القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه خائن الوعد الفصل الثامن 8 بقلم ياسمين سالم (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

 

روايه خائن الوعد الفصل الثامن 8 بقلم ياسمين سالم (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)



روايه خائن الوعد الفصل الثامن 8 بقلم ياسمين سالم (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)


البارت الثامن 


 دخل شخص و اغلق الباب خلفه و نظر لها 

تتطلعت إليه بستغراب  

 

سيلا : اتفضل يا دكتور في حاجه 

رفع عنه الكمامه و ازاله النظاره الطبيه فا ظهرت ملامحه 


 سيلا بشهقه : اااه عز انت بتعمل ايه هنا وتذكرت ما حدث قبل الحادثه فأخفضت بصرها بخجل 


عز اقترب منها وجلس علي الكرسي المجاور السرير الذي ترقد عليه 


عز بحب  و هو  يمسك بيدها : سيلا انا اسف سماحيني  انا ماكنتش هسامح نفسي لو حصل حاجه 


سيلا سحبت يدها وهي تقول : انا الي اسفه يا عز اني سببت ليك الوجع دا كله يمكن كان هيبقي عقاب ليا ؟

لو جرالي حاجه انت مش المفروض تعتذر لأنه انت الي مظلوم مش ظالمني عشان تعتذر


عز ابتسم بحب : حبك اجمل شعور اجمل حاجه حصلت في حياتي حتي لو مش هتبقي ليا بس هتفضلي انتي الانسانه الي   سكنت هنا وأشار علي قلبه  و هتفضلي حبي الوحيد لاخر نفس 


نظرت له سيلا و هي متاكده من كلماته التي  اخترقت قلبه 

أدمعت عينها و هي تتذكر نسر الذي خانها بكل بساطه 

و نظرت إلي عز  و هي تحصد الفرق بينهما 


عز اكمل : سيلا ممكن تديني فرصه اثبتلك اني بحبك اكتر من اي حد 


سيلا :  انت ليه مصر تجيب لقلبك مشاكل ازاي تقدر تعيش مع انسانه عارف أنه قلبها مع واحد تاني 


عز  : بس متأكد. انك هتنسيهلما تكوني معايا  وافقي انتي بس كأني واحد جاي يمد أيده ليكي و انتي بتغرقي وعايز ينقذك  اكيد مش هتقوليله لأ سيبني اموت ل أحسن وانتي بتشدني  اوجعك  


ضحكه خرجت من قلبها  ؛ 😂😂😂  انت مشكله يا عز 

اقسم بالله ايه التشبيه دا تلاشت ضحكاتها و هي تراه ينظر لها بحب  وهي تري هذه اللمعه التي ظهرت في عينها 


عز بحب : معرفش ليه التشبيه بس هو الي جه في دماغي 

بس ماجوبتنيش هتدني فرصه و لا ايه ؟


عضت علي شفتيها بتوتر  وبداخلها معركه بين قلب مجروح 

وعقل يفكر 


عقلها : اوعي تديله  فرص تاني كفايه اول مره  انتي  عارفه 

 ايه الي حصل. و كل الرحاله زي بعضهم خاينين 


قلبها يرق : بس انتي شايفه هو ازاي بيحبك و اكيد مش هيخونك انتي عارفه عز من ١٨ سنه  و عارفه أنه عمره ما بيخون 


 و اخيرا نطقت بكلماتها.  موافقه  


عز ضحك بحب : اوعدك انك مش هتندمي يا قلب و روح عز 


 ارتدي ملابسه مره وقال : أطلع انا بقي عشان مش كانوا سامحين يدخلونا الي بعد ما تدخلي غرفه التصوير المقطعي 


ضحكت سيلا : اخرج ايها المغامر  الي الخارج هيا هيا 


أقترب منها. عز وطبع قبله بسيطه علي خدها 


وخرج بسرعه قبل أن تأنبه 


سيلا وضعت يدها مكان قبلته  وهي تقول : خايفه اعذبك معايا يا عز انت تستحق انسانه  نقيه تشبه قلبك الطيب الي مافيش منه  ثم ابتسمت. 


 

عز بعد ما خرج من غرفتها رآها عز وشك به 


اسرع خطواته و هو يراقبه و دخل تلي غرفه تبديل الملابس الخاصه بالاطباء 


نسر  : شكلي كان بيتيألي مش اكتر بس هو فين عز اختفي 


ولسا كان هيتحرك من مكانه 

شاهد عز وهو يخرج من الغرفه و تاكد أنه شكه كان  في مكانه


لسا عز يمشي مسكه نسر الي دخل بيه الغرفه مره تانيه 


وقال بعصبية : انت عايز ايه يا عز من سيلا 


عز نفض يده : اسمعني انت يا نسر  سيلا تبقي خطيبتي 

فاهم يعني ايه يعني بلاش تتكلم عنها كتير وابعد عنها عشان انا بغير اوووي 


نسر امسك بفكه السفلي  ؛. لأ انت عايزني اقتلك صح 

انت الي تبعد عنها احسن لك يا عزوزي عشان ماتشوفش مني وش تاني نصيحه مني متشفهوش عشان خطير 


عز ضحك بمسخره : لأ يا نسر اووعي عايز اشوفه  ارجوك احب اشوفه يمكن يطلع وش راجل 😂😂


نسر بغضب لكمه في وجهه  وقاله : تاني مره مش هحذرك 


وتركه وغادر الغرفه وهي يبتسم 


في مكان آخر :  

 


ليلي بغضب  : احمد  ابعد عني انت عايز ايه مني تاني حرااام عليك بقي انت دمرتني 


احمد بضحك : لأ بلاش يا لولي يا حبيبتي  بلاش التمثيل دا خليه علي نسر بس  هو الي يصدق 


استني استني اقولك مثلتي عليه ازاي 


: نسر ارجوك انقذ ماما هتقتلني لو عرفت 😭😭 ماما لو عرفت وجدو هيقتلوني انا انا  مبقاتش بنت واحد ضحك عليا وبعدها اختفي ماما لو عرفت هتقتلني 


ضحكت ليلي  وهي تلف خصلاتها حول يدها 


😂😂😂 انت مسخره يا احمد مش قولنا مش هنتقابل غير 

بعد ما المهمه تخلص. 


احمد بضيق : احسن وحشتني يا بيبي  تعالي بس تعالي 


ضربته علي يده : احمد ابعد عني ما ينفعش انا دلوقتي متجوزه ما ينفعش 


احمد؛ هههههه ايه يا بت مش لائقه عليكي الطهاره و العلاقه دي😂😂 


رماها علي السرير واقترب منها ضحكت.بدلع 


استغفر الله العظيم 


في المستشفي 


نسر : فين ليلي يا طنط 


سهير : قالت إنها راحه عندي صاحبتي 


الدكتور خرج من عندها قال :  الحمدلله قدرنا نطمن عليها أنها  بخير و معندهاش نزيف أو اي حاجه تقدروا تخرجوها دلوقتي 


سليم بفرحه : شكراً يا دكتور  


وكلهم دخلوا. ل سيلان الي كانت نائمه تفرك في ما سيحدث 


الكل قال لها : حمدالله علي السلامه الا نسر الي كان ينظر لها بنظرات غريبه 


سيلا ردت عليهم ثم وجهت كلامها الي نسر  : مافيش حمدالله علي السلامه يا ابن عمي 


نسر ضحك بسخريه : اظن مالهاش فائده لانك مش محتجاها 


سيلا عقدت جبهتها  و لم ترد عليه وأكملت حديثها مع والدها 


دخل عز عليهم : سيلان عندي خبر ليكي هيعجبك 


سيلان : ايه هو ؟ ارجوك بسرعه عشان عايزه  خبر حلو 😂😂


عز : طنط وبابا جايين بكره 


سيلان بضحك 😂😂 : احلف 


عز : والله 


كل دا تحت نظرات نسر الي كانت تشع نارا 


تكملة الرواية من هناااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع