القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقي الممنوع الفصل السادس 6 بقلم مريم محمد (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

 

رواية عشقي الممنوع الفصل السادس 6 بقلم مريم محمد (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)






رواية عشقي الممنوع الفصل السادس 6 بقلم مريم محمد (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)



#عشقي_الممنوع

بارت 6

مصعب: دي تبقي صاحبتي الي اتعرفت عليها في اول يوم روحت فيه ايطاليا 

الجد ببشاشه: نورتينا يبنتى 

خديجه بأبتسامه: نورتي 

ملك بطيبه: نوركم انتوا 

الجد: اقعده عقبال ما الفطار يجهز يلا

مصعب: قعدي يا لوكا

قعدت ملك و مصعب جنبها و مش شايل نظراته من على خديجه الي بيبصلها بشتياق و خديجه بتحاول تتلاشي نظراته رغم انه واحشها 

بليل 

كان الجميع في غرفته معادا مصعب واقف في الجنينه بيشرب قهوة 

حس بأيد على كتفه بص جنبه كانت ملك 

مصعب: منمتيش ليه يملوكة 

ملك: مش جيلي نوم

حط ايده على كتفها و بصلها وهو لاول مره يتأملها وهيا كانت حاسه بخجل 

مصعب: شكلك حلو اوي ياملك انتي قمورة اوي شكل و طبع

ملك بتوتر: انت ليه بتقولي كدا اول مره تقولي كدا 

مصعب: لان دي اول مره اركز في ملامحك مش في طبعك بس

ملك بقلق: مصعب هو انت عشان رجعت مصر هترجع للشرطه تانى و هتسيبني ارجع لوحدي ايطاليا و اهتم بالشركه بتاعتنا لوحدنا و ك

حط مصعب ايده على شفايفها 

مصعب: هشش اسكتي انا قدمت استقالتي من ساعة ما عملنا الشركه و معنى كدا ان انا مش هرجع للشرطه تانى و اكيد هنسافر سوا يملوكه انا مش هسيبك احنا اتكتبنا نبقى مع بعض طول العمر يملك

ملك بفرحه: ربنا يخليك ليا يمصعب

مصعب: و يخليكي ليا

بصتله بخجل وهو بصلها و ركز في ملامحها و محسش بنفسه غير وهو بيحط شفايفه على شفايفها و بيبوسها و فاق من قبلته على صوت خديجه

خديجه: مصعب انا جايه اقولك ان و سكتت عن كلامها بصدمه لما شافتهم في المنظر ده

بعد مصعب عن ملك الي وقفت وراه بخجل وهو كان مصدوم من الي هو عملوا

خديجه بصدمه و وجع: انا ااا انا اسفه مكنتش اعرف ان

مصعب بحده: اسكتي يخديجه 

سكتت خديجه و بصت في الارض 

مصعب: كنتي جايه تقولي ايه 

خديجه: كنت جايه اقولك ان عزت عايز يتعرف عليك و يتعاقد مع شركتك و يبقى بينكم صفقه

مصعب: هشوف و اقولك

هزت خديجه راسها وهو فضل باصص لها بحب 

خديجه بتوتر: انا رايحه انام

مصعب بحنيه: روحي يحبيبى

مشيت خديجه و مصعب بص لملك لقاها بتعيط

مصعب وهو بيربط على شعرها بحنيه و بياخدها في حضنه: مالك يحبيبي مالك بس 

ملك ببكى و حزن: انا مكنتش عايزه اوقع بينك و بينها انا اسفه

مصعب: انا الي اسف انا الي مش عارف عملت ازاي كدا و هيا خلاص هتتخطب و بتعتبرني ابنها ف موقعتيش بينل ولا حاجه انا الي حبي من طرف واحد

و اكمل في سره و عارف ان انتي بتحبيني و حبك من طرف واحد حبك ليا فضحك يملك بس للأسف مش مكتوبين لبعض 

في اليوم التالي يوم الخطوبة 

كانت خديجه نزلت و هيا جاهزه و الجد كان واقف جنبها و عزت جه ياخدها هيا و الجد 

في ذلك الوقت نزل مصعب من غرفته و في ايده ملك الي لابسها فستان احمر ناري و مصعب بدله سوده و كان شكلهم يجنن كان شكلها فاتنه مش مجرد بنوته في الثالثه و العشرين من عمرها 

تصنمت خديجه بصدمه و هيا شيفاهم مسكين ايد بعض و افتكرت لما باسها كمان 

الجد: ماشاء الله عليكم يولاد شكلكم حلو

عزت: اهلا استاذ مصعب اتشرفت بمعرفتك

مصعب: الشرف ليا 

ركب الجميع عربيته 

و ملك و مصعب مع بعض 

في عربية مصعب

ملك: مصعب انت لو عايز تفضل في القاهره عشان خديجه و جدك انا معنديش مانع المهم سعادتك 

مصعب وهو بيوقف العربيه: ملك بطلي كلامك ده يحبيبي انا هفضل معاكى و هسافر معاكى اينعم خديجه الي ربتني بس انتي يملك الي كنتي سند ليا في وقت حزني و عصبيتي و ضيقتي و وقت ما سيبت الشرطه و وقفتي جنبي لحد ما كبرنا الشركه و كنتي بتساعديني فيه وانتي بتدرسي و كنتي بتحاولي تدواي قلبي المكسور و ماذلتي تحاولى ملك افهمي بقى انا هفضل معاكى احنا قدر بعض اننا نفضل صحاب و جنب بعض 

وصل مصعب الحفله و اول حد شافه عز الي جري حضنه 

مصعب: وحشتني اوي اوي يعز

عز بحب: انت الي وحشتني اوي مش مصدق نفسي 

ملك بهزار: خلاص يعم ما انت بتجيلنا ايطاليا كتير 

عز بضحك: لمضه 

دخل الجميع الحفله وجه وقت تلبيس الدبل 

وقف مصعب و الجميع قدام العرسان 

و اول ما لبسوا الدبل و الجميع بيسقف بص مصعب على خديجه بقوه و سقف مع الجميع و هو باصص لها جامد و هيا اتوترت من نظراته الجامده

مصعب: مبروك يا ديجا انتي و عزت 

خديجه بتوتر: الله يبارك فيك

عزت بفرحه: الله يبارك فيك

مصعب: ملوكه تعالى يحبيبى عايزك 

مسك مصعب ايدها و راح على ترابيزه بعيد 

ملك: نعم

مصعب: ايه بقى

ملك بتوتر: ايه

مصعب: مالك شكلك حزين 

ملك: مصعب هو انت لسه بتحب خديجه

وطى مصعب راسه في الارض

ملك بحزن: فهمت طب هو لسه بنفس الطريقه ولا قل 

قرب مصعب منها باسها من شفايفها وووو يتبع

تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا








تعليقات

التنقل السريع