رواية أنها ملكى الفصل الثامن عشر 18بقلم رحمه سامى (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية أنها ملكى الفصل الثامن عشر 18بقلم رحمه سامى (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
♡ الفصل الثامن عشر ♡
♕ بقلمي Rahma Sami ♕
.
.
.
.
نهرب من الماضي.... نعيش الحاضر.... و نخاف المستقبل.... وكل مرحله.... وليها اشخاص.... سبب اننا نعيش.... في خوف من ان.... الحاضر يكون.... ضمن الماضي.... و المستقبل.... ياثر عليه الحاضر.... وفي الاخر بتكون.... عملت يتكون.... جوك شخصيه.... قويه تترك.... لها السيطره.... وقت الضعف.
بعد مرور ثلاث ايام علي دخول حور المستشفى كانت حاله سليم صعبه لانه ترفض مقابلته او حتا سماعه وما منعها من نزول مصر ان حالتها ليست مستقره وليس لديها طاقه للوقوف وبعد ان وعدته داده سميحه انها فور تحسنها هي بنفسه هتنزل بيه مصر و طبعا كانت اقنعت سليم انه تقول كدا عشان تتحسن اكتر
مروان بحزن علي حال صديقه
= وبعدين يا صحبي بقالك تلات ايام ولا بتاكل ولا بتشرب ولا بتنام
سليم بخوف لاول مره يره مروان
= حور تسبني يا مروان
مروان باستغراب
= حور مين
سليم بضحكه خفيفه
= طلع اسمه حور مش عشق عارف حجات كتير اوي مكنتش اعرفها عنه بس لو سبتني انا ممكن اموت مقدرش اعيش من غيرها يا مروان مقدرش
شعر مروان ان قلبه تمزق علي حال صديقه بعد رفض حور لي ولكن لاحظ مروان تقلب عين صديقه وقد يقسم انه اخاف بشده لانه يعرف انه قد افاق من نومه
مروان بخوف وهو ينظر حوله
= سليم اياك تضعف مش هيسب عشق ده وله حور في حالها
ولكن لا حياه لمن تنادي لانه فاق من نومه
= مارو وحشتني بقا كدا انت مش مبسوط اني رجعت وله اي (ضحكها شريره)
مروان بخوف
= راجا
وعند عاصم وعشق الحقيقيه
عاصم ب عصبيه
= يعني اي مش عاوزة تاكل كدا
الخدم بخوف
= والله يا بيه اكتر من مره ندخله وهي مش عايزة تاكل وتعوض تعيط واللي تقوله عايزة حمزه عايزه حمزه
عاصم وقد شعر بغير حاده من هذه ال حمزه لانه من ساعه ما جت مفيش اسم غير حمزه حمزه حمزه
عاصم وهو بيطلع علي السلم برجل واحده وفي ثانيه كان قدام غرفه عشق و لحظه تردد لانه اثبت انها ليها تاثير عليه المرأة الوحيدة اللي قدرت تسحر عنيه وقلبه
وقرر انه يدخل بعد حرب داخليا
عاصم وهو يحاول ان يكون عصبي
= ممكن تقوليلي مش عايزة تطفحي لي عايزة تموتي و اشيل انا ذنبك
وهنا كانت عشق ليس لديه طاقه للرد من كتر البكاء ظلت تنظر الي فقط نظره حزينه
وهي تجلس علي الارض قرب النافذة المغلقه بحكام
عاصم بحنيه
= انتي اعده كدا لي
عشق ببكاء
= لو سمحت عايزة اروح انا معملتش حاجه ولا اعرف حد اسمه سليم اصلا
عاصم وهو يقرب منها بهدوء
= ما ده اللي هموت و اعرفه انتو ازاي اتنين مع انكم مش اخوات
عشق بخوف
= انا عندي اخت تؤام
عاصم باستغراب و عدم فهم
= اخت تؤام ازاي هي تولد في القاهره وانتي هنا في لندن هي ساسو ياسر المفروض اللي سليم قال اسمه عشق
وانتي عشق اشرف تيجي ازاي
عشق بخوف شديد
= والله معرفش اللي عرفته من ماما اني عندي اخت تؤام وانا مش بنتها اصلا
عاصم بضحكه شرير
= لا انتي تقوليلي كل حاجه بتفصيل لو عايزة تخرجي من هنا سليمه
عشق برعب
= حاضر حاضر
نرجع الي لحظه صدمه مروان
مروان بصدمه
= راجا
ملحوظه
( راجا هو الشخصيه المخيفه لي سليم لانه يعاني من مرض ثنائي القطب و المرض ده بيكون زي التوحد ولم الشخصيه التانيه تستلم مهم تعمل مفيش اي حد فيهم هيبقى فاكر التاني عمل او اي حاجه)
راجا بمكر
= وحشتك صح
مروان بخوف وهو ينظر حوله
= راجا ابوس ايدك راجع سليم
راجا بملل
= ده عيل خواف واكيد سبب اني رجعت ان في حاجه هو عايز يهرب منه و يحمي فيا انا
مروان لا يزال علي خوفه
= راجا سليم مش حمل مصيبه جديد لحد دلوقتي يحاسب علي جرائم بتاعتك
راجا بغضب
= مش بتاعتي لوحدي هو كان نفسه وانا عملت اللي نفسه في
مروان
= هو مطلبش منك حاجه
راجا بغضب
= هو مش طلب بس كان نفسه بس هو ضعيف و جبان انو يقتل حد اول ما اظهر فيها كانت بسبب المربيه لما قرر يعمل حاجه غلط شرب سجاير راحت ضربته بقلم طبعا هو تعصب وانا ظهرت وكان اجمل حاجه اعمله مسكت الشوكه و روحت ضربه في رقبتها (يضحك بشر)
مروان بحزن
= وكل الجرائم اللي بعده ذنبهم اي وذنب سليم اي
راجا بملل
= بقولك اي انا صدعت ثم اكمل بشر
بعد اذنك بقا انا
مروان بقلق وخوف
= هتروح فين
راجا بشر
= متخفش اوي كدا اكيد مش هقتل حد الصبح وبعدين ثانيه انتو بتعملوا اي في المستشفى
مروان
= ااه انا بكشف وسليم جي معيا
راجا بعدم اقتناع
= امم اوكي يلا باي
خرج راجا بره المستشفى وخلفه مروان اللي الخوف و القلق باين عليه اوي
وبعد ما لاحظ راجا ان مروان خلفه ابتسم بشر لانه عادات ان يهرب من مروان في كل مره يستلم مكان سليم
وبين الناس كان راجا اختفي بينهم ومروان ظل يبحث عنه ولكن لم يجده
حتا يملا الخوف اكتر واكتر و بعت جاب كميه حارس علي بابا حور ومنعهم من دخول سليم لغايه ما يسمح هو بدخوله
وفي مكان بعيد بتكون في فيلا مش كبيره اوي بس مش شكله يخوف لانه في حتا مقطوعه ومش بيطلع فيه الشمس من كتر الظلمة محدش يفكر انو يبص عليه
كان داخله راجا وهو يحمل الكثير من الاوزان ولا يستريح ويقوم بضرب جسده بقوه حتا ان جسده ينزف بشده ويمسك الكهرباء و يستمتع
بعد نظر الي مكان يعلق فيه صور عديده ومنهم صور عليه علامه اكس بلون الاحمر
نظر لهم بحقد وغضب وفجأة شعر ان سليم يعفر من اجل الطلوع
ابتسم بهستريه وهو يقول
راجا
= عايز تخرج عايز ترجع ضعيف تاني سبني اجبلك حقك منهم
ودخلوا في صراع بيهم
سليم بصراخ
= اطلع بره دماغي اطلع
راجا وهو يشعر انه يدخل من جديد
= لا يا سليم لاااا منقدرش نبعد لا نموت سوا لا نعيش سوا و المره دي الضحيه حبيبت القلب و هتشوف انت من غير ولا حاجه اااااااه
سليم
= بسسس
راجا
= انت اللي قتلتهم يا سليم انتتت
سليم بالم
= بس بس اخرج
حل الصمت فجاء وكان الهدوء سيد المكان نظر الي المرايا ونظر الي كل الصور اللي عليه علامه ووقع نظره الي صوه معشوقته بينهم نعم كان سليم من استطاع التحكم هذه المره وليس العكس ولكن كيف علم راجا بوجود حور
كان يريد الوقوف ولكن الم جسده منعه حتا نظر الييه وراه علامات الضرب وكثر الدم اللي علي الارض ولكن لم يهتم وكانه متعود ووقف براحه تامه وهو يقرر ويقول
= زمان معرفتش اخلص الناس منك يا راجا بس صدقني لو حصل و لمست حور معنديش مانع اقتل نفسي و اقتلك معيا انت فاهم
اما في بيت ياسر و مرفت في مصر
كانت مرفت هي و اولاده في حاله فقدان النفس ما يفعلوا يحصل كل يوم
يذهب محمد الي العمل بدون فطور و يذهب معه سيف حتا يساند اخو وبعد خروج الاثنين تبكي مرفت ليل ونهار علي فقدان بنته و نن عيونه و علي صديق دربها و ابوها و بيت امانه وكيف اصبح أطفال لا يجلسوا في البيت حتا لا يفكروا ولكن كانت تظن انه لوحد من تتذكر ولكن من الجانب الاخر كان سيف يشعر انه فقد كل شي جميل في حياته اخته وهو لا يعرف هل هي ماتت او اين هي وكم يشعر اشتياق ابيه حضنه الدفي واخته مع حنانه مع انه الاصغر ولكن كانت احن من اي حد
اما محمد فكان الوجع مضاعف لانه خسر اخته و حبيبته و ابنته و سر ضحكته ومن حمله وهي طفله وايضا ابيه بيته الاول و الاخير مركز القوه دار الحنان وعليه ان يصبر من اجل امه و اخيه ولكن كان يبحث عن اخته في كل مكان ولم يستسلم وكل ليله يذهب الي بيت سليم ولكن دون جدوى لانه يخبروا انه لا يزال مسافر
بعد انتهاء اليوم راجع سيف و محمد من العمل وكان البيت دون ذره فرح مظلم
مرفت : اسخن الكل يا ولاد
محمد بتعب : لا يا ماما احنا كلنا في الشغل
خبط الباب لاول مره منذ موت زوجه و خصوصا في وقت متاخر هكذا
ذهب محمد لفتح الباب وكان خلفه سيف و مرفت تنظر من بعيد
محمد : اتفضل
= ده بيت الاستاذ ياسر و الانسه عشق
محمد بحزن : الله يرحمهم مين حضرتك
= انا حمزه محمود الادهم اخوه عشق و حور وهي لسه عايشه
محمد بصدمه
= حضرتك تقصد اي ومين حور وتعرف حور ازاي
مرفت كانت لا تزال في صدمته كيف يعرف حور وعشق
سيف : طب حضرتك اتفضل
محمد بعذر : اه اسفه اتفضل
كان حمزه يقدر الصدمه لانه كان لا يقل صدمه عنهم ساعه ما عرف
حمزه بحزن : انا مقدر الصدمه اللي انتو فيها
مرفت بدون وعي : انت تعرف حور وعشق منين
حمزه بضحكه حزينه : لانهم اخواتي اكيد حضرتك مرات عمي ياسر المدام مرفت انا حمزه محمود الادهم اكيد حضرتك عرفتني
مرفت بصدمه : حمزه ابن محمود ازاي دول ماتوا
حمزه : احكيلك كل حاجه
كل ده تحت انظار محمد و سيف اللي محدش فيهم فاهم حاجه
نسبهم في الصدمه دي شويه ونروح عند حور
كانت تجلس في صمت وتتذكر ايام ما كانت مع ولده ولا تصدق انه لان تراه مره تانيه
يقطع هذه الصمت دخول سليم ال همجي
وهو ينهج وكانه كان في سباق وجه شاحب و تارك القميص مفتوح وعلامات الضرب باينه علي جسمه
حور : انا مش قولتلك مش عايزة اشوف وشك تاني انت اي مش بتفهم
سليم بتعب لاحظته حور : انا مش جي ابرار لي نفسي بس صدقني يا حور انا عملت كل ده عشان يحميكي بس طلع اني لازم يحميكي من نفسي
حور بعدم فهم و بكاء : انت كل شويه تقولي اسم مره عشق و دلوقتي حور انت اي حكايتك ودلوقتي جي تقولي تحميني كنت عارف ان بابا مات كذبت عليا و قالتلي انك شوفته و قالك انو موفق علي جوازنا لي عملت فيا كدا
انهار جسد سليم علي الكرسي جنبهم من التعب ووقع قلب حور معه لا شك انه غاضبه منه بشده ولكن تعشقه
حور ببكاء : سليم سليم انت كويس سليم رد عليا
سليم بتعب : انتي اسمك حور محمود الادهم هقولك علي كل حاجه بس لازم تعرفي اني بحبك وبموت فيكي مقدرش اعيش من غيرك بس لو سلامتك هتبقي انك تبعدي عني فا...
حور وهي تضع ايده علي فمه : مش تتكلم دلوقتي مش مهم انا مين وانت مين المهم دلوقتي انك تقف علي رجلك عشان لسه عايزة اخانق معاك ثم اكملت ببكاء مقدرش تسبني انت كمان يا سليم
ضحك سليم بتعب : وانا مقدرش مش خليكي تخانقي معيا ده انتي معلقه السكر في كبايه شاي مره انت جنه سليم
واكمل بتعب
بس لازم دلوقتي تنزلي مصر
حور : ونت
سليم : انا هيجيلك بس لازم اجيب اختك الاول
حور بصدمه : اختي.....
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا