رواية لعبة الخداع الفصل الخامس عشر 15الاخير بقلم نشوه عادل(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)
رواية لعبة الخداع الفصل الخامس عشر 15الاخير بقلم نشوه عادل(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)
ـ بس احنا منعرفش بعض كويس لكن انا هقولك ع حاجة كويسة هتعرف ردى ان شاء الله لما موضوع خالد يخلص الاول
ابتسم اسلام قائلاً: وانا موافق ومش هيأس ممكن نتكلم عن بعضنا شويه كدردشة عادية يعنى ولا نأجلها برضه
ابتسمت وكانت تستمع له باهتمام وتجاوب على اسئلته وسط نظرات ياسمين المليئة بالفرحة وكانت يداها ترتعش من التوتر وعندما رأها خالد تفهم ومسك يدها بسرعة قائلاً: اطمنى كل حاجة هتكون بخير ان شاء الله
ياسمين بدموع: اول مرة اشوف اللمعة دى فى عيونها من تلات سنين ي خالد كنت خايفة اخسرها بجد
خالد: مفيش خسارة ان شاء الله شيما بتحبك وانا واثق ان اسلام جدع وهيكونوا العوض لبعض ان شاء الله
انتهى اليوم وعادوا الى المنزل وقد تفهمت شيماء موقفهم ورغبتهم فى مساعدتها وابدت اعجابها بشخصية اسلام المرحة وان ليس عندها اى مانع لتتعرف عليه اكثر ... على الجانب الاخر فى فيلا لقاء وكمال الذى عاد فى وقت متأخر من الليل ليجد المكان مظلم بشدة اندهش لكن سرعان ما عاد الضوء ليجد المكان مرتب بشكل رومانسى وكانت لقاء تقف فى منتصف طريق ملئ بالورود وترتدى فستان نارى يبرز قوامها الرشيق وتضع بعض المساحيق التى تبرز انوثتها لتقترب بدلع منه وهى تتمايل عليه لتتعلق بعدها فى رقبته
لقاء: اتأخرت كده ليه ي روحى
كمال وهو مغيب: كنت ...كنت بخلص كام حاجة انتى حلوة اوى ي لقاء
اقترب منها برغبة لكنها ابتعدت سريعاً وقالت بضحكة انثوية: تؤ لسه الليل طويل ي كراميلا ولازم النهاردة يكون مميز
كمال: مش قادر اقاوم جمالك ده بصراحة ي لولو
لقاء وهى تمثل الحزن: هو انت مش عارف النهاردة ايه بجد
اقترب منها كمال وهو يضع جبهته على جبهتها: ازاى انسى اهم يوم فى حياتى اليوم اللى اتغلبنا فيه على كل العوائق بما فيهم ابوكى وبقينا مع بعض وبقيتى على اسمى كل سنة وانتى معايا ي روحى ودايما ذكرى جوازنا تكون سعيدة
ابتسمت بفرحة وعانقته: كنت خايفة اوى تكون نسيت كنت هزعل بجد
كمال: ده انا انسى نفسى واسمى ومنساش واسف نسيت اجيب هدية لكن بكرة الصبح هيكون ف انتظارك احلى هدية
لقاء: هديتى الوحيدة اخدتها من الدنيا وكانت انت ي روحى
وبعد ليلة جميلة تمنت لقاء الا تنتهى ابدا اخذها كمال الل عالمهما الخاص فى الصباح استيقظت من نومها وهى تتململ على السرير ووضعت يدها الى جانبها تتحسه ولم تجده وشعرت بأن شئ ما مربوط فى اصبعها فتحت عيناها ونظرت بالغرفة ولم تجده وبعدها لاحظت خيط رفيع فى اصبعها ابتسمت وظلت تسحبه لتجد ورقتين فى ظرف اولهما مكتوب عليها الى حبيبتى لقاء فتحتها بسرعة ولهفة لتجد فيها : صباح الفل ي قلبى وعدتك امبارح ان الصبح هتلاقى هديتك وهى الورقة اللى موجود مع الجواب دى ورقة طلاقك ي روحى انا طلقتك من يومين وكنت ناوى اقولك امبارح بس بصراحة كنتى جامدة ومقدرتش امنع نفسى عنك وبالمناسبة متدوريش ع الفلوس ولا عليا عشان احنا الاثنين ركبنا جناحات وطيرنا واحمدى ربنا ان الفيلا باسم اخوكى سلام ي لولو
لقاء بصدمة: لا لا لا لا مستحيل يكون ده حصل مستحيل تكون حقيقة انا اكيد بحلم
فتحت الوقة الاخرى لتجدها قسيمة الطلاق قامت بنغز نفسها علها تكون فى كابوس لكن هذا هو الواقع وهذه هى الحقيقة ظلت تضحك بشكل هستيرى ونوعاً ما مخيف صعدت الخادمة لترى حالتها الغير مفهومة لا تعلم ان كانت تبكى ام تضحك وزادت دهشتها حين وجدتها تقول: كل حاجة راحت كل حاجة ضاعت كل حاجة طارت
ظلت هكذا الى ان فقدت الوعى فقامت الخادمة بالاتصال على الطبيب فورا وعندما تفحصها وجد انها دخلت فى غيبوبة وكان لابد من نقلها الى المستشفى ليهتموا بأمرها هناك فقامت الخادمة بالاتصال على خالد واجاب عليها وعندما علم بما حدث طلب من الطبيب اخذها الى اكبر مستشفى لتتلقى علاجها
وصل خالد رفقة ياسمين الى المستشفى...خالد: خير ي دكتور طمنى
الطبيب: للاسف اخت حضرتك دخلت فى غيبوبة والله وحده الاعلم هتكون اد ايه
ياسمين: شكرا لحضرتك
نظر خالد الى الخادمة: ايه اللى حصل بالظبط
أخبرته الاخيرة بما رأته وكذلك اعطت لها قسيمة الطلاق امسكها خالد واحكم قبضته عليها بغضب وهو يتوعد لكمال بأشد انتقام وفى نفس الوقت وجد خالد هاتفه يرن برقم يعلمه تماماً لذلك ابتسم واجاب
كمال: كنت بتصل عشان اقولك شكرا ي خالد زمان سلمت ليا اختك وساعدتنا نتجوز وبعدها عملت ليا الشركة ولمعت اسمى وسط الكبار وحالياً........
خالد مقاطعاً: هتكون ملياردير لاخر العمر مش كده
كمال: يعجبنى فيك ذكاءك اللى خانك المرة دى للاسف وكنت انا سابقك بخطوة
خالد: الحكاية لسه مخلصتش لكن وعد منى النهاية هتكون مختلفة تماماً عن اللى عقلك ممكن يستوعبه ووقتها هنشوف مين فينا اللى هيتشفى ف التانى
كمال بضحك: ي حرام شكلك اتجننت ع العموم اختك عندك اما فلوسك استعوض ربنا فيها سلام
اغلق كمال الهاتف بوجه خالد ووصل الى مكان شبه مهجور لكن يتوسطه قصر ضخم فتحت ابوابه تلقائياً ودخل كمال بسيارته وكان هناك حرس لا حصر له اصطحباه للداخل حيث صاحب القصر ويدعى عزت وهو اكبر تاجر عملة وكذلك مزور كبير ايضا
كمال: عزت باشا كينج المجال
عزت بابتسامة: اهلا ي كمال غريب جاى لوحدك مش خايف اغدر بيك
كمال بثقة: ي باشا عيب عليك ده انت امير الزمان الفلوس عندك اكتر من اشولة الرز هتطمع فى البواقى بتاعتى
عزت: تعجبنى فلوسك جاهزة
كمال: حاضرة ي باشا
فتح عزت الحقيبة وحمل رزمة ثم القاها غضبا قائلا: انت جاى تستعبط يلا انت مش عارف انا مين وممكن اعمل فيك ايه
كمال بخوف: اهدى بس ي عزت باشا ف ايه
عزت: ف ايه انت بجد مش فاهم ولا مفكرها لعبة انت جايب لى ورق لعبة وتقولى دولارات
كمال بخضة: ايه انت مجنون ابعد
دفعه بشدة وحمل الحراس الاسلحة وصوبوها نحوه لكن عزت امرهم بالتراجع ظل كمال يقلب بالمال وكانت صدمته وعندما وجدها ليست حقيقية ظل يضحك بشكل مخيف وكأنه جن جنونه وفجأة دخلت الشرطة وقاموا بالقبض على كل الموجودين وكان خالد قد ابلغ عن كمال بتهمة السرقة بعد ان اعطى لهم الفيديو والان اصبح لديه مجموعة قضايا فلم يستطع كمال تحمل ذلك وبالفعل فقد عقله وكانت جملة خالد تترد صداها فى اذنه: الحكاية لسه مخلصتش لكن وعد منى النهاية هتكون مختلفة تماماً عن اللى عقلك ممكن يستوعبه ووقتها هنشوف مين فينا اللى هيتشفى ف التانى
ظل يضحك وهو فى غرفته بالمصحة العقلية حتى قام بالانتحار وعندما علم خالد قال: عاش خاين ومات كافر
ياسمين: الحمدلله ان ربنا خلصنا منه بس هو ازاى الفلوس اللى معاه كانت مزورة
ابتسم خالد ونظر لشيماء التى أخبرتها ان الحقائب تبدلت فى اليوم التى سرقت فيه وهما أمام الشركة حيث قامت شيماء بشغله هو ولقاء بالحديث وماهر قام بتبديلها
ياسمين: طب ازاى مكتشفوش انها مزورة
خالد: انا كنت حاطت ع الوش من كل رزمة ١٠٠ دولار حقيقية والباقى كله لعبة
تمضى السنين ولقاء فى غيبوبتها لم تستيقظ واخبر الطبيب خالد ان حالتها الان كالميت اكلينكيا اى انها حية ع الاجهزة فقط اما خالد وياسمين رزقا بمولودهم الاول يزن اما شيماء واخيرا تزوجت اسلام ليذيقها الله لذة صبرها بأن اعطها شخص عوضها عن كل ما القته ف السابق بل زاد فى عطاءه حينما جعلها الله تشعر بلذة الامومة لتصبح حاملاً فى فلذة كبدها الاول ...... النهاية
#لعبة_الخداع الاخير
#بقلم_نشوه_عادل
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا