القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دكتور جامعتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

 رواية دكتور جامعتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)




رواية دكتور جامعتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)



طلقني أنا عاوزة اطلق

رسلان.  انتي بتهزرى صح 

الهام.  واهزر ليه طلقني وعيالي هاخدهم 

رسلان بضيق وانا مش مطلقك .......بيشدها تجاهه هطلقك ليه انتي بتحبيني وانا بحبك 

الهام.  حبك جوايا مات خلاص 

رسلان بكسرة بيرفع وشها ليري أعين متحجرة لم يرف لها جفن وهي تقولها 

لكن معاها حق أنا اللي كنت غلطان أنا اللي عملت كل ده انا اللي موثقتش ف حب حياتي أنا .............

رسلان بكسرة جواه أنا آسف ي حبيبتي أنا عارف اني لو قولت كل كلام للأسف والاسئ بس انا كنت حبيب وعاشق رأي زوجته بصور وحشه عايزاني كنت اعمل اي 

الهام بصوت جهورى ابعد عني الاول 

ولو ع الصور ف انت دكتور ومتعلم المفروض فاهم كويس اوووى اني الصور دى بتتعمل بكل سهوله 

رسلان.  أنا آسف 

الهام. معتش ينفع 

طلقني ي رسلان 

انا بكرهك 

رسلان. مش هطلقك مش هبعد روحي عني ب ايدى 


باك 

جاسر بيقرب من حياة 

اعرفك أنا اخوكي توأم ريهام 

حياة. اي الهزار ده ازاى يعني 

جاسر.  زى ما سمعتي 

حياة. هو اي الكلام ده ي ماما 

جاسر.  معرفش اسئليها 

حياة. ردى عليا ي ماما 

ريهام بتدخل ده توأمي ودى ماما وبابا رسلان 

حياة. امال أنا معرفش اي حاجة عن كل ده ازاى 

الهام . هقولك كل حاجة ي بنتي بس مش دلوقتي 

حياة. أنا اصلا مش معتبرني من العيله كلكم عارفين ب اخويا وبابا كمان الا انا 

الهام بدموع مش كدا ي بنتي 

جاسر.  ثواني حضرتك وبيروح وراها الأوضه 

جاسر بيخبط ع الباب ممكن ادخل 

حياة. لا 

جاسر.  شكرا وبيدخل 

حياة. علي فكرة أنا قولت لا 

جاسر.  وانا دخلت خلاص 

المهم 

حياة بدموع نعم 

جاسر.  انتي زعلانه دلوقتي ليه زعلانه اني عندك اخ 

حياة.  أنا ازعل اني عندى اخ 

جاسر.  امال أنا شايف انك زعلانه لي بقا ده انتي حتا اخوكي قمر 

حياة بضحكه شايفه فكرتك واحد من المسلسلات والله 

جاسر.  ايوا انتي اختي ي بت البت ريهام دى بتقولي انت شايف نفسك ع الفاضي 

حياة.معاها حق متشوفش نفسك بردو 

جاسر.  اضحكي بقا وبعدين اخوكي ظهر بقا سمعت كدا من البت ريهام انك بتحبي شخص وجاي يتقدم يوم الجمعه صح 

حياة بكسوف وخدودها بتحمر ايوا 

جاسر. اسمه اي بقا سعيد الحظ 

حياة. اسمه ياسر 

جاسر. ماشي يقلبي هو هيجي الجمعه امتى 

حياة. علي بعد العصر كدا 

جاسر.  هتلاقيني موجود ساعتها 

يلا بقا اطلعي وكلمي ريهام وامك ومتزعليش اعتبري اني كنت مسافر ورجعت 

حياة بدموع حاضر

جاسر . ايوا كدا أختي الصغيرة حبيبتي ربنا يديمكم ليا ي رب 

الهام بتكون قاعدة 

ي ريهام ي بنتي وعي اختك اني مكنش ب ايدى خالص والله 

وانتي عارفه 

ريهام.  طب ي ماما متزعليش ومتعيطيش بقا 

الهام. أنا تعبت من الحياة دى تعبت من كل حاجة 

ريهام. هتيئسي ي ماما مش انتي دايما بتقولي قوله الحمد لله

الهام . دايما بقولها ي بنتي والله بس انا تعبت بجد تعبت من كل حاجة 

ريهام. طب تهدئ كدا يقلبي وتعالي ف حضني انتي احسن ام شافتها عيني 

الهام. بحبكم اوووى ي ولادى 

حياة.  والله يعني حاضنين بعض وانا لا اه ما انا مش بنتك ي ماما

ريهام. هنبدأها غيرة بقا 

اهدى ي بت علينا مالك حاميه كدا لي  

حياة. حاضر 

الهام.  تعالي ي بنتي ف حضني

حياة . جيت اهو 

جاسر بيكون شايفهم وحاسس أنه مالوش مكان بينهم 

الهام بدموع تعالي ي جاسر لحضن امك تعالي ي ابني حضنك واحشني اوووى 

جاسر خطوة بتوديه وخطوة بيترجعه ورا 

الهام. تعالي يحبيبي بلاش بعدك عني 

جاسر بيقرب خلاص بيحضنهم 

بيكون شعور الهام أنه ولادها كلهم معاها بترتاخ بتحس ب الامان مش بتقدر تتكلم عيونها تبدأ هي تتكلم ربنا يخليكم ليا ي رب

جاسر بيجيله مكالمه 

الو.......

كريمان. الو ي ابني انت فين قولتلك اني جايه مشوفتش يعني أنك مستنيني ف المطار

جاسر . مفيش حصل حاجة كدا ي عمتو مخلتنيش اجي 

كريمان . بقا عندك اللي اغلي مني ي جاسر أخص عليك 

جاسر.  مش كدا والله ي عمتو 

الهام بتكون قاعدة شاردة من اسمها فرقتنا كريمان دى هي السبب ف بعدك عني هي السبب 

بينهي المكالمه 

جاسر.  أنا همشي 

ريهام. علي فين 

جاسر.  عمتو جت مصر هروح عشان مستنياني 

ريهام. اي ده انا عندى عمه 

جاسر.  ايوا 

ريهام. عايزة اشوفها ي ماما 

حياة. وانا كمان 

الهام بخوف علي عيالها لا مش النهاردة مرة تانيه ي بنات 

تلاقيها جايه تعبانه ونامت

ريهام. تمام ي ماما 

جاسر.  تمام محتاجين مني اي حاجة 

الهام. خلي بالك علي نفسك ي ابني وسوق براحه 

جاسر . حاضر 

ليحتضن أختاه وينظر الي حياة علي ميعادنا اوكي 

حياة. تمام 


رسلان. كنت فين ي جاسر لحد دلوقتي 

جاسر ..كنت عند اخواتي ومدام الهام 

رسلان يفيض قلبه عند سماع اسمها طب هي كويسه ي ابني 

جاسر. الحمد لله 

رسلان . واختك كويسه.....ليجيب حياة وريهام كويسين 

وحياة جايلها عريس هروح أقابله يوم الجمعه 

رسلان. حياة مين 

جاسر . اختي 

رسلان . اختك ؟؟!

لتاتي كريمان وتشد جاسر حبيب قلب عمتو أنا زحلانه منك 

جاسر.  ليه بس يعمتو

كريمان. ..........


يتبع 


Part.14


#الكاتبهـ_ايمان_محمد_دوچا


#دكتورـ_جامعتي 


بتأسف جدا ع التأخير كان مش معايا نت والله أنا عارفه اني مقصرة والبارت صغير مع ذالك معلش


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع