القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دكتور جامعتي الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

 

رواية دكتور جامعتي الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)





رواية دكتور جامعتي الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبه ايمان محمد دوچا (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)


مراتك دايرة علي حل شعرها ورايحه تتمشي مع شباب ف الكليه رايح جاي يخويا اه لازم تعرف أنا اختك ولازم اوعيك بردو علي اللي بيحصل 

رسلان. انتي اتجننتي ي كريمان انتي بتقولي اي 

كريمان. بقول اللي سمعته يخويا والله اعلم بقا مراتك حامل من مين روح شوف مراتك يخويا اصلها كدا مش مظبوطه اليومين دول 

رسلان بينزل بكف علي وشها انتي مجنونه ي بت انتي 

انتي عارفه انتي بتقولي اي 

كريمان. اه عارفه 

رسلان.  طب اسكتي احسن ما اسكتك أنا 

كريمان بتروح لمديحه 

ي ماما شايفه ابنك مد ايده عليا عشان السنيورة الهام بتاعته 

مديحه يعصبيه انت ازاى تعمل مع اختك كدا 

رسلان. بنتك متجبش سيرة مراتي علي لسانها بالسوء وترجع تشتكي بنتك غلطت كتير وقالك كلام ميصحش ومينفعش 

مديحه. بنتي مقالتش حاجة غلط بنتي قالت اللي شافته 

رسلان. شافت اي هي عبيطه ........ أنا هنزل ي ماما شقتي عن اذنكم 

الهام بترجع بعد شويه من الجامعه بيكون رسلان نايم ع السرير بأعين مفتوحتان 

الهام. انت جيت من الشغل بدرى ي دكتورى 

معلش ثواني هغير هدومي وفورا اجهزلك الاكل 

رسلان بيقوم وبياخدها داخل حضنه لا يحبيبي عايزك تفضلي معايا احسن 

الهام. هفضل معاك العمر كله انت حبيب ايامي انت ابويا اللي عوضتني عن احساس حنان الاب اللي حسيته معاك وحسيت اكتر ب احساس الإخوة حسيت بكل احساس محستوس معاك انت حب عمرى أنت

رسلان . تعالي يحبيبي ف حضني 

الهام بدموع لما بتفتكر ابوها مقولتليش ي روحي رجعت من المستشفى بدرى النهاردة ليه

رسلان.  مفيش أنا مرحتش اصلا كنت تعبان شويه 

الهام.  الف مليون سلامه عليك يقمرى عندك اي بقا 

رسلان. عطشان ف بحر عينيكي 

الهام. طب ي دكتور عطشان  هروح اعملك اكل عشان شاكلك كدا جعان 

رسلان. ماشي يقلبي بسرعه بقا 

الهام . حاضر يعيون حبيبك 


بااااك ........

رسلان. السلام عليكم ي شباب 

الهام بصدمه رسلان 

ريهام.  بتقولي اي ي ماما 

بدموع ابوكي 

ريهام. فين 

الهام. هو الدكتور اللي قدامك 

ريهام بفرحه ف عيونها اخيرا شوفتك من بعد سنين أنا مش مصدقه بتكون عايزة تقوم تكلمه بس مش عارفه ازاى 

بيكون جاسر بيحضر المحاضرة هو كمان 

ريهام ف نهايه المحاضرة بتروح ل رسلان تسلم عليه 

أنا مبسوطه اوووى اني شوفتك فرحانه اووووى بجد 

رسلان بفرحه من جواه تسلمي ي انسه 

بتمد أيديها اسمي ريهام 

رسلان. تسلمي ي استاذه ريهام 

ريهام. انت مش عارفني 

رسلان. اعرفك منين ي انسه 

ريهام. انا اسمي ريهام ..........

وبيقطعها جاسر وانتي ي ما شاء الله عايزة اي من بابا ولا انتي بتلفي علي كل راجل شويه مش فاهم 

ريهام. بس ده مش اي راجل 

جاسر بضحكه مستفزة قصدك أنه غني يعني 

ريهام. انت مخك فيه اي مش فاهمه 

جاسر.  انتي اللي مخك في اي 

ريهام.  أنا مكنتش بتكلم مع حضرتك لو سمحت امشي أنا بتكلم مع الدكتور 

وبتكون الهام قاعدة شايفه عيالها الاتنين وجوزها أمامها لا تدرى ماذا تفعل اهولاء هما اولادى وهذا اول لقاء بينهم ف كيف الباقي 

ريهام. انت امشي لو سمحت 

جاسر.  طب يلا ي بابا عن اذنك 

ريهام. بابا مين ......ده بابا انا 

جاسر.  انتي مجنونه ي بت 

ريهام. اهو انت بقولك ده بيكون ..........


يتبع 

تكملة الرواية من هناااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع