رواية دكتور جامعتي الفصل الثامن 8 بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية دكتور جامعتي الفصل الثامن 8 بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
بيمسك تلفونها يرميه ع الأرض وبيسحبها بيدخل بيها مكتب من اللي فى الكليه انتي اتجننتي ي ريهام .....وييبدأ ببوسه تلتهم شفتيها كأنه يقول لها لماذا انتي بتاعتي انتي لي.... ريهام بتبعد عنه بكل الطرق لكن بلا جدوى بيكون اقوى منها بيبتعد كأي تلتقط أنفاسها
حسن. انتي بتاعتي واشوفك مع الزفت ده تاني ف يوم واللي بتقولي خطوبتك يوم الجمعه عليه هقتلهولك لو ده حصل بينزل بأعينه تجاه شفتيها مرة أخرى هتسمعي الكلام ولا
ريهام. كنت مين عشان اسمع كلامك وانت مش محترم وقليل الذوق اي القرف ده
حسن بعصبيه عايزة تعرفي اي القرف ده تاني وبيبوسها بوسه من راسها خدى دى احسن ما ابوسك من اللي فراولتين دول
ريهام بكسوف مش عارفه تقول اي
انت مش محترم بجد وهقول لمدير الجامعه عنك قليل الادب
جاسر بيكون شافهم
لا وانتي المحترمه ي بت
ريهام بتبصله بأعين مفتوحه بكثرة قصدك اي
جاسر. قصدى لو كنت اديتيله رجل كدا اهو وبيضربه مش كان سكت إنما انتي للاسف زيك زيه
حسن بيكون موجوع من الخبطه
ريهام. وانت مالك انت مين اصلا وبتفتكر أنها قابلته مرة
انت جاي تلحقني لحد الكليه ولا اي
جاسر. والحقك ليه أن شاء الله بس كنتي تقدرى تبعدى عنه
ريهام . شكرا لرأيك
حسن . بيروح يمسكه من أسفل عنقه انت عبيط ازاى تضربني بالطريقه دى
ريهام. لا مش عبيط وبتضربه هي كمان وبتمشي واشوفك تتصرف كدا تاني معايا أو تمسكني كدا
انت نسيت نفسك ولا اي
حسن. فى اي ي ريهام
ريهام . فى انك مقرف وانا زى ما قولتلك خطوبتي الجمعه الجايه
حسن . جربي كدا هقتلك انتِ وهو
ريهام. طب اتكلم علي ادك ي استاذ
عن اذنكم
جاسر بيحس أنه غلط بالكلام مع ريهام
...ي انسه ي انسه
ريهام بتبصله ي نعم
جاسر . بعتذر عن اسلوبي مع حضرتك عارف أنه كان وحش
ريهام. ولا يهمك بس مكنتش محتاجه منك مساعدة أو تيجي تضربه بدالي كنت هعرف اتصرف أنا
الهام بتكون قاعدة ف المدرج وبتكون مدايقه جدا
بتفتكر كلام ابنها ليها واد اي هو بيكرها
معقول ي رسلان كرهت ابني فيا مع انك عارف السبب اني بعدت عنك اي......
هتكره بنتي فيا لو شوفتها........ ي ربي
بتدخل ريهام وتقعد جنبها
الهام . مالك ي بنتي
ريهام . مفيش ي ماما
انتي مالك يقلبي مدايقه ليه انتي
الهام. مفيش حاجة ... وبتسكت شويه
بقولك ي بنتي هو لو ابوكم رجع هتروحو معاه وتسبوني
ريهام . نسيبك ازاى
الهام بدموع ابوكي رجع مصر
ريهام بفرحه بجد والله يعني هعرف اشوفه
الهام بكسرة جواها لو طلب منكم تروحو معاه انتي وحياة هتروحو
ريهام بتحس بوجع ف قلب امها ونسيبك يقمر لمين بقا
الهام . اوعو تسيبوني ي ريهام
ريهام. طب انتو سبتو بعض ليه ي ماما
بتبدإ شريط ذكريات حياتها تتعاد قدامها
فلاش بااك
كريمان. كنتي فين ي الهام
الهام . كنت عند ماما
كريمان. قولتيلي ماما ....وي ترى بقا شوفتي اللي بتخوني اخويا معاه
الهام بإستفهام أنتي بتقولي اي
كريمان. كله هينكشف ي الهام ...كله
الهام. انتي اتجننتي انتي بتقولي اي
كريمان. مقولتش حاجة بس يلا
رسلان بيرجع من الشغل
عامله اي ي حبيبتي
الهام. الحمد لله انت عامل اي وشغلك عامل اي
رسلان . سيبك من الشغل دلوقتي .....انتي احلويتي كدا ليه
شكله ابني ف بطنك مديكي جمال فوق جمالك
الهام بدموع ف عيونها
انت بتحبني اووى كدا ي رسلان
رسلان . انتي روحي حب سبع سنين عايزاني مكنش بحبك
الهام. أنا بعشقك ودليل عشقنا ابننا اللي ف بطني ده
رسلان. طب العشا اي بقا عشان أنا جعان وهموت من الجوع ولا ناكلك انتي
الهام بضحكه من حنيته وطيبت قلبه يلا يروحي عامله اكله انت بتحبها اوووى
استني اقول أنا كدا
الهام. تعالي بقا وبتشده من ايدو يلا ينن عيون الهام
رسلان . طب ما نبقي هنا احسن
الهام . يلا يحبيبي عشان حماتي واختك كانو مستنينيك
رسلان. تمام يقلبي روحي انتي بس لحد ما أنا اغير هدومي
الهام. تمام يروحي
بتبدأ تحط الاكل
مديحه. والله ي بت ي كريمان ما كنت عايزة الجوازة دى
كريمان. ولا انا ي ماما متستاهلش اخويا اصلا
بتدخل المطبخ .......
الهام. عايزة اي ي كريمان ما هو مش قدام اخوكي كمان
كريمان بتقف جنبها وبخبث بتحرك كوبايه بتوقع علي رجل الهام وبتتكسر عليها ااااااااه
كريمان. أنا اسفه بجد مخدش بالي
رسلان بيطلع علي صوت الهام مالك ي حبيبتي
بيشوف رجليها اللي بتنزف بيشيلها يروح بيها الاوضه
رسلان . مش تاخدى بالك ي حبيبي
الهام. والله وبتكون لسه هتتكلم .....وبتكست وبتقول حاضر
رسلان . طب ينفع كدا ادي رجلك بتنزف اهو وبتتالمي
الهام. خلاص يحببيي وفجأة بتصرخ وهو بيشد الازاز من رجليها
رسلان بيجرى عليها ياخدها ف حضنه انا اسف
كريمان بتدخل بكل خبث والله يخويا يحبييى قولتلها بدل المرة مليون تخلي بالها من نفسها
بس هي ........
ريهام . سرحتي في اي ي ماما
الهام . مفيش يحبيبتي
وبيقطهم دخول الدكتور واللي بيكون كله مبهور بيه
اشطر دكتور ف مصر وبره مصر هيديلهم محاضرة خاصه ليهم
الهام بتيجي عيونها عليه وبيكون رسلان ووووو....
يتبععععع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا