القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية النصيب الفصل الثالث عشر 13بقلم نورمحمد( حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

 

رواية النصيب الفصل الثالث  عشر 13بقلم نورمحمد( حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)




رواية النصيب الفصل الثالث  عشر 13بقلم نورمحمد( حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)




البارت الثالث عشر كامل النصيب


#البارت_الثالث_عشر(النـصـيـب)

حازم كان قاعد في مكتبه في الشركه بتاعته وهو حاطط ايده على قلبه اللي بقى يدق بعنف وقلق كبير وفجأه وقف مكانه وقال بقلق وخوف: لا كده بقى كتير اوي انا لازم اخرج اطمن عليها فورا واطمن قلبي اللي هيقف من شده القلق والخوف ده و


سكت حازم فجأه وعنيه وسعت بصدمه لما لقى حبيبه دفعت باب المكتب بتاعه بقوه وبصتله بدموع وتعب كبير وهي بتقول: حازم.. حازم الحقني انا بقيت مد*منه


حازم سمعها وهو لسه في صدمته منها ولسه هيجري عليها بقلق ورعب لقاها وقعت و اغمي عليها قدامه

فجرى حازم زي المجنون عليها وشال جسدها بخوف ورعب كبير ودقات قلبي بقت زي الطبول ونزل من الشركه كلها وهو حاملها ومش شايف حد تاني قدامه


لغايه ماوصل قدام عربيته فقال بصوت عالي مليان قلق وخوف كبير على حبيبه:عمو احمد سوق العربيه بسرعه على اقرب مستشفي ارجوك علشان انا مش قادر اتمالك اعصابي بسرعه


عم احمد بصله بصدمه وقلق وجرى على العربيه ركبها بسرعه وحازم دخل حبيبه الاول من الخلف وبعدها ركب جنبها واخدها في حضنه وانفاسه بقت عاليه جدا من حاله الرعب اللي تلبسته عليا وهو بيضمها لقلبه بقوه وقلق كبير وهو بيقول: لا يارب متوجعنيش فيا دي النفس اللي انا بتنفسه في الدنيا يارب خد مني أي حاجه الا هي يارب


فضل يدعي وهو لسه مكانه وعيونه اتملت دموع وهو طول الطريق مش قادر ينظم انفاسه او حتي دموعه اللي نزلت بغزاره لاول مره بالشكل ده في حياته كلها


وبعد دقايق معدوده بس وقف عم احمد قدام اقرب مستشفي قدامهم وقال بقلق وسرعه:وصلنا يابني ياله اطلع شيلها بسرعه البت بقى وشها اصفر وحالتها بقت متطمنش ابدا


حازم سمعه ونزل من العربيه زي المجنون وهو حرفيا مش شايف أي حد تاني قدامه غير حبيبه بس وحملها بسرعه وهو بيجري بيها لداخل المستشفي وحالته في الوقت ده كانت تقطع القلب حرفيا


وصل حازم لعياده الدكتوره ودخل بدون أي اذن وقال بدموع وخوف كبير:يادكتوره الحقيني بسرعه ارجوكي مراتي تعبانه اوي


الدكتوره وقفت بصدمه منه وقالت:حطها هنا بسرعه واهدى يافندم ان شاء الله خير


حازم بصلها بقلق وقرب على سرير الكشف ووضع حبيبه عليه بحرص وحنيه ووقف جنبها وقال:اكشفي عليها بسرعه يادكتوره وقوليلي حصل معاها ايه ارجوكي؟!


الدكتوره بصتله ببسمه بتحاول تطمنه شويه بيها لان حالته كانت صعبه اوي قدامها وبدأت الكشف على حبيبه تحت نظرات حازم المصوبه تجاها بقلق وخوف بياكل في قلبه حرفيا عليها


وبعد دقايق الدكتوره خلصت وبصت على حازم ببسمه وقالت:هي كويسه متقلقش عليها والاغماء ده طبيعي في حالتها دلوقتي الف مبروك المدام حامل


حازم تهند براحه لما سمع انها كويسه بس عنيه وسعت بصدمه وسعاده كبيره من الخبر ده وقال بلهفه وسعاده عارمه:بجد انتي بتتكلمي بجد يادكتوره حبيبه مراتي حامل بجد


ردت عليه الدكتوره ببسمه وقالت:ايوه المدام حامل في اربعين يوم دلوقتي كمان


حازم كان حرفيا هيطير من شده الفرحه بالخبر ده بس ملامحه كلها تحولت لخوف كبير لما تذكر كلام حبيبه له قبل مايغمي عليها فقرب من حبيبه وقعد جنبها ومسك ايدها بقلق وحنيه وقال:الحمد لله على نعمتك يارب بس لو سمحتي يادكتوره انا عاوز اعمل تحاليل شامله لمراتي اطمن عليها اكتر ممكن


الدكتوره قربت منه وقالت:اكيد ممكن يافندم دقايق اعمل لها كل التحاليل المطلوبه


حازم هز رأسه لها وهو قلقان ان يطلع كلام حبيبه صحيح بس تهند وفضل يدعي جوه قلبي انه يطلع في النهايه كلامها غلط

………………


وبعد وقت

الدكتوره خلصت كل التحاليل المطلوبه وحازم قعد قدامها بتوتر وقلق وقال:ها يادكتوره طمنيني مراتي كويسه مش كده مفيش حاجه في التحاليل دي صح؟!


الدكتوره بصتله بتوتر وشفقه وقالت:والله انا مش عارفه اقولك ايه يافندم بس تحاليل المدام اثبتت انها كانت بتاخد نوع من انواع المخدرات وللاسف هي حاليا بقت مدمنه بسببه ومحتاجه علاج مكثف وعنايه خاصه كمان


حازم نزل عليه كلام الدكتوره زي الصاعق الكهربي وعنيه وسعت بصدمه وزهول وقال:اييه انتي بتقولي ايه ازاي كلامك ده يحصل انا مستحيل مراتي تعمل كده ابدا؟!


الدكتوره اترعبت من رد فعل حازم المفاجئ لها بس تمالكت نفسها بصعوبه قدامه وقالت:يافندم انا مش بتهـ،ـم المدام بأي شئ انا بقولك بس اللي ظاهر معايا في التحاليل قدامي بس انا من واجبي دلوقتي احظرك ان حالتها دي ممكن تأثر على حياتها وحيات الجنين كمان


حازم بصلها بصدمه اكبر وقال بتوتر وزهول:قصدك ايه يعني حيات حبيبه وابني دلوقتي بقت في خطر والا ايه؟!


الدكتوره بلعت ريقها بخوف قدامه وكملت:لا انا مش قصدي كده بس فتره العلاج هتكون صعبه عليها في البدايه وممكن تحاول تأذي نفسها والجنين كمان معاها فالاحسن لها دلوقتي انك تدخلها مصحه تتعالج هناك او


قاطعها حازم بحده واصرار وقال:لا طبعا انا مستحيل اعمل كده مراتي مش هرميها في مصحه او هخليها تبعد عني هي بقت مسئوليتي وانا اللي هعالجها بنفسي


الدكتوره بصتله باعجاب وتعجب وقالت:بس يافندم ده هيكون صعب عليك وعليها كمان هي لازم تتعالج عند اشخاص غراب عنها علشان ميشفقوش على حالتها في فتره العلاج و


سكتت لما حازم وقف وقال بهدووء غريب:شكرا يادكتوره على تعبك معانا انا هاخد مراتي وهمشي بس لو سمحتي اكتبي لها العلاج المناسب لحالتها وادعي لها باشفا بس ممكن


الدكتوره هزت رأسها له ببسمه وهي سعيده بيه لانه متمسك بمراته للدرجه الكبيره دي ومصر انه يفضل جنبها في الوقت الصعب ده من حياتها فوقفت قدامه بحترام وقالت:حاضر يافندم انا هكتب لك العلاج المناسب لها والباقي عليك وان شاء الله ربنا هيعينك في المهمه دي معاها


حازم ابتسم لها وشكرها تاني وبعدها قرب وحمل حبيبه بحرص وحنان كبير وخرج من المستشفي وكل ده وحبيبه لسه غارقه في احلامها من حالتها الصعبه


……………………..


وعلى الجهه الاخرى في شقه حازم

يارا كانت قاعده بتكلم احمد في الفون وبتقول: يااحمد انا قولتلك مقدرش دلوقتي لان حازم لسه مرجعش وانا مقدرش اطلع من البيت بدون اذنه و


قاطعها احمد اللي قال بحزن وزعل: بس انتي وحشتيني اوي يايارا بقالي يومين مش قادر اشوفك وكل مااكلمك تقوليلي حازم حازم ايه انتي لسه بتحبي حازم والا ايه فهميني؟!


يارا سمعته وتهندت بحزن وقالت:الموضوع مش كده يااحمد وانت عارف اني من الاول محبتش حازم بس كنت خادعه نفسي بالوهم ده ووالله انا ماحبيت حد غيرك لانك الوحيد اللي قدرت تغير حياتي وتعلمني الحب بجد


احمد سمع كلامها وكان سعيد جدا بيه فقال بحب:طيب لو بتحبني بجد تعالي دلوقتي انا نفسي اوي اشوفك واقعد معاكي نتكلم شويه مع بعض وحياتي عندك يايارا


يارا ابتسمت وردت عليه بحب وقالت:حاضر ياقلبي هلبس وهنزل اقول لعمو جمال اني نازله علشان حازم ميتعصبش عليا بعدين ماشي


رد عليها احمد بسرعه وفرحه وقال:ماشي ياقمري انا هستناكي متتأخريش عليا


يارا ببسمه وحب:حاضر ياله سلام بقى


خلصت كلامها وقفلت معاه بسعاده ووقفت علشان تجهز نفسها وبعد وقت خلصت لبس ونزلت لشقه جمال بس انصدمت بشده لما لقت حازم داخل الشقه قدامها وهو حامل حبيبه على ايديه وحالته كانت متدهوره اوي من حزنه عليها


فجرت يارا ودخلت خلفه بسرعه وقالت:حازم مالك وحبيبه حصل معاها ايه؟


حازم وضع حبيبه على الكنبه قدامه وامها حنان جرت قعدت جنبها هي وجمال اللي قال بقلق وخوف:حبيبه مالك ياقلبي هي مغمي عليها كده ليه ياحازم رد عليا


حازم قعد قدامهم وتهند بتعب ودموع وقال:حبيبه كويسه يابابا متقلقش عليها بس..


قاطعه جمال اللي وقف قدامه بضيق وقلق وقال:كويسه ازاي وهي بشكل ده قدامك رد عليا ياحازم بنتي حبيبه مالها؟!


حازم بصله بتعب وحزن وقال:حبيبه حامل يابابا وكمان الدكتوره قالتلي انها كانت بتاخد نوع من انواع المخدرات وبقت مدمنه بسببه


سكت حازم على شهقت كل من جمال وحنان وحتي يايارا اللي قالت بصدمه وزهول:لا مستحيل حبيبه متعملش كده ابدا انا متأكده


حازم بصلها ووقف قدامها وقال بتأكيد وشك:وانا متأكد مليون في الميه ان فيه شخص تاني هو اللي عمل فيها كده بس وديني ماهرحمه من ايدي لو كان مين


يارا بصتله بخوف وقالت:انت ليه بتقول كده قدامي انا انا مستحيل اعمل فيها كده والله دي بقت زي اختي الصغيره


حازم بصلها بشك بس ابوه جمال قرب منهم وقال:اهدي يابني يارا مستحيل تعمل كده في حبيبه انا واثق فيها


حازم بصله بضيق وقال:تمام يابابا حبيبه لما تفوق هنعرف منها مين اللي عمل فيها كده


سكت دقيقه ووجه نظره ليارا بتحذير واضح وقال:وانتي هتفضلي هنا قدام عنيا لغايه مااعرف الحقيقه بس وحيات حبيبه عندي لو طلعتي انتي السبب يايارا انا هفرجك ايام مايعلم بيها غير ربنا تمام


يارا هزت رأسها بخوف قدامه وحازم حمل حبيبه لغرفتها وقعد جنبها على السرير وهو لسه قلقان اوي عليها


اما يارا فطلعت فونها بسرعه وبعتت رساله لاحمد انها مش هتقدر تقابله دلوقتي لظروف طارئه عندها بعدين هتقوله عنها وقفلت فونها تاني وقعدت مكانها بتوتر وخوف من القادم


وفي الليل


اخيرا حبيبه فتحت عنيها بارهاق وتعب كبير وبصت في الغرفه حولها لقت حازم جنبها وامها من الجهه الاخرى وجمال واقف بيبص عليها بقلق من جنب السرير


فقالت بتعب وارهاق كبير:اه هو حصل ايه معايا ياجماعه


ازم قرب منها بسرعه وقال:محصلش حاجه ياقلبي وانتي زي الفل كمان متقلقيش


حبيبه بصتله بحب وجمال قرب منها وقال:حبيبه حاسه حاجه بتوجعك دلوقتي ياحبيبتي قولي متخبيش علينا


حبيبه بصتله بتوهان وصداع وقالت:لا انا كويسه يابابا بس فيه شويه صداع في راسي تعبني


جمال بصلها بحزن وحنان وقفت وقالت ببسمه:طيب انا هخرج احضر لك الاكل لانك مأكلتيش حاجه من الصبح ياقلبي ماشي


حبيبه ابتسمت لها وحازم قرب منها اكتر وقال بشك وقلق:حبيبه ياقلبي ممكن تقوليلي حصل معاكي ايه النهاردا في المدرسه؟!


حبيبه بصتله بحزن لما تزكرت اللي عملته فيها صاحبتها اميره وقالت بدموع:محصلش حاجه ياحازم معايا و


قاطعها حازم اللي قال بنفعال لا ارادي منه:ازاي يعني محصلش حاجه ياحبيبه انا خلاص عرفت كل حاجه بس عاوزك تقوليلي مين اللي عمل فيكي كده ارجوكي قوليلي وريحي قلبي


حبيبه بصتله بخوف ودموع وجمال قرب منها بحنيه وقال:اهدي يابنتي ومتخافيش انا معاكي وحازم بس خايف عليكي قولي حصل معاكي ايه وطمنينا كلنا عليكي


حبيبه بلعت ريقها بتوتر وخوف قدامهم وقالت:حاضر هقولكم حصل ايه معايا


حازم وجمال بصولها بتركيز وحبيبه بدأت تحكي والدموع موقفتش نزول من عنيها لغايه ماخلصت وكملت بخوف:بس وحياتي عندك متعمل لها حاجه ياحازم دي صحبتي وهي كانت خايفه بس من تهديده و


سكتت حبيبه لما حازم وقف بغضب وملامح مشدوده وقال:بابا لو سمحت خد بالك منها كويس وانا هروح مشوار هنا ضروري ومش هتأخر عليكم تمام


جمال بصله بقلق وخوف عليه ولسه هيكلمو حازم سابهم وخرج بسرعه تحت نظرات حبيبه اللي قالت بقلق ورعب عليه:لا بابا جمال ارجوك الحقه بسرعه ده ممكن يقتله ويروح في داهيه بسببه الحقه بسرعه ارجوك


جمال قرب منها علشان يهديها شويه وقال:اهدي ياحبيبتي وتخافيش حازم مش غبي واكيد مش هيعمل كده اهدي انا متأكد ان ابني مستحيل يعمل كده


حبيبه حضنته بدموع وخوف كبير على حازم وهي بتدعي ربنا انه يرجع لها سالم


اما حازم فخرج من الغرفه حبيبه وهو مش شايف قدامه من شده غضبه وهو بيتوعد لعمر بالعذاب على اللي عمله في حبيبه قلبه


ويارا بصتله بصدمه من هيئته المرعبه قدامها ولسه هتنادي عليه لقته خرج بسرعه فجرت على غرفه حبيبه علشان تطمن عليها وتعرف منها حصل ايه

…………………


وعلى الناحيه الاخرى في شقه عمر المتواضعه

عمر كان بياخد شور بستمتاع وهو بيفكر في حبيبه زي العاده بس فجأه سمع صوت جرت الباب اللي كان بيرن بطريقه مرعبه


فتخض وبلع ريقه بخوف ولبس هدومه بستعجال وخرج من الحمام وهو بيقول بقلق وخوف:فيه ايه استر يارب مين بيرن الجرس كده؟!


وصل لباب الشقه وفتحه ولسه هيبص قدامه لقى لكمه حازم اصتدمت في وشه بسرعه جنونيه لدرجه انه وقع على الارض خلفه بقوه وقال بألم ووجع:ااااه مين الحيوان اللي ضربني كده و


قاطعه صوت حازم اللي دخل الشقه وقفل الباب خلفه بغضب وهو بيجز على اسنانه بتوعد كبير وقال:ده انا عملك الاسود في الدنيا ياروح امك


عمر وسعت عنيه بصدمه وزهول وقال برعب كبير:حا حازم بيه اسمعني انا…..

يتبع…

تكملة الرواية من هنااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع