رواية أنها ملكى الجزء الثاني الفصل الاول بقلم رحمه سامى (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية أنها ملكى الجزء الثاني الفصل الاول بقلم رحمه سامى (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
الجزء الثاني الفصل الاول من روايه /" انها ملكي "
بقلمي انا /" Rahma Sami "
♡♡♡♡♡♡♕♕♕♕♡♡♡♡♡♕♡♕
بعد مرور ست شهور في قصر سليم
تستيقظ حور مثل كل يوم من بعد يوم الحادث وبعد اختفاء سليم تعيش بدون روح
سميحه بحب : صباح الخير يا حبيبت قلبي احضرلك الفطار
حور بدون حياه : هفطر في الجامعه يا روحي
سميحه بحزن : هتعدي علي المستشفى الاول صح
نظرت حور الي الارض ب بكاء شديد مثل كل يوم وهي تتذكر كيف حدث كل هذه في يوم
حور بحزن شديد : ايوا يا حببتي
سميحه وهي تسمح دموعه : انتي كل يوم بتروحي لي الست مرفت المستشفى كل يوم يا حببتي انا شويه و هروح انشاء الله هتفوق
حور ببكاء اكبر : مش متخيله انهم سبوني لوحدي يا داده ماما و بابا ياسر و ماما مرفت و سليم
بعد انغمرت في البكاء زي كل يوم بعد اختفاء سليم و دخول مرفت العنايه و دخوله في غيبوبه
مروان من الخلف بحزن : حور
حور بتعب يشفق عليه العين و القلب : مروان ونبي قولي انك لقيت سليم
مروان بحزن وبغضب : لا مش قادر تعالي معيا
حور بعدم فهم : مش فهمه حاجه هنروح فين
مروان بغضب : مش هقدر اشوفك بتتعذبي قدامي يا حور يلا تعالي هخدك لي سليم
حور بصدمه : بتقول اي....؟!
♡♡♕♡♡
في وزارة الداخليه المصريه
مساعد وزير الداخلية : ازاي يا استاذ عايز تخوش بلد اجنبي و تقبض علي حد هناك انت نسيت القانون وله اي يا سيد المقدم
حمزه : يا فندم الرفاعي متهم في قضيه قتل غير ان احتمال كبير يكون خاطف سليم الرفاعي غير اننا عرفين من بدري انه يتجار في اعضاء البشر وانه رائيس المافيا داخل و خارج مصر يعني احتمال كبير في بلد كتير اوي عايزه تقبض عليا يبقا اي الغير ممكن انهم يتعونوا معنا
مساعد وزير الداخلية : لان مفيش بلد هتوفق انها ترعب الشعب بتاعه لما يعرف ان مجرم خطير او كدا في بلدهم كمان متنساش انه عنده جنسيه الاسرئليه و الجنسيه الامريكي يعني مستحيل نعرف نيجي جمبه بره حدود مصر
حمزه بغضب : بس يا فندم
مساعد وزير الداخلية : مفيش بس يا سيد المقدم الكلام خلص و دلوقتي تتفضل علي مكتبك و تشوف القضيه التانيه اللي وراك ولو جالي علم انك خت اي خطوه من غير علمي هتكون العواقب وحشه اوي يا سيد المقدم
حمزه بغضب : امرك يا فندم بعد ازنك
مساعد وزير الداخلية وهو يتحدث مع احد علي الهاتف : خلاص يا فندم المقدم حمزه ساب القضيه القضيه اتقفلت يا فندم
مجهول : خود بالك حمزه مش سهل واكيد يعرف مكان سليم فين
مساعد وزير الداخلية : متقلقش يا فندم كله تحت السيطره انت تؤامر يا رفاعي بيه
..
عشق بقلق : محمد انت كويس
محمد بتعب : خايف اخسر امي مقدرش اعيش من غيره خسرت بابا وقولت الحمدلله راح لل احسن بس ماما مقدرش اتنفس من غيره
عشق بحزن : كل ده حصل بسببي انا و اخواتي انا...
محمد : اششش انتو ملكوش ذنب في اي
يلا عشان نروح اه صح يومك كان حلو في الجامعه
عشق بضحكه خفيفه : امم بس حور مجتش لما صحيت الصبح كانت مش موجوده
محمد بتعجب : هتكون راحت فين ممكن تكون راحت المستشفى
عشق : ممكن تعرف مكنتش متخيله اني احبه كدا كنت فكره اني ممكن اغير منها بس اول مره افرح واحس بامان اني ليا اخت احكي معها واشكي ليها وتبقا سند ليا يارب يرجع ليها سليم بقا بسلامه عشان مقدرش اخسره ابدا
محمد بحب : ربنا يخليكوا لبعض و يخليكي ليا
امسك ايده بحب وابتسم لها وهي ردت له الابتسامه بحب وكان بدات قصه عشق جديد يا اولاد
حور بتعب : مروان بقالنه خمس ساعات مشين بعربيه انا مش فهمه حاجه
مروان : مش قولتلك هخدك لي سليم
حور : لو طلعت بتضحك عليا يا مروان والله ما هكلمك طول ما انا عايشه
مروان : طب لو مش بضحك عليكي
حور : هجوزك نسرين
مروان بفرح : احلفي بالله اخير يارب هتجوز البت خللت الف حمد وشكر ليك يارب
حور : ايوا يلا بقا قدمنا قد اي
مروان : صلنا خلاص
بعد ما ركن مروان العربيه امام فيلا بيسطه خرجت حور و قلبه يدق بشده فعلا لو سليم موجود لماذا لم ياتي داخله الف سؤال و سؤال ولكن لا تعرف كيف سوف تسالهم من اشتياقه له
بعد دوخلهم الفيلا كانت بدون حارس او خدم يوجد بيه اشياء بسيطه جدا
حور : هو فين انت بتحضك عليا
مروان : استاني هنا وبعدين انتي مهرج عشان كل شويه تقوليلي تضحك عليا
لم يكمل حتا سمع اقدام تنزل من اعلي ظل مروان يردد الشهاده
مروان بخوف : الله يحرقك يا مروان جبت الموت لي نفسك يا اخويا
بم تفهم حور ماذا يقول ولكن لمحت شبح احد تعرف
حور بصدمه : سليييييييييييم
صغير عارفه بس قولولي رايكم اي و الاهم من كل ده تسلموا يا قمراتي علي كلامك بجد في قلبي ❤❤
الاحداث الجايه دمااااار 🔥🔥🔥🔥🔥
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله الجزء الاول من هناااااااااا
الرواية كامله الجزء الثاني من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا