رواية شظايا العشق الفصل التاسع عشر 19بقلم ميفو السلطان (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية شظايا العشق الفصل التاسع عشر 19بقلم ميفو السلطان (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
#شظايا_العشق
#حكايات_mevo
كانت ديمه تقف ورائف يتبجح فيها وقد تحولت نظراته من ذلك المحب الي شئ بغيض شخص اخر بداخله كل السوء لها ...صرخت بقهر .. بطل دا ابنك ماتكلموش كده. هو مين اللي حرامي انت ايه مابتحسش .
صرخ.. لا والله اكنه ابني وما بحسش فاكراني اهبل يا روح امك تلعبي علينا مع الخاين الواطي ولما اتقفشتي راجعه تلعبي عليا .انا مابحسش وابني طب حلو قوي نخليها فضايح علي عينك يا تاجر .
ليستدير وينظر الي شوكت ويشير اليه لتستدير تنظر الي حيث يشير لتنشل مكانها فظهر امامها مجدي ابن زوجه ابيها داخلا ونظرات الشماته تعلو وجهه .
اقترب وهو يبتسم بخبث .. ازيك يا روح مجدي.
نظرت اليه بذهول ولم تنطق صرخ رائف.. ايه اتخرستي ليه ..اتخرستي مش ده مجدي اللي كتي ماشيه معاه مش ده اللي غلطتي معاه. مش ده اللي نمتي معاه وجبتي منه الواد يا زباله وجايه تلزقيلي عيل ابن حرام .
لتنظر اليه بذهول.. غلطت معاه انا غلطت مع مين انت بتقول ايه انت اخرس ازاي تقول عليا كده .
صرخ فيها ...ايوه مش ده اللي كتي بتتصرمحي معاه.وجبتي الواد ده منه وجه علي جابك لينا تحدفي عارك علينا .
شهقت ونظرت لابنها.. لتستدير وتستدعي احد الخادمات ان تأخذه بعيدا لتعود وتقول بغضب.. هيا مين اللي بتتصرمح قطع لسانك ولسان اللي يقول كده. انت مفكرتي هسكتلك .
اقترب ومسكها من شعرها.. بقي قطع لساني بقي يا فاجره تعملي عملتك وتيجي تلزقيلي عيل مش ابني وتاخدي حكم بالوصايه كنت فاكره اني هفضل نايم تقسمي وتكسبي لا والفجر زاد تيجي تستغلي اني عايزك وتتجوزيني وتخليني احبك انا حاسس اني هتجنن احبك انت احب واحده جربوعه ماشيه في الحرام.
دفعته بعنف وصرخت.. إخرس إخرس يا حسره قلبي يا حسره قلبي علي سنيني اللي قضيتها معاك يا حسره قلبي علي تعبي وذلي كنت بحوش اللقمه واوفرها عشان عياك ودواك ..يا حسره قلبي علي حبي اللي حبيته لواحد مايستهلش غلبت سميه تقول صفات مش متخيلاها كنت مفكراك بتحس طلعت مخوخ من جوا احري ايه واخلي ايه يا اخي منك لله ..يا اخي منك لله انت مش بني آدم.انت واحد مريض.
صرخ... لا والله لا اسيبك تلهفي كل حاجه وجايبه امي تقف جنبك مرتبه كل حاجه كنت هتبقي مراتي تلزقيلي الواد وانا اهبل واتسك علي قفايا وانتو كلكو زباله وخاينين.
صرخت بقهر ..... تصدق انك انسان مريض الزقلك مين دا ابنك.
قال مجدي بخبث ..... عيب يا ديمه تلزقي للراجل حاجه مش بتاعته دا ابني وانا ماهسيبوش.
نظرت اليه بذهول.. ابنك ابنك منين يا واطي.
ضحك ... ايه مش كنا مع بعض في الشقه ولما حملتي رفضت اتجوزك وطفشتي.
صرخت وهجمت عليه ...هيا مين اللي حملت منك لله والله اموتك يا زباله.
اقترب رائف ومسكها من شعرها.. ليه الراجل عايز ابنه دايه الفجر ده.
دفعته بغل وضربته.. انت واحد حيوان ماتستحقش حتي افكر فيك ماتستهلش ازعل عليك حتي انا ازاي حبيتك انت بشع والله بشع انت حد يخوف ويتبعد عنه حسبي الله فيك يا شيخ .لتندفع بكل قوتها تخلص نفسها وتبتعد مسرعه.
اندفع ومسكها بعنف ..... راحه فين انت فاكراني ايه..هو تعملي عملتك وهتعدي دا هتعدي علي رقبتك .. انت دخلتي جهنم.. بقي يا جربوعه سنين وانت عامله فيها مراتي مرات رائف الصباغ حته ممرضه ولهفتي الشركه والفلوس لا وجايه تلبسيلي عيل حرام بقي انا رائف الصباغ يلبس عيال حرام يا ست كسر ووقيع كتي بتتصرمحي مع ابن مرات ابوكي وتجيبي منه عيال وتيجي تلزقيهم لاسيادك يا جربوعه.
هنا لم تعد ديمه تحتمل ان تكمل هكذا لتستعيد جبروتها وغل السنين من تلك العائله التي حطمت حياتها لتستعيد نفسها وقوتها فهيا صمدت تكافح من اجله سنين ..لترفع يدها لتنهال علي وجهه بقوه صفعه من قوتها اهتز من مكانه . ليتصنم هو غير متوقعا رد فعلها وقفت هيا تنهج وتنظر اليه بقرف شديد..
عاد لنفسه بعد فتره من السكون واهتاج بشده وشعر بنار داخله فرفع يده وصفعها صفعه مدويه سالت فيها دمائها علي جانب شفتيه .
لتتوحش اكثر وترفع يدها وتصفعه مره اخري وتقول هتمد ايدك هقطعهالك يابن الصباغ اللي مربي قرد عارف قراره وانا ربيت قرف وحزن شيلت تعبان في عبي قام ولدعني انا كسر ووقيع ..دانت مافيش اوقع منك .
والكل يقف ينظر بذهول من صمودها ....
ظل الغل ينهشه فصرخ ... انا هعرف احرق قلبك ازاي.. ليمسكها ويجرها فارتعبت وصرخت.... اوعي واخدني فين اوعي ابني هاخد ابني وامشي ..سيبني يا زباله اوعي هاخد ابني خساره فيك انك تبقي اب ...
اخذها رائف وصرخ.... تاخدي مين دانا هعلم علي وش امك انت مراتي وهوريكي بقه جوزك هيعمل ايه بس الواد يروح لأهله.
تسمرت نظرت اليه بذهول... واد واد مين اللي يروح.
نظر لمجدي .....خد ابنك وامشي.
صرخت وحاولت ان تتملص منه بهياج ..... هو مين اللي هياخد ابني انا ماحدش هيلمس ابني لتندفع مبتعده مسكها من شعرها يسقطها عالارض وهيا تصرخ ليشير لمجدي فذهب مجدي وأخذ الطفل وهيا تصرخ بهياج وتتلوي . ابني ابني ابني منك لله سليم حرام عليك حرام عليك هموت منكو لله اشوف فيكو يوم.
صرخ بغل .... عايزه ايه عايزه تلبسه لي بالعافيه يا زباله.
صرخت ..... سيبني امش مش هتشوف وشي سيبني امشي خد كل حاجه
صرخ.. مش قبل ماخد حقي شدها وهيا تصرخ وجرجرها ورزعها في احد العربات المبيره وقفل عليها وهيا تصرخ وتشتمه بعنف ..اتجه بها وعاد بها الي الكوخ وهيا تصرخ اخرجها من العربه ودخل يرميها ارضا ... ليقول.. انت تقعدي هنا زي الكلبه تخدميني وقت ما احب واخرتها هرميكي رميه الكلاب غير كده هبلغ عنك واحبسك وانت عارفه اني واصل بسهوله احبسك.
لتبهت.. عايز تحبسني دي اخرتها . نظرت اليه يكره ...ماكتش متخيله اني في يوم هقف الوقفه دي غلبو يقولو جاحد من غير قلب غلبو يقولو مابيحسش انت طلعت مش بس مابتحسش انت ميت .عارف انا ممكن اقتلك ماعتش باقيه علي حاجه انا شفت منكو سواد ماحدش شافه انا بكرهك وبكره اليوم اللي شفتك فيه ابنك يا جاحد سيبني امشي . ابنك هيموتوه منك لله .
دفعها وهتف.... بسهوله كده بسهوله تمشي بعد كل الافلام اللي عملتيها ليه رائف اهبل وبرياله تيجي تلزقيله عيل وتلهفي فلوسه.
صرخت... فلوس ايه يابو فلوس محروق ابو فلوسك علي ايامك علي عيشتك السوده ..فلوس يا نهار اسود يا حسرتي دانا اشتغلت سنين عشان اكفحك واعالجك يا اللي مابتحس ..اسمعني اسمعني حتي اديني فرصه واحكم عاللي عيشته بسببكو. خلي عندك دم واحساس خلي عندك انسانيه.
ليقف هو ويربع يديه ضاحكا ..لا بجد اسمعك واخلي عندي انسانيه ..تمام اهو نتسلي وارايا حاجه الليل طويل .... اشجيني يا ست الستات . هاتي اللي في عبك كله واحدفيه عليا.
لتدمع عيناها وتقترب وتنظر منه بحسره ومشاعر الفقد تنهش داخلها .. لتهمس بحنان خلع قلبها .. يا خساره تعبي عشانك.
رجف قلبه مره واحده وضع يده علي قلبه فصوتها هز داخله صوت تغلغل لسنين آثار بداخله ارتباك ومشاعر غريبه صوت يسمعه ليلا ونهارا صوت يملس علي قلبه مره بعد مره كانت نبرتها تابعه من ايامها دخلت لاعماقه دفعه واحده ..اهتز قليلا وتراجع قليلا مرتبكا ...
كانت هيا تشعر بألم ساحق ينهش عظامها .... انت ليك حق تشك في كل حاجه ماللي حصل ده فلم هندي. اقعد يا رائف بيه وانا هحكيلك الجربوعه الشمال بسببكو اتعمل فيها ايه لتبدا في قص حكايتها من اول اعتداء مجدي الي هروبها الي دخولها حياته وممافعلته سميه واتفاقها مع علي لتنتهي وتخبره كل شئ .وقف مذهولا من كلامها فما حكته لا احد يصدقه ...ظل يفكر لينطلق ضاحكا. وانت فاكره بقه يا شاطره اني هصدق كل ده.
نظرت اليه باستخفاف..... تصدق ماتصدقش ماعتقدش تفرق معايا خلاص.
رفع جبينه.. ماتفرقش ازاي يعني تمثيلك السنين دي هيبوظ وترجعي جربوعه تاني وتاخدي العيل وتغوري في داهيه وطبعا هطعن في كل حاجه واطعن في نسبه واخد شركاتي وفلوسي منك وارميكو بره وتنفضحي اظن دا مايهمكيش لا وسعت منك دي.
لتتجلد وتجمع كل قوتها..وتتجه اليه وتقف امامه صامده بشموخ ... شوف يا رائف بيه.. انت شخصيا ماعتش تفرقش معايا بجنيه. لان من الواضح أن انت ماتستحقش اللي عملته عشانك سنين ...اترمي في الزباله اه والله اوسخ رميه ..فلوسك وانت وحالك ومالك ماتلزمني اه والله ..اقتربت اكثر وخبطت علي قلبها ..ده حب وصان وشال وشال قوي شال شيله مش بتاعته شال شيله غدر بس شال لتتوحش عيونها وتخبط علي قلبه ..اما ده بقه هان وهان عليه وصدق الكدب وانضحك عليه من ناس شر وانت عارف انهم شر بس عارف ليه انا مش زعلانه عليك ولا باكيه ولا اصلا تلزمني لانك غدار وشكلهم وتستحقهم خد فلوسك يابن الناس وروح اتجوز بنتهم اللي شالتك وعيش وكمل حياتكو كل واحد حاطط خنجر في ضهره ..خنجر غدر وقرف انتو عيله مقرفه من اول عمتك اللي نهشتني وعملت اللي مليعمل تهديد وفتح وتقطيع وغرز عيل فيا ماطلبتوش والاخر سابتني سنين براجل متلقح لا حول ولا قوه شيلت ونضفت واكلت وصرفت وراعيت كنت ماعرفش غيرك مابكلمش غيرك لزقت فيك وحبيتك حب مالوش وصف بس عارفه مش ندمانه اني راعيت ابو ابني ..ابني الغلبان اللي مايستخقش اب بالشكل ده ..ابني وحرقه قلبي محت اي حاجه جوايا ليك يا ظالم .عملتلك ايه لكل ده .
صرخ بغضب من كلامها ... عملتي ايه لبستيني ولاد حرام.
لتقول.. شوف اعمل اللي تعمله انا مايهمني. قضايا محاكم اللي تعمله انا مش خايفه لا منك ولا من غيرك ماياخد الروح الا اللي خلقها . و اقتلني عادي برضه مايهمني. بس تيجي عند ابني اللي شفت ذل منكو همسح بوشك الارض واسوي وشك بالأسفل. هفرج عليك خلقه وافضحك ولا هرجع عارف فيه حاجه اسمها فجر في الخصومه عشان ابني هعملها ...اللي قدامك مش ديمه الغلبانه انا مش غلبانه يا شاطر لااااا دانا قويه قوي واقدر عليك وعلي عشره زيك .
شعر بهياج ...مسكها بعنف ...بتقولي ايه يا زباله تكلمي اسيادك كده.
لا دانا هحبسك هنا زي الكلبه واعلم عليكي واربيكي مش رائف اللي ينحرق قلبه ويتعلم عليه من جربوعه زيك.
لتهتف بحرقه ....ابنك يا جاحد في خطر انت ايه اوعي سيبني اروح لابني اوعي منك لله ربنا ينتقم منك .. لتندفع..تضربه ... دانا اموتك يا جاحد ابنك .
مسكها وكبلها وقال بعنف ..... ابن مجدي قصدك.. .طب انا هحرق قلبك واخلي مجدي ياخد الواد ويسفره بره عشان تبقي تيجي تلزقي لاسيادك عيال من الحرام وتمثلي عليهم يا جربوعه وهاخد حقي منك تالت ومتلت ودفعها فوقعت ..
ظلت جالسه تحاول ان تهدا قامت ونظرت اليه وظلت واقفه تتامله وتتحسر علي السنين التي عاشتها لأجله لتهتف.... هتاخد حقك ازاي ولو خدت حقك هتسيبني.
صرخ ...ايوه هاخد حقي و هرميكي في الشارع .. رائف هيعلم عليكي ويعرفك انه مش عايزك بعد ماياخد منك اللي هو عايزه اندفع يشدها.. مش بعد ماخلتيني عايزك بجنون تطلعي في الاخر بتمثلي عليا كل ده... لا انا بقه مش عايزك والا عايز تبقي علي زمتي دقيقه واحده بس الاول الواد ده تروحي تعترفي انه مش ابني.
لتدفعه... عارفه لما اشوف روحك بتطلع قدامي لما اشوفك ميت ومتلقح عالسرير اللي يا ريتك ماقمت منه ماهقولش علي ابني انه ابن حرام روح خلي عندك اخلاق او رجوله واكشف علي الواد.
ضحك ...اكشف علي مين يا روح امك.. اقترب ومسكها من رقبتها.. انت هتقعدي هنا تحت رجلي تخدمي فيا هذلك ذل الكلاب مش كنتي عايزه تبقي هانم هاه مش كنتي عايزه فلوس.. انا هديكي فلوس بس بمزاجي ماهو انا قلبي مايتحرقش وماطولش حاجه والاخر تاخدي ابنك وتمشي وانا تحرقيلي قلبي لاااا... دانا هعيش واخد منك كل اللي انا عايزه .
لتصرخ.. أخرس اخرس بقه انت ايه ده. انت ازاي اتحولت كده دا الحب والأمان ده الحب يا جاحد اللي وعدتني بيه انت فاكر انك هتقرب مني فلوس ايه منك لله محروقها .
اندفع ورزعها في الحائط لتصرخ حاوطها وقال بهياج.... مش بمزاجك هاه مش بمزاجك انا مايتعلمش عليا.. حب حب ايه انا احب جربوعه جابت عيل في الحرام وجايه تمثل عليا. واه هاخد واشبع رغبتي مانت بالنسبالي رغبه هموت عليها يبقي اخدها. اندفع يمزق ملابسها وهيا تصرخ وتصارعه بعنف فضربها .
صرخت... انا بكرهك عارف يعني ايه بكرهك انت حيوان ابعد منك لله لتدفعه وتمسك احد السكاكين .. سيبني امشي بدل ما اموتك انا هروح اخد ابني واطفش مش عايزه حاجه.
وقف وهو ينظر اليها بغضب حارق ... أرمي البتاعه دي يا شاطره بدل ماتتعوري.
قالت بغضب حارق.... لو قربت هقتلك يا رائف انا خلاص ابني وبس.
اقترب لتحاول ان تضربه ليهتاج لتنغرز السكين في كتفه مسكها ورمي السكين وخبطها علي وجهها ليغمي عليها وتسقط أرضا.
تراجع هو وجلس ومسك كتفه التي انفجرت منه الدماء كان يشعر بالهياج ليتنهد.. عايزه تقتليني عايزه تخلصي عليا وتلهفي كل حاجه.. طيب يا ديمه هانم انا هحرق قلبك.
رفع تليفونه .. ايوه يا مجدي.. الواد ده تاخده وتسافر وتصورلي الواد ماشي امه تشوفه برا اعمل إجراءات مايهمك الفلوس فاهم. ليقوم ويحاول ان يضمض جرحه ...انتهي وعاد نزل وحملها ووضعها بالفراش وكبل يديها وربطها في الفراش وجلس ينتظر ان تفيق .
مر الوقت كان يشعر بالجنون يريدها بشده وقلبه يمزقه فهو شخص كان يحتقر النساء ويكرههم ويعتبرهم خونه لتاتي تلك الجميله تدخل قلبه وتثير جنونه ويتحول الامر الي رغبه فادحه وعشق جارف لتعود وتطعنه مره اخري كباقي النساء لتعود تلك الأفكار المسمومه اليه وبتخطيط من شوكت شيطاني .
جلس مغلولا لا يعرف كيف يتصرف فهو لا يستطيع أن يبتعد فهيا كالدم بالنسبه اليه ظل جالسا لا يحيد عنها ويتذكر كيف خدعته وكذبت عليه كل تلك المده وجدها تتاوه فتحت عينها تنظر حولها وجدته يقف امامها نظرت اليه بغضب لتحاول ان تتحرك فلم تعرف انها مكبله صرخت... فكني يا حيوان.
اقترب وجلس بجوارها.. ليه عشان تروحي لمجدي اهو مجدي هيسافر وياخد ابنك ويحرق قلبك اللي لبستيه لي حرام.
لتهيح وتحاول ان تفلت من الرباط صرخ بحرقه ...حرام عليك يا ابني منك لله انت مش ممكن تكون بني ادم لو بني آدم هتحس عارف يعني هتحس انه ابنك .إلحق الواد منك لله مش بعيد شوكت يموته.
صرخ ...اخرسي ماتقوليش علي اسيادك كده.
نظرت اليه بقرف ... انا مش لاقيه كلام اوصفك بيه انا مش عارفه حبيت فيك ايه وانت قرف.
اندفع يمسكها ...بقي انا قرف امال مترميه عليا ليه هاه دانا سيدك وتاج راسك وانت جربوعه ولا تسوي لتكوني فكره اني لسه شايفك حاجه انت هنا عشان رغبتي وبس افضي رغبتي وارميكي رميه الكلاب دا اخرك ودا تمامك. وهاخد حقي واعلم عليكي وارميكي بره حياتي بس بعد ماكون خدت حقي.
لتسيل دموعها بقهر وألم نظرت اليه.... نادمه علي كم الحب الذي يسكن قلبها له.. لتتجلد من أجل ابنها وقالت بدموع وتحجرت الدموع في عيونها .... يعني لو خدت حقك ونولت رغبتك هتسيبني امشي.
صرخ بحرقه ....امال هسيبك ليه ليكي لازمه ليه هنا.
اخذت نفسا عميقا تستعد لما هو قادم ... طب فكني. قطب جبينه صرخت... فكني وهعملك اللي عايزه.لم يتحرك فقالت فكني يا بيه وهديك نفسي فكني .
اقترب وفكها بعنف لتقف أمامه وتقول... انت عايز حقك صح انت عايز حق كدبي عليك وغشي ليك مش كده.. عايز حق اني لهفت فلوسك ولبستك عيل ابن حرام. عايز حق اني نمت مع غيرك وجبت منه عيل عايز حقوق وحقوق كتير الله اعلم بيها صح .
قال ساخرا... ايه اخيرا اعترفتي اخيرا وهنلعب عالمكشوف طب تمام طالما كده وماله ترجعي كل حاجه واخد رغبتي واديكي قرشين وتغوري.
لتحس بقلبها يتمزع لتضع يدها علي قلبها من الوجع ولكنها ستفعل اي شئ من أجل ابنها لتقترب منه لينصدم عندما......
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا