رواية دكتور جامعتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية دكتور جامعتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
وده بقا ابننا دمنا ولحمنا ولا ابن تيسير اللي معاكي ف الكليه ي ست هانم .؟
الهام بتقوم بتعب أنتِ بتقولي اي
كريمان. زى ما سمعتي يقطه
الهام . انا اصلا مش هرد عليكي
كريمان. مترديش يختي أنا أعرف اكشفك ازاى قدام اخويا
الهام . انتي متأكدة انك عاقله انتي بتشككي ف أخلاقي والله انتي لو مش اخت جوزي وانا تعبانه كنت رديت عليكي
كريمان. ده لو كان في اخلاق اصلا
الهام. أنا مش قادرة اتكلم بس انتي بجد عاقله اي العبط الي بتقوليه ده
كريمان. والنبي ي اختي ولا عبط ولا حاجة ومعايا اثبتات بكدا
الهام بتتكلم بكل صعوبه اثبتات اي
كريمان. كله ف وقته ي دكتورة
رسلان بيدخل الأوضه كالمجنون المشتاق
انتي بخير يحبيبي
الهام . الحمد لله
رسلان. فين ابني
الهام . مش واحد بس ي بابا بقينا اتنين
رسلان . يعني اي
الهام. يعنى عندى اخت
رسلان بفرحه جوة عيونه هما فين
الهام . الدكتورة ادتهم للمرضه تلبسهم وهتجيبهم
الممرضه. السلام عليكم
زى القمر ربنا يحميهم ليكم ي رب
رسلان بيروح يشيلهم هما الاتنين ما شاء الله وبيبدأ يأذن ف مسمعهم الله أكبر الله أكبر..............
بعد ما بيخلص بتنظر له الممرضه هتسميهم اي ي دكتور
رسلان. انتي تسمي الولد وانا اسمي البنت
بنتي اسمها ريهام رسلان
الهام وسندى التاني جاسر رسلان
ليحضتنهم رسلان الهام وأولاده تحت أعين كريمان هخليكي ولا حاجة زى ما بتاخدى كل حاجة مني حتى اخويا خديه
بااااك
الهام بتكون قاعدة تايهه بين الماضي والحاضر ده اللي أنا حبيته وادته عمرى كامل بس موثقش فيا ده اللي أنا حبيته واقف قدامي بعد العمر ده كله
رسلان بيبدأ يخطو خطواته نحوها حتي يقف أمامها مباشرة
الهام بتخونها دمعه وتنزل أمامه لكنه يمد يده كأي تنزل عليها
رسلان. وحشتيني اووووى ي الهام
الهام . شكلك غلطت ف العنوان عن اذنك
رسلان. اول مرة اكون متأكد من العنوان
الهام. روح لعيلتك ي رسلان وسيبني ف حالي
رسلان. انتي بتعملي هنا اي الاول
الهام. ويهمك ف اي
رسلان. بتعملي اي هنا ي الهام ردى وبس
الهام. مش هرد عن اذنك
رسلان. اخر مرة هسئل ي الهام ولو مردتيش انتي عارفه هعمل اي
الهام. هتعمل اي
رسلان بيبص ف عيونها ييلاقي كسر وجرح لسه ملمش بيلاقي واحدة غير اللي حبها بيلاقي واحدة غير اللي لما كانت تخاف تطلع تجرى علي حضنه بيلاقي واحدة ربت بنتها لوحدها بيلاقي انسانه غير اللي يعرفها
رسلان. انتي فعلا اتجوزتي ي الهام
الهام. مالوش داعي ارد علي سؤال حضرتك وي ريت تبعد عني وعن بناتي ومتقربش منهم وتسيبنا زى ما كنا عايشين
رسلان. ليه كل ده ي الهام ....انتي عارفه أنا بحبك اد اي
الهام بضحكه اشمئزاز بتحبني انت عارف الكلمه دى معناها اي عارف الكلمه دى بتعمل اي فيا
بتحبني كان فين الحب ده كله يوم ما خونتني يوم ما خطفت ابني مني عشان تنتقم مني فيه وتحاول تقتله كان فين لما كنت بموت ف اليوم ميت موته وانا خايفه علي بناتي يحصل فيهم زى اخوهم كان فين لما صدقت اختك كان فين لما حبستني ف الاوضه وموتني ضرب وف الاخر رمتني ف الشارع بهدومي المقطعه كان فين لما ابني وهو بيتخطف من ايدى روحي بتروح كان فين الحب ده كان فين لما كان لازم تقف جنبي وقفت ضدي بس ساعتها بقا لو كان بابا عايش ي تري كنت هتعرف تعمل ده كله مكنش عندى سند كنت ضعيفه وف عز ضعفي سبتني
انت مسمي ده حب ي رسلان بيه
ارجوك ابعد عن حياتي وعن حياة بناتي والحمد لله اطمنت علي ابني وأنه بخير ومحصلوش حاجة وكفايه واخد عني فكرة اني سبته واتخليت عنه حافظ عليه ي رسلان مش عايزة اشوه صورتك المحترمه قدامه
وبقوة متصنعه اه صح أنا بعمل اي هنا
بكمل تعليمي اللي منعتني منه عشان مبقاش دكتورة ......
تعليمي اللي كان علي حساب حياتي معاك
عن اذنك
رسلان بيسمع كل حرف منها بيكون بيموت من جواه اكتر انسانه حبيتها هي اكتر انسانه خليت قلبها ينزف ويتكسر أنا ازاى عملت كدا
حسن. انتي واقفه ماسكه ايدو ليه ي أستاذة ريهام
ريهام. وانت مالك انت عبيط صح
جاسر بوقار تعالي ي ريهام يحبيبتي نروح لبابا
حسن . حبيبت مين ي شبح
جاسر. عايز اي من الاخر كدا وعلي بلاطه
حسن. ابعد عنها وسيب أيديها
جاسر. ولو مسبتش
حسن. هتكون انت اللي جنيت علي نفسك وبيبدأ ف شجار
جاسر. ريهام خط أحمر واشوفك تقرب منها تاني
حسن. وانت مالك بيها
جاسر. تبقي اختي وبيبدأ يضربه ف كل حتة ف جسمه لحد ما بينزف من كل مكان
ريهام. خلاص سيبه خلاص
جاسر. انتي ليكي حساب تاني ي ست هانم ع العمايل دى
ريهام بتبلع ريقها أنا عملت اي
جاسر. هتشوفي بعدين عملتي اي
ريهام. طب سيبه ارجوك هيموت ف ايدك
جاسر . ما يولع وانتي مالك ويلا ي بت اطلعي اقفي ع البوابه جاي وراكي
ريهام. حا حاضر
حسن بيسيبه شبه الجثه الهامدة وبيروح ل ريهام
جاسر. وانتي بقا ي ست هانم سيباه يتمادى معاكي كل ده
أنتي حالك مش نافع ومين الواد ده
ريهام. طب هنتكلم هنا تعالي نروح ف اي كافيه .....
الهام بتروح البيت وبتكون تايهه ف الدنيا
بتلاقي مسلسل شغال بتفتحه عشان تدارى صوت دموعها وبتبدأ اغنيه المسلسل في حب يإذي
الهام. الحب عمره ما كان حب الحب ده كلمه خداع تظاهر مفيش حد بيحب حد الحب ده اسوء حاجة ف الدنيا
رسلان بيروح يقعد ف مكتبه ف المستشفي وبيبدأ يتذكر كل ذكرى قام بفعلها
معاكي حق متسامحنيش ي الهام بس انا كان معمي علي عيوني حطي نفسك مكاني شوفتك مع غيري كنتي عايزة اي ردت فعلي
حياة. ي ماما انتي جيتي بدرى من الكليه ليه
هو انتو الكليه دى رايحين تتفسحو فيها طالعين داخلين
اي ده ي ماما انتي بتعيطي ليه
الهام. تعالي فى حضني يقلب الماما
حياة بتحضنها جامد مالك ي ماما فيكي اي
الهام. مفيش يحبيبتي
انتي كنتي بتقولي انك عايزاني فى موضوع الصبح اي هو الموضوع
حياة بكسوف الصراحه ي ماما فى شخص بيحبني
الهام بتسمع بهدوء ومن غير ما تتكلم
وهو عايز يجي يتقدم ي ماما
الهام بكسرة بيحبك متأكدة طب وانتي اي
حياة. الصراحه بحبه اوووى
الهام. هشوفه الاول وبعدين اقرر
سيبيني دلوقتي ورايا شويه شغل لازم اخلصهم عشان مدير الشغل ميتكلمش
حياة. ماشي ي اجمل ماما ف الدنيا بحبك موت
الهام. وانا بحبك يقلبي
ريهام بتروح مع جاسر وبيبدو يتكلمو وبتحكي ريهام كل حاجة
جاسر . طب بعد كدا اياكي تتكلمي مع شباب تاني
ريهام. حاضر
جاسر. والله أنا ما عارف انتي توأمي ازاى
ده انتي مش واخدة غير الشكل مفيش اي صفه واخداها عدله
ريهام. بس ياض
جاسر .. احترمي اني اخوكي اكبر منك ي بت
ريهام. مين قالك كدا ماما قالت انك اصغر مني بخمس دقايق
جاسر بغضب . ماما قولتي
ماما دى ........... وبيقطع الكلام اتصال من كريمان
كريمان . الو ي جاسر
جاسر. الو ي عمتو
كريمان. كام ساعه واكون عندك يقلب عمتو بحبك موت
جاسر. بجد
كريمان. ايوا يروحي يلا سلام دلوقتي هركب الطيارة
جاسر. تمام توصلي بالسلامه
كريمان بشر اما اشوف هتعملي اي همنعك تقربي من جاسر ب اي طريقه وووو.......
يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا