رواية دكتور جامعتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية دكتور جامعتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
طلاق مش مطلق
الهام. مش قرارك لوحدك انا عاوزة اطلق
رسلان. اهدئ ي الهام أنا عارف اني اللي عملته غلط بس ع الأقل خليكي معايا الفترة دى انا محتاجك اوووى
الهام. بس ي رسلان أنت مش محتجني روح شوف بتعمل اي الله يصلح حالك
رسلان بيمسك ايديها أنا آسف اوووى ي الهام آسف ع كل اللي عملته مش هطلب تسامحيني بس متبعديش عني انتي بعدك بيقتلني
الهام بدموع جواها لا ي رسلان
رسلان. انتي دلوقتي مجروحه مني وزعلانه عشان كدا انا مش هاخد بكلامك بس ممكن تسامحيني بس
الهام بتسيبه وبتمشي
رسلان. أنا آسف ي الهام
الهام بتكون قاعدة وواخدة عيالها ف حضنها أنا اسفه يولادى
باك
حياة. ي ماما اصحي بقا
الهام. نعم يقلب امك
حياة. تعالي اختارى معايا الهدوم
ريهام مش راضيه تصحي
الهام. يحبيبتي اهدئ انتي متوترة ليه
حياة. متوترة اووووى اوووى
الهام. معلش يحبيبتي.............انتي عاوزة تلبسي اي
حياة. فى دريس وفى جيبه وتيشرت البس اي
الهام . انتي قمر ف اي حاجة يحبيبتي ف البسي اللي انتي عاوزاه
حياة. محلتيش معايا بردو
الهام. روحي لأختك هي اكيد فاهمه اكتر مني
حياة بتروح ل ريهام
ريهام بضيق اطلعي بره واقفلي الباب أنا مش فضيالك
بيجي اتصال علي موبايل ريهام
حياة. تلفونك بيرن
ريهام. ردى تلاقيها البت نعمه
حياة. الو
سيف. الو
حياة بتقفل المكالمه ف وشه ده صوت راجل
ريهام بتقوم واقفه من ع السرير راجل مين
هاتي الفون ده
ريهام بتبقي لسه هتتصل بيرن هو
سيف. الو ي ريهام
ريهام. مين
سيف. انتي نستيني ولا انتي مش مسجله رقمي
ريهام. اااه خلاص افتكرتك عامل اي ي سيف
حياة بعيون مفتوحه بذهول سيف ؟؟!
سيف مين ي بت
ريهام بتضربها تبعدها عنها
سيف. ممكن نتكلم ي ريهام عشان عايزك تروحي معايا النهاردة الخطوبه بتاعتها
ريهام. طب طب ...أنا عندى خطوبه اختي النهاردة
سيف بضيق ....خلاص تمام شكرا ليكي
ريهام بتحس بنبره صوته أنه زعلان خلاص خلاص هاجي
هي امتي
سيف . بليل ع الساعه سبعه كدا
ريهام. هكون عندك
سيف بإبتسامه ممكن طلب
بلاش لبس بناطيل البسي دريس عشان هيكون في شباب
ريهام. وفيها اي
سيف. البسي دريس ي ريهام بقولك اهو
ريهام. تمام تمام اقفل بقا عاوزة انام
سيف . مستنيكي ف الكافيه اللي بنقعد فيه
ريهام. تمام
حياة. مين ده ؟!
ريهام. ده خطيبي
حياة. يعني اي خطيبك
ريهام. يعني خطيبي هحكيلك بس خطيبي فى لعبه وكدا
حياة. أما نشوف اخرتها معاكي ي بنت امي
ريهام. عاوزة دريس ي حياة من عندك
حياة بصدمه...... هتلبسي دريسات
ريهام. ايوا عاوزة دريس كدا حلو
حياة بطلعلها دريس بيكون جميل اوووى ب اللون الابيض مع نقوش سودا قليله جدا
ريهام. حلو اوووى كدا
انتي هتلبسي اي قولتي
حياة. عاوزة البس جيبه وتيشرت أو دريس
ريهام. البسي الجيبه احلي يلا اطلعي بره خليني اكمل نوم بقا
حياة. ي بت اصحي العريس جاي كمان شويه
ريهام . هو عريسي ولا عريسك يختي روحي حلي عني
جاسر. أنا همشي ي بابا
كريمان. رايح فين ي جاسر
جاسر. هروح عشان في عريس جاي لاختي أنا اللي هقعد معاه
كريمان. انت مش كنت جاي اسبوع وهتمشي ي جاسر
جاسر . معرفش ي عمتو لسه هشوف بس خواتي واطمن عنهم
رسلان بيكون عايز يروح الخطوبه عايز يعرف مين حياة دى عايز يعرف كل حاجة فى ف دماغه ميت سؤال معقول اتجوزت وكملت حياتها معقول بقت لغيري معقول ....معقول بيكون مشتت التفكير
جاسر. ي بابا ....ي بابا
رسلان .ها نعم
جاسر. أنا همشي تمام
رسلان. سلملي عليهم ي ابني
جاسر .حاضر
كريمان وهي بتكلم نفسها لازم تتصرفي ي كريمان دى هتاخد منك جاسر
جاسر بيروح لشقه أمه
يتكون حياة جهزت وبقت زى القمر خلصت لبس
جاسر بيبخبط ع الباب
ريهام. روحي افتحي الباب ي عروسه شكله حبيب القلب جيه
حياة. المفروض مش انا اللي افتح
ريهام. هتنكسفي ي بت
وسعي يختي هروح افتح أنا
جاسر. مساء الخير
ريهام. مساء الخير ي جاسر
تصدق يولا اسمك فيه شخصيه كدا
جاسر بضحكه ماشي ي حجه شخصيه وسعي بقا خليني ادخل ولا هتخليني ع الباب
ريهام. اتفضل ي اخي الحبيب
جاسر بضحكه بتتريقي ي بت
حياة بتطلع ......انت جيت ي جاسر
وبتروح تحضنه
جاسر. مالك ي بنتي حسك زعلانه
حياة. أنا زعلانه
انا بس مكنتش متخيله اني يطلع ليا اخ اهو ويكون سندى
جاسر. هفضل سندك علي طول يقلب اخوكي اهدئ بقا
حياة. حاضر
جاسر. وبعدين انتي طالعه قمر كدا لمين
الله البت ريهام دى ي بت ي حياة بومه
ريهام بتدخل بقا أنا بومه ي بارد
جاسر. ي بت هما سحبينك من لسانك
ريهام. ولا لساني ولا لسانك يخويا وسعلي كدا خليني اروح البس
جاسر . تلبسي رايحه فين
ريهام ..... رايحه مشوار
جاسر ..مشوار اي
ريهام ..طب بص تعالي اقعد واحكيلك
وانتي ي حياة تعالي
ريهام. أنا كنت بحب حسن ي جاسر
جاسر. الولا الو*سخ ده
ريهام. ايوا
جاسر بغضب كملي
ريهام. وكنت ضربته كف وكدا وبعدين رحت كافيه
اتعرفت علي شخص هناك اسمه سيف
بس هو شافني بعيط جيه وفضل يهدى فيا وحكالي قصته
جاسر. وبعدين
ريهام. انتو فهمتو لحد دلوقتي صح
جاسر. ايوا كملي
ريهام. هو دلوقتي هيروح خطوبه حبيبته وطلب مني اروح معاه
جاسر . مفيش مرواح انتي عبيطه
ريهام. معلش ي جاسر عشان خاطرى هو بس عشان قال لحييبته أنه خطب هو كمان
جاسر . هروح معاكي بدال كدا
ريهام. تمام
بيقطع كلامهم صوت الجرس
حياة. شكله جيه
ريهام. أنا هدخل البس تمام
حياة. استني خديني معاكي
الهام بتطلع تقعد معاه
ياسر . السلام عليكم
وبيبدأ ياسر يوجه كلامه ل الهام
جاسر . كلامك معايا أنا
ياسر . تمام
جاسر . ها كنت بتقول اي
رسلان. أنا هطلع بره ي كريمان شويه تمام
كريمان. رايح فين
رسلان. رايح مشوار كدا
كريمان. تمام
رسلان. خلي بالك علي نفسك
كريمان. حاضر
ياسر. أنا بحب حياة جدا وطالب القرب منك وعايزاها تكون مراتي علي سنه الله ورسوله
بيبدأ جاسر يسئله اسئله وبيكون ياسر كأنه تحت ضغط من اسئله جاسر بيقطعهم دخول حياة ب القهوة
ياسر بيكون عينه علي حياة مش قادر يشيلها
فى نهايه القاعدة جاسر....اتشرفنا بمعرفتك ي استاذ ياسر أن شاء الله يوصلك الرد كمان كام يوم
ياسر. أنا اكتر ي استاذ جاسر
بس هو سؤال معلش
جاسر. اتفضل
ياسر. حضرتك تقرب ل حياة اي
جاسر. اخوها
ياسر. اخوها ولا زى اخوها
جاسر. لا اخوها دى امي وأبوها ابويا
ياسر. اه اتشرفت اووى بمعرفتك
بيمشي ياسر وبتنتهي القاعدة
ريهام بتطلع خلاص انا خلصت
جاسر. انتي حطا اي علي وشك ي ريهام
ريهام. شويه ميكب عشان حافله وكدا
جاسر. امسحي القرف ده
ريهام. طب سيبه بس عشان الحافله وهمسحه اول ما اخلص اللي احنا رايحين عشانه
جاسر . بقولك امسحي ي مفيش مرواح
ريهام. عشان خاطرى خليه بس المرة دى
جاسر. تمام ي ست ريهام أما نشوف اخرتها
حياة. انت اي رايك ي جاسر
جاسر. الصراحه عجبني بس لازم اسئل عنه وانتي رايك كلنا عارفينه
حياة بكسوف بمعني
جاسر . يعني هسئل عنه وبعدين اقولك الموافقه أو لا
وانتي يلا ي ست هانم عشان نرجع بسرعه
ريهام. يلا
سيف بيكون مستنيها ف الكافيه مع بدله سودا جميله عليه مع عضلاته التي يفصلها التيشرت
ريهام. هو ده الكافيه
جاسر وريهام بينزله بيكون سيف علي باب الكافيه مستنيها
ريهام بتبقي واقفه قدامه
هاي سيف
سيف. هاي
حضرتك تعرفيني .....
ريهام بكسوف يعني اي انت بتقول اي
سيف. ريهام ؟
ريهام. لا خيالها ي شبح
جاسر. شبح ي بت انتي بيئه كدا ليه
وبيمد ايده اهلا أنا اخو ريهام
سيف. وانا سيف سعد نصر
جاسر . تشرفنا
سيف. اي اللي انتي حطاه علي وشك ده
ريهام. حطا اي
سيف بيطلع منديل وبيمسح وشها وبيديها منديل كملي مسح
أنا قولتلك فستان مقولتلكيش هتروحي نجبلك عريس ونيجي
جاسر بيشوف في خوف عليها بعض الشئ
سيف. امسحي القرف ده
ريهام. علي فكرة انتو اللي مقرفين
جاسر. جدع ي سيف والله كنت هعمل كدا بس لولا اني قولت ممكن ينفع ف الحوار بتاعكم
سيف. امممم
جاسر. ها يلا
وبيروحو الحفله مع اني سيف مدايق اني جاسر موجود معاهم بس فرحان واتأكد اني ريهام كدا فاهمه اني مينفعش تثق ف حد
بيدخله كلهم الحفله وفجأة بتلاقي بنت دخلت ف حضن جاسر وووووو.....
يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا