رواية شيطان في بيتي الفصل الثلاثون 30بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات
رواية شيطان في بيتي الفصل الثلاثون 30بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات
#الثلاثون كان هيتجنن لما شاف رساله علي ليها يا ترى فين قابلته وامتى اخدت منو الرساله والحبايه وليه محتفظه بيهم حس دماغه هتوقف حرفيا وقال انفعال شديد ....سهيلللله
سهيله اتخضت والتفتتلو وقالت... في ايه يا ابني مش قولت لك هنام و
بس اتصدمت بشده لما شافت الورقه في ايده
بلعت ريقها بارتباك شديد وقامت وقالت.... ممكن تهدى وانا هفهمك كل حاجه
احتدت عنيه بغضب شديد وقال ...تفهميني ايه هو في حاجه المفروض افهمها.... تفهميني انك بتخدعيني ومعرفاه مكانك ولسه بتاخدي منه السم ده ولسه بتقابلييييه
سهيله اتصدمت باللي قالو وقالت بخوف...يا منتصر اهدى شويه وشغل دماغك هو انا كنت اتحركت من جنبك من وقت اللي حصل هقابله فين بس.... ده النهارده اول مره نطلع
منتصر هز راسه بسخريه وقال..... اه طبعا اول مره نطلع فقلتيلو يجيلك فرصه تشوفو بعض
سهيله اتنهدت وقالت.... لا طبعا مش ده اللي حصل ....انت لما طلعت من الكافيه علشان تركن العربيه اتفاجئت بيه قاعد قدامي ....والله ما كنت اعرف انه هناك واداني الورقه دي والحبايه وانا حطيتهم في جيبي و
قاطعها بغضب شديد وزعيق وقال.... وحطيتيهم في جيبك ليه ما رميتيهمش في وش امه ونادتيني ليه ....بس تناديني ازاي وانتي خايفه على الباشا لحسن ااذيه ولا تجراله حاجه لا قدر الله
سهيله هزت راسها بالرفض وقالت بدموع.... لا لا الموضوع مش كده والله
منتصر قرب عليها وقال من بين اسنانه بغضب شديد.... امال الموضوع ايه ...لسه خايفه عليه لسه بتفكري فيه لسه بتحبيه يا سهيله بعد كل ده ....اقتلك واقتله واولع في نفسي علشان ترتاحي
بقلم...زهرة الربيع
سهيله قلقت جدا من عصبيته وقالت.... اهدى يا منتصر ارجوك
منتصر مسكها من دراعها وهزها بعنف بغضب وقال ....انا هادي جدا كده فاهمه هادي جدا ...لما بعد كل اللي حصل ده ولسه بتداري عليا ...جيه لحد عندنا وما قولتليش من خوفك على الباشا ...ولسه قاعد عاقل وما خنقتكيش بايديا ابقى هادي جدا
سهيله قالت بدموع وانفعال.... افهم بقى انا مش خايفه عليه هو انا خفت عليك انت والله خوفت عليك
منتصر اتفاجأ ثواني وهو بيحاول يستوعب جملتها و ساب ذراعها وبص لها بدهشه
سهيله قالت بدموع ... اقسم بالله خوفت عليك انت... انا ما بقاش عندي غيرك في الدنيا دي لو خسرتك مش هقدر اكمل مش هقدر ابدا
وقعدت على السرير وحطت ايديها على وشها وبقت تبكي بشده
منتصره اتفاجئ جدا وبقى يبصلها بحيره.
عند لؤي كان في موقف لا يحسد عليه بعد ما لقى صاحبه اللي مفهم عمه انو اخو فرحه بلع ريقه بتوتر شديد وقال.... ازيك يا علاء مقولتش انك جاي يعني
علاء استغرب وقال بحرج..... هو انا من امتى بقول لك اني جاي يا لؤي... قلت اشوفك عادي بس شكلك منبسطتش
لؤي لسه هيرد عصران قال بسرعه....لا طبعا دي احسن حاجه عملتها كنت واحشنا جدا يا علاء بس هو لؤي شكلو تعبان او ...اتفاجأ زيي
لؤي ارتبك اكتر من كلام عمه وعلاء قال...طب مش تعرفنا مين اللي معاك دي
فرحه سلمت عليه وقالت...اهلا انا فرحه اخت واحد صاحبه
لؤي لوا بقه شمال ويمين بطريقه تضحك لما قالت كده وميل عليها وقال بهمس.. اخت مين بقى خلاص اتنيلي
فرحه ما كانتش فاهمه حاجه ولا عارفه ان ده نفسه صاحبه اللي قال لهم انها اخته
وعلاء قلبي بابتسامه.. اهلا وسهلا اخت مين بقى في اصحابنا انا اعرفهم كلهم
لؤي لسه هيتكلم عمه ابتسم بطريقه تقلق وقال ....مش مهم بقى دلوقتي يا علاء يا ابني انت النهارده ضيفنا ما تعرفش انا فرحان بجيتك دي قد ايه
علاء ابتسم وقال.... وانا والله يا عمي
لؤي اتنهد لما شاف نظرات عمه وقال بقلق ويأس.... وانا كمان ...كلنا هنبقى مبسوطين هننبسط قوي.. انبساط جماعي
فرحه لقته متوتر جدا قربت منه وقالت بهمس..... هو في مشكله ولا ايه مالك
لؤي همس لها وقال.... بتعرفي تلطمي وتندبي وتصوتي
فرحه قالت بدهشه.. اه طبعا بس هنلطم ونندب على مين
بلع ريقه بتوتر من اللي جاي وقال.... على حظنا الهباب..الطمي على حظنا النحس
عند اسيا كانت في حاله زهول غريب جدا من اللي قالوا اكمل معقوله قال لها بحبك ولا هيه سمعت غلط فيه حاجه مش طبيعيه
قالت بتوتر شديد.... انا اكيد سمعت غلط....اوانت هبت منك زياده انهارده او
قاطعها بسرعه وقال..... او بحبك بمعنى كل حرف فيها ....ايه ...اوعي تقولي لي ابن الشوارع مش من حقه يحب كمان
اسيا بعدت عنه بتوتر شديد وقالت.... اكيد من حقك تحب بس كل واحده المفروض يختار حد مناسب ليه يحبه
اكمل ابتسم بسخريه وقال ....عمره القلب ما كان بيختار الجمله دي اول مره اسمعها
اسيا اتنهدت وقالت .....اكمل انت عارف كويس انت ايه بالنسبالي ....شوف انا بحاول ابطل اجرحك بالكلام على قد ما اقدر..وكل ما اتجاهل تصرفاتك لكن برده بترجع تعمل حاجه تخليني ااذيك غصب....انا لما بقول لك الكلام ده مش ببقى مرتاحه ...بس لازم اقولهولك علشان تفوق لازم تفهم من نفسك ان انا منفعكش مش انا الشخص المناسب ليك انا دنيا وانت دنيا تانيه.... اني ابادلك مشاعرك ده المستحيل بعينه
اكمل قرب منها قوي وقال..... بس انا مش مستني منك اني اكون المناسب ليكي ومش مستني منك مشاعر مش مستني اي حاجه .....بس حبيت تعرفي اني بحبك وهفضل احبك دي حاجه هعملها غصب عنك زي كل اللي عملته غصب عنك ...صحيح مش هقدر اجبرك تحبيني بس انتي كمان ما تقدريش تجبريني ابطل احبك
رغم ان كلامه مستفز لكن كانت مبهوره جدا بالحب اللي في عيونه واسلوبه اللي بيرضي غرورها حاولت تداري اعجابها بكلامه وقالت.... براحتك هتجيب الاذى لنفسك وبس
و لسه هتمشي مسك ايدها وقال ....بس انا عشقت الاذى اللي بيجي منك يا اسيا
اسيا قالت بسخريه واستفزاز.... حلوف يعني
اكمل بص لها بغيظ وقال..... حلوف يا مكعب التلج يا تلاجه متنقله يا برود متحرك
اسيا ضحكه على غيظه وقالت .....عشان تصدقني بس ....اهو كلامك الزباله ده يخليك تتاكد ان كلامي صح ..وان اخر حاجه ممكن تبقى بينا الاهانه وبس
اكمل قرب منها قوي وقال .....ده لانك مش عايزه تدي فرصه لاي حاجه تانيه.... طب جربي كده نقرب ...جربي تباتي ليله واحده في حضني واوعدك بعدها هتعشقيني العمر كله
اسيا مررت اصابعها على اطراف شعره بدلال شديد وقالت برقه ....في حضنك
اكمل حاوطها باديه وقال بلهفه...في حضني وجوه قلبي ..اسكنك فيه العمر كلو
اسيا قربت اكتر وقالت بهمس عند شفايفه... بس انا عندي اسكن في بلاعه اكرملي
اكمل اندهش وبص لها بغيظ ما يتوصفش وابتسم وقال بسرعه ...الاهي تغطسي في بلاعه ماليها قرار يا بعيده
اسيا ضحكت جامد وخرجت بشقاوه وقالت... ابقى سلم لي على احساسك
لسه هتخرج من الباب قال بضيق.... رايحه فين دلوقت
اسيا ابتسمت بسخريه وقالت.... هروح اسال عمي على موضوع التحليل بتاعك اللي عمله لك من سنين
اكمل ضحك بسخريه وحط ايديه في جيوبه وبص لها وقال
... من كل عقلك فاكره هيقول لك عملته ما طبيعي هينكر
قالت بابتسامه مستفزه....وطبيعي لو انكر هصدقه يعني اكيد مش هكذب عمي اللي رباني يا استاذ احاسيس
اكمل اتنهد بخنقه وقال....امم...طب اعتبري نفسك روحتيلو وقالك ما حصلش وصدقتي متتعبيش نفسك على الفاضي
اسيا ابتسمت وقالت .....معلش سيبني اجرب حظي مش هخسر حاجه
اكمل هز راسو بيأس منها وهي ابتسمت وقالت.... على فكره يا اكمل انت مشروع جنتل مان ناجح جدا...مش ناقصه كتير فاضل بس تنقي قلبك من الغل اللي عمل صدى عليه وتشيل الافكار والاوهام دي من دماغك وهتبقى شاب مفيش منك وانا اول واحده ممكن اساعدك
اكمل ضحك بخفه وقال.... مش عارف ليه حاسس الصناره ابتدت تغمز
اسيا ضحكت ضحكه جميله وقالت..... طب خد بالك على نفسك بقى الصناره لما بتغمز بتصطاد وانا متعوده قوي على مسكت الصناره واستاذه في الصيد
قالت كده وخرجت واكمل حط ايده على قلبه وابتسم بارتياح شديد وخرج للبلكونه بقى يشم هوا وهم مستمتع جدا بكل نظره من عيونها وكل كلمه بتخرج من شفايفها حتى لو كان فيها اذى ليه
عند سهيله كانت بتبكي على السرير ومنتصر اتنهد وقعد جنبها وقال بضيق .....لو سمحتي ما تعيطيش ما تستخدميش دموعك ضدي ده مش عدل ابدا
سهيله مسحت دموعها بسرعه وقالت ببراءه ....والله مش قصدي ابدا استعطفك بس انا اعصابي تعبانه الفتره دي
منتصر اتنهد وقال..... عارف عشان كده في حاجات كتيره بعديها يا سهيله... بس كمان في حاجات مش هتعدي معايا نهائي زي لما احس انك لسه خايفه عليه وبتحاولي تحميه
سهيله قالت بسرعه ...اقسم بربي ما بحاول احميه ابدا ..انا عارفه انك مش هتصدقني بسهوله بس انا بعد اللي عرفته عنه بقيت بخاف قوي منه..... بحس ان اي حاجه سهله عليه بعد اللي عمله معايا... ما كنتش عيزاك تتواجه معاه كنت خايفه عليك يا منتصر والله خايفه عليك انت
منتصر ابتسم وهو بيبص لعيونها وقال ....لو بجد خايفه عليا ما توجعيش قلبي فيكي تاني لان دي الحاجه الوحيده اللي هتاذيني وتقتلني ما تخبيش عني اي حاجه تانيه يا سهيله ممكن
سهيله هزت راسها بسرعه وقالت..... حاضر اخر مره
منتصر ابتسم ابتسامه جميله وقال..... تمام سماح المره دي
سهيله ابتسمت وقالت بسعاده.....يعني سامحتني خلاص
منتصر ابتسم وقال ..وهو انا بعرف ازعل منك اصلا .....القلب قدام عيونك تاه .....أسد قدام الكل وقدامك يا حول الله
سهيله ضحكه جامد وحطت ايدها على خده وقالت.... احلى اسد شوفته
منتصر اتنهد وقرب منها قوي وقال....الاسد تعبان يا بت
سهيله ارتبكت جدا وجريت نامت وشدت الغطا عليها وقالت... تصبح على خير
منتصر ضحك جامد وهز راسو بيأس منها وطلع جنبها بسرعه حضنها وقال ...ماشي ننام اهي مصلحه برضو
سهيله ابتسمت وقالت.....و بعدين بقى سبني عايزه انام بجد
منتصر ابتسم وفال...خلاص هو سؤال واحد وهسيبك تنامي
.... كنتي سايبه الجواب معاكي ليه انت لسه بتفكري تروحي تقابليه
سهيله قالت بسرعه ....لا والله ابدا ده عشان الحبايه ملفوفه فيه
ونزلت عيونها بحرج وقالت ...انا لسه ما اتعافيتش لدرجه اني ارميها على شويه كنت هاخدها بس افتكرت قد ايه انت تعبت معايا لحد انهارده وغيرت رأيي في اخر لحظه
منتصر ابتسم بسعاده من جواه كل كلامها انهارده طيب روحه ضمها وباس راسها بحنيه وقال .... هتتعافي قريب باذن الله هتتعافي
سهيله ضمته وقالت.... المهم انك معايا
منتصر ابتسم بسعاده وضمها اكتر وراحوا في نوم عميق سوا
عند لؤي كان واقف قدام عمو بتوتر شديد بعد ما مشي صاحبه وقال .....عمي انا ....انا هشرح لك كل حاجه.... يعني اكيد هحكي لك و
بس عمو قاطعو لما ابتسم وقال بطريقه مريبه ....ما فيش داعي.... البيت بيتك انت حر يا حبيبي ما فيش داعي للتبرير اصلا
لؤي استغرب جدا وقال ....يعني انت مش عايز تعرف ....
بس قاطعو تاني وقال.... انا قولت لك البيت بيتك
لؤي لسه هيتكلم اسيا جات وقالت ....عمي ممكن دقيقه من وقتك
عصران ابتسم وقال ....يلا يا قلبي
وراح مع اسيا وسابو واقف بزهول ومستغرب جدا من رد فعله
فرحه قالت باستغراب.... مالك مش على بعضك كده...مين اللي كان هنا ...وفيه ايه مع عمك
لؤي قعد على الكنبه وقال باستغراب.... ده علاء صاحبي ده اللي قولت لعمي انك تبقي اخته
فرحه لطمت على خدودها بزهول وقالت.... يا نهار اسود يعني هو كده عارف ان انا مش اخت صاحبك
لؤي قال بقلق.... الغريب مش في كده الغريب انه معقبش ولا علق ولا اتعصب.... ربنا يستر
عند عصران كان في المكتب مع اسيا وكان متضايق جدا من اسئلتها وقال ....هو انا ليه حاسك بقيتي تتهاوني مع الشاب ده وتصدقي اي حوار يقولهولك ما انتي عارفه انه بيقول حوارات ده كل قصته انه امه جابته من حد الله اعلم بيه وعلشان يطلع من على دماغها قالت له انه ابننا وبلتنا بيه .....ده طبعا اذا كانت امه هي اللي ضحكت عليه ما كانش متفق معاها ..وما حصلش اي حاجه من اللي قال عليها دي اول مىه اسمع الكلام ده منك.... ولا روحت ولا عملت اي تحاليل من دي
اسيا اتنهدت وقالت .....طيب يا عمي مدام حضرتك مصر خلاص
ولسه هتمشي قال.... بغضب يعني ايه مصر....يعني انتي مصدقاه هو وبتاخديني على قد عقلي علشان انا مصر
اسيا اتنهدت وقالت.... لا يا عمي اكيد ....انا قولت له والله... الكلام اللي انت هتقوله هو اللي هصدقه... انت عمي اللي مربيني
عصران ابتسم بسخريه وقال ....يعني هتصدقيني علشان انا عمك اللي مربيكي وبس..... ماشي يا اسيا بكره كلكم هنا في البيت هتصدقوني.... واي حد شك او اي حد متاكد هيعرف ان اللي بقوله هو الصح وان الشخص ده ما يستاهلش منكم اي شفقه ....ولا نسيتي اللي عمله في بنت عمك
اسيا اتسعت عنيها بزهول وقالت..... حضرتك عرفت
ابتسم بسخريه وقال بغضب رهيب ..طبعا عرفت ...فاكرين هتخبوا عني ..عرفت ومش هعديها له على خير...ورحمت ابويا وامي ما هعديها له
اسيا قالت بتوتر ..... يا عمي هو كان فاهم غلط و...
عصران قال بغضب .... يمكن هتدافعي عنه في دي كمان يا ست اسيا
اسيا اتنهدت ونزلت عيونها وقالت...... ابدا مش بدافع عنه... ما انت عارف ان انا مش بطيقه...عن اذن حضرتك
واول ما مشيت اتنهد بحزن وقال ....سامحيني يا اسيا انا ما عنديش اختيار غيرك يا بنتي... لازم تكرهيه لازم كلكم تكرهوا
اسيا خرجت من عند عمها وهيه مخنوقه وبتفكر في كلام عمها وكلام اكمل وحاسه باضطراب لاول مره لقيت الخدامه واخده كوبايه عصير لاكمل قالت بضيق.... انتي جايبه العصير ده لمين يا نجيه
نجيه قالت ....اكمل بيه عايزه يا هانم
اسيا اتنهدت واخدت الكبايه شربتها بسرعه من توترها وقالت...هاتيلو غيرها
وراحت على اوضتها وهي متضايقه جدا من افكارها اول مره تشك في كلام عمها ومش عارفه تصدقه
الخدامه لطمت على خدها بخوف اول ما شربت العصير وجريت على مكتب عصران بس اتوترت وخافت جدا ورجعت على المطبخ من غير ما تروحلو
بقلم....زهرة الربيع
اسيا دخلت الاوضه وقعدت على السرير وهيه بتفكر في اللي حصل
اكمل كان بيستحمى وطلع من الحمام وهو بينشف شعره لقاها قاعده على السرير بتوهان بصلها باستغراب وقال.... مالك..عمك قال لك حاجه زعلتك ولا ايه
اسيا قالت بخنقه ..اكمل انا مخنوقه السعادي ملكش دعوه بيا
اكمل ابتسم على شكلها وقال... خلاص خلاص اهدي وروقي كده.... دلوقتي نجيه هتجيب كوبايه ليمون اشربيها هتروق اعصابك
اسيا قالت بضيق..... ما انا شربتها اصلا شربتها لقيتها بره واشربتها
اكمل قال....كده من غير استئذان صاحبها ....طيب صحه وعافيه على العموم
اسيا مكانتش متزنه خالص ودماغها بدات تدور
اكمل استغرب وبص لها وقال.... مالك يا اسيا انتي حاسه بحاجه.... في حاجه وجعاكي اطلبلك دكتور
اسيا بصتلو وابتسمت ابتسامه حلوه وقالت ...تسلم لي
اتسعت عنيه بزهول شديد وقال.... اسلم لك... مين انا
اسيا قربت منه بدلال شديد وقالت..... اه انت..هو فيه حد غيرك هنا
اكمل نطق بالعافيه وقال... مالك يا بنت ما تظبطي كده فيه ايه ... شكلك عايزه تلعبي زي العاده..وانا ما بحبش الهزار ده
ولسه هيمشي مسكه ايده واول ما التفت صدمته لها قربت منه بقوه في لحظه جميله من طرفها لاول مره
اكمل اتجمد مكانه حرفيا بصدمه رهيبه بس كانت اجمل لحظه عدت عليه حاوطها بايديه بقوه وبادلها بنفس المشاعر
بعدت عنه وسندت جبينها على جبينه وقالت..... هقول لك على سر ما تقولش عليه لحد هنا في البيت....انا بفكر فيك كتير قوووي ليل ونهار خصوصا في عيونك ....عيونك فيهم طيبه بحبها قوي
اكمل كان مصدوم بشده من اللي بيحصل له وقال ....حاسس اني بحلم
اسيا مشت ايدها على خده بحنيه وقالت... خلينا نحلم سوا
اكمل بلع ريقه بالعافيه وقال....اسيا لو بتلعبي بيا كفايه ارجوكي
اسيا قربتلو اكتر وحطت صباعها على شفايفه وقالت ...اششش...انهارده مش هنتكلم...قولتلك هنحلم ..هنحلم وبس.
اكمل قرب منها بلهفه لما قالت كده ونسي الدنيا كلها في اجمل حلم اتمنى يعيشه من وقت طويل
في صباح يوم جديد قامو كل اللي في البيت على صوت صراخ شديد
لؤي طلع من اوضتو بسرعه ولقى فرحه قدامه قال بزهول....هو في ايه ....مين اللي بيصرخ كده
فرحه قالت ....ده صوت نيره.... يلا نشوف في ايه
لؤي وفرحه جريو على اوضتها ولقوا الباب مفتوح دخلوا بسرعه و اتصدموا بشده لما شافو عدي واقف من غير القميص بتاعه وبيحاول يهديها وهي مرعوبه وبتضرب فيه بخوف
لؤي بصله بدهشه وقال.... هو في ايه ....هو حمدي زارك انت كمان ولا ايه
عند اسيا كمان صحيت على صوتها فتحت عينيها بنوم وقلق وحاسه بصداع رهيب قالت .....وبعدين بقى في ايه على الصبح
ولسه هتقوم اتصدمت بشده لما لقت هدومها على الارض وهي ملفوفه في الملايه بدون ملابسها
اتسعت عينيها بزهول رهيب وهي مش مصدقه المنظر اللي شايفاه ومش قادره تلتفت جنبها من كتر الصدمه
واخيرا اتشجعت وبصت جنبها وشهقت بصدمه شديه لما لقت اكمل جمبها و كان بنفس حالتها وووو
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا