رواية اوقعتني بغرامها الفصل الأول بقلم يارا علاء (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية اوقعتني بغرامها الفصل الأول بقلم يارا علاء (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
البقاء لله المدام ماتت ومقدرناش ننقذها ولا ننقذ ال في بطنها .
بصله بصدمه وهو مش مستوعب ال بيسمعه مقدرش يقف علي رجله وقعد علي الكرسي وهو بيبصله بتوهان وقال بتهتها :م مدام مين ال ماتت انا مراتي مش هتسبني هي عارفه اني بحبها هي وابني ما هي مستحيل تسيبني مستحيل
الدكتور بصله بشفقه وقال بحزن القمر بعيد ربنا ربنا يعوضك خير يا زين باشا
زين اتنهد وجه وقال انا عاوز اشوفهم لاخر مره
الدكتور باعتراض :يا زين باشا مينفعش حضرتك تشوفهم
زين بعصبيه:هو اي ال مش ينفع اشوفهم ال جوا مراتي وابني وانا ليا الحق اشوفهم وياك تمنعني ودخل الاوضه ودموعه نزلت وقرب منها ببكاء وقعد جنبها وشال العطا من علي وهشام وقال:هونت عليكي يا ريم هونت عليكم تسبوني انتي وهو انا ضايع من بعدك انا مليش غيرك يا ريم مليش غيركم ياريتني كنت معاكم في العربيه ياريت.
غمض عينه بوجع لما قال كده وافتكر اخر مكالمه بينهم.
فلاش (باك)
كانت ريم بتجهز نفسها عشان تزور أهلها وكان زين واقف وهو بيبصلها بضيق وقال:طب استني حتي تولدي وبعدين روحي لان السفر غلط عليكي.
ريم بصتله بحب وقربت منه وقالت:انا مش عارفه انت خايف كده لي وبعدين عادي انا مش اول مره اسافر.
زين بخوف:هي اه مش اول مره بس قلبي مقبوض وانا خايف عليكم
ريم ضحكت وحضنته وقالت:معقوله زين باشا بيخاف انت مكنتش بتخاف كده.
زين ضمها لحضنه جامد وقال:انا مكنتش بخاف لانك جنبي وانا مش بخاف علي اي حد وانتي مش حد انتي مراتي وحببتي وام ابني.
ريم ابتسمت بحب وقالت:وانا مش عاوزاك تخاف انا بس هروح اشوف اهلي لأنهم وحشوني جدا وصدقني هخلي بالي من الولد وهخلي بالي من نفسي.
زين تتنهد وقال:خلاص ماش روحي وانا همشي عشان ورايا شغل.
ريم هزت راسها وهو مشي وهي استنت شويه وبعدين مسكت شنطتها وقفت تاكسي وركبت عشان تروح لاهلها بس للاسف عملت حادثه وانتقلت للمستشفى وحالتها صعبه .
(في مكتب زين)
زين كان قاعد بيبص للورق ال قدامه وموبايله رن طلعه ورد وقال:الو يا ريم في حاجه.
الممرضه:الو انا مش ريم صاحبة الموبايل دخلت العمليات
زين اتصدم وقال بخوف:عمليات ليه اي ال حصل.
الممرضه قالت:جات في حادثه وكانت حالتها صعبه ودخلت العمليات.
زين اترعب وسال علي عنوان المستشفى وراح بسرعه علي المستشفي وفضل واقف لغايت أما الدكتور طلع وبلغه بموت مراته وابنه.
(باك)
بعد ما افتكر ال حصل قام من مكانه وراح عشان يخلص اوراق الدفن وبعد ما خلص جهز حاجه للدفنه ودفنهم وراح علي بيته ووشه بهتان وحزين وصل بعد وقت بعربيته ونزل منها وبص للبيت بوجع وقال:انا وانتي عملناه وانا مش هقدر اكمل فيه وهطر اسيب البيت عشان طول ما أنا فيه هفتكرك وهفتكر كل حاجه بينا.
قال كلامه بوجع وطلع بيته لم كل هظومه وبعدين نزل وهو شايل شنطت هدومه وراح راكب عربيته وراح علي الصعيد .
تعريف الشخصيات)
زين العمري شاب وسيم وطويل وعنيه رصاصي عنده 29 سنه وحيد أمه وابوه وظابط برتبة رائد )
(ريم القاضي فتاه جميله طولها متوسط غير محجبه عندها٢٥ سنه ومتخرجه من كلية العلوم)
(منصور العمري والد زين عنده٥٥ سنه زين ابنه الوحيد)
ورد المحمدي مرات ابو زين بس بتعامل زين اكنه ابنها بظبط لأنها مخلفتش وبتحبه وعندها٤٩ سنه)
ــــــ
(بعد ساعه)
وصل الصعيد ونزل من عربيته ودخل بيته لاقي أمه وابوه قاعدين في الصالون بصلهم بصمت وأمه لما شافته اتخضت وجريت عليه وقالت:زين مالك يا حبيبي.
زين بصلها بدموع وحضنها جامد وقال :ريم وابني عملوا حادثه وماتوا وانا جيت هنا لاني مش هقدر اقعد في نفسي البيت انا موجوع اوي يا امي ال بحبها ماتت وابني انا خسرتهم
أبوه اتصدم وأمه واسمها ورد طبطبت علي بحنيه وقالت بحزن:الله يرحمهم يا حبيبي ادعي ليهم نصيبهم كده .
زين بوجع:الله يرحمهم ويصبرني علي فراقهم.
ورد بحزن:يارب انت قولت لأهلها.
زين هز رأسه بتعب وقال:قولت ليهم بس هما مش مهتمين اصلا بيها ولا بيحبوها ولا زعلوا علي موتها ولا اكنها بنتهم لما اتصلت عشان اقولهم عشان يحضروا الدفنه مهتموش ودفنتها من حوالي ساعه .
أبوه واسمه منصور قرب منه بحزن وخده في حضنه ولي يابني متصلتش نكون معاك لي .
زين بتعب:صدقني مكنتش فايق لاي حاجه.
ورد:خلاص يا حبيبي اطلع ارتاح فوق .
زين هز رأسه وطلع ودخل اوضته وقفلها وراح علي سريره ونام وهو بيعيط علي ريم وابنه.
بليل نزل زين وهو لابس اسود ولاقي العيله قاعده قعد معاهم وهو ساكت بصوله بحزن واتكلم منصور :هتفضل كده كتير .
زين بصله بحزن وسكت ومنصور اتنهد وقال:بص يا زين الحي ابقي من الميت وانت اكيد مش هتفضلي عايش علي ذكري مراتك انت لازم تجوز وتشوف حياتك وتخلف ويكون عندك ولد يكون سندك في الدنيا.
زين بصله بصدمه وعصبيه وقال.......
يتبع.......
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا