روايه قاسي لكنني اعشقته الفصل الثالث والرابع بقلم روما رمضان (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
روايه قاسي لكنني اعشقته الفصل الثالث والرابع بقلم روما رمضان (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
الفصل الثالث ♡
محمود: طب ايه رايك يا بيه تقضي مع بنتي ليله
رعد بصدمه: انت بتقول ايه يا راجل انت بتعرض عليا بنتك اقضي معاها ليله قصاد الفلوس دا انت طلعت وس*خ
محمود بتوتر: لا يا بيه انا مقصدش كده انا اقصد تجوز رهف بنتي لمده شهر!
رعد: لا دا انت بتستهبل كمان و كمل كلامه بحده ورعب انت عايزني انا رعد سويفي اتجوز بنتك انت ههههه ضحكتني والله انت اتهبلت عايزني ادفع في بنتك انت سبعه مليون جنيه و كمل كلامه بسخرية اشحال مكانت بنتك يعني بقولك ايه انا عايز فلوسي خلال يومين
محمود: يا بيه انا عرضت عليك بنتي طيب بص مش لمده شهر لحد ما تزهق منها
رعد بعد تفكير: امممم تمام موافق و يكمل بسخرية ويا ترا بقا بنتك عارفه انك عارضتها عليا ولا تكون هي اللي قلتلك تقول كده
محمود: لا يا بيه بنتي متعرفش بنتي متربيه يقطعه كلام رعد بنتك انت و متربيه هههه ضحكتني
محمود: بنتي تربيه امها يا بيه
رعد: بقولك ايه انا مليش دخل بكل دا و علي كده بقا بنتك دي حلوه محمود و هو بيطلع صورتها من جيبه اهي يا بيه
بيشوف رعد صورة و يسرح لثواني بعد كده فاق علي نفسه
رعد: امممم تمام ماشي عاديه مش حلوه اوووي ولاكن من جوه اقسم لنفسه ان مفيش في حلوتها و يكمل كلامه بصوت عالي يلاا اطلع بره و اه صح كتب كتاب بكره
محمود: تمام يا بيه و بيخرج .
_____________________
في البيت عند رهف
بعد ما بتخلص اكل بتقعد تستني ابوها لحد ما يجي و بتسمع صوت الباب بيتفتح بتعرف ان ابوها جه بتقوم بسرعه علي المطبخ و تحط الاكل علي ترابيزه
محمود بتوتر: تعالي يا رهف عايزك
رهف بخوف: نعم يا بابا
محمود: اقعد عايزك في موضوع و بتقعد رهف علي كرسي قصده بيقولها مره واحده انا سرقت من شركه سويفي 7 مليون جنيه
رهف بصدمه: 7 مليون جنيه ليه
محمود: انتي مالك ليه و يكمل و يقول مشكله مش هنا
رهف بقلق: طيب ايه المشكله
محمود: قبل اي حاجه انتي عارفه اني راجل كبير و مش حمل سجن و هو اكتشف دا و هددني اني لو مجبتش الفلوس خلال يومين هيسجني و عشان كده يبنتي انا عرضتك عليه
رهف بستغراب: عرضتني ازاي
محمود: انتي عارفه رعد السويفي زير نساء قولتله يقضي معاكي ليله لاكن هو رفض قولتله بتجوزك لمده شهر و بردو رفض فقولتله لحد ما يزهق منك و متخفيش هو هيتجوزك
رهف بصدمه من كلام ابوها انت بتقول ايه لا لا لا لا لا مستحيل انت بتعمل فيا كده ليه انا اتجوز رعد السويفي و كمان عشان لا لا لا لايمكن اوافق انت اب انت لا مستحيل
محمود و هو بيشدها من شعرها بت انتي انا خلاص اتفقت معا كتب كتاب بكره
رهف: دا مستحيل يحصل لا محمود و هو بيضربها و يشتمها و يقولها انتي تطولي تبقي مرات رعد السويفي و بعدين هو مش هيتجوزك حبا فيكي دا هيقضي معاكي شويه وقت و يضربها بعد ما يغمي عليها 😭
___________________
في بيت ريم. ❤
ريم بتتكلم معاه اهلها انا عايزه اشتغل
حسين: ليه يبنتي هو احنا قصرنا معاكي في حاجه
ريم بسرعه: لا لا والله مش كده الحكايه كلها ان انا زهقت من البيت و كمان اتخرجت من جماعه و مش بعمل حاجه بشهدتي دي كل الحكايه مش اكتر
حنان: خلاص اعملي اللي يريحك
ريم: انا شوفت اعلان علي النت عايزين اسكرتيره في شركه السويفي
حسين: شركه السويفي شركه كبيره و كويسه
ريم: اه يا بابا ايه رايك
حسين: انا معنديش مانع يبنتي بتحضن ريم ابوها و امها و بتقولهم ربنا يخليكم ليا
حسين و حنان: و يخليكي لينا يقلبي
في اليوم التالي في القصر عند رعد
بيقرر يرن علي محمود و يقوله ان كتب كتاب بعد المغرب
عند محمود كان في البار و نايم مش حاسس بنفسه بيفوق علي صوت فون بتاعه بيمسك الفون بيشوف مين بيلاقي رعد بيرد علي طول ايوا يا رعد بيه
رعد بزعيق: كل دا عشان ترد عليا يا زباله
محمود بتوتر: كنت كنت نايم يا بيه
رعد بسخريه: نايم امممم طيب اعمل حسابك كتب كتاب بعد المغرب و بيقفل في وشه فاكرني عبيط و معرفش انه في البار و بيقوم يدخل ياخد شوار و يروح شركه و بعد 15 دقيقه بيخرج رعد من الحمام و هو لافف علي خصره منشفه
و بيدخل غرفه الملابس و يلبس بدله سوده و قميص ابيض و فاتح اول زررين من القميص كان باين عضلات صدره و لبس جزمه سوده و ساعه سيلفر و صفصف شعره كان وسيم اوووي و نزل من الجناح و ركب عربيته و اتجه نحو شركه وطبعا في عربيات حراسه وراه 🙈❤
_______________________
في بيت رهف ♡
بتقوم رهف من مكانها و تدخل تاخد شوار بعد ضرب ابوها ليها و تقرر انها هتنزل الجامعه بتخلص رهف شوار و تلبس و لسه بتفتح الباب بتشوف ابوها في وشها
محمود: انتي رايحه فين
رهف بتوتر: هروح الجامعه
محمود: ادخلي مفيش خروج و اعملي حسابك كتب كتابك انهاردة بعد المغرب يلا غوري
رهف: بلاش رعد دا ونبي
محمود بقسوه: قوات روحي اجهزي و بيشدها من شعرها و الا قسما عظما هقتلك و بيزقها علي الارض.
________________________
في بيت ريم
بتقوم ريم من نوم و تدخل تاخد شوار و بتكون مبسوطه ان هي هتشتغل في شركه السويفي بتخرج ريم مم الحمام و بتكون لبسه بنطلون جينز بوي فريند و تيشيرت ابيض و عليه جاكت جينز و تعمل شعرها كحكه و تلبس شوز ابيض و تخرج بتشوف ابوها قاعد
ريم: صباح الخير يا حج
حسين: صباح الورد يا حبيبتي نزله علي صبح كده فين
ريم: انت نسيت يا بابا مش انا هروح الانترڤيو انهارده ادعيلي بقا يا حج
حسين: اه صح نسيت خلاص انزلي ربنا معاكي يا حبيبتي ريم: يارب و بتنزل!
#يتبع
#قاسي_لكنني_اعشقته
#الفصل_الثالث
يوصل رعد شركه
و بيدخل بهيبته المعتاده و طبعاا بيسمع همسات بنات عن مدي و سامته بيدخل المصعد و يدوس علي زر طابق الاخير بيطلع رعد من المصعد و بيدخل مكتبه لاكن قبل ان يدخل بيسمع صوت سكرتيره مي و هي بتقول بدلع صباح الخير يا رعد بيه مش بيرد عليها و بيقولها و هو داخل المكتب قولي لي عمر اني عايزه و بيدخل المكتب بترفع مي سماعه الفون الارضي و بتطلب عمر
مي: رعد بيه عايزك يا مستر عمر
عمر: تمام بيروح مكتب رعد و بيدخل من غير ما يخبط
رعد: مش قولتلك مليون مره تتزفت تخبط ع الباب
عمر بصوت انوثي: كده يا بيبي
رعد: ما تسترجل ياض شويه
عمر بنفس صوت: الله مالك يا حبيبي
رعد: اقسم بالله لو قومت لعمل من وشك الجميل دا خريطه
عمر بخوف: خلاص خلاص احم كنت عايزني في اي
رعد: كتب كتابي انهارده
عمر: ههههههه ايه يا رعد من امتي وانت بتهزر
رعد: عمر انا مش بهزر
عمر: ينهااار اسود من غير ما اعرف
رعد: كله جه ع طول و بعدين دا جواز مصلحه هقضي كام ليله معاها كده
عمر: طب و ليه هتجوزها و مين بقا تعيسه الحظ دي اقصد سعيده الحظ
رعد: بنت محمود بتاع الحسابات
عمر: ايوا صح عملت معاه ايه و ازاي هتجوز بنتو
رعد: هحكيلك............. و بس كدا
عمر بصدمه : يلهوووووووي عرض عليك بنتووو ايه راجل
دا
رعد: انا اتصدمت زيك كده و لما رفضت قالي اتجوزها لحد ما ازهق منها و كمل بوقاحه بس اي فرسه يعني
عمر بستغراب: وانت شوفتها فين
رعد: زفت ابوها اديني صورتها
عمر: و امتي بقا معاد كتب كتاب
رعد: انهارده اخر النهار
عمر: تمام ماشي يلا بقا هروح انا اعمل الانترڤيو هيبقي في شويه مززز لوز لوز
رعد: غور يالا براا بيخرج عمر و بيكمل رعد شغله لحد معاد كتب كتاب.
في مكتب عمر عمر بيكون زهق لان ولا واحده جايا تعمل انترڤيو عند ريم بتوصل شركه و تدخل و متكنش عارفه مكان الانترڤيو
ريم: احمم لوسمحتي انا جايا عشان الانترڤيو
البنت: تمام هو في طابق اللي قبل الاخير
ريم: تمام و بتدخل المصعد و بعدين بيتفتح باب المصعد و تروح مكان اللي كل بنات موجوده فيه و تستني دورها ريم بصدمه ينهااار اسوح ايه دا دول جايين يشتغلوو يلهوووي اي دا دول كلهم مش لابسين و بتقعد ريم بعد شويه بيجي دورها و بتدخل المكتب و بتكون عحبها شكل المكتب و تصميمه و بتسرح فيه
عمر بسخريه: لو خلصتي تأمل في مكتب تيجي تقعدي عشان نعمل الانترڤيو
ريم: احمم انا اسفه و بتقعد
عمر: اسمك
ريم: ريم حسين
عمر: امم انتي خريجه اداره اعمال
ريم: اه
عمر: ماشاءالله و بامتياز كمان تمام انتظري مننا مكالمه
ريم بابتسامه: شكرا و بتخرج يلهوووووووي الجمدان دا لا مزز يعني و بتخرج و بتتمني انها تتقبل
عند عمر بيكون سرح في ريم مززه اوووي لا صاروخ دا قمر لا فمر ايه دي قمرين يلهوي ع جمال شعرها ولا لون عينها و خدودها ولا شفايفها ااه من شفايفها و بيسرح فيها
في مكتب رعد
رعد: تمام يا حبيبتي تيجي بالسلامه
لينا: حبيبي يا رعود ابقا اقول لي واد موري يجي ياخدني من المطار
رعد بضحك: من عيوني يروحي
رعد بيطلب عمر ع فون
رعد: تعالي يزفت عايزك و مش بيسمع رد عمر و بيقفل في وشه
عمر بصدمه: ايه يا ربي الانسان دا و بعدين بيقول ايه دا و بعدين انا مصدوم ليه كده هي اول مره يعني و بيخرج يروح مكتب رعد بيدخل عمر مكتب
رعد: لو بعد كده مخبطتش علي الباب قبل ما تدخل هقوم ارزعك بوكس
عمر: خلاص يا عم اخر مره
رعد: تمام لينا جايا بكره بليل
عمر: بجد احلف كده
رعد: اه والله ابقا روح هاتها من المطار
عمر: اشطا
رعد: اوعي تنسي هنروح كمان شويه عشان اكتب الكتاب
عمر: ايوا بقا و اخيرا رعد سويفي هيتجوز
رعد بسخريه: ليه هو جواز حقيقي يا خفيف
عمر بغمزه: مش يمكن تقع
رعد بغرور: انا رعد سويفي احب هههههه شكلك بتحلم
عمر: هنشوف و بيخرج
في بيت ريم
و هما قاعدين علي سفره الاكل
سيف: مش امير هيجي بكره بليل
ريم بفرحه: احلف كده
سيف بضحك: اه والله
ريم: ايوا بقا و هنخربها
حسين: الواد دا وحشني اوووي
حنان اه والله فعلاا
سيف: اهووو جاي بكره
عند رهف في البيت بتكون قاعده قاعده شارده و حزينه ازاي هتجوز واحد زي رعد دا بيدخل عليها محمود يلا قومي اجهزي الناس علي وصول رهف بحزن و بتبكي منك لله و بتكون خايفه جدا لانها بتسمع ان رعد دا شخص قاسي و مغرور و غير لن كل يوم مع واحده شكل و بتتهند و بتقوم تاخد شوار و تجهز
في المساء
بيسمع محمود خبط علي الباب بيفتح بيلاقي رعد و عمر و الماذون
محمود: محمود اتفضل يا بيه اتفضل
رعد: امم اماال العروسه فين
محمود ثواني يا بيه هجبها و اجي بيدخل علي رهف الاوضه و اللي بتكون قاعده مرعوبه
محمود: يلا يا بت انتي رعد بيه وصل و معاه الماذون
رهف برعب: ونبي يا بابا بلاش
محمود: يلا يا بت
بتخرج رهف و بينصدم رعد و عمر من جمالها و بيسرح رعد فيها هو اه شافها في صوره بس في الحقيقه اجمل بكتيررر
كانت رهف لبسه فستان ازرق لحد ركبه و بكم و عملت شعرها ديل حصان و لبست سلسله فضه و حلق فضه في فصوص ازرق و لبست جزمه كعب بيضه و كانت مززه
رعد في نفسه يلهووووي ايه مزه دي بيفيق رعد من سرحانه علي صفير عمر ايه الحلوه دي
رعد: اسكت يا زفت
انما رهف بتكون مرعوبه اصلا لدرجه انها مرفعتش وشها و مشفتش شكل رعد بتكون خايفه علي مستقبلها و حياتها
رعد: يلا يشيخنا اكتب و طبعاا رهف بردو سرحانه
بتفوق رهف علي كلمه الماذون ( بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكما في خير) يتبع
جاري كتابة الفصل الجديد للروايه حصريا لقصر الروايات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا