رواية شيطان في بيتي الفصل الثالث والثلاثون 33بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات
رواية شيطان في بيتي الفصل الثالث والثلاثون 33بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات
#الثالث_والثلاثون دفعها ودخل وقفل الباب وقال ليه كده بس يا بونبونايتي مفيش اتفضل ..دي وحشتني اللي بتستقبلي بيها حبيبك بعد كل الوقت ده
سهيله قالت بزهول وخوف..انت .. انت بتعمل ايه هنا ...امشي اخرج بره انا جوزي نايم جوه..و لو ..لز صحيته هيقتلك
علي ضحك جامد وقال بزعيق....وتصحيه ليه وتتعبي نفسك..اصحيه انا ...حضرة الظابط عندك ضيوووف....منتصر منتصر باشا علي حبيبك جيه
سهيله خافت جدا وبقت ترجع لورا وقالت بقول لك.... امشي من هنا احسن لك...هو فعلا بره بس لو رجع دلوقت هيقتلك فيها وانا مش هحميك يا واطي زي المره اللي فاتت
علي بص لها بغضب وقال....ليه هو انتي قدرتي تحميني المره اللي فاتت... طب و رجلي دي اللي عجزت بسببك انتي وجوزك... اسمعي بقى انا مش جاي اسمع تهديداتك ...اعقلي كده وخلينا حلوين مع بعض لان كده كده مش همشي الا لما اخد حقي
سهيله اترعبت جدا منه وقالت بدموع ...مش..مش فاهمه ..انت عايز ايه
علي قرب منها بطريقه رعبتها اكتر وقال.... عايز حقي فيكي يا عمري هموت واشوف اللي تحت النقاب ده... حاسس انه كنز ويستاهل يتخبى
سهيله بلعت ريقها برعب وهو بيقرب عليها اكتر وبيقول...انا حوشت نفسي عنك بالعافيه... الاول ابن عمك كان مانعني اقربلك وبعد كده الحيوان جوزك.... انما دلوقت انا وانت وبس وما حدش هيقدر يبعدك عني
سهيله اول ماقال كده جريت بسرعه على الاوضه وهي بتصرخ وبتقول.... الحقوني حد يلحقنييييييي يا ناااااس
علي جري وراها بس لانه كان بيعرج لحقت دخلت الاوضه وقفلت الباب وبقت تحط حاجات تقيله وراه وسندت ضهرها عليه وهيه بتحاول تاخد نفسها برعب... وبتتمنى لو كان التليفون معاها كان قدرت اتصلت على منتصر يلحقها بس كان التليفون بره في الصاله
علي كان بيخبط على الباب بغضب وبيقول بزعيق...افتحس يا سهيله....افتحي بقولك هكسرو على دماغك
وبقى يحاول يفتحه وهو بيضربه بكتفه بغضب
سهيله كانت مسنوده على الباب بضهرها وبتبكي بشده وخوف وبتدعي ان منتصر يرجع ويلحقها
في البيت عند اسيا اول ما قرت التحليل اتصدمت وبقت تقراه بسعاده اكتر من مره وهو بيثبت ان اكمل اكيد منهم ضحكت وهيه بتنط بفرحه ومش مصدقه نفسها بس بهتت ملامحها واختفت ابتسامتها لما افتكرت كل كلمه قالتهالو وكل حرف دبحتو بيه جمل مش هتنساها ولا هو عمره هينساها
ابن حرام
تربية شوارع
انت عمرك ما هتكون مننا
وغيرها وغيرها كتييير قعدت على السرير بيأس وحزن وقالت...ايه اللي هببته ده....وجيه في بالها جمله قالهالها...لما قالتلو مش عايزه غير انك تطلع من حياتي...يومها قال بثقه يوم ما هطلع من حياتك مش هتكوني مبسوطه
كان معاه حق...مش بس مش مبسوطه..لا مخنوقه ازاي ظلمتو وهانتو كده وهو زيه زيها وليه نفس حقوقها ويمكن اكتر
حطت اديها على دماغها ومش عارفه تعمل ايه بس افتكرت كلام عمها وقد ايه اقسم واتوعد انو مش قريبهم وانو اتاكد من الموضوع بنفسه وان تحاليل عمها صحيحه احتدت عنيها بغضب واخدت التليفون وقالت....مضطر تجاوبني يا عصران بيه...مضطر تفسر اللي حصل ده
ونزلت جري تتكلم معاه
لؤي كان مع عمه في المكتب وعصران بادر بالكلام و قال بضيق.... شوف لو عايز تتكلم في موضوع البنت المجرمه دي فده موضوع منتهي لان انت غلطت من وقت ما جبتها على البيت اصلا
لؤي بصلو بغضب مكبوت وقال.... خلصت ...اظن لازم تسمعني بقى.... البنت المجرمه دي بريئه وملهاش ذنب في اللي حصل معاها وانا مصدقها جدا...وانت لو كنت عاملي اي اعتبار كنت اتكلمت معايا وسالتني قبل ما تعمل اللي عملته
عمو قال بغضب شديد ....انا دلوقتي بقيت مش بعملكم اعتبار دلوقتي بقيتو كلكم تتهموني..بس انا يا دكتور مبلغتش من نفسي كده...انا لما عرفت انها مش اخت صاحبك بعت صورتها لواحد ظابط اعرفه معرفه شخصيه وطلبت منه يتحرى عنها يعني ما ظلمتهاش ولولا انها طلعت مجرمه ما كنتش بلغت...الغلط من عندك جايب واحده مجرمه تتستر عليها في بيتنا وبتحاسبني
لؤي الغضب اتمكن منه واحتدت عينيه بغضب شديد لاول مره وقال.....و فيها ايه يا عمي ...ما البيت ده ياما ستر ناس مذنبه ولا نسيت ستر عليك قد ايه
عصران اتسعت عينيه من الطريقه اللي بيكلموا بيها ولؤي لف حواليه وقال.... نسيت انا نفسي سترت عليك ازاي قبل كده ....نسيت مرات اخوك اللي كانت في حضنك وانا شوفتكم بعنيا
بقلم...زهرة الربيع
عصران بلع ريقه بتوتر وهو زعق فيه وقال بانفعال ..شوفت امي وهي في حضنك وابويا نايم في الاوضه اللي جنبكم و سكت...ولسه ساكت لحد انهارده ومتكلمتش ولا فتحت قلبي لحد ولا حتى مع دكتوري اللي اكدلي كتير اني لو اتكلمت هتحسن من العقد اللي انت سببها
عصران قال بغضب اخرس.... انا عمري ما اخون اخويا.... انا شرحت لك قبل كده دي كانت مجرد لحظه ضعف منها هي كانت اول واخر مره تحصل...جاتلي على الاوضه وقالت انها كانت بتحبني انا وما بتحبش ابوك كنت مصدوم واتصدمت اكتر ما لقيتها بتقرب مني كانت لحظه ضعف ما كملتش ثواني انا ذنبي ايه انك دخلت في الوفقت ده بذات...والله يا ابني انا بعدها دفعتها وزعقت لها ومنعتها تقرب مني لو بالغلط ومن يومها مكررتش ده ابدا لحد ما اتوفى ابوك وهيه غارت في داهيه
لؤي ابتسم بسخريه وقال....والمفروض اصدقك انا كده انا ايه اللي يضمنلي انها كانت اول واخر مره ..ايه اللي يضمني انك مشيتها علشان اخوك والكلام ده مش يمكن مشتها لما شوفتني عند الباب و عرفت اني شوفتكم
عصران اتنهد وقال...يالؤي يا حبيبي اسمعني انا....
لؤي قاطعو وقال بغضب.... اسمعني انت يا عمي .لاني مش هسكت اكتر من كده...انا حياتي اتقلبت كلها من بعد الليله دي من وقتها وانا بتجيني هواجس مرعبه ان كل الستات زيها.... بسبب القرف اللي شوفته قربت اتجنن ..و بفكر يا ترى كنتو كام مره مع بعض هنا في البيت وابويا نايم في الاوضه وانت مع مراته في اوضه تانيه
عصران قاطعو وقال بغضب شديد.... قلت لك ما حصلش ما حصلش افهم
ونزلت دموعه وقال.... انا عمري ما اعملها انا والله بحب اخواتي جدا كسرو ضهري لما ماتو والله العظيم عمري ما اذيتهم ولا اقدر اعملها
لؤي قال بدموع وسخريه.... ما اذيتهمش متاكد....طب وبالنسبه لعمي ماهر ما اذتهوش لما رميت ابنه في الشارع.... رميته علشان ما ياخدش حقه عشان تفضل مسيطر على املاك ابوه اللي انت واصي عليها ولسه في خيرها لحد انهارده ..وسبتو هو للشوارع والإصلاحيات بينام على الارض و ياكل من الزباله...طبعا فكرت انو لو رجع ابن الرقاصه هتتحول فلوس ابوه كلها ليهم...واول ما يكبر هتبقى ليه بالقانون ..علشان كده اتخلصت منو...ولو انا او اسيا اتولدنا بعيد عن البيت لاي ظرف او ابونا فاقد الاهليه زي عمي كان زمانا زي اكمل في الشارع مش كده يا عمي
عصران بصله بدهشه وقال.... انت بتقول ايه ما انا قلت لك الف مره اكمل مش ابن...
بس قاطعو لؤي وقال بغضب.... انا عدت التحليل لاكمل عدته بنفسي المره دي مش هتقدر تضحك عليا... انا واسيا انهارده اتبعتت لنا نسخه من التحليل... اكمل ابن عمي ماهر دي حقيقه مش هتقدر تنكرها تمام كده علشان اقصر عليك
عصران بلع ريقه بتوتر ومبقاش عارف يرد ولؤي قال بحزم....
اسمعني كويس انا مش جاي اتكلم معاك في موضوع اكمل....لان الللي راح من عمره مش هقدر اعوضهولو حتى لو اتكلمت معاك انا خلاص مبقاش عندي حاجه اقدمهالو واي حاجه يعملها متقبلها منو حتى لو حرقنا عايشين حلال فينا لان السيئه بتعم....انا جاي اكلمك في حاجه واحده بس... انت هتعمل كل جهدك عشان فرحه تخرج...فرحه اخر امل ليا عشان اتعافى من اللي انا فيه.... انا معها وبس بنسى كل اللي حصل معايا ....بنت نضيفه ملت ايدها دم علشان متلوثش شرفها..ولو خسرتها انا نفسي ما اعرفش ايه اللي ممكن اعملو بس مش هيبقى خير خالص يا عصران
قال جملته الاخيره بطريقه مخيفه زي ما يكون شخص تاني اللي بيتكلم مش لؤي نهائياً
عصران اتصدم من طريقته وبلع ريقه بقلق
ولؤي سابو وفتح الباب هيخرج
اتفاجئ بوجود اسيا اللي كانت جايه تواجه عمها بنتيجة التحليل وسمعت كل كلامهم
لؤي اتصدم بشده لما شاف الدموع متجمعه في عيونها وقبل ما يتكلم اسيا حضنته بكل قوتها وقالت بدموع.... يا قلبي انت يا حبيبي..مقولتليش ليه..ليه يا لؤي
عصران فهم انها سمعتهم قعد على الكرسي وحط اديه على دماغو وهو حاسس بتعب من اللي بيحصل
لؤي حاول يهديها ومسكها من ايدها قعدها بسرعه على الانتريه وقعد جمبها وقال..اسيا..اسيا اهدي لو سمحتي انا تمام.... ما فيش حاجه تستاهل..... احنا اصلا عمرنا ما عرفنا يعني ايه ام علشان تصغر في نظرنا او تاثر فينا....ربنا يغفرلها ويغفرلي لو شلت ذنبها
اسيا بصتلو بدهشه وقالت...ذنب...انت اللي تشيل ذنب
لؤي اتنهد وقال..الله اعلم مين شايل ذنب مبن..ودي امي ...مهما عملت لها حق الطاعه ومينفعش اذكرها بسوء
اسيا اتنهدت وقالت بدموع سيبك منها خالص دلوقتي...لؤي
انت لازم تتكلم وتساعدنا لازم تشيل الللي فضل جواك الوقت ده كله علشان ترتاح وتحل ازمتك
لؤي قال بحزن....صدقيني ما بقتش فارقه معايا خالص بعد اللي حصل لفرحه بقيت احس اني ما عنديش هم ولا اي مشكله بقيت حاسس ان دوايا وعلاجي وفرحي ونسياني كل حاجه متوقفه على وجودها معايا
اسيا ابتسمت بدموع وقالت..... بتحبها واضح جدا
لؤي ابتسم بحزن وقال.... عديت مراحل الحب بكثير كمان... انا همشي دلوقتي هروح اقابل المحامي تاني وارجع على القسم...صحيح جات لك رساله من المعمل
اسيا اتنهدت بحزن وقالت.... جاتني بس متاخره قوي.... ما تعرفش هو فين مختفي من الصبح ...انا خايفه عليه ..الصراحه ضايقته قوي بالكلام النهارده
لؤي ابتسم وقال...انهارده بس...على العموم هنعوضه اكيد ما تقلقيش
و التفت لعمو اللي كان بيبصلهم بتوتر وقال بصوت عالي .....جيه الوقت اللي المفروض كل واحد ياخد حقه فيه ...كفايه قوي كده
قال كده ومشي وسابها بتبص لعمها اللي كان متوتر جدا
عند كان بيفكر في كلام اسيا اللي قالته له ومتعصب جدا ولسه هيدخل اوضته وقفته نيره وقالت بتوتر ...استاذ عدي ايه اللي حصل مع فرحه
عدي قال بزعيق وانفعال.... وانا مالي هيه كانت من بقية اهلي
بتساليني عليها ليه
نيره اتخضت من زعيقه فيها وبصتلو بدهشه وفاجأتو لما انفجرت فيه ببكا بصوت عالي زي الاطفال
عدي اتوتر جدا من بكاها وصراخها وقال ....بس بس يا بت اتكتمي خلاص.... انا عملت ايه لكل ده... طيب خلاص انا اسف انا اسف... اسف
بس نيرع كانت بتبكي بصوت مزعج ومش راضيه تسكت
هدي قال بسرعه...خلاص يا ستي حقك على راسي انا اسف
...خلاص اخذت حجز اربع ايام والتحقيقات شغاله ..حلو كده
نيره مسحت دموعها وبطلت بكا فورا وقالت بابتسامه... تمام طب ما كنت تقول كده من الاول ايه العالم دي
و لسه هتمشي مسك ايدها وبصلها بغضب وقال... والنبي ايه انتي كنتي بتشتغليني يا بت
نيره بصت لايده اللي ماسكه ايدها وقالت..... ايدك يا بابا دي ملهاش قطع غيار ...قال مش عاجبه اني بسأله قال مش تحمد ربك اللي بعبرك اصلا بعد اللي عملته الصبح
عدي اتنهد بخنقه وقال ....ما كانش قصدي قلت لك الف مره كنت فاكر الاوضه فاضيه... ايا كان انا مش فاضي ارغي معاكي اصلا
ولسه هيمشي قالت بسرعه.... على فكره بنت عمك حلوه قوي وتتحب..... بس خلاص اتجوزت..و واضح ان بقى في كيمياء جامده بينها وبين جوزها ...غير كده هو قمور حليوه و
عدي بصلها وقاطعها وقال... احلى مني
نيره قالت بدون تفكير.... طبعا وشخصيه جدا
عدي بصلها بدهشه وقال.... وبتقوليها في وشي كمان ...جاتك الباله وانا بسال مين اصلا هو انت عندك ذوق يا مفعوصه انت اصلا
نيره ضحكت وقالت...هو صحيح احلى منك بس
قاطعها وقال بسخريه ....اه قولي روحك احلى من روحه وجو التصبير ده
نيره قالت بسرعه.... لا طبعا ....هو كمان الصراحه روحه احلى برده ....كنت اقصد اقول لك انه مش احلى كتير يعني.
عدي بصلها بغيظ شديد ودخل الاوضه وقفل الباب
نيره انتفضت من خبطة الباب وقالت....هو زعل ليه...مهو احلى فعلا اكدب يعني
عند سهيله كانت بتبكي جامد لان قفل الباب قرب يتكسر وعلي بيخبط عليه جامد من بره وبيقول بزعيق افتحي بقول لك .....ما حدش هينجدك من ايديا النهارده متتعبيش نفسك وتتعبيني على الفاضي
سهيله كانت بتترعش جامد وحاطه ظهرها على الباب وبتقول ببكا شديد....اللذين قال لهم الناس ان الناس قد جمعوا لكم فاخشوهم فزادهم ايمانا وقالوا حسبنا الله ونعم الوكيل** فنقلبوا بنعمة من الله وفضل لم يمسهم سوء
وبقت تعيدها اكتر من مره وهي بترتعش
بس علي كسر الباب بقوه وقدر يدخل ووقعت على الارض وهيه بتزحف لورا وبتقول... ابوس ايدك سيبني في حالي حل عني بالله عليك
بس علي كان بيبصلها بغل وتعب وهجم عليها وقال بزعيق... اخلص عليكي في ايديا دلوقتي قطعتي نفسي
سهيله ضربتو في رجلو المصابه برجلها وخرجت على الصاله جري ومسكت تليفونها وبقت تطلب منتصر وهيه بتجري على باب الشقه هتخرج
منتصر رد وقال...ايه يا جميل وحشتك ولا ايه
شهيله قالت بصراخ...الحقني ..الخقني يا منتصر وفتحت الباب ولسه هتطلع جابها من شعرها فوق النقاب ودفعها على الأرض بغل
سهيله صرخت بقوه ومنتصر بقى يزعق ويقول برعب...سهيله سهيلللله.
بس الخط اتقطع
حس قلبه حرفيا هيقف جري على عربيته علشان يلحقها وهو مش شايف قدامو وبيتصل عليها تليفونها اتقفل
سهيله كانت واقعه على الارض بالم و قالت بدموع شديده ....اقتلني..بالله عليك اقتلني ومتعملش كده ..موتني خلاص ارجوك يا علي موتني
علي قرب عليها وقال بغضب ...حد يموت القمر ده بس ده انا ما صدقت هشوفه
ولسه هيرفع النقاب اتكسر الباب واتصدم باللي بيقول من وراه.. والقمر كمان كان مشتاق قوي يشوفك
عند اسيا بصت لعمها بدموع وقالت... مش هسالك في حوار امي ده.... انا بطبيعتي متوقعه منها اي حاجه دي واحده اتخلت عن اولادها فطبيعي جدا تخون جوزها....بس عايزه اسالك سؤال واحد بس وتجاوبني عليه بصراحه.....يفرق ايه عننا يا عمي...انت احسنت معاملتنا ولحد انهارده محسيتناش بنقص.... هو بقى يفرق ايه.... ليه رفضت تربيه زينا.. اوعى تقول لي علشان امه...عمر امه ما هتكون اسوء من امنا
بقلم...زهرة الربيع
عصران اتنهد وشاف ان ما فيش اي فايده من الانكار اكتر من كده قعد بضيق وقال.....هحكيلك اللي حصل بس تحاولي تفهميني.... امه لما عرفت انها حامل جاتلي اول واحد...وقالت لي انها عايزه تتجوز اخويا وانها حامل بابنه....طبعا لانها رقاصه ما كنتش مصدق ان الولد ده اصلا ابن ماهر اللي ما كانش ليه في كده اصلا ولما رفضت اعترف....اتحدتني بكل بجاحه و قالت لي انها هتجيب الولد ده وتقعدوا على قلبي
بس لما سألت ماهر قال لي... انه فعلا كان سهر مره في المكان ده وحصل بينهم علاقه ...وقتها قولت يمكن يكون ابن اي حد من اللي تعرفهم وبتقول ابننا علشان تاخدلها قرشين وفعلا عرضت عليها الفلوس وافقت على طول ....وعشنا عادي ونسينا الموضوع لحد ما بقى عمره 15 سنه وقتها الولد كان مصر يعرف ابوه وجيه على البيت لاول مره
واظن الباقي انتي عارفاه
اسيا نزلت دموعها بغزاره وقالت....يعني كل كلمه كان قالها صح يعني جالك واترجاك وطردته....يعني فعلا روحت له وعملتلو التحليل واتأكدت بنفسك انه مننا وسبته.... سبته لكلام الناس اللي زي الدبش ...وانا اول واحده كنت برميه بيه ...غسلت مخي وفهمتني ان عمي مبيخلفش و مستحيل يخلف طب ازاي...والتحاليل انا قريتها بنفسي
عصران اتنهد بحزن شديد وقال بحرج .... احم التحاليل دي انا كنت عملتها عند دكتور صاحبي .....عشان ابوكي كان زي لؤي مصر ان الولد ده يشبهنا ومننا وكنت عايز اسكته مش اكتر ...اسيا يا بنتي انا قلت لك كل اللي اعرفه وكل اللي عملته مكدبتش عليكي في حرف..وكل رجائي منك انك تعقلي اخوكي وتفهميه انها كانت غلطه واكيد مش هتمسكولي على غلطه واحده وتسيبو كل اللي عملته علشانكم
انتي قولتي بنفسك اني عمري ما فرطت فيكم وكنت بعاملكم زي عدي وسهيله ...كمان لازم تعرفي ان والله العظيم انا ما خنت اخويا ولا قربت لامك ابدا ولو على اكمل انا والله ندمان وهصالحه ونبدأ كلنا من جديد
اسيا مسحت دموعها بقوه وقالت بسخريه ....تصالحه طب ازاي يا عمي..عمره ما هيسامحك ولا هيسامحني..انا دلوقتي معرفش ازا كنت حضرتك صادق في ندمك ولا لا...ولا اعرف اذا كنت هقدر اتناسى انك خدعتنا بالشكل ده...بس اللي اعرفه ان كل كلمه طلعت مني واذيت بيها اكمل وحرقت قلبه بيها بسبب ثقتي فيك هتفضل سد بيني وبينك لحد ما هو يسامحني او ربنا ياخذني ويريحني من الخنقه اللي حساها دلوقتي
قالت كده ومشيت من قدامه بحزن شديد
عصران احتدت عنيه بغضب شديد وقال....او فعلا ربنا هياخد حد من هنا بس مش انتي يا روحي .....هو اللي كفايه قوي عليه كده ....صحيح طربق الدنيا على دماغي بس مش هيلحق يفرح بيها ابدا
و مسك التليفون واتكلم مع واحد وقال.... اسمع فيه واحد عايزين نريحه على الاخر من غير شوشره.... هبعت لك صورتك ومعلومات عنه....تجبلي اجله من غير ولا غلطه وووو
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا