رواية شيطان في بيتي الفصل الثامن وعشرون 28بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات
رواية شيطان في بيتي الفصل الثامن وعشرون 28بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات
#الثامن_والعشرون بنتك بقت مدمنه يا باشا ابن اخوك سلط عليها عيل كان بيديلها مخدر من غير علمها وحاليا جوزها هربان بيها منه وربنا يعلم ان كل اللي اعرفه قولته سلامات يا باشا
وقفل السكه واقفل التليفون كله
عصران كان هيتجنن بقى يطلبوا اكتر من مره بس كان تليفونه مغلق... قعد على الكرسي بزهول شديد ورجليه مش شيلاه اصلا
بره كان اكمل بيكلم منتصر وقال ....زي ما بقول لك اختك عندي ...علي كان عايز يخطفها من قدام الجامعه بس انا سبقته وهي حاليا هنا انا قلت لها ان انت عايزها تفضل هنا لانك على خلاف مع واحد وخايف عليها يا ريت تبقى تكلمها وتطمنها
منتصر كان بيسمعوا بزهول وقال بشك ....انت تعرف علي منين.. وعرفت الحوار ده كله منين اصلا
اكمل اتنهد وشاف ما فيش فايده من انه ينكر وقال ...ده موضوع طويل هنبقى نتكلم فيه بعدين يا حضره الظابط
منتصر احدتد عينيه بشده وقال فورا.... انت صح.... كده وضحت انت اللي مأجره... مأجره على بنت عمك... انا ما شفتش اوسخ من كده
اكمل قال بمنتهى البرود والاستفزاز ....ولا هتشوف ابدا
ولسه هيقفل منتصر قال بسرعه ....اقدر افهم عملت معاك ايه علشان تعمل فيها ده كله
اكمل اتنهد بخنقه وقال... قولتلك ده موضوع طويل يا سيادة الظابط... انا بس اتكلمت عشان اطمنك على اختك ...واقول لك الافضل تخليك مكانك ... لحد ما اعرف اضبط الحيوان ده علشان قارفني اكتر منك
منتصر هز راسو بتفهم وقال بغضب مكتوم..... طب اسمع يا فنان ....انا طبعا بشكرك جدا لانك انقذت نيره ...بس احب افهمك نقطه مهمه ده ابدا مش هينسيني اللي انت عملته مع مراتي...و حق سهيله انا اللي هرجعه منك ومن الحيوان اللي اسمه علي كمان
قال كده وقفل السكه في وشه
اكمل بص للتليفون وقال ببرود.. هو قفل ليه شاحن كارت فكه ولا ايه ..ايه الجو القديم ده
ومشي على أوضتو بهدوء يحسد عليه
اما منتصر كان واقف ضامم ايده بغضب شديد
واتصل على نيره اتاكد انا فعلا في بيت اكمل وكلم اسيا كمان عشان تاخد بالها منها
قفل منهم وااتنهد بارتياح والتفت وراه وكانت سهيله كانت مستنياه يخلص و قالت بحزن ....هو مش كده
اتنهد وقرب منها وقال.... هو ...انتي تعرفي ليه بيعمل كده... انا طبعا كنت متابعكم واعرف ان ابوكي ما كانش راضي بعلاقته بالبيت واعرف كمان انه رفع قضيه وكسبها ..بس هو لسه متضايق منكم طب انتي دخلك ايه
سهيله قعدت على السرير وقالت بدموع ....للاسف اكمل ذنب كبير قوي في رقبتنا ...الشخص اللي قدامنا دلوقتي احنا اللي عملناه بادينا
منتصر قرب منها باستغراب شديد وقال ....معقوله زعلان عليه يا سهيله ....المفروض زمانك دلوقتي بتكرهيه
سهيله قالت بدموع..... اكيد زعلانه منه جدا ...علشان اخذني بذنب مليش فيه ...بس صدقني يا منتصر زعلانه عليه اكتر ....احنا عشنا واتربينا وكبرنا في حضن اهالينا و سيبناه هو للشارع ولكلام الناس اللي ما بيرحمش حتى لما جيه عاش وسطينا ملقاش القبول من اي حد...احنا مش عارفين نصدق مين بابا مصر انو مش مننا ..بس انا حاسه غير كده وشكله لما حد بيضايفه بيحسسني انو اتظلم قوي ....انا ما استغربتش اللي عمله ولا هستغرب اي حاجه يعملها
منتصر قرب منها ومسك ايديها بحنيه وقال بابتسامه جميله ...حتى لو كان منكم مهما اتظلم.... اللي ياذي انسانه زيك ميبقاش انسان ابدا يا سهيله
و باس ايدها بحنيه شديده وقال..... انا ما شوفتش زي قلبك في الدنيا دي كلها عشان كده هموت واسكن فيه
رفعت عيونها ليه لما قال كده وهو كان بيبصلها بنظرات جميله جدا
بس قطعتها لما وقفت بارتباك شديد وهي بتمسح دموعها وقالت بضحك.... انت شكلك طالبه معاك نحنحه النهارده ..وانا مش فايقه لك
ولسه هتمشي مسك ايدها وقال بجرأه... انا طالبه معايا حاجات كثيره قوي انهارده مش بس نحنحه
سهيله التفتت له بتوتر وهو قرب منها قوي وقال....طالبه معايا اثبت للكل ولنفسي اول واحد انك بقيتي ليا انا وبس
سهيله اتسعت عنيها بدهشه وقالت بتوتر شديد ....احم ...مش فاهماك
منتصر ابتسم وقرب منها قوي وقال ...بس انا حاسس انك فاهمه ...بس هوضح اكتر...كفايه بعد يا سهيله نفسي احس انك مراتي بكل معنى الكلمه.... فهمتيني كده
بقلم....زهرة الربيع
سهيله اتفاجأت من طلبه اللي قالوا بمنتهى الصراحه بلعت ريقها بارتباك شديد وهي مش عارفه ترد عليه تقول ايه
عند اكمل كان طالع على السلم رايح اوضتو وبيصفر برود بس وقفوا عصران اللي قال بغضب مخيف... استنى
اكمل نفخ بضيق والتفتله وقال ... نعم اؤمرني يا باشا
عصران قرب منه بغضب وحده وقال ....انا عارف انك اوسخ من الوساخه نفسها واقذر من اللي في خيال اي حد...بس عمري ما تخيلت توصل بيك الجراءه تعمل اللي عملته ده وفاكر ان عادي كده ممكن تعدي زي كل مصايبك ..يا وسخ يا حقير يا زباله
اكمل ابتسم بانتصار وقال.... اهدى يا باشا ليطق لك عرق ولا ضغط او سكر انت عجزت ...وبعدين انا مفاجأتي ليك كتيره قوي مش عارف الصراحه بتتكلم على اي واحده فيهم بالظبط... بس اقدر اخمن من عصبيتك دي انك عرفت بموضوع بنتك
عصران زعق فيه وقال بغضب شديد....حقها هرجعه من عينيك سامع
اكمل ابتسم بسخريه وقال ...هو حقها دي الكل عايز يرجعه...انتو ليكو نسبه فيه ولا ايه....بس للاسف ياباشا ما حدش هنا ليه حق غيري انا وبس ومحدش هيرجع حقه الا انا ...ةالباقي يا حرام هيفضلوا يدفعوا تمن اغلاطك... وعلى فكره انا كنت اقدر اسمها باللي بتشربه وتستلم جثتها وتتحسر عليها عمرك كله.... بس اللي انقذها مني انها مش طالعه لك ...هيه سبحان الله تعرف ربنا عكسك تماما وعلشان كده وقف معاها
ولسه هيتحرك عصرلن قال بغضب شديد وزعيق.... مش هعديها لك المره دي ما بقاش انا عصران الانصاري لو ما خسرتك وبكيتك بدل الدموع دم يا وسخ يا زباله يا تربيه العوالم
اكمل ابتسم بسخريه وقال.... الساحه فاضيه قدامك يا باشا اتفضل وريني لعبك...و انا هوريك تربيه العوالم ازاي هيرقصك على واحده ونص
قال كده ومشي وسابه واقف بيبص لطيفه بغضب شديد و كل اللي بيفكر فيه انه يخلص منه في اقرب وقت
اما اكمل راح على اوضته و لؤي شافه جاي اتوتر جدا وكان عايز ينبه فرحه لانها في اوضته بتجيب الفرشه
قال بصوت عالي ...احم مشمش يا مشمشششش
اكمل وقف قصاده باستغراب وقال ...فيه ايه يلا ... مشمش ايه اللي عايزه هنا و واقف قدام اوضتي ليه
لؤي بلع ريقه بتوتر شديد وقال....ها.... اصل نفسي رايحالوا فقلت اقول يا مشمش...انت يا مشمش.. الله يخرب بيتك هندشدش
اكمل استغراب اكتر وقال ...طب هو حد قال لك اني فكهاني ولسه هيدخل الاوضه لؤي مسك فيه وقال بتوتر.....لا استني يا اكمل بلاش تدخل
اكمل استغربه جدا وقال بشك .... ليه بقى...انت حكايتك ايه مالك انهارده
لؤي اتوتر وقال ....ابدا ما فيش انت بس واحشني يا جدع قلت اقف معاك شويه
اكمل بصله بغيظ ومسكو من هدومه وقال.... ولا انا مش مرتاح لك يا تقول في ايه يا تغور من هنا انا على اخري
لؤي قال بتوتر ...ياباشا مفيش حاجه والله انا قلت بس نشرب قهوه وندردش يعني
اكمل سابو وقال ...امشي يالؤي وعدي يومك على خير ربنا يسهلك يلا
وكان هيفتح باب الاوضه بس سمع صوت اسيا صرخت وقالت ....اااااه
اكمل جري عليها بلهفه وسندها بسرعه وقال ....مالك
اسيا قالت بالم ....اه رجلي يا اكمل رجلي اتلوت وجعاني قوي
لؤي كان هيجلها بقلق بس شاورتلو بايدها انها كويسه واتسندت على اكمل بتحاول تعطله وقالت....ساعدني اوصل اوضتي وجعاني
زقربت لحضنه جامد وشاورت للؤي بغيظ بمعنى يخلص بسرعه
لؤي استغرب انها عارفه وخبط بسرعه على فرحه وشاور لها تطلع قوام
لؤي كان ساند اسيا وناسي الدنيا من قربها منو بالشكل ده وقال بهمس...لسه بتوجعك
اسيا قالت وهي ماسكه فيه بدلال ....وجعاني قوي
اكمل بلع ريقه بارتباك شديد من قربها وقال....خليكي في حضني...قصدي خليكي مسنوده عليا
اسيا حاوطت رقبته باديها وقالت.....كويس انك كنت موجود والا كنت وقعت
اكمل شدد من قبضته ليها وقال هو بيبص في عيونها ....ايوه انا موجود ..موجود معاكي ديما
اسيا ابتسمت وهيه بتبص لعيونه جامد وقالت برقه ...شكرا مش اول مره تلحقني
اكمل استغرب رقتها قوي بس كان ناسي الدنيا وهيه بين اديه وقال .....يا ريتني قدرت الحق نفسي زي ما لحقتك
اسيا لسه هترد
لقت لؤي بيشاور لها بايده بمعنى انهم خلصوا خلاص
بعدت عنه بسرعه وقالت.... شكرا خلاص بقيت كويسه
ومشيت عادي جدا
اكمل قال باستغراب..... رجلك خفت ولا ايه
اسيا غمزت بدلال بشقاوه وقالت....اه خلاص بقيت تمام جدا روح نام انت
اكمل مشي باستغراب شديد وراح على اوضته ودخل وقفل الباب
واسيا جريت على لؤي وفرحه بسرعه وقالت ...انتو اغبيه ...طب كنتو قولولي هتعملو ايه كنت خليتوا بره البيت لحد ما تخلصو.... كويس اني شوفتكم
لؤي قال...عرفتي ازاي
اسيا قالت بضيق..انا اختك يا اهبل فهمت انك عامل بلوه يابتاع المشمش...انتو كنتو بتعملو ايه
لؤي قال بحماس...هنعممل التحليل
اسيا ابتسمت بسعاده وقالت...والله برافو عليكم ..جبتو العينه
لؤي قال بفخر..امال يابنتي..دي فرحه بتخطف الكحل من العين
فرحه قالت بتوتر وحرج ...بس انا ما عرفتش اجيب الفرشه
لؤي قال بصدمه...ايه يا اختي
فرحه قالت ....اعمل ايه يعني يالؤي ...قعدت ادور في كل مكان وقبل ما اجيبها كان جيه
ضرب على وشه بزهول وقال..... يا بنتي تدوري في كل مكان ليه دي فرشه شعر يا هتكون في الحمام يا على التسريحه هي كيمياء و
بس قطعو كلامهم لما اكمل فتح الباب وقال ...لا انا بحطها في الدولاب عادي على فكره
وطلع الفرشه قدامهم ومشط بيها بطريقه عشوائيه علشان يوقع عليها شعر ومدها عليه وقال ....خد...المشمش اهو
لؤي اخد منه الفرشه بتوتر وزهول وكانوا كلهم بيبصوا لبعض بدهشه انه كان عارف اصلا
وهو بص لاسيا وغمز وقال..... لو رجلك لسه بتوجعك انا واخد قرص مساج هايل هيعجبك
لؤي شد فرحه وقال وهو بيمشي بسرعه....احنا ورانا مشوار..عن اذنكم
ومشيو بسرعه
اسيا داست على اسنانها بغيظ وهيه بتقول ....ماشي يا جبان وبصتلو بابتسامه متوتره وقالت ....انا هشوف نيره عشان شكلها بتخاف تنام لوحدها
بس اكمل ابتسم بسخريه وقال.... تعالي ورايا واقفلي الباب
عند سهيله كانت متوتره من كلام منتصر وطلبو الصريح ده
وقالت.... احم...ماشي يعني هو في النهايه هنعمل كده بس يعني مش دلوقتي
منتصر قرب منها اكتر وقال... مش دلوقتي ليه... ايه اللي يمنعنا
سهيله قالت بخجل..... انا مش جاهزه انت عارف ان كل حاجه بينا جت بسرعه
منتصر قاطعها وقال بحزن..تمام فهمتك... لسه مش متقبلاني ويمكن لسه بتفكري فيه
ولسه هيمشي مسكت ايده بسرعه وقالت.... لا ...انت فاهم غلط انا بس مش قادره استوعب اللي بيحصل كله ده ممكن تديني شويه وقت بس
منتصر اتنهد ومشى ايده على شعرها بحنيه وقال... اكيد ولا يهمك..استناكي عمر بحالو
سهيله ابتسمت بسعاده وقالت ...شكرا جدا
منتصر ابتسم وكان هيروح يشتغل على الا بس سهيله قالت بتوتر...طيب...هو... هو انا امتى هاخد الحبايه.... انا تعبانه قوي يا منتصر
منتصر اتنهد بحزن وقال....خلاص الليله هتاخديها حاولي تتماسكي شويه
سهيله قعدت وهي بتفرك ايديها بتوتر شديد وحزن وقالت... طيب مستنيه
منتصر قعد جنبها وحط ايده على ايدها وقال.... هتعديها هنعديها سوا
سهيله ابتسمت على دعمه الجميل وقالت...هنعديها سوا باذن الله
عندي لؤي كان اخذ الفرشه ومشيو هو وفرحه وسلمو العينه للمعمل والدكتور صاحبو قالو هيبلغو بالنتيجه بالتليفون
رجع هو وفرحه وكان على الطريق سرحان جدا و باين عليه الحزن
فرحه قالت بتوتر... انت لسه زعلان لاني ما عرفتش اخد الفرشه... والله ما لقيتها
لؤي ابتسم وقال ....اكيد لا طبعا....انتي كثر خيرك لانك حاولتي اصلا .....انا زعلان على اكمل مش قادر استوعب احنا ظلمناه قد ايه ....ازاي نكون عايشين العيشه دي انا وعدي و هو يكون الوريث الوحيد لابوه وعاش عمره بالشكل ده
فرحه قالت...طب احنا لسه مشوفناش النتيجه مش يمكن ميطلعش ابن عمك
لؤي ابتسم بحزن وقال .....ما بقيناش محتاجينها خلاص يعني تفتكري لو هو كان مزور التحليل بتاعه زي ما عمي قال...كان هيطلع لنا الفرشه ويمشط بيها شعر قدامنا يعني خدوا اكشفوني ....انا بس عايز التحليل علشان اسيا....انما اكمل ابن عمي وانا كنت ديما متأكد....احنا مش بس ظلمنا يا فرحه احنا عملنا منه وحش ....والله اعلم الحكايه دي هتنتهي على ايه
عند اسيا دخلت الاوضه وقالت ببتوتر .... شوف انا ما ليش دخل انا ....شوفتهم بالصدفه
اكمل ابتسم بسخريه وقرب منها خطوات وقال... نفسي افهم هتستفيدي ايه من التحليل ده انتي او اخوكي
اسيا قالت بسرعه ....بالنسبه للؤي ما اعرفش هيستفيد ايه بس بالنسبا لي انا هستفيد كتير اول حاجه هكشفك واخلص منك... واثبتلك واثبت لنفسي ان عمي عمره ما كذب عليا وان ثقتي فيه في محلها
اكمل ابتسم بسخريه وقال..... طب وافرض طلع التحليل ايجابي هتعملي ايه بقى يا برنسس
بقلم.....زهرة الربيع
اسيا سكتت شويه
وهو قال بسرعه ....خلينا نعمل رهان قولتي ايه
اسيا قالت باستغراب ....رهان ايه ده
اكمل ابتسم وقال .....لما تطلع نتيجه التحليل... اذا طلع معاكي حق انا هسيب البيت ده وامشي وهتخلى عن فكرتي كلها وكمان هرجع لكم كل املاكم اللي اتكتبت باسمي قولتي ايه
اسيا قالت بسرعه وبدون تفكير ....انا موافقه طبعا بس تبقى قد كلمتك
اكمل ابتسم بمكر وقال...بس انتي لسه معرفتيش لو خسرتي هتعملي ايه
اسيا قالت بسرعه.... ايا كان..... انا متاكده اني مش هخسر عمي قال ان ابوك مش بيخلف وانا متاكده من كلامه
ابتسم بسخريه وقال..... كده تمام يعني وافقتي
اسمعي شروطي بقى...... اذا انا كسبت هتلبسي البدله الي جبتهالك وترقصي بيها ..ده طبعا مجرد تسخين لاننا هنعمل دخلتنا يا قمر..في نفس الليله وبرضاكي
اسيا اتسعه عنيها بزهول شديد وقالت...نعم
عند عصران نادتلو واحده من الخدم وقالت ....في حد مستنيه تحت
عصران نزل واتفاجئ بالضيف وقال.... ازيك يا علاء واحشنا يا ابني.... عاش من شافك
كان شاب في العشرينات قال بابتسامه ....ربنا يخليك يا عمي انتو وحشتوني اكتر والله علشان كده اول ما جيت القاهره قولت اجي اسلم عليكم فورا
عصران قال بابتسامه.... والله فيك الخير يا ابني ...انت رجعت من الغردقه امتى
علاء ابتسم وقال ....لسه النهارده والله
عصران قال بضحك.... اااه....ودلوقتي لما اختك عندنا...جتلنا اول ناس... الاول ولا كنت تعبرني لاخر اجازتك حتى فرح الولاد محضرتوش
علاء استغرب وقال....الفرح كنت بره مصر والله..بس اخت مين اللي عندكم
عصران استغرب وقال.... اختك ..فرحه
علاء استغرب اكتر وقال ....فرحه مين ....انا جاي اسلم عليكم و اقابل لؤي.... هو مش هنا ولا ايه
عصران استغربه وقال....يعني انت معندكش اخت اسمها فرحه
علاء ضحك وقال...ولا عندي اخوات بنات اصلا
عصران اتسعت عنيه بصدمه شديده من اللي بيسمعه
عند سهيله خرجت هيه ومنتصر يتعشو بره وكانوا مبسوطين وبيتفسحوا ويشوفو الدنيا
قعدو في مطعم واتعشوا والجو جميل بس كانت سهيله متوتره جدا وقالت .....انت بتضيع وقت علشان ما تدينيش الحبايه صح ...انا تعبانه..تعبانه قوي والله
منتصر بص في الساعه وقال..... خلاص فاضله ساعه واحده عشان خاطري اتحملي شويه
سهيله قالت بحزن..... طيب هصبر....هات لي اكل تاني بقى اضيع وقتي فيه
منتصر ضحك بخفه وقال....من عنيا
وطلب اكل تاني وهما بيتكلموا جاله شاب وقال ....يا باشا حضرتك راكن غلط لو سمحت ممكن بس تبعدها شويه بعيد عن المدخل
منتصر قال باستغراب.... بس هي بعيد اصلا ....طيب تعالي معايا قولي اركن فين
وبص لسهيله وقال ....عن ازنك ثواني وهرجع
سهيله ابتسمت وفضلت مكانها بتهز رجليها بتوتر وبتاكل بملل وكل شويه تبص للساعه
بس اتفاجئت باللي قعد قدامها على الطاوله وكان لابس بيزونت مخبي وشو قالت بضيق.....الطاوله دي محجوزه حضرتك
بس اتسعت عينيها بصدمه شديده لما شالو وقال.....عارف .... عامله ايه يا مزتي ..ليكي وحشه والله
سهيله اتصدمت جدا وقالت بهمس...علي ووووو
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا