم معالم الضحك على وجه فنظر الى سمر وهمس بجانب اذنها بغضب: اضحكي لان اللي انت بتعمليه ده مش هينفع
سمر بغضب: ما انا بضحك اهو ولا عاوزنى انزل ارقص
جاسر بسخريه :لا ملوش لازمه تنزلي ترقصي انا باقولك اضحكي وابتسم عشان الصور لو شوفت صوره يا سمر لقيتك مش بتضحكي فيها وحيات امى لا خليكي تكرهي اليوم اللي اتولدت فيه اصلا مش دافع ومكلف ده كله عشان في الاخر يقولوا زوجه رجل الاعمال الشهير تكرهه وتمقط تلك الزيجه
سمر بسخريه: طب ما انا فعلا بمقط تلك الزيجه وبكرهك ومش عايزه اتجوزك وبعدين عارفه ان انا كذبت عليك وفيها ايه لما اكذب طب مانت كمان كدبت
جاسر وهو يوزع الابتسامات على الجميع: هنبقى نتكلم في الكلام ده فوق لكن هنا انتي عليك تكوني عروسه سعيده اكثر من كده لا اضحكي وافردي وشك
ضحكت سمر في وجوه الجميع واخذت توزع الابتسامات هنا وهناك بكل مرر وغضب
اما رنيم كانت تنظر اليهم بابتسامه فهي ضحت بفستان الزفاف و حفله الزفاف من اجل ان تبقى بجانب يونس بجانب من لا يحبها فنزلت دمعه يتيمه من عينيها فتحدث يونس بسخريه وهو يقول: مالك فيكى ايه انتي متضايقه ولا ايه
رنيم بغضب: انت عاوز مني ايه اللي ممكن يحصل يريحك
يونس بابتسامتها غضبه: لا السؤال ميكونش كده السؤال يكون ايه اللي اعمله عشان عوضك على اللي انا عملته يا رنيم انتي معملتيش حاجه صغيره لا انتي دخلتي بيتي بطريقه متعجبنيش جبرتني ان انا اتجوزك كانى عيل صغير وانا ما اتكلمتش وعديت كل حاجه بس دلوقتى انا لازم اعملك الادب وعمل حاجه تشفى غليلي منك عشان اللى انتى عملتيه اصلا مش هقبل ان خلي واحده ملهاش اهل تمشي كلامها عليا
رنيم بهدوء: خلاص طلقني طلقني وريح نفسك وريحني انا عرفت اللي انا عملته غلط خلاص ومفيش حل غير الطلاق وانت هترتاح وانا كمان هارتاح
يونس بسخريه: ليه هو انتي فاكره دخول الحمام زي خروجه ولا فاكره انك هتعملي اللي على مزاجك كله من غير ولا حكم ولا ربط لا يا هانم يبقى انتي كده غلطانه انا مش عيل صغير يا رنيم عشان تمشي كلمتك عليه لا مش وقت ما تحب تتجوزيني هتقوليلي انا عايزه اتجوزك وقت ما تحبي تطلقي هتقولي لي لا انا عايزه اتطلق لا تبقي غلطانه انت اتجوزتني بمزاجك وانا هطلق بمزاجي وكده نبقا خلصانين
رنيم بهدوء :طب و هتطلقني امتى بقى ان شاء الله عشان خلاص انا زهقت ومش عاوزه أكمل معك لقيت ان انا ظلمتك وظلمت نفسي ومفيش احسن من الطلاق الطلاق هيكون راحه ليك ولي وراحه كبيره كمان
يوسف بهدوء :والله انا عارف رحتي فين كويس وبعدين اصلا انا حياتي كده كده مش واقفه عليكى انتي هتكوني امراتي وخدام الاهلي وانا هتجوز واحده تانيه تكوني مراتي وام عيالي يبقى ايه المشكله وبعدين حلال ربنا ماثناء وثلاث ورباع و انتي واحده من الرباع يبقى ايه المشكله
لم تتحمل رنيم تلك الكلمات الخاصيه وهي تقول: انا بكرهك صدقني كل ذره حب ليك في قلبي تحولت لكره بجد انا بندم على اليوم اللي قلبي دق فيه لواحد زيك
يونس بسخريه: مش فارق معايا كتير وبعدين هو عشان انا عاوز اخليكي تحققي الحلم اللي انت كنت بتحلمي به ابقى غلطان والله انتى ظلمه يا رنيم ومتقلقيش انا هخليكى مراتى لحد اخر يوم في عمري بس بالاضافه الى كده تكوني خدامه وبس مش الزوجه الحقيقه اصل بصراحه انا ماقبلش ان انا اتجوز واحده عرضت نفسها على ومتشرفش انها تكون الام العيال اصل معنا واحده عرضت نفسها على تبقى اكيد معيوبه او فيها حاجه غلط صح ولا لا يا رنيم
رنيم بغضب: انت قليل الادب
يونس بابتسامه :وهو عشان انا باقول الحقيقه ابقى قليل الادب طب مفيش مشكله انا قليل الادب ادم كده هتكوني مرتاحه مع ان انا شايف ان انا مش قليل الادب بالعكس ده انا انسان كويس جدا بس عيبي ان انا صريحها مش اكتر من كدا بس ممكن تكون الصراحه شيء غلط بس اللى انا متاكد منه ان الصراحه بالنسبه ليكي حلو جدا على الاقل انا مش باعمل زي ناس بقعد الف و دور وخلاص
هنا ترقرقت الدموع فى اعين رنيم فهي قد علمت وقد فهمت ماذا يريد منها هو يريد ان يكسر انفها ليث اكثر من ذلك وللامانه هو فعل هذا دون اي عناء لقد كسر انفها وحطم احلامها من كان هو حلمها الجميل اصبح هو شيطان رجيم لقد قلب الايه وبعد ان اصبحت تعشق ان تكون معه اصبحت تكره نفسها لانها هي من وضعت نفسها في ذلك هي من اختارته ولا ولذلك هي من يجب عليها ان تتحمل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند لمياء كانت تجلس على احد الترابيزات تشاهد ابنها العريس وهو يزف على عروسه لا تعرف ماذا عليها ان تفعل هل تفرح لهذا ام تحزن نعم هي سعيده لان ابنها اصبح عريس ولكن هي حزينه على حاله تلك المسكين فهي تعلم ان جاسر ليس يريدها زوجه وهذا الشيء يجعلها تحزن وتحزن اكثر عندما تنظر الا نظرات سمر الحزينه كانها تطلب انت تترك لذلك الفرح وترحل ولكن هي سوف تفجر مفاجاه ساره على قلب كل من سمر وجاسر
اما عند سوسن وعبد الحميد كانت تركب سوسن تلك السياره الفخمه وهي تنظر الى الخارج باستغراب وصدمه وتقول :عبد الحميد انت متاكد يا راجل ان هو قالك ان سمر عائشه هنا
عبد الحميد بسخريه: لو انتي مش مصدقاني اساليه ماهو قاعد قدامك اهو
نظرت سوسن الى ذلك الشاب الطويل وقالت بهدوء :والنبي يا ابني فعلا بنتي عايشه هنا
الشاب: اه يا هانم وهي عايشه هنا والنهارده فرحها على جاسر باشا
عبد الحميد بغضب :نهار ابوها اسود بقى بنت كلب دي هتتجوز من غير ما تعرفنا وهتتجوز واحده علوى قوي كده اتريها بنت الكلب مكانتش عايزه تتجوز المعلم عبد الله ما هي اكيد عارفه الباشا دوت من زمان
سوسن بغضب: ايه اللي انت بتقوله ده يا راجل هو فى واحد يقول على بنته كده
عبد الحميد بسخريه :امال عاوزه تفهميني هي عرفته ازاي ما اكيد كانت عارفه قبل كدا وبعدين ادام كنت عارفه ماكنت قالت ده انا كنت فرحت وعلى الأقل مكانش ليه لازمه الفيلم العربي القديم ده احنا كانا هنوافق على الجوازه من غير اي حاجه والله هو احنا نطول انها تتجوز واحد زاى ده يطلعنا لفوق
سوسن بغضب :باقولك يا عبد الحميد اسكتي اخويا وتلم لحسن اقسم بالله انا مش طايقاك ولا طايقه اي حاجه بتقولها من بوقك
عبد الحميد بجديه: انا مش عارف يا وليه ولا انت مش طايقاني ولا انا طايق مش نتطلق وانا رايح بعضينا اسهل واحسن
سوسن بسخريه: تمام يا اخويا طلقني ده محبب على قلبي هاكون اسعد يوم في حياتي والله طلقني وانا اخلي سمر تاخذ منك كل حاجه وتخليك مرمى في الشارع ماهي ربنا يحميها هي اللي جابت لنا كل دوت وهي اللى تطلع منه اللي هي عايزاه وتخلي فيه اللي هي عايزاه
عبد الحميد بهدوء: وهون عليك يا سنسن تخلي عبد الحميد جوزك حبيبك يترمي في الشارع
سوسن بسخريه :دلوقتي بقيت عبد الحميد جوزي حبيبي باقولك ايه عبد الحميد بلاش ايا خوي تلعب على لانك ولا هتهز فيا شعره
عبد عبد الحميد بهدوء :ماشي يا سنس بس خليكي فاكره انك انتى ا بتقولي كده لعبد الحميد جوزك
كان ينظر لهم هاني بقرف فهو لا يصدق ان جاسر سوف يتزوج من تلك العائله السخيفه والرديء التي ليست لها قيمه ولكن هو لا عليه ان يتدخل فجاسر يعلم مصلحته جيدا لم يمر الكثير من الوقت وكان تقف سياره هاني امام القصر الخاص بي جاسر وهو ينظر الى عائلته عبد الحميد بهدوء :اتفضل قصر الخاص باجاسر باشا اي حد هيوقفكم وقوليله انكم والد ووالده مدام سمر و هم هيدخلوكم على طول
سوسن باستغراب :وانت مش هتدخل معانا لي يا اخويا
هاني بهدوء: انا مكلف بان انا اجيبكم على القصر ولكن اكثر من كده لا
سوسن بهدوء : تمام يا اخويا دخلت
سوسن وعبد الحميد الى القصر باستغراب وصدمه فالقصر يظهر عليه معالم الفخامه والرقى علي
عبد الحميد بصدمه :يا بنت الكلب يا سمر بس هاقول ايه عامله زي ابوك وقعت واقفه
سوسن بسخريه: اتوكس والنبي وانت تعرف تعمل حاجه
ولكن اوقفهم البودي جارد وهو يقول بهدوء: حضرتك مين
عبد الحميد وسوسن: احنا اهل سمر هانم مرات جاسر بيه صاحب الفرح
الحارس بهدوء: اه اهلا اهلا بحضرتك تفضلوا
دخلت سوسن وعبد الحميد واخذه يبحثون باعينهم عن سمر حتى وجدها تجلس على الكوشه وبجانبها ذلك الشاب الطويل فاخذت تزغرط سوسن بقوه وفرح مما جعل جاسر ينظر الهم بصدمه وغضب ونظر الى سمر بهدوء: هو انتي اللي جايباهم هنا
سمر بجديه: انا مجبتش احد وانا اصلا من ساعت ما خرجت من بتهم مكلمتهمش واكيد انت اللي جايبهم
جاسر بغضب: لا انت اللي جايباهم عشان تقلي من قيمتى و تقللى من قيمه الناس اللي انا جايبهم للدرجه دي شايفاني عيل صغير قدامك
ولكن اوقفهم صوت لمياء الساخر وهي تقول: في اى يا جاسر انت متضايق ليه هو انت مكنتش اعزم حماك وحماتك على الفرح وبعدين ده فرح بنتهم حبيبتهم هو في احد بيعمل فرح من غير ما اهلي امراته بيكونوا موجودين
نظر لها جاسر بغضب وهو يقول :يعني انتي اللي جايباهم هنا يا ماما
لمياء بسخريه: دلوقتى بقيت ماما اه انا اللي جايباها اصل لو فرح بنتي اكيد مش هاحب ان انا محضروش فقلت إن لازم اهل سمر يحضر
قالت ذلك واخذ تضحك في وجه جاسر بسخريه ام سوسن ذهبت الى سمر واخذتها في حضنها وهي تقول بحب :الف مبروك يا سموره الف مبروك يا حبيبه ماما واخذت جاسر هو ايضا في حضنها وهي تقول: الف مبروك يا عريس بنتي الف مبروك يا لهوي ده انا الفرحه مش سيعاني يا ناس نظر له الجاسر وقال
البارت خلاص وشكرا على التفاعل مقدما
رواية كذبه صنعت عشق للكاتبه نورهان اشرف الحلقه العشرون
الحلقه العشرون
اخذ جاسر حماته في حضنه وهو يهمس في اذنها :الله يبارك فيكى روحي اقعدي انتى وجوزك و عيالك على طرابيزه وياريت ماتقوميش منها خالص ولو تحركتي صدقيني الفرح ده كله هيتقلب بعزاء على روحك انتي وعيالك
نظرت له سوسن بصدمه فهي لا تعرف ماذا عليها ان تفعل ولكن يجب عليها ان تتحمل ذلك اللعين فنظرت له بابتسامه على وجهه وهي: تقول من عيني يا ابني
قالت ذلك ونزلت من على الكوشه جعلت من عبد الحميد ينظر لها باستغراب وهو يقول :في اى مالك يا وليه نزلتي بسرعه كده ليه
سوسن بجديه :مفيش حاجه يا عبد الحميد يلا نروح نقعد على الترابيزه عقبال ما الفرح يخلص قالت ذلك وهي تجلس على الترابيزه بسرعه
جلس عبد الحميد على الكرسي وهو ينظر الى زوجته باستغراب
اما سمر نظرت اليه بغضب وهي تقول: انت قولت لماما ايه
جاسر بغضب: باقولك ايه ما تتكلميش و ملكيش دعوه بحاجه انتي عليكي انك تفضلي تضحكي طول ما انتى قاعده اكثر من كده لا وبعد ما الفرح يخلص انا هابقى اقولك انا قلتلها ايه لكن دلوقتي انتى تفضلي ساكته وبس
نظرت له شمس بغضب وجلست على الكوشه اما عن جاسر نظر الى والدته بسخريه وهو يقول :عادي مدام لمياء اللي انتى عملته ولا هز منى شعره ومفيش مشكله ولو فاكره انك كده بتقربي مني تبقي غلطانه انتي بتبعدي اكثر واكثر وبتحطي مسافه اكبر مارينا
نظرات له لمياء بغضب وهي تقول: طب ما تسيب البنت في حالها انت ليه عاوز تجبرها على حاجه هي مش عايزاها
جاسر بهدوء: باقولك ايه يا مدام لمياء انا هنا الله قرار عامل ايه ومعملش ايه وياريت لو حضرتك تقعدي في الفرح بهدوء وماتعملش اي حاجه ثاني لان كل اللي انتي هتعمليه عشان تبوظي الفرح مش هيحصل لان الفرح ده هيكمل لحد الاخر وبدل مانتى جايه تبوظي فرحي اللي على سنه الله ورسوله و ادام الناس كلها كنتي رحتي اتكلمتي مع بنتك اللي فضحتك وجوزت من وراء ظهرك ولا انتي ما مقدرتيش عليها جايه تقدري على روحي يا مدام لمياء اقعدي مكانك وياريت ما تتحركش منه قال ذلك واشار الى الحرس بعينه لكي يضعوا عينها على امه
جلس في الكوشه وهو يضع رجل على الاخرى ولكن فجاه وجدت طفله تشبه سمر الى حد كبير تدخل في احضانها وهي تقول :ابله سمر وحشاني اوي يا ابله سمر
سمر بابتسامه :وانتي وحشاني جدا يا سميره عامله ايه يا قلبي
سميره بتسامه: انا الحمد لله كويسه لكن انتي وحشاني جدا ثم نظرت الى جاسر بغضب هو تقول مين ده
سمر بيضحك :ده يبقى جوزي
سميره بسخريه: بس ده شكله كبير اوي عليكي عند تلك ارتسمت ملامح الغضب على وجه جاسر فاتحدث سمر بهدوء وهي تقول: عيب يا سميره وبعدين ابيه جاسر مش كبير ولا حاجه بالعكس ده صغير هو بس اللي عشان مكشر على طول بين عليها ان هو كبير وبعدين تعالي هنا انتي اكلتى ولا لا
سميره بسخريه: ابوك من ساعه ما اديتيله الفلوس وهو بيجيب حاجات قد كده لدرجه ان هو بيصرف فلوس بطريقه غريبه
سمر بستغراب: فلوس فلوس اي اللي انا اديتهاله انا مابعتش حاجه
هنا تحدث جاسر بهمس :ممكن اختك تروح تقعدي على الكرسي عشان منظرنا بقى وحش
نظرات له سمير بقرف وهي تقول: امال لو مكنتش كبير شويه كنت عملت ايه ثم نظر الى اختها هاروح اقعد على الكرسي يا ابله سمر عقبال ما تشوفي الراجل اللي جنبك ده
قالت ذلك ونزلت من على الكوشه وتركت جاسر وسمر ينظرون لها بصدمه حته أن جاسر كدا أن يقوم من على الكرسي لكى يفعصها تحت قدمه ولكن اوقفته يد سمر وهي تقول: اسف والله العظيم مش عارفه هي بتقول كده زي معلش متزعلش
جاسر بسخريه :وانا هانتظر ايه منها اذا كان اختها كذابه هي هتكون ايه امام مسجد لا طبعا تلك الكلمات جعلت من سمر تغضب اكثر واكثر
بعد مرور ساعتين كان يجلس الجميع ام جاسر فتحدث جاسر بغضب وهو يقول: بص يا جماعه سمر امراتي وانا كتبت الكتاب وانتي يا مدام لمياء ياريت ماتدخليش في حياتي انا وهي تاني بعد كده لان انا مش هقبل بكده
ثم نظر الى اهل سمر وهو يقول بغضب :وانتم ماكنتش تعرفوا عن بناتكم حاجه وانا ابعتلكم فلوس وهيبقا كل شهر فياريت محدش يجيء هنا القصر تاني ونسوا ان بنتكم اصلا عائشه
نظرات له سمر بغضب وهي تقول: انت مجنون اى اللي بتقوله ده يعني ازاي اهلي ينسوا ان انا عايشه انت فاكر نفسك اى هو انا عشان قبلت بجنونك ده خلاص هاتركب وتدلدل رجليك لا يا استاذ انا ماقبلش كده خالص ومقبلش انك تتكلم مع اهلى كده واعرف كويس انت بتعملي ايه لان اي حاجه انت هتعملها غلط انا مش هاسكت ومش معنى انا اتجوزتك انك هتفضر سيطرتك على لا تبقى بتكذب على نفسك وانا مش هقبل بكده
جاسر بسخريه: تقبلى او ما تقبليش كل دوت ملوش لازمه عندي انا اللمهم عندي دلوقتى انا اهلك يطلعوا بره وملهمش علاقه بينا تاني ومش هيدخلوغ القصر اصلا لان دخول القصر هنا هيبقى ممنوع واي حد هيحاول يعتب القصر هيكون بره ورجله مكسره قبل ما يطلع بره كمان
قائمه سميره من على الاريكه وهي تقول بردح: نعم نعم يا عمر لي حبيبي هو انت فاكر نفسك ايه ده على راي المثل القوالب نامت والانصاص قامت هو انت فاكر نفسك اشترتني ولا ايه ده احنا نشتريك وانا اشتري عشره زيك
جاسر بسخريه :هاقول ايه ولا انتظر ايه من عيله معفنه من قاع المجتمع ثم نظر الى الحرس بهدوء وهو يقول طلعهم كلهم بره ولو اي احد منهم جاه عتب قدام باب القصر رجل تتكسر قال ذلك وماسك يد سمر و صعد بها الى الاعلى تحت انظار امه الغضب التي تحدث معها الحرس بكل هدوء وهو يقول: اتفضلي يا لميا هانم بره
ضغطت لمياء على شايفها بغضب وهي تقول: ماشي يا جاسر وحياه امي لاربيك
قالت ذلك وخرجت من القصر اما عن سوسن عبد الحميد نظرت الى جاسر بغضب وهي تقول: كتك نيله على اللي ربتك
عبد الحميد بهدوء: اهدي يا وليه وبلاش تقولي كده احنا مش قد الراجل دوت وبعدين اسكتي لاحسن يسمعك وبطل يدينا الفلوس نظرات له زوجته بقرف وبصقط على وجهه وهي تقول خيبه على الرجاله
اما في الاعلى في غرفه جاسر كانت تقف سمر وهي تنظر الى جاسر بغضب وتقولها: اى اللي انتي عملته ده بتطرد اهلي من القصر بتاعك ليه ان شاء الله انت فاكر نفسك مين
جاسر بسخريه: باقولك ايه انتي عارفه ان انا اتجوزتك ليه ولو انتي عايزه تروحي لهم يبقى بعد ما تجيبيلي ولي العهد غير كده لا
سمر بغضب :ليه ان شاء الله كنت الحضن ولا المرضع بتاعه حضرتك لا يا جاسر انا مش هابقى كده
اقترب منها جاسر وهو يقول : لو مش بمزاجك هيكون غصب عنك احسنلك يكون بمزاجك عشان ما تتعبيش انتى اصل مفيش احد هيتعب غيرك قال ذلك وانقض عليها يقبلها بكل غضب لم تتحمل سمر اقترابه منها الى هذا الحد حتى انه يقبله بغضب والكثير من ذلك انه يكبل يديها لكى لا تعرف ان تتحرك فلم تقدر سوى عن ترفع قدمها وتضربه فيه جزء السفلي عند هذا ماسك جاسر نفسه واخذ ينظر له بغضب ويقول: هو انتي قد اللي عملتيه ده
سمر بشجاعه: لو وانا مكنتش قدها مكنتش عملتها قال ذلك فتحولت نظرات عيون جاسر حمراء من الغضب وكاد ان يركض و يجلبها من شعرها ولكن كانت سمر اسرع منها فدخلت الى الحمام بسرعه واغلقت الباب عليها من الداخل
جاسر بغضب: افتح الباب يا سمر احسنلك
سمر بغضب :والله ما فاتحه ليه هو انت عاوزني افتحلك عشان تمسكني تضربني ولا ايه
جاسر بسخريه: ادام انتى جبانه كده عملتها ليه
سمر بغضب: انا مش جبان
جاسر بسخريه :تمام اطلعي بقى
سمر بغضب :لا مش طالعه ومش خارجه من الحمام
جاسر بسخريه: يعني هتفضلي جو
سمر بهدوء: اه حتى لو هانام جوه انا معنديش مانع
جاسر بسخريه: يبقى انامي جوايا يا سمر لان انا قاعد بره مستنيك
ظلت سمر جلسه على حافه البانيو ترفض الخروج من الحمام لكي لا يقتلها جاسر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند ميرنا كانت تجلس تشاهد التلفاز ولكن قطعها صوت رامز الساخر وهو يقول: هو مش كفايه كده ولا ايه
ميرنا باستغراب: كفايه اى بالضبط
رامز بجدية: سبتك تلات ايام اهو اظن انك ارتاحتى فيهم كويس جدا ان هم ينسوكى اي حاجه وانتى اكيد لازم تنفذي الجزء بتاع الشرط بتاعك
نظرات لهم ميرنا بستغرب وهي تقول :جزء اى
لم يتحمل رامز غبائها وحملها واتجه الى غرفه نومه ام امير اخذت ترفس برجلها بغضب وهي تقول: انت بتعمل اي
وضع رامز اصبعه على شفايفها وهو يقول بجديه :هتفهمي كل حاجه دلوقتي قال ذلك وانقض عليها يقبلوها بكل جوع كان يسير في الصحراء لفتره طويله وكانت ميرنا هي الطعام الذي بعد يوم صعب
اى رأيكم فى البارت
لمتابعة باقى الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا