رواية عشق على صفيح الموت الفصل الرابع والثلاثون 34بقلم إيلا إبراهيم( جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)
رواية عشق على صفيح الموت الفصل الرابع والثلاثون 34بقلم إيلا إبراهيم( جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)
#عشق_على_صفيح_الموت34
زينب بتعيط في العربيه وهي بتبص لمصطفى.. ومصطفى كان ساكت طول الطريق بعد ما خرجها من القسم ..
وقف مصطفى العربيه وكانت زينب خايفه من سكوته
زينب بتبص ناحيته بتبه : مصطفى انت مصدق الكلام اللي قاله..
مصطفى مسح وشه بغيظ واتكلم بغضب عجبك الموقف البايخ الللي حطيت نفسك بيه .
زينب انا معملتش حاجه غلط..
مصطفى بانفعال مش قلتلك بلاش شغل ..
زينب بدموع انا بسألك انت مصدق اني ممكن اعمل كده..
مصطفى بص ناحيتها بجديه زينب انت بتحاولي تبرر لغلطك.. بكلامك ده مش اكتر..
انت مغلطتش واحد مهزق... وكان يستاهل اللي حصلها.. والا انت شايف ايه.. ولا تكون مصدق كلامه
و اني عرضت نفسي علية..
مصطفى اوعي تقولي كده.. انا عارفك كويس وواثق فيكي... وانك فتحتي دماغه ده ارحم بكتتتير من اللي هعمل فيه بعدين..
يعني انت مصدقني..
انا مش ممكن اشك فيكي... لكن الشغل من النهارده بلاش منه
زينب بس انا
مبسش انا قلت كلمتي خلاص.. انتي مش محتاجه تشتغلي انا بشتغل كفايه
لكن انت مش مجبر تت
انا مجبر انا جوزك وانتي واختك ملزومين مين.
زينب لك.
مالكنش.. تسمعي الكلام يا زينب عشان انا والله العظيم ماسك نفسي بالعافيه مش قادر اتخيلي أن ال**** حاول يقرب منك وانا مكنتش حوليكي ولا قادر احميكي..
زينب بس انا بتسلى بالشغل يا مصطفى
اهتمي بزينه خرجيها اتفسحي.. لكن شغل مش هسمح ليكي تشتغلي تاني..
يعني هتحبسني يامصطفى..
وليه تسميه حبس.. ما كل الستات في بيوتها .. ياستي لو حابه هعملك راتب بس بلاش نزول للشغل تاني..
وانت هتشغلني ايه حضرتك..
مصطفى مسك ذقنها بابتسامه و وغمزها وقال: كفايه تبقى بحضني دائما .. مستعد تدفع عمري كله ..
ابتسمت بكسوف ودفنت وشها بصدره وهي بتقول كنت خايفه اوووي يامصطفى..
مسح وشها وسأل بقلق خايفه من ايه .
خايفه تكون صدقت كلامه ..
وانا هتوه عنك يا زينب ..انا عارف انتي ايه كوويس عشان كده بحبك..
بصت ناحيته بابتسامه وقالت قولهالي كتتير يامصطفى بحب اسمعها منك اوووي.
مصطفى بمكر : هي ايه دي
زينب بحبك.
وانا مش هسمعها بقى..
زينب حضنت دراعه وهي بتقول انت مش شايفها بعنيا يامصطفى..
مسح وشها بكفها ورفع وشها عشان تبصله وقال شايفها بس اني اسمعها تبقى إحلاا..يلاا بقى وباسها سمعيني ياروحي .. وبأسها تاني وقال مش هتقوليها يعني .. زينب حطت اديها على صدره وهمست بكسوف مصطفى احنا في العربيه حد يشوفنا..
ولسا هيقرب منها تاني سمع صوت فونه ..
وهي بعدت عنه بالعافيه وعدلت شعرها وهو بص ناحيتها بغيظ ورد على قونه .. واتصدم لما ...
******
رجع كاظم وجمره البيت بوقت متأخره وكان الكل نايم... واول ما دخلوا الاوضه كاظم كان متردد وعاوز يتكلم معاها ..
كاظم جمره .
جمره وهي بتحط حاجتها ..هممم
كاظم عاوز منك حاجه
جمرة حاجة ايه .
كاظم مرات عمي مالكيش صالح بيها.. عشان خاطري..
وانا ايمتا جيت ناحيتها يا كاظم بعدين دي عملت مشاكل بينا وفرقتتها عايزني اخدها بحضني ..
كاظم جمره عشان خاطري ياحبيبتي..
جمره : ماشي ياكاظم مش هتكلم معاها لكن لو جت فطريقي مش هسكت لها ...
كاظم مش هتقرب منك اطمني .. لكن وحياتي عندك بلاش مشاكل هي زعلانه على عمي الله يرحمه قدري موقفها .
جمره ماشي ياكاظم مش هرد عليها...
كاظم بغمزه : بحبك وانت بتسمع الكلام..
جمرة بثقه : انت هتحبني بكل حالاتي ياكاظم بيه .
كاظم قرب منها وحاوط خصرها بتملك : ده انتي فكل حالاتك قمر وبتتحبي...
جمره ابتسمت بكسوف ولسا هتبعده دفن وشه بشعرها ووو
*********
كان عمر زي عواديه مع عشيقته في شقتها. لما فضلت مروى تتصل بيه كتتتير وهي مطنشها...
عشيقته : مين اللي بيتصل من الصبح كده ..
عمر بتذمر مالكيش صالح..
البنت طب رد ممكن يكون في حاجه مهمه..
عمر بغضب : ماقولتلك متتدخليش انت مبتفهميش.
البنت بخوف منه هو اول مره يعاملها كده رددت طيب حاضر .
عمر روحي اعملي فنجان قهوه .
البنت :حاضر..
عمر بص على فونه وشغل سيجاره ورد عليها بحب ايوووا ياحبيبتي في حاجه انا بالشغل من الصبح . واتصدم لما جاله صوتها وهي بتعيط وبتقوله
يتبع....
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله1 اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا