رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الخامس والثلاثون والسادس والثلاثون والسابع والثلاثون والثامن والثلاثون بقلم نرمين قدرى
رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الخامس والثلاثون والسادس والثلاثون والسابع والثلاثون والثامن والثلاثون بقلم نرمين قدرى
الفصل الخامس والثلاثون
٣٥
نظرت لها اشجان نظره خوف وقالت لها انتي لا يمكن تكوني بني آدم زينا انتي اكيد شيطان اعوذ بالله منك ومن شرك يا شيخه ربنا يكفينا شرك حسبي الله ونعم الوكيل
انتي ازاي يتربي عيالك بتزرعي جواهم ايه
ايه كمية الكره اللي جواكي دي وليه تاخدي مسك بذنب اللي عمله فيكي ابوكي حرام عليكي اتقي الله انت ترضي حد ياخد منك عيالك ترضيها علي نفسك
فاطمة / وليه انا اعيش تعيسة و هي عندها كل حاجة اتجوزت اللي بتحبه وغني وحبها وغم ظروفها وانا بس لما فكرت اتجوز واحد أقل الكل واقف ضدي
وعند بيجاد بيحاول يتواصل مع شركات اللي تبعهم علشان يعرف ارقام اخواته وفعلا عرف يبجبهم واتصل لماجد
ماجد قاعد مع هند بيتكلموا علي حال اللي وصلت له مسك وكانت حالتها صعبة جدا صعبانه فقد منعت الاكل و طول نهار قاعده لوحدها وكأنها فقدت النطق وشهيتها للحياه
ماجد/
و اللهي يا هند صعبانه عليا قوي بجد حالها يصعب على الكافر تتحرم من ابنها و زوجها في يوم واحد ايه الذنب اللي ارتكبته غلبانه دي
هند / بحزن شديد وعيون دامعتين اد ايه قطعت قلبي لما اخدت ندي ترضعها بقت دموعها نزله علي وشها منظر يقطع القلب منها لله اللي كانت السبب حسبي الله ونعم الوكيل فيها
ماجد /خلاص يا هند استهدي بالله وان شاء الله تتحل من عند ربنا كله خير
تلفون امجد رن كان المتصل فاطمة
اتغير شكل امجد و اكفهر لونه ورد ببرد
الو خير عاوزة ايه مش لاقيه حد تاني تخربي عليه خير قولي اللي عندك بقا
فاطمة بغل / لتكون فاكر أنا بتصل علشان وحشتني ولا علشان سواد عيونك انا بتصل علشان تبلغ الشملوله مرات اخوك أن الڤديوا بتاعها عند ابويا منظر مني امر أنه ينشره قلها لو فكرت مجرد تفكير ترجع لبيجاد أو تسافرله أو أي حركة مش تمام مترجعش تعيط
ماجد/ انتي جنسك ايه يا ساتر متسبيها فحالها بقا يا شيخة واتقي الله بقا احنا عندنا بنات خافي عليهم يا فاطمة خافي علي بنانك ربنا يمهل ولا يهمل
فاطمة/ الفيديو في الحفظ والصون طول ما هي بعيده عن بيجاد بس لو عرفت أنها كلمت بيحاد لو بيجاد عرف انها عايشة أو حتي يا ماجد رجع اخدها معاه
تاني يوم كل مواقع التواصل الاجتماعي حيكون عليها فديو السندريلا بتاعتكم
و ما قلكش الفديو يجنن وهي بقميص النوم الاحمر واووو
حيجمع مشاهدات محصلتش احتمال يبقي ترند واللى ما يشتري يتفرج و ريني بقي هتعرفوا ترفعوا راسكم تاني في البلد ولا مع شركاءكم في الشغل ازاي
ماجد/ انتي ازاي كده بجد مستحملة نفسك ازاي انا بقرف من نفسي كل ما افتكر أن انا كنت عايش معاكي تحت سقف واحد انا نفسي افهم مسك عملتلك ايه علشان تدمريها بشكل ده ليه يا فاطمة اشمعنا مسك ولا علشان أهلها غلابه محدش حيقدر يقف معاها بس هي معاها اللي احسن من الكل هي معاها ربنا
فاطمة/ بسخرية مصتنعة أعصر علي نفسك لمونه يا خويا و انت ما تقرفش مني ولو عاوز تعرف انا بكره مسك كده ليه حقولك علشان بتفكرني بخبتي و فشلي
سلام يا ميجو و انا خلاص قلت اخر كلام وخالي بالك أنا مش بهدد انا بنفذ علي طول
اه صحيح بناتك بيسلموا عليك
قفل ماجد مع فاطمة والتفت لهند بوجة شديد الغضب
هند / هي عاوزه . ايه يا ماجد منك وايه اللي قالتوا ليك و خلاك تتعصب قوي كده و وشك ما يتفصرش خير يا حبيبي
ماجد/ بغضب شديد جدااا بجد دي بني آدم مريض مش طبيعيه خالص بجد مش طبيعية لا يمكن تكون زينا اعوذه بالله منها دي شيطان ماشي علي الارض شيطان هو في كده في كده انا لازم اخد بناتي منها قبل ما تسمم عقولهم بمرضها وتزرع جواهم الكره
هند / خلاص يا حبيبي اهدي بقي خلاص خلصنا منها
خلينا نفكر براحة حل نعمل ايه مع البنت الغلبانه دي الله وحده بس هو عالم بحالها
ماجد / بحرن انا لا يمكن اهدي غير بعد ما لم شمل بيجاد و مراته تاني و ابنهم يتربي وسطهم ربنا يقدرني و ألاقي حل
رن هاتف ماجد للمرة الثانية وكان المتصل بيجاد
هند / هي فاطمة بردو مش حا نخلص منها بقولك ايه
ما تردش عليها سبها ترن
ماجد/ مسك ماجد التليفون لا استني كده ده رقم غريب و شكله من برا ربنا بستر شكله بيجاد هو اللي بيتصل
.
ماجد / رد ماجد بخوف الوا مين معايا
بيجاد/ ايوا يا ماجد
قام ماجد وقف وقال في دهشة بيجاد انت فين و ابنك عامل ايه ايه يا بني كل ده ما تطمنتناش عليك ليه انت رحت ألمانيا و لا رحت فين وتليفونك مقفول ليه طمني بقا
بيجاد / بجدية ماجد انت ممكن تسبلي فرصة اتتكلم لو سمحت يعني انا اصلا بطلع الكلام بالعافية لا عندي طاقة ولا جهد ارد علي اي سؤال مش قادر بمعنى الكلمة
انا بس عاوز سؤال واحد و بعد كده مش حتكلم
ماجد/ بلع ريقة بصوت مسموع و كأنه عارف هو عاوز يسأل عن ايه خير يا اخويا عاوز اية
بيحاد/ هي كلمة واحده بس وغلاوة بناتك بتقول الحق كفايا اللي انا فيه انت اصلا لو تشوف شكلي اصعب عليك
نزلت دموع ماجد علي حال اخية بعد تفكير عميق و قبل ما بيجاد ان يسأله حسم الأمر و بقوة
قال ماجد عايشة يا بيجاد ما ممتش بس عيشة ميته مش ده اللي عاوز تسالني علية اه مسك عايشة و كلنا مذنبين علشان موقفناش معاها وسبت فاطمة و ابوك يلعبوا بينا كلنا و يخرصونا و فعلا قدروا ونجحوا
بيجاد / بدموع ولهفه في كلام مسك عايشة يا ماجد صح هي عايشة قولي و الله احلف بالله يا خويا أن مسك عايشة اقسم بالله كنت حاسس قلبي قالي انها عايشة
ماجد/ هون علي نفسك يا اخويا مراتك عايشة بس من غير روح حالتها تصعب علي الكافر مسك عانت كتير
بيجاد بقهر:
بس في حاجة غريبة حصلت اليوم اللي رجعت في اتصلت بحمد علشان اساله عن مسك لأن قلبي ما كنش مصدق وانا بكلمة سمعت عطر بتصوت جامد و بتقول مسك ماتتش و صواتها كان جامد
ماجد/ لا مسك قلبها وقف يا بيجاد و حاولوا ينشطوا
نغزه جت في قلب بيجاد لما سمع بتوقف قلب مسك
بيجاد/ و هي عامله ايه يا ماجد طمن قلبي عليها ونبي حتجنن واخدها في حضني واطمنها
ماجد/ عايشة ميته اللي يفرقها عن الموتا نفس داخل وطالع بس غير كده لاء مش بتاكل ولا بتكلم حد من الاخر فقدت الرغبة في حياته
نزلت دموع بيجاد قهر علي بنت قلبه ونبضه حزين علي كل لحظة الم عاشتها حيتجنن و يضمها لحضنه يطبط علي جراحها بقلبه
امجد. / بيجاد تصل بيها ورد لها روحها مسك تستاهل تتحب
ثم تذكر ماجد شيء و قال مسرعا
لاء لاء بيجاد انت سامعني الو أيوة يا بيجاد
رفع بيجاد التليفون مره اخرى على أذنه
قال ماجد بلاش تتصل لمسك و تعرفها انك عرفت انها عائشة
بيحاد/ باستغراب ليه افهم هو ايه اللي حصل و ليه قالوا انها ماتت انا محتار ومش فاهم حاجة رسيني علي بر يا ماجد عملوا فيها ايه وصلوها لكده اكيد عملوا حاجة كبيرة الي يخلو مسك تسكت وتسيب ابنها بسهوله دي
ماجد/ علي ما سمعت من ندي مسك كانت متمسكة بابنها لابعد حد بس ابوك و سلطاته بقا الله يسامحهم
بيحاد / احكيلي كل حاجة بالتفصيل و ما تنسوش حرف من اول ما دخلت مسك تولد لحد ما سفرت برا
قص علية ماجد كل القصة من اولها اللي اخرها وقد ايه الظلم اللي اتعرضتله في غيابه وقد ايه عاشت قهر
لعن بيجاد اليوم اللي ساب مراته وسافر فيه
احمرت عين بيجاد من كثره الغضب و بلذات بعد ما سمع كلام فاطمة عن مسك وتهديدها لو عرفت أن مسك علي اتصال بيجاد
قال بيجاد / انا بقي اللي حا تجنن و اعرف فاطمة بتعمل مع مسك كده ليه
قطع ماجد كلامة الغيرة يا حبيبي بدمر وفاطمة كانت بتغير موت من مسك
بيجاد/ غيره ايه و زفت ايه الي يخليها تعمل كده و ابويا ايه اللي حصله عمره ما كان كده
ماجد/ هو ده اللي محيرني ابوك عمره ما كان كده في حاجة غلط مش طبيعي. بص يا بيجاد انا شاك في حاجة بس يارب بخيب ظني
بيجاد / باهتمام خير يا ماجد قلقتني في ايه ممكن يكون حصل الابوك خلاه بقي كده كأنه مغيب عن الوعي وحد بيحركة بخيوط
ماجد./ سيب انت موضوع ابوك دلوقتي لحد
ما تأكد منه شوف انت بس حا تعمل ايه مع مسك البت مدمرة بمعني الكلمة يا بيجاد حتسبها كده ولا حتعمل ايه وخالي بالك فاطمة ما بتهظرش و حتنفذ اللي قالت عليه
بيجاد / والله منا عارف يا ماجد الأمر بقي صعب و فاطمة مش بتهدد فاطمة بتتكلم جد انا لازم ابعد فترة عن مسك عاف انها حتكون صعبه بس علشان مصلحة مسك و فارس انا ممكن اضرهم من غير ما اعرف و فاطمة تنشر الفديو وتبقي فضيحة لفارس العمر كله
ماجد./ عندك حق بس مسك لازم تعرف انك عرفت انها عايشة دي حتتجن عليك يا بيجاد بعدك عنها وعن ابنها حيجننها بجد حالتها صعب قوي
عارف يا بيجاد لما بتمسك لوجين بنت امجد شكلها يقطع القلب بجد بتصعب عليا قوي مش بتسبها من حضنها
بيجاد/ شوية كده يا ماجد الموضوع يهدأ ولازم فاطمة. تقتنع بحزن مسك فلازم مسك تبقي طبيعية و ميبانش عليها حاجة
بس قولي هي مسك قاعده عند عطر لسةد
ماجد/ و انا هنا من ناحيتي ححاول اشوف الفديو ده فين واحاول امسحة
لاء مسك دلوقتي قاعده مع ندي وأمجد شوية علشان هي و ندي بيرضعوا لوجين
وعند مسك ماسكة من امبارح ايد لوجين وكأنها صنم لا يتحرك و مفتحة عينيها و باصة السقف بدون أن تتكلم
دخلت عليها ندي وقالت لها بعطف
ندى/ مسك كفايا بقا حزن لحد كده شوفي انتي ناوية علي ايه لازم ترسمي مستقبلك علشان تعرفي تكملي وعلشان اليوم اللي حيرجع فيه فارس يفتخر بأن امه عملت المستحيل علشان تكبر و يبقي هو فخور بيها
نزلت مسك عينيها من علي السقف وبصت لندي
مسك / تتفتكري يا ندي لسة فيا حيل اعمل حاجة خلاص انا انكسرت يا ندي مش حعرف اقوم تاني انتهيت
ندي/ لاء يا مسك لاء اوعي تشمتيهم فيكي الضربه اللي ما تموتش تصنع جبروت ولازم تكوني قوية و قدها وتثبتي الكل انك قويه و اوعي تبيني نفطة ضعفك لحد قومي من تاني حتي لو وقعتي تقومي وتقهري باسك دوري علي شغل و اشتغلي و اكبري اعملي شغل خاص بيكي .
مسك تفتكري حعرف اعيش من تاني
ندي / بتحدي اه حتعرفي تعيشي من تاني و حتوريهم انك ضد الكسر
الي إلقاء في حلقة قادمة من قلوب ارهقها نبضها ملكة القلم نرمين قدري
٣٦البارت السادس والثلاثون
مسك تفتكري حعرف اعيش من تاني
ندي / بتحدي اه حتعرفي تعيشي من تاني و حتوريهم انك ضد الكسر قومي يا مسك مش واخده عليكي انك ضعيفة كده
و ريهم يا مسك أن الضربه مموتتكيش صنعت منك جبروت قوت قلبك
مسك / يارب اعرف يارب يا ندي ادعيلي يا ندى
ندي بقوة:
لازم تعرفي مش بمزاجك علشان تعرفي تعيشي تعالي ندور علي شغل الاول نشوف تقدري تعملي ايه ولازم تنجحي يا مسك مش بمزاجك لازم تنجحي
مسك/ ياريت ياندي اقدر فارس و بيجاد وحشوني قوي بعدهم طول قوي
ندي/ ربنا أن شاء الله يقرب البعيد يا حببتي ويجمع شملكم من جديد يا حبيبتي
سافرت ندي و ماجد واخدو معاهم لوجين ورجعت مسك لبيت اختها مرة أخري
بدأت مسك تتأقلم مع الوضع وتبحث عن عمل وكل ده تحت عين بيجاد متابعها خطوه بخطوه وفر لها شغل محترم في بنك عن طريق اعلان في جريده عن وظائف خالية و كان الإعلان مقصد ليها بشهادتها و اشتغلت في أكبر بنوك اسكندريه
بااااك
مسك /انا تعبت يا عطر من كتر ما يدور علي شغل بصراحة حاجة صعبه لو ما كنتش جايبة امتياز كانوا عملوا ايه بجد حاحة تزهق
عطر / بوهن شديد عندك حق يا مسك معلش اصبري اكيد حتلاقي اممم
انتبهت مسك أن عطر تعبانه
مسك /مالك يا عطر في ايه لونك مخطوف كده وشكلك مش علي بعضة انتي عيانه طايب حاسة بأية
عطر / مش عارفه يا مسك شكلي اخدت دور برد جامد معدتي وجعاني ومافيش حاجة بتثبت فيها
مسك عيونها لمعت وقلت بابتسامة
مسك /لتكوني حامل يا عطر دي اعراض حمل والله هي اعراضه
عطر التفتت لمسك ونظرت لها نظره عدم تصديق
عطر / لاء استحالة لاء لاء بصي يا مسك مش عاوزة اعشم نفسي علي فاضي علشان انا تعبت قوي كل شهر وانا بعشم نفسي
مسك / بس المرادي غير انا حاسة قوي انك حامل يا عطر ان شاء الله حامل يا قلب اختك من جوا
عطر سهمت وسرحت بعيد يا تري ايه احساس محمد قطعتها مسك وقلت بلهفة
مسك / انا نزله اجيب اختبار حمل و راجعه مش حتاخر عليكي
عطر /بلاش يا مسك انا خايفة بجد لا يكون مش حمل
مسك/ سمي الله كده وان شاء الله كله خير
نزلت مسك وجابت اختبار وفعلا دخلت عطر جربت
طلعت عطر وعلي وشها ابتسامة غريبة وعلامات عدم تصديق
مسك / بضحكة احلفي حصل صح حصل وكتاب الله شكلة حصل الف مبروووك يا حببتي
عطر / حصل يا مسك انا حامل مش مصدقة الف حمد وشكر ليك اللهم لك الحمد يارب
قطع كلامهم رنين جرس الباب
جرت مسك تفتح كانت مروة وهند
مروة كانت خلاص قربت تولد دخلت مروة وهند
هند/بنات ليكم عندي خبرين احلي من بعض
مسك/استحالة مش احلي من الخبر اللي عندنا
مروة الله لا شوقتوني قولوا بقا انا عماله اتحايل عليها طول طريق تقولي ايه اللي عندها مش راضية واهو مسك كمان عندها خبر يلا بقا عاوزين نفرح بقا انطقوااا
مسك /عطر حامل
هند / بصره انا كمان حامل
مروة الله مشاء الله يارب زيد ايه جمال ده
مسك/ طايب يا هند ده خبر فين التاني بقا
هند/ حظروا ايه ممكن يكون
مروة قولي بقا ما تبقيش رحمة بقا
هند خلاص خلاص حقول لقيت شغل لمسك
قامت مسك من مكانها انتفضت وقالت بلهفة
مسك احلفي بالله عليكي بجد يا هند لقيتي فعلا شغل ليا فين وايه
هند/ بصي كده الاعلان ده انا حاسيتك فية
وطبعا ماجد هو اللي بعت هند بلجريده
قرت مسك مطلوب موظف للشغل في بنك كبير بمرتب مغري للعمل مدير حسابات بشرط الحصول علي درجة الامتياز
مسك /معقول هو في كده ده اكنه متفصل عليا بس لاء استحالة يقبلوني يعني حيسيبوا ناس دي كلها و يختاروني انا لا لاء متعقلش خالص
عطر /روحي جربي يا مسك مش حتخصري حاجة علشان مترجعيش تندمي بعد كده
مسك ماشي ححرب بس ادعولي
و بالفعل ارتدت مسك ملابس مرتبه و ذهبت
وقبلت في الوظيفة وأصبحت مديرة الحسابات في اكبر بنوك اسكندريه.
باااااك
اشتغلت مسك بجد واجتهاد وثبتت نفسها في مجالها وأصبحت محبوبه من كل رؤساءها
ولدت مروة وجابت بنوته جميلة سمتها ملك وكانت فرحة مسك بيها مش سيعها كانت بتشوف ابنها في كل طفل بيتولد
وفي المستشفى وقفت مسك بجانب مروة لأن عطر و هند الحمل تاعبهم وبالأخص عطر كانت حامل في توام
مسك / حمدالله على السلامه يا رورو جبتي عروسة زي القمر مشاء الله عليها
مروة /ربنا يخليكي يا مسك انتي لو اختي شقيقة مش حتعملي اللي بتعمله معايا
مسك اتصدقي انا كده ازعل هو انا مش اختك يا مروة
مروة ربنا يعلم يا مسك انا بعتبرك اكتر من اخت
مسك بشحن /
مافيش اخبار عن بيجاد يا مروة وحشني قوي قوي بجد خلاصة معدتش قادرة اصبر اكتر من كده بجد مش قادرة
قطع كلامهم خبط علي الباب ودخلت ندي تحمل لوجين
و فور أن لمحتها مسك جرت اخدت لوجين منها
مسك/بنتي حببتي وحشتيني وضمتها لحضنها
و كانت غافلة علي دخل وراها
رفعت عينيها علي صوت بيقول بسخرية
الله الله انتي زي القطط بقا بسبع ارواح أن قلت حتتكسري بعد اللي حصلك
رفعت مسك عينيها علي صاحبة الصوت وما كانت سوا فاطمة
أعطت مسك لوجين لندي والتفت لفاطمة
مسك وهي رافعة رأسها لفوق /و انكسر ليه انا اقوي من أن انكسر
ضربتك قوتني مش كسرتني و لو قصدك علي بني هو في مكان احسن علي الاقل في حضن أبوة وهيتعلم في بلاد برا هعوز ايه اكتر من كده وانا شغاله في مركز كبير الحمد الله الرك علي مش بيعرفوا يفكوا الخط و لسة قاعدين زي ما هما ورا الجاموسه
ضحكت مروة هه هههههههههههه اه بطني يخربيت عقلك يا مسك اه
فاطمة/ بغيظ انتي متعرفيش أن انا ممكن بالفيديو اللي معايا ممكن افضحك علي النت
مسك /طظ بليه و اشربي مايته طظ يا فاطمة نزليه علي الاقل حبقي ترند واخد فلوس كمان ايه مش بتتفرجي علي التيك توك انا بقي حبقي نجمة التيك توك و اوهو كله قالع محدش حيفرق مين عن مين
وفجاءة انفتح الباب ودخل اشجان
اشجان / مسك مش معقوله ازيك يا حببتي
مسك / مسك ماما حمد الله على سلامتك ازيك وحشتني اخبارك ايه
اشجان تعالي في حضني يا حببتي انتي عاملة ايه حقك علينا معرفتش اقف جمبك حقك عليا يا بنتي
مسك / ولا يهمك يا امي الحمد لله على ربنا عاوزة هو اللي كان وانا صابرة ومحتسبة وان شاء الله خير من عند ربنا
اشجان ربنا يديكي اللي انتي عوزاه يا حببتي
التفت اشجان لمروة
اشجان / حمد الله على سلامتك يا قلب امك
مروة الله يسلمك يا امي
اشجان / فين عروستنا بقا عاوزة اشوفها
مروة دلوقتي حيجبوها بغيرواها هدومها
فاطمة/قربت من سرير حمد الله على سلامتك يا مروة عقبال عوده
مروة /تسلمي يا ام فرح عقبال ما تفرحي ببناتك
فاطمة/في حياتك يا مروة اصل الضنا غالي قوي علي القلب ولا ايه يا مسك يووووووو بنسي وانتي حتعرفي معزه الضنا منين الله يكون في عونك انتي حتي ملحقتيش ترضعيه ربنا يصبرك بقا
مسك وقد تحملت علي نفسها فوق المستطاع
مسك / حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ربنا أن شاء الله حيقعد هولك يا فاطمة
التفت مسك لمروة
مسك بعصبية / مروة انا حنزل اقعد تحت في كافتريا لحد ما ضيوفك يمشوا
اشجان /انا مش ماشية يا مسك لو حابه يا حببتي تروحي ترتاحي انا حقعد معاها
مسك /لاء انا حستني تحت يا ماما ولو احتاجتي حاجة خلي مروة ترن عليا و لسة حاتخرج فتح الباب و دخلت هند و عطر
تنحت مسك وبصت لمروه وبرقوا لبعض
اتفاجاءت عطر و شها لون اول ما شافت فاطمة
دخلت هند بعشم مش معقول ماما اشجان ازيك
اشجان /ها اه يا بنتي ازيك
فاطمة / هو مافيش حد يعرفني علي السنيورة اللي عارفة العيله كلها و انا معرفهاش
التفت هند لصاحبة الصوت ولسة حتعرفها بنفسها
مسك /تعالي ياهند سلمي علي مروة و اعرفك دي فاطمة
التفت هند لفاطمة و بصتلها بدقة
هند / ااه و الله جد اهلا
فاطمة /بردو معرفتش مين سنيورة
فتح الباب ودخل ماجد و امجد ويوسف
الي إلقاء في حلقة قادمة من قلوب ارهقها نبضها ملكة القلم نرمين قدري
..البارت السابع والثلاثون
مسك /تعالي ياهند سلمي علي مروة و اعرفك دي فاطمة
التفت هند لفاطمة و بصتلها بدقة وقرف
هند / ااه و الله جد اهلا مدام
فاطمة /بردو معرفتش مين سنيورة تكون مين و عرفاكم قوي كده ازاي
فتح الباب ودخل ماجد و امجد ويوسف
دخل ماجد و وقف مكانه ما بينطقش خالص و كأنه اتحول لتمثال
مسك /التفتت لمروة حمد الله على سلامتك يا قمر حبيبك كلهم حو ليكي استأذن انا بقا علشان النفس هنا بقا كتير
ثم التفت لعطر و هند وقال لهم
مسك /بسرعة يلا يا بنات اتاخرنا يلا بسرعه
فاطمة/بصوت حاد بردو محدش عرفني مين الأستاذة
مسك / بقرف شيء ما يخصكيش اصلا مش لازم تعرفي كل حاجة يا ساتر
تحبي ابعتلك عنوانها تلبسيها مصيبة هيا كمان و بصتلها من فوق لتحت بقرف وسابتها ومشت ولكن رجعت يظهرها و شدتها من هدومها قدام الكل وقالت لها بعصبية وقرف :
اوعي تكوني فاكرة سكاتي عنك ده ضعف مني لا ابدا اقسم بالله أنا كافيلة بعشرة زيك و لو علي الفيديو طظ مش فارق معايا بس انا عاملة حساب للناس اللي سمعتها حتروح معايا وأ ولهم ابني بس وغلاوة المرار اللي انتي عيشتهولي لامرر ايامك كلها يا فاطمة بس الصبر حلو افوقلك
وبصت ليهم كلهم وقالت بصوت عالي وزي ما فرجتكم عليا والكل سكت أنا كمان حفرجكم عليها و اياك حد يتكلم والايام دول و الدنيا سلف ودين وانا مش النوع الي بيسيب حقي واسألي عواطف كنت بعمل فيها ايه كل ده وهي شدها من هدومها وفجاءة شدتها بقوة جبتها علي الارض بحركه غير متوقعة
وقعت فاطمة علي الارض و هي بتصرخ من الالم الوقوع و المفجاءة و بصتلها بقرف و مشت
طلعت مسك من الاوضة وهي في قمة. غضبها و وش هند متغير لونه شي و كأنها إصابة بحاله فزع
عطر /صلو علي النبي يا جماعة و استعيذو بالله وتعالوا نشرب حاجة في أي حته خلينا نهدي
مسك / علية افضل الصلاة والسلام شوفتم بجاحتها بنت ال.. انا ما شوفت كده قبل كده هو في كده دي اللي ت*قتل الق*تيل و ما يرفلهاش جفن
عطر /
وغلاوة اختك اهدي بقي كفياكي اعاصبك بقا
و عند فاطمة قامت وقفت و بكل حقد وغلاوة امي يا مسك الكلب لا ندمج علي اليوم اللي اتولدي فيه و حيات بناتي لتشوفي
والتفت ماجد اللي كان مش قادر يمسك نفسه من الضحك
و انت يا استاذ شايف مراتك بتضرب و تتهان من حتة خدامة وواقف تتفرج عليها ايه كان ناقص تصقفلها ولا ايه بس و رحمة امي ورحمة امي كمان مرة لحندمها علي اليوم ده
ماجد/ما خلصنا بقي يا فاطمة ده اقل حاجة مسك عملتها معاكي قصاد اللي انتي عملته فيها
فاطمة والله جد يعني اضرب واتهان و يتمسح بكرامتي الأرض و تقولي أقل واجب الله في سماه ما يحصل
مروة انهدي بقا يافاطمة انتي ما فيش حاجة بتهدك
يوسف /حببتي ارتاحي انتي علشان ما تتعبيش ثم التفت اللي فاطمة اظن ياجماعة احنا في مستشفي و الكلام ده ميصحش هنا احنا حولينا ناس مريضة
وانت يا ماجد خد مراتك و شوفوا اي مكان تتحاسبوا فيه بعيد عن هنا معلش يا ماجد متزعلش مني
فاطمة عندك حق يلا يا ماجد وديني البيت اللي انت قاعد فيه خلينا نتحاسب لوحدينا علي القديم والجديد مش كفيا ما بتجيش تشوف عيالك خالص و رمينا كده
نزل الكلام زي الصاعقة علي ماجد و كأنه مقلوب عليه مايه ساقعه
ماجد /بس انا قاعد مع صحابي في شقة واحده يعني ما ينفعش تقعدي معانا هناك
انتي مقولتيش ليه انك جايه كنت اجرتلك شقة تقعدي فيها
فاطمة/ ليه هو انا لازم اخد الاذن علشان اجي اشوفك و لا ايه في ايه يا ماجد طريقتك مش عحباني و شكلك كده مش علي بعضك خير في ايه
اشجان / ما بعد هالك بقي يا فاطمة ما تجببها لبر واسكتي شويه اعملي حتي اعتبار لجوزك
فاطمة /في ايه يا حماتي بتكلم أنا وجوزي بلاش كمان اتكلم معاه و لا حرام اتكلم
ماجد/ما توطي صوتك ده و اتكلمي باحترام مع الكل في ايه
فاطمة بصوت عالي /انا محترمة غصب عن الكل
ندي جابت اخرها و ما قدرتش تمسك نفسها
ندي بعصبية /ااايه ااايه في ايه محدش خالص مالي عينك شايطة في الكل متعرفيش
تسكتي شوية واخده كل واحد بالدور ايه محور الكون وعاوزة الدنيا تلف من حولك انتي حته فلاحة جاهله لا رحتي ولا جيتي جاية من ورا الجاموسه زي ما بيقولوا و عاوزة تعملي لنفسك اماثل لا بقا انزلي علي الارض وعيشي معانا شوية انتي اتفه من أن. حد يعملك اعتبار انتي ولا حاجة
امجد/اهدي يا ندي بقي علشان خاطر البتت اللي علي ايدك
زقت ندي ايده بعصبية و قالت و هي في قمة غضبها
انا بعمل كل ده علشان خاطر البت دي متتعرضش لظلم في يوم من الايام زي اللي مسك اتعرضتله و كلكم ساكتة حته واحده ملهاش قيمة متحكمة فيكم ليه انا نفسي افهم ليه ساكتم عن حق اخوكم ليه كسرتوا ليه
امجد بقهر :
علشان بابا يا ندي علشان صورة بابا قدام بيجاد انتي ناسية إن بابا مشترك معاها
ندي /
لا مش ناسية زي منا مش ناسية إن في ام اتحرمت من ابنها انا مش عارفه قلوبكم دي ايه
يوسف معلش انا بعتذر منكم كلكم بس مروة تعبانه و عاوزة ترتاح ممكن تحلوا مشاكلكم بعيد عن هنا مروة سابتلكم الدنيا كلها و مشت
ماجد/عندك حق يا صاحبي و بنعتذر منك و بص لفاطمة اتفضلي قدامي يلا اخلصي
فاطمة ماشت معاها عنيها بتستحلف الكل و قالت في نفسها اللي راح قوم واللي جاي قوم تاني خالص استقبلوا بقا اللي جاي
أخدها ماجد وراح بيها كافية و قال لها بقرف
ماجد/ عاوزة ايه. يا فاطمة هاتي اخرك علشان انا معدتش خلاص عندي طاقة استحمل اي حاجة
فاطمة بغيط لا تشكر يا جوزي حقي انا حعرف اجيبه كويس قوي ولازم يعرفوا أن فاطمة ما بتهزرش و فرصتها و القبر
ماجد بدون اهتمام تهزري بقا ولا متهزريش انا قرفت
ثم التفت له وقالت
فاطمة/الاا صحيح هي مين البت اللي كانت مع مسك و اختها واضح انها عارفاكم كلهم و بتقول لمك يا ماما كله مين دي
ماجد /تغير لون وشه معرفش و انا اش عرفني بيها و انا كمان حعرف صحايهم انتي بقيتي لا تحتملي بتشكي حتى في صوابع ايدك يا ساتر
رن هاتفه وكانت رقم امجد
ماجد/أيوة يا امجد خير
امجد/ تعالي انا جبتلكم الشقة اللي كنت قاعد فيها انا وندي هاتها و تعالوا
التفت ليها ماجد اتفضلي يلا قومي امجد جبلنا شقه
فاطمة/ ودي لحق يجبها أمتي احنا لسة سيبنهم
ماجد/ دي شقته كان قاعد فيها هو ندي لما كانوا هنا
فاطمة/ وكمان عندهم شقة الله الله و لسة حانشوف العجب خليك انت محلك سر و الكل بيتحرك من حواليك و متنساش أن بيجاد عنده ولد يعني حيقش الجمل بما حمل
ماجد/ يا ساتر عليكي يا ساتر بومة اتفضلي قدامي بقا
ماشت فاطمة و عينيها كلها تفكير
وصلوا شقة بصت حوليها يعني مش قد كده كنت فاكرها احسن من كده بس القصد بقا اهو يومين بطول وعرض نقضيهم ونخلص
ماجد/أنا نازل اجيب اكل البيت بيتك
فاطمة/ امال ندي حتقعد فين اوعا تقول حاتيجي تقعد تقرفني هنا كمان بقا
ماجد لا اطمني ندي حتقعد عند مسك علشان لوجين. انا نازل بقا يا ساتر
نزل ماجد وأول حاجة عملها اتصل بهند
ماجد/طمنيني عنك يا حببتي انتي كويسة
هند/ اطمن يا حبيبي انا كويسة خليك في الي عندك انا مع مسك و عطر و ندي جيلنا متقلقش عليا
ماجد/ ربنا يخليكي ليا يا نور عنيا و يباركلي فيكي يا رب يا قلبي
هند
ويخليك ليا يا حبيبي
ماجد ؛
يلا بقا سلام وخالي بالك من نفسك ومن النونو يا قلبي
وصلت ندي عند مسك و هند و اول ما شافتهم انفجروا ضحك
ندي /يالهوي يا مسك لو تشوفي شكلها و هي متكومة علي الارض بجد مسخره ضحكت ضحك و لا ما تشوفيش وش ماجد و هو كاتم الضحك
بس خالي بالك دي سموية و مش حتسيب حقها خدي بالك بقا منها الفطره الجاية علشان فاطمة مش حتسكت
مسك /طظ بقا اعلي ما في خليها تركبه حتعمل فيا اكتر من كده خلاص معدتش عندي حاجة اخاف عليها
و عند فاطمة ماسكت التليفون
فاطمة بغل و حقد /
الو أيوة يا يابا تقدر دلوقتي تعمل اللي انت عاوزه و خد راحتك وانتقم منهم زي ما انت عاوز
والدها/
انتي بتكلمي جد يا بت يعني اعمل اللي اتفقنا عليه فكري كويس يا فاطمة لأن بعد كده ما فيهاش رجعه المصيبة حاتكبر و خدي بالك انتي مش حتوقعي البت بنت كلاف البهايم لوحديها ده انتي حتوقعيهم كلتهم شغلهم حيضرر خالي بالك
فاطمة
/ وانا اعمل حساب ليهم ليه يا كش يو*لعوا في بعض المهم اشفي غليلي من بنت كلاف البهايم دي
والدها /
تمام يا فاطمة اعتبريه حصل والبت فضحتها في كل حتة
قاعدت مسك و ندي و عطر يضحكوا و نسوا الوقت لحد ما امجد اتصل بندي
ندي /بغضب الوا يا ماجد نعم
ماجد/انتم فين يا ندي علشان أجلكم
ندي /احنا قاعدين في كافتريا علي بحر وانا حروح ابات مع هند علشان ما تقعدتش لوحدها
امجد/ ماشي يا هند
فجاءه صرخت مسك يا لهوي بالهوي بالهوي
عطر / قامت من مكانها مفزوعة و ندي سابت تليفون وجرت عليها والكل تنح قدام شاشة موبيل مسك
انتظروني في حلقة قادمة من قلوب ارهقها نبضها ملكة القلم نرمين قدري
الثامن والثلاثون
فجاءه صرخت مسك يا لهوي بالهوي بالهوي
عطر / قامت من مكانها مفزوعة و ندي سابت تليفون وجرت عليها والكل تنح قدام شاشة موبيل مسك
ندي /ينهار اسود ينهار اسود وهو في كده استغفر الله العظيم استغفر الله العظيم حسبي الله ونعم الوكيل
عطر/ يالهوي اتفضحنا يا مسك اتفضحنا خلاص و محمد حنقوله ايه وجيران و اهلنا في البلد خلاص اتفضحنا وعملوا الفديو ده ازاي اصلا اللي يشوفه ميصدقش أنه مش انتي
امجد /الو الوا ندي في ايه عندكم بيحصل الو ردي عليا يا ندي بقا ايه صوات ده مسك مالها ايه اللي حصل
ندي / بفزع واضح امجد افتح النت بسرعة وشوف المحترمة مرات اخوك عملت ايه
امجد/, اوعي تقولي عملتها اوعي يا ندي تقولي عملتها
ندي / يارتها كانت نزلت الصور زي ما تصورت المصيبة أنها عامل فيديو كامل كأنهم كانوا مع بعض بجد و نزلته علي كل المواقع الي مش تمام مسك ضاعت خلاص
امجد / بنت الشياطين بس ده مش شغلها ده اكيد شغل ابوها اقفلي وخليكي جنب مسك اوعي تسبيها وانا ححاول اتصرف و اشوف يمكن اقدر امسحه
وفجاءة قامت مسك تجري بأقصي سرعة عندها وسابتهم
الكل بينادي عليها مش لحقنها وقفت تاكسي وعلي بيت ندي وفي طريقها نزلت اشترت شيء من صيدلية وركب التي التاكسي تاني
وصلت مسك وغضب الدنيا عميها
خبطتت علي الباب بكل كفوفها
فتحت فاطمة مفزوعة افتكرته ماجد المفجاءة شلت تفكرها و لسة حاتتكلم جابتها مسك من شعرها و قلعت جزمتها و قاعدته فوقها بكل غيظ و ضربتها علي راسها بالجزمة ضرب مبرح و خرجت من شنطتها ماكنه حلاقة اشترتها من صيدلية و حلقت شعرها كله زيرو تحت صراخ فاطمة. مش قادرة تتخلص من مسك
قالت مسك بغصبة يحر*ق بلد:
بقا انا استحملت القرف و الذل و البعد عن ابني علشان أحافظ عليه وعلي سمعت بيجاد و انتي تضيعي كل ده بضغطه علي زرار في موبايل
و غلاوة ابني ما حسيبك انتهت مسك من حلق شعر فاطمة كله مع دخول ماجد يجري علي صوت الصوات و هو لايعلم شيء ولكن منظر فاطمة و الدم نازل من راسها و شعرها متنطور في كل مكان
ماجد / يالهوي ايه اللي بيحصل هنا ده مسك اهدي بقا كفايا حتروح في ايدك
مسك /يارتها ياشيخ تغور و تريحنا منها ومن شرها
ماجد /بس بقا يا مسك بزياده خلاص كفايا كده
دخلوا التلات بنات مسرعين علي صوات
وضعت ندي يديها علي فمها من هول المنظر وشكل فاطمة
قامت مسك من عليها وشغلت موبايل وصورتها بمنظرها ده
فاطمة رفعت راسها لقت شعرها كله جمبها قاعدت تصوت. وتلطم علي منظرها والدم نازل من راسها علي وشها
ماجد./ مسك ليه عملتي كده ليه يا مسك
مسك بصوت قوي
نعم يا ماجد خير هو ايه اللي ليه عاوز تعرف ليه افتح النت علي موبايلك وانت حتعرف ليه عاوز تعرف ليه شوف ابن اخوك اللي تحرم من حضن أمه و مكفهاش كده لاء كسرت نفسة العمر كله و ضيعت سمعة اخوك و ضيعني و ضيعت شرفي و شغلي و كرامتي ونفسي
عاوز تعرف تاني ليه ولا كفايا بس لو عاوز تعرف اعرفك يا ماجد
فجاءة رن تليفون ماجد وكان بيحاد اتشل مكانه مش عارف يعمل ايه
فتح التليفون مجبر
سمع صوت بيجاد بيزعق بهستريا :
عملتها مراتك يا ماجد كسرت مسك تاني وغلاوة جرح مسك و شرفها و سمعتها و شرفي اللي راح ما حخليها تتهنا يوم
ماجد /
بيجاد انت بتقول ايه مش فاهم
التفت مسك علي اسم بيجاد
وقالت بلهفة ده بيحاد صح اسمع صوته ونبي و شدت التليفون منه
ونطقت كلمة واحده و بقهر شديد:
بيجاد
وقع قلب بيجاد منه و اذدات نبضات قلب بيجاد و بداء قلبها يرتعش عشقا لها
فهي تمس قلبه بمجرد نبره من صوتها
حاول بيجاد بقدر المستطاع أن يتمالك وقال بصوت مهزوز
مسك مسكي يا عشقي و نبضي
مسك بانهيار؛
بيجاد انا بموت الحقني سمعتي راحت خلاص اياك تنزل مصر خالص أو تفكر تنزل فارس قوله إن انا خلاص مت قله امك ماتت اوعي تحكيلواو عني يا بيجاد بس قله أن انا كتب يحبه كان نفسي اضمة قوي لصدري يا بيجاد واشم حته رحته اوعي تنزله مصر تاني وغلاوة مسك عندك اوعي انزل مصر كفايا أن أعرف اخبار ابني منك و تبعتلي صورة اول باول ده كفايا عليا عندي ابعد عنه ولا يعيش بعاري العمر كله سامعني يا بيجاد اوعي تقوله أن انا عايشة
بيحاد
/ وغلاوتك يا نبض بيجاد لحتشوفي حعمل ايه في كل الي اذاكي لا حاخد بطارك منهم واحد واحد
أقوي يا مسك كده و انا حعمل المستحيل و امسح كل ده من علي مواقع.
مسك/سمعت قلتلك ايه يا بيجاد
و فجاءة سمعت مسك صوت بكاء ابنها
مسك/ و دموعها تجري علي وجهها ده صوته يا بيجاد قرب تليفون خاليني اسمع فتح بيجاد فيديو نزلت دموع مسك علي و شلال
تمعنت مسك النظر لابنها واشبعت عينيها منه وقالت بصوت مخنوق
مسك/ اتحكم عليك يا حبيبي تعيش يتيم الام وامك لسة عايشة يا قلب امك مقطع في قلبي يا حبيبي بجد قلبي واجعني عليك
ثم التفت لبيجاد اللي كان بيشبع منها وقالت بصوت قوي
بيجاد حلفت بالله اوعي تجيب فارس وتنزل فارس لو نزل حيفضل مكسور انا اللي بقولك اوعي تنزل
بيحاد :
طايب منا ممكن اخدك تيجي تعيش معانا هنا
مسك ويبقي عملنا ايه ما هي هي فارس لازم بعرف اني ميته اكرمله
قفلت الخط وانهارت في عياط و حوليها البنات بيواسوها
وبكل غل قامت فاطمة هجمت علي مسك و قاعدت تضرب فيها بغل شدها ماجد من عليها
وفجاءة وبدون مقدمات و بصوت رج اركان المكان
ماجد/فاطمة انتي طالق طالق طالق بتلاته
انصدمت فاطمة كانت غير متوقع أن ماجد يعمل كده اخر حاجة كانت متوقعا أن ماجد يطلقها
شد ماجد هند لحضنه تحت نظرات فاطمة. الغير مصدقه أن ماجد طلقها وكمان متجوز عليها ومراته حامل
ماجد / و اتفضلي يا فاطمة برا البيت حالا علي بيت ابوكي وبناتي انا حعرف اجبهم لحضني
فاطمة /ده بعيد عن شنبك يا ماجد انت تنسي انك خلفت مني بنات من اصله
ماجد/ هو انا اتجننت علشان اسيبلك البنات تسسمي أفكارهم وشدها من هدومها ورماها برا
فاطمة. انا في بلد غريب حرجع البلد ازاي يا ولد الأصول
ماجد./دي مشكلتك مش مشكلتي اللي تعرف تخطط وترسم و تهد حيات الناس مش حتغلب في بلد غريبة يا فاطمة انتي علاقتي بيكي انتهت اول ما رميت عليكي يمين طلاق
زقها وقفل الباب
عطر/مسك وانتي حتعملي ايه في الفضيحة دي
رفعت مسك أيدها من علي وشها والتفت ليها
مسك / خبطت علي رأسها ياديها الاتنين مش عارفه مش عارفه انا هاين عليا نفسي
حضنتها عطر لاء اوعي تقولي كده استغفري الله ده اختيار من ربنا وبلاء و احنا قدها انتي قدها يا مسك
مسك استغفر الله العظيم يارب سامحني مش قادرة ياااااارب اختيارك جامد عليا قوي خايفة ما اكونش قده الصبر من عندك يارب يارب
حضنتها عطر جامد
رن هاتف عطر وكان محمد
عطر/الوا ايوا يامحمد
محمد /بغضب عطر انتم فين وفين مسك
عطر/ اصل. احنا انا
محمد /اخلصي انا عرفت كل حاحة مسك فين
عطر /احنا عند في شقة ندي
محمد /انا جايلكم مين عندكم من رجاله
عطر /مافيش غير ماجد بس
محمد /ادهولي حالا
عطر مدت اديها بلنليفون لماجد
عطر/ ماجد محمد عاوز يكلمك
ماجد/ايوا يا محمد خير
محمد / هو عاد في خير ما خلاص بقولك ايه يا ماجد.اتصل با امجد و تعالي نقعد نشوف حا نحلها ازاي
ماجد/ ماشي يا محمد علي متوصل يكون امجد جه
وصل امجد مع محمد وكانوا في قمة الغضب
دخلوا كانت مسك منهارة بشده
محمد قرب من مسك و اخدها في حضنة و قال لها مش عاوز اشوف دمعة منك مسك بنت عمي واختي و صدقتي عاوزها ترفع راسها مافيش حاجة في الدنيا تكسرها فين مسك القوية اللي كانت بتقويني انا وعطر مسك اللي حاربت علشان تكمل تعلمها مسك اللي كانت بتقف قدام عواطف و تاخد حقها بالقوة
مسك / بحرقة وقهر قدروا عليا يا محمد و كسروني خلاص ما عندتش قادره ارفع راسي تاني ظهري اتكسر ولسة ابويا و مراته لما يعرفوا ولا شغلي حروح شغلي ازاي و حاسيبه بعد النجاح ده كله اللي حققته مش عارفه اعمل ايه حد فيكم يحلها من عنده حد يقولي اعمل ايه انا بجد بضيع بنهار حياتي خلصت اقسم بالله خلصت
امجد / قرب منهم وقال مسك يوسف. لسة مكلمني دلوقتي ليقول أنه كلم شرطة الانترنيت وعمل بلاغ و هو كمان عنده وسطه كبيرة. في داخليه كلمه و حكاله الموضوع كله وان شاء الله في ظرف كام يوم حيكون الفديو اتمسح خالص من النت و كمان حيعرفوا مين اللي عمل كده و ان شاء الله يمسكوا متقلقيش يا مرات الغالي بيحاد مش هنا بس احنا كلنا مكانه
روحت مسك مع عطر ومحمد وعلي وجهها علامات إلقهر ولكن ابتسمت فور تذكرها بيجاد وفارس وشكل فارس وهو بيعيط و صوته لسه بيرن في اذنها
دخلت مسك اوضتها و هي مشتاقة تشوف ابنها تاني ولسة ما كملتش لقت تليفونها بيرن نت ابتسمت
فتحت النت شافت بيجاد بيلصلها بشوق وحب
مسك /بيجاد انت عرفت حسابي ازاي
بيجاد/ يا بنت قلبي اللي بيحب بيعرف كل حاجة عن حبيبه ما بالك بقت بالعاشق الولهان في حبك انا بحبك قوي يا مسكي. كنت حا تجنن لما حاسيت انك بضيعي مني يا قلبي و يا نبضي
مسك / بحب و اشتياق حاسيت بأية لما عرفت أن انا مت
بيجاد / تصدقي لو قلتلك مزعلتش علشان قلبي كان رافض أنه يصدق وكل شوية شكي يزيد وخصوصا لما دخلت الاوضة و لقيت علامات انا وانتي بس اللي نفهمها حاسيت انك عاوزه توصلي رسالة بس كان كل همي ابعد فارس عن هنا خالص وبعدين ابقي انزل اشوف ايه حكايتك
لحد ما كلمت ماجد و حكالي كل حاجة حصلتلك يا بنت قلبي ونبض حبي بس وغلاتك لا اجبلك حقك وحيات كل دمعة نزلت منك يا مسك وحيات كل لحظة حزن عشتيها لاخليهم يقولوا أن الله حق وبرافوا عليكي علي عملتيه مع فاطمة تستاهل بنت ال...
مسك/ بشوق بيجاد انت واحشني قوي يا حبيبي بجد كل حاجة وحشتني فيك
بيجاد/ وانتي كمان يا مسكي وعشقي حضنك واحشني قوي و همسك و ريحتك كل حاجة فيكي
مسك /ااااه يا بيجاد لو تعرف انا محتجالك جمبي دلوقتي اد اية أنا حاسة أن الدنيا اضيق من خرم الابره في عيوني بجد بموت حرفيا حاسة أن مش عارفه اتنفس خالص
مرت الايام وبدأت مسك تسترجع نفسها شوية بشوية و بدا الفديو يختفي تدريجيا من النت وليس مطلقا مازل علي بعض المواقع
اتصل بيها ماجد وقلها بفرحة
ماجد/ مسك اخيرا وصلوا للعمل كده
مسك /بجد. يا ماجد مين فاطمة
ماجد/ فاطمة هي ليها يد في كده بس هي أضعف من كده دي بتفك الخط بالعافية
مسك /امال مين اللي عملها
ماجد/ابوها هو سبب كل البلاوي دي واخير اتقبض عليه واتسجن في داهية
مسك / الحمد لله ولسة ربنا حيوريني فيهم اكتر من كده ربنا يمهل و لا يهمل
ماجد/ انا كل اللي شاغلني بناتي مش عارف أحدهم من فاطمة لسة
مسك ربنا يرجعهم لحضنك أن شاء الله قريب يا ماجد انت قلبك طيب كفايا انك استحملتها كل السنين دي المفروض يعملولك تمثال علي قوة التحمل
ماجد /ماشي يا ام فارس الواد بيجاد بيكلمك
مسك اه الحمد لله و فارس مشاء الله عليه بيكبر كل يوم
وفجاءة سمعت صوات عطر بتولد
انتظروني في حلقة قادمة من قلوب ارهقها نبضها ملكة القلم نرمين قدري
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا