القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق على صفيح الموت الفصل الواحد والاربعون 41الاخيره بقلم إيلا إبراهيم( جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)

 

رواية عشق على صفيح الموت الفصل الواحد والاربعون 41الاخيره بقلم إيلا إبراهيم( جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)






رواية عشق على صفيح الموت الفصل الواحد والاربعون 41الاخيره بقلم إيلا إبراهيم( جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)



#عشق_على_صفيح_الموت 41 الأخير 

بعد مرور مدة زينب اختفت هي واختها وبالرغم من بحث مصطفى عنها إلا أنه لم يعثر لها على اي اثر وكأنها كانت حلم جميل واختفت ..

جمره بالرغم من غضبها من كاظم وخصامها له إلا أنها بقيت في منزله الا ان تلد طفلها قد طردت كاظم من غرفتها ...

مروى مازالت مصره على الطلاق وعمر رافض الفكره من أساسها لذا قرر فعل شيئا مااا...

كاظم يعيش على أعصابه بسبب غضب جمره منه .


غانم : هي ماراحتش بيت اهلها يعني في امل تصلح حياتك معها .

كاظم جمره عنيده ومش مدياني مجال افهمها اللي حصل .. واني خلاص  طلقت نيره ومعدتش. موجوده  بحياتنا..

غانم : اللي حصل مكنش سهل عليها .. جمره مراتك وبتحبك .. وانت بكل برود جاي تقولها انك كنت متجوز ..

كاظم بانزعاج : ده قبل ماعرفها..ياغانم..

غانم لكن  انت خنتها مع نيره لما كانت مراتك. وقلتها الكلام ده 

كاظم بضعف : كنت تايه ومش واعي للي بعمله بس ندمت وأطلقتها وانا خلاص معتدش عايز بالدنيا دي غير مراتي وابني..

غانم : طب اهدى كده ومراتك لسا باقيه عليك مدام مكبرتش الحكايه.

كاظم : تفتكر كده يا غانم..

غانم : ايوا سيبها يومين تلاته كمان وكلمها اكيد هتلين.. وكل حاجه هتتحل...

كاظم : ربنا يسمع منك..

دخلت عليهم ام كاظم بخوف وقلق الحقوني اختكم مالهاش اثر بالبيت

كاظم : انتي بتقولي ايه يا امي.. هتكون راحت فين..

غانم بهدوء تلاقيها في الجنينه تحت..

الام ببكاء بقولك مالهاش اثر دورت عليها في كل حته .

بالوقت ده جالهم اتصال من عمر. ..

رد عليه كاظم باستغراب 

عمر بضحكه مستفزه: ازيك يابونسب..

كاظم : عاوز ايه ياعمر..

عمر ببرود : مش عايز بس حبيت أبلغكم اني عديت عليكم النهارده وخدت مراتي معلش مجتش فرصه أبلغكم..

كاظم بغضب انت بتقول ايه يا****

عمر ببرود : بلاش تشتم عشان عيب متنساش احنا نسايب..

خد غانم الفون منه ورد عليه بغضب انت فين يا ****

عمر مقولتلكم بلاش تشتموا انا خدت مراتي بس اكونش خاطفها لاا سمح الله ..و انا مش داري..

غانم اديني مروى اكلمها ..

عمر : تؤ معلش أصلها بالحمام .. سلام يابو نسب..

قفل عمر السكه فوشهم . وغانم رمى الفون عالأرض بغضب وهو بيجري ورى كاظم اللي بيقول احنا لازم نلاقيه بسرعه مروى مستحيل تروح معاه بأرادتها ...


*******

بعد مرور يومين وعمر مختفي مع مروى ومحدش عارف مكانهم جمره على حالها حابسه نفسها بؤضتها مش بتخرج كتير بتهتم ببنت غانم اللي اتعلقت بيها اوووي.. وبتهتم بحملها وصحتها وبتتجنب تتكلم مع كاظم أو اي حد تاني.. لحد ما في يوم وهي واقف قدام البلكونه بتاعتها وسرحانه بتفكر هتعمل ايه بعد كده..

 هل هتعرف تعيش من غير كاظم 

أو هل هو يستاهل فرصه عشان يكمل بالجوزه دي هي بتحبه  اووي لكنها لسا حاسه أنه خانها في المره دي  يعني هيخونها تاني وتالت..

 مسحت دموعها لكنها حست بيه بيغطي كتافها بالملايه وبيحضنها وهو بيدفن وشه برقبتها وهمس لها بشوق : واقفه هنا ليه هتبردي..كده 

بعدت عنها ودخلت اوضتها وهي بتقول بانزعاج انتي ازاي تدخل اوضتي من غير ماتخبط.

كاظم : واخبط ليه مش دي اوضتي انا كمان..

جمره :لو سمحت امشي من هنا ماليش مزاج اتكلم .

كاظم : بس احنا لازم نتكلم .. انا سبتك برحتك كتتير..

جمره : ممكن تسيبني لوحدي ..

كاظم قرب منها ولسا هيحاوط وشها باديه بعدت عنه بضيق وقالت لو سمحت امشي من هنا ...

كاظم بندم ،: انا اعترفت بذنبي عشان نبدأ صفحه جديده مع بعض من غير كدب..انا اعترفت باللي عملته يا جمره عشان مكونش كدبت عليكي فيوم.. والله نيره كانت نزوه وكنت لسا عيل.

_ متجبش سيرتها قدامي قالتها جمره بدموع وغضب..

كاظم خلاص اهدي عشان خاطري انا غلطت وعارف والله اني جرحتك.. بس بحبك ولما خنتك معاها كنت تايه ومش عارف اعمل ايه كل حاجه بتبين انك قتلت جدي. جدي ياجمره مش اي حد ... مكنش قدامي الا هي اروحلها..

ببكاء وحرقه : وخنتني معاها  انت عرفت تخوني معاها ياكاظم انت لمست ست غيري .. خدتها بحضنك.. انا ..انا ولسا هتكمل كلامها بدأت تصرخ وتمسك بطنها بوجع  وكاظم  اتخض عليها في ايه مالك ياجمره..

جمره بوجع انا..بوللد الحقني يا كاظم..


*******

العيلتين كلهم مستنين جمره تخرج من اوضت العمليات ما عدا عمر ومروى اللي لسا مختفيين لحد.دلوقتي..

مصطفى رايح.جاي في الممر هو وكاظم واحد يبص للتاني بكره ولسا محدش عارف هما مالهم بيكرهوا بعض كده ليه.. لحد ما خرجت الدكتوره وبلغتهم أنها خلفت ولد الفرحه ظهرت على العيلتين..

كاظم ومصطفى اللي اتنين دخلو الاوضه مع بعض وكل واحد مش عايز التاني يدخل ولسا كاظم هيقرب منها يبارك لها .. مصطفى سبقه و حاوط وشها بحب الف مبروك ياقلب اخوكي..

جمره ابتسمت بتعب الله يبارك فيك.

مصطفى عامله ايه ياحبيبتي..

جمره ابتسمت وهي بتقول:  بعد ماخلفت مصطفى الصغير بقت احسن

مصطفى بص لجمره ولسا هيتكلم كاظم بغيره يا استاذ لو سمحت ممكن تبعد عشان ابارك لامراتي...

مصطفى بص ليه وهو بيضيق عنيه بانزاعاج : انا هروح اشوف ابنك ياجمره مش هتأخر اكيد شبه خاله..

جمره : يارب يكون شبهك ياحبيبي ...

استئذنت العيلتين وفضل كاظم معاها لوحدهم..

كاظم مش عايزاه شبهي يعني..

جمره...

كاظم قرب وباس جبينها الف مبروك لينا يا روحي..

جمره ..

كاظم لف وشها  ليه واتكلم بحب اظن ابننا يستحق نطوي الماضي ونبدأ من جديد والا انتي شايفه ايه.

جمره ..

كاظم باس شفايفها بشوق ولهفه وفرح لما ماحولتش تبعده وبص فعنيها وقال وحشتيني يا جمره وحشتني وحياة ابننا 

جمره بدموع والله لو عملتها تاني ياكاظم مش هتشوف وشي في كل حياتك 

كاظم و حيات عنيكي الجميله دول مش هعرف ابص لغيرك عشان انتي ماليه قلبي وعقلي ياجمره وشدها لحضنه وهو مبسوط اوووي . عشان خلاص حل كل مشاكله وجمره سامحته...


******

بعد مرور شهرين جمره وكاظم حبهم بدأ يكبر واهتمامه فيها يكبر اكتر واكتر والطفل الصغير قربهم من بعض اكتر .. 

لحد ما في يوم كانت بتلاعب ابنها وسمعت صوت صريخ تحت ونزلت بسرعه عايزه تشوف ايه اللي حصل واتصدمت لما بلغوها أن الطياره اللي مسافر بيها كاظم وقعت وكاظم اتوفى مكنتش مصدقه الي بتسمعه وانهيار اهله قدامه بيأكدلها اللي حصل وقعت من طولها و...


*****


بعد مرور سته اشهر اتصدمت جمرة بوالد كاظم عبد الرحيم وأبوها عبد الوهاب داخلين عليها عشان يجوزوها لغانم اخ كاظم الصغير ...والمؤذون بيستنا برررا 


يتبع 

تكملة الرواية الجزء الثاني من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله1 اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع