رواية تراهنت عليها ولكن الفصل الاول1 بقلم فريدة احمد (حصريه في مدونة قصر الروايات)
رواية تراهنت عليها ولكن الفصل الاول1 بقلم فريدة احمد (حصريه في مدونة قصر الروايات)
: صباحيه مباركة ياعروسة
كنت ببصله بزهول وانا بحاول اداري جسـ مي العا، ري بملاية السرير
قولت بجنون وانا بحاول استوعب.... ا. ا نت مـ ميين و وانا هنا بعمل ايه
كملت بصراخ... انت عملت فيااا اييه ياحيوان يابن الكلبب.. عملت فياا ايييه
كنت مش قادره استوعب. او بمعني خايفة استوعب، الف سيناريو جي في دماغي،،بس كنت بحاول اطردهم وانا بطمن نفسي اني زي ماانا و محصليش حاجة
صحيت من نومي لقيت نفسي عريانة علي سرير مش سريري، في اوضة غير اوضتي،، كنت ببص لنفسي بصدمة و زهول،، حطيت ايدي علي دماغي وانا بحاول استوعب انا هنا ازاي!! وازاي عريانة كده!!. انا حصلي ايه!!.
شهقت بصدمة وانا ببص علي نفسي. يالهوي انا اتعمل فيا ايه. فجأة لقيت شخص قدامي بعد ماخرج من حمام من نفس الاوضة وهو بينشف شعره بالفوطة بعدين رماها وبصلي بسخرية وقال الجملة دي.
"صباحية مباركة ياعروسه"
كنت بصرخ وانا حرفيا منهارة وبقول... انطققق عملت فيا ايه يابن الكلب
بصلي وقال ببرود وهو بيسحب سيجارة وبيولعها، اخد نفس ونفثه بهدوء ، رجع بصلي وقال... معقولة. نسيتي كل اللي حصل بينا امبارح. دا احنا حتي قضينا ليلة انا مش هنساها
غمزلي وهو بيبصلي بوقاحة ... بس ايه طلعتي جامدة الصراحة. لا عجبتيني
قومت من السرير وانا بمسك الملاية عليا كويس وقربت عليه بجنون و فضلت اضربه بايدي علي صدره بغضب وانا ماسكة الملاية بايدي التانية خوف مني لتقع وانا بقول بانهيار... انت عملت فيا ايييه..عملت فيااا ايه ياحيوااان.. انتي خاطفني صح . خاطفني لييه. خاطفني ليه رددد عليااا
بصلي وقال ببرود... اهدي يابطل
وهو بيبصلي باستهزاء وهو شايفني بتجنن وانا بلف حوالين نفسي وبقول بجنون...انا مش فاكرة اني جيت هناا. مش فاكرة اي حاجة..مش فاكرة اني عملت معاك حاجة
كنت بحاول افتكر اي حاجة بس دماغي كإنها كانت مشلولة، قاطعني صوته وهو بيقول باستهزاء
: طبعا لازم تنسي. وهتفتكري ازاي وانتي كنتي سكرانه!!
بصتله وانا بحاول افتكر.. انا فعلا كنت سهرانة في البار امبارح وشربت كتير. بس مش فاكرة حاجة
قاطعني لما كمل ببرود وهو بيقعد علي الكنبة وبيكمل سيجارته، قال .. فيديوهاتك موجودة معايا واحلي صور وفيديوهات . ومش عاوز فلوس معايا .
بصلي بوقاحة وقال .... انا عايزك انتي .. وقت ما اقولك تيجي تيجي زي الكلبه
بصتله و برغم رعبي قولت بقوتي المعتادة ... انت مش عارف انا مين وأهلي مين . انت عارف ممكن يعملو فيك ايه يابن الكلب يا و، سخ
رد عليا وقال بثقة ... ولا هيقدرو يعملو حاجة . بقولك فيديوهاتك معايا
فضلت اصرخ بجنون و انا بقوله .. مين اللي قالك تعمل كده . عملت فيا كده ليييه
: متابعك من زمان . واحده مغروره ومتكبره.. شايفه نفسك علي ايه انتي زيك زي اي كلبه . النوع بتاعك مايجيش غير كده .
كمل وهو بيطفي سيجارته.... هااا تحبي ازيع ولا اشوفك تحت رجلي
قعدت علي السرير وحطيت ايديا علي وشي وفضلت ابكي بقوة.انا بقيت في مصيبة.ايه اللي حصلي ده!!!. عمري ما كنت اتخيل انه يحصلي كده في يوم من الايام
بعترف اني طول عمري عايشة حياة متحررة لبس مكشوف وخروج وسهر بس برغم كده الا اني دايما كنت محافظة علي نفسي وعمري ما سمحت لأي شاب يتجاوز حدوده معايا لا بالكلام ولا باللمس وده بحكم شخصيتي القوية،،
قام من مكانه وفتح درج الكومود طلع منه ورقه وقال .. وعلشان انا جدع . هتجوزك عرفي . علشان بس بحب اخد مزاجي في الحلال .. امضي يامزة
وهو بيمدلي الورقه ومعاها قلم
شلت ايدي من علي وشي وبصتله وقولت بضياع ... انت مين؟!!!
: عمران الغول . اكيد تسمعي عني . امضي ياعروسة
قولت بزهول...انت.
شهقت بصدمة بعد ما جمعت في دماغي كل اللي حصل وقولت بزهول ... انت عملت فيا كده عشان وو
ويتبع......
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا