رواية عشقي الممنوع الفصل الثامن 8بقلم مريم محمد (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات) #عشقي_الممنوع
رواية عشقي الممنوع الفصل الثامن 8بقلم مريم محمد (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات) #عشقي_الممنوع
#عشقي_الممنوع
بارت 8
مصعب: الي يرضيني ان خديجه تبقى ليا و معايا وانا والله حبي ليها يكفيني انا وهيا
الجد: انسي يحفيدي كفايه بقى خديجه خلاص اتخطبت يبنى
مصعب بحزن: بس انا بحبها شوفت بقى يجدي ان الحل الي انا عايزه و هيرضيني مش هينفع
الجد: عالج قلبك يبنى و شوف مين يستاهلك و يكون حبها يكفيك انت و هيا
فهم مصعب تلميح جدو
مصعب: مش هقدر هظلمها معايا يجدو و انا قلبي مع حد تانى
الجد: الحوار بقى معقد اوي يمصعب
مصعب: وانا والله تعبت يجدو
في اليوم التالي بعد الغداء كانت خديجه و الجد و ملك و مصعب قاعدين
خديجه: جدو بعد اذن حضرتك عزت جاي ياخدني يخرجني
الجد: براحتكم يبنتى
مصعب بعصبيه حاول يتحكم فيها و معرفش: لا مش براحتهم و هيا مش هتخرج معاه وهو لو عايز يشوفها يجي كل اسبوع يقعد معانا و مش هيكونه لوحدهم
الجد: يبنى هيا مش صغيره سيبها براحتها
مصعب بغيره عليها: جدي انا قولت الي عندي
خديجه: اظن دي متخصكش
بصلها مصعب و قال في نفسه اتقولي لي ما شأنك احقًا تكسريني للمره التي لا اعلم عدادها حقا صرت مثير للضحك و الشفقه
مصعب بحده: خديجه انا قولت الي عندي
كانت بصالوا ملك و شايفه غيرته على خديجه و حست انها مش مستحمله و قررت تنسحب على غرفتها
ملك وهيا بتحاول تبان انها كويسه: انا هطلع اوضتي عن اذنكم
الجد: لسه بدري يبنتى
ملك: عايزه انام شوية
طلعت ملك غرفتها و هيا بتعيط و قررت تلم هدومها و تمشي تسافر قبل مصعب لانها مش قادره تستحمل
اما تحت عند مصعب بص ناحية ملك الي طلعت بحزن وهو حاسس بوجعها الي بيحس بيه زيها و رجع بص للجد بيأس و بص لخديجه بحده: اظن كلامي مفهوم يخديجه
في ذلك الوقت دخل عزت وهو مبتسم و سلم على جد و خديجه و جه يسلم على مصعب الي كلمه وحش بسبب غيرته
مصعب ببرود: اهلاً
عزت بحرج: ازيك يمصعب باشا
هز مصعب راسه و سكت
خديجه: معلش يا عزت على طريقة مصعب هو بس مضايق
عزت بأبتسامه و رجوله: لا عادي ده زي اخويا الصغير
مصعب بعصبيه و غيره: انتي بتبرري ليه
خديجه بحده عشان توقف مصعب عند حده: عشان ده خطيبي يمصعب
خرج مصعب للجنينه بسرعه و هو مضايق و حاسس بالحزن و ان لحد امتى هتفضل تكسره كدا و لحد امتى هيفضل يحاول على فاضي
جه الليل و خديجه قعدت هيا و الجد مع عزت زي ما مصعب قالهم ان مفيش خروج و عزت كان مرحب جداً و قدر كلام مصعب
عند ملك كانت جهزت ولمت هدومها بعد ما حجزت تذكره من غير ما تقول لحد و قررت تفاجئهم
نزلت من الغرفه و في ايدها شنطة هدومها
الجد بستغراب: رايحه فين يبنتى
ملك بحزن و نزلت دمعه من خدها من غير ما تحس: مسافره يجدو راجعه ايطاليا وكلها كام يوم و مصعب كمان يجي
خديجه: طب ما تستني تسافري معاه
ملك وهيا بتحاول تمسك نفسها من البكى: لا مش هينفع
بصلها الجد بحب: انا فاهم شعورك و ايه سبب سفرك يبنتى تعالى في حضني اودعك يحبيبتي و ان شاء الله مش هتكون اخر مره اشوفك
بعدت عن الجد و بصت لخديجه
خديجه بحب: حقيقي انا حبيتك
ابتسمت لها ملك و مسكت شنطتها
الجد: مش هتطلعي لمصعب اوضته تودعيه
ملك: خلاص مش لازم
الجد: استنى يبنتى مينفعش
انفجرت ملك في البكاء: مش هقدر يجدو و خدت شنطتها و طلعت تجري
الجد: اطلعي بسرعه يخديجه اندهي مصعب يلحقها
خديجه: حاضر
عند ملك طلعت من القصر بتبكي و هيا بتجري
و كان في ذلك الوقت عز داخل القصر و شافها و هيا بتجري
عز: ملك استنى
وقفت ملك و بصتله
عز: رايحه فين
ملك ببكى و شهقات: مسافره راجعه ايطاليا
عز بحزن: متسيبنيش قصدي متسيبناش
هزت ملك راسها جامد كذا مره: مش هقدر صدقني و طلعت تجري
عز بحزن و هو بيتكلم و شايف طيفها بس: متسبنيش
يتبعع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا