رواية وجوه العشق الفصل الثانى 2 بقلم عائشة الكيلاني (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية وجوه العشق الفصل الثانى 2 بقلم عائشة الكيلاني (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
2
اميرة بصتله بصدمة و هدوء في نفس الوقت فضلوا ثواني يبصو لبعض اميرة خرجت و مروان مذل مندهش الاب بصله باستغراب عد اليوم على خير في اوضة اميرة
اميرة بهدوء:ـ اتفضلي يا مرات عمي
مرات عمها بابتسامة:ـ عايزة اتكلم معاكي قبل ما تنامي ينفع يا بنتي
اميرة اتعدلت و قعدت:ـ الا ينفع دا ينفع و نص اتفضلي مالك يا مرات عمي
وفاء بصت ليوسف:ـ نام
اميرة:ـ غلبني علشان ينام مالك يا مرات عمي حاسه انكي عايزة تقولي حاجة
وفاء طبطبت على كتفها بحزن و حنان:ـ حقك عليا يا حبيبتي حقك علينا حقك علي كل الى في القصر من كبيرنا لاصغرنا كبرتي و شيلتي الهم بدري
اميرة بهدوء و ابتسامة:ـ والله احلي حاجة في حياتي انكم فيها و يا مرات عمي منهربيش من الموضوع الرايسي انتي جاية تقولي حاجة اي هى
وفاء بصت و اكنها مش عارفه تتكلم:ـ ا ا ابوكي مش وحش يا حبيبتي هو بس خايف عليكي موت امك كسره كسره اوى يا اميرة
اميرة بهدوء و سخرية:ـ لا مهو واضح اخد بالي
وفاء:ـ كان معمي يا بنتي ربنا يكفيكي شر ال
اميرة بهدوء:ـ تخرفي مفيش حاجة اسمها سحر و اعمال
وفاء بصتلها:ـ بس ابوكي و امك اتغيرو من ساعة ما حصل امك بقت من غير عقل اتجننت و كله مقدر ومكتوب بس انا قولت افهمك ابوكي كان و مذل بيحب امك انا قولت على الى حصل و دلوقتي نصيحتي ليكى خدى بالك من نفسك شعرك أو أى حاجة تخصك ابعديها ابعديها هتقولي تخريف هقولك انه مذكور في القران ربنا يحفظك يا حبيبتي
وفاء خرجت و اتنهد بحزن و دخلت اوضة حماتها:ـ انتي لسه صاحية
ماجدة:ـ من سنين و انا نسيت طعم النوم و الراحة الندم بي.نهش في قلبي عارفه يعني اي ام تدمر حياة ابنها مكنش قصدي ان انا كنت عايزة تبعد عنه مش اكتر
وفاء:ـ ممم تقومي تجنني مراته تمشي في الشارع تكلم نفسها و يتجوز عليها ماشاء الله عليكي بجد أستاذة و عايزني اعمل اي.. فكرك اميرة لم تعرف هتبصلك ازاي ابنكك هيحترمك ازاي انتي دمرتي عيلة بحالها بسبب انانيتك هى مش برضو بنت اختك حرام عليكى انا مش هحاسبك كله عند ربنا بس هقولك حاجة واحدة ذنب اميرررة في رقبتنا كلنااا اولهم انتي و اوعك اوعك تحاولي توقفي الجوازة سواء انتي أو الحرباية التانية نامي بقا زهقتيني
في اوضة اميرة
لانا قامت:ـ ييهه على الارف
لانا قامت دخلت غرفة الملابس غيرت هدومها اتجهت لمرايا لبست الباروكة حطت الميك اب فتحت الباب و هى بتبص حواليها نزلت و خرجت من البيت طبعا الدنيا كانت ليل فضلت ماشية لحد ما وصلت لى الخيل بتاع مامت اميرة
لانا:ـ انا بجد ارفت من الناس دى دى عاملة زبالة بس ولا يهمك انا هقرفهم في عشيتهم خلاص بقا بطل تكشير
لانا ركبت الخيل و فضلت تجري بيه و هى حاسه بحرية و حياة:ـ انت مالك بطات ليه سرع شوية.... اااه حيوان
جريت وراه و رجعته مكانه بعد ما قامت من الواقعة مسكت السج.ارة و بقت بتشربها:ـ اخر ما تم اميرة الساذجة هتتجوز بس اموت ولا دا يحصل لازم اوقف الموضوع
عدا اسبوع تم زواج مروان و اميرة في قصر الشافعي الى في مصر
لانا في التواليت:ـ البت دى صعبان عليا مش عارفه احبها و اساعدها ولا ادمرها مش فارقه كتير كدا كدا هنكد عليه عيشته هو مجنون هو لعب في عدات عمره لم قرر يتجوزها بس ملحوقة
لانا خرجت رزعت الباب بصتله بسخرية و ضيقة:ـ قوم يا بابا من هنا و خلي ايامك تعدي على خير
مروان:ـ قولتي اي انتي سامعة نفسك
لانا ببرود:ـ لو كان عجبك ف قوم علشان متزعلش يلا انت مش هتنام هنا
لانا اتجهت لى السرير خدت المخدة و الغطاء:ـ جدعنة مني هتنام على الأرض احسن ما تنام في التواليت
مروان بعصبية كان رايح يمسكها من شعرها
لانا مسكت ايده بحادة:ـ اايدك هتنام ولا تحب الم الناس علينا و اقول انك عايز تق.تلني نااام يلا
لانا نامت و اتغطت اما مروان بيبصلها بصدمة
لانا و مذلة مغمضة عيونها:ـ اتخمد يا مروان و خلي يومك يعدي على خير نااام
مروان:ـ اتخمد
تانى يوم الصبح
اميرة:ـ استاذ مروان تلفونك بيرن
مروان:ـ سبيه يرن
اميرة سبته و قعدت تقرا في الكتاب بهدوء سمعت صوت الموبايل بتاعها فتحته بصت بصدمة و دموعها بتنزل على وجتنها
مروان خرج من التواليت:ـ افندم
اميرة وجهت له الفون بتاعها:ـ اي دا يا مروان اااي دا
مروان الفون بصدمة و ....
يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا