رواية قصة لا تنتهي الفصل الخامس 5بقلم دينا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية قصة لا تنتهي الفصل الخامس 5بقلم دينا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رجعت بصت علي جاسر وقالت: انا حره في لبسي وبعدين الغلط من عندك كنت قولتلنا ان فيه ضيوف جايين عندنا
بصلها بضيق وحده وقال: اطلعي غيري اللي انتي لبساه دا
قربت بوسي منه وهيا مش فاهمه اي حاجه وقالت: جاسر مين دي
بصلها جاسر وكان لسه هيرد قاطعته شربات وهيا بتحط اديها علي كتف جاسر بدلع وقالت: انا ابقا مراته يا عنيا
بصتلها بوسي و اشوف بصدمه شديدة... بصلها جاسر من طريقتها ودراعها اللي علي كتفه بدهشه من تصرفها
بعدتها بوسي عنه وقالت بغضب وانفعال: ابعدي عنه انتي واحده كدابه
بصتلها شربات بابتسامة نصر وقالت: انا مش كدابه حتي اسألي جوزي حبيبي..... قولها ي بيبي مش احنا متجوزين
بصلها جاسر بصدمه شديدة مش مصدق بيبي... اللي واقفه بتتكلم معاه دي هيا نفسها شربات بنت خالته ولا دي وحده غيرها... مين دي
مسكته بوسي من دراعه وقالت بدموع: قولي يا جاسر قولي انها كدابه... قولي انك مش متجوزها
مكنش مركذ معاها كان باصص علي شربات وهوا مش مستوعب مين دي.. مسكت بوسي وشه وخلته بص ليها وقالت ودموعها بتنزل: رد علياا انت متجوزها زي ما هيا بتقول
جاسر: اه اللي قالته صح تبقي مراتي
سابته بوسي وهيا بتبصله بصدمه وتهز راسها بالنفي ودموعها بتنزل وهيا حاسه بقلبها بينكسر علي مليون حته مكنتش مصدقه: قولي انك بتكدب عليا.... قولي ان دا مش حقيقه
جاسر: بس دي الحقيقه يا بوسي
بصتله بشده بعدين بصت علي شربات بغضب ونار تشتعل في عينيها... رجعت بصت علي جاسر وقالت: يبقا عشان كده رفضت تقابل بابا يوم عيد ميلادي وتتكلم معاه في موضوعنا.... كدبت عليا و قولتي كنت مشغول.... اتاريك مشغول معاها.... يا ترا مخبي عني اي تانيه انا لسه معرفهوش..... انت طلعت واحد كداب خاي.......
قاطعها جاسر بحده: كفايااااا.... انا لحد دلوقتي ماسك نفسي ومش راضي اتعامل معاكي بأسلوب مش هيعجبك.... انت تجاوزتي حدودك ونسيتي نفسك انتي بتتكلمي مع مين
بصتله ودموعها بتنزل وهزت راسها وقالت بغضب ودموع: ماشي يا جاسر... ماشي
وسابتهم وطلعت من القصر جري وهيا بتبكي..... بصلها اشرف وكانت صعبانه عليه.... قرب من جاسر وغمز له وقال بهمس: دنتا طلعت خبيث اوي كدا تتجوز و متقوليش.... وبعدين البت طلعت قمر اها اومال كنت بتعيب عليها ليه
بصله جاسر بحده وغضب.... خاف اشرف من نظراته القاتله له وقال: اشوفك بكرا
وجري من قدامه بسرعه طلع من القصر.... بص جاسر علي شربات بغضب وحده وقال: مبسوطه من الفيلم الهندي اللي حصل قدامك ده
شربات بثقه مصتنعه: ايوه عاجبني
قرب منها فجريت اتخبت ورا اميره وقالت: الحقيني يا خالتي هيموتني
جاسر بعصبيه: دانتي ليلتك سوده... مش هيطلع عليكي نهار.... بيبي وجوزك و بتدلعي... كان فين ياختي دا كله.... ونازله قدامه بالمنظر ده... دانتي قاصده بقا
شربات وهيا بتتحامه في اميره: ايوه كل اللي عملته كنت قصداه.... ولسه يامه هتشوف مني.... انتي فاكرني معرفش حاجه كمني يعني عايشه في البلد لا يا حبيبي فوق انا اعرف حاجات كتيره قوي بس انا اللي مش راضيه اطلعها عشان محدش يحسدني علي جمالي و حلاوتي و رقتي.... لان مفيش واحده زي
جاسر بعصبيه: مهو فعلا مفيش واحده زيك في اللي انا هعمله فيكي دلوقتي
كانت اميره بتحاول تحمي شربات من عصبية ابنها وهيا هتموت علي نفسها من الضحك اللي كتماه وقال بجديه مصتنعه: خلاص بقا يا جاسر اللي حصل وشربات اكيد متقصدش... ومش هتعمل كده تاني... صح ي شربات
شربات باستفزاز: صح يا خالتشي
انصدمت لما لقيت جاسر بيفك الحزام وهوا بيبصلها بغضب وحده... سابت خالتها وجريت علي فوق بسرعه... فك الحزام وجري وراها وقال: مش هتهربي مني
دخلت الاوضه بسرعه وقفلت الباب علي نفسها كويس... خبط علي الباب بقوة شديدة وقال: افتحي الباب... افتحي الباب بالذوق احسن لك بدل ما اكسره علي دماغك
حطت اديها علي بؤها وهيا بتضحك بعدين قالت: مش هفتح واللي عندك اعمله.... انا مش خايفه منك علي فكره
كانت اميره واقفه بتبصلهم وهيا بتموت من الضحك... بصلها جاسر بعصبيه... جريت هيا التانيه علي اوضتها بسرعه و قفلت الباب
بص علي اوضة شربات وقال بتوعد: مسير الفريسه تقع في المصيده
شربات: ليه شايفني فار هتصطاده
جاسر بعصبيه: الايام ما بينا يا بت خالتي و يانا يانتي
بعدين سابها ودخل اوضته وقفل الباب بقوة... سمعت صوت الباب وهوا بيتقفل عرفت انه دخل اوضته... راحت فتحت الباب بهدوء وبصت ملقتش حد.... راحت بصت علي اوضة خالتها اميره... كانت هيا التانيه واقفه وبتبصلها بابتسامه شاورو لبعض ان خطتهم نجحت
................
رمت بوسي كل حاجه من علي التسريحه بعنف وغضب شديد.. وصوت انفاسها مسموعه وعنيها حمرا من الغضب والدموع: انا.... انا يعمل فيا كده.... طول الوقت كان بيخدعني... وفي الاخر يطلع متجوز... طيب وانا وحبه ليا... كل دا كان كدب.... طيب وقلبي اللي حبك يا جاسر ليه تكسره وتجرحه كدا.... لييييييه
خلصت كلامها وهيا بتقلب الترابيزه اللي قدامها بغضب وانفعال.... بصت علي نفسها في المراية... عنيها اللي منتفخه من البكاء ولونها احمر من فرط غضبها: اي العيب فيا انا احلي منها... مفيش واحده في جمالي... خاني لييه ليييه خاني وعشان مين واحده معفنه زي دي
ضربت المريا باديها بقوة شديدة اتكسرت المرايا... اديها اتجرحت وبدأت تنزف جامد.... بس مهتمتش ولا كانت حاسه بوجعها.... قد الوجع اللي حساه من جواها
فضلت تضرب في المرايا بغضب ودموعها بتنزل لحد ما اتكسرت علي مليون حته في الارض
بصت علي نفسها في حتة ازاز من المرايا في الارض وقالت بغضب شديد: ماشي يا جاسر... مش انا اللي يتعمل فيها كدا.... انت لحد دلوقتي مشفتش مني حاجه..... استحمل بقاا اللي هيجرالك
خدت التليفون من علي السرير واتصلت بـ رقم وقالت بخبث: انا موافقه
...............
طلعت اميره من اوضتها شافت واحده واقفه ومعاها شاب وكانو بيبصو علي القصر بنظرات مفهمتش معناها
قربت منهم وقالت: انتو مين
بصتلها الست بابتسامة ماكره وقالت: اكيد انتي اميره مش كدا
اميره باستغراب: اه انا انتي بقا مين ومين اللي معاكي دا
ردت بنفس الابتسامة: انا خلود مرات جوزك الله يرحمه ودا ابني منه
بصتلها اميره بصدمه شديدة وقالت: انتي بتقولي ايه.... اي التخرايف اللي انتي بتقوليها دي
نزلت شربات ووقفت تبصلهم وهيا مش فاهمه حاجه
خلود بمكر: اي يا ضرتي هوا ابنك مقلكيش ولا ايه
بصتلها اميره بصدمه ومش مستوعبه وقالت بغضب ودموع: انتي كدابه غوري اطلعي انتي و الحيوان دا برا
بصلها ابن خلود وقال: نطلع فين احنا قاعدين معاكم هنا مش دا قصر بابا الله يرحمه يبقي من حقنا احنا كمان نعيش فيه
كانت شربات بتسمعهم وهيا مصدومه وحزينه علي صدمة اميره و كسرتها والدموع اللي متحجره في عنيها
قربت منهم وقالت بغضب: اطلع بره انت والمحروصه امك ملكش مكان هنا
بصلها بخبث وهوا بيبصلها من فوق لتحت بقذاره وقال: القمر ده منين بقا
شربات بانفعال وغضب شديد: متلم نفسك ياض احسن ورب الكعبة امسح بكرامتك الارض
كان هينفعل عليها بس مسكته خلود وقالت: خلاص يا جاسم احنا مش جايين نعمل مشاكل
شربات بشده: جاسر
خلود بمكر: لا يا حبيبتي جاسم مش جاسر اصل ابني حبيبي اتولد في نفس اليوم اللي اتولد فيه جاسر ابنك يا اميره فكانو زي التؤام اتولدو في يوم واحد... عشان كده جابر حب يسميه اسم شبه اسم اخوه فسمه ابنك جاسر وابني جاسم
مكنتش اميره مصدقه اي حاجه بتقولها... حست برجليها مش قادره تشيلها كانت هتقع بس لحقتها شربات وسندتها بلهفه: خالتييي... انتي كويسه
بصتلها خلود وجاسم بشماته وقالت بحزن مصتنع: مالك يا ضرتي حصلك ايه بس
بصتلها شربات بغضب شديد وقالت: غورو اطلعو برا
خلود بمكر: محنا قولنا القصر دا بتاعنا زي مهوا بتاعكم
"ومين اللي قالكم الكلام ده ان شاء الله "قالها جاسر بقوة وهوا بيدخل القصر
الكل بصله قرب منه جاسم وهوا بيفتح اديه ياخده بالحضن وقال بحب مصتنع: اخويا حبيبي
كان لسه هيحضنه رجع جاسر خطوه لورا وبصله بحده وقالت: متنطقش الكلمه دي علي لسانك تاني
قربت خلود منه وقالت بحزن مصتنع: اخس عليك دي مقابله تقابل بيها اخو.....
قاطعها جاسر وقال بنبرة صوت هزت اركان القصر: قولت مش اخويا والكلمه دي مش عايز اسمعها تاني
جاسم: غصب عنك اخوك.... مش بمزاجك.... واحنا جايين ناخد حقنا من ورث بابا الله يرحمه
ارتسمت عليه وجهه ابتسامه ساخره وقال: قول كدا من الاول داخل علي طمع
جاسم: اه داخل علي طمع احنا لينا حق في القصر وكل الشركات اللي تخص بابا وكل الفلوس اللي معاك احنا لينا فيها النص
جاسر: ومين اللي قالك الكلام ده
جاسم: انا اللي بقول وحقي هاخده تالت ومتلت ومش هسيب مليم واحد فيه
جاسر: انت ملكش اي حق في ولا حاجه وزي ما دخلت هتخرج
جاسم بغضب: مش هطلع غير لما اخد حقي
جاسر بحده وصوت عالي: ساااااالم
دخل سالم وكان واحد من الحرس بتوعه بصله جاسر بحده وقال: طلع الزباله دول ومش عايز المحهم هنا تاني
هز سالم راسه بهدوء... وراح مسك جاسم من اديه هوا و خلود وسحبهم بقوة برا تحت صراخ جاسم وهوا بيقول: حقي مش هسيبه وهاخده منك وبكرا هتشوف
رماهم سالم برا القصر... وقعهم علي الارض بقوة وقفل البوابه في وشهم
خلود بغضب: شايف.... شايف عمل فينا اي
جاسم بغضب شديد: هدفعه تم اللي عمله غالي اوي
قامت اميره وبصت علي جاسر بدموع وحزن وكسره وقالت بوجع: الكلام اللي قالته دا صحيح... ابوك خاني واتجوز عليا وكمان خلف منها وطول السنين دي كلها وانا عايشه معاه زي الغبيه مش عارفه حاجه
حاوط وشها بكفوف اديه ومسح دموعها بسبابته وقال: ميستهلوش دموعك الغاليه دي تنزل عشانهم
بكت بوجع وقالت: يبقا كلامها صح.... وانت كنت عارف
جاسر بحزن: عرفت من سنتين... مكنتش مصدق لما جالي الحيوان دا وقالي انه يبقا اخويا...... بس فى الاخر للاسف اتأكد انه فعلا كل اللي قاله حصل.... بابا خدعنا كلنا
اميره بوجع و دموعها بتنزل بحرقه: طيب انا عملت معاه ايه عشان يعمل فيا كدا.... ليه يخوني..... قصرت معاه في ايه
حضنها وهوا بيطبطب عليها وقال بحزن: ميستحقش انك تزعلي عليه ولا دموعك تنزل عشانه.... عمري ما هسامحه علي اللي عمله
بعدها ومسح دموعها وقال: عشان خاطري مش عايز اشوف دموعك تنزل.... صدقيني ميستاهلوش
انهارت من العياط وهيا بتبكي بحرقه ووجع شديد... حضنها وهوا بيطبطب عليها بحزن ممذوج بغضب وهوا بيتواعد لهم
كانت شربات بتبصلها بحزن ودموع وقلبها موجوع علي خالتها
..............
كان واقف جاسر في البلكونه وهوا بيتنفس سيجارته بشراسه وينظر للفراغ بتفكير... وقفت شربات جنبه نفخ دخان السيجاره وقال من غير ما يبصلها: نامت
شربات بحزن علي خالتها: ايوه فضلت جنبها لحد ما نامت دموعها يا عيني منشفتش من علي خدها... قولي طالمه انت كنت عارف من سنتين مقولتلهاش ليه علي الاقل مكنتش هتتصدم بالطريقة دي
خلص السيجاره رماها وطفاها برجله وطلع سيجارة تانيه و ولعها نفخ دخان السيجاره وقال: كنتي عايزاني اقولها ايه.... بابا طلع خاين وطلع متجوز وعنده ولد زيي في السن
شربات: علي الاقل احسن ما جات الحربايه اللي اسمها خلود وبخت سمها ومشيت وسابت خالتي موجوعه ومقهوره من العياط
خد نفس عميق من السيجاره ونفخ دخانها وهوا بيبصله بتفكير.... اتفاجأ لما شربات سحبت السيجاره منه وقالت بضيق: كفايا منتا لسه مخلص واحده
بصلها بحده وقال: ملكيش دعوه بيا وتاني مره علي الله تسحبيها مني بالطريقه دي
رمت السيجاره علي الارض وقالت بغضب ودموع: الحق عليا اني خايفه عليك
وسابته وطلعت من الاوضه وقفلت الباب وراها بص لطيفها بضيق... مسح وشه باديه بضيق شديد من نفسه ومن كل حاجه بتحصل حوليه
شويه وطلع تليفونه رن علي رقم وقال ببرود قاتل: نفذ
بعدين نزل التليفون وهوا باصص قدامه بتفكير
.........
كان راجل جاسم هوا وامه خلود اللي كانت بتقول بضيق وحقد: داهيه تاخدهم كلهم علي بعض
جاسم بغضب: مهو الغلط عندك يا ماما انتي ليه مخلتيش بابا يتنازل عن كل الاملاك بإسمي قبل ما يغور كنا استفدنا بحاجه منه
خلود بضيق: قطعت سيرته مطرح ما راح
اتفاجأو بأهل المنطقه وهوا متجمعين والكل كان في حالة صدمة واللي فيه بيحوقل
قربو منهم ودخلو وسطيهم يشوفو فيه اي انصدمو بالبيت بتاعهم بيولع والنار بتاكل في كل جزء فيه...
#يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا