القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية شيطان في بيتي الفصل الثامن عشر 18بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات

 

رواية شيطان في بيتي الفصل الثامن عشر 18بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات 





رواية شيطان في بيتي الفصل الثامن عشر 18بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات 



#الثامن_عشر قضيتك لسه مفتوحه والبوليس قالب عليكي اسكندريه كلها هيبقى ازاي الحال  لو عرفو انك هنا...بالميت تاخديلك تأبيده...انتي قاتله روح يا حلوه ما انتيش سارقه محفظه 


لؤي سمع الجمله وكان هيقع من طوله وبقى يحاول يتأكد من اللي سمعو  وهو بيكدب ودانو ومش قادر يستوعب اللي اتقال حرفيا رجليه مش شايلاه وقال بهمس وزهول قت ....قتل


اما فرحه كانت واقفه مرعوبه وقالت...انت عارف اني...


بس علي قاطعها وقال..انا كل اللي اعرفو انك واحده قاتله ومطلوبه ...فمتخلنيش يا جميل اقلب عليك وتقولي سمعا وطاعه فاهمه


نزلت دمعه من عيونها وهزت راسها بالموافقه

 وهو ابتسم بخبث وقال برافو عليكي ...هنبدأ واحده واحده هتكوني عيوني في البيت اللي انتي ساكنه فيه  فاهمه...واللي اقوله تنفذيه بالحرف واول حاجه هتعمليها هتروحي معاهم اما يروحو يباركو لسهيله وباي طريقه تدخلي اوضتها هتلاقي عندها علبة حبوب صغيره  مش مكتوب عليها اي اسم تجيبيهالي ضروري

بقلم....زهرة الربيع

فرحه بصتلو بزهول وقالت..حبوب ايه وهباب ايه..هفترض اني اتطفلت عليهم وروحت معاهم عندها ولو اني مليش علاقه بيهم علشان اعمل كده...ازاي  هقدر ادخل اوضة نومها هيه وجوزها ... انت بتعجزني


علي قال بغضب وطريقه مخيفه ....انا اللي عجزت...واخر حاجه ممكن اوصلها اني امشي اعرج على عكاذ ..وكل ده بسبب الظابط وديني ماهرحمه  ...وانتي يا حلوه براحتك...متعمليش كده بس استحملي بقى قعدة السجون ونومة البرش انا مش من النوع اللي بيهدد على الفاضي وانتي عرفاني ولسه بيحرك الكرسي بتاعو 

قالت بسرعه ودموع..لا..لا استنى...طيب..طيب هحاول اعمل كده هحاول والله


علس قاطعها وقال بغضب.... هتنفذي مش تحاولي..تمام...تنفذي


فرحه لسه هترد وصل شاب من سنه وقال..سلامتك يا علي ايه اللي حصل


علي قال بضيق بعدين يا فتحي وصلني على شقتي دلوقتي


الشاب زق الكرسي بيه ومشي وهو بيبصلها بتحذير 


فرحه نزلت دموعها بغزاره وقعدت على الرمل وبقت تبكي بشده وبصت للسما وهيه بتقول بتوسل ودموع.. يارب...يارب....انت عالم بحالي وغني عن سؤالي ...اللهم لاملجأ منك الا اليك يا الله

وبقت تبكي بكل قوتها


بس اتجمدت مكانها لما مد منديل قدامها بهدوء تام التفتتلو برعب واتصدمت اكتر لما لقتو لؤي بلعت ريقها بصعوبه شديده وهيه مش قادره تنطق خصوصا قدام نظراتو الحاده اللي اول مره تشوفها وبتدل انو سمع كل حاجه


عند اكمل كانت اسيا بتحاول تتحرر من قبضتو وقالت بعصبيه ..قولتلك سيبني متطلعش جناني عليك سبني السعادي مش طايقه ابص في خلقتك


اكمل ابتسم وهو لسه ماسكها وقال....ليه علشان الفيديو صح


اسيا قالت  بغصب واستحقار..انا الغلطانه اني كنت بتفاوض مع ندل زيك اصلا وصدقت ان ممكن تكون لك كلمه وتبقى قدها


أكمل اتنهد وقال..لو قلت مش انا هتصدقي


اسيا قالت بدون اي تفكير..اكيد لا


أكمل اتنهد وقال..كنت متأكد  ..طيب ..انا كنت بتفاوض معاكي على حاجه جامده هموت عليها معقوله اخسرها علشان اضايقك ما انا كده كده مضايقك ولسه هطلع عنيكي وعنين اهلك بس قولي يا رب


اسيا كانت بتحاول بكل جهدها تتحرر من قبضتو وتبعده وهو بيبصلها بابتسامة سخريه من محاولاتها وقال..من كل عقلك فاكره انك ممكن تتحرر من بين اديا من غير ما انا اسيبك...لازم تعرفي ان ده بقى حالك يا اسيا بقيتي بتاعتي قطعه من ممتلكاتي ومتقدريش تتحركي خطوه الا لو انا حركتك...وشدد من قبضتو ليها وقال بوقاحه...عارفه باثتثناء لسانك اللي اطول من برج ايفيل لكن عليكي جسم فا،، جر جايب من الاخر


قالت بغضب من وقاحتو ..لم لسانك اللي زي المزبله ده


ابتسم بسخريه وقال...بس للاسف  جمال من غير عقل... اي واحده بتفهم كانت تستغل امكانياتها اظن فيه حاجات كتير ن

تتمني انفذها...ولو بقيتي بين اديا ممكن افكر في كتير منها


اسيا بصتلو بسخريه وقالت...لو واحده بدالي عملت كده تبقى اكيد تربية رقصات زيك..اما انا تربية عيلة الانصاري وجسمي ده عارفه قيمتو كويس..لحم غالي ونضيف متحرم على كلا،،ب السكك


اكمل احتدت عيونه بغضب رهيب يرعب وسابها فورا وضم اديه وهو بيحاول يسيطر على نفسو وقال من بين اسنانو...امشي من وشي ....حالاا


اسيا بلعت ريقها بتوتر من منظره وقالت..احم انت اللي بتقل ادبك الاول و


بس قاطعها  بغضب وزعيق وقال..قولت غورري من وشي السعادي..وضرب الطاوله اللي قدامها كسرها


اسيا انتفضت بخوف منو وطلعت وهيه حاسه بذنب لتاني مره تجاهو رغم كل تصرفاتو اللي بتستحقرها لاكن لما بتشوف الغضب والحسره الي في عيونه كل ما بتقلل منو هيه بذات  بتتراجع غصب عنها


اتنهدت ومشيت ناحية اوضتها وهيه مخنوقه من كل اللي حصل في اليوم ده


عند سهيله كانت رايحه جايه بتوتر شديد وخايفه ان منتصر يإذي لؤي بعد الفديو اللي شافو وخرج وهو في قمة غضبه حست انها متوتر ذياده طلعت علبة الحبوب وكانت ناقصه حبابه واحده اتنهدت بارتياح وقالت..كويس اني اخدت من علي علبه كامله على بال ما خلصها اكون دورت عليها وعرفت اجيبها


واخدت حبابه بس سمعت صوت عربيتو خبت العلبه بسرعه علشان متضطرش تقول انها من علي ويفتح موضوعه وتعصبه اكتر 

اول ما دخل كان متعصب جدا وبقى يقلع هدومه بعصبيه من غير ما يبصلها 


سهيله بلعت ريقها بتوتر وقالت...احم قابلتو


منتصر قال بغضب...محدش راضي يقول على مكانو بس هيروح مني فين...فاكرني عيل بيضحكو عليا..بس الصبر طيب


سهيله فضلت ساكته بتوتر من شكلو وهو خد بالو لخوفها منو اتنهد وحاول يبان اهدى وقال..احم...قربي واقفه بعيد كده ليه ...خايفه مني صح


سهيله قالت بتوتر..ابدا هخاف من ايه


منتصر ابتسم بخفه وقال..لا اتعودي على الوش ده كل ما اكون مضايق...بس متقلقيش مش بأذي حد ما ضايقنيش وملوش ذنب....المهم تفضلي عاقله ..ها طول ما انتي عاقله هتبقي في امان


سهيله قالت بتوتر...احم هو انت بتهدد...فاكرني خايفه منك مثلا ...انا بس بسكت كده لما يكون حد متعصب لحد ما يهدى 


ولسه هتمشي مسك ايدها وقال...قبل ما امشي كنتي عايزه تسألي عن حاجه صح


سهيله قالت بسرعه ولهفه...ايوه....فعلا انت....انت قولت كلام غريب ومشيت...قولتلي علي بيتاجر في الممنوعات..انا طبعا مش مصدقاك بس قولتلي ادالك حاجه..حاجه زي ايه..ها ...ايه اللي ممكن يدهولي وبيعمل ايه مثلا


منتصر بلع ريقه بقلق واضح لما قالت كده وقال...سهيله..انتي..احم انتي اخدتي منو حاجه صح...ادالك ايه ..اخدتي منو حاجه وشربتيها


عند اكمل اول ما هدي شويه وحس انو احسن اتصل على علي وقال بغضب...اقدر افهم عملت كده ليه..ايه حركات العيال دي


علي ضحك بسخريه وقال..ابدا بصبح على حضرة الظابط في صباحبتو ...انا راجل بفهم في الاصول

بقلم...زهرة الربيع

أكمل قال بغضب.... بس انا قولتلك شيلهم من دماغك يا علي


علي قال بغضب..مش هيحصل يا باشا..وانت لو مكنتش معايا..هتبقى عليا ..وانا عليا وعلى اعدائي وبراحتك


أكمل نفخ بغضب وقال..ماشي يا علي..انا هعرفك بتلعب مع مين..الصبر طيب...وقفل في وشوف وفضل يفكر بقلق لان علي بالفعل بقى خطر جدا خصوصا انو مستبيع وعندوش حاجه يخسرها وهو اكتر واحد عارف لما الانسان بيكون معندوش امل ولا هدف ولا ضمير حتى افكارو وشيطانه بياخدو لابعد الحدود


عند اسيا كانت رايحه اوضتها ووقفها عدي وقال بلهفه...اسيا...عامله ايه...انتي بخير صح..الحيوان ده اذاكي او قربلك او


اسيا قاطعتو وقالت بضيق..انا كويسه يا لؤي..بخير ومحدش يقدر يضايقني ولا يقربلي...بس انا اتضايقت عليك امبارح..مكانش صح تعمل في نفسك كل ده...عدي انا اتجوزتو علشانك ...وعملت كل ده علشانك انت ....وفتره وهتطلق منو..ارجوك متخلنيش مشتته... سيبني اركذ علشان اعرف انهي الموضوع ده....وياريت لو ليا خاطر عندك متكررش موقف امبارح ده ابدا


عدي اتنهد وقال...اكيد خاطرك عندي بالدنيا..بس انا امبارح قلبي اتحرق قوي...كنت بموت يا اسيا والله ما فيه كلام يوصف اللي حسيتو..سامحيني لو وترتك امبارح ...يعني فوق كل اللي حصل انا ذودتها عليكي


أسيا اتنهدت وقالت.....حصل خير ...المهم تاخد بالك لنفسك ومتشربش بالطريقه دي تاتي وكل حاجه لها حل


ولسه هتمشي بس فاجأها لما مسك ايدها وسحبها عليه بسرعه وقال..استني


اسيا باستغربت وقالت..فيه ايه


عدي ابتسم بخبث رهيب وهو شايف اكمل خارج من المكتب ومتوجه ناحيتهم وعينه عليهم  ابتسملو بسخريه وانتصار  وشدها لحضنه بسرعه رهيبه وقرب منها بقوه بطريقه ازهلتها وكانت زي صاعقة الكهربا بالنسبالها


اكمل اتسعت عنيه على اخرهم لما عمل كده و اتقدم عليهم بغضب ميتوصفش وووووو

تكملة الرواية من هناااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع