رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الثاني والاربعون والثالث والاربعون والرابع والاربعون بقلم نرمين قدرى
رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الثاني والاربعون والثالث والاربعون والرابع والاربعون بقلم نرمين قدرى
الفصل الثاني والأربعين
قفلت مسك وراه الباب و انهارت في بكاء شديد
خرج محمود و هو يجر ازيال الخيبة وعلي و جه علامات الندم علي ما سبق ولكن في الاشياء التي تاتي متأخرة ليس لها معني
وصل محمود موقف العربيات و ركب علشان يسافر ولكن يشاء القدر و تتقلب السياره بكل الركابها علي طريق الزراعى في حادث اليم
رن هاتف ماجد في منتصف الليل قام مخضوض
ماجد / استر يارب مين بيتكلم دلوقتي استرها من عندك يارب يكون خير
هند / رد بسرعة يا ماجد انا بخاف من تليفونات متاخره دي
ماجد / نظر في هاتف و باستغراب ده رقم بابا هو بابا مش كان قايل أنه راجع البلد بعد السبوع ما يخلص علطول
هند/ تلاقية وصل و حاب يطمنك. علية يتحصل
ماجد./ لاء مش عادت بابا أنه يتصل بينا كده في وقت متأخر. و فتح الخط
ماجد / الو أيوة يا بابا خير حصل حاجة قطع كلامة صوت. الطرف التاني
الطرف الآخر/ الو أيوة مين معايا
انعدل ماجد في قعدته و قال بحده
ماجد / الوو الموبايل ده بتاع الحاج محمود انت مين و ازاي واصلك التليفون ده انطق فاهمني
ال
طرف الآخر/ بس ممكن براحه علشان اعرف اسمعك معاك هنا مستشفي الامانه التخصيص
صاحب الخط عمل حادث و هو في المستشفى حالته خطيرة و عاوزين حد من أهله بسرعة
ماجد/ بخضه شديده ابعتلي عنوان المستفي حالا وقام واقف
خبط ماجد علي راسه و مخة اتشل عن التفكر
هند/ ماجد في ايه بس ايه اللي حصل
ماجد / بيلف حوا لين نفسة بيقول بعدم تركيز امجد امجد امجد. ماسك التلفون واتصل على امجد
امجد/ بكسل الوا يا ماجد خير في حاجة حصلت
ماجد / تقوم بسرعة تلبس وانا عشر دقايق تكون تحت البيت عندك بس بسرعة يا ماجد
امجد /.قام وقف طايب افهم في. ايه بس الأول أنا بجد مش فاهمة حاجة
ماجد / مش وقته يا امجد الخلاصة ابوك عمل حادثة و هو في مستشفي و الحاله حرجة
امجد/ ااايه بتقول اايه مين اللي عمل حادث قول تاني
ماجد/ امجد الله يكرمك مش وقت تنصدم اخلص ولبس يا امجد انا شوية و اكون تحت
نزل ماجد مسرعا وصل لا امجد اخدوا و ذهبوا للمستشفي
سالو عن والدهم كان في غرفة العمليات فضلوا منتظرين برا و القلق يد
خرج من غرفة العمليات و دخلت العنايه المركزه
طلب ماجد نقله بسيارة إسعاف مجهزة لاكبر مستشفى في الاسكندريه. وتم نقله ودخل العناية المركزة هناك
كان النهار بداء يطلع اتصل ماجد بمروة و بلغها
مروة/ ايه انت بتقول ايه يا ماجد بابا بابا
يوسف/ اهدي بس يا مروة علشان خاطري اهدي خلينا نفهم ماجد بيقول ايه
واخد منها تليفون
يوسف ايوة يا ماجد في ايه حصل
ماجد / يوسف هات ماما وتعالي بابا عمل حادثة كبيرة وهو العناية. المركزه و حالته. مش مطمنه ربنا يستر و تعدي علي. خير يارب
يوسف/ تمام نص ساعة ونكون عندك أن شاء الله
التفت يوسف لمروة اللي كانت منهارة من عياط
يوسف/ مروة اجمدي كده علشان انتي اللي حا تخشي لولدتك و تبلغيها الخبر بس هاتهولها براحة خالص
مروة / بانهيار مش حا قدر يا يوسف مش قادرة بجد
يوسف / مروة بقولك ايه الوضع مش مستحمل اخوكي مستنينا في مستشفى اخلصي اجمدي كده وشوفي حتخشي تقوالها اية
قامت مروة و علي وجهها الدموع مسحتها بظهر أيدها
خبطت مروة علي ولدتها
اشجان / تعالي يا مروة. انا صاحية من الفجر خير يا حببتي ايه اللي مصحيكي بدري كده
مروة/ ماما اصل بصي قومي اللبسي علشان نازلين
اشجان،/ قامت وقفت في ايه يا مروة انتي شكلك معيط كمان ايه اللي حصل و حتنزل بدري قوي كده تروح علي فين لتكون جميلة تعبت بعد شر عنها
مروة / لاء جميلة كويسة بصي حقولك بس براحة كده
اشجان/ اخلصي يا مروة وقعتي قلبي في رجليه في ايه
مروة / بصراحة يا ماما بابا عمل حادث. و نقله مستشفى
خبطت اشجان علي صدرها وقالت :
اشجان / يا لهوي أبوكم حصله ايه يالهوي يالهوي
مروة/ أن شاء الله حيكون بخير اجهزي بسرعة لحد ما البس انا كمان
دخلت مروة الاوضة كان يوسف لبس
فتحت دولاب طلعت هدومها
يوسف / انتي رايحه علي فين يا مروة
مروه/ باستغراب نعم هو ايه اللي رايحة فين رايحة معاكم يا يوسف ايه الغريب في كده
يوسف / ازاي والبنت تنفع تخش مستشفيات في سن ده
مروة / ما تقلقش عاملة حسابي حعديها علي مسك في طريقنا للمستشفي علي نفس طريق يعني مش حنتعطل
يوسف/ طايب ثم افتكر شيء صحيح بلحق كلمتي مسك عتطيها خبر و فاهمتها أنك حتسبلها البنت
مروة/ وهي ترتدي ملابس حكلمها و احنا في الطريق يلا بقي يا يوسف اتاخرنا
يوسف / هوانا اللي ماخرك انا مخلص من بدري
خرجوا كلهم وفي طريق اتصلت مروة لمسك
مسك / الو خير يا مروة مش بعاده تتكلمي بدري
مروة/ مسك معلش حعدي عليكي جميلة تقعد معاكي
مسك / بفرحة ياسلام كلنا تحت أمر الست جميلة بس ليه يا مروة و ايه بدري قوي كده
مر/ بابا عمل حادث ونقلوا مستشفى وحاله خطر
مسك يا ساتر يارب وحصلوا ايه
مروة/ مش عارفين لسة يا مسك ده أمجد بلغني الصبح بدري عن خبر الحادث
مسك / ربنا يطمنكم عليه أن شاء الله يقوم بسلامة ليكم
مروة/ من قلبك يا مسك بجد بتدعيله من قلبك
مسك/ في ايه يا مروة ده مهما كان ده والد بيحاد. وجد فارس حتي لو هو مش اعرفه وفي الاول و الاخير انسان وانا ما تعودتش اتمني لحد حاجة وحشة حتي لو كان عدوي
مروة /وبالله عليكي ادعيلوا يا مسك هو محتاج دعاءنا حالته مش مطمئنه
مسك/ ان شاء الله خير قدام قد ايه و توصلي عندي
مروة /خلاص احنا علي أول شارع عندكم
مسك/ طايب ما تطلعيش انا حنزل أخدها منك وربنا يطمنكم
ارتدت مسك إسدال الصلاة و نزلت تاخد الست جميله هانم
اخدت مسك جميلة من مروه وشنطتها وطلعت كانت عطر صحت علي صوت فتح الباب
عطر / خير يا مسك في ايه. نزلتي فين بدري كده ثم التفت لجميلة وقالت :
اهلا اهلا جميلة هانم اي ريح طيبة اتت بيكي يا قمر
ثم رفعت عملها علي مسك
عطر / خير يا مسك ايه اللي جاب جميلة بدري كده ومن غير. مروة كمان في ايه حصل اكيد حصلت حاجة
مسك / أسكتي شوية علشان اعرف احكيلك ايه بالعه راديو علي الصبح
خرج محمد من اوضة نوم بيضحك عليهم
عطر/ قولي بقا واخلصي ايه اللي جاب جميلة بدري
مسك/ بلمتختصر العمد عمل حادث و في المستشفي حاله خطر
محمد/؛ لاحولا ولا قوة الا بالله وده حصل امتي يا ستار يارب
مسك / امبارح بليل بعد ما كان عندنا كان مسافر و العربية انقلبت
عطر ا/ ستر يارب إن شاء الله خير
مسك/ أنا حدخل انيم جميلة و ضمت مسك جميلة لحضنها وشمت ر يحتها حولها
مسك / اااه يا فارس يا حبيبي وحشتني قوي يارب يرد غيبتك يا حبيبي
نامت مسك و جميلة في حضنها دون ان تشعر
وفي مشفي الكل واقف مناظر دكتور عنايا يطلع
دخلت اشجان علي ماجد
اشجان ماجد ايه اللي حصل لابوك وهو فين دخلوتي عنده عاوزة اشوفه مليش دعوه
ماجد اهدي بس يا امي هو في عنابة وممنوع عنه. زياره
اشجان / مليش دعوه انا عاوز. اشوف ابوكم حالا
فتح الباب وخرجت الدكتور. وملامح وجه لا تفسر
اقترب منه ماجد و امجد و يوسف
ماجد/ خير يا دكتور. طامني انا ابنه خير
دكتور / كان نفسي والله اطمنكم بس حاله مش مطمنة احنا تجبرنا نعمله بتر في ساق. اليسري و أصيب بشلل رباعي للاسف الكسجين وقف شوية و ده تتسبب في شلل و تعثر في النطق
يوسف
يعني معني كلامة أن نطق كمان عنده أتأثر
الدكتور / اه مع الاسف الشديد ادعوله هو محتاج دعاء دلوقتي
خبط ماجد علي راسة من كلام دكتور وخبطت اشجان علي صدرها علامة عدد التصديق
دكتور/ خلاصه كلام انا اللي عاوز اوصلهاكم انكم تكونوا مستعدين لاي حاجة حتحصل لأن الوضع ما يطمتش لو فاق قبل يومين في احتمال أن حاله تتحسن شوية
اشجان/ يعني خلاص ابوكم راح مننا خلاص
امجد / اهدي يا امي بالله عليكي اهدي
مروه بصوات / انا عاوزه اشوف بابا حد يدخلني عنده ونبي يا ماجد دخلني اشوف دقيقة بس ونبي
يوسف شد مروة لحضنة يطمنها ويبعث لها حنان
يوسف/ اهدي يا حبيبتي و ادعيله هو محتاج دعواتكم كلكم دلوقتي العياط مش منه خالص
مر علي هذا الحادث يومين والكل لم يغادر المشفي في انتظار أنه يفوق في معاد اللي حدد الدكتور مافيش غير مروة اللي كانت بتمشي ترضع جميلة. وترجع تانى
وفعلا بعد يومين فتح محمود عينة في عناية و نطق بكلمة. واحد تقيله بس مفهومة مم.. س..ك عععاووزها
خرجت مرضة ليهم بر
ممرضة / ،وعلي و سها ابتساة الف مبروووك الحمد لله
مروة / بلهفة يعني اقدر اخش اشوفهلو قدلوقتي
ممرضة / باستفهام انتي مسك صح
مروة/ باستغراب لا انا مش مسك بتسالي عليها ليه دلوقتي انتي تعرفيها
ممرضة/ اصل المريض اول كلمة نطق بيها مسك هو عاوز بشوف اللي اسمها مسك دي لو تقدااروا توصلولها قولو لها تيجي علشان هو عاوز يشوفها
مروة/ . بتعب شديد خلاص. انا حتصل بيها .حخليها تيجي بس يارب ترضي. تيجي و متقولش مليش دعوة
ماجد /. بصوا هي لو ما جتش حقها محدش يقدر يعتب عليها طايب ممكن تسبولي انتم حكاية مسك وانا حاعرف أقنعها ازاي
امجد تمام اتصل بيها حالا ما فيش وقت
اتصل ماجد لمسك
ماجد الواو يا ست البنات عاملة ايه
مسك / صباحو الغزالة رايقه معاك ولا ايه اكيد عمي محمود فاق صح
ماجد/ أيوة يا مسك فاق واول حاجة نطق بيها اسمك
مسك / الف حمد الله علي سلامة عقبال ما يطلع من هناك علي خير و أكملت باستغراب انت بتقول اسمي انا ليه اشمعنا
ماجد/ بصراحة يا مسك هو عاوز يشوفك انتي الوحيدة اللي نطق اسمك
مسك / بدموع انا ليه يا ماجد عاوز مني ايه حايطلب مني السماح لا مش هقدر اسامح بحد مش حقدر
ماجد/ عارف والله كل اللي قلتي عليه عندك حق بس ده هو في اوضة العناية المركز ة وبين ايادي ربنا و نطق اسمك علشان خاطري يا مسك سامحيه و تعالي مش قادر انطقها بس ابويا بيموت انا حاسس بكده و مش عاوز اقولهم بس هي حلاوة روح
مسك / بعد الشر ما تقولش كده حاضر يا ماجد علشان خاطر بيجاد بس انا حلبس و حاجي مسافة الطرق
ماجد / بنت اصول يا مسك وإذا كان علي جميلة زمان هند على وصول و حاقعد مع عطر
مسك / تمام يا ماجد من عنيا وانا حاخش اللبس لحد ما هند توصل بسلامة
ماجد / بجد انا مهما اشكر مش حو فيكي حقك
مسك / بس بقا يا ماجد انا اختكم و يلا اقفل علشان اللحق اوصلكم بسرعة
لبست مسك و قاعدت مستنيه هند توصل و فور وصول هند نزلت مسك
دخلت مسك المستشفي شافتهم واقفين برا علي غرفة العناية
اشجان
مسك تعالي يا حببتي هو طلبك بالاسم علشان خاطري يا بنتي بلاش تقوليلوا كلمة تزعله كفايا اللي هو فيه علشان خاطري انا يا مسك و غلاوة فارس عندك
مسك / ما تخفيش يا امي من غير ما تحلفيني انا استحاله اعمل كده ده مهما كان بين أيدي ربنا ما تقلقيش
اشجان / بنت اصول يا مسك
دخلت مسك غرفة العناية المركزة
محمود ابتسم اول ما شافها شبه ابتسامة و لكن مسك وقفت متنحه ماكنها من المفجاءة شافت اخر حد تتوقع تشوفه
مسك / بصوت مهزوز وعقل غير مصدق ببيجاد مش معقول بجد مش معقول
انتظروني في حلقة قادمة من قلوب ارهقها نبضها ملكة القلم نرمين قدري
الثالث والاربعون
٤٣
دخلت مسك غرفة العناية المركزة
وهي تحدث نفسها و تشاورها هل تسامحه ولكن السماح مقرون بالمقدره وهي من داخلها لم تستطيع أن تسامحة
دخلت مسك وهي علي يقين تام أنها غير قادرة علي السماح و الغفران فما بدر منه ليس بقليل أنه حطم قلبها و مزقه نصفين و لم يكتفي بذلك بل حرمها من ولدها للابد فا المقدرة صعبة جدا عليها
دخلت مسك وعلي وجهها شبه ابتسامة بعدم رضا
محمود ابتسم اول ما شافها شبه ابتسامة خفيفة و لكن مسك وقفت متنحه ماكنها من المفجاءة شافت اخر حد تتوقع أن تشوفه أمامها
مسك / بصوت مهزوز وعقل غير مصدق ببيجاد مش معقول بجد مش معقول انت بيجاد صح انا بحلم اكيد بحلم انا جوا الحلم لسة اكيد مش معقول أن ده بجد وانت وافق اني بشحمك و لحمك
جري عليها بيجاد و شلها من وسطها وضمها جااااااااامد بشوق و لهفه وحب واشتياق عاشق ضمها وكأنه يحتضن الشهور التي مرت دون رؤيها دفن راسه داخلها يستنشق عبير رأحتها و نسي أنهما في غرفة العناية المركزة وان والده موجود معاهم .
تناسوا كل شيء حولهما و أصبح العشق هي اللغه الساءده في حديثهما اللي غير مسموع أنه حديث الروح للروح أنه العشق يا ساده عندما يتحدث تسقط كل قوانين الحياه أمامه
انزلها بيجاد علي الارض برفق كأنها قطعة زجاج رقيق يخشي كسرها و امسك وجهها بيده و التقط شفتيها في قبله طويله انسي بها العالم و انسي بعده عنها
قبله وكأنه يمسك بها الحياه في يده كأنها قبله الحياه التي اعاده له نبضه من جديد وكأنها استعاده نبضها هي الأخري
التقت الاعين و نشأ صراع النظرات كل منهما يبث شوقه و اشتياقيه الاخر بعينيه وكأنه بيوصل الاخر رساله عشق
فاقوا علي صوت كحة جامدة مصحوبه بشرقة من محمود
التفتوا له جري عليه بيجاد لكي يطمئن عليه
بيجاد بخضه / بابا أنت كويس ايه حصل
رفع محمود من علي فمة الأكسجين و قال بصوت متعب
محمود وهو ينظر لمسك
محمود/ مسك قربي يا بنتي جنب جوزك عاوز اقولكم كلمتين
مسك قربت دون أن تتفوه با اي كلمة لان الوضع كان غير متاح الكلام كتير فيه
محمود / بصوت وهن مسك اسيمعيني كويس انا عارف ان غلطتي اكبر من ان اتاسف عليها بس طالب منك السماح يا بنتي
مسك / ربنا اللي بيسامح يا حاج انا اطلع ايه علشان اسمح أو ما سمحش ربنا المستعان
محمود / عاوز اسمعها منك يا مسك علشان قلبي يرتاح علشان لو قابلت وجه كريم اكون مخلص زمتي عارف ان غلطتي لا تغتفر بس الشيطان كان راكبني سامحيني يا مسك علشان لو جرالي حاجة من غير ما تسامحني حيبقي وزرك في رقبتي العمر كله
مسك/ بدموع مسمحاك يا حاج علشان خاطر ابني مسمحاك و علشان غلاوة بيجاد عندي مسمحاك
ادمعت أعين بيجاد علي منظرهم
دخلت عليهم الممرضة تعلن انتهاء الزيارة
ممرضة / مش كفاية كده يا جماعة ده غرفت عناية مش استراحة يلا بقا اتفضلوا علشان المريض يرتاح شوية
حضن بيجاد ايد مسك وسلموا على والده و خرج وهو حاضن أيدها و مشي وكأنه لم يوجد في خارج من ينتظرونهم
مر كلا من مسك وبيجاد علي من ينتظروا بالخارج وكأنهم مغيبون لم يروا أحد منهم مطلقا
مروة / إيه إيه يا خونا علي فين نحن هنا ولا منا لاقا احبابه نسا الصحابه
ماجد / لا ولا انتي صادقه نسي أهله كلهم الله يسهلوا
لم يلتفتوا لهم وكان لم أحد يتحدث لهم و اكملوا في طريقهم مرة أخري للخارج
مسك/ بشوق و اخدتي علي فين يا بيجاد و فارس فين اوعي تقول ما جبتهوش معاك
بيجاد / للاسف يا حببتي ما جبتهوش معايا سبته مع مربية كان سخن و ما كنش حايستحمل السفر الطويل ده
مسك / بدموع عندك حق يا حبيبي بس احيكلي عنه بيحب ايه ايه اللي يخليه يضحك بينام في حضنك ولا في حضن المربية لما بيعيط بليل بتحس بيه صح
بيحاد / مسك براحة حاقولك علي كل حاجة بس خليني اشبع منك انتي الاول انا بعشقك وحشتيني قوي واخدها وذهب بيها علي شقة علي بحر بقرب من بيت عطر بس شقة تحفة زي كتاب مقال مش ناقصها حاجة و تطل علي بحر مباشرة
انبهرت مسك من جمال الشقه و وسعها الطريقة الحديثه اللي مفروشة بيها كانت رائعة بجد تحفة
مسك/ بانبهار واوووو شقت مين دي يا بيجاد روعة بجد زي اللي بيطلعوا في التلفزيون بلظبط بجد تحفه
بيجاد ركن ظهره علي حيطة و ربع يده علي صدرو هو ينظر لها نظرات اعجاب و كأنه مستمع بطفولتها وكأنه يراها لاول مرة.
اتعدل بيجاد في و قفته و شدها عليه بحركة مفجاءة حتي تقاربت أنفسهم وأصبح وكلا منهم يسمع نبض الاخر بوضوح ضمها لحضنة و بداء يقبلها من وجهها قبل متفرقة و يستنشق عطرها وكأنه يختزنه بداخله حملها و دخل بيها غرفت النوم و ضعها علي سرير و بداء في تقبيلها قبل متفرقة أصبح وجهها شديد الحمره من الخجل
لكنها كانت هي الأخري مستسلمة له بكل كيانها وكأنها هي الأخري تموت عطشان له اخذها معه اللي عالمه الخاص و هما في قمة شوقها
سلاما لروح سكنتني وطاب لها السكن في أعماقي
وسلاما علي قلبي الذي تركته معك لقد غلب العشق القلوب التي ارهقهت نبضها و تغلب علي الحقد والشر داخل النفوس ولم يقدر احد علي انتزاع العشق من قلوب حتي لو كانت القلوب ارهقها نبضها
وفي المشفي فاق محمود و تم نقله اللي غرفه عاديه ولكنه أصبح قاعيد الكرسي المتحرك
دخلت اشجان علي محمود و المرضه تعلق له المحلول
اشجان / حمدالله على سلامتك يا حاج قدر الله و ما شاء فعل الحمد لله انك لسة وسط عيالك و نفسك في الدنيا
محمود/ الحمد لله بس بقيت عاجز يا حاجة بقيت مشلول مش حقدر اقوم تاني علي رجلي
اشجان / بس نفسك في وسط عيالك بالدنيا يا حاج
محمود / ده ذنب مسك يا حاجة ربنا كبير يمهل ولا يهمل ده عقاب ربنا وانا راضي بعقابه المهم ازاي أكفر عن ذنب ده لازم بقي يتجمع شمل بيجاد و مسك تاني بس مش عارف اعمل ايه يا حاجة منها لله الشيطانيه اللي كانت مسيطرة عليا
اشجان / ربنا غفور رحيم و محدش معصوم من الخطأ يا حاج المهم تتعلم من غلطنا و ما نكررهوش تاني
ولو علي مسك و بيجاد الحمد لله اللي حصل ماهزش حبهم بالعكس زودا و اتماسكوا ببعض اكتر و إن شاء الله مشكلتهم اكيد حيلاقوا ليها حل ربنا كريم
وفي البلد الغل والحقد مسيطر علي فاطمة وكل ما تبص في مرايه و تشوف شكلها حقدها علي مسك بيزيد وفجاءة خطرت في بالها فكرة اتصلت براجل اللي كان ابوها بيتعامل معاه مهندس برمجيات
فاطمه/ بغل الو أيوة يا باش مهندس انا بنت حسنين المصري فاكره
المهندس/ اه طبعا اهلا وسهلا بحضرتك قلبي عندك للحصل لولدك و شكري له أنه ما جابش سيرتي معروف كبير علي رأسي
فاطمة/ ورد المعروف طلب صغير
مهندس/ انا عنيا للحاج حسين بس ايه الطلب لو في ما قدرتي مش حستخسر
فاطمة/ لاء هو في ما قدرتك طبعا طلبي أن الفيديو يرجع ينتشر تاني و كل كان شهر ترجع تفكر بيه ناس تاني مش عاوزاهم ينسوا خالص الفيديو ده و شاطرتك انك متتعرفش دي شغلانتك بقا و انا ححاول لك مبلغ محترم من غير ما نتقابل او حد يعرف أن احنا علي اتصال ببعض
مهندس / تمام غالي و طلب رخيص جداا في ظرف كام يوم حتكون العالم كله بينفرج علي البرنسيه في اجمل فديو ليها
فاطمة/ وانا بعدها بساعة حيكون في حسابك خمسين ألف جنيه وكل ما ناس تفتكر كل ما حسابك يزيد
لمع الطمع في عيون المهندس و قال بمكر
مهندس / واللي يعملك فديو جديد جبار اكتر من تاني
فاطمة بفرحة/ يبقي باب السعد انفتح لك و انسي الفقر خالص
مهندس/ تمام أنا دلوقتي حبعت الفديو القديم مع شوية تشويق الجديد حاخلي الناس علي نار مستنية العرض الجديد
فاطمة/ وانا مش حا بخل عليك و حتشوف انت حتتنقل ناقله تانية في حياتك سلام يا بشمهندس
قفلت الخط و بغل واضح في عيونها ماشي يا ست مسك كده انتي انتهيني علي الأخير انا قلتلك قرصتي و القبر استحملي بقا و قابلي اللي حا يحصلك
افضا انا بقا لصاحبة السمو الأستاذة خطافت الرجاله اللي خطفت جوزي مسكينه خالص متعرفش أن انا محدش بياخد مني حاجة غير لما أنا استغني عنها وتبقي ملهاش لازمة عندي غلابه قوي هما الاتنين فاكرين هم ضحكوا عليا ما يعرفوش أننا كنت عارفه من اول يوم و سيباهم بمزاجي علشان هو ما يلزمنيش مش بطيقه بس خلاص كفايا انا عاوزة بقا اللعبه بتاعي ولازماني علشان أكسرها بايدي أصلها ماعتدتش ينفع يتلعب بيها خلاص زهقت منها لازم تترمي لاتنفعني ولا تنفع غيري
وعند مسك عاشت اجمل لحظات عشق و هيام كأنها في عالم الاحلام فصلوا نفسهم عن العالم الخارجي كله
حضن بيجاد مسك وقال لها في عشق و هيام
بيجاد وهو يلعب في شعرها برقة شديده/ ايه رايك يا مسكي مخلاص بقا حدوته وخلصت و نلم شملنا تاني وتقرب البعيد أنا مش قادر ابعد اكتر من كده
قربت مسك قوي منه و كأنها تريد أن تختزن راحته داخلها
مسك / وانا كمان يا بيجو مش حقدر ابعد عنك انت وفارس اكتر من كده
بيحاد/ خلاص تعالي سافري معايا و نقعد هناك
مسك / واهلي واهلك يا بيجاد حنقدر نبعد
بيجاد/ فطره بس لحد فارس ما يكبر التعليم هناك أفضل ايه رايك
مسك / بصراحة خايفه قوي يا بيجاد ان في يوم من الايام ابنك يقع تحت ايديو الفيديو ده
بيحاد و هو يضمها لحضنة متخافيش يا قلب بيجاد من جوا أتمسح خالص من كل مواقع و حتي لو لسة موجود علي بال ما فارس يكبر يكون خلاص اتنسي
مسك / هو ده رايك يا حبيبي ربنا يسترها معانا بقا
بيجاد / طبعا راي يا قلب حبيبك من جوا يا عيون حبيبك يا دنيتي كلها بعشقك يا بنت قلبي و عمري يا ست البنات بحبك يا مسك قوي قوي
مسك / يااااه ياااه يا بيجاد علي كلامك ااه بياخدني لدنيا تانبة من الاحلام بحبك قوي قوي قوي
قام بيجاد من مكانه وفجأة شلها وخدها لحد باب الحمام
مسك/ بيجاد نزلتي بقا و نبي خلاص بقا بطل رخامة
بيجاد/ وهو يضحك بعينك هاتي بوسه و قوليلي بحبك وانا انزلك
مسك / هههههههههههه خلاص خلاص حقول بس نزلني
بيجاد / يا سلام و البوسه بقا
مسك / بمكر اه و البوسه كمان بس نزلني
نزبها بيجاد جرت منه و قفلت باب الحمام و بشقوتها المعتادة
مسك/ بشقاوة اللي يحصلني يكسرني بعينك يا بيجو
بيجاد / بضحك ماشي يا قلب بيجاد مسيرك حتطلعي مش حتباتي جوا ماشي يا مسك هانم اخلصي بس علشان ليكي مفجاءة محصلتش
مسك/ من حوا بتتكلم جد ولا علشان اطلع
بيحاد / جد يا قلب بيجاد تستعجلي بس علشان الوقت خلاص
وهي جوا اتصل بيجاد لماجد و اطمن علي والده
ماجد/ ايوا ياعم الله يسهلوا راجع بتقلك يا عم بيجو
بيحاد/ وحيات امك بلاش قر البومه بتاعك ده كفايا قوي اللي بيحصلنا داحنا لو دايسين علي ديل سحلية مطلقه مش حيحصلنا كده بس الحمد لله ناوي اعوضها عن كل لحظة حزن عاشتها عن كل دمعة نزلت من عينيها ناوي اخلي الابتسامة ما تفرفهاش
ماجد/ بنا يهدي سركم يا حبيبي و يخليكم لبعض
بيجاد/ المهم اسمع بقا انا ناويت اخطف مسك يومين قبل ما نسافر المانيا
حخطفها علي شرم نقضي شهر عسل جديد و حا قفل كل الموبايلات علشان مش عاوز اسمع صوت حد غير صوتها و حسبلك رقم الاوتيل ما تتكلمش الا لو الموضوع خطير ما يتأجلش غير كده ما سمعش صوتك الكروان ده
ماجد / ماشي يا قلب اخوك ربنا يهنيك يارب و بسعد قلبك يا بيجاد والف مبروووك أن مسك وافقت تسافر معاك المانيا
بيجاد / بابا بقا كويس دلوقتي
ماجد/ اه الحمد لله بس نفسيتة بقا بعد الي حصل
بيجاد / الحمدلله هي صعبه بس قدر الله وماشاء فعل
يلا بقا سلام علشان مش فاضيلك
ماجد./ اوعا تكسفنا يا بتاع السنجله چنتله فاكر ياض
بيجاد / بضحك عيب عليك انا بيجو اللي جامد اوي سلام يا ميجو
فقل الخط مع اخوة في طلعت مسك من الحمام
جري عليها و بحب و ضحك
بيجاد/ بقا تضحكي عليا و تهربي مني ماشي يا مسكي مش حاعدهالك
ضحكت مسك بحب و عنيها رجعت تلمع من جديد
مسك / بدلع وهي بتلف أيدها حولين رقبته يلا بقي يا بيجو قولي ايه هي مفجاءة قول بقا
ضحك بيجاد علي طفولتها بجد بيعشقها لما تقلب علي طفله صغيره لتتحول طفله بجد
حضنها بيجاد و قال لها تعرفي يا قلب بيجاد
انا بحس معاكي كانك امي في حننها اختي في عطفها و حبها و حببتي في دلعها ورقتها مراتي في دفا حضنها عشقتي في دلعك عليا وبنتي لما تطلبي مني حاحة. بعشقك في كل حالاتك يا نبض قلبي و بنتي و مراتي و امي و حببني
مسك / ااااه قلبي الصغير. لا يتحمل كل الحب ده ب
ب ع ش ق ك قوي يا بيجاد
بيحاد / يالهوي يا مسك علي دلع ده تعالي بقا لما اقولك مفجاءة بتاعتي
مسك وكأنها طفله بين يديه و بفرحة واشتياق
مسك / قول قول يلا
بيحاد وهو ينظر لعينيها حتي برا الفرحة فيهم
انا حاجزت لينا خمس ايام في شرم لوحدينا
مسك نطت فوق السرير و بفرحة
مسك / احلف يا بيجو. بتكلم جد بجد ونبي ياهووو و نطتت وقعت علي سرير حضنها بيجاد بحب شديد
بيحاد بلا بقي شوفلنا حاجة نأكلها علي ما اخد دوش ونتوكل علي الله وتسافر
مسك وهي تقوم من علي السرير
مسك / صحيح يا بيجو ما قلتليش شقة مين التحفة دي ولا تكون ما اجرها كام يوم
بيجاد وهو يستعد لدخول الحمام
بيجاد/ عجبتك صحيح الشقة
مسك / دي تحفة بجد روعة قوي قوي
بيحاد / دي شقتك يا قلب بيجاد بتاعك باسمك
مسك بفرحة انت بتكلم جد لاء انا مش واخده افرح كده قلبي مش مستحمل كل السعادة دي بجد انا فرحانة جدااا
بيحاد انشاء الله حياتك الجايه كلها فرح و سعاده يا قلب بيجاد من جوا
دخلت مسك تحضر الاكل بساعده بالغة اتصلت بعطر و بلغتها اللي حصل فرحت عطر لسعاده اختها
سافرت مسك وبيجاد علي شرم و كانو اسعد خمس ايام كأنهم من جنا وقفل بيجاد مويبالات خالص
وعند هند و ماجد
هند / وهي تتصفح موبايلها صحيح يا ماجد مافيش اخبار عن مسك و بيجاد بقتلهم ٣ايام لا حس ولا خبر
ماجد / بيحاد قفل الموبايلات علشان يفصل عن دنيا كلها
هند/ ربنا يسعدهم يارب يستهلوا كل خير وفرحت قوي لما عطر قالتلي أن مسك حتسافر مع بيحاد و يتلموا بقا في مكان واحد و تاخد ابنها في حضنها بقا
ماجد لا صحيح هو بيحاد مطمن علي ابنه هناك مع مربية
هند/ هناك غير هنا يا ماجد في أماكن مخصصة للأطفال زي مدرسه داخليه كده الطفل بيكبر ويدرس فيها بس بطلعهم قد مسؤوليه و فجاءة صوت هند
هند بصوات / اده لاء لاء مستحيل ده يحصل
ماجد رمي الملفات الشغل من ايده وجري علي هند في ايه يا هند
هند/ بص انفرج شوف اللي بيحصل
وقف ماجد منتج وفاتح فاه و مخه اتشل
انتظروني في حلقة قادمة من قلوب ارهقها نبضها ملكة القلم نرمين قدري
الرابعه والاربعون
هند/ هناك غير هنا يا ماجد في أماكن مخصصة للأطفال زي مدرسه داخليه كده الطفل بيكبر ويدرس فيها بس بيطلعوا قد المسؤوليه و فجاءة صوت هند
هند بصوات / اده لاء لاء مستحيل ده يحصل يالهوي هو في كده لا مش ممكن مستحيل حصل امتي ده
ماجد رمي الملفات الشغل من ايده وجري علي هند في ايه يا هند
هند/ بص تعالي بسرعة اتفرج شوف اللي بيحصل شوف الفضيحة ياعيني على بختك يا مسك يا ميلة باختك يا حببتي ملحقتيش تفرحي
وقف ماجد منتج مكانه وكان مخة وقف عن التفكير
هند / ماجد ماجد في ايه اتصرف حنعمل ايه احنا في مصيبة لما صدقنا الوضع بنهم أتصلح
ماجد/ هي ما فيش غيرها بنت ال... هي اكيد
وماسك التليفون و اتصل بفاطمة
فاطمة بهدوء مبالغ فيه الو يا ابو فرح خير خيبة لتكون حنيت أو حشتك
ماجد/ انتي ايه اللي بيجري جوا عروقك ده ايه أنتي شيطانه لا يمكن تكوني بتحسي زينا انتي ناسية إن عندنا بنات و ربنا مش بيسيب اتقي الله في بناتك يا فاطمة
فاطمة / هههههههههههه يبقي الفديو وصل ولسة يا ميجو انتم شوفتوا لسة حاجة و غلاوة ابويا و شدته لا حنتقم منكم واحد واحد اه صحيح ابعتلي سلام السنيورة اللي جانبك و بلغها أن الدور عليها مش فاطمة اللي بتاخد منها حاجة ملكها يا ميجو
ماجد/ انتي احقر حد شوفته في حياتي مستنقع زباله
وقفل الخط في وشها وهو في قمة. غضبت و عقله عاجز عن التفكير
وعند مسك وبيجاد كانو في عالم الاحلام عالم خيالي صنعو بدقة داخل قلوبهم . و كان الايام مستخسره فيها الفرح
بيجاد وهو. حاضن مسك وهي وضعة رأسها علي رجله و كأنها حا تهرب منه فهو يعشقها حد النخاع
وحين يقول الرجل انت عاشق فا هو تعدي مرحلة العشق أيضا وأصبح أسير عشقها
بيحاد/ بقولك ايه يا قلبي ما تيجي نمد كام يوم كمان ملحقتش اشبع منك يا قلبي
مسك / بضحك تؤتؤ يا بيجو انا حموت واشوف فارس بجد.معنديش صبر
رفع بيجاد رأس مسك و التهم شفتيها في قبله طويله وقال لها وهو يقبل كل أنحاء وجهها في قبل متفرقة
انتي لسة عندك وقت. كبير يا قلب بيجاد علشان تقدري تسافري الاول تاخدي التأشيرة
مسك / بس انت ماينفعش تقعد كل ده لحد ما اخلص ورقي انت لازم تسافر علشان فارس وانا ابقي احصلك بعد ما الورق يخلص
بيجاد وهو يشدها عليه مرة أخري متقلقيش علي فارس يا قلبي فارس في اغلي مدرسة داخلي في المانيا متخصص لاطفال الرضع و معاه مربية متخصصة
قطعة كلامة مسك / ولو ولو تبقي اغلي مدرسة في العالم طلما بعيد عن حضني يبقي لاء عمر قلبي ما حيطمن عليه اتصدق يا حبيبي لو اقولك أن شامة رحيته فيك نفس قوي يا بيجاد اضمة لحضني اشم ريحتة كده جوايا يااااه يا بيجاد كان نفسي ارضعة قوي كان نفسي اخس بيه
ضمها بيجاد لحضنة وكأنه يبث لها الامان اللي كانت نفتقداه هانت يا قلب بيجاد يا راحت بيجاد ان شاء الله بكرة تاخدي في حضنك و يكبر لين ايدك
مسك / علي قد ما انا مشتاقة اليوم ده علي قد ما انا خايفة اكون بجاذف بمرواحي معاك و فارس يعرفني و يوم من الايام يوقع الفديو ده تحت ايده بجد انا اموت فيها كده اكون انتهيت بجد
بيجاد / متخافيش خلاص يا عمري موضوع وخلص وراح لحال سيبله وتقريبا كده كل حاجة اتمسحت من النت يعني خلاص تسافري معايا و انتي مطمته
وعند ماجد اتصل بيوسف
ماجد/ أيوة يوسف شوف اللي حصل شوفت بما ال .. عملت فينا ايه
يوسف / اهدا يا ماجد علشان افهم انا مش فاهم حاجه منك بنت مين و عملت ايه
ماجد/ بعصبية مبالغ فيها بنت ال... فاطمة
يوسف عملت ايه شيطانه دي تاني اوعي تقول نزلت حاجة تانية
ماجد / انيل من الاولنيه كأن مسك بجد هي اللي في الفيديو معمول بحرفية.تامه
يوسف بنت الأبلسه هي عازة توصل لا ايه بظبط
ماجد / الغيرة و الحقد اللي جوها وكمان عاوزه تنتقم من اللي مسك عملته فيها
وفحاؤة جرس الباب عند ماجد بن
ماجد / يوسف خليك معايا الباب بيخبط
فتح ماجد الباب لاقه الشرطه واقفة علي باب
ماجد بخضة يوسف انزل بسرعة شرطة علي باب
ماجد/ خير في ايه
ضابط شرطة/ هنا بيت المدعوة مسك فايز
ماجد/ لاء هي مش ساكتة هنا انا بكون اخو جوزها بس حضرتك عاوزها في
ضابط باستهزاء هه ههههههه هي بسلامتها كمان متجوزة و ايه جوزها اللي بيسرحها
ماجد/ بعصية هو في. ايه يا حضرتك الضابط أما سالت سؤال وانا جاوبتك ايه لازم التجريح في أعراض ناس انت متعرفش عنها حاحة
في نزله يوسف مخصوص
يوسف خير يا ماجد في ايه
الضابط انا عاوز عنوان مسك علشان مطلوب القبض عليها في ترويج افلام منافية الادب افلام تخدش الخياء العام
يوسف / حضرة الضابط الافلام دي مفبركة
الضابط انا جهة تنفيذ كل المطلوب مني إحضار المدعوة مسك لكن حكاية انها بريئة أو متهمة دي مش تخصصي
يوسف / تمام بس مسك مسافرة دلوقتي أو ما ترجع احنا بنفسنا ختاخدها ونيجي علشان تثبت براتها
ضابط / تمام وانا احط أمين شرطة علي باب العمارة
أمجد بعصية بقولك هي مش ساكتة هنا مش ساكنه هنا
يوسف خلاص يا يوسف اهدا ثم التفت إلي ضابط
تمتاز حضرتك أو ما توصل من السفر انا حجبها و نستعد امضيلك تعهد بكده
ضابط تمام و ماشي
ماجد / يوسف اللحقيني لتصل لصديقك اللي الداخليه خالية ينصرف
يوسف / من غير ما تقول انا كلمته قبل مانزل ده اللي اخرني شرحتله الوضع كله وقالي حينصرف بس انت لازم تبلع بيجاد حالا
ماجد/ ده اللي لازم يحصل مع اني ما كنتش عاوز. اعكنن عليهم فرحتهم بس الظروف اقوي مننا
ماسك ماجد التليفون و اتصل بالاوتيل
وعند بيجاد و مسك
بيجاد./ مسك خفي شوية خلينا نلحق ننزل ناكل علشان انهاردة محضر لك حته خرجو مناسبة
مسك من جوا حلاوتك مفجاءاتك يا بيجو بيحبك قوي
يا بيجو انت عشقي
وفحاؤة رن هاتف الاوضة
بيجاد/ في نفسة استرها يارب محدش بيتصل هنا والوحيد الي عارف. رقم الاوتيل هو امجد
طلعت مسك من الاوضة بيجاد انت مش سامع صوت التليفون مش بترد عليا ليه
قال لها:
اتصدقي بالله أنا خايف ارفع سماعة التليفون وقول الو
مسك:
بيجاد رد علي تليفون لتكون حاجة حصلت لفارس متنساش أننا قافلين تليفون بقاله اربع ايام متعرفش اللي بيحصل حوالي
ابتسم بيجاد قلنا اخر واحد ممكن تسقلقي علي
بيجاد / أيوة يا ماجد خير مش قلتلك ما تتصلش بية غير عند الضرورات
امجد بيجاد مسك في كارثه كبيرة و البوليس جه هنا وسأل عليها
اتعدل بيجاد و بأن علي وشه الاهتمام
بيحاد/ اهدي كده واحكيلي ايه اللي حصل بالظبط علشان اعرف حعمل ايه
قص ماجد كل الي حصل لبيجاد لحد ما الضابط نزل من عندهم
بيحاد بغضب هو اركان الاوضة و غلاوه ابني ما حاسبها بنت ال ... و حيات امي لا حوريها اللعب يكون ازاي ماشي فاطمة ثم قال بصوت أشبه بالفحيح
امجد ترفع قضية علي بنت ال.. و تاخد بناتك منها الله تلحق اللي هي خربته معاهم
قفل بيجاد الخط وعيونه كلها حسرة علي حظ مسك مسك بقلق خير يا بيجاد ايه حصل غير لون وشك كهده في ليا بس حصل انا بدأت اقلق
سحبها بيجاد لحضنة انا جنبك و حفضل العمر كله يا مسك ثم أخرجها برفق وقال يلا حببتي تجهزي حالك علشان مسافرين دلوقتي حالا
مسك / باستغراب هو انت مش قلت حنقعد يومين كمان
بيحاد/ بعين مدمعة معلش طلع عندي شغل مفاجئ . حركي من حالك بقا علشان ما نتاخرش
مسك / حاضر بس هات لي تليفوني اكلم عطر علشان بيحاد/ مش ممكن تخلص عاوز. انزل مصر حالا
انتظروني في حلقة قادمة من قلوب ارهقها نبضها
ملكة القلم
تكملة الرواية من هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا