رواية اوقعتني بغرامها الفصل الثالث 3 بقلم يارا علاء (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية اوقعتني بغرامها الفصل الثالث 3 بقلم يارا علاء (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
#اوقعتني_بغرامها .(٣)
ورد بصتله بسخريه وسابته ودخلت اوضتها بغضب منه ومنصور قام ودخل مكتبه وقعد وفتح الدرج وطلع صوره لست شايله طفل ابتسم بوجع: هرتي مع ال بتحبيه وسبتيني وسبتي ابنك ال كان محتاج حنانك بس ربنا عوضه بواحده احسن منك مليون مره عوضته وعزضتني رغم اني ساعات بعاملها وحش بس حبتها أما انتي مجرد ذكري مش اكتر .(قال كده وطلع ولاعه وولع في الورقه ورمها ورجع رأسه ببرود وشويه وقام دخل اوضته ونام جنب ورد ال ادته ضهرها وهو ادها ضهره ونام
وورد لما حست بانفاسه منتظمه لفت وبصتله بدموع وقالت:هتفضل عمرك اناني يا منصور مش بتحب غير نفسك وانا استحملت كتير اوي ومستحملاك عشان خاطر زين بس مش عارفه هصبر ولا لا ( وبعدها نامت بحزن .
(بعد يومين )
زين صحي بدري ونزل لاقي الخدم بيجهزوا في البيت عشان كتب الكتاب بصمت ورطب عربيته وفضل يلف بيها وكان جواهر وجع وغضب من ال بيحصل وعدا وقت كبيره وهو برا لغايت أما أبوه اتصل بيه برد ببرود:نعم.
منصور بغضب:انت فين الساعه٦ هتيجي امتي
زين بص في الساعه وقال نص ساعه وجاي.
منصور:طب تعالي بسرعه عشان تجهز الناس جات .
زين : تمام.(وقفل موبايله)
بعد نص ساعه وصل ودخل بيته وطلع اوضته وجهز ونزل خرج للرجاله برا وغرام كان ابوها وصل ودخل بيها من الباب التاني ودخلها للحريم وورد خدتها وجهزوها وبعدها ورد خرجت مع البينات ال كانوا معاها وسابوا غرام في الاوضه لوحدها
وهي بصت بخوف للمكان كانت الاوضه كلها اسود قالت بخوف:استغفر الله العظيم ده شكل اوضته امال هو شكله ازاي ربنا يستر .
(في الجنينه)
المأذون جه وعزام قعد وزين والمأذون بدأ في كتب الكتاب وزين وقع وعزام اخد الدفتر فوق عشان غرام توقع وشويه ونزل والمأذون قال:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.
ضرب النار اشتغل والزغاريط وزين اتعصب وبص لابوه ال رفع أيده عشان يسكتوا وقال:قوم يلا اطلع لعروستك.
زين اضايق بس فضل أنه يطلع وينام احسن ما يقعد معاهم ودخل الصالون وطلع علي اوضته ودخل لاقي غرام قاعده علي السرير مهتمض وسابها ودخل الحمام اخد شور وطلع وهو لافف الفوطه علي وسطه راح ناحيت الدولاب طلع بنطلون ولبسه وراح ناحية السريرعشان ينام بس سمع صريخها بصلها بغضب: بتزعقي لي.
غرام بكسوف:البس حاجه من فوق.
زين ببرود:ملكيش دعوه.
غرام شالت الطرحه من علي وشها بغضب:انت بتكلم معايا كده ليه
زين بصلها بصدمه وقال:انتي.
غرام بصتله بصدمه:معقول انت ال هتجوزه
زين بعصبيه :وحياة امك وانتي متعرفيش هتجوزي مين.
غرام بسخريه:ده علي اساس انك عارف انت هتجوز مين
زين بصلها بصه تخوف وهي رجعت لورا :انت بتبص كده لي.
زين قال بتحذير:مسمعش حرف منك انتي فاهمه واه انتي هتفضلي علي زمتي كام شهر وبعدها اطلقك لاني اصلا مش بحبك ومستحيل احبك ومتمسكيش اي حاجه تخصني ولا تقولي رايح فين وجاي منين فاهمه.
غرام ببرود:فاهمه.
زين اخد مخده ونام علي الكنبه ال في الاوضه وهي راحت علي السرير ونامت وعنيها مدمعه بحزن من ال بيحصل معاها.
(تاني يوم)
زين صحي علي خبط الباب قام وفتح الباب ولاقي ورد وقال:نعم يا امي في حاجه.
ورد بصتله وقالت بشك:هو انت مقربتش من مرتك صح.
زين نفخ بضيق:لا يا امي مقربتش منها .
ورد :بس ابوك لو عرف ممكن يقلب الدنيا.
زين :مش مهم.
ورد :طب اجهز وانزل عشان ابوك مستنيك انت ومراتك
هز راسه ومامته نزلت وهو قفل الباب ولف لاقي غرام صاحيه بصلها ببرود:قومي يلا عشان مستنين تحت.
قال كده ودخل الحمام غسل وشه وخرج وهي قامت دخلت الحمام غسل وشها وبعدين خرجت طلعت هدوم ودخلت تلبسها في الحمام وشويه وطلعت ولفت الطرحه ونزلوا وزين قعد وقال ببرود:صباح الخير.
منصور:صباح النور اقعدي يا بنتي .
غرام قعدة بكسوف و ورد بصتلها وقالت:متكسفيش يا حببتي مدي ايدك.
غرام هزت راسها وبدأت تاكل وزين وكان الصمت سيد المكان بس منصور قطعه لما قال:شهر بالكتير ومراتك تحمل يا زين انا عاوز احفاد.
زين اتعصب وقال بصوت عالي:.....
يتبع......
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا